abonnement Unibet Coolblue
pi_169591834


Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)






[ Bericht 0% gewijzigd door KingRoland op 18-03-2017 20:41:16 ]
(she/her)
pi_169592701
Het is vergelijkbaar met mensen die roepen dat SP'ers Mao aanhangers zijn of roepen dat Groen Linksers Stalinisten zijn. Als dat SP raadslid Baudet een racist vindt zal hij ook Buma van het CDA een racist moeten vinden aangezien ze (bijna) het hele PVV programma hebben gekopieerd op het gebied van immigratie. Dat zijn van die mensen die geen enkel begrip kunnen opbrengen voor andermans gedachtegoed of standpunten en beginnen dan wild om zich heen te slaan met zulke termen.
pi_169592999
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk het ook.
Niet dat ik weet in ieder geval. Ik schrok vooral dat deze partij twee zetels heeft weten te halen. Met zulke dubieuze dingen.

Zelfs al zouden de standpunten goed zijn, dan is het al raar dat je vrede hebt met de acties die Baudet heeft gedaan en je niet achter de oren krabt daarom. Dan denk je toch wel drie keer na voordat je met zo'n partij geassocieerd wil worden? Als je dat dan toch doet, dan gaan er bij mij wel alarmbellen af. Niet voor niets dat de NVU ook heel blij is met FvD.

Denk bijvoorbeeld aan wat Baudet zei over die dating coach en dat vrouwen als ze nee zeggen eigenlijk ja bedoelen. In De Wereld Draait door verdedigde hij dat.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 15:49:50 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:53:16 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169593098
Jongens, ik ga hier dus niet tweets van en naar fylax bespreken. Dit topic mag best een beetje niveau houden.
Laffe huichelaar
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:55:56 #5
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169593163
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Niet dat ik weet in ieder geval. Ik schrok vooral dat deze partij twee zetels heeft weten te halen. Met zulke dubieuze dingen.

Zelfs al zouden de standpunten goed zijn, dan is het al raar dat je vrede hebt met de acties die Baudet heeft gedaan en je niet achter de oren krabt daarom. Dan denk je toch wel drie keer na voordat je met zo'n partij geassocieerd wil worden? Als je dat dan toch doet, dan gaan er bij mij wel alarmbellen af. Niet voor niets dat de NVU ook heel blij is met FvD.

Denk bijvoorbeeld aan wat Baudet zei over die dating coach en dat vrouwen als ze nee zeggen eigenlijk ja bedoelen. In De Wereld Draait door verdedigde hij dat.
De SP is voortgekomen uit het Maoïsme. Daar wil je volgens mij ook niet mee geassocieerd worden.
Bedankt Hans.
pi_169593370
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:55 schreef bascross het volgende:

[..]

De SP is voortgekomen uit het Maoïsme. Daar wil je volgens mij ook niet mee geassocieerd worden.
En GL uit CPN, en CDA uit ARP en weet ik het allemaal. Dat is tientallen jaren geleden. Als Emile Roemer of Klaver ineens Stalin en Mao zouden vereren of er zijn duidelijke aanwijzingen voor, dan is het pas reden tot zorg.

Bij Baudet is dat heel anders. Misschien dat ik nazi ook wel te ver vind gaan om te noemen, maar neo-fascist is misschien een treffende naam.

Aanwijzingen hiervoor (let op, de punten individueel zijn soms niet heel schokkend, maar bij elkaar geven ze een completer beeld):

