Kunnen en mogen zit natuurlijk een verschil in he.....quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Landcruiser 100 met automaat. De 4.2 turbodiesel trekt als een malle. Regelmatig gezien dat er doormiddel van luchtremmen op de trailer tot zo'n 10 ton getrokken werd.
Die discussie is laatst al eens gevoerd, zolang je in PTA maar een beetje vaag doet over wat je er uiteindelijk mee gaat doen (maar het overduidelijk is wat je gaat doen) is het gewoon toegestaanquote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:02 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Kunnen en mogen zit natuurlijk een verschil in he.....
http://www.nederlandmobie(...)an/7071837/technisch
http://www.nederlandmobie(...)jk/7079580/technisch
http://www.nederlandmobie(...)vx/6955844/technisch
alle max 3500
tot ze je van de weg plukken en op de brug zetten, of je een ongeluk veroorzaaktquote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die discussie is laatst al eens gevoerd, zolang je in PTA maar een beetje vaag doet over wat je er uiteindelijk mee gaat doen (maar het overduidelijk is wat je gaat doen) is het gewoon toegestaan
Mwahh, het is al een branche waar ze behoorlijk op de centen letten en wanneer je met een X5M aan komt krijg je scheve gezichten. Dus hiermee rijdt hij niet naar klanten. Hiervoor hebben we bedrijfsauto.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
Raar verhaal. Waarom zou je die X5 niet kunnen gebruiken? Ik neem aan dat hij met die auto wel vaker naar klanten gaat? Ik zou het eerder ongepast vinden als je die dure auto's in een trailer achter een oude rammelbak hangt om zo naar de klant te rijden.
Inderdaad, aangezien we commercieel ermee gaan rijden gaan we deze risico niet nemen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:05 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
tot ze je van de weg plukken en op de brug zetten, of je een ongeluk veroorzaakt
Maar de mensen waarmee je zaken doet hebben wel G-klasse's, cayenne's en meer van dat soort dure auto's?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:11 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mwahh, het is al een branche waar ze behoorlijk op de centen letten en wanneer je met een X5M aan komt krijg je scheve gezichten. Dus hiermee rijdt hij niet naar klanten. Hiervoor hebben we bedrijfsauto.
Ging in dit geval meer om dat zo'n Landcruiser met gemak de 3500kg kan trekken. Daarnaast zijn er wel degelijk mogelijkheden om legaal boven de 3500kg te trekken.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:05 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
tot ze je van de weg plukken en op de brug zetten, of je een ongeluk veroorzaakt
Het is krom, ik weet het, maar zo is de hele branche helaas. Je wilt niet weten hoe erg sommige premium merkdealers bitchen over prijzen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar de mensen waarmee je zaken doet hebben wel G-klasse's, cayenne's en meer van dat soort dure auto's?
Ik vind die redenering wel grappig, je mag geen dure auto rijden want dat is geen goede reclame, dus nemen we niet alleen de dure auto maar geven we ook nog eens extra geld uit aan een tweede auto. En nu aan een derde auto!
Een 516 of 519 automaat zijn imposante apparaten die heel best rijden hoorquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:02 schreef boegschroef het volgende:
Ik zou er ook een dikke amerikaan voor hangen. Dat geeft ook een veel fijner gevoel dan een X5.
Denk dan inderdaad aan een Ford, chevrolet of dodge:
F150, silverado, suburban, dodge ram. Daar kijken mensen niet raar van op zeker niet als je een modelletje ouder pakt.
Een busje kan vaak niet genoeg trekken en een sprinter die 3500 mag trekken vind ik zelf niet echt fijn rijden met 3500kg er achter.
Kun je tenminste 2-3 auto,s tegelijk meenemen.quote:
Mwoah; mensen die rijk zijn geworden (en dat vooral zijn gebleven), hebben dat niet bereikt door het geld met bakken tegelijk weg te geven.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:14 schreef kanovinnie het volgende:
Maar de mensen waarmee je zaken doet hebben wel G-klasse's, cayenne's en meer van dat soort dure auto's?
Ik vind die redenering wel grappig, je mag geen dure auto rijden want dat is geen goede reclame, dus nemen we niet alleen de dure auto maar geven we ook nog eens extra geld uit aan een tweede auto. En nu aan een derde auto!
Dus je moet auto's van tonnen vervoeren in een branche waar men enorm op de centjes letquote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:11 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mwahh, het is al een branche waar ze behoorlijk op de centen letten en wanneer je met een X5M aan komt krijg je scheve gezichten. Dus hiermee rijdt hij niet naar klanten. Hiervoor hebben we bedrijfsauto.
