abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170059812
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee je roept over "wonderbaarlijke christelijke genezingen" en sluit je ogen voor net zulke "wonderbaarlijke genezingen" die in een andere religie.

Dat het overgrote deel der zieken geen enkele verbetering merkt na gebed of wat dan ook, nee daar hoor ik je niet over.

Je hebt zelf niet door hoe belachelijk dat klinkt.
Ik heb je toch gezegd dat ik niks weet van die indische genezings praktijken en of het wel of niet christelijk is of wie die "diensten doet etc etc.

Dan kan ik wel gaan zeggen dat ik ze veroordeel zoals ik eigenlijk net gedaan heb, maar Het is aan God om daar uiteindelijk over te oordelen, niet aan mij.
En wat heb jij of ik er aan als ik er Łberhaupt een oordeel over vel, worden die praktijken er daar anders van?
Dat zal alleen gebeuren als er bijvoorbeeld een zendeling heen zou gaan, om te zien wat er gebeurd en of het iets van God is of misschien wel een soort duivels praktijken zijn, zoals bijvoorbeeld voodoo praktijken, want als het dat is, is het sowieso slecht.
Omdat Voodoo pertinent niet van God is.
net als die spirituele praktijken van bijvoorbeeld jomanda.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:35:30 #177
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170059887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik heb je toch gezegd dat ik niks weet van die indische genezings praktijken en of het wel of niet christelijk is of wie die "diensten doet etc etc.
Ik heb sterk de indruk dat je daar ook niets van WILT weten. Want stel je voor dat dit jou beweringen onderuit haalt...
quote:
Dan kan ik wel gaan zeggen dat ik ze veroordeel zoals ik eigenlijk net gedaan heb, maar Het is aan God om daar uiteindelijk over te oordelen, niet aan mij.
En wat heb jij of ik er aan als ik er Łberhaupt een oordeel over vel, worden die praktijken er daar anders van?
Dat zal alleen gebeuren als er bijvoorbeeld een zendeling heen zou gaan, om te zien wat er gebeurd en of het iets van God is of misschien wel een soort duivels praktijken zijn, zoals bijvoorbeeld voodoo praktijken, want als het dat is, is het sowieso slecht.
Omdat Voodoo pertinent niet van God is.
net als die spirituele praktijken van bijvoorbeeld jomanda.
Je mist, zoals gebruikelijk, weer volledig het punt. ;( Symptomatisch ook dat je alles wat niet christelijk is meteen duidt als slecht en of duivels. Deze instelling heeft door de eeuwen heen honderdduizenden, misschien wel miljoenen doden veroorzaakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 07-04-2017 10:41:17 ]
pi_170060394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze bidden tot HUN God en blijkbaar werkt dit zelfs beter dan bij jouw God. Of het nu duivels is of niet, m'n punt is dat andere religie hetzelfde kunnen beweren dan wat jij doet.
pi_170060634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik heb sterk de indruk dat je daar ook niets van WILT weten. Want stel je voor dat dit jou beweringen onderuit haalt...

[..]

Je mist, zoals gebruikelijk, weer volledig het punt. ;( Symptomatisch ook dat je alles wat niet christelijk is meteen duidt als slecht en of duivels. Deze instelling heeft door de eeuwen heen honderdduizenden, misschien wel miljoenen doden veroorzaakt.
Ik zeg toch niet dat alles slecht is.
Maar ik als ik van sommige dingen nog nooit gehoord heb en iemand komt daar in eens mee aanzetten, dan kan ik daar toch geen zinnig woord over zeggen?
Als ik niet eens weet wie, wat hoe, waar etc?
Jij of aton hebt het alleen maar over genezingsdiensten in IndiŽ en hun God.
Meer info krijg ik Łberhaupt niet, en dan zou ik daaruit een conclusie moeten trekken of het Goed is of slecht.

En dan ga jij meteen huilen van: van oorkleppen zus ogen dicht zo.

En dan kan ik wel gaan zoeken op google naar genezingsdiensten indiŽ of zo, maar dan weet zie ik nog door de bomen het bos niet want ik weet niet waar je het over hebt of wat je bedoelt.

