Uiteraard, maar ze willen perse die scherven hebben.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Opbellen en vragen of je die scherven in de kliko kan mikken en de rest terugsturen een optie is kwam niet in je op?
In dat geval:quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ze willen perse die scherven hebben.
En nog even melden dat het hun risico is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dichtplakken en opsturen klaar. Boeie.
Zo heel gek vind ik dat niet. Het zou kunnen dat je dezelfde lamp had waarvan je de glazen kap wilde vervangen (en hun daar dus voor op wilde laten draaien. Het gebeurt....)quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ze willen perse die scherven hebben.
Dat kan ik natuurlijk melden, maar ben ik daarmee niet meer verantwoordelijk?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In dat geval:
[..]
En nog even melden dat het hun risico is.
Ze hebben ook al foto's gevraagd (en gekregen) van de verpakkingquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:35 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zo heel gek vind ik dat niet. Het zou kunnen dat je dezelfde lamp had waarvan je de glazen kap wilde vervangen (en hun daar dus voor op wilde laten draaien. Het gebeurt....)
Wat extra tape op de naden en versturen maar
Tot je dozenschuiver op de doos gaat staan En ja dat doen zequote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:50 schreef Mark het volgende:
Zo'n scherf komt echt niet door een kartonnen doos heen.
Ligt eraan hoe ze het behandelen. De TS krijgt geen vervangende lamp. In dat geval was het een reparatie binnen de garantie geweest, en dan is het bedrijf verantwoordelijk voor de verzendkosten.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
@Ivo: dat is nog maar de vraag of je die verzendkosten vergoed krijgt. Het zou wel moeten maar het gebeurt doorgaans niet.
Als je bijvoorbeeld een verkeerd model toegestuurd krijgt, daar kun je ook niets aan doen, ook dan is het geen uitgemaakte zaak dat de verzendkosten voor de verkoper zijn. Het vervelende is, je kunt ze niet dwingen die te vergoeden. Vaak heb je ook al betaald.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ze het behandelen. De TS krijgt geen vervangende lamp. In dat geval was het een reparatie binnen de garantie geweest, en dan is het bedrijf verantwoordelijk voor de verzendkosten.
de TS krijgt echter het geld terug, en dan zou je het kunnen zien als een toepassing van de wet koop op afstand. Je hebt dan volgens mij als koper alleen recht op de vergoeding van de verzendkosten als dat expliciet in de voorwaarden vermeld staat.
In dat geval voldoet de winkel niet aan haar leveringsplicht, en dan heb je een soortgelijke situatie als bij een reparatie.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld een verkeerd model toegestuurd krijgt, daar kun je ook niets aan doen, ook dan is het geen uitgemaakte zaak dat de verzendkosten voor de verkoper zijn. Het vervelende is, je kunt ze niet dwingen die te vergoeden. Vaak heb je ook al betaald.
Als het geld terug op verzoek van de klant is, heb je inderdaad gelijk.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ze het behandelen. De TS krijgt geen vervangende lamp. In dat geval was het een reparatie binnen de garantie geweest, en dan is het bedrijf verantwoordelijk voor de verzendkosten.
de TS krijgt echter het geld terug, en dan zou je het kunnen zien als een toepassing van de wet koop op afstand. Je hebt dan volgens mij als koper alleen recht op de vergoeding van de verzendkosten als dat expliciet in de voorwaarden vermeld staat.
maarreuh, als je je eigen exemplaar kapot had, dan stuur je díe toch terug?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:35 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zo heel gek vind ik dat niet. Het zou kunnen dat je dezelfde lamp had waarvan je de glazen kap wilde vervangen (en hun daar dus voor op wilde laten draaien. Het gebeurt....)
Wat extra tape op de naden en versturen maar
Nee, dat zou je niet kunnen zien als een toepassing van de wet koop op afstand. Het is de verkoper die in casu de overeenkomst ontbindt, niet de koper.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:13 schreef Jordy-B het volgende:
de TS krijgt echter het geld terug, en dan zou je het kunnen zien als een toepassing van de wet koop op afstand. Je hebt dan volgens mij als koper alleen recht op de vergoeding van de verzendkosten als dat expliciet in de voorwaarden vermeld staat.
Is al gebeurd, zie vorige blz.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:43 schreef Blord het volgende:
Maak een foto van de kapotte lamp en stuur het op naar hun toe. Ze willen gewoon zeker zijn dat de lamp echt kapot is en dat je de zaak niet zit te flessen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |