abonnementen ibood.com bol.com
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:40:40 #26
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_169587999
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:13 schreef butz0rs het volgende:
Spekman heeft Rottenberg natuurlijk nog achter zich staan. ...
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
#ivorytowerlivesmatter
pi_169588017
ik vind het maar geouwehoer. ik heb nog nooit gezien, dat na een verkiezingsnederlaag iedereen valt over een campagneleider.
het is altijd de fractievoorzitter die het moet ontgelden, en die vertrekt, bijna altijd vrijwillig. maar asher hoor je niet. die slachtoffert liever deze meneer.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:42:08 #28
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169588019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen voor dat nieuwe PvdA, dat wat rechtse, liberale geluid, zijn helemaal niet zoveel stemmers.
Die kunnen prima bij andere partijen terecht.

Ik denk dat de PvdA zich behoorlijk in de voet geschoten heeft door de achterban los te laten en mee te gaan in het rechtse geluid, en dat terwijl een samenwerking van VVD en PvdA dan ook nog prima gekund had.
De PvdA hoeft toch niet die koers vast te houden? Juist nu kunnen ze zich weer gaan profileren waar ze echt willen zijn, en niet waar men denkt dat ze zijn vanwege samenwerking met de VVD.

Sowieso blijft dat een rare gedachtegang. Een coalitie kunnen vormen is een goede zaak, en niet een of andere doodzonde.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:51:41 #29
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169588176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:41 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind het maar geouwehoer. ik heb nog nooit gezien, dat na een verkiezingsnederlaag iedereen valt over een campagneleider.
het is altijd de fractievoorzitter die het moet ontgelden, en die vertrekt, bijna altijd vrijwillig. maar asher hoor je niet. die slachtoffert liever deze meneer.
Tja, lijkt me ook niet verstandig om Asscher weg te sturen. Ze hebben behoefte aan stabiliteit.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_169588202
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, lijkt me ook niet verstandig om Asscher weg te sturen. Ze hebben behoefte aan stabiliteit.
de man heeft zojuist de PVDA naar ene historisch verlies geleidt.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:59:21 #31
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169588319
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de man heeft zojuist de PVDA naar ene historisch verlies geleidt.
Meh, Asscher was de kapitein van Titanic en is het geworden toen de ijsberg de zijkant van het schip al had open gereten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169588334
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Meh, Asscher was de kapitein van Titanic en is het geworden toen de ijsberg de zijkant van het schip al had open gereten.
dan moeten ze gewoon helemaal niet zeuren.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 12:00:35 #33
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169588350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dan moeten ze gewoon helemaal niet zeuren.
Of Hans eruit donderen.
Vrijheid
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:02:10 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169588372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:08 schreef Webschip het volgende:
Dat Hans Spekman nog moet uitleggen of de PvdA links of rechts is, zegt meer over de kiezer dan over Spekman zelf.

Mensen die gewoon niet weten wat ze stemmen, stemmen dit land kapot. Dat is nu ook weer gebleken met zo'n uitslag.
Veel mensen PvdA stemmers weten wel degelijk wat ze willen. Alleen de partij heeft zijn achterban volledig in de steek gelaten. De arbeider voelt zich in de steek gelaten. Die brengen dan maar een protest stem uit aan een PVV of VVD.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169588434
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Of Hans eruit donderen.
waarom? omdat er zo nodig iemand onder de bus moet worden gegooid? dramatisch gedoe. je kanoook over een jaar eens een keer besluiten dat er vers bloed nodig is voor de campagne voor de volgende verkiezingen. geef die man wat respect. nu is het alleen maar onderdeel van de PVDA show.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 12:07:01 #36
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169588448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom? omdat er zo nodig iemand onder de bus moet worden gegooid? dramatisch gedoe. je kanoook over een jaar eens een keer besluiten dat er vers bloed nodig is voor de campagne voor de volgende verkiezingen. geef die man wat respect. nu is het alleen maar onderdeel van de PVDA show.
Ok, ook wel een goed punt. De hele koprolroutine bij een nederlaag is ook maar een wassen neus.
Vrijheid
pi_169588482
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, ook wel een goed punt. De hele koprolroutine bij een nederlaag is ook maar een wassen neus.
is all I'm saying...
pi_169588512
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Veel mensen PvdA stemmers weten wel degelijk wat ze willen. Alleen de partij heeft zijn achterban volledig in de steek gelaten. De arbeider voelt zich in de steek gelaten. Die brengen dan maar een protest stem uit aan een PVV of VVD.
De move van PvdA naar VVD vind ik werkelijk volstrekt onbegrijpelijk. Ik denk dat velen het toch deden.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:17:10 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169588621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:10 schreef Webschip het volgende:

[..]

