abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:19:17 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169586017
Na de vernietigende nederlaag bij de PvdA zijn nu de ogen gericht op de leiders. Omdat het niet verstandig is weer een politiek leider te dumpen is dus waarschijnlijk Hans Spekman de pisang.

Zelf wil hij opstappen als de leden het vertrouwen opzeggen. En daar heeft het alle schijn van. Topicje om dit te volgen.

Zaterdag is de ledenraad. De PvdA in Enschede heaft alvast een motie van wantrouwen
http://www.ad.nl/dossier-(...)op-spekman~af559c20/

Ik ben benieuwd. Spekman lijkt me dan weer het type dat niet de eer aan zichzelf houdt maar gewoon die stemming laat gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 17-03-2017 11:22:05 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:22:10 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169586064
Die spekman was dan ook wel een beetje een verkeerde gok denk ik. Met zijn truien en SP-achtige uiterlijk (Niet denigrerend of stom bedoeld verder :P ). Ik ben benieuwd in ieder geval.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169586097
Dat zo'n figuur niet uit zichzelf opstapt, is mij al een teken van arrogantie.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:24:44 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586098
Dat Spekman weg moet is denk ik wel duidelijk. Of dat de partij gaat helpen is vers twee. Maar eens kijken wat er in 2018 gaat gebeuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:25:15 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169586105
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:22 schreef jogy het volgende:
Die spekman was dan ook wel een beetje een verkeerde gok denk ik. Met zijn truien en SP-achtige uiterlijk (Niet denigrerend of stom bedoeld verder :P ). Ik ben benieuwd in ieder geval.
Ik denk eigenlijk niet dat Spekman heel veel te verwijten is. De redenen dat de PvdA is afgestraft is meer te vinden bij Samsom/Asscher.

Spekman was meer het konijn dat in de koplampen van deze nederlaag keek.
pi_169586138
Niet zo handig om nog zo kort voor de verkiezingen te switchen.
Lodewijk is de betere bestuurder, samsom de betere aanjager.
Beter zoeken ze een Klavertje in de partij.
Lodewijk gaat ze ook niet redden.

Oftewel opdonderen Spekkie.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 09:27:25 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169586148
Ik denk dat hij toch uiteindelijk de eer aan zichzelf houdt.
Het is niet de eerste nederlaag natuurlijk.... Op het wat gaat helpen geen idee. De ene roept we gaan naar links en de andere naar het midden en dat zullen we de komende maanden weer gaan zien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:30:59 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169586204
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat Spekman heel veel te verwijten is. De redenen dat de PvdA is afgestraft is meer te vinden bij Samsom/Asscher.

Spekman was meer het konijn dat in de koplampen van deze nederlaag keek.
Oh dat zeker. Veel bewegingsruimte had hij niet maar juist daarom had de PvdA een beetje een onmogelijk spagaat. Aan de ene kant dus het kabinet uitdienen want dat werd wel weer eens echt tijd (en zichzelf als partij slopend) en aan de andere kant een ouderwets linkspersoon aan het roer. (Die dus weinig kon doen want punt 1 )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169586216
Spekman is natuurlijk dramatisch geweest voor de PvdA.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_169586239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat Spekman heel veel te verwijten is. De redenen dat de PvdA is afgestraft is meer te vinden bij Samsom/Asscher.

Spekman is wel verantwoordelijk voor de veel te late lijsttrekker verkiezing.

En hier mee komen op de laatste dag voor de verkiezing is natuurlijk ook wel dodelijk

  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:34:28 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169586246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat Spekman heel veel te verwijten is. De redenen dat de PvdA is afgestraft is meer te vinden bij Samsom/Asscher.

Spekman was meer het konijn dat in de koplampen van deze nederlaag keek.
Klopt, het ligt aan Samsom/Asscher, maar Spekman is het konijn dat straks in de pan ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:34:33 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586248
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh dat zeker. Veel bewegingsruimte had hij niet maar juist daarom had de PvdA een beetje een onmogelijk spagaat. Aan de ene kant dus het kabinet uitdienen want dat werd wel weer eens echt tijd (en zichzelf als partij slopend) en aan de andere kant een ouderwets linkspersoon aan het roer. (Die dus weinig kon doen want punt 1 )
In de regering zitten was denk ik voor de Pvda belangrijker dan hun kiezers. En het resultaat is duidelijk. Fout nummer 1 is de wat vreemde keuze geweest om samen met de VVD te gaan werken. Op een zodanige manier dat het leek dat de Pvda voornamelijk het VVD beleid aan het verdedigen was.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:34:50 #13
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169586253
Hij was toch ook de campagneleider van de PvdA dit jaar? Dat heeft hij wel extreem slecht gedaan hoor. De late en geforceerde lijsttrekkersverkiezing gevolgd door een saaie nietszeggende campagne waar PvdA'ers vooral bezig waren om anderen aan te vallen en dat vervolgens weer in te slikken. :{

Als partijleider is hij waarschijnlijk gewoon de persoon die geofferd moet worden ter compensatie voor het verlies. Sneu, maar zo werkt het in de politiek.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:36:09 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_169586264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Spekman is natuurlijk dramatisch geweest voor de PvdA.
Nou, bij de grote verkiezingsoverwinning van 2012 was Spekman natuurlijk ook al voorzitter.

Maar z'n tijd zit erop denk ik, ik zal zaterdag ook voor z'n vertrek stemmen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:38:03 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169586289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

In de regering zitten was denk ik voor de Pvda belangrijker dan hun kiezers. En het resultaat is duidelijk. Fout nummer 1 is de wat vreemde keuze geweest om samen met de VVD te gaan werken. Op een zodanige manier dat het leek dat de Pvda voornamelijk het VVD beleid aan het verdedigen was.
Neh, ik zie het nog steeds als 'het pakken van de verantwoording' aan de kant van de VVD en de PvdA. VVD is er relatief goed uitgekomen en PvdA is gedecimeerd. Maar als ze het niet hadden gedaan was er waarschijnlijk weer een kabinet geweest die het niet uit kon/wilde dienen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:42:42 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586352
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, ik zie het nog steeds als 'het pakken van de verantwoording' aan de kant van de VVD en de PvdA. VVD is er relatief goed uitgekomen en PvdA is gedecimeerd. Maar als ze het niet hadden gedaan was er waarschijnlijk weer een kabinet geweest die het niet uit kon/wilde dienen.
Zo kan je het natuurlijk ook bekijken. Maar vreemd is wel dat je het uitdienen belangrijker vindt dan gedecimeerd worden aan het einde van de rit. Wat je kon zien aankomen. Maar ben niet de Pvda strateeg die dit bedacht heeft. Kiezen voor macht in plaats van je kiezersbasis is denk ik toch een fout geweest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:49:14 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169586466
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo kan je het natuurlijk ook bekijken. Maar vreemd is wel dat je het uitdienen belangrijker vindt dan gedecimeerd worden aan het einde van de rit. Wat je kon zien aankomen. Maar ben niet de Pvda strateeg die dit bedacht heeft. Kiezen voor macht in plaats van je kiezersbasis is denk ik toch een fout geweest.
Als ze het uit eigenbelang deden hebben ze het heel stom gedaan. Maar in dat geval hadden ze op elk moment de afgelopen 4 jaar met veel bombarie en borstklopperij de stekker eruit kunnen trekken en hadden ze wel meer zetels gehouden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169586467
Ook vandaag lees je weer dat men een linkse koers wou terwijl de eigen kamerleden dat helemaal niet zien zitten. Het is een gespleten partij met mensen die nog willen opkomen voor de arbeider en de liberalen die een linkse koers niet zien zitten. Een linkse koers en gaan samenwerken met de VVD is ook al een grote tegenstelling in het PvdA beleid. Spekman past meer bij de linkse koers en veel PvdA-ers willen daarom van hem af. Wie men ook gaat aanstellen of wegsturen als men intern zulke tegenstellingen heeft wordt het niets met die partij.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00:09 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:49 schreef Wespensteek het volgende:
Ook vandaag lees je weer dat men een linkse koers wou terwijl de eigen kamerleden dat helemaal niet zien zitten. Het is een gespleten partij met mensen die nog willen opkomen voor de arbeider en de liberalen die een linkse koers niet zien zitten. Een linkse koers en gaan samenwerken met de VVD is ook al een grote tegenstelling in het PvdA beleid. Spekman past meer bij de linkse koers en veel PvdA-ers willen daarom van hem af. Wie men ook gaat aanstellen of wegsturen als men intern zulke tegenstellingen heeft wordt het niets met die partij.
Een partij bestaat bij de gratie van de kiezer. De Pvda moet het duidelijk hebben van de arbeider als kiezer die een sociaal beleid willen. Die ze vervolgens van de partij vervreemd hebben. Als het de Pvda niet lukt om weer een kiezer basis op te bouwen dan gaat het lastig worden. En veel tijd is er niet. In 2018 zijn er alweer gemeenteraadsverkiezingen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:01:43 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586621
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Als ze het uit eigenbelang deden hebben ze het heel stom gedaan. Maar in dat geval hadden ze op elk moment de afgelopen 4 jaar met veel bombarie en borstklopperij de stekker eruit kunnen trekken en hadden ze wel meer zetels gehouden.
Hmm hoe langer je in de kamer zit des te meer wachtgeld toch? :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169587063
Gewoon opdoeken die partij. Nooit meer over praten.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:42:31 #22
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169587158
Spekman weet best dat hij geen onderdeel van de nieuwe PvdA kan zijn.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169587504
Dat Hans Spekman nog moet uitleggen of de PvdA links of rechts is, zegt meer over de kiezer dan over Spekman zelf.

Mensen die gewoon niet weten wat ze stemmen, stemmen dit land kapot. Dat is nu ook weer gebleken met zo'n uitslag.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:13:42 #24
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_169587580
Spekman heeft Rottenberg natuurlijk nog achter zich staan. Zodra die bij DWDD ook een mes in zijn rug steekt, is het wegwezen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:38:53 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169587971
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Spekman weet best dat hij geen onderdeel van de nieuwe PvdA kan zijn.
Alleen voor dat nieuwe PvdA, dat wat rechtse, liberale geluid, zijn helemaal niet zoveel stemmers.
Die kunnen prima bij andere partijen terecht.

Ik denk dat de PvdA zich behoorlijk in de voet geschoten heeft door de achterban los te laten en mee te gaan in het rechtse geluid, en dat terwijl een samenwerking van VVD en PvdA dan ook nog prima gekund had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:40:40 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169587999
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:13 schreef butz0rs het volgende:
Spekman heeft Rottenberg natuurlijk nog achter zich staan. ...
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169588017
ik vind het maar geouwehoer. ik heb nog nooit gezien, dat na een verkiezingsnederlaag iedereen valt over een campagneleider.
het is altijd de fractievoorzitter die het moet ontgelden, en die vertrekt, bijna altijd vrijwillig. maar asher hoor je niet. die slachtoffert liever deze meneer.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:42:08 #28
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169588019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen voor dat nieuwe PvdA, dat wat rechtse, liberale geluid, zijn helemaal niet zoveel stemmers.
Die kunnen prima bij andere partijen terecht.

Ik denk dat de PvdA zich behoorlijk in de voet geschoten heeft door de achterban los te laten en mee te gaan in het rechtse geluid, en dat terwijl een samenwerking van VVD en PvdA dan ook nog prima gekund had.
De PvdA hoeft toch niet die koers vast te houden? Juist nu kunnen ze zich weer gaan profileren waar ze echt willen zijn, en niet waar men denkt dat ze zijn vanwege samenwerking met de VVD.

Sowieso blijft dat een rare gedachtegang. Een coalitie kunnen vormen is een goede zaak, en niet een of andere doodzonde.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:51:41 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169588176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:41 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind het maar geouwehoer. ik heb nog nooit gezien, dat na een verkiezingsnederlaag iedereen valt over een campagneleider.
het is altijd de fractievoorzitter die het moet ontgelden, en die vertrekt, bijna altijd vrijwillig. maar asher hoor je niet. die slachtoffert liever deze meneer.
Tja, lijkt me ook niet verstandig om Asscher weg te sturen. Ze hebben behoefte aan stabiliteit.
pi_169588202
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, lijkt me ook niet verstandig om Asscher weg te sturen. Ze hebben behoefte aan stabiliteit.
de man heeft zojuist de PVDA naar ene historisch verlies geleidt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:59:21 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169588319
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de man heeft zojuist de PVDA naar ene historisch verlies geleidt.
Meh, Asscher was de kapitein van Titanic en is het geworden toen de ijsberg de zijkant van het schip al had open gereten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169588334
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Meh, Asscher was de kapitein van Titanic en is het geworden toen de ijsberg de zijkant van het schip al had open gereten.
dan moeten ze gewoon helemaal niet zeuren.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:00:35 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169588350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dan moeten ze gewoon helemaal niet zeuren.
Of Hans eruit donderen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:02:10 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169588372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:08 schreef Webschip het volgende:
Dat Hans Spekman nog moet uitleggen of de PvdA links of rechts is, zegt meer over de kiezer dan over Spekman zelf.

Mensen die gewoon niet weten wat ze stemmen, stemmen dit land kapot. Dat is nu ook weer gebleken met zo'n uitslag.
Veel mensen PvdA stemmers weten wel degelijk wat ze willen. Alleen de partij heeft zijn achterban volledig in de steek gelaten. De arbeider voelt zich in de steek gelaten. Die brengen dan maar een protest stem uit aan een PVV of VVD.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169588434
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Of Hans eruit donderen.
waarom? omdat er zo nodig iemand onder de bus moet worden gegooid? dramatisch gedoe. je kanoook over een jaar eens een keer besluiten dat er vers bloed nodig is voor de campagne voor de volgende verkiezingen. geef die man wat respect. nu is het alleen maar onderdeel van de PVDA show.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:07:01 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169588448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom? omdat er zo nodig iemand onder de bus moet worden gegooid? dramatisch gedoe. je kanoook over een jaar eens een keer besluiten dat er vers bloed nodig is voor de campagne voor de volgende verkiezingen. geef die man wat respect. nu is het alleen maar onderdeel van de PVDA show.
Oké, ook wel een goed punt. De hele koprolroutine bij een nederlaag is ook maar een wassen neus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169588482
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Oké, ook wel een goed punt. De hele koprolroutine bij een nederlaag is ook maar een wassen neus.
is all I'm saying...
pi_169588512
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Veel mensen PvdA stemmers weten wel degelijk wat ze willen. Alleen de partij heeft zijn achterban volledig in de steek gelaten. De arbeider voelt zich in de steek gelaten. Die brengen dan maar een protest stem uit aan een PVV of VVD.
De move van PvdA naar VVD vind ik werkelijk volstrekt onbegrijpelijk. Ik denk dat velen het toch deden.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:17:10 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169588621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:10 schreef Webschip het volgende:

[..]

De move van PvdA naar VVD vind ik werkelijk volstrekt onbegrijpelijk. Ik denk dat velen het toch deden.
Onbegrijpelijk is dat niet. Als arbeiders niet gehoord worden en steeds moeten inleveren en hun rechten worden afgebroken dan kun je erop wachten dat er een zondebok gevonden moet worden. Laat de PVV en in mindere mate de VVD daar prima op aansluiten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:34:42 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169588890
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom? omdat er zo nodig iemand onder de bus moet worden gegooid? dramatisch gedoe. je kanoook over een jaar eens een keer besluiten dat er vers bloed nodig is voor de campagne voor de volgende verkiezingen. geef die man wat respect. nu is het alleen maar onderdeel van de PVDA show.
Spekman maakte niet al te beste opmerkingen over PVV stemmers. Hij moet toch weten dat veel van die stemmers ooit PvdA stemde.

Ik kan beamen dat bij mij op de werkvloer steeds meer PVV aanhangers zitten die ooit PvdA stemde.

Vergeet niet dat de PVV toch weer zetels heeft gewonnen.

Er moet weer een partij komen die er voor de arbeider is zoals de PvdA ooit was. Mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt en dat zijn er veel hebben meer bescherming nodig en meer zekerheid.

Asscher met zijn flexwet. Die werkt niet. Nu zal ook de VVD daar een rol in gespeeld hebben.

Maar goed nu kunnen veel PvdA kamerleden zelf eens kijken of die wet werkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 17-03-2017 12:42:40 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169588976
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Spekman maakte niet al te beste opmerkingen over PVV stemmers. Hij moet toch weten dat veel van die stemmers ooit PvdA stemde.

Ik kan beamen dat bij mij op de werkvloer steeds meer PVV aanhangers zitten die ooit PvdA stemde.

Vergeet niet dat de PVV toch weer zetels heeft gewonnen.

Er moet weer een partij komen die er voor de arbeider is zoals de PvdA ooit was. Mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt en dat zijn er veel hebben meer bescherming nodig en meer zekerheid.
helemaal mee eens. maar die overlopers naar de PVV, hebben wel een ander motief; namelijk angst voor islam. de PVDA pikt dat nioet op, en terecht. als ze een echte arbeiderspartij zijn, is een heel groot deel van hun potentiele achterban allochtoon.
dus dan zit je een beetje in een spagaat...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:47:32 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169589130
Weet iemand of hij de broer van Kees Spekman is?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:53:02 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

helemaal mee eens. maar die overlopers naar de PVV, hebben wel een ander motief; namelijk angst voor islam. de PVDA pikt dat nioet op, en terecht. als ze een echte arbeiderspartij zijn, is een heel groot deel van hun potentiele achterban allochtoon.
dus dan zit je een beetje in een spagaat...
Dat betwijfel ik. Die angst is een gevolg van het afbreken van rechten. Ik kan het mis hebben. Maar als een arbeider lekker in zijn vel zit en normale vooruitzichten heeft is hij niet bezig met die angst.

Als ik mijn collega's dit vraag dan gaat het over arbeid, langer doorwerken, prestatie druk, onzekerheid of je morgen nog wel werk hebt, een vakbond die nauwelijs nog iets betekend, marktwerking, bonussen, flex baantjes, hoge huren, jaarlijkse reorganisaties.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169589335
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Die angst is een gevolg van het afbreken van rechten. Ik kan het mis hebben. Maar als een arbeider lekker in zijn vel zit en normale vooruitzichten heeft is hij niet bezig met die angst.

Als ik mijn collega's dit vraag dan gaat het over arbeid, langer doorwerken, prestatie druk, onzekerheid of je morgen nog wel werk hebt, een vakbond die nauwelijs nog iets betekend, marktwerking, bonussen, flex baantjes, hoge huren, jaarlijkse reorganisaties.
maar wat bezielt je dan om te denken dat je adat allemaal wel bij de PVV vind? nee, dat zie ik niet. dan zouden ze wel allemaal naar de SP gaan.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:07:47 #45
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar wat bezielt je dan om te denken dat je adat allemaal wel bij de PVV vind? nee, dat zie ik niet. dan zouden ze wel allemaal naar de SP gaan.
Dat snap ik dus ook niet. Mogelijk omdat men rechten dusdanig afbreekt en het gevoel heeft dat men wel alles voor vluchtelingen over heeft. Een zondebok. Bovendien en dat neem ik links kwalijk gaat men ook nog eens de arbeider als dom weg zetten. Hakken in het zand zetten.

Ik zie dat ook wel in dit forum terug waar MBOers als dom worden weggezet. Natuurlijk zit er rechts tuig tussen die pvv stemmers. Maar ook links kent dit soort extremen.

Zelf wel links maar ik acht mij nooit slimmer dan een ander.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:08:36 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169589616
Er zijn ook weinig PvdA'ers naar de PVV gegaan. De meeste zijn naar D66, Groenlinks, PVDD, Denk of zijn gewoon helemaal niet gaan stemmen
pi_169589897
wat betreft Spekman is het denk ik niet zozeer de vraag of hij wel of geen schuld heeft aan de slechte uitslag. maar of hij in staat is om de PvdA weer te vernieuwen. en om eerlijk te zijn denk ik dat niet.of Asscher moet opstappen weet ik niet ik heb geen idee of er in de 9 mensen die nu gekozen zijn in de kamer het beter kunnen doen als Ascher

wel schokkend om dit lijstje zo te zien er zijn een hoop mensen niet meer gekozen

https://www.pvda.nl/verkiezingen/kandidatenlijst/

ik weet niet of de voorkeurstemmen al bekend is en of daar verschuivingen inzitten?

Waar het bij de PVDA mis is gegaan is vooral de communicatie, waar de VVD zich focusde op de punten die zijn bij de formatie hadden binnengehaald hadden ze het bij de PvdA vooral over de dingen die ze niet hebben binnengehaald en beter moesten. niet alleen in de campagne maar eigenlijk in de gehele afgelopen reageer periode. ze hadden de punten die zij hadden binnengehaald bij de formatie hun eigen moeten maken. Voor veel mensen kwam het nu over alsof de PvdA simpelweg VVD beleid uitvoerde

en dan hadden ze ook nog eens het probleem van zogenaamde PVDA prominenten die maar wat graag en mes in de rug van Samsom wilde steken. en dat vooral deden op momenten dat er iets positiefs over de PVDA te vertellen was waardoor het positieve nieuws werd overschaduwd door die messteek

bijvoorbeeld hier toen ze het 70 jarige bestaan gingen vieren http://www.ad.nl/binnenla(...)jsttrekker~a76e7e02/

of de laatste dag toen Asscher het relatief goed deed in het slotdebat toen had je Felix Rottenberg die in plaats van dat beeld te bevestigen al ging verkondigen dat de campagne slecht was verlopen. ik denk dat de PVDA van dit soort mensen willen ze de partij weer new elan geven.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:19:17 #48
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:08 schreef Hexagon het volgende:
Er zijn ook weinig PvdA'ers naar de PVV gegaan. De meeste zijn naar D66, Groenlinks, PVDD, Denk of zijn gewoon helemaal niet gaan stemmen
Die vaste kern had al veel eerder de PvdA verlaten. Dat is een langdurig proces sinds Fortuyn. Toen had de PvdA al moeten ingrijpen.

Je hebt gelijk als je het alleen over deze verkiezingen hebt. PvdA had alles te danken aan de strategische stem. Het CDA zal ook geprofiteerd hebben van de val.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:20:57 #49
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169589944
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:19 schreef DestroyerPiet het volgende:
wat betreft Spekman is het denk ik niet zozeer de vraag of hij wel of geen schuld heeft aan de slechte uitslag. maar of hij in staat is om de PvdA weer te vernieuwen. en om eerlijk te zijn denk ik dat niet.of Asscher moet opstappen weet ik niet ik heb geen idee of er in de 9 mensen die nu gekozen zijn in de kamer het beter kunnen doen als Ascher

wel schokkend om dit lijstje zo te zien er zijn een hoop mensen niet meer gekozen

https://www.pvda.nl/verkiezingen/kandidatenlijst/

ik weet niet of de voorkeurstemmen al bekend is en of daar verschuivingen inzitten?