Heb het idee dat jij soms ook maar wat roept in de ruimte. ;( ;( :'(
I am a child of God
pi_170060692
want dan kan ik jullie ook wel vragen een oordeel te geven over kanibalisme in bepaalde oerwouden.
I am a child of God
pi_170060847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
want dan kan ik jullie ook wel vragen een oordeel te geven over kanibalisme in bepaalde oerwouden.
TOTAAL naast de kwestie !!!
pi_170060867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar ik als ik van sommige dingen nog nooit gehoord heb en iemand komt daar in eens mee aanzetten, dan kan ik daar toch geen zinnig woord over zeggen?
Meer info krijg ik Łberhaupt niet, en dan zou ik daaruit een conclusie moeten trekken of het Goed is of slecht.
Er is blijkbaar wel meer wat je niet begrijpt. ;(
pi_170060921
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Er is blijkbaar wel meer wat je niet begrijpt. ;(
jij ook niet, ;( of ben je een alles weter of betweter?
I am a child of God
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:40:00 #184
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170060979
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Lees even je eigen post terug.
quote:
Je bent er anders als de kippen bij om wonderen te claimen als het gaat om christelijke gebedsdiensten waar jij ook niet eens bij bent geweest, maar wat je hebt van horen zeggen.
quote:

En dan ga jij meteen huilen van: van oorkleppen zus ogen dicht zo.

En dan kan ik wel gaan zoeken op google naar genezingsdiensten indiŽ of zo, maar dan weet zie ik nog door de bomen het bos niet want ik weet niet waar je het over hebt of wat je bedoelt.

Heb het idee dat jij soms ook maar wat roept in de ruimte. ;( ;( :'(
En weer mis je het punt. Laat ook maar, je reageert al jaren hetzelfde, steeds maar om de brei heen draaiend. Dat geen hond het hier met je eens is valt je waarschijnlijk niet eens op.
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:40:53 #185
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170060999
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Huh? Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
pi_170061138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:40 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Lees even je eigen post terug.

[..]

Je bent er anders als de kippen bij om wonderen te claimen als het gaat om christelijke gebedsdiensten waar jij ook niet eens bij bent geweest, maar wat je hebt van horen zeggen.

[..]

En weer mis je het punt. Laat ook maar, je reageert al jaren hetzelfde, steeds maar om de brei heen draaiend. Dat geen hond het hier met je eens is valt je waarschijnlijk niet eens op.
ik weet niet of er mensen hier op het forum mee eens zijn, ik zie lees weinig post van mede gelovigen.
Dus mensen die in een zelfde God geloven, Ik zie alleen af en toe wat berichten van JG voorbij komen, maar die zitten ook meestal niet op 1 lijn met mij.

Van die christelijke genezingen heb ik meer beelden gezien.
Maar dat waar jij of aton mee aan komt zetten had ik voor zover ik weet nog nooit gehoor zoals ik nu al voor de 3e keer of zo zeg.
ik weet toch ook niet van echt alles wat er in de wereld gebeurd aan genezings praktijken.
Jij hebt toch ook geen weet van alles wat er gebeurd?
I am a child of God
  vrijdag 7 april 2017 @ 12:04:34 #187
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170061424
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ik weet niet of er mensen hier op het forum mee eens zijn, ik zie lees weinig post van mede gelovigen.
Dus mensen die in een zelfde God geloven, Ik zie alleen af en toe wat berichten van JG voorbij komen, maar die zitten ook meestal niet op 1 lijn met mij.

Van die christelijke genezingen heb ik meer beelden gezien.
Maar dat waar jij of aton mee aan komt zetten had ik voor zover ik weet nog nooit gehoor zoals ik nu al voor de 3e keer of zo zeg.
ik weet toch ook niet van echt alles wat er in de wereld gebeurd aan genezings praktijken.
Jij hebt toch ook geen weet van alles wat er gebeurd?
Iedereen die met gezond verstand naar de wonderdokters kijkt ziet meteen dat de bijeenkomsten druipen van list en bedrog. Zolang een ziekte niet direct zichtbaar is, geneest de patiŽnt ter plekke. Kanker, autisme, of hartfalen: Kom maar naar voren. Over een uur gaat u als herboren naar huis. Succesverhalen worden rondgebazuind.