De move van PvdA naar VVD vind ik werkelijk volstrekt onbegrijpelijk. Ik denk dat velen het toch deden.
Onbegrijpelijk is dat niet. Als arbeiders niet gehoord worden en steeds moeten inleveren en hun rechten worden afgebroken dan kun je erop wachten dat er een zondebok gevonden moet worden. Laat de PVV en in mindere mate de VVD daar prima op aansluiten.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:34:42 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169588890
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Spekman maakte niet al te beste opmerkingen over PVV stemmers. Hij moet toch weten dat veel van die stemmers ooit PvdA stemde.

Ik kan beamen dat bij mij op de werkvloer steeds meer PVV aanhangers zitten die ooit PvdA stemde.

Vergeet niet dat de PVV toch weer zetels heeft gewonnen.

Er moet weer een partij komen die er voor de arbeider is zoals de PvdA ooit was. Mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt en dat zijn er veel hebben meer bescherming nodig en meer zekerheid.

Asscher met zijn flexwet. Die werkt niet. Nu zal ook de VVD daar een rol in gespeeld hebben.

Maar goed nu kunnen veel PvdA kamerleden zelf eens kijken of die wet werkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 17-03-2017 12:42:40 ]
pi_169588976
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Spekman maakte niet al te beste opmerkingen over PVV stemmers. Hij moet toch weten dat veel van die stemmers ooit PvdA stemde.

Ik kan beamen dat bij mij op de werkvloer steeds meer PVV aanhangers zitten die ooit PvdA stemde.

Vergeet niet dat de PVV toch weer zetels heeft gewonnen.

Er moet weer een partij komen die er voor de arbeider is zoals de PvdA ooit was. Mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt en dat zijn er veel hebben meer bescherming nodig en meer zekerheid.
helemaal mee eens. maar die overlopers naar de PVV, hebben wel een ander motief; namelijk angst voor islam. de PVDA pikt dat nioet op, en terecht. als ze een echte arbeiderspartij zijn, is een heel groot deel van hun potentiele achterban allochtoon.
dus dan zit je een beetje in een spagaat...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:47:32 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169589130
Weet iemand of hij de broer van Kees Spekman is?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:53:02 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

helemaal mee eens. maar die overlopers naar de PVV, hebben wel een ander motief; namelijk angst voor islam. de PVDA pikt dat nioet op, en terecht. als ze een echte arbeiderspartij zijn, is een heel groot deel van hun potentiele achterban allochtoon.
dus dan zit je een beetje in een spagaat...
Dat betwijfel ik. Die angst is een gevolg van het afbreken van rechten. Ik kan het mis hebben. Maar als een arbeider lekker in zijn vel zit en normale vooruitzichten heeft is hij niet bezig met die angst.

Als ik mijn collega's dit vraag dan gaat het over arbeid, langer doorwerken, prestatie druk, onzekerheid of je morgen nog wel werk hebt, een vakbond die nauwelijs nog iets betekend, marktwerking, bonussen, flex baantjes, hoge huren, jaarlijkse reorganisaties.
pi_169589335
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Die angst is een gevolg van het afbreken van rechten. Ik kan het mis hebben. Maar als een arbeider lekker in zijn vel zit en normale vooruitzichten heeft is hij niet bezig met die angst.

Als ik mijn collega's dit vraag dan gaat het over arbeid, langer doorwerken, prestatie druk, onzekerheid of je morgen nog wel werk hebt, een vakbond die nauwelijs nog iets betekend, marktwerking, bonussen, flex baantjes, hoge huren, jaarlijkse reorganisaties.
maar wat bezielt je dan om te denken dat je adat allemaal wel bij de PVV vind? nee, dat zie ik niet. dan zouden ze wel allemaal naar de SP gaan.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:07:47 #45
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar wat bezielt je dan om te denken dat je adat allemaal wel bij de PVV vind? nee, dat zie ik niet. dan zouden ze wel allemaal naar de SP gaan.
Dat snap ik dus ook niet. Mogelijk omdat men rechten dusdanig afbreekt en het gevoel heeft dat men wel alles voor vluchtelingen over heeft. Een zondebok. Bovendien en dat neem ik links kwalijk gaat men ook nog eens de arbeider als dom weg zetten. Hakken in het zand zetten.

Ik zie dat ook wel in dit forum terug waar MBOers als dom worden weggezet. Natuurlijk zit er rechts tuig tussen die pvv stemmers. Maar ook links kent dit soort extremen.

