abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170837558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:19 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Vervelend! Kan je geen Emla zalf krijgen? dat helpt nog beter! Ja ik heb een buttonhole en ik prik zelf. Is een stuk minder pijnlijk nu.
Emla zalf, ik zal ernaar vragen.

Zelf prikken is volgens mij geen optie bij gewoon aanprikken, en ik zou er ook niet aan toe zijn. Ze zeggen ook dat er bij een buttonhole infectiegevaar is, ben je daar niet beducht voor?
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 21:25:41 #77
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170837751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Emla zalf, ik zal ernaar vragen.

Zelf prikken is volgens mij geen optie bij gewoon aanprikken, en ik zou er ook niet aan toe zijn. Ze zeggen ook dat er bij een buttonhole infectiegevaar is, ben je daar niet beducht voor?
Nee klopt, je mag alleen zelf aanprikken bij een buttonhole omdat je dan elke keer in de zelfde gaatjes prikt. Ja klopt, het is heel infectiegevoelig omdat het open blijft. Komt alleen een korstje op. Dus moet daar wel op blijven letten ja, Heb er bijvoorbeeld altijd een pleister op zitten, handen goed desinfecteren als ik de pleisters er af haal, Het mag door dat het open is ook niet nat worden, dus douchepleisters er overheen en dergelijke, zeker in het zwembad want dan is kans op infectie nog veel groter.
Do you feel cold and lost in desperation
you build up hope when failure's all you've known
remember all the sadness and frustration
and let it go, let it go.
pi_170837850
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:25 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee klopt, je mag alleen zelf aanprikken bij een buttonhole omdat je dan elke keer in de zelfde gaatjes prikt. Ja klopt, het is heel infectiegevoelig omdat het open blijft. Komt alleen een korstje op. Dus moet daar wel op blijven letten ja, Heb er bijvoorbeeld altijd een pleister op zitten, handen goed desinfecteren als ik de pleisters er af haal, Het mag door dat het open is ook niet nat worden, dus douchepleisters er overheen en dergelijke, zeker in het zwembad want dan is kans op infectie nog veel groter.
Oh ja, inderdaad, zwemmen is een risico. Maar het zal wel een reden hebben gehad waarom je een buttonhole kreeg?
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 21:30:37 #79
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170837972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh ja, inderdaad, zwemmen is een risico. Maar het zal wel een reden hebben gehad waarom je een buttonhole kreeg?
Bij mij was de reden omdat ik een hele mooie shunt heb er voor, mijn ader is heel recht, en met de buttonhole bespaar je een groot stuk van de shunt en je hebt ook minder afdrukproblemen, tenminste dat is meestal de bedoeling maar merk ik helaas niks van.

Hoe is de flow van jouw shunt?
pi_170838266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Bij mij was de reden omdat ik een hele mooie shunt heb er voor, mijn ader is heel recht, en met de buttonhole bespaar je een groot stuk van de shunt en je hebt ook minder afdrukproblemen, tenminste dat is meestal de bedoeling maar merk ik helaas niks van.

Hoe is de flow van jouw shunt?
De flow van mijn shunt is heel goed.

Wel mooi dat je ader zo recht is, maar dan wel weer jammer dat het niets uitmaakt in afdrukken. Ik vind dat altijd zo saai zo op het einde van de dialyse. Ja, het is wel zo dat een buttonhole de shunt spaart.
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 21:42:49 #81
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170838440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:38 schreef Disana het volgende:

[..]

De flow van mijn shunt is heel goed.

Wel mooi dat je ader zo recht is, maar dan wel weer jammer dat het niets uitmaakt in afdrukken. Ik vind dat altijd zo saai zo op het einde van de dialyse. Ja, het is wel zo dat een buttonhole de shunt spaart.
Haha saai oke maar het is wel nodig ;p Anders loop je leeg. Gelukkig heb je een goede flow, wat is hij als ik mag vragen? ( ben nieuwschierig ;))
pi_170838490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:42 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha saai oke maar het is wel nodig ;p Anders loop je leeg. Gelukkig heb je een goede flow, wat is hij als ik mag vragen? ( ben nieuwschierig ;))
Ja ok, het is nodig maar ik vind het maar niks :D

Ik zal morgen vragen wat mijn flow is, want ik hoor alleen dat hij heel goed is. Bij mij onttrekken ze ook maar 1 liter vocht, dat ook weinig schijnt te zijn.
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 21:50:19 #83
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170838713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja ok, het is nodig maar ik vind het maar niks :D

Ik zal morgen vragen wat mijn flow is, want ik hoor alleen dat hij heel goed is. Bij mij onttrekken ze ook maar 1 liter vocht, dat ook weinig schijnt te zijn.
Dat is erg weinig idd :Y Het minimale wat ze altijd ontrekken is 600 cc. (Bij mij is het max 100cc omdat ik er anders last van krijg) Ben wel benieuwd wat je flow is, stom dat ze je dat niet zeggen.

