abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:35:45 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_169591615
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-bankautomaat.dhtml

Plan je een weekendje Londen? Kijk dan uit als je ergens geld gaat afhalen aan een bankautomaat. De Londense politie waarschuwt immers dat dieven een nieuwe en bijzonder doortrapte manier gebruiken om de pincode van je bankkaart te stelen en je rekening te plunderen.

Op het eerste gezicht is er niets abnormaals te zien aan de betrokken ATM-machines. Maar vergis je niet, want via een piepklein gaatje met een camera erachter word je misschien wel in het oog gehouden terwijl je de pincode van je bankkaart aan het intikken bent. Daarna is het nog maar een kleintje om je kaart ook effectief te stelen en er geld mee af te halen. Tegen de tijd dat het slachtoffer iets door heeft, is het meestal al te laat



De politie van de City of London heeft beelden verspreid waarop de nieuwe techniek van de dieven te zien is. In de hoop mensen aan te manen voorzichtig te zijn als ze geld gaan afhalen. Ze ontdekten het systeem voor het eerst op 7 maart bij een bankautomaat in St Paul's Churchyard, in het centrum van Londen. Intussen hebben ze het nog bij een drietal andere automaten vastgesteld.

  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:48:31 #2
64781 bonke
pipo koeie
pi_169591860
op het bovenste plaatje zal dan de camera op de plek zitten waar je geld uit komt dus die heeft totaal geen zicht op het toetsschermpje dat er boven zit
bij het tweede plaatje kan er denk ik wel afgekeken worden :)
pies on joe toe
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:03:27 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169592122
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:48 schreef bonke het volgende:
op het bovenste plaatje zal dan de camera op de plek zitten waar je geld uit komt dus die heeft totaal geen zicht op het toetsschermpje dat er boven zit
bij het tweede plaatje kan er denk ik wel afgekeken worden :)
Die scant je vingertoppen voor afdrukken?

/paranoia.
And so is the past
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:07:35 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169592215
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:48 schreef bonke het volgende:
op het bovenste plaatje zal dan de camera op de plek zitten waar je geld uit komt dus die heeft totaal geen zicht op het toetsschermpje dat er boven zit
bij het tweede plaatje kan er denk ik wel afgekeken worden :)


Erboven is het scherm. en dat gaatje kijkt precies op het nummerblok.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 17 maart 2017 @ 15:16:30 #5
186611 Haags
pi_169592398
Nou, veel plezier ermee. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_169592667
Daarom altijd met een hand afschermen.
pi_169592751
Ik begin altijd eerst aan de machine te pulken. Die scamdingen zitten meestal een stuk losser dan de originele delen (die geven 0,0 mee)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169592799
Vandaar al die plofkraken. Gewoon mensen die hun geld willen opnemen, maar hun pincode willen beschermen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:56:29 #9
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_169600119
Had jij dit bericht niet even kunnen vertalen in het Nederlands TS
pi_169600357
wie trekt er anno 2017 dan ook nog flappen uit zo'n automaat?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169600375
overigens had ik die camera's zo gespot, er staan zelfs grote pijlen naast en rode cirkels omheen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169601769
Hoezo is dit nieuws? Skimmen gebeurd toch al jaren? :?
pi_169601884
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:07 schreef Ahmad1nejad het volgende:
wie trekt er anno 2017 dan ook nog flappen uit zo'n automaat?
Ik en ik ben niet de enige. Gezien transactiekosten die sommige banken rekenen voor betalingen in vreemde valuta is het handiger om 1 keer een groot bedrag op te nemen, dan 10 keer transactiekosten te betalen.

Sowieso doe ik altijd alles contant. Ik zie de contantloze samenleving, waarbij ik enkel gesanctioneerde betalingen -zonder toetsing door een rechter- kan uitvoeren als een inbreuk op mijn burgerrechten.
pi_169601920
Overigens zou het geen slecht idee zijn om mensen een lijst met eenmalige tokens te geven, die dan als pincode fungeren. Al zal het gros hier helaas niet mee kunnen omgaan. ;(
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:38:54 #15
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169601989
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:36 schreef vaduz het volgende:
Overigens zou het geen slecht idee zijn om mensen een lijst met eenmalige tokens te geven, die dan als pincode fungeren. Al zal het gros hier helaas niet mee kunnen omgaan. ;(
Super plan! Als dan iemand je portemonee jat, heeft hij ook gelijk de codes op een briefje. ^O^
Of had je echt verwacht dat mensen dan 10 codes op een dag gingen onthouden? _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:31 schreef sneakydesert het volgende:
Daarom altijd met een hand afschermen.
Precies. Altijd en overal. Kleine moeite. Snap het probleem niet zo. Als je je pincode gewoon intypt zonder af te schermen vraag je er ook gewoon een beetje om.
Niks interessants hier.
pi_169602051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:38 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:

[..]

