abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 april 2017 @ 13:55:59 #151
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_169924475
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Die dieren zijn dan blijkbaar regeneratief.
Dus als iemand vlak na een gebed in eens geen kankercel meer in zijn/ haar lichaam heeft, of iemand waarvan jij wist dat hij/ zij een dwarsleasie had en totaal verlamd was aan de benen en daarna weer kan lopen.
Kun jij nog niet geloven dat het door gebeds genezing komt.
Het beste dat je op zo'n moment kunt stellen is dat de kanker is verdwenen en dat je niet weet wat daarvan de reden is. Gebedsgenezing als verklaring is een argument from ignorance en een scheutje wishful thinking.
quote:
En in dat geval dus ook automatisch door God's kracht komt?
Als je al, op wat voor manier dan ook, weet aan te tonen dat de gebedsgenezing de oorzaak is van het verdwijnen van de kanker, dient het volgende probleem zich aan: hoe identificeer je de entiteit die het gebed heeft gehoord en de wens in vervulling heeft laten gaan? Waarom gelijk de christelijke God? Waarom niet Allah de barmhartige die zo chill is dat ie ook christenen red? Of misschien bestaan er wel magische geesten die dit soort zaken doen.
Kortom: hoe ga je van "hey er heeft iets ongewoons plaatsgevonden" naar "De god uit de specifieke subsectie van mijn geloof heeft dit wonder getoverd"
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_169943507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:16 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Nog geen antwoord gezien, ik hoop van je te horen/ lezen. :)

Er staat nergens in de bijbel dat alleen de 12 apostelen/ discipelen konden genezen en dat het daarna gestopt is.
klikkerdeklik
Lees de posts van Stormseeker :Y)
pi_169944875
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:45 schreef Naomi_ het volgende:

[..]

klikkerdeklik
Lees de posts van Stormseeker :Y)
Heb ik gedaan. Argumenten op drijfzand..

https://nl.wikipedia.org/wiki/Apollonius_van_Tyana

[ Bericht 10% gewijzigd door ATON op 02-04-2017 14:15:04 ]
pi_169964731
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 13:55 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Het beste dat je op zo'n moment kunt stellen is dat de kanker is verdwenen en dat je niet weet wat daarvan de reden is. Gebedsgenezing als verklaring is een argument from ignorance en een scheutje wishful thinking.

[..]

Als je al, op wat voor manier dan ook, weet aan te tonen dat de gebedsgenezing de oorzaak is van het verdwijnen van de kanker, dient het volgende probleem zich aan: hoe identificeer je de entiteit die het gebed heeft gehoord en de wens in vervulling heeft laten gaan? Waarom gelijk de christelijke God? Waarom niet Allah de barmhartige die zo chill is dat ie ook christenen red? Of misschien bestaan er wel magische geesten die dit soort zaken doen.
Kortom: hoe ga je van "hey er heeft iets ongewoons plaatsgevonden" naar "De god uit de specifieke subsectie van mijn geloof heeft dit wonder getoverd"
Maar als jij bijvoorbeeld verlamd zou zijn en je gaat naar een christelijke genezingsdienst en je gaat bijvoorbeeld naar voren om voor je te laten bidden voor genezen en die voorganger bid tot de christelijke God en jij kunt daarna weer lopen, dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het iets of iemand anders dan God is geweest.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169964791
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar als jij bijvoorbeeld verlamd zou zijn en je gaat naar een christelijke genezingsdienst en je gaat bijvoorbeeld naar voren om voor je te laten bidden voor genezen en die voorganger bid tot de christelijke God en jij kunt daarna weer lopen, dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het iets of iemand anders dan God is geweest.
Genezen van wat bijvoorbeeld ?
pi_169964914
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Genezen van wat bijvoorbeeld ?
staat volgens mij vrij duidelijk in mijn stelling.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169968911
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar als jij bijvoorbeeld verlamd zou zijn en je gaat naar een christelijke genezingsdienst en je gaat bijvoorbeeld naar voren om voor je te laten bidden voor genezen en die voorganger bid tot de christelijke God en jij kunt daarna weer lopen, dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het iets of iemand anders dan God is geweest.
Waarom? Hoe beredeneer je dat?

Tuurlijk, als het je zelf overkomt ben je overdonderd door de ervaring. Maar gezien het grote aantal genezingen bij allerlei verschillende religies, zou jouw redenatie leiden tot de uitspraak "het is zeer onwaarschijnlijk dat er maar 1 God is".
-
pi_169969210
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:45 schreef Naomi_ het volgende:

[..]

klikkerdeklik
Lees de posts van Stormseeker :Y)
Ik lees alleen waarom die stormseeker denkt dat het nu niet meer zou kunnen, maar hij haalt verder geen bijbel tekst aan waarin wordt benoemd dat het zou zijn gestopt bij de apostelen.
Terwijl Jezus juist de opdracht geeft om ook dit te doen.
En of er ook daadwerkelijk geen mensen uit de dood worden opgewekt weet ik niet.
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat er geen genezing meer plaats kan vinden in de naam van Jezus.
Zolang het niet gebeurd om er geld mee te verdienen of uit een andere Naam dan die van Jezus.
of om zelf verheerlijkt worden( zo van kijk mij hoe goed ik dit gedaan heb etc.)
Dus alles moet op dat moment verwacht worden van God, Jezus, Heilige Geest.

quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waarom? Hoe beredeneer je dat?

Tuurlijk, als het je zelf overkomt ben je overdonderd door de ervaring. Maar gezien het grote aantal genezingen bij allerlei verschillende religies, zou jouw redenatie leiden tot de uitspraak "het is zeer onwaarschijnlijk dat er maar 1 God is".
Dat doe ik door conclusies te trekken zoals aan gegeven in mijn post.

bij deze verkorte versie:
Persoon x is verlamd aan de benen van af geboorte of door een dwarsleasie (verondersteld word dat persoon x nooit meer zou kunnen lopen) en zit dus in een rolstoel > persoon X gaat naar een christelijke gemeente waar de voorganger aan gebedsgenezing doet > persoon X gaat daar naar voren om voor zich te laten bidden > voorganger bid in de naam van God, Jezus, Heilige Geest dat persoon X weer kan lopen > persoon X stapt uit de rolstoel en loopt "weer".

