abonnement Unibet Coolblue
pi_169593474
Wie heeft hier ervaring met een auto huren in Amerika voor een roadtrip?

Enige aanbevelingen of adviezen?
Stom paard
pi_169593750
Neem een creditcard mee.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_169593780
Boek bij een Nederlandse tussenpersoon als Expedia, dan zitten alle verzekeringen die je nodig hebt erbij.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169593867
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:27 schreef Hallojo het volgende:
Boek bij een Nederlandse tussenpersoon als Expedia, dan zitten alle verzekeringen die je nodig hebt erbij.
Klopt, maar bij verhuurmaatschappij goed opletten bij het ophalen. M'n vriend en ik zijn in soort van babbeltruc (constant blijven aanbieden van upgrade naar SUV en Corvette) getrapt van receptioniste en geirriteerd-geërgerd antwoord je dan ja ja het zal wel.. wij waren bijna 2 x het huurbedrag kwijt.

Maak ook foto's vooraf en achteraf.. je weet maar nooit ;)
pi_169593903
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, maar bij verhuurmaatschappij goed opletten bij het ophalen. M'n vriend en ik zijn in soort van babbeltruc (constant blijven aanbieden van upgrade naar SUV en Corvette) getrapt van receptioniste en geirriteerd-geërgerd antwoord je dan ja ja het zal wel.. wij waren bijna 2 x het huurbedrag kwijt.

Maak ook foto's vooraf en achteraf.. je weet maar nooit ;)
Daarom ook juist via een Nederlandse tussenpersoon boeken, dan weet je dat alles wat ze je proberen aan te smeren niet nodig is.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169593918
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, maar bij verhuurmaatschappij goed opletten bij het ophalen. M'n vriend en ik zijn in soort van babbeltruc (constant blijven aanbieden van upgrade naar SUV en Corvette) getrapt van receptioniste en geirriteerd-geërgerd antwoord je dan ja ja het zal wel.. wij waren bijna 2 x het huurbedrag kwijt.

Maak ook foto's vooraf en achteraf.. je weet maar nooit ;)
Is geen babbeltruc maar gewoon een verkooppraatjes zoals ze je ook kauwgum enzo willen verkopen bij de benzinepomp.
En ja, verkopers babbelen. Maar babbeltruc gebruik je meer voor oplichters die bij oude mensen aanbellen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_169593932
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, maar bij verhuurmaatschappij goed opletten bij het ophalen. M'n vriend en ik zijn in soort van babbeltruc (constant blijven aanbieden van upgrade naar SUV en Corvette) getrapt van receptioniste en geirriteerd-geërgerd antwoord je dan ja ja het zal wel.. wij waren bijna 2 x het huurbedrag kwijt.

Maak ook foto's vooraf en achteraf.. je weet maar nooit ;)
dit probeerde ze ook bij mij inderdaad, had een "simpel" autootje vooraf al gereserveerd.
Ze probeerde al snel me over te halen om het ware Amerikaanse gevoel te laten ervaren door deze om te zetten naar een Mustang ...
Hier snel op gereageerd dat dit mogelijk bij een volgend bezoek wel zou doen om ervan af te zien.
Het advies van de foto's vooraf en achteraf zeker opvolgen, zoals gezegd je weet maar nooit...
pi_169594117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:37 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Daarom ook juist via een Nederlandse tussenpersoon boeken, dan weet je dat alles wat ze je proberen aan te smeren niet nodig is.
Wij hadden ook onze auto, fullsize sedan ofzoiets, geboekt via Exxpedia, in combi met vlucht en eerste nacht hotel. Maar gek genoeg kunnen ze die nummers van Expedia dan niet zo snel vinden waarbij je gereserveerde auto nog maar een vraagteken is. En dan sta je moe na de reis 1,5 uur in de rij en ben je zelf aan de beurt, voel je ook weer de adem in de nek van alle wachtenden. Receptioniste die ons hielp sprak vlug Mexicaans-Amerikaans en begon eerst ons te paaien met de SUV, daarna de Corvette, nog een keer de SUV, dan het huurcontract onder je neus en proberen zakelijk en alert teblijven. Ze heeft nog wel iets gevraagd of gezegd.. Sign there daarachteraan. "Ik wil hier weg" zingt dan wel door je kop. Zeker ook als het warm is. En daar heb je achteraf dan heel veel spijt van. Ook wat betreft de auto niet wat we verwacht hadden, maar het was of genoegen nemen met de Sonata, de full size Sedan zou naar ons idee echt nog klasse hoger zijn dan dat, of terug de rij in.. Ja, dan maar de Sonata, reed niet verkeerd, prima wagen voor de rest ^O^
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:57:47 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169594228
Heb de laatste jaren 4 keer gehuurd bij Alamo of National via http://www.drive-usa.de (= usareisen.de) Goede prijzen en auto's volgens mij.
Geen gedoe gehad zoals hierboven. Maar neem meestal al wat duurder pakket met verzekeringen en lege tank retour enzo; misschien dat dat uitmaakt?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169594576
Ik vlieg af en toe naar Boston voor mijn werk, en huur dan op het vliegveld pas de auto. Dan ben je toch altijd goedkoper uit, of je hebt een leuke deal zoals bijvoorbeeld een Mustang, Cadillac of een SUV voor de prijs van een normale auto.