• De uitspraken van hem in De Wereld Draait Door dat vrouwen diep in hun hart eigenlijk onderdanig zijn en het verdedigen van die hele dubieuze versiercoach. Daarnaast zei hij dat "nee" vaak een "ja" is.
• Die uitspraak over het homeopathisch mengen. Zelfs al is het cultuur, dan nog is het een dubieuze uitspraak. Hij heeft er ook van tevoren over nagedacht.
• In zijn toespraken heeft hij het ook over een auto-immuunziekte die de maatschappij heeft. Hij vergelijkt daarin de maatschappij met een organisme dat een ziekte heeft. Dat is heel exemplarisch voor fascistische retoriek, vaak worden de problemen van de samenleving gelinkt aan een ziekte die de maatschappij heeft opgelopen door een "indringer/virus" van buiten.
• Zijn steun aan Trump en het dragen van de Make America Great Again-pet (dit is op zichzelf niet iets dat je fascist maakt uiteraard, maar gecombineerd met alle andere dingen...)
• Zijn boekenkast met hele foute boeken over IQ en ras (let op: dit op zichzelf is nog niet een ramp, ik heb ook boeken waar ik niet achter sta, maar alles bij elkaar geeft het een completer beeld).

En daar kies je dan voor mee om lid van te worden en stemmen mensen nog op ook. Wat een land leven we in.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 16:06:13 ]
pi_169593398
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En GL uit CPN, en CDA uit ARP en weet ik het allemaal. Dat is tientallen jaren geleden. Als Emile Roemer of Klaver ineens Stalin en Mao zouden vereren of er zijn duidelijke aanwijzingen voor, dan is het pas reden tot zorg.

Bij Baudet is dat heel anders. Misschien dat ik nazi ook wel te ver vind gaan om te noemen, maar neo-fascist is misschien een treffende naam.

Aanwijzingen hiervoor (let op, de punten individueel zijn soms niet heel schokkend, maar bij elkaar geven ze een completer beeld):

• De uitspraken van hem in De Wereld Draait Door dat vrouwen diep in hun hart eigenlijk onderdanig zijn en het verdedigen van die hele dubieuze versiercoach. Daarnaast zei hij dat "nee" vaak een "ja" is.
• Die uitspraak over het homeopathisch mengen. Zelfs al is het cultuur, dan nog is het een dubieuze uitspraak. Hij heeft er ook van tevoren over nagedacht.
• In zijn toespraken heeft hij het ook over een auto-immuunziekte die de maatschappij heeft. Hij vergelijkt daarin de maatschappij met een organisme dat een ziekte heeft. Dat is heel exemplarisch voor fascistische retoriek, vaak worden de problemen van de samenleving gelinkt aan een ziekte die de maatschappij heeft opgelopen door een "indringer/virus" van buiten.
• Zijn steun aan Trump en het dragen van de Make America Great Again-pet (dit is op zichzelf niet iets dat je fascist maakt uiteraard, maar gecombineerd met alle andere dingen...)
• Zijn boekenkast met hele foute boeken over IQ en ras (let op: dit op zichzelf is nog niet een ramp, ik heb ook boeken waar ik niet achter sta, maar alles bij elkaar geeft het een completer beeld).

En daar kies je dan voor mee om lid van te worden en stemmen mensen nog op ook. Wat een land leven we in.
ARP is VVD.

En niks mis met Trump. Zie het verband met neonazi's en facisme daarin niet.
pi_169593438
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:06 schreef 6star6lord6 het volgende:

En niks mis met Trump. Zie het verband met neonazi's en facisme daarin niet.
Ik zeg ook niet dat steun van Trump betekent dat je fascist bent of neonazi, maar alles bij elkaar vormt het een ander plaatje. Zeker omdat Trump ook veel steun heeft gehad van extreemrechtse groepjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 16:09:29 ]
pi_169593510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat steun van Trump betekent dat je fascist bent of neonazi, maar alles bij elkaar vormt het een ander plaatje. Zeker omdat Trump ook veel steun heeft gehad van extreemrechtse groepjes.
Maar Clinton heeft ook steun gehad van black panters en BLM. Maakt je dit ook een black panter als je zwarte rechten verdedigt en Clinton aanhanger bent?

Denk het niet.