Super plan! Als dan iemand je portemonee jat, heeft hij ook gelijk de codes op een briefje. ^O^
Die moet je dan ook gescheiden bewaren. Bovendien kun je het als aanvullende maatregel invoeren, d.w.z. dat je dan eerst je pincode en daarna je token invoert. Dit vergt wel een aanpassing aan de infrastructuur. Hoewel het enkel geldautomaten betreft en deze direct door financieele instellingen worden geexploiteerd in tegenstelling tot POS terminals.
pi_169602100
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:38 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:
Precies. Altijd en overal. Kleine moeite. Snap het probleem niet zo. Als je je pincode gewoon intypt zonder af te schermen vraag je er ook gewoon een beetje om.
Moet je wel 2 handen hebben enzo.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:44:37 #18
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169602136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:41 schreef vaduz het volgende:

[..]

Die moet je dan ook gescheiden bewaren. Bovendien kun je het als aanvullende maatregel invoeren, d.w.z. dat je dan eerst je pincode en daarna je token invoert. Dit vergt wel een aanpassing aan de infrastructuur. Hoewel het enkel geldautomaten betreft en deze direct door financieele instellingen worden geexploiteerd in tegenstelling tot POS terminals.
Als je de hele infrastructuur gaat aanpassen zijn er ondertussen veel veiligere oplossingen.
Niks interessants hier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:45:50 #19
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169602171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:43 schreef vaduz het volgende:

[..]

Moet je wel 2 handen hebben enzo.
Want? Afschermen kan niet met een arm? Of een tas, portemonee, whatever.
Niks interessants hier.
pi_169602199
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:44 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:

[..]

Als je de hele infrastructuur gaat aanpassen zijn er ondertussen veel veiligere oplossingen.
Zoals? En zijn die ook uit te rollen zonder het vervangen van betaalkaarten?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:48:47 #21
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169602244
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:47 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zoals? En zijn die ook uit te rollen zonder het vervangen van betaalkaarten?
2 factor authentication met je telefoon is heel erg simpel toe te passen.
Pincode invoeren op pinautomaat, bevestigen op je telefoon.
Is 1 voorbeeld. Er zijn nog 100 andere dingen.
Niks interessants hier.
pi_169602318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:48 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:
2 factor authentication met je telefoon is heel erg simpel toe te passen.
Pincode invoeren op pinautomaat, bevestigen op je telefoon.
Vergt een veel grotere aanpassing aan de infrastructuur en koppeling met andere systemen. Plus een hoop juridische nuances.
quote:
Is 1 voorbeeld. Er zijn nog 100 andere dingen.
Noem er eens een paar.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:54:58 #23
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169602394
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:51 schreef vaduz het volgende:

[..]

Vergt een veel grotere aanpassing aan de infrastructuur en koppeling met andere systemen. Plus een hoop juridische nuances.

[..]

Noem er eens een paar.
Als tokens? _O- 2 factor authentication is met een internet bankieren app zo op te zetten.
Er hoeft helemaal niets te gebeuren aan de infrastructuur.
Er moet alleen een verbinding komen met de internet bankieren app. Zodat de afschrijving bevestigd kan worden. Dat is software werk.

Noem jij maar eens een paar betere oplossingen als tokens 8)7
Er zijn op internet zat methodes te vinden, ga zelf googlen.
Niks interessants hier.
pi_169602515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:54 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:

[..]

Als tokens? _O- 2 factor authentication is met een internet bankieren app zo op te zetten.
Er hoeft helemaal niets te gebeuren aan de infrastructuur.
Niet? Denk eigenlijk dat jij geen verstand hebt van de ICT infrastructuur van banken en betaalsystemen.
quote:
Er moet alleen een verbinding komen met de internet bankieren app. Dat is software werk.
Alleen zit je met duizenden banken met duizende verschillende internetbank omgevingen. Deze functionaliteit wil je absoluut niet op die laag hebben, maar binnen het betaalkaart-netwerk houden op basis van een vrij stricte nog te maken PCI standaard.
quote:
Noem jij maar eens een paar betere oplossingen als tokens 8)7
Ik kwam zelf met tokens. En de meest eenvoudige manier is om ze gewoon per lijst te geven. Zo vaak maken mensen ook weer niet gebruik van een geldautomaat.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 00:10:25 #25
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_169602669
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 00:01 schreef vaduz het volgende:

[..]