Heel anders ligt het bij een fysiek gebrek, bijvoorbeeld als iemand een been mist. Die groeit niet ineens aan. Een scheel oog trekt niet onmiddellijk recht. Vreselijke huidaandoeningen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon. Zou het een aanwijzing kunnen zijn dat er eigenlijk helemaal niets gebeurt?

Het zal wellicht een verrassing voor je zijn maar in de christelijke wereld wordt heel wat afgelogen en bedonderd.
pi_170062160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 12:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Iedereen die met gezond verstand naar de wonderdokters kijkt ziet meteen dat de bijeenkomsten druipen van list en bedrog. Zolang een ziekte niet direct zichtbaar is, geneest de patiŽnt ter plekke. Kanker, autisme, of hartfalen: Kom maar naar voren. Over een uur gaat u als herboren naar huis. Succesverhalen worden rondgebazuind.

Heel anders ligt het bij een fysiek gebrek, bijvoorbeeld als iemand een been mist. Die groeit niet ineens aan. Een scheel oog trekt niet onmiddellijk recht. Vreselijke huidaandoeningen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon. Zou het een aanwijzing kunnen zijn dat er eigenlijk helemaal niets gebeurt?

Het zal wellicht een verrassing voor je zijn maar in de christelijke wereld wordt heel wat afgelogen en bedonderd.
Ik ontken ook niet dat het her en der gebeurd maar ik denk dat als dat gebeurd dat zo'n kerk of gemeenschap ook geen lang leven beschoren is, maar ja gebeurt dat ook niet in andere kringen die niet christelijk zijn?
Maar er zijn ook gemeenten die gewoon wel open en eerlijk zijn, voor zover mogelijk.
ieder mens zal wel eens iets verkeerds doen, dat is nu een maal de zondige natuur, maar een christen probeert die zo veel mogelijk te voorkomen en er vergeving voor te vragen door het voor God neer te leggen. meestal komen de leugens toch wel aan het licht en dan is het de vraag hoe je daar mee omgaat als gemeente.

Ik weet bijvoorbeeld dat voor een paar jaar terug iemand van de pinksterconferentie een redelijk bedrag had gestolen uit de kas.
Maar andere kant had dit misschien ook wel zo moeten zijn, want een jaar daarna was de huur van het walibi terrein een flink bedrag omhoog gegaan en kon dit bedrag weer vanaf gehaald worden als doel bedrag voor de collectes die gehouden werden om alle onkosten er uit te kunnen halen.
Dus dan zou je die gebeurtenis ook als een soort zegen van God kunnen zien, dus de verkeerde keuze van die persoon een jaar eerder is toch wel weer ten goede gekeerd uiteindelijk.
Zo zijn God's wegen dus ondoorgrondelijk.
I am a child of God
pi_170062228
*Zo maak je god's wegen ondoorgrondelijk.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:42:19 #190
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_170063165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 12:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat het her en der gebeurd maar ik denk dat als dat gebeurd dat zo'n kerk of gemeenschap ook geen lang leven beschoren is, maar ja gebeurt dat ook niet in andere kringen die niet christelijk zijn?
Maar er zijn ook gemeenten die gewoon wel open en eerlijk zijn, voor zover mogelijk.
ieder mens zal wel eens iets verkeerds doen, dat is nu een maal de zondige natuur, maar een christen probeert die zo veel mogelijk te voorkomen en er vergeving voor te vragen door het voor God neer te leggen. meestal komen de leugens toch wel aan het licht en dan is het de vraag hoe je daar mee omgaat als gemeente.