Ik zelf trek ook mijn vraagtekens bij dat homeopathisch mengen maar of je dan ook gelijk een neonazi bent.
pi_169593584
quote:
Erdogan: Turken in Europa moeten meer kinderen krijgen

ANKARA - De Turkse president Erdogan heeft zijn in Europa levende landgenoten opgeroepen meer kinderen te nemen om zo de invloed te vergroten. „Neem niet drie, maar vijf kinderen”, zei hij tijdens een campagnebijeenkomst in Eskisehir in het westen van Turkije.


Meer kinderen is volgens Erdogan een antwoord op het onrecht dat Turken in Europa wordt aangedaan doordat landen als Nederland en Duitsland Turkse ministers geen campagne laten voeren voor een referendum in april. Die volksraadpleging moet hem als president meer macht geven.

Het staatshoofd riep de Turken in Europa op hun leven over de hele linie op een hoger plan te brengen. „Daar waar u werkt en woont, daar is nu uw vaderland. Richt meer bedrijven op. Stuur uw kinderen naar betere scholen. Laat uw familie in betere wijken wonen. Stap in de beste auto’s. Ga in de mooiste huizen wonen.”

Gladiatoren
Erdogan haalde tijdens de bijeenkomst bovendien opnieuw uit naar de Nederlandse politie. „Hoe verschillen degenen die honden mijn broeder lieten bijten van de gladiatoren in Rome? Er is geen verschil, ze zijn precies hetzelfde.”

Erdogan refereerde daarmee aan de gebeurtenissen van afgelopen weekeinde, toen een demonstrantie van Nederturken in Rotterdam hard werd neergehaald door de politie.
Over homeopatisch verdunnen gesproken :P
pi_169593622
Wel triest van Jinek dat ze hem nu wel serieus gaan nemen. :')
Week terug liepen ze nog goedkoop te scoren
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:21:03 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169593666
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat steun van Trump betekent dat je fascist bent of neonazi, maar alles bij elkaar vormt het een ander plaatje. Zeker omdat Trump ook veel steun heeft gehad van extreemrechtse groepjes.
Trump is geen fascist. Sleuteleigenschap van fascisme is dat je het huidige systeem omver wil werpen. (Parlementaire) rechtstaat past immers niet binnen het fascisme. Trump praatte daar natuurlijk wel over, maar hij wilde biet zozeer het systeem omver werpen als wel de heersende kliek verjagen. Hij is nu president in het systeem, hij leidt het huidige systeem.

Daar Trump dus geen enkele indicatie geeft dathij een fascist is, kan Trump steunen geen teken zijn van fascisme. Op zichzelf niet en ook niet in combinatie van andere dingen ook niet. Je kan niet stellen dat fascistische groepjes hem steunen dus hij een fascist is of dat je uds verdacht bent als je hem steunt. Afgrijslijk dom.

Los daarvan: Ik hoop dat het in deze reeks geen geheim mag zijn hoe'n ontzettende afkeer en minachting ik voel voor Baudet. Ik vind het een waardeloos hoopje mens en dat heb ik hier meerdere malen beargumenteerd. Maar hij is gewoon geen fascist. Je komt met allemaal randzaken die er misschien wel op zouden kunnen wijzen dat hij een fascist is maar concreet is het gewoon allemaal gelul in de ruimte. Ziet hij andere rassen of mensen met een laag IQ of wat dan ok als minderwaardig en verbind hij daar (onwettige) conclusies aan? Nee. Is hij tegen onze parlementaire rechtstaat? Nee. Is hij ultranationalistisch? dat vind ik ook wel meevallen.

Die akelige uitspraken over het goedkeuren van aanranding enzo zijn natuurlijk kut en vrijwel alle plannen van FvD zijn gierend kut en Baudet zelf is een paardenlul maar ik vind het nogal makkelijk om hem dan maar voor fascist uit te maken. Omdat enkele uitspraken enkele raakvlakken hebben. Dat is gewoon heel flauw en maakt het enkel makkelijk het niet over de inhoud te hebben, door iemand te linken met fascisme.