Wie of wat heeft op dat moment de persoon genezen?

over of er tegenwoordig ook nog af en toe mensen door gebed weer zijn ontwaakt uit een vermeende dood weet ik niet, eigenlijk ook nooit zo naar gekeken of dat ook nu nog gebeurd.
Wel een interessant onderwerp.
Kan daar dus nu ook niet veel zinnigs over zeggen, maar ik geloof sowieso wel in genezing door gebed etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169970260
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:44 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

staat volgens mij vrij duidelijk in mijn stelling.
Heb je een voorbeeld gegeven ? Waar ?
pi_169970866
Dat moet ik even zoeken,
weet toevallig dat vorig jaar of 2 jaar geleden tijdens de pinkster conferentie ( ook wel "opwekking" genaamd)
iemand die volgens mij niet of nauwelijks geloofde en in een rolstoel zat weer kon lopen en zich ook meteen daar op het terrein liet dopen.
zal kijken wat ik daarvan kan vinden.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169971048
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:51 schreef sjoemie1985 het volgende:


Dat doe ik door conclusies te trekken zoals aan gegeven in mijn post.

bij deze verkorte versie:
Persoon x is verlamd aan de benen van af geboorte of door een dwarsleasie (verondersteld word dat persoon x nooit meer zou kunnen lopen) en zit dus in een rolstoel > persoon X gaat naar een christelijke gemeente waar de voorganger aan gebedsgenezing doet > persoon X gaat daar naar voren om voor zich te laten bidden > voorganger bid in de naam van God, Jezus, Heilige Geest dat persoon X weer kan lopen > persoon X stapt uit de rolstoel en loopt "weer".

Wie of wat heeft op dat moment de persoon genezen?
Hoeveel personen worden genezen in Christelijke gebedsdiensten vergeleken met (1) soortgelijke diensten/rituelen in andere religies en (2) mensen die in dit soort gebedsdiensten niet worden genezen?

Jij kijkt alleen naar de positieve gevallen. Dat is geen eerlijke vergelijking. Op die manier kun je astrologie of ander bijgeloof ook verifiëren.

Laat ik het anders stellen: al die mensen die niet worden genezen (en ik ken ze persoonlijk, ondanks een rotsvast geloof): door wie of wat worden zij genegeerd?

Als je dan met "ondoordgrondelijkheid van Gods wegen" komt oid, dan moet je ook niet pretenderen dit soort "genezingen" rationeel te willen onderzoeken.
-
pi_169971304
Waarom niet iedereen genezen wordt weet ik ook niet, dat laat ik over aan God.
Er staat in de bijbel dat velen zullen genezen. en velen is nog niet allen.
Maar dus de vraag waarom de 1 wel en de ander niet heb ik geen antwoord op.
Het is echt niet zo dat het een gelovige beter voor de wind zal gaan in het leven dan een niet gelovige.
Een gelovige heeft uitzicht op een zekere toekomst in de hemel, maar kan het zelfde overkomen als een niet gelovige.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_169972816
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

Een gelovige heeft uitzicht op een zekere toekomst in de hemel, maar kan het zelfde overkomen als een niet gelovige.
Anders gezegd, gelovigen maken ze gelukkig met een dooie mus. Niemand heeft ooit komen vertellen hoe het was in die " toekomst ". Marskramers praat !
pi_169973922
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:16 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Nog geen antwoord gezien, ik hoop van je te horen/ lezen. :)

Er staat nergens in de bijbel dat alleen de 12 apostelen/ discipelen konden genezen en dat het daarna gestopt is.
Okay, we gaan verder.
De tekst die ik in mijn hoofd had weet ik niet meer te vinden. Misschien weet falling het nog?

Maar 1 Kor. 13:8 en 13 zegt ook zo goed als dat genezingen niet meer een kenmerk is van christenen en/of dat het zal ophouden.
Verder is er ook Matth. 7:22 en 23.
pi_169974044
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
Waarom niet iedereen genezen wordt weet ik ook niet, dat laat ik over aan God.
Er staat in de bijbel dat velen zullen genezen. en velen is nog niet allen.
Maar dus de vraag waarom de 1 wel en de ander niet heb ik geen antwoord op.
Het is echt niet zo dat het een gelovige beter voor de wind zal gaan in het leven dan een niet gelovige.
Een gelovige heeft uitzicht op een zekere toekomst in de hemel, maar kan het zelfde overkomen als een niet gelovige.
Velen zullen genezen, maar dat heeft meer te maken met hun geest. De "dwalenden" die niet meer dwalen. Jezus' werkwijze is dat hij zijn genezingen niet bekend wil maken, wat die zogenaamde christelijke gebezers wél doen.
pi_169995856
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 16:31 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Okay, we gaan verder.
De tekst die ik in mijn hoofd had weet ik niet meer te vinden. Misschien weet falling het nog?

Maar 1 Kor. 13:8 en 13 zegt ook zo goed als dat genezingen niet meer een kenmerk is van christenen en/of dat het zal ophouden.
Verder is er ook Matth. 7:22 en 23.
1 korinthe 13 heeft mijns inziens niks met gebedsgenezing of iets dergelijks te maken.
Dit gaat puur en alleen om wat de liefde is en doet, dat je zonder De Liefde niks kunt doen of dat het geen wat je doet in ieder geval niks waard is of een eeuwigheidswaarde heeft.

Dus die eerste ontgaat mij even de link naar gebeds genezing/ uitdrijving van demonen etc.

en mattheüs 7 gaat over het "vrucht" dragen, en heeft ook meer betrekking op de eindtijd dan zaken die nu spelen.
Omdat het over mensen gaat die al demonen hebben uitgedreven en die mensen hebben genezen al dan niet werkelijk uit naam van God/ Jezus.
Deze tekst bevestigd eigenlijk mijn woorden dat gebedsgenezing dus nog wel degelijk bestaat.
Maar als het gedaan wordt door een christen, die Jezus volgt etc, zal God dat zeer zeker niet afkeuren of er niks mee doen.
Ik kan dus niet zeggen wanneer God het wel schenkt en wanneer niet, Dat zou betekenen dat ik alles van God weet en dat is niet zo.
Het is dan ook aan God wat Hij er mee doet, dus genezing schenkt of in ieder geval geestelijke vernieuwing.
De genade is ook niet iets waar je om kunt vragen, maar is aan iedereen al geschonken het is alleen de vraag of je die aan neemt/ wilt nemen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 16:36 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Velen zullen genezen, maar dat heeft meer te maken met hun geest. De "dwalenden" die niet meer dwalen. Jezus' werkwijze is dat hij zijn genezingen niet bekend wil maken, wat die zogenaamde christelijke gebezers wél doen.
Je bedoelt neem ik aan die momenten dat hij personen geneest en dat ze er niet over mogen praten?
maar zoals met die 10 melaatsen waarom kwam er maar 1 terug bij Jezus om hem de dank te bewijzen?
Als ik ziek zou zijn en een dokter genas mij zou ik hem ook wel bedanken.
9 van de 10 bedankten hun "dokter" dus niet.

1 eerste instantie gaat het ook vaak om Geestelijke genezing, dus dat iemand weer helemaal gefocust wordt op God/ Jezus.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 6 april 2017 @ 08:30:25 #167
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170035157
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Die dieren zijn dan blijkbaar regeneratief.
Dus als iemand vlak na een gebed in eens geen kankercel meer in zijn/ haar lichaam heeft, of iemand waarvan jij wist dat hij/ zij een dwarsleasie had en totaal verlamd was aan de benen en daarna weer kan lopen.

Kun jij nog niet geloven dat het door gebeds genezing komt.En in dat geval dus ook automatisch door God's kracht komt?
Nee dat geloof ik pertinent niet en dat is ook nog nooit gebeurd. Er wordt een hoop gelogen en gefaked, ook in de christelijke wereld. Dat een door en door verkankerd lichaam ineens na een gebed geen enkele kankercel meer heeft is pure nonsens. Ik word er ook kwaad van dat je dit soort geleuter hier durft neer te plempen. Je zult maar kanker hebben of iemand in je familie met kanker die ongeneeslijk ziek is. Dan geeft je valse hoop aan zo iemand terwijl je weet dat het leugens zijn.

Dom trouwens van jou om mij te vragen of iets door Gods kracht komt, terwijl je weet dat ik niet in het bestaan van een god geloof.
pi_170043876
Hoe kun je nu zeggen dat het een leugen is? Dit zeg je alleen maar omdat volgens jou God niet bestaat, maar dat zegt niet dat het ook zo is, zolang men niet kan bewijs of God wel of niet bestaat kun je eigenlijk ook niet zeggen of gebedsgenezing een valse hoop is of niet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170044271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
Hoe kun je nu zeggen dat het een leugen is? Dit zeg je alleen maar omdat volgens jou God niet bestaat, maar dat zegt niet dat het ook zo is, zolang men niet kan bewijs of God wel of niet bestaat kun je eigenlijk ook niet zeggen of gebedsgenezing een valse hoop is of niet.
Voor gebedsgenezing moet je in Indië zijn. Meer genezingen dan hier, maar wel met een andere god. Daar heb je toch geen bezwaar tegen ?
pi_170044318
Ben nog nooit in indië geweest, en ken die "diensten" ook niet.
Dus kan er ook geen oordeel over vellen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 6 april 2017 @ 16:57:15 #171
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_170044480
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat moet ik even zoeken,
weet toevallig dat vorig jaar of 2 jaar geleden tijdens de pinkster conferentie ( ook wel "opwekking" genaamd)
iemand die volgens mij niet of nauwelijks geloofde en in een rolstoel zat weer kon lopen en zich ook meteen daar op het terrein liet dopen.
zal kijken wat ik daarvan kan vinden.
Trap niet in de charlatan praktijken van pinkstergemeenten.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_170044692
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:48 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ben nog nooit in indië geweest, en ken die "diensten" ook niet.
Dus kan er ook geen oordeel over vellen.
Ik ook niet, maar er is tegenwoordig internet. Je hoeft ook niet over die " diensten " te oordelen, die zijn er zonder jou god.
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:11:48 #173
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170058497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:48 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ben nog nooit in indië geweest, en ken die "diensten" ook niet.
Dus kan er ook geen oordeel over vellen.
Aton stelt jou een vraag waarop je gaan antwoord wilt geven en dan kom je met dit? Dit bedoel ik dus met: oren dicht, ogen dicht en dan blaaaaah!!! roepen.
pi_170058568
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Aton stelt jou een vraag waarop je gaan antwoord wilt geven en dan kom je met dit? Dit bedoel ik dus met: oren dicht, ogen dicht en dan blaaaaah!!! roepen.
Dan heb ik daar wel bezwaar tegen, zo goed gezegt?
Dat willen jullie toch horen?
Maar ik laat het aan God om het uit eindelijk te veroordelen of niet.
Ligt er maar net aan wat voor "praktijken" daar worden uitgevoerd en wat er wordt uitgevoerd.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:30:09 #175
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170058752
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dan heb ik daar wel bezwaar tegen, zo goed gezegt?
Dat willen jullie toch horen?
Maar ik laat het aan God om het uit eindelijk te veroordelen of niet.
Ligt er maar net aan wat voor "praktijken" daar worden uitgevoerd en wat er wordt uitgevoerd.
Nee je roept over "wonderbaarlijke christelijke genezingen" en sluit je ogen voor net zulke "wonderbaarlijke genezingen" die in een andere religie.

Dat het overgrote deel der zieken geen enkele verbetering merkt na gebed of wat dan ook, nee daar hoor ik je niet over.

Je hebt zelf niet door hoe belachelijk dat klinkt.
pi_170059812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee je roept over "wonderbaarlijke christelijke genezingen" en sluit je ogen voor net zulke "wonderbaarlijke genezingen" die in een andere religie.

Dat het overgrote deel der zieken geen enkele verbetering merkt na gebed of wat dan ook, nee daar hoor ik je niet over.

Je hebt zelf niet door hoe belachelijk dat klinkt.
Ik heb je toch gezegd dat ik niks weet van die indische genezings praktijken en of het wel of niet christelijk is of wie die "diensten doet etc etc.