Ik weet bijvoorbeeld dat voor een paar jaar terug iemand van de pinksterconferentie een redelijk bedrag had gestolen uit de kas.
Maar andere kant had dit misschien ook wel zo moeten zijn, want een jaar daarna was de huur van het walibi terrein een flink bedrag omhoog gegaan en kon dit bedrag weer vanaf gehaald worden als doel bedrag voor de collectes die gehouden werden om alle onkosten er uit te kunnen halen.
Dus dan zou je die gebeurtenis ook als een soort zegen van God kunnen zien, dus de verkeerde keuze van die persoon een jaar eerder is toch wel weer ten goede gekeerd uiteindelijk.
Zo zijn God's wegen dus ondoorgrondelijk.
Zo heb ik een tante van wie haar bril gebroken was in de vakantie. Een simpel leesbrilletje maar nu kon ze haar boeken niet lezen. Een dag later vond ze op straat een leesbrilletje waarvan de sterkte ook nog best aardig was. Ze kon zien!
Ze dankte Jezus (dat doen ze vaak in een pinkstergemeente he, bidden tot de mens Jezus ipv tot God) voor dit door God gegeven wonder.
Voor de 1 is dit lachwekkend maar zij gelooft dat God's hand er werkelijk achter zit.
Het is dan alleen zo frappant dat als ik bid voor al die kinderen in Afrika waarvan er bij elke tik die ik op het toetsenbord doe weer een paar sterven het niet schijnt te helpen.
Maar goed, zo heb ik ook gebeden (nood leert bidden he) dat mijn vader niet zo sterven toen de dokters het opgegeven hadden en hij is er nog.

Spontane genezingen van schijnzieken door een charlaten geven alleen maar valse hoop voor mensen die echt ziek zijn. Dat dan weer wel.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_170063622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:42 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Zo heb ik een tante van wie haar bril gebroken was in de vakantie. Een simpel leesbrilletje maar nu kon ze haar boeken niet lezen. Een dag later vond ze op straat een leesbrilletje waarvan de sterkte ook nog best aardig was. Ze kon zien!
Ze dankte Jezus (dat doen ze vaak in een pinkstergemeente he, bidden tot de mens Jezus ipv tot God) voor dit door God gegeven wonder.
Voor de 1 is dit lachwekkend maar zij gelooft dat God's hand er werkelijk achter zit.
Het is dan alleen zo frappant dat als ik bid voor al die kinderen in Afrika waarvan er bij elke tik die ik op het toetsenbord doe weer een paar sterven het niet schijnt te helpen.
Maar goed, zo heb ik ook gebeden (nood leert bidden he) dat mijn vader niet zo sterven toen de dokters het opgegeven hadden en hij is er nog.

Spontane genezingen van schijnzieken door een charlaten geven alleen maar valse hoop voor mensen die echt ziek zijn. Dat dan weer wel.
Ik vraag mij dan af hoe zeker jij bent dat er niks gebeurd als jij bid?
Ik weet ook niet tot wie jij bid?
Hoe jij in het geloof staat?
I am a child of God
pi_170064519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:42 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Haaahaha!
Mijn oma zou zeggen dat het de hand was van mijn overleden overgrootmoeder, mijn oma's moeder :D
Als we iets kwijt raken dan heeft overgrootmoeder het genomen, als we het terug vinden heeft overgrootmoeder het terug gezet. Haaaahahaha!
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:56:23 #193
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_170064543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook helemaal niet zeker van.
Ik weet wel dat er charlatans achter gebedsgenezing cultuur zitten. Mensen die valse hoop geven aan mensen die echt ziek zijn met alle bijkomende schuldcomplexen. Men gaat zich dan immers toch afvragen waarom de ander wel genezen wordt maar zij ondanks hun rotsvaste geloof wegkwijnen. Dit lijkt me niet God's bedoeling. Tenminste niet van een goede god.