Via mijn werk ben ik uitgebreid verzekerd dus neem er nooit een extra verzekering bij. En neem je eigen navigatie mee!

Voor wat betreft tol betalen: EZpass neem ik ook nooit, want dan betaal je per dag iets van $5 ook al maak je geen gebruik van een tolweg maar pas op: op de wat kleinere tolwegen heb je alleen tolpoortjes voor zowel electronisch betalen en met cash: omdat je moet stoppen pikt het systeem toch een signaal op van je EZpass apparaat en betaal je dus evengoed electronisch en vanaf dat moment betaal je de rest van je trip die $5 per dag en iets van $20 "aanmeld kosten" }:|

Mijn favoriete huurauto in de US is de Ford Fusion (Mondeo) en de Nissan Maxima.

Waar ga je heen? :)
pi_169597297
Wij hebben bij Holidaycars geboekt voor onze aankomende Amerika trip in april, vorig jaar ook. Is goed bevallen. Bij de balie proberen ze altijd nog extra verzekeringen of upgrades aan te bieden, niet op ingaan. Als je via een Nederlandse/Europese organisatie boekt is je auto gewoon goed verzekerd tegen diefstal/ongelukken. Soms zijn bijvoorbeeld de banden of spiegels qua schade niet inbegrepen, maar ja dan kun je je overal wel tegen gaan verzekeren.
Verder hebben wij vorig jaar navigatie gehuurd, wat iets van 10 dollar per dag was. Dit jaar kopen we denk ik gewoon een navigatie bij Walmart. Is goedkoper dan twee weken huur en kun je later verkopen of mee terug nemen.
Veel plezier!
pi_169597496
Wij hebben een aantal keer geboekt via usa-reisen.de, Was vaak nog voordeliger dan nederlandse sites.

Sowieso is het vooraf via een 'broker' boeken een stuk goedkoper dan ter plaatse of via de website van de verhuurmaatschappij.

Navigatie meehuren zou ik niet doen, google maps oid werkt uitstekend daar. Maar over het algemeen is het wegennet in de vs dusdanig simpel dat je amper verkeerd kan rijden :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_169599339
Wij hebben ook geen navigatie gehuurd.. Sowieso ook een gewone kaart van West Amerika gekocht. Daarnaast de tablet op schoot, maps.me applicatie en in de motels de kaarten downloaden die je nodig hebt.. uitstekend alternatief ^O^
pi_169599446
Als ik een auto heb gehuurd doe ik altijd bij de balie of ik geërgerd ben en veel haast heb, meestal laat men dan het upgrade verhaal achterwege en geven ze zo snel mogelijk de bestelde auto mee.
pi_169616171
Zorg dat je oud genoeg bent
pi_169619186
Navigatie huren is echt asociaal duur, soms bijna net zo duur als de auto zelf :') Navmii is wel een aardige gratis app.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 27 maart 2017 @ 11:38:03 #17
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_169810056
Ik heb hier voor mijn ouders als ze op bezoek komen al meerdere malen een auto gehuurd via Sunnycars (https://www.sunnycars.nl/auto-huren/usa/)

het voordeel daarvan is dat het alle verzekering erbij is inbegrepen en er zijn geen extra kosten als je veel met de auto rijdt.

Als je de auto haalt moet je zorgen dat je niet betaald voor extra verzekering. Je moet ook minstens 24 zijn meestal om een auto te boeken. Betaal niet voor een GPS, het beste kun je gewoon WAZE of Google maps gebruiken.
Live from the USA
pi_169829047
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:57 schreef Hyperdude het volgende:
Heb de laatste jaren 4 keer gehuurd bij Alamo of National via http://www.drive-usa.de (= usareisen.de) Goede prijzen en auto's volgens mij.
Geen gedoe gehad zoals hierboven. Maar neem meestal al wat duurder pakket met verzekeringen en lege tank retour enzo; misschien dat dat uitmaakt?
Die is wel goed en goedkoop ja, heb ik ook al meerdere malen bij gehuurd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:37 schreef Hallojo het volgende:
Daarom ook juist via een Nederlandse tussenpersoon boeken, dan weet je dat alles wat ze je proberen aan te smeren niet nodig is.
Nederlands hoeft niet perse, via een Duitse of Britse aanbieder kan ook wel.
Dan heb je ook alle verzekeringen wel.
pi_169856805
Paar keer gedaan en meestal gewoon dag van te voren online geboekt bij een verhuurmaatschappij.

Minimaal nodig is wel een creditcard.

Let wel op dat:
aanvullende zaken, zoals extra verzekeringen, navigatieapparatuur, volle tank bij ophalen, jonger dan 24/25 jaar, extra bestuurder flink wat extra kosten.