Zelf wel links maar ik acht mij nooit slimmer dan een ander.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 13:08:36 #46
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169589616
Er zijn ook weinig PvdA'ers naar de PVV gegaan. De meeste zijn naar D66, Groenlinks, PVDD, Denk of zijn gewoon helemaal niet gaan stemmen
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_169589897
wat betreft Spekman is het denk ik niet zozeer de vraag of hij wel of geen schuld heeft aan de slechte uitslag. maar of hij in staat is om de PvdA weer te vernieuwen. en om eerlijk te zijn denk ik dat niet.of Asscher moet opstappen weet ik niet ik heb geen idee of er in de 9 mensen die nu gekozen zijn in de kamer het beter kunnen doen als Ascher

wel schokkend om dit lijstje zo te zien er zijn een hoop mensen niet meer gekozen

https://www.pvda.nl/verkiezingen/kandidatenlijst/

ik weet niet of de voorkeurstemmen al bekend is en of daar verschuivingen inzitten?

Waar het bij de PVDA mis is gegaan is vooral de communicatie, waar de VVD zich focusde op de punten die zijn bij de formatie hadden binnengehaald hadden ze het bij de PvdA vooral over de dingen die ze niet hebben binnengehaald en beter moesten. niet alleen in de campagne maar eigenlijk in de gehele afgelopen reageer periode. ze hadden de punten die zij hadden binnengehaald bij de formatie hun eigen moeten maken. Voor veel mensen kwam het nu over alsof de PvdA simpelweg VVD beleid uitvoerde

en dan hadden ze ook nog eens het probleem van zogenaamde PVDA prominenten die maar wat graag en mes in de rug van Samsom wilde steken. en dat vooral deden op momenten dat er iets positiefs over de PVDA te vertellen was waardoor het positieve nieuws werd overschaduwd door die messteek

bijvoorbeeld hier toen ze het 70 jarige bestaan gingen vieren http://www.ad.nl/binnenla(...)jsttrekker~a76e7e02/

of de laatste dag toen Asscher het relatief goed deed in het slotdebat toen had je Felix Rottenberg die in plaats van dat beeld te bevestigen al ging verkondigen dat de campagne slecht was verlopen. ik denk dat de PVDA van dit soort mensen willen ze de partij weer new elan geven.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:19:17 #48
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:08 schreef Hexagon het volgende:
Er zijn ook weinig PvdA'ers naar de PVV gegaan. De meeste zijn naar D66, Groenlinks, PVDD, Denk of zijn gewoon helemaal niet gaan stemmen
Die vaste kern had al veel eerder de PvdA verlaten. Dat is een langdurig proces sinds Fortuyn. Toen had de PvdA al moeten ingrijpen.

Je hebt gelijk als je het alleen over deze verkiezingen hebt. PvdA had alles te danken aan de strategische stem. Het CDA zal ook geprofiteerd hebben van de val.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:20:57 #49
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589944
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:19 schreef DestroyerPiet het volgende:
wat betreft Spekman is het denk ik niet zozeer de vraag of hij wel of geen schuld heeft aan de slechte uitslag. maar of hij in staat is om de PvdA weer te vernieuwen. en om eerlijk te zijn denk ik dat niet.of Asscher moet opstappen weet ik niet ik heb geen idee of er in de 9 mensen die nu gekozen zijn in de kamer het beter kunnen doen als Ascher

wel schokkend om dit lijstje zo te zien er zijn een hoop mensen niet meer gekozen

https://www.pvda.nl/verkiezingen/kandidatenlijst/

ik weet niet of de voorkeurstemmen al bekend is en of daar verschuivingen inzitten?

Waar het bij de PVDA mis is gegaan is vooral de communicatie, waar de VVD zich focusde op de punten die zijn bij de formatie hadden binnengehaald hadden ze het bij de PvdA vooral over de dingen die ze niet hebben binnengehaald en beter moesten. niet alleen in de campagne maar eigenlijk in de gehele afgelopen reageer periode. ze hadden de punten die zij hadden binnengehaald bij de formatie hun eigen moeten maken. Voor veel mensen kwam het nu over alsof de PvdA simpelweg VVD beleid uitvoerde

en dan hadden ze ook nog eens het probleem van zogenaamde PVDA prominenten die maar wat graag en mes in de rug van Samsom wilde steken. en dat vooral deden op momenten dat er iets positiefs over de PVDA te vertellen was waardoor het positieve nieuws werd overschaduwd door die messteek

bijvoorbeeld hier toen ze het 70 jarige bestaan gingen vieren http://www.ad.nl/binnenla(...)jsttrekker~a76e7e02/

of de laatste dag toen Asscher het relatief goed deed in het slotdebat toen had je Felix Rottenberg die in plaats van dat beeld te bevestigen al ging verkondigen dat de campagne slecht was verlopen. ik denk dat de PVDA van dit soort mensen willen ze de partij weer new elan geven.
Voor Ploumen is dit wel een drama. Die heeft beter verdiend.
pi_169590363
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Voor Ploumen is dit wel een drama. Die heeft beter verdiend.
Sowieso onbegrijpelijk dat die op 10 stond. Er zijn een paar boven haar verkozen met veel minder competenties.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')