Dan kan ik wel gaan zeggen dat ik ze veroordeel zoals ik eigenlijk net gedaan heb, maar Het is aan God om daar uiteindelijk over te oordelen, niet aan mij.
En wat heb jij of ik er aan als ik er überhaupt een oordeel over vel, worden die praktijken er daar anders van?
Dat zal alleen gebeuren als er bijvoorbeeld een zendeling heen zou gaan, om te zien wat er gebeurd en of het iets van God is of misschien wel een soort duivels praktijken zijn, zoals bijvoorbeeld voodoo praktijken, want als het dat is, is het sowieso slecht.
Omdat Voodoo pertinent niet van God is.
net als die spirituele praktijken van bijvoorbeeld jomanda.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:35:30 #177
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170059887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik heb je toch gezegd dat ik niks weet van die indische genezings praktijken en of het wel of niet christelijk is of wie die "diensten doet etc etc.
Ik heb sterk de indruk dat je daar ook niets van WILT weten. Want stel je voor dat dit jou beweringen onderuit haalt...
quote:
Dan kan ik wel gaan zeggen dat ik ze veroordeel zoals ik eigenlijk net gedaan heb, maar Het is aan God om daar uiteindelijk over te oordelen, niet aan mij.
En wat heb jij of ik er aan als ik er überhaupt een oordeel over vel, worden die praktijken er daar anders van?
Dat zal alleen gebeuren als er bijvoorbeeld een zendeling heen zou gaan, om te zien wat er gebeurd en of het iets van God is of misschien wel een soort duivels praktijken zijn, zoals bijvoorbeeld voodoo praktijken, want als het dat is, is het sowieso slecht.
Omdat Voodoo pertinent niet van God is.
net als die spirituele praktijken van bijvoorbeeld jomanda.
Je mist, zoals gebruikelijk, weer volledig het punt. ;( Symptomatisch ook dat je alles wat niet christelijk is meteen duidt als slecht en of duivels. Deze instelling heeft door de eeuwen heen honderdduizenden, misschien wel miljoenen doden veroorzaakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 07-04-2017 10:41:17 ]
pi_170060394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat zal alleen gebeuren als er bijvoorbeeld een zendeling heen zou gaan, om te zien wat er gebeurd en of het iets van God is of misschien wel een soort duivels praktijken zijn, zoals bijvoorbeeld voodoo praktijken, want als het dat is, is het sowieso slecht.
Ze bidden tot HUN God en blijkbaar werkt dit zelfs beter dan bij jouw God. Of het nu duivels is of niet, m'n punt is dat andere religie hetzelfde kunnen beweren dan wat jij doet.
pi_170060634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik heb sterk de indruk dat je daar ook niets van WILT weten. Want stel je voor dat dit jou beweringen onderuit haalt...

[..]

Je mist, zoals gebruikelijk, weer volledig het punt. ;( Symptomatisch ook dat je alles wat niet christelijk is meteen duidt als slecht en of duivels. Deze instelling heeft door de eeuwen heen honderdduizenden, misschien wel miljoenen doden veroorzaakt.
Ik zeg toch niet dat alles slecht is.
Maar ik als ik van sommige dingen nog nooit gehoord heb en iemand komt daar in eens mee aanzetten, dan kan ik daar toch geen zinnig woord over zeggen?
Als ik niet eens weet wie, wat hoe, waar etc?
Jij of aton hebt het alleen maar over genezingsdiensten in Indië en hun God.
Meer info krijg ik überhaupt niet, en dan zou ik daaruit een conclusie moeten trekken of het Goed is of slecht.

En dan ga jij meteen huilen van: van oorkleppen zus ogen dicht zo.

En dan kan ik wel gaan zoeken op google naar genezingsdiensten indië of zo, maar dan weet zie ik nog door de bomen het bos niet want ik weet niet waar je het over hebt of wat je bedoelt.

Heb het idee dat jij soms ook maar wat roept in de ruimte. ;( ;( :'(
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170060692
want dan kan ik jullie ook wel vragen een oordeel te geven over kanibalisme in bepaalde oerwouden.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170060847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
want dan kan ik jullie ook wel vragen een oordeel te geven over kanibalisme in bepaalde oerwouden.
TOTAAL naast de kwestie !!!
pi_170060867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat alles slecht is.
Maar ik als ik van sommige dingen nog nooit gehoord heb en iemand komt daar in eens mee aanzetten, dan kan ik daar toch geen zinnig woord over zeggen?
Als ik niet eens weet wie, wat hoe, waar etc?
Jij of aton hebt het alleen maar over genezingsdiensten in Indië en hun God.
Meer info krijg ik überhaupt niet, en dan zou ik daaruit een conclusie moeten trekken of het Goed is of slecht.
Er is blijkbaar wel meer wat je niet begrijpt. ;(
pi_170060921
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Er is blijkbaar wel meer wat je niet begrijpt. ;(
jij ook niet, ;( of ben je een alles weter of betweter?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:40:00 #184
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170060979
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat alles slecht is.
Lees even je eigen post terug.
quote:
Maar ik als ik van sommige dingen nog nooit gehoord heb en iemand komt daar in eens mee aanzetten, dan kan ik daar toch geen zinnig woord over zeggen?
Als ik niet eens weet wie, wat hoe, waar etc?
Je bent er anders als de kippen bij om wonderen te claimen als het gaat om christelijke gebedsdiensten waar jij ook niet eens bij bent geweest, maar wat je hebt van horen zeggen.
quote:
Jij of aton hebt het alleen maar over genezingsdiensten in Indië en hun God.
Meer info krijg ik überhaupt niet, en dan zou ik daaruit een conclusie moeten trekken of het Goed is of slecht.

En dan ga jij meteen huilen van: van oorkleppen zus ogen dicht zo.

En dan kan ik wel gaan zoeken op google naar genezingsdiensten indië of zo, maar dan weet zie ik nog door de bomen het bos niet want ik weet niet waar je het over hebt of wat je bedoelt.

Heb het idee dat jij soms ook maar wat roept in de ruimte. ;( ;( :'(
En weer mis je het punt. Laat ook maar, je reageert al jaren hetzelfde, steeds maar om de brei heen draaiend. Dat geen hond het hier met je eens is valt je waarschijnlijk niet eens op.
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:40:53 #185
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170060999
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
want dan kan ik jullie ook wel vragen een oordeel te geven over kanibalisme in bepaalde oerwouden.
Huh? Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
pi_170061138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:40 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Lees even je eigen post terug.

[..]

Je bent er anders als de kippen bij om wonderen te claimen als het gaat om christelijke gebedsdiensten waar jij ook niet eens bij bent geweest, maar wat je hebt van horen zeggen.

[..]

En weer mis je het punt. Laat ook maar, je reageert al jaren hetzelfde, steeds maar om de brei heen draaiend. Dat geen hond het hier met je eens is valt je waarschijnlijk niet eens op.
ik weet niet of er mensen hier op het forum mee eens zijn, ik zie lees weinig post van mede gelovigen.
Dus mensen die in een zelfde God geloven, Ik zie alleen af en toe wat berichten van JG voorbij komen, maar die zitten ook meestal niet op 1 lijn met mij.