Waar het bij de PVDA mis is gegaan is vooral de communicatie, waar de VVD zich focusde op de punten die zijn bij de formatie hadden binnengehaald hadden ze het bij de PvdA vooral over de dingen die ze niet hebben binnengehaald en beter moesten. niet alleen in de campagne maar eigenlijk in de gehele afgelopen reageer periode. ze hadden de punten die zij hadden binnengehaald bij de formatie hun eigen moeten maken. Voor veel mensen kwam het nu over alsof de PvdA simpelweg VVD beleid uitvoerde

en dan hadden ze ook nog eens het probleem van zogenaamde PVDA prominenten die maar wat graag en mes in de rug van Samsom wilde steken. en dat vooral deden op momenten dat er iets positiefs over de PVDA te vertellen was waardoor het positieve nieuws werd overschaduwd door die messteek

bijvoorbeeld hier toen ze het 70 jarige bestaan gingen vieren http://www.ad.nl/binnenla(...)jsttrekker~a76e7e02/

of de laatste dag toen Asscher het relatief goed deed in het slotdebat toen had je Felix Rottenberg die in plaats van dat beeld te bevestigen al ging verkondigen dat de campagne slecht was verlopen. ik denk dat de PVDA van dit soort mensen willen ze de partij weer new elan geven.
Voor Ploumen is dit wel een drama. Die heeft beter verdiend.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169590363
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Voor Ploumen is dit wel een drama. Die heeft beter verdiend.
Sowieso onbegrijpelijk dat die op 10 stond. Er zijn een paar boven haar verkozen met veel minder competenties.
pi_169590536
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:35 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Sowieso onbegrijpelijk dat die op 10 stond. Er zijn een paar boven haar verkozen met veel minder competenties.
Tsja, plek 10 was normaal gesproken dan ook gewoon een garantie voor Kamerlidmaatschap bij de PvdA :P
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:42:36 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169590558
Ik ben wel blij dat die anti alcohol jihadiste Marit Volp weggestemd is.
pi_169590567
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet. Mogelijk omdat men rechten dusdanig afbreekt en het gevoel heeft dat men wel alles voor vluchtelingen over heeft. Een zondebok. Bovendien en dat neem ik links kwalijk gaat men ook nog eens de arbeider als dom weg zetten. Hakken in het zand zetten.

Ik zie dat ook wel in dit forum terug waar MBOers als dom worden weggezet. Natuurlijk zit er rechts tuig tussen die pvv stemmers. Maar ook links kent dit soort extremen.

Zelf wel links maar ik acht mij nooit slimmer dan een ander.
het is wel interessant hoe links eigenlijk de kant van de ongeschoolden was, vroeger, en nu meer de kant van de intellectuelen. en met rechts precies andersom.
er klopt niets meer van. rechts komt daar wel goed mee weg, links totaal niet.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:21:43 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169591341
Kennelijk is de partijtop nog wel gesteld op Spekman
http://www.ad.nl/dossier-(...)kman-staan~a63632ea/
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:28:16 #55
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169591459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:21 schreef Hexagon het volgende:
Kennelijk is de partijtop nog wel gesteld op Spekman
http://www.ad.nl/dossier-(...)kman-staan~a63632ea/
De laatste echte PvdA-er.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_169591977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:21 schreef Hexagon het volgende:
Kennelijk is de partijtop nog wel gesteld op Spekman
http://www.ad.nl/dossier-(...)kman-staan~a63632ea/
waarom is Spekman zo geliefd bij de top van de PvdA?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:01:31 #57
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169592090
https://www.businessinsid(...)dig-op-de-pvv-stemt/

Maar erg laat. Iets dat de massa al jaren weet komt maar niet binnen bij de PvdA.

Maar blijf die massa vooral maar dom noemen. Ik hoop bij gods gratie dat de VVD,D66 en CDA dit meeneemt om zo te laten zien dat een PVV niet nodig is. GL kan dit niet aan als je het mij vraagt. Hoewel Jesse het wel snapt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Cherna op 17-03-2017 15:13:35 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:31:28 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169592669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

waarom is Spekman zo geliefd bij de top van de PvdA?
Wellicht vriendschappelijke band? Had het idee dat de PvdA partijtop het allemaal wel met elkaar kon vinden.
pi_169592835
Ah joh, volgende verkiezingen gewoon Aboutaleb erbij, trekken ze weer een zetel of 20.
pi_169593179
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Voor Ploumen is dit wel een drama. Die heeft beter verdiend.
Ploumen is goed op weg om op basis van voorkeursstemmen (tot nu al 11.000 in 12 kieskringen) in de Kamer te komen.
pi_169593532
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wellicht vriendschappelijke band? Had het idee dat de PvdA partijtop het allemaal wel met elkaar kon vinden.
partij belang zou daarboven moeten staan.

Maar misschien dat ze hem aan willen houden zodat hij nog wat moeilijke beslissingen kan nemen want hun budget zal een stuk kleiner worden en dat betekent natuurlijk ook wat voor de mensen die werken voor de PvdA. en dat hij daarna aftreed zodat de nieuwe voorzitter met een schone lei kan beginnen
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:16:05 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169593565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:14 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

partij belang zou daarboven moeten staan.

Maar misschien dat ze hem aan willen houden zodat hij nog wat moeilijke beslissingen kan nemen want hun budget zal een stuk kleiner worden en dat betekent natuurlijk ook wat voor de mensen die werken voor de PvdA. en dat hij daarna aftreed zodat de nieuwe voorzitter met een schone lei kan beginnen
Mja, niets menselijks is hen vreemd natuurlijk

Maar ik denk dat dat soort beslissingen juist iets moeten zijn voor de nieuwe voorzitter. Het heft namelijk invloed op de toekomst,.
pi_169593598
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:21 schreef Hexagon het volgende:
Kennelijk is de partijtop nog wel gesteld op Spekman
http://www.ad.nl/dossier-(...)kman-staan~a63632ea/
Dat idee kreeg ik afgelopen dinsdagavond niet echt trouwens toen Jinek & Pauw Ascher het filmpje van Spekman lieten zien.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:11:05 #64
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169594476
Is ook niet zo, er zijn er zat bij die Spekman niet kunnen luchten of zien. Familielid van mij was jarenlang senator bij de PvdA, tijdens verjaardagen zaten daar ook nogal wat PvdA prominenten dus ik ving wel eens wat op. :P
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:00:31 #65
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169600211
En weg is Spekman!

https://www.nrc.nl/nieuws(...)zitter-pvda-a1550799

[ Bericht 84% gewijzigd door kladderadatsch op 17-03-2017 22:20:08 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 01:26:37 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169603360
Toch verstandig die man maar hij had het beter meteen kunnen doen
pi_169606793
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 01:26 schreef Hexagon het volgende:
Toch verstandig die man maar hij had het beter meteen kunnen doen
Nah. Beetje fatsoenlijk achterlaten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 maart 2017 @ 13:12:28 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169606839
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 01:26 schreef Hexagon het volgende:
Toch verstandig die man maar hij had het beter meteen kunnen doen
Laat Hans nu maar de ontslaggolf regelen. Kan een nieuwe voorzitter weer gaan bouwen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:16:52 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169606887
Politiek 24 maar eens aangeslingerd
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:17:14 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169606889
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:12 schreef borisz het volgende:

[..]

Laat Hans nu maar de ontslaggolf regelen. Kan een nieuwe voorzitter weer gaan bouwen.
Dat regelt hij nog wel netjes idd
pi_169606924
Ik heb eigenlijk best met deze partij te doen.

Ze hebben het er zelf naar gemaakt naar mijn mening, maar de scherven en puinhopen zo overziend vind ik het ook weer treurig.

Tevens denk ik dat Nederland wel gediend kan zijn bij een grote PvdA, mits deze bij de basis blijft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:21:25 #72
104871 remlof
Europees federalist
pi_169606928
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:16 schreef Hexagon het volgende:
Politiek 24 maar eens aangeslingerd
Ik ook.

Hier staan de moties die straks in stemming worden gebracht:
https://www.pvda.nl/wp-co(...)PLR-18-maart-DEF.pdf
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:38:39 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607169
Whehe, sommige sprekers gaan hard in tegen de lijn van het partijbestuur.
"Zitten jullie nog in de ontkenningsfase ofzo?"
"Ik vind dat het hele bestuur moet aftreden!"
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:38:57 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169607177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb eigenlijk best met deze partij te doen.

Ze hebben het er zelf naar gemaakt naar mijn mening, maar de scherven en puinhopen zo overziend vind ik het ook weer treurig.