Let ook even op of je de auto op een andere locatie weer wilt inleveren. Dat verschil per maatschappij of dat kosteloos kan volgens mij.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 maart 2017 @ 12:19:38 #20
414785 sirdanilot
pi_169858481
Inderdaad, zorg dat je minimaal 25 bent (het kan wel vanaf 21 maar dan is het vaak duurder), zorg absoluut dat je een creditcard hebt anders kun je het wel vergeten, en laat je niet van de wijs brengen door verkooppraatjes voor upgrades en dergelijke. En maak foto's van de hele auto voor vertrek. En inleveren op de zelfde plek als waar je hem hebt opgehaald is vaak vele malen goedkoper dan elders inleveren.


Ik heb zelf geen rijbewijs maar ik heb wel eens auto's gehuurd en dan b.v. mijn broer laten rijden, voor bijvoorbeeld een verhuizing. In Nederland kan dat zonder creditcard maar in andere landen kun je dat dus wel vergeten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:13:35 #21
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_169861016
De meeste grote verhuurmaatschappijen in de USA werken ook met self-service zuilen dus je hoeft helemaal niet meer bang te zijn voor upgrades en onnodige verzekeringen.

Creditcard is handig maar niet altijd nodig. De laatste keer hoefde ik alleen mijn rpaspoort te gebruiken omdat het huurbedrag al op de CC was gereserveerd en er geen extra kosten bijkwamen.
Echter, de USA toch wel echt een CC land dus je zal er vast al wel minimaal 1 bij je hebben.

Ten slotte: kijk goed naar de verschillende autotypes die worden aangeboden. In sommige gevallen vallen verschillende categoriën auto's onder dezelfde vloot. Zo heb ik wel eens een Mid-Size SUV gehuurd die uiteindelijk een Full-size bleek te zijn omdat de locatie alleen deze aanbood. Dit kan je wel wat besparen.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_169886928
Usareisen.de

Ik boek altijd een Fullsize of Premium SUV. Is altijd prima verzorgd. Meestal via National overigens.
Maar heb alle grote partijen wel eens gehad, weinig tot geen verschillen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:41:47 #23
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_169887312
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:57 schreef Hyperdude het volgende:
Heb de laatste jaren 4 keer gehuurd bij Alamo of National via http://www.drive-usa.de (= usareisen.de) Goede prijzen en auto's volgens mij.
Geen gedoe gehad zoals hierboven. Maar neem meestal al wat duurder pakket met verzekeringen en lege tank retour enzo; misschien dat dat uitmaakt?
Dit ja!! Afgelopen zomervakantie ook via deze partij gehuurd, echt helemaal perfect.
Idd wel ff opletten bij het ophalen dat je niet akkoord gaat met extra verzekeringen/wegenwacht/zulke onzin, heb je echt niet nodig...
En ook die "tankservice" niet gebruiken. Gewoon vlak voor dat je de auto inlevert weer even volgooien...

Vaak is het via Duitse websites echt goedkoper...
pi_169888490
In Amerika rijden ze alleen maar automatisch, of zou je er vinden met handmatig
pi_169888701
quote:
6s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
In Amerika rijden ze alleen maar automatisch, of zou je er vinden met handmatig
Handmatig zie je ook wel hoor, alleen ga je dat zeer waarschijnlijk niet krijgen in je standaard huurauto...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_169889310
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:50 schreef polariteit het volgende:

[..]

Handmatig zie je ook wel hoor, alleen ga je dat zeer waarschijnlijk niet krijgen in je standaard huurauto...
En waarom zou je dat willen/extra betalen?
  donderdag 30 maart 2017 @ 20:36:16 #27
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_169892250
Wij hadden vliegtickets en autohuur in een pakket gehuurd via British Airways.
Was een pakketkorting met een mooie prijs.
pi_169894852
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:18 schreef Blue_note het volgende:

[..]

En waarom zou je dat willen/extra betalen?
Ik kan geen reden bedenken... ik reageer ook maar op iemand :p

Vind automaat daar ultrarelaxt :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_169897846
Vergelijk maar eens de prijzen van Alamo in Nederland en UK. Ik heb laatst een Mustang geboekt in de UK en de rekening in Ponden voldaan, was ruim 40% goedkoper.
Auto in Miami ophalen, zorg wel voor een "skip the counter" en vooraf alle gegevens invoeren zoals 2e rijder e.d. dan heb je ook niet dat gezeur aan de balie en ben je binnen 10 minuten onderweg.
Huren met volle tank is makkelijk maar je kunt eigenlijk beter zelf even tanken een kilometer of 10 voor het eindpunt (pak niet de laatste pomp want dan mag je de hoofdprijs betalen, denk aan een dollar per gallon extra minimaal).
Navi gewoon op je iPhone zetten, kost een paar tientjes dus heb je er in een paar dagen uit.
Opzouten met die #hashtags
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:46:45 #30
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169898045
Weg van het vliegveld is het goedkoper, had in boston ooit een prius voor 35 dollar per dag! Maar huur meestal zakelijk en dan haal ik een suv bij dollar thrifty op het vliegveld. Nog nooit klachten gehad.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')