Van die christelijke genezingen heb ik meer beelden gezien.
Maar dat waar jij of aton mee aan komt zetten had ik voor zover ik weet nog nooit gehoor zoals ik nu al voor de 3e keer of zo zeg.
ik weet toch ook niet van echt alles wat er in de wereld gebeurd aan genezings praktijken.
Jij hebt toch ook geen weet van alles wat er gebeurd?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 7 april 2017 @ 12:04:34 #187
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170061424
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ik weet niet of er mensen hier op het forum mee eens zijn, ik zie lees weinig post van mede gelovigen.
Dus mensen die in een zelfde God geloven, Ik zie alleen af en toe wat berichten van JG voorbij komen, maar die zitten ook meestal niet op 1 lijn met mij.

Van die christelijke genezingen heb ik meer beelden gezien.
Maar dat waar jij of aton mee aan komt zetten had ik voor zover ik weet nog nooit gehoor zoals ik nu al voor de 3e keer of zo zeg.
ik weet toch ook niet van echt alles wat er in de wereld gebeurd aan genezings praktijken.
Jij hebt toch ook geen weet van alles wat er gebeurd?
Iedereen die met gezond verstand naar de wonderdokters kijkt ziet meteen dat de bijeenkomsten druipen van list en bedrog. Zolang een ziekte niet direct zichtbaar is, geneest de patiënt ter plekke. Kanker, autisme, of hartfalen: Kom maar naar voren. Over een uur gaat u als herboren naar huis. Succesverhalen worden rondgebazuind.

Heel anders ligt het bij een fysiek gebrek, bijvoorbeeld als iemand een been mist. Die groeit niet ineens aan. Een scheel oog trekt niet onmiddellijk recht. Vreselijke huidaandoeningen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon. Zou het een aanwijzing kunnen zijn dat er eigenlijk helemaal niets gebeurt?

Het zal wellicht een verrassing voor je zijn maar in de christelijke wereld wordt heel wat afgelogen en bedonderd.
pi_170062160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 12:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Iedereen die met gezond verstand naar de wonderdokters kijkt ziet meteen dat de bijeenkomsten druipen van list en bedrog. Zolang een ziekte niet direct zichtbaar is, geneest de patiënt ter plekke. Kanker, autisme, of hartfalen: Kom maar naar voren. Over een uur gaat u als herboren naar huis. Succesverhalen worden rondgebazuind.

Heel anders ligt het bij een fysiek gebrek, bijvoorbeeld als iemand een been mist. Die groeit niet ineens aan. Een scheel oog trekt niet onmiddellijk recht. Vreselijke huidaandoeningen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon. Zou het een aanwijzing kunnen zijn dat er eigenlijk helemaal niets gebeurt?

Het zal wellicht een verrassing voor je zijn maar in de christelijke wereld wordt heel wat afgelogen en bedonderd.
Ik ontken ook niet dat het her en der gebeurd maar ik denk dat als dat gebeurd dat zo'n kerk of gemeenschap ook geen lang leven beschoren is, maar ja gebeurt dat ook niet in andere kringen die niet christelijk zijn?
Maar er zijn ook gemeenten die gewoon wel open en eerlijk zijn, voor zover mogelijk.
ieder mens zal wel eens iets verkeerds doen, dat is nu een maal de zondige natuur, maar een christen probeert die zo veel mogelijk te voorkomen en er vergeving voor te vragen door het voor God neer te leggen. meestal komen de leugens toch wel aan het licht en dan is het de vraag hoe je daar mee omgaat als gemeente.

Ik weet bijvoorbeeld dat voor een paar jaar terug iemand van de pinksterconferentie een redelijk bedrag had gestolen uit de kas.
Maar andere kant had dit misschien ook wel zo moeten zijn, want een jaar daarna was de huur van het walibi terrein een flink bedrag omhoog gegaan en kon dit bedrag weer vanaf gehaald worden als doel bedrag voor de collectes die gehouden werden om alle onkosten er uit te kunnen halen.
Dus dan zou je die gebeurtenis ook als een soort zegen van God kunnen zien, dus de verkeerde keuze van die persoon een jaar eerder is toch wel weer ten goede gekeerd uiteindelijk.
Zo zijn God's wegen dus ondoorgrondelijk.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170062228
*Zo maak je god's wegen ondoorgrondelijk.
Conscience do cost.
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:42:19 #190
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_170063165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 12:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat het her en der gebeurd maar ik denk dat als dat gebeurd dat zo'n kerk of gemeenschap ook geen lang leven beschoren is, maar ja gebeurt dat ook niet in andere kringen die niet christelijk zijn?
Maar er zijn ook gemeenten die gewoon wel open en eerlijk zijn, voor zover mogelijk.
ieder mens zal wel eens iets verkeerds doen, dat is nu een maal de zondige natuur, maar een christen probeert die zo veel mogelijk te voorkomen en er vergeving voor te vragen door het voor God neer te leggen. meestal komen de leugens toch wel aan het licht en dan is het de vraag hoe je daar mee omgaat als gemeente.

Ik weet bijvoorbeeld dat voor een paar jaar terug iemand van de pinksterconferentie een redelijk bedrag had gestolen uit de kas.
Maar andere kant had dit misschien ook wel zo moeten zijn, want een jaar daarna was de huur van het walibi terrein een flink bedrag omhoog gegaan en kon dit bedrag weer vanaf gehaald worden als doel bedrag voor de collectes die gehouden werden om alle onkosten er uit te kunnen halen.
Dus dan zou je die gebeurtenis ook als een soort zegen van God kunnen zien, dus de verkeerde keuze van die persoon een jaar eerder is toch wel weer ten goede gekeerd uiteindelijk.
Zo zijn God's wegen dus ondoorgrondelijk.
Zo heb ik een tante van wie haar bril gebroken was in de vakantie. Een simpel leesbrilletje maar nu kon ze haar boeken niet lezen. Een dag later vond ze op straat een leesbrilletje waarvan de sterkte ook nog best aardig was. Ze kon zien!
Ze dankte Jezus (dat doen ze vaak in een pinkstergemeente he, bidden tot de mens Jezus ipv tot God) voor dit door God gegeven wonder.
Voor de 1 is dit lachwekkend maar zij gelooft dat God's hand er werkelijk achter zit.
Het is dan alleen zo frappant dat als ik bid voor al die kinderen in Afrika waarvan er bij elke tik die ik op het toetsenbord doe weer een paar sterven het niet schijnt te helpen.
Maar goed, zo heb ik ook gebeden (nood leert bidden he) dat mijn vader niet zo sterven toen de dokters het opgegeven hadden en hij is er nog.

Spontane genezingen van schijnzieken door een charlaten geven alleen maar valse hoop voor mensen die echt ziek zijn. Dat dan weer wel.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_170063622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:42 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Zo heb ik een tante van wie haar bril gebroken was in de vakantie. Een simpel leesbrilletje maar nu kon ze haar boeken niet lezen. Een dag later vond ze op straat een leesbrilletje waarvan de sterkte ook nog best aardig was. Ze kon zien!
Ze dankte Jezus (dat doen ze vaak in een pinkstergemeente he, bidden tot de mens Jezus ipv tot God) voor dit door God gegeven wonder.
Voor de 1 is dit lachwekkend maar zij gelooft dat God's hand er werkelijk achter zit.
Het is dan alleen zo frappant dat als ik bid voor al die kinderen in Afrika waarvan er bij elke tik die ik op het toetsenbord doe weer een paar sterven het niet schijnt te helpen.
Maar goed, zo heb ik ook gebeden (nood leert bidden he) dat mijn vader niet zo sterven toen de dokters het opgegeven hadden en hij is er nog.

Spontane genezingen van schijnzieken door een charlaten geven alleen maar valse hoop voor mensen die echt ziek zijn. Dat dan weer wel.
Ik vraag mij dan af hoe zeker jij bent dat er niks gebeurd als jij bid?
Ik weet ook niet tot wie jij bid?
Hoe jij in het geloof staat?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170064519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:42 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Zo heb ik een tante van wie haar bril gebroken was in de vakantie. Een simpel leesbrilletje maar nu kon ze haar boeken niet lezen. Een dag later vond ze op straat een leesbrilletje waarvan de sterkte ook nog best aardig was. Ze kon zien!
Ze dankte Jezus (dat doen ze vaak in een pinkstergemeente he, bidden tot de mens Jezus ipv tot God) voor dit door God gegeven wonder.
Voor de 1 is dit lachwekkend maar zij gelooft dat God's hand er werkelijk achter zit.


Haaahaha!
Mijn oma zou zeggen dat het de hand was van mijn overleden overgrootmoeder, mijn oma's moeder :D
Als we iets kwijt raken dan heeft overgrootmoeder het genomen, als we het terug vinden heeft overgrootmoeder het terug gezet. Haaaahahaha!
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:56:23 #193
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_170064543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dan af hoe zeker jij bent dat er niks gebeurd als jij bid?
Ik weet ook niet tot wie jij bid?
Hoe jij in het geloof staat?
Daar ben ik ook helemaal niet zeker van.
Ik weet wel dat er charlatans achter gebedsgenezing cultuur zitten. Mensen die valse hoop geven aan mensen die echt ziek zijn met alle bijkomende schuldcomplexen. Men gaat zich dan immers toch afvragen waarom de ander wel genezen wordt maar zij ondanks hun rotsvaste geloof wegkwijnen. Dit lijkt me niet God's bedoeling. Tenminste niet van een goede god.

M'n verstand zegt me dat God slechts bestaat als uitvinding van de mens. De bijbel maakt dat duidelijk door het verhaal van Abraham waarin de beste man, volgens het verhaal, in de god van zijn afkomst (een oergod die kinderoffers verlangde) zijn eigen god ontdekt (zijn stamgod waarvoor het offeren van kinderen niet is). Deze godheid zou later weer uitgroeien tot de godheid die het volk uit slavernij en ballingschap bevrijdde en weer later de christelijke god worden die zijn eigen kind liet offeren voor de mens.
Tot die God bid ik nog steeds. Dat heb ik me zelf als kind aangeleerd en dat zal ik altijd blijven doen. Als ik bid voel ik me verbonden met die God. Maar ik weet dat ik me zelf voor de gek houdt. Het voelt alleen goed. Het ordenen van gedachten en gevoelens om alles weer wat meer helder te krijgen speelt hierbij ook een grote rol.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_170064569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:06 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dan af hoe zeker jij bent dat er niks gebeurd als jij bid?
Ik weet ook niet tot wie jij bid?
Hoe jij in het geloof staat?
Bid jij dan weleens voor iemand in je naaste omgeving en dat ie dan beter wordt?
pi_170064683
Als ik hoor van iemand die ziek is, dan bid ik geregeld of diegene beter mag worden, of dat de dokters de juiste diagnose mogen stellen bijvoorbeeld.
Ik denk ook niet dat iedereen zomaar door God genezen wordt, het beroep dokter is ook niet voor niets natuurlijk.
Je moet je natuurlijk niet afhankelijk gaan stellen van gebedsgenezing, dus zo van:
Ik ben ziek dus ik ga even naar zo'n gebedsgenezer heen.
Maar stel je voor dat je een ziekte hebt en geen dokter kan je helpen, dan vind ik dat je best naar een genezingsdienst mag gaan, maar dan moet het niet zo zijn dat je daarna op de oude voet gaat verder lezen, want dan ben je niet bepaald dankbaar naar je heelmeester toe lijkt mij.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170064822
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:05 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als ik hoor van iemand die ziek is, dan bid ik geregeld of diegene beter mag worden, of dat de dokters de juiste diagnose mogen stellen bijvoorbeeld.
Ik denk ook niet dat iedereen zomaar door God genezen wordt, het beroep dokter is ook niet voor niets natuurlijk.
Je moet je natuurlijk niet afhankelijk gaan stellen van gebedsgenezing, dus zo van:
Ik ben ziek dus ik ga even naar zo'n gebedsgenezer heen.
Maar stel je voor dat je een ziekte hebt en geen dokter kan je helpen, dan vind ik dat je best naar een genezingsdienst mag gaan, maar dan moet het niet zo zijn dat je daarna op de oude voet gaat verder lezen, want dan ben je niet bepaald dankbaar naar je heelmeester toe lijkt mij.
Maar je zegt dat je niet begrijpt hoe Panter bidt als bij hem dan niets gebeurt. Bedoel je dan dat wanneer jij bidt dat het ook gebeurt? En dat wanneer het gebeurt dat het komt omdat jij hebt gebeden? En dat iemand die door een christelijke genezer genezen wordt "verplicht" is om ook een christen te worden om zijn dankbaarheid te tonen?
Dat was namelijk niet Jezus' manier. Dat is jouw (en 's mensens) manier.
pi_170067248
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:15 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Maar je zegt dat je niet begrijpt hoe Panter bidt als bij hem dan niets gebeurt. Bedoel je dan dat wanneer jij bidt dat het ook gebeurt? En dat wanneer het gebeurt dat het komt omdat jij hebt gebeden? En dat iemand die door een christelijke genezer genezen wordt "verplicht" is om ook een christen te worden om zijn dankbaarheid te tonen?
Dat was namelijk niet Jezus' manier. Dat is jouw (en 's mensens) manier.
Meestal gaat dat wel automatisch eigenlijk omdat die gene op dat moment vervuld wordt met de Heilige Geest, dus eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat die gene christen wordt (als die gene dat al niet is.) Niet echt een verplichting, maar het is meer een gevolg van die genezing dat die gene een volgeling van Jezus wordt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170067638
Hebben Jehova getuigen een Heilige gebedshuis?
Bidden Jehova getuigen x aantal keren per dag?
pi_170068542
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Meestal gaat dat wel automatisch eigenlijk omdat die gene op dat moment vervuld wordt met de Heilige Geest, dus eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat die gene christen wordt (als die gene dat al niet is.) Niet echt een verplichting, maar het is meer een gevolg van die genezing dat die gene een volgeling van Jezus wordt.
Dat is geen antwoord op mijn post, Sjoemie. Je zou een onvoldoende krijgen voor stillezen.
pi_170068581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:14 schreef Szikha2 het volgende:
Hebben Jehova getuigen een Heilige gebedshuis?
Bidden Jehova getuigen x aantal keren per dag?
Ze hebben een Koninkrijkszaal waar ze drie maal per week bij elkaar komen om de bijbel samen te bestuderen en bespreken. En ze bidden hoeveel en wanneer en waar ze willen.
pi_170072124
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:56 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Ze hebben een Koninkrijkszaal waar ze drie maal per week bij elkaar komen om de bijbel samen te bestuderen en bespreken. En ze bidden hoeveel en wanneer en waar ze willen.
Merci
pi_170072587
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:56 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Ze hebben een Koninkrijkszaal waar ze drie maal per week bij elkaar komen om de bijbel samen te bestuderen en bespreken. En ze bidden hoeveel en wanneer en waar ze willen.
Is het inmiddels weer 3 keer per week?
Was nog maar 2 keer toen ik stopte
Alpha kenny one
pi_170073732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:39 schreef falling_away het volgende:

