abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 maart 2017 @ 10:59:43 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169647403
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

GL wil eigenlijk geen economisch rechts beleid en probeert daarom maar het CDA en CU als links te bestempelen. Die zijn wellicht economisch wat linkser dan de VVD maar verder toch een stuk conservatiever te noemen.

GL geeft hiermee dus aan economie belangrijker te vinden dan sociale vraagstukken omtrent levensbeëindiging en gelijke rechten.
En terecht. Voor de VVD is dat ook het belangrijkste.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169647420
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:44 schreef Snackman het volgende:

[..]

de conclusie 'dat ze dan wel ernstig ziek zullen zijn'; je trekt hiermee de verkeerde conclusie.

Voltooid leven kwestie gaat om mensen die niet ziek zijn, maar vaak nog redelijk tot goed gezond zijn.
Juist voor deze groep mensen moet betere hulp komen, naar geluisterd worden.
En dat is nu net wat Bruma en Segers willen, een betere hulpverlening voor deze groep mensen.
D66 wil dat ook, zonder meer, maar D66 houdt daarbij wel de optie open dat een conclusie kan zijn dat iemand zijn leven echt als voltooid ziet. Ik ben het wel met je eens dat er altijd vanuit het perspectief gekeken moet worden van hoe het leven en de zorg van een oudere te verbeteren, maar ik vind het ook goed dat daarbij niet bepaalde conclusies uitgesloten worden.
Al met al vervalt de discussie vaak tot een te simpel debat zoals je zelf ook al zegt. De uiteindelijke discussie zou veel genuanceerder moeten zijn en alles staat of valt met de precieze inhoud van een mogelijke wet.
pi_169647512
Het is natuurlijk bespottelijk dat "levensbeëindiging" op de politieke agenda staat.

Typisch een onderwerp waar de politiek nu net niet zijn plasje over zou moeten doen. Prima dat je tegen euthanasie bent en ook prima als je religie of levensfilosofie dit niet toestaat maar hou dat dan lekker in je clubje en val anderen daar niet mee lastig.
pi_169647644
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En terecht. Voor de VVD is dat ook het belangrijkste.
Maar om dan het CDA tot het linkse kamp te gaan rekenen gaat wel wat ver, met D66 is dat eigenlijk al lachwekkend.

Maar je moet wat als "links" na de laatste verkiezingen 1 zetel groter is dan de grootste partij op links bij de voorgaande verkiezingen.

Het is ook wel heel typerend dat "links" zo blij is met een marketingproduct waar weinig inhoudelijks aan te ontdekken was, of je moet vertaalde speeches van Obama zeer inhoudelijk vinden.
pi_169647660
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 15:37 schreef Snackman het volgende:

[..]

Nee CU mag en zal ook niet bepalen over het leven van een ander.

Je bepaalt zelf wat je doet of wil doen.
Het is jou keuze.
Precies. En dat is exact de reden dat de euthanasiewetgeving verruimd moet worden. Ieder mag de keuze zelf maken, en dat moet dan ook gefaciliteerd worden op een waardige manier.
  maandag 20 maart 2017 @ 11:33:27 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169648048
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar om dan het CDA tot het linkse kamp te gaan rekenen gaat wel wat ver, met D66 is dat eigenlijk al lachwekkend.

Maar je moet wat als "links" na de laatste verkiezingen 1 zetel groter is dan de grootste partij op links bij de voorgaande verkiezingen.

Het is ook wel heel typerend dat "links" zo blij is met een marketingproduct waar weinig inhoudelijks aan te ontdekken was, of je moet vertaalde speeches van Obama zeer inhoudelijk vinden.
Liever een kopie van Obama dan een kopie van Wilders of Patrick Bateman.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169648151
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Liever een kopie van Obama dan een kopie van Wilders of Patrick Bateman.
Heb je het nu over Denk?

Ik zeg niet dat dit marketingproduct een kopie is van Obama maar dat zin team speeches van Obama vertaald heeft voor dat marketingproduct.

En een alt-linkser zoals jij moet toch gruwen van een Obama?
  maandag 20 maart 2017 @ 11:48:48 #58
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169648330
http://www.nu.nl/verkiezi(...)n-nieuw-kabinet.html

"VVD-leider Mark Rutte heeft een voorkeur voor een kabinet waar in ieder geval de VVD, CDA en D66 zitting nemen."

Dat is mooi, want andere mogelijkheden zijn er niet. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:01:53 #59
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169648618
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb je het nu over Denk?

Ik zeg niet dat dit marketingproduct een kopie is van Obama maar dat zin team speeches van Obama vertaald heeft voor dat marketingproduct.

En een alt-linkser zoals jij moet toch gruwen van een Obama?
Nee, ik heb het over CDA en VVD die terminologie van Wilders hebben overgenomen.

Ik heb het ook over jou en Baudet, die gewoon beiden Bateman kopiën zijn. Jij had jarenlang een Patrick Bateman avatar.

Jouw extreem-rechtse libertarische 'idealen' passen in dat kader ('idealen' is een groot woord; bij libertariërs verdampt al snel het verzet wanneer bedrijven hun macht willen uitbreiden, wanneer rassen kunnen worden onderdrukt en wanneer er oorlog kan worden gevoerd; men maakt zich liever druk over een hondenbelasting dan de graaioorlogen).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169648679
D66 wil regeren met GroenLinks

D66-leider Alexander Pechtold vindt dat er als eerste geprobeerd moet worden een kabinet te vormen met VVD, CDA, D66 en GroenLinks. Dat zei Pechtold maandag na zijn gesprek met verkenner Schippers. In zo'n kabinet zitten "de grootste partij en de grootste winnaars van de verkiezingen", aldus Pechtold. Met een coalitie van VVD, CDA, D66 en GroenLinks wordt volgens Pechtold het "progressieve midden aan beide kanten ondersteund".

Dat D66 het liefst met GroenLinks gaat regeren, en niet de ChristenUnie, is logisch. Op die manier is D66 niet de enige progressieve partij in een coalitie en op thema's als klimaat, onderwijs en vluchtelingen staan D66 en GroenLinks dicht bij elkaar.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)h-schippers-a1551060



[ Bericht 13% gewijzigd door Cikx op 20-03-2017 12:18:36 ]
pi_169648696
Ah mij vergelijken met Baudet, wat een grap ben je ook klopkoekje met je hele bijzondere interpretatie van links :')

Als je de afgelopen tijd een beetje had opgelet vind ik die Baudet net zo'n grote oelewapper als dat ik jou vind.

Mij extreem-rechts noemen, wat een grap :')
pi_169667160
GL staat behoorlijk ver van VVD en CDA af.
En aangezien de VVD de lijnen zullen gaan uitzetten is het maar de vraag of GL mee kan.
GL zou veel moeten inleveren, ik weet niet hoe de achterban daar in staat.

Zowel VVD, D66 als CDA zijn rechts, GL is de enige echte linkse partij van de 4.
De kans dat ze de PvdA achterna gaan is best groot als ze er in stappen.
Klaver wil niet voor niets een centrum links kabinet, dat zegt genoeg.

CU zou daarin tegen makkelijker gaan, mist de ethische kwestie opgelost kunnen worden.
Ook CU is de meest linkse van de 4, maar niet zo links als GL

76 zetels, de kans dat er een dissident bij 1 van de 4 partijen (VVD,CDA,D66,CU) zitten is klein. Het is een risico, dat klopt.

In zee gaan met GL brengt een ander rsico met zich mee, naast de enorme verschillen, de onervaring.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169667648
Jesse zou wel gek zijn als hij met de VVD in een kabinet gaat zitten. Dan komt er van zijn mooie plannen en idealen 0 terecht en haalt links bij de volgende verkiezingen gezamenlijk 20 zetels.

De dienstplicht van Sybrand, de bezuinigingen op de uitkeringen van Rutte en het spitsrijden van Klaver? De contouren van een gedrocht zo'n kabinet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')