Ik vind het dus nog laf ook
Laffe huichelaar
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:22:23 #13
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169593694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En GL uit CPN, en CDA uit ARP en weet ik het allemaal. Dat is tientallen jaren geleden. Als Emile Roemer of Klaver ineens Stalin en Mao zouden vereren of er zijn duidelijke aanwijzingen voor, dan is het pas reden tot zorg.

Bij Baudet is dat heel anders. Misschien dat ik nazi ook wel te ver vind gaan om te noemen, maar neo-fascist is misschien een treffende naam.

Aanwijzingen hiervoor (let op, de punten individueel zijn soms niet heel schokkend, maar bij elkaar geven ze een completer beeld):

• De uitspraken van hem in De Wereld Draait Door dat vrouwen diep in hun hart eigenlijk onderdanig zijn en het verdedigen van die hele dubieuze versiercoach. Daarnaast zei hij dat "nee" vaak een "ja" is.
• Die uitspraak over het homeopathisch mengen. Zelfs al is het cultuur, dan nog is het een dubieuze uitspraak. Hij heeft er ook van tevoren over nagedacht.
• In zijn toespraken heeft hij het ook over een auto-immuunziekte die de maatschappij heeft. Hij vergelijkt daarin de maatschappij met een organisme dat een ziekte heeft. Dat is heel exemplarisch voor fascistische retoriek, vaak worden de problemen van de samenleving gelinkt aan een ziekte die de maatschappij heeft opgelopen door een "indringer/virus" van buiten.
• Zijn steun aan Trump en het dragen van de Make America Great Again-pet (dit is op zichzelf niet iets dat je fascist maakt uiteraard, maar gecombineerd met alle andere dingen...)
• Zijn boekenkast met hele foute boeken over IQ en ras (let op: dit op zichzelf is nog niet een ramp, ik heb ook boeken waar ik niet achter sta, maar alles bij elkaar geeft het een completer beeld).

En daar kies je dan voor mee om lid van te worden en stemmen mensen nog op ook. Wat een land leven we in.
Geef FvD dan ook de tijd om zich te ontwikkelen. :D

En van je punten ben ik niet onder de indruk.
Bedankt Hans.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:23:06 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169593704
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:18 schreef hafcfan het volgende:
Wel triest van Jinek dat ze hem nu wel serieus gaan nemen. :')
Week terug liepen ze nog goedkoop te scoren
Week terug was ook helemaal niet zo schokkend, toen werd FvD gewoon kritisch aangepakt zoals bij alle partijen gebeurde.

Enkel door de gekleurde bril van 'mediakartel' naar zo'n uitzending kijkend kan je jezelf in een slachtofferrol plaatsen
Laffe huichelaar
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:25:28 #15
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169593741
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:21 schreef timmmmm het volgende:

Die akelige uitspraken over het goedkeuren van aanranding enzo zijn natuurlijk kut en vrijwel alle plannen van FvD zijn gierend kut en Baudet zelf is een paardenlul maar ik vind het nogal makkelijk om hem dan maar voor fascist uit te maken.
Kun je even onderbouwen wat er zo ''gierend kut'' is?
Bedankt Hans.
pi_169593745
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Week terug was ook helemaal niet zo schokkend, toen werd FvD gewoon kritisch aangepakt zoals bij alle partijen gebeurde.

Enkel door de gekleurde bril van 'mediakartel' naar zo'n uitzending kijkend kan je jezelf in een slachtofferrol plaatsen
Dat gebeurt helemaal niet bij elke partij. De ene wordt veel harder aangepakt dan de ander. Dieptepunt was wel Buma vs Pechtold. Toen leek dat hele publiek ingehuurd te zijn door Pechtold en maar goedkoop scoren over die arme Jinek die dan misschien haar Amerikaanse paspoort verliest. En dan doen alsof er geen probleem is met een dubbele nationaliteit terwijl dat er overduidelijk wel is bij Turken.
pi_169593751
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Trump is geen fascist. Sleuteleigenschap van fascisme is dat je het huidige systeem omver wil werpen. (Parlementaire) rechtstaat past immers niet binnen het fascisme. Trump praatte daar natuurlijk wel over, maar hij wilde biet zozeer het systeem omver werpen als wel de heersende kliek verjagen. Hij is nu president in het systeem, hij leidt het huidige systeem.