[..]

Is het inmiddels weer 3 keer per week?
Was nog maar 2 keer toen ik stopte
Als je de bijbelstudie meetelt. Maar dat is natuurlijk voor een kleine groep.
pi_170075949
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Voor gebedsgenezing moet je in Indië zijn. Meer genezingen dan hier, maar wel met een andere god. Daar heb je toch geen bezwaar tegen ?
Waar/wat is Indië.
Indonesië? India?
In Indonesië genezen ze meer met planten dan met God. Soms mompelen ze erbij en roepen ze hun god aan, maar het zijn de geneeskrachtige planten die het werk doen.
pi_170076462
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:17 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Als je de bijbelstudie meetelt. Maar dat is natuurlijk voor een kleine groep.
Maar welke bijbelstudie dan? Vroeger was er de boekstudie maar die was juist gestopt waardoor er maar 2 vergaderingen waren?
Alpha kenny one
pi_170081084
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

Maar welke bijbelstudie dan? Vroeger was er de boekstudie maar die was juist gestopt waardoor er maar 2 vergaderingen waren?
Een uur waar wij stukjes wat we niet begrijpen met elkaar bespreken. Of we bespreken een punt wat voor ons een aanmoediging is.
pi_170081225
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:20 schreef W-itchy het volgende:
Een uur waar wij stukjes wat we niet begrijpen met elkaar bespreken.
Hebben jullie dan allen een filologische opleiding gehad ? Kunnen ze dan ook verklaren waarom in de brieven van Paulus en in Handelingen zoveel tegenspraken zitten ?
pi_170093464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Hebben jullie dan allen een filologische opleiding gehad ? Kunnen ze dan ook verklaren waarom in de brieven van Paulus en in Handelingen zoveel tegenspraken zitten ?
Nee en nee.. Wil je meedoen?
Hierbij ben je uitgenodigd ;)
pi_170094004
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:31 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Nee en nee.. Wil je meedoen?
Hierbij ben je uitgenodigd ;)
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag of is dit nooit aan bod gekomen in jullie " bijbelstudie " ?
pi_170094256
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag of is dit nooit aan bod gekomen in jullie " bijbelstudie " ?
Welke vraag is niet beantwoord?
pi_170096168
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:03 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Welke vraag is niet beantwoord?
zie # 207
pi_170099073
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 23:20 schreef ATON het volgende:

[..]

zie # 207
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Q1: Hebben jullie dan allen een filologische opleiding gehad ? Q2: Kunnen ze dan ook verklaren waarom in de brieven van Paulus en in Handelingen zoveel tegenspraken zitten ?
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:31 schreef W-itchy het volgende:

[..]

A1: Nee en A2: nee..
pi_170099687
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 07:56 schreef W-itchy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Welk deel van mijn vraag begrijpt je niet ?
pi_170100489
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 08:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Welk deel van mijn vraag begrijpt je niet ?
Volgens mij begrijp ik je vragen heel goed en heb ik ze correct beantwoord.

Q1: Hebben jullie dan allen een filologische opleiding gehad?
A1: Nee. (dat hebben we niet)
Q2: Kunnen ze dan ook verklaren waarom er in de brieven van Paulus en in Handelingen zoveel tegenspraken komen?
A2: Nee. (dat kunnen ze niet)

Wat heb ik niet goed beantwoord?

Als je een ander antwoord wil, uitgebreider misschien of dat wat je wil weten, dan moet je de vragen anders stellen.

It's about de juiste vragen stellen, mister!
pi_170109124
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:29 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik je vragen heel goed en heb ik ze correct beantwoord.

Q1: Hebben jullie dan allen een filologische opleiding gehad?
A1: Nee. (dat hebben we niet)
Q2: Kunnen ze dan ook verklaren waarom er in de brieven van Paulus en in Handelingen zoveel tegenspraken komen?
A2: Nee. (dat kunnen ze niet)

Wat heb ik niet goed beantwoord?