Tevens denk ik dat Nederland wel gediend kan zijn bij een grote PvdA, mits deze bij de basis blijft.
Het is wel heel treurig gesteld als SP'ers ze niet meer bashen maar elfs medelijden beginnen te krijgen :D
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:42:43 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169607234
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:38 schreef remlof het volgende:
Whehe, sommige sprekers gaan hard in tegen de lijn van het partijbestuur.
"Zitten jullie nog in de ontkenningsfase ofzo?"
"Ik vind dat het hele bestuur moet aftreden!"
Dat gaat hard tegen hard. Ben benieuwd of er nog bloed gaat vloeien.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:46:50 #76
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607303
Veel grijze, kale koppies daar, zou dat niet het werkelijke probleem zijn bij de PvdA?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:47:26 #77
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607315
Veel te weinig jongeren bedoel ik.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:48:58 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:46 schreef kladderadatsch het volgende:
Veel grijze, kale koppies daar, zou dat niet het werkelijke probleem zijn bij de PvdA?
Dit is de harde kern van de leden, die zijn gemiddeld wel 50+ ja.
Maar op de gewone congressen zijn er ook wel veel twintigers en vooral dertigers.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:50:12 #79
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607345
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit is de harde kern van de leden, die zijn gemiddeld wel 50+ ja.
Maar op de gewone congressen zijn er ook wel veel twintigers en vooral dertigers.
Als jij het zegt... Ik volg de partij zelf niet meer zo maar het valt me gewoon op nu.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:50:33 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169607347
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:46 schreef kladderadatsch het volgende:
Veel grijze, kale koppies daar, zou dat niet het werkelijke probleem zijn bij de PvdA?
Hun partijkader is inderdaad gevaarlijk grijs geworden.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:54:57 #81
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607403
Yep, het valt gewoon op. Ik ben bang dat de PvdA de aansluiting met de toekomst mist omdat ze geen jongeren weten aan te spreken. Ze hebben het er wel veel over, maar juist die jongeren waar ze voor zeggen op te komen zitten bij andere partijen, zowel links als rechts.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:03:52 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607518
De meeste sprekers willen dat Spekman meteen opstapt omdat wachten tot oktober de partij weinig tijd zou geven om te vernieuwen voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:10:31 #83
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607594
De arrogantie ook van die voorzitter, zo typisch PvdA. Zien ze dat zelf nou echt niet?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169607601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:10 schreef kladderadatsch het volgende:
De arrogantie ook van die voorzitter, zo typisch PvdA. Zien ze dat zelf nou echt niet?
Mooie tv _O-
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:11:38 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607606
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:10 schreef kladderadatsch het volgende:
De arrogantie ook van die voorzitter, zo typisch PvdA. Zien ze dat zelf nou echt niet?
Ja, daar heb ik ook moeite mee. Hans kan het niet loslaten.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:12:29 #86
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607612
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik ook moeite mee. Hans kan het niet loslaten.
Nee, ik heb het over die vent met stropdas.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169607625
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:12 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over die vent met stropdas.
Nu moet je zoiets natuurlijk wel strak in de hand houden anders wordt het nog meer chaos.
pi_169607633
Hallo
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:15:09 #89
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607637
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Nu moet je zoiets natuurlijk wel strak in de hand houden anders wordt het nog meer chaos.
Tuurlijk, maar de manier waarop.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169607665
Stemmen per app maar we hebben alle voorstellen natuurlijk niet in de app.
pi_169607671
Lol, een of andere drol zegt dat er meer vrouwen hun zegje moeten doen in het kader van diversiteit. Komt een paar minuten later een vrouw die een compleet zinloze inbreng doet _O-

Diversiteit is de grootste gaslight van deze eeuw.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:18:28 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607677
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Stemmen per app maar we hebben alle voorstellen natuurlijk niet in de app.
Jawel want hij bedoelt de site.

https://www.pvdastemt.nl/#/overzicht is al geupdate.
pi_169607683
Het is ook een erg blank feestje daar. Allochtonen zitten allemaal bij DENK of doet de PvdA zelf ook aan het institutioneel (blaat) racisme?
pi_169607692
Huilie
pi_169607698
_O-
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:20:22 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607702
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:19 schreef scrupuleus het volgende:
Huilie
Ja, dit wordt wel een sneue vertoning zo.

Stap op Hans, vandaag nog.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:20:28 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169607705
Spekman doet de Camiel Eurlings
pi_169607717
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:10 schreef kladderadatsch het volgende:
De arrogantie ook van die voorzitter, zo typisch PvdA. Zien ze dat zelf nou echt niet?
Die is van het oude stempel. Maar ik zou ook niet weten hoe je anders moet om gaan met die enorme rij om te spreken. Veel mensen herhalen wat al door een ander is gezegd of gaan offtopic. Spreken als doel op zich.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:22:19 #99
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607733
Ongelooflijk dat ze ooit die Spekman partijvoorzitter hebben gemaakt, what were they thinking..?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169607737
Hebben die grijze leden wel allemaal een smartphone?
pi_169607741
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:22 schreef kladderadatsch het volgende:
Ongelooflijk dat ze ooit die Spekman partijvoorzitter hebben gemaakt, what were they thinking..?
Alsof dit verlies Spekman zijn schuld is.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:23:19 #102
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die is van het oude stempel. Maar ik zou ook niet weten hoe je anders moet om gaan met die enorme rij om te spreken. Veel mensen herhalen wat al door een ander is gezegd of gaan offtopic. Spreken als doel op zich.
Jahaaa, maar het gaat me om de attitude van die man.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:23:56 #103
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alsof dit verlies Spekman zijn schuld is.
In zekere zin wel degelijk ja. Die man heeft een enorme reeks blunders op z'n naam staan namelijk.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169607759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:23 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Jahaaa, maar het gaat me om de attitude van die man.
Het bevordert de grafstemming daar wel :P
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:24:32 #105
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607767
.

[ Bericht 97% gewijzigd door kladderadatsch op 18-03-2017 14:25:10 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:24:33 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607768
Tegen het voorstel van het partijbestuur gestemd.
pi_169607785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:23 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

In zekere zin wel degelijk ja.
Ik weet het niet. Ik vind het verbazingwekkend. Ik vind het fantastisch dat de PvdA is gedecimeerd, maar ik vind het niet terecht. De VVD wordt de grootste partij, terwijl juist de VVD allemaal falende en liegende bewindslieden had. De VVD was de zwakke schakel in dit kabinet. De PvdA deed het naar omstandigheden ok, maar alleen de PvdA is keihard bestraft.

Tja..wiens schuld is het dan? Het enige wat ik mij kan bedenken is de strijd tussen Samsom en Asscher, dat was een wanvertoning. Maar daar heb ik geen van die sprekers over gehoord.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:33:54 #108
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik vind het verbazingwekkend. Ik vind het fantastisch dat de PvdA is gedecimeerd, maar ik vind het niet terecht. De VVD wordt de grootste partij, terwijl juist de VVD allemaal falende en liegende bewindslieden had. De VVD was de zwakke schakel in dit kabinet. De PvdA deed het naar omstandigheden ok, maar alleen de PvdA is keihard bestraft.

Tja..wiens schuld is het dan? Het enige wat ik mij kan bedenken is de strijd tussen Samsom en Asscher, dat was een wanvertoning. Maar daar heb ik geen van die sprekers over gehoord.
Afgezien wat ik verder van de VVD vind, de PvdA heeft onder Spekman gewoon blunder op blunder gemaakt. Alleen al het feit dat hij z'n grote bek niet kon houden toen er nog maar net een regeerakkoord lag en daarmee munitie gaf aan de Telegraaf om druk uit te oefenen op de VVD is voldoende om hem te diskwalificeren. "Nivelleren is een feest" weet je nog?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169607939
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:33 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Afgezien wat ik verder van de VVD vind, de PvdA heeft onder Spekman gewoon blunder op blunder gemaakt. Alleen al het feit dat hij z'n grote bek niet kon houden toen er nog maar net een regeerakkoord lag en daarmee munitie gaf aan de Telegraaf om druk uit te oefenen op de VVD is voldoende om hem te diskwalificeren. "Nivelleren is een feest" weet je nog?
Daar heb je een punt. Maar vervolgens hebben ze hem wel met rust gelaten en volgens mij heeft juist het nivelleringsfeestje de PvdA geen stemmers gekost. Dat is wat een PvdA kiezer juist wil volgens mij (al kunnen ze dan beter naar SP gaan).
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:36:18 #110
104871 remlof
Europees federalist
pi_169607947
Spekman is voor de PvdA wat Corbyn is voor Labour: veel te links.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:38:11 #111
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169607982
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Maar vervolgens hebben ze hem wel met rust gelaten en volgens mij heeft juist het nivelleringsfeestje de PvdA geen stemmers gekost. Dat is wat een PvdA kiezer juist wil volgens mij (al kunnen ze dan beter naar SP gaan).
Eh ja, als die nivellering ook doorgegaan was, maar dat is dus niet zo want juist doordat Spekman z'n bek niet kon houden is dat door de VVD weer razendsnel teruggetrokken.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169607990
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:36 schreef remlof het volgende:
Spekman is voor de PvdA wat Corbyn is voor Labour: veel te links.
Volgens mij breekt het gebrek aan een links profiel de PvdA juist op momenteel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:39:16 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608003
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volgens mij breekt het gebrek aan een links profiel de PvdA juist op momenteel.
Nee, die meest linkervleugel is al lang naar de SP verhuist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:40:37 #114
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608025
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:36 schreef remlof het volgende:
Spekman is voor de PvdA wat Corbyn is voor Labour: veel te links.
Te links is het woord niet eens, te weinig voeling met de realiteit, te opgesloten zijn in de eigen tunnelvisie. Te sentimenteel ook.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:41:42 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608051
Ik mag toch aannemen dat als dit voorstel van het partijbestuur wordt verworpen door de leden het hele partijbestuur dan opstapt.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:42:26 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608061
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volgens mij breekt het gebrek aan een links profiel de PvdA juist op momenteel.
Het is een partij dat in een enorm conflict met zichzelf zit.
Het is klassiek links vs. neoliberaal, maar ook klassiek links vs. cultureel links.

Klassiek linkse kiezers lopen weg omdat de PvdA vooral voor allochtonen opkomt en niet voor de arbeiders. Mensen die een klassiek linkse partij willen kunnen alleen nog bij de PVV terecht, mensen die geen bezwaren hebben tegen de multikul kunnen ook naar GL en SP. De SP heeft geen conflict tussen klassiek links en neoliberaal, omdat de SP het neoliberalisme consequent afwijst. Dus waarom zou je als linksmens nog naar de PvdA gaan?

Kiezers die een gematigd links geluid willen, hebben echter heel veel keus: GL, D66, CU. Zelfs D66 en de VVD zijn niet heel rechts meer en kunnen een alternatief zijn.

De PvdA heeft gewoon geen markt meer. Fuseren met DENK is wellicht nog een optie :P
pi_169608063
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, die meest linkervleugel is al lang naar de SP verhuist.
Nou, ik denk dat het wel degelijk grotendeels de terugval naar 9 zetels en de crisis bij de PvdA verklaart.

Ook al weet de SP daar ook onvoldoende van te profiteren overigens.

Maar goed, we hebben hier dus een PvdA-er bij wie het kwartje dus nog steeds niet wil vallen.

Als er daar maar genoeg van zijn zal de PvdA vanzelf nog verder wegzakken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169608067
Aha
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:43:15 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_169608077
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, die meest linkervleugel is al lang naar de SP verhuist.
Dat is juist de reden dat niemand op de PvdA stemt. Als ze niet links zijn, wat blijft er dan over?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:43:29 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169608083
Spekman mag nog even blijven
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:43:58 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608096
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is juist de reden dat niemand op de PvdA stemt. Als ze niet links zijn, wat blijft er dan over?
Centrumlinks. Maar daarheen is D66 opgeschoven.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:44:24 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608105
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:43 schreef Hexagon het volgende:
Spekman mag nog even blijven
Slechte zaak wmb.
pi_169608114
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het wel degelijk grotendeels de terugval naar 9 zetels en de crisis bij de PvdA verklaart.

Ook al weet de SP daar ook onvoldoende van te profiteren overigens.
Dat is al gebeurd. De grote verhuizing heeft al tussen 2002 en 2008 plaatsgevonden. De SP heeft nu zetels verloren omdat de SP de fout maakt die PvdA en GL ook maken: Het omarmen van de multiculturele samenleving terwijl de 'arbeider', de oorspronkelijke achterban, hier vooral heel veel ellende van heeft. Die gaat vervolgens weglopen en wordt bij gebrek aan een goed alternatief 'zwevende kiezer'.

Als de SP de multiculturele samenleving en de islam afwijst (en daarmee een mogelijke coalitiepartner van de PVV wordt) kunnen ze 40+ zetels halen; van mensen die de PVV te onduidelijk, te slecht onderbouwd en te onfatsoenlijk vinden.
pi_169608115
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Centrumlinks. Maar daarheen is D66 opgeschoven.
D66 is niet centrum links maar centrum rechts. Vooral sociaal-economisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:46:30 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608143
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

D66 is niet centrum links maar centrum rechts. Vooral sociaal-economisch.
Maar is wel "cultureel" links, sociaaliberaal.
pi_169608149
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

D66 is niet centrum links maar centrum rechts. Vooral sociaal-economisch.
Klopt. Maar cultureel zeer links, waardoor ze in veel situaties toch als hele linkse partij kunnen worden beschouwd. De begrippen 'links' en 'rechts' werken niet meer tegenwoordig; het gaat om economisch links vs. economisch rechts en kosmopolitisch vs. patriotisch.

In het kwadrant economisch links, cultureel rechts (patriotisch) ligt een gigantische groep electoraat dat door geen enkele partij wordt bediend.

De PvdA zit in het kwadrant economisch midden en cultureel links, waar ook alle andere grote partijen zich bevinden. Dan is het onvermijdelijk dat er voor sommige partijen geen plek meer is en dat is nu de PvdA.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:47:36 #128
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608159
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is een partij dat in een enorm conflict met zichzelf zit.
Het is klassiek links vs. neoliberaal, maar ook klassiek links vs. cultureel links.

Klassiek linkse kiezers lopen weg omdat de PvdA vooral voor allochtonen opkomt en niet voor de arbeiders. Mensen die een klassiek linkse partij willen kunnen alleen nog bij de PVV terecht, mensen die geen bezwaren hebben tegen de multikul kunnen ook naar GL en SP. De SP heeft geen conflict tussen klassiek links en neoliberaal, omdat de SP het neoliberalisme consequent afwijst. Dus waarom zou je als linksmens nog naar de PvdA gaan?

Kiezers die een gematigd links geluid willen, hebben echter heel veel keus: GL, D66, CU. Zelfs D66 en de VVD zijn niet heel rechts meer en kunnen een alternatief zijn.

De PvdA heeft gewoon geen markt meer. Fuseren met DENK is wellicht nog een optie :P
Het is sowieso krankzinnig dat de PvdA zich de laatste jaren vooral als voorvechter voor moslim rechten heeft opgeworpen. Deze partij was van oudsher tegen de invloed van religie, dan moet je daar gewoon consequent in zijn. Als je dat niet bent, dan verlies je op zeker moment je geloofwaardigheid.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169608182
Hansie heeft het wel handig gedaan door gister al het besluit voor de leden te nemen, beetje laf.
pi_169608189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:47 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Het is sowieso krankzinnig dat de PvdA zich de laatste jaren vooral als voorvechter voor moslim rechten heeft opgeworpen. Deze partij was van oudsher tegen de invloed van religie, dan moet je daar gewoon consequent in zijn. Als je dat niet bent, dan verlies je op zeker moment je geloofwaardigheid.
Zeker. Maar daarvoor begon het al met het omarmen van het neoliberalisme onder Kok, nog ver voor de islam-discussie begon. In wezen heeft de PvdA twee keer dezelfde fout gemaakt.
pi_169608329
Geluid.
pi_169608343
Tevens greep Hans ook nog in met zijn huilie gedrag, net als Asscher, anders was het closer geweest.
pi_169608386
Hoera
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:05:16 #134
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608391
God, alles wat deze man zegt is fout. Wie is die vent eigenlijk?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169608447
Cowboy billie
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:09:42 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608448
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:05 schreef kladderadatsch het volgende:
God, alles wat deze man zegt is fout. Wie is die vent eigenlijk?
Thomas von der Dunk, schrijft ook columns voor de Volkskrant.
pi_169608452
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:05 schreef kladderadatsch het volgende:
God, alles wat deze man zegt is fout. Wie is die vent eigenlijk?
Is een BN-er wiens naam mij even is ontschoten.