Daar Trump dus geen enkele indicatie geeft dathij een fascist is, kan Trump steunen geen teken zijn van fascisme. Op zichzelf niet en ook niet in combinatie van andere dingen ook niet. Je kan niet stellen dat fascistische groepjes hem steunen dus hij een fascist is of dat je uds verdacht bent als je hem steunt. Afgrijslijk dom.

Los daarvan: Ik hoop dat het in deze reeks geen geheim mag zijn hoe'n ontzettende afkeer en minachting ik voel voor Baudet. Ik vind het een waardeloos hoopje mens en dat heb ik hier meerdere malen beargumenteerd. Maar hij is gewoon geen fascist. Je komt met allemaal randzaken die er misschien wel op zouden kunnen wijzen dat hij een fascist is maar concreet is het gewoon allemaal gelul in de ruimte. Ziet hij andere rassen of mensen met een laag IQ of wat dan ok als minderwaardig en verbind hij daar (onwettige) conclusies aan? Nee. Is hij tegen onze parlementaire rechtstaat? Nee. Is hij ultranationalistisch? dat vind ik ook wel meevallen.

Die akelige uitspraken over het goedkeuren van aanranding enzo zijn natuurlijk kut en vrijwel alle plannen van FvD zijn gierend kut en Baudet zelf is een paardenlul maar ik vind het nogal makkelijk om hem dan maar voor fascist uit te maken. Omdat enkele uitspraken enkele raakvlakken hebben. Dat is gewoon heel flauw en maakt het enkel makkelijk het niet over de inhoud te hebben, door iemand te linken met fascisme.

Ik vind het dus nog laf ook
Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk, alleen ik heb geen afkeer tegen Baudet.
pi_169593759
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Week terug was ook helemaal niet zo schokkend, toen werd FvD gewoon kritisch aangepakt zoals bij alle partijen gebeurde.

Enkel door de gekleurde bril van 'mediakartel' naar zo'n uitzending kijkend kan je jezelf in een slachtofferrol plaatsen
Je moet wel gewoon toegeven dat ze Thierry niet lieten uitpraten.
Het gebeurt niet alleen bij Thierry maar nog bij veel meer rechtse partijen.

Of het iets uitmaakt, dat denk ik niet want iedereen is dit wel gewend van de VARA.
pi_169593869
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Trump is geen fascist. Sleuteleigenschap van fascisme is dat je het huidige systeem omver wil werpen. (Parlementaire) rechtstaat past immers niet binnen het fascisme. Trump praatte daar natuurlijk wel over, maar hij wilde biet zozeer het systeem omver werpen als wel de heersende kliek verjagen. Hij is nu president in het systeem, hij leidt het huidige systeem.
Ten eerste: dat is geen sleuteleigenschap van het fascisme. De kern ervan is dat je de bevolking achter één sterke leider wilt krijgen, net zoals een dictatuur, aangevuld met wat elementen die specifiek op fascisme betrekking hebben. Erdogan is ook een fascist, maar die lijkt minder op te hebben met het omverwerpen van het hele systeem. Hij wil gewoon dat het hele systeem wel in dienst van hem staat.

quote:
Daar Trump dus geen enkele indicatie geeft dathij een fascist is, kan Trump steunen geen teken zijn van fascisme. Op zichzelf niet en ook niet in combinatie van andere dingen ook niet. Je kan niet stellen dat fascistische groepjes hem steunen dus hij een fascist is of dat je uds verdacht bent als je hem steunt. Afgrijslijk dom.
Nou ja, hij heeft wel een paar dubieuze trekjes. Zijn relatie met de media, bijvoorbeeld, valt daar wel onder. Daarnaast de verheerlijking van het leger, creëren van vijanden, het idee dat hij de Stem van het Volk is.