M'n verstand zegt me dat God slechts bestaat als uitvinding van de mens. De bijbel maakt dat duidelijk door het verhaal van Abraham waarin de beste man, volgens het verhaal, in de god van zijn afkomst (een oergod die kinderoffers verlangde) zijn eigen god ontdekt (zijn stamgod waarvoor het offeren van kinderen niet is). Deze godheid zou later weer uitgroeien tot de godheid die het volk uit slavernij en ballingschap bevrijdde en weer later de christelijke god worden die zijn eigen kind liet offeren voor de mens.
Tot die God bid ik nog steeds. Dat heb ik me zelf als kind aangeleerd en dat zal ik altijd blijven doen. Als ik bid voel ik me verbonden met die God. Maar ik weet dat ik me zelf voor de gek houdt. Het voelt alleen goed. Het ordenen van gedachten en gevoelens om alles weer wat meer helder te krijgen speelt hierbij ook een grote rol.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_170064569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Bid jij dan weleens voor iemand in je naaste omgeving en dat ie dan beter wordt?
pi_170064683
Als ik hoor van iemand die ziek is, dan bid ik geregeld of diegene beter mag worden, of dat de dokters de juiste diagnose mogen stellen bijvoorbeeld.
Ik denk ook niet dat iedereen zomaar door God genezen wordt, het beroep dokter is ook niet voor niets natuurlijk.
Je moet je natuurlijk niet afhankelijk gaan stellen van gebedsgenezing, dus zo van:
Ik ben ziek dus ik ga even naar zo'n gebedsgenezer heen.
Maar stel je voor dat je een ziekte hebt en geen dokter kan je helpen, dan vind ik dat je best naar een genezingsdienst mag gaan, maar dan moet het niet zo zijn dat je daarna op de oude voet gaat verder lezen, want dan ben je niet bepaald dankbaar naar je heelmeester toe lijkt mij.
I am a child of God
pi_170064822
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:05 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als ik hoor van iemand die ziek is, dan bid ik geregeld of diegene beter mag worden, of dat de dokters de juiste diagnose mogen stellen bijvoorbeeld.
Ik denk ook niet dat iedereen zomaar door God genezen wordt, het beroep dokter is ook niet voor niets natuurlijk.
Je moet je natuurlijk niet afhankelijk gaan stellen van gebedsgenezing, dus zo van:
Ik ben ziek dus ik ga even naar zo'n gebedsgenezer heen.
Maar stel je voor dat je een ziekte hebt en geen dokter kan je helpen, dan vind ik dat je best naar een genezingsdienst mag gaan, maar dan moet het niet zo zijn dat je daarna op de oude voet gaat verder lezen, want dan ben je niet bepaald dankbaar naar je heelmeester toe lijkt mij.
Maar je zegt dat je niet begrijpt hoe Panter bidt als bij hem dan niets gebeurt. Bedoel je dan dat wanneer jij bidt dat het ook gebeurt? En dat wanneer het gebeurt dat het komt omdat jij hebt gebeden? En dat iemand die door een christelijke genezer genezen wordt "verplicht" is om ook een christen te worden om zijn dankbaarheid te tonen?
Dat was namelijk niet Jezus' manier. Dat is jouw (en 's mensens) manier.
pi_170067248
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:15 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Maar je zegt dat je niet begrijpt hoe Panter bidt als bij hem dan niets gebeurt. Bedoel je dan dat wanneer jij bidt dat het ook gebeurt? En dat wanneer het gebeurt dat het komt omdat jij hebt gebeden? En dat iemand die door een christelijke genezer genezen wordt "verplicht" is om ook een christen te worden om zijn dankbaarheid te tonen?
Dat was namelijk niet Jezus' manier. Dat is jouw (en 's mensens) manier.
Meestal gaat dat wel automatisch eigenlijk omdat die gene op dat moment vervuld wordt met de Heilige Geest, dus eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat die gene christen wordt (als die gene dat al niet is.) Niet echt een verplichting, maar het is meer een gevolg van die genezing dat die gene een volgeling van Jezus wordt.
I am a child of God
pi_170067638
Hebben Jehova getuigen een Heilige gebedshuis?
Bidden Jehova getuigen x aantal keren per dag?
pi_170068542
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Meestal gaat dat wel automatisch eigenlijk omdat die gene op dat moment vervuld wordt met de Heilige Geest, dus eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat die gene christen wordt (als die gene dat al niet is.) Niet echt een verplichting, maar het is meer een gevolg van die genezing dat die gene een volgeling van Jezus wordt.
Dat is geen antwoord op mijn post, Sjoemie. Je zou een onvoldoende krijgen voor stillezen.
pi_170068581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:14 schreef Szikha2 het volgende:
Hebben Jehova getuigen een Heilige gebedshuis?
Bidden Jehova getuigen x aantal keren per dag?
Ze hebben een Koninkrijkszaal waar ze drie maal per week bij elkaar komen om de bijbel samen te bestuderen en bespreken. En ze bidden hoeveel en wanneer en waar ze willen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')