Maar had wat mij betreft van A tot Z gelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:10:28 #138
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608461
Kijk, een Gooise cowboy. :D
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:10:35 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169608465
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:05 schreef kladderadatsch het volgende:
God, alles wat deze man zegt is fout. Wie is die vent eigenlijk?
Een of andere zure columnist
pi_169608476
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een of andere zure columnist
Waarom zuur? Omdat hij kritisch is? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:11:31 #141
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608477
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Is een BN-er wiens naam mij even is ontschoten.

Maar had wat mij betreft van A tot Z gelijk.
Hebben we over dezelfde? Ik heb het over die vent met stropdas.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:12:24 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169608485
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom zuur? Omdat hij kritisch is? :')
NIet zozeer om deze inbreng
pi_169608490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:11 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Hebben we over dezelfde? Ik heb het over die vent met stropdas.
Nee, ik had het over Thomas van der Dunk. Met z'n cowboyhoed.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169608509
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

NIet zozeer om deze inbreng
Nee, maar ik ken ook z'n columns uit (volgens mij) de Volkskrant.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:15:16 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169608530
"De vrouwenpartij". Wat ontzettend betuttelend.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:15:39 #146
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608534
Ja man, maar hoeveel, concreet?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:16:14 #147
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608541
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:15 schreef Hexagon het volgende:
"De vrouwenpartij". Wat ontzettend betuttelend.
Verschrikkelijk hè?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:17:42 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608568
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, maar ik ken ook z'n columns uit (volgens mij) de Volkskrant.
Yep: http://www.volkskrant.nl/thomas-von-der-dunk-storystream/
pi_169608591
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Voor Ploumen is dit wel een drama. Die heeft beter verdiend.
ploumen is verkozen dmv voorkeursstemmen
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:22:18 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169608654
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Slechte zaak wmb.
Waarom eigenlijk? Jij hebt toch altijd de partijtop gesteund de afgelopen jaren?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:22:32 #151
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608660
Deze retoriek, tenenkrommend.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:23:27 #152
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608672
Zo fout op dit moment.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:24:31 #153
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608689
Get a grip!
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169608700
Voor mijn gevoel gaat het tot nu toe nog niet om de wezenlijke onderwerpen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:27:04 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608719
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Jij hebt toch altijd de partijtop gesteund de afgelopen jaren?
Ik heb vooral Samsom gesteund. Ben het nooit eens geweest met Spekman die de partij steeds verder links probeerde te positioneren.

Mede daardoor werd niet goed uitgelegd wat er met Rutte II wel bereikt is.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:27:11 #156
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608721
Iedereen lult alleen in z'n eigen straatje. Er is geen samenhang.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169608730
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb vooral Samsom gesteund. Ben het nooit eens geweest met Spekman die de partij steeds verder links probeerde te positioneren.

Mede daardoor werd niet goed uitgelegd wat er met Rutte II wel bereikt is.
Mensen zoals jij horen niet bij de PvdA thuis.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:28:29 #158
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608737
65+ met grijs haar, precies wat ik eerder zei.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:30:28 #159
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608766
Slordige denkers.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:31:07 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608773
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mensen zoals jij horen niet bij de PvdA thuis.
Steeds minder inderdaad. Ik kwam aan boord destijds met Wouter Bos.

Heb afgelopen woensdag dan ook D66 gestemd.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:31:33 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169608776
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor mijn gevoel gaat het tot nu toe nog niet om de wezenlijke onderwerpen.
Dit is gewoon even stoom afblazen
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:32:14 #162
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608783
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Steeds minder inderdaad. Ik kwam aan boord destijds met Wouter Bos.

Heb afgelopen woensdag dan ook D66 gestemd.
Grappig, bij Bos ben ik juist definitief afgehaakt.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169608786
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Steeds minder inderdaad. Ik kwam aan boord destijds met Wouter Bos.

Heb afgelopen woensdag dan ook D66 gestemd.
Hoe kun je nou de partijbeginsellen van de PvdA onderschrijven als je sociaal-economisch rechts bent :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:33:41 #164
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608798
Precies, te weinig jongeren. Dat is het probleem.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:37:57 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608844
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe kun je nou de partijbeginsellen van de PvdA onderschrijven als je sociaal-economisch rechts bent :?
Zo sociaaleconomisch rechts ben ik niet. Wel wat meer geworden de laatste jaren.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:43:15 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169608915
Die vrouw met de microfoon is wel een lekker wijf
pi_169608937
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:43 schreef Hexagon het volgende:
Die vrouw met de microfoon is wel een lekker wijf
striptease regelen en ze hebben mijn stem.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:44:36 #168
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608938
Milieu en klimaat, iets waar ik de PvdA inderdaad nog nooit over gehoord heb.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169608946
Hoi Lieke
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:45:53 #170
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169608959
Lekker wijf!
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:46:49 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608971
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:45 schreef kladderadatsch het volgende:
Lekker wijf!
Lieke Kuiper van de JS is een lekker ding ja.
pi_169608982
Geneuzel over duurzaamheid.

Duurzaamheid is zo simpel?
- Grenzen sluiten
- Gezinnen met meer dan 2 kinderen keihard financieel aanpakken
- Geboortebeperking in Afrika
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:48:50 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_169608995
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Geneuzel over duurzaamheid.

Duurzaamheid is zo simpel?
- Grenzen sluiten
- Gezinnen met meer dan 2 kinderen keihard financieel aanpakken
- Geboortebeperking in Afrika
Dat is alleen acceptabel als je extreemrechts bent.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:49:05 #174
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169608998
De PvdA moet types als Vermeend lozen die economische genocide onder de eigen achterban heeft gepleegd en sociale opwaartse mobiliteit bij het grofvuil hebben gezet.

Terwijl de rest van de wereld gewoon slimmer wordt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169609020
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is alleen acceptabel als je extreemrechts bent.
De mens is de grootste dreiging voor het milieu. Ik ben zeer duurzaam en groen, maar er is geen enkele partij die daar wat mee doet.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:51:22 #176
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609039
Nee sorry, maar nadat ik dit heb aangezien denk ik niet dat er nog toekomst zit in de PvdA. Het is afgelopen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169609041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De mens is de grootste dreiging voor het milieu. Ik ben zeer duurzaam en groen, maar er is geen enkele partij die daar wat mee doet.
diertjes
pi_169609065
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:51 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

diertjes
Nee. Thieme heeft zelf gezegd dat ze mensen wel hun biefstukje wil afnemen maar niet het voor onbeperkt voortplanten wil aanpakken.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:53:39 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169609080
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Nee sorry, maar nadat ik dit heb aangezien denk ik niet dat er nog toekomst zit in de PvdA. Het is afgelopen.
Wat had je gehoopt te zien?
pi_169609091
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Nee sorry, maar nadat ik dit heb aangezien denk ik niet dat er nog toekomst zit in de PvdA. Het is afgelopen.
Die conclusie trek ik nog niet: Kiezers lopen steeds tussen CDA-VVD-PvdA. Er verliest altijd één van deze drie. De volgende keer is CDA of VVD weer de pineut en komen de kiezers weer bij de PvdA. Kiezers hebben het geheugen van een goudvis.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:55:31 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Thieme heeft zelf gezegd dat ze mensen wel hun biefstukje wil afnemen maar niet het voor onbeperkt voortplanten wil aanpakken.
Voortplanten is het probleem niet, we kampen in Europa zelfs met vergrijzing.

Enige logische oplossing is het importeren van mensen (liefst kinderen) uit landen met een enorm geboortecijfer, zoals die in Afrika.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:57:25 #182
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat had je gehoopt te zien?
Vechtlust!
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169609168
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Voortplanten is het probleem niet, we kampen in Europa zelfs met vergrijzing.