quote:
Los daarvan: Ik hoop dat het in deze reeks geen geheim mag zijn hoe'n ontzettende afkeer en minachting ik voel voor Baudet. Ik vind het een waardeloos hoopje mens en dat heb ik hier meerdere malen beargumenteerd. Maar hij is gewoon geen fascist. Je komt met allemaal randzaken die er misschien wel op zouden kunnen wijzen dat hij een fascist is maar concreet is het gewoon allemaal gelul in de ruimte. Ziet hij andere rassen of mensen met een laag IQ of wat dan ok als minderwaardig en verbind hij daar (onwettige) conclusies aan? Nee. Is hij tegen onze parlementaire rechtstaat? Nee. Is hij ultranationalistisch? dat vind ik ook wel meevallen.
Baudet een fascist noemen is ook wat vroeg, hoor. Die kerel is net een dag parlementariër. Ik vind het voornamelijk een rare gek met een te groot ego en vreemde maniertjes.

quote:
Die akelige uitspraken over het goedkeuren van aanranding enzo zijn natuurlijk kut en vrijwel alle plannen van FvD zijn gierend kut en Baudet zelf is een paardenlul maar ik vind het nogal makkelijk om hem dan maar voor fascist uit te maken. Omdat enkele uitspraken enkele raakvlakken hebben. Dat is gewoon heel flauw en maakt het enkel makkelijk het niet over de inhoud te hebben, door iemand te linken met fascisme.

Ik vind het dus nog laf ook
Eens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169594068
_O- Elke dag komt hier wel een andere halve gare de FvD afkraken en zeuren zonder zich daadwerkelijk in de plannen verdiept te hebben. En dan dat fragment uit DWDD er weer bij halen, ik heb het van de week nog eens terug gekeken en vind dat mannen er bekaaider van af komen dan vrouwen in wat hij zegt. En ik ben een vrouw, ik zie echt niet wat hier denigrerend aan is. En nee, ik ben zeker niet dom, maar voldoe aan de IQ-eisen van Baudet. Misschien is dat het juist.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:48:24 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169594074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:25 schreef bascross het volgende:

[..]

Kun je even onderbouwen wat er zo ''gierend kut'' is?
Ja dat wil ik best.

Je hebt die wet wassen neus van hen over de Nederlandse waarden. Lekker in een wet vast gaan leggen wat allang in de wet staat. Gierend kut omdat het daarom symboolpolitiek is, niks oplost en alleen maar tijd en geld kost.

Dan heb je die referenda. Overal moeten we referenda over houden. Naar Zwitsers model, maar als we het verkiezingsprogramma van deze clownspartij volgen hebben we in al meer referenda dan in Zwitserland in 5 jaar. Daarbij kunnen we als we het Zwitserse model volgen een groot deel van de referenda in het verkiezingsprogramma niet doen. In Zwitserland hou je referenda over genomen besluiten. Daar kan je een referendum over aanvragen en dan stemt het volk over het besluit. Een beetje zoals het nu hier is alleen dan bindend. Baudet wil een referendum over de euro gaan houden.

Daarbij vind ik referenda sowieso kut met peren omdat ik jou en mij veel te dom vind om mee te beslissen over concrete zaken. Wij zijn veel te vatbaar voor emotie. Dat zag je ook bij Oekraine, het wordt gespind als een voor of tegen de EU en de stemmen lopen binnen. Staat ook lijnrecht tegenover andere plannem van FvD. Aan de ene kant willen ze enkel bekwame vakmensen als minister, experts op hun gebied. De techocratie. Aan de andere kant mag mijn buurman die zonder rekenmachine van zijn levensdagen niet uit kan rekenen wat 23x51 is meebeslissen over complexe economische besluiten. Volslagen koekoek.

Sowieso hangt het verkiezingsprogramma van FvD aan elkaar van zaken die gejat zijn uit andere landen. Op zich prima, maar het zijn niet eens zaken die in die andere landen op alle fronten goed werken. Neem het 'green card'-systeem. Is gewoon verre van perfect en daarnaast is de VS een compleet verschillend land van het onze. FvD gebruikt heel graag als argument 'kijk naar ........, daar werkt het' maar zwitserland of de VS zijn gewoon compleet andere landen en culture dan de Nederlandse. Volslagen kutargument dus, holle retoriek.

Net als het 'partijkartel'. Holle retoriek. Je zou er al buitenstaander niet tussen kunnen komen in de Haagse kliek. Dit jaar echter hebben we twee nieuwe politieke partijen die allebei afgeven op de Haagse kliek. Zijn er toch tussen gekomen. Thieme hoorde niet tot de Haagse kliek, werd toch verkozen. Wilders' PVV hoort niet bij de Haagse kliek en toch draaien zij al jaren mee. Het is gewoon niet waar dat er een partijkkartel bestaat, dat is een holle frase die gemaakt is om de boze burger aan te spreken. Puur populisme.

Om maar wat voorbeelden te geven van dingen van FvD die ik volslagen kolder vind
Laffe huichelaar
pi_169594155
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja dat wil ik best.

Je hebt die wet wassen neus van hen over de Nederlandse waarden. Lekker in een wet vast gaan leggen wat allang in de wet staat. Gierend kut omdat het daarom symboolpolitiek is, niks oplost en alleen maar tijd en geld kost.

Dan heb je die referenda. Overal moeten we referenda over houden. Naar Zwitsers model, maar als we het verkiezingsprogramma van deze clownspartij volgen hebben we in al meer referenda dan in Zwitserland in 5 jaar. Daarbij kunnen we als we het Zwitserse model volgen een groot deel van de referenda in het verkiezingsprogramma niet doen. In Zwitserland hou je referenda over genomen besluiten. Daar kan je een referendum over aanvragen en dan stemt het volk over het besluit. Een beetje zoals het nu hier is alleen dan bindend. Baudet wil een referendum over de euro gaan houden.

Daarbij vind ik referenda sowieso kut met peren omdat ik jou en mij veel te dom vind om mee te beslissen over concrete zaken. Wij zijn veel te vatbaar voor emotie. Dat zag je ook bij Oekraine, het wordt gespind als een voor of tegen de EU en de stemmen lopen binnen. Staat ook lijnrecht tegenover andere plannem van FvD. Aan de ene kant willen ze enkel bekwame vakmensen als minister, experts op hun gebied. De techocratie. Aan de andere kant mag mijn buurman die zonder rekenmachine van zijn levensdagen niet uit kan rekenen wat 23x51 is meebeslissen over complexe economische besluiten. Volslagen koekoek.

Sowieso hangt het verkiezingsprogramma van FvD aan elkaar van zaken die gejat zijn uit andere landen. Op zich prima, maar het zijn niet eens zaken die in die andere landen op alle fronten goed werken. Neem het 'green card'-systeem. Is gewoon verre van perfect en daarnaast is de VS een compleet verschillend land van het onze. FvD gebruikt heel graag als argument 'kijk naar ........, daar werkt het' maar zwitserland of de VS zijn gewoon compleet andere landen en culture dan de Nederlandse. Volslagen kutargument dus, holle retoriek.

Net als het 'partijkartel'. Holle retoriek. Je zou er al buitenstaander niet tussen kunnen komen in de Haagse kliek. Dit jaar echter hebben we twee nieuwe politieke partijen die allebei afgeven op de Haagse kliek. Zijn er toch tussen gekomen. Thieme hoorde niet tot de Haagse kliek, werd toch verkozen. Wilders' PVV hoort niet bij de Haagse kliek en toch draaien zij al jaren mee. Het is gewoon niet waar dat er een partijkkartel bestaat, dat is een holle frase die gemaakt is om de boze burger aan te spreken. Puur populisme.