Als je een ander antwoord wil, uitgebreider misschien of dat wat je wil weten, dan moet je de vragen anders stellen.
Ik heb je een duidelijke vraag gesteld en dan verwacht ik ook een duidelijk antwoord zoals je nu gedaan hebt. En als ze geen antwoord hebben op de tegenspraken die er bij Paulus en Handelingen staan, op welk niveau doen je dan aan Bijbelstudie ?
pi_170110619
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 16:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik heb je een duidelijke vraag gesteld en dan verwacht ik ook een duidelijk antwoord zoals je nu gedaan hebt. En als ze geen antwoord hebben op de tegenspraken die er bij Paulus en Handelingen staan, op welk niveau doen je dan aan Bijbelstudie ?
Ik denk tussen niveau 1 en niveau 10, meneer.
Maar welke tegenspraken bedoelt u precies dan, meneer?
pi_170110793
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:55 schreef W-itchy het volgende:
Ik denk tussen niveau 1 en niveau 10, meneer.
Als jullie dat niet weten zitten jullie op niveau 1.
quote:
Maar welke tegenspraken bedoelt u precies dan, meneer?
Enerzijds beweerd Paulus dat hij een ijveraar van de Wet ( Torah ) en anderzijds is volgens dezelfde persoon besnijdenis niet nodig en doet hij uitgesproken antisemitisch. Enerzijds schrijft hij in gebrekkig Grieks en een lijntje verder laat hij staaltjes van volzinnen zien. Zelfs de reisroutes en de tijdlijn kloppen niet. Om maar iets te noemen. En nee, ik ga je geen citaten geven. Doet dat maar in je " Bijbelstudie ".
pi_170111176
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Als jullie dat niet weten zitten jullie op niveau 1.

Als u het zegt, meneer.

quote:
[..]

Enerzijds beweerd Paulus dat hij een ijveraar van de Wet ( Torah ) en anderzijds is volgens dezelfde persoon besnijdenis niet nodig en doet hij uitgesproken antisemitisch. Enerzijds schrijft hij in gebrekkig Grieks en een lijntje verder laat hij staaltjes van volzinnen zien. Zelfs de reisroutes en de tijdlijn kloppen niet. Om maar iets te noemen. En nee, ik ga je geen citaten geven. Doet dat maar in je " Bijbelstudie ".
Een leraar van niets ;(

Kleinkind ATON: "Opa, staan de mensen in Australië echt ondersteboven?"
Opa ATON: "Vraag je meester, jonge! Of ga googlen. Alles staat op internet".
En zo geschiedt het dat wanneer kleinkind ATON bij opa op bezoek komt, opa aan de rechterkant van de bank zit met de laptop te FOK!en en kleinkind aan de linkerkant met zijn mobiel te googlen.
pi_170114216
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 18:24 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Als u het zegt, meneer.

[..]

Een leraar van niets ;(

Kleinkind ATON: "Opa, staan de mensen in Australië echt ondersteboven?"
Opa ATON: "Vraag je meester, jonge! Of ga googlen. Alles staat op internet".
En zo geschiedt het dat wanneer kleinkind ATON bij opa op bezoek komt, opa aan de rechterkant van de bank zit met de laptop te FOK!en en kleinkind aan de linkerkant met zijn mobiel te googlen.
Zo typisch JG. Als ze ergens geen steekhoudend weerwoord hebben beginnen die te trollen. Hoe kinderachtig. Nog verder lol met je " Bijbelstudies ".
pi_170114702
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:03 schreef ATON het volgende:

[
[..]

Enerzijds beweerd Paulus dat hij een ijveraar van de Wet ( Torah ) en anderzijds is volgens dezelfde persoon besnijdenis niet nodig
Mozes ook met zijn zoon
pi_170115812
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 20:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Zo typisch JG. Als ze ergens geen steekhoudend weerwoord hebben beginnen die te trollen. Hoe kinderachtig. Nog verder lol met je " Bijbelstudies ".
Oké, sorry dat van kleinkind ATON. En nu zeg jij 'sorry' dat je bijbelstudie tussen haakjes hebt gezet. En van 'typisch JG', want jij kent maar 2 JG en alleen van teksten uit dit topic.
pi_170116174
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 21:08 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Oké, sorry dat van kleinkind ATON. En nu zeg jij 'sorry' dat je bijbelstudie tussen haakjes hebt gezet. En van 'typisch JG', want jij kent maar 2 JG en alleen van teksten uit dit topic.
Bijbelstudie ? Indoctrinatie lijkt er beter op als je zelfs hierop geen antwoord hebt op bovenvermelde voorbeelden en vragen waar jij zelfs geen zinnig antwoord op kunt verzinnen. Ik ben klaar met jou en je clubje.
pi_170121673
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Als jullie dat niet weten zitten jullie op niveau 1.

[..]

Enerzijds beweerd Paulus dat hij een ijveraar van de Wet ( Torah ) en anderzijds is volgens dezelfde persoon besnijdenis niet nodig...
Voor Shabbetai Tsvi kun je hetzelfde zeggen. Religieuze voorschriften zijn nou eenmaal voor veel interpretaties vatbaar. Daarbij, mensen veranderen van mening.
-
pi_170121714
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 07:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Voor Shabbetai Tsvi kun je hetzelfde zeggen. Religieuze voorschriften zijn nou eenmaal voor veel interpretaties vatbaar. Daarbij, mensen veranderen van mening.
:D _O- Nu ga je wel helemaal af.
  maandag 10 april 2017 @ 08:34:11 #225
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170121935
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 12:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat het her en der gebeurd maar ik denk dat als dat gebeurd dat zo'n kerk of gemeenschap ook geen lang leven beschoren is, maar ja gebeurt dat ook niet in andere kringen die niet christelijk zijn?
Maar er zijn ook gemeenten die gewoon wel open en eerlijk zijn, voor zover mogelijk.
ieder mens zal wel eens iets verkeerds doen, dat is nu een maal de zondige natuur, maar een christen probeert die zo veel mogelijk te voorkomen en er vergeving voor te vragen door het voor God neer te leggen. meestal komen de leugens toch wel aan het licht en dan is het de vraag hoe je daar mee omgaat als gemeente.

Ik weet bijvoorbeeld dat voor een paar jaar terug iemand van de pinksterconferentie een redelijk bedrag had gestolen uit de kas.
Maar andere kant had dit misschien ook wel zo moeten zijn, want een jaar daarna was de huur van het walibi terrein een flink bedrag omhoog gegaan en kon dit bedrag weer vanaf gehaald worden als doel bedrag voor de collectes die gehouden werden om alle onkosten er uit te kunnen halen.
Dus dan zou je die gebeurtenis ook als een soort zegen van God kunnen zien, dus de verkeerde keuze van die persoon een jaar eerder is toch wel weer ten goede gekeerd uiteindelijk.
Misschien dit, misschien dat...ja zo lust ik er nog wel een paar.
quote:
Zo zijn God's wegen dus ondoorgrondelijk.
Die laatste zin snijdt eindelijk hout Sjoemie, gefeliciteerd.

Maar...als Gods wegen toch ondoorgrondelijk zijn, waarom doen gelovigen dan zo veel moeite hem te begrijpen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')