Enige logische oplossing is het importeren van mensen (liefst kinderen) uit landen met een enorm geboortecijfer, zoals die in Afrika.
Dat is totale waanzin natuurlijk. Dan vernietig je de Europese cultuur en je lost het probleem niet op. Vergrijzing in Europa is geen probleem, dunbevolkte gebieden zijn hele leefbare gebieden. Zolang de grenzen dicht blijven.
pi_169609170
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Enige logische oplossing is het importeren van mensen (liefst kinderen) uit landen met een enorm geboortecijfer, zoals die in Afrika.
Welnee, wat een onzin.

Jij bent precies op de verkeerde punten links / rechts wat mij betreft.

Jij bent sociaal-economisch rechts maar cultureel links. Terwijl Nederland meer baat heeft bij sociaal-economisch links maar cultureel (genuanceerd) rechts, dus niet zoals Wilders dat uitdraagt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169609181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:57 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Vechtlust!
Niet in dit stadium. Als ze vechtlust uiten, dan herhalen ze hun standaard riedeltjes over "iedereen doet mee", waar Nederland genoeg van heeft.
pi_169609185
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, wat een onzin.

Jij bent precies op de verkeerde punten links / rechts wat mij betreft.

Jij bent sociaal-economisch rechts maar cultureel links. Terwijl Nederland meer baat heeft bij sociaal-economisch links maar cultureel (genuanceerd) rechts, dus niet zoals Wilders dat uitdraagt.
Forum voor democratie dus.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:00:44 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609209
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, wat een onzin.

Jij bent precies op de verkeerde punten links / rechts wat mij betreft.

Jij bent sociaal-economisch rechts maar cultureel links. Terwijl Nederland meer baat heeft bij sociaal-economisch links maar cultureel (genuanceerd) rechts, dus niet zoals Wilders dat uitdraagt.
Wat zeg je hier nou precies? Ik ben precies het tegengestelde van Wilders, maar die is fout.

Maar ik ook?
pi_169609227
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Forum voor democratie dus.
Nee, want die zijn niet sociaal-economisch links en wat mij betreft niet genuanceerd genoeg wat betreft hun cultureel rechtse standpunten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169609241
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, want die zijn niet sociaal-economisch links en wat mij betreft niet genuanceerd genoeg wat betreft hun cultureel rechtse standpunten.
Ze zijn uiterst genuanceerd. Maar wat jij voor ogen hebt is volgens mij een economisch linkse VVD... CU dus.

Of..iemand gaat zometeen de boel op scherp zetten door te stellen dat er behoefte is aan een linkse partij met een gematigde cultuur rechtse houding; PvdA kan dat gat vullen en alle cliëntelistisch ingestelde allochtonen kunnen zich bij de deur uit laten schrijven om naar DENK te gaan.
pi_169609269
Het gaat weer lekker.
pi_169609298
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat zeg je hier nou precies? Ik ben precies het tegengestelde van Wilders, maar die is fout.

Maar ik ook?
Zo moeilijk is het toch niet? :')

Jij bent sociaal-economisch rechts en cultureel links.

Terwijl ik beweer dat Nederland juist baat heeft bij sociaal-economisch links beleid in combinatie met cultureel rechts beleid (wat betreft immigratie dan). Precies andersom dus.

Alleen zeg ik dat je die cultureel rechtse richting dan niet moet uitdragen zoals Wilders dat doet, maar met veel meer nuance en meer richting centrum rechtse opvattingen moet neigen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:06:22 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609299
Tegen motie 8 gestemd.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:07:04 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609306
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het toch niet? :')

Jij bent sociaal-economisch rechts en cultureel links.

Terwijl ik beweer dat Nederland juist baat heeft bij sociaal-economisch links beleid in combinatie met cultureel rechts beleid (wat betreft immigratie dan). Precies andersom dus.

Alleen zeg ik dat je die cultureel rechtse richting dan niet moet uitdragen zoals Wilders dat doet, maar met veel meer nuance en meer richting centrum rechtse opvattingen moet neigen.
Dan zijn we het niet eens. Alleen wel over Wilders.
pi_169609324
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze zijn uiterst genuanceerd. Maar wat jij voor ogen hebt is volgens mij een economisch linkse VVD... CU dus.
Nee zeker niet. Eerder SP of GroenLinks links sociaal-economisch dan, maar VVD of CDA rechts wat betreft immigratie dan.

quote:
Of..iemand gaat zometeen de boel op scherp zetten door te stellen dat er behoefte is aan een linkse partij met een gematigde cultuur rechtse houding; PvdA kan dat gat vullen en alle cliëntelistisch ingestelde allochtonen kunnen zich bij de deur uit laten schrijven om naar DENK te gaan.
Nou ja, dat dus eigenlijk ja.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:10:17 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609342
Motie 8 is verworpen door 82%, dus we gaan door met de overige moties.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:13:42 #196
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169609385
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee zeker niet. Eerder SP of GroenLinks links sociaal-economisch dan, maar VVD of CDA rechts wat betreft immigratie dan.

[..]

Nou ja, dat dus eigenlijk ja.
CDA en VVD zijn - net als de Republikeinse partij en de Engelse Conservatieven - alleen voor de bühne anti immigratie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:14:03 #197
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609388
Goed, je bent 'ongelofelijk trots' op de bijdrage van de PvdA aan dit kabinet, maar meeregeren in een nieuw kabinet wat véél minder rechts zal zijn zie je niet zitten. Okè man... :?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:17:02 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:14 schreef kladderadatsch het volgende:
Goed, je bent 'ongelofelijk trots' op de bijdrage van de PvdA aan dit kabinet, maar meeregeren in een nieuw kabinet wat véél minder rechts zal zijn zie je niet zitten. Okè man... :?
Dat snap ik dus ook niet, van mij mag er best een vvd-d66-cda-pvda kabinet (80 zetels!) komen.

Zeker als dan bijvoorbeeld Dijsselbloem minfin kan blijven.
pi_169609454
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet, van mij mag er best een vvd-d66-cda-pvda kabinet (80 zetels!) komen.

Zeker als dan bijvoorbeeld Dijsselbloem minfin kan blijven.
Ik niet, dit is een neoliberaal kabinet dat alleen maar voor meer tweedeling zal zorgen(zover dat nog mogelijk is). Kneiterlinks mag het van zijn, net zoals we kneiterrechtse kabinetten hebben gehad. Waarom krijgt links die kans nou nooit in Nederland?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:18:41 #200
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609458
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet, van mij mag er best een vvd-d66-cda-pvda kabinet (80 zetels!) komen.

Zeker als dan bijvoorbeeld Dijsselbloem minfin kan blijven.
Beste optie wat mij betreft.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169609470
Sterker, sinds mensenheugenis hebben we alleen maar neoliberale kneiterrechtse kabinetten gehad, op Den Uyl na dan.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:19:50 #202
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609483
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:18 schreef MisterFoxIT het volgende:

[..]

Ik niet, dit is een neoliberaal kabinet dat alleen maar voor meer tweedeling zal zorgen(zover dat nog mogelijk is). Kneiterlinks mag het van zijn, net zoals we kneiterrechtse kabinetten hebben gehad. Waarom krijgt links die kans nou nooit in Nederland?
Meer dan nu het geval is? Natuurlijk niet, man!
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:21:41 #203
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609515
Motie 2 tegen gestemd. Heb geen vertrouwen in Asscher.
pi_169609525
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:21 schreef remlof het volgende:
Motie 2 tegen gestemd. Heb geen vertrouwen in Asscher.
Goed bezig! Weg met die neoliberale charlatan.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:22:42 #205
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609526
87% heeft wel vertrouwen in Asscher.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:23:23 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609534
Motie 3 - niet meeregeren in Rutte III

Tegen gestemd.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:23:45 #207
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609542
Nu stemmen over mee regeren.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169609544
Motie 3 :')
Dat van de leden laten afhangen :')
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:23:57 #209
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_169609547
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:23 schreef remlof het volgende:
Motie 3 - niet meeregeren in Rutte III

Tegen gestemd.
Ben je wel pvda-er? :D
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:24:05 #210
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609555
Gewoon regeren loeders
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:24:20 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:23 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Ben je wel pvda-er