Om maar wat voorbeelden te geven van dingen van FvD die ik volslagen kolder vind
De wet Nederlandse waarden is niet om iets te vernieuwen in de wet maar om de kloof tussen islamieten en Nederlanders waar zo ongelofelijk veel over te doen is te verkleinen.

Verder bedankt voor je mening, toedeloe
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:55:14 #24
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169594186
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja dat wil ik best.

Je hebt die wet wassen neus van hen over de Nederlandse waarden. Lekker in een wet vast gaan leggen wat allang in de wet staat. Gierend kut omdat het daarom symboolpolitiek is, niks oplost en alleen maar tijd en geld kost.

Dan heb je die referenda. Overal moeten we referenda over houden. Naar Zwitsers model, maar als we het verkiezingsprogramma van deze clownspartij volgen hebben we in al meer referenda dan in Zwitserland in 5 jaar. Daarbij kunnen we als we het Zwitserse model volgen een groot deel van de referenda in het verkiezingsprogramma niet doen. In Zwitserland hou je referenda over genomen besluiten. Daar kan je een referendum over aanvragen en dan stemt het volk over het besluit. Een beetje zoals het nu hier is alleen dan bindend. Baudet wil een referendum over de euro gaan houden.

Daarbij vind ik referenda sowieso kut met peren omdat ik jou en mij veel te dom vind om mee te beslissen over concrete zaken. Wij zijn veel te vatbaar voor emotie. Dat zag je ook bij Oekraine, het wordt gespind als een voor of tegen de EU en de stemmen lopen binnen. Staat ook lijnrecht tegenover andere plannem van FvD. Aan de ene kant willen ze enkel bekwame vakmensen als minister, experts op hun gebied. De techocratie. Aan de andere kant mag mijn buurman die zonder rekenmachine van zijn levensdagen niet uit kan rekenen wat 23x51 is meebeslissen over complexe economische besluiten. Volslagen koekoek.

Sowieso hangt het verkiezingsprogramma van FvD aan elkaar van zaken die gejat zijn uit andere landen. Op zich prima, maar het zijn niet eens zaken die in die andere landen op alle fronten goed werken. Neem het 'green card'-systeem. Is gewoon verre van perfect en daarnaast is de VS een compleet verschillend land van het onze. FvD gebruikt heel graag als argument 'kijk naar ........, daar werkt het' maar zwitserland of de VS zijn gewoon compleet andere landen en culture dan de Nederlandse. Volslagen kutargument dus, holle retoriek.

Net als het 'partijkartel'. Holle retoriek. Je zou er al buitenstaander niet tussen kunnen komen in de Haagse kliek. Dit jaar echter hebben we twee nieuwe politieke partijen die allebei afgeven op de Haagse kliek. Zijn er toch tussen gekomen. Thieme hoorde niet tot de Haagse kliek, werd toch verkozen. Wilders' PVV hoort niet bij de Haagse kliek en toch draaien zij al jaren mee. Het is gewoon niet waar dat er een partijkkartel bestaat, dat is een holle frase die gemaakt is om de boze burger aan te spreken. Puur populisme.

Om maar wat voorbeelden te geven van dingen van FvD die ik volslagen kolder vind
Hier sluit ik mij bij aan
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169594196
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
_O- Elke dag komt hier wel een andere halve gare de FvD afkraken en zeuren zonder zich daadwerkelijk in de plannen verdiept te hebben. En dan dat fragment uit DWDD er weer bij halen, ik heb het van de week nog eens terug gekeken en vind dat mannen er bekaaider van af komen dan vrouwen in wat hij zegt. En ik ben een vrouw, ik zie echt niet wat hier denigrerend aan is. En nee, ik ben zeker niet dom, maar voldoe aan de IQ-eisen van Baudet. Misschien is dat het juist.
Ik denk zelf dat Thierry het heeft over flirten en als een vrouw je afwijst niet zomaar opgeeft. Andere zien het meer seksueel denk ik.

Julian Blanc is dan wel weer een rare gast. Daar komt het vooral ook door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')