Mijne is 2 liter per minuut bijvoorbeeld.
pi_170838800
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:50 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat is erg weinig idd :Y Het minimale wat ze altijd ontrekken is 600 cc. (Bij mij is het max 100cc omdat ik er anders last van krijg) Ben wel benieuwd wat je flow is, stom dat ze je dat niet zeggen.

Mijne is 2 liter per minuut bijvoorbeeld.
Twee liter per minuut, ik zal het onthouden, en morgen de uitslag posten hier.

Van het vocht heb ik nog niet veel verstand. Zo weet ik niet of 100cc veel of weinig is. Ook dat zal ik vragen, vind het ook wel interessant.
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 21:57:50 #85
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170838988
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Twee liter per minuut, ik zal het onthouden, en morgen de uitslag posten hier.

Van het vocht heb ik nog niet veel verstand. Zo weet ik niet of 100cc veel of weinig is. Ook dat zal ik vragen, vind het ook wel interessant.
Ja idd, gewoon vragen! Gaat om jouw lichaam dus mag je ook weten, 100 cc is erg weinig, dat is eigenlijk niks maar helemaal niks kan niet worden ontrokken omdat dan de machine de hele tijd lawaai maakt haha :P
pi_170839038
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:57 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja idd, gewoon vragen! Gaat om jouw lichaam dus mag je ook weten, 100 cc is erg weinig, dat is eigenlijk niks maar helemaal niks kan niet worden ontrokken omdat dan de machine de hele tijd lawaai maakt haha :P
Oh die gaat zeker staan toeteren. Dan liever iets onttrekken. Maar jij plast ook nog normaal, toch? Ligt het dan daaraan aan dat er zo weinig onttrokken hoeft te worden?
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 22:00:46 #87
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170839094
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh die gaat zeker staan toeteren. Dan liever iets onttrekken. Maar jij plast ook nog normaal, toch? Ligt het dan daaraan aan dat er zo weinig onttrokken hoeft te worden?
Ja, ik plas net iets meer dan 2 liter per 24 uur dus dan hoeft er idd geen vocht uit. (Sterker nog, ik krijg juist extra vocht toegediend tijdens dialyse omdat ik anders last krijg :P)
pi_170839167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:00 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja, ik plas net iets meer dan 2 liter per 24 uur dus dan hoeft er idd geen vocht uit. (Sterker nog, ik krijg juist extra vocht toegediend tijdens dialyse omdat ik anders last krijg :P)
Wow, wat veel. Dat klinkt best gezond. Ik hoop dat dat je ook helpt bij het acclimatiseren van je nieuwe nier.
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 22:05:20 #89
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170839267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Wow, wat veel. Dat klinkt best gezond. Ik hoop dat dat je ook helpt bij het acclimatiseren van je nieuwe nier.
Ja, dat is gelukkig bij mij dus sinds dag 1 zo gebleven dat plassen, Heel apart want meestal is dat gelijk weg na start dialyse. (een vrouw bijvoorbeeld, dialyseert net 3 weken, plaste nog prima en nu wordt het al een heel stuk minder) en door die nieuwe nier, zitten er dus meer afvalstoffen in en is het nog meer geworden.
pi_170839337
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja, dat is gelukkig bij mij dus sinds dag 1 zo gebleven dat plassen, Heel apart want meestal is dat gelijk weg na start dialyse. (een vrouw bijvoorbeeld, dialyseert net 3 weken, plaste nog prima en nu wordt het al een heel stuk minder) en door die nieuwe nier, zitten er dus meer afvalstoffen in en is het nog meer geworden.
Geweldig, niets dan voordelen dus. Bij mij werd het ook acuut een stuk minder toen ik ging dialyseren.

Bedtijd voor mij, tot morgen :W
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 22:08:54 #91
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170839367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Geweldig, niets dan voordelen dus. Bij mij werd het ook acuut een stuk minder toen ik ging dialyseren.

Bedtijd voor mij, tot morgen :W
Ja idd. Scheelt een stuk. Slaap lekker!
pi_170847338
@LPFAN, waar ik benieuwd naar ben, wat gebeurt er nu als er nu een nier voor je komt? Ik bedoel, sta je nog op de wachtlijst nu je nier het toch voor een deel doet?
Halen ze dan de vorige nier weg?
En idd, wat een wonderbaarlijk verhaal.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 11:56:24 #93
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170848105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:28 schreef paulowna het volgende:
@LPFAN, waar ik benieuwd naar ben, wat gebeurt er nu als er nu een nier voor je komt? Ik bedoel, sta je nog op de wachtlijst nu je nier het toch voor een deel doet?
Halen ze dan de vorige nier weg?
En idd, wat een wonderbaarlijk verhaal.
Ik sta nog niet op de wachtlijst omdat ik teveel antistoffen nog in mijn bloed heb, Dit is normaal bij een transplantatie, je lichaam gaat het tegen, maar die moeten dus eerst minder worden want een nieuwe gaat gelijk afgestoten worden daardoor.

Als ik er wel weer opkom, (en dat kom ik hoor) dan komt de nier aan de andere kant, Die nier die ik nu heb blijft zitten waar die zit. Ik heb er straks dus vier :P
  donderdag 11 mei 2017 @ 12:22:37 #94
118453 sararaats
Stofwolkje van het jaar
pi_170848632
Ik voel me best goed ondanks de schildklier. Die zorgt ervoor dat ik moe ben.

Het zonnetje schijnt dus ik zit buiten.
The most powerful anti depressant has four paws and purrs!
Ah ah tijd om mijn eten te serveren Paardmans (De Mestkever)
pi_170856675
Vandaag had ik voor het eerst een spuiter: het prikgaatje bleef meer dan een half uur open. Gelukkig was het nog op tijd dicht, de dokter hoefde niet te komen.

Ik weet nu wat een flow is: de snelheid waarmee je bloed door de machine gaat uitgedrukt in milliliters. De mijne is 300, hetgeen erg goed schijnt te zijn want zo kun je vaker spoelen in de vier uur dat je er ligt.

LPFAN, was de jouwe ook geen 300?
  donderdag 11 mei 2017 @ 18:16:31 #96
3542 Gia
User under construction
pi_170856813
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:22 schreef sararaats het volgende:

Het zonnetje schijnt dus ik zit buiten.
Lekker h? Heb ook lekker buiten gezeten. Beetje aangekleurd.
Schijnt volgende week ook weer mooi te worden.
  donderdag 11 mei 2017 @ 19:00:23 #97
188880 weethetevennietmeer
Gas op de zuigers!
pi_170857942
Bah, ik zit er even helemaal doorheen, zelfs het mooie weer helpt niet mee :{ ;(
pi_170858491
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:56 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik sta nog niet op de wachtlijst omdat ik teveel antistoffen nog in mijn bloed heb, Dit is normaal bij een transplantatie, je lichaam gaat het tegen, maar die moeten dus eerst minder worden want een nieuwe gaat gelijk afgestoten worden daardoor.

Als ik er wel weer opkom, (en dat kom ik hoor) dan komt de nier aan de andere kant, Die nier die ik nu heb blijft zitten waar die zit. Ik heb er straks dus vier :P
Aha, ik begrijp het, vandaar dat ze altijd kijken naar de anti-stoffen als iemand op de lijst komt/wil.
gaat dat lang duren voor die stoffen weg/ verminderd zijn?
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 19:23:22 #99
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170858517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:22 schreef paulowna het volgende:

[..]

Aha, ik begrijp het, vandaar dat ze altijd kijken naar de anti-stoffen als iemand op de lijst komt/wil.
gaat dat lang duren voor die stoffen weg/ verminderd zijn?
Hangt per persoon af, denk wel minimaal nog een half jaar voor ik de lijst weer op mag.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 22:23:42 #100
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170867520
[quote]0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:08 schreef Disana het volgende:
Vandaag had ik voor het eerst een spuiter: het prikgaatje bleef meer dan een half uur open. Gelukkig was het nog op tijd dicht, de dokter hoefde niet te komen.

Ik weet nu wat een flow is: de snelheid waarmee je bloed door de machine gaat uitgedrukt in milliliters. De mijne is 300, hetgeen erg goed schijnt te zijn want zo kun je vaker spoelen in de vier uur dat je er ligt.

LPFAN, was de jouwe ook geen 300?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')