Niet? Denk eigenlijk dat jij geen verstand hebt van de ICT infrastructuur van banken en betaalsystemen.

[..]

Alleen zit je met duizenden banken met duizende verschillende internetbank omgevingen. Deze functionaliteit wil je absoluut niet op die laag hebben, maar binnen het betaalkaart-netwerk houden op basis van een vrij stricte nog te maken PCI standaard.

[..]

Ik kwam zelf met tokens. En de meest eenvoudige manier is om ze gewoon per lijst te geven. Zo vaak maken mensen ook weer niet gebruik van een geldautomaat.
Ik heb het er over als toevoeging bovenop het bestaande pin systeem.
Zoals ik al zei, gewoon een bevestiging via internetbankieren. Dit is echt niet zo ingewikkeld te realiseren.

Ik zei, noem jij maar eens wat BETERE oplossingen als tokens. Want dat is echt een waardeloze oplossing.

[ Bericht 2% gewijzigd door OpgeFOKt1991 op 18-03-2017 00:16:37 ]
Niks interessants hier.
pi_169603562
Daarom skinny jeans dragen, krijgen ze je pinpas nooit uit je broekzak.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_169604361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:31 schreef sneakydesert het volgende:
Daarom altijd met een hand afschermen.
En hoe doe jij dat voor én erachter? Van voor moet je beschermen tegen mensen die achter je staan en mee willen kijken. Erachter moet je beschermen tegen camera's zoals in de OP.
pi_169604538
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:
overigens had ik die camera's zo gespot, er staan zelfs grote pijlen naast en rode cirkels omheen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:08:56 #29
3542 Gia
User under construction
pi_169606075
En als ze dan de bankpas rollen, kom je nog goed weg. Ze kunnen je ook overvallen.

Hebben we zelf een keer, bijna, meegemaakt. Pinnen in Spanje, in een klein dorpje. Het is bekend dat toeristen vaak 300 euro of meer opnemen, om niet iedere dag naar de pinautomaat te hoeven.
We zagen een jongeman in een deurpost hangen, die ons in de gaten hield. Hij pakte zijn mobiel om, naar wij achteraf dachten, een handlanger te waarschuwen. Toen we wegreden, zagen we hem naar voren komen, duidelijk kijkend naar onze nummerplaat. Korte tijd later zat er ineens een auto achter ons, die ons overal volgde. Dus wij linksaf, rechtsaf, echt door steegjes waar je normaal niet komt, om hem kwijt te rijden.
En gelukkig is dat gelukt. Overigens waren we na dat voorval ook niet van plan om maar te stoppen voor iemand langs de weg.

Sindsdien alleen maar gepind in de grote steden. Geeft toch, misschien onterecht, een veiliger gevoel.
pi_169606332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:08 schreef Gia het volgende:
En als ze dan de bankpas rollen, kom je nog goed weg. Ze kunnen je ook overvallen.

Hebben we zelf een keer, bijna, meegemaakt. Pinnen in Spanje, in een klein dorpje. Het is bekend dat toeristen vaak 300 euro of meer opnemen, om niet iedere dag naar de pinautomaat te hoeven.
We zagen een jongeman in een deurpost hangen, die ons in de gaten hield. Hij pakte zijn mobiel om, naar wij achteraf dachten, een handlanger te waarschuwen. Toen we wegreden, zagen we hem naar voren komen, duidelijk kijkend naar onze nummerplaat. Korte tijd later zat er ineens een auto achter ons, die ons overal volgde. Dus wij linksaf, rechtsaf, echt door steegjes waar je normaal niet komt, om hem kwijt te rijden.
En gelukkig is dat gelukt. Overigens waren we na dat voorval ook niet van plan om maar te stoppen voor iemand langs de weg.

Sindsdien alleen maar gepind in de grote steden. Geeft toch, misschien onterecht, een veiliger gevoel.
Je weet dat je pinpas gewoon werkt in het buitenland en er dus 0 reden is om geld uit de muur te trekken?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')