LOL, 100x liever een X5 (luchtvering) dan zo'n Amerikaanse zwabberkast met een onderstel uit 1970.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:02 schreef boegschroef het volgende:
Ik zou er ook een dikke amerikaan voor hangen. Dat geeft ook een veel fijner gevoel dan een X5.
Ja, vanwege de schoteldruk.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Rijdt zo'n BE trekker veel beter dan een gewone kogeltrekker?
ja afgunst idd, vriend van mij heeft een eigen vrachtwagen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus je moet auto's van tonnen vervoeren in een branche waar men enorm op de centjes let
Wat is er tegenwoordig mis in Nederland met mensen die hun geld kunnen verdienen en daarvoor graag een auto kopen? Afgunst altijd
Dat is natuurlijk zo, maar dan moeten ze ook geen dure auto kopen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mwoah; mensen die rijk zijn geworden (en dat vooral zijn gebleven), hebben dat niet bereikt door het geld met bakken tegelijk weg te geven.
Zo kan ik me nog levendig de collega's van de autoslaapexpres herinneren die stomverbaasd waren dat rijke mensen zo weinig fooi geven.
Idd. Sowieso trots zijn op je werk is ook not-done schijnbaar (zie vrachtwagen met special paint).quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar dan moeten ze ook geen dure auto kopen.
En als je weet dat het hebben van een dure auto een pijnpunt is bij de klant is het onhandig om een dure auto te kopen.
Ik vind het nog steeds een bizarre situatie. Je kan als TS zijnde toch ook gewoon zeggen dat je juist omdat je in de autobranche werkt en vaak zware auto's moet vervoeren je een geschikte auto ervoor gekocht hebt? Dat zou ik als klant meer waarderen dan wanneer ik erachter kom dat er een X5 op de oprit thuis staat, er een tweede auto is om de klanten af te gaan en een derde ouwe goedkope jeep waarmee mijn dure wagen mee opgepikt wordt.
Moet je niet in Duitsland gaan rijden want dan moet er een tachograaf inzitten en heb je je aan rij- en rusttijden te houden.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Ik zou voor een bus gaan inderdaad. Kun je vol hangen met reclame, en die zijn sterk zat. Sprinter bijv.
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 18:57 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Moet je niet in Duitsland gaan rijden want dan moet er een tachograaf inzitten en heb je je aan rij- en rusttijden te houden.
Dan lees je maar eens in, ik ken zat autoboeren die de bus ervoor hebben gehaald en gewoon de luxewagen er weer voor hebben geplant om die tachoplicht te omzeilen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.
Geef maar een bron danquote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:30 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Dan lees je maar eens in, ik ken zat autoboeren die de bus ervoor hebben gehaald en gewoon de luxewagen er weer voor hebben geplant om die tachoplicht te omzeilen.
Hmm, ze spreken eerst over voertuigen en voertuigcombinaties, maar bij het stukje over Duitsland alleen over "voertuig". Heb liever een Duitse bron dan een Nederlands bladquote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:40 schreef Buikboor het volgende:
[..]
http://www.evo.nl/site/bestelauto-en-de-tachograaf
In nederland kan dat ook.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.
De "vrachtwagen" waar ik een paar jaar in gereden heb was een Iveco Daily met tachograaf en snelheidsbegrenzer op 90 km/u. Gewoon op Nederlands kenteken, met TMM van ruim 5000kg. De meeste van die bussen worden alleen administratief begrensd op 3500 kg omdat de gebruiker dan veel minder verplichtingen heeft en nog steeds voldoende laadvermogen heeft.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland kun je (zware) voertuigen als vrachtwagentje op kenteken laten zetten en dan geld bovenstaand. In Nederland kan dat helemaal niet, dus is het gewoon een personenauto zonder tacho of rijtijdenwetten.
Ik doelde meer op categorie Nissan patrol, Mitsubishi Landcruiser etc.quote:Op woensdag 22 maart 2017 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De "vrachtwagen" waar ik een paar jaar in gereden heb was een Iveco Daily met tachograaf en snelheidsbegrenzer op 90 km/u. Gewoon op Nederlands kenteken, met TMM van ruim 5000kg. De meeste van die bussen worden alleen administratief begrensd op 3500 kg omdat de gebruiker dan veel minder verplichtingen heeft en nog steeds voldoende laadvermogen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |