abonnement Unibet Coolblue
pi_169603693
Kijkend naar het politieke spectrum, is GL linkser dan de PvdA? Ik hoorde iemand zeggen dat ze nog linkser zijn dan de SP.

Kans om te regeren met de rechtse VVD en CDA zal daarom bijna niet gaan.
pi_169603777
Als ik naar beide programmas :

Groenlinks : overdreven links op immigratie en milieubeleid.

Centrum (links) op economie/arbeid gebeuren.

Pvda : centrum links op immigratie&milieu

En op economie/arbeid echt een middenpartij geworden.


Beetje bekropt maar dat is zoals ik er over denk.

[ Bericht 5% gewijzigd door HendrikV op 18-03-2017 05:28:26 ]
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:21:18 #3
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169604411
Vóór elke verkiezingen wordt door wel door iemand voorgesteld dat GL en de PvdA net zo goed samen kunnen gaan. Misschien is dit het juiste moment.

PvdA ligt op zijn rug en heeft behoefte aan een duidelijker profiel. Tegelijk zou zo'n fusiepartij makkelijker kunnen samenwerken met de VVD dan GL alleen. Inhoudelijk zullen ze onderling idealen los moeten laten maar je stapt samen wel sterker in een nieuw kabinet. Als er toch geen linkse coalitie komt worden beide partijen er alleen maar sterker van.
pi_169604773
SP voornamelijk op sociaal, nauwelijks milieu
PvdA meer op sociaal dan op milieu
GL voorheen meer op milieu maar nu beide thema's erg belangrijk.
PvdD meer op milieu.

Als kiezer in deze hoek zou ik graag de laatste twee inniger zien samenwerken cq fuseren.
pi_169604895
Ik zit zo een keer te wachten op een kneiterlinks kabinet waar links z'n vingers aan kan aflikken, met volop aandacht voor ongelijkheid, strijd tegen racisme en uitsluiting en milieu.. Maar dit zit er wel niet in. Stel je voor dat je door alle rechtsmensen weer voor communist wordt uitgemaakt. Links krijgt gewoon geen echte kans in dit conservatieve en rechtse land. Maar andersom wel. Geeft meteen ook weer de hypocrisie van de rechtsmensen aan.
pi_169605061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:24 schreef MisterFoxIT het volgende:
Ik zit zo een keer te wachten op een kneiterlinks kabinet waar links z'n vingers aan kan aflikken, met volop aandacht voor ongelijkheid, strijd tegen racisme en uitsluiting en milieu.. Maar dit zit er wel niet in. Stel je voor dat je door alle rechtsmensen weer voor communist wordt uitgemaakt. Links krijgt gewoon geen echte kans in dit conservatieve en rechtse land. Maar andersom wel. Geeft meteen ook weer de hypocrisie van de rechtsmensen aan.
Denk over een jaartje of 8/10.
pi_169611601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:24 schreef MisterFoxIT het volgende:
Ik zit zo een keer te wachten op een kneiterlinks kabinet waar links z'n vingers aan kan aflikken, met volop aandacht voor ongelijkheid, strijd tegen racisme en uitsluiting en milieu.. Maar dit zit er wel niet in. Stel je voor dat je door alle rechtsmensen weer voor communist wordt uitgemaakt. Links krijgt gewoon geen echte kans in dit conservatieve en rechtse land. Maar andersom wel. Geeft meteen ook weer de hypocrisie van de rechtsmensen aan.
Het land zou naar de knoppen gaan als dat zou gebeuren. Maar dikke kans dat een links kabinet een droom van je blijft. En dat is maar goed ook, in deze tijden helemaal.

Als het wel gebeurt emigreer ik waarschijnlijk. 8-)
pi_169613412
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het land zou naar de knoppen gaan als dat zou gebeuren. Maar dikke kans dat een links kabinet een droom van je blijft. En dat is maar goed ook, in deze tijden helemaal.

Als het wel gebeurt emigreer ik waarschijnlijk. 8-)
Helaas voor jou lopen begrotingstekorten harder op bij rechtse kabinetten. Links is er kennelijk beter in om de hand op de knip te houden.
http://sargasso.nl/staats(...)e-linkse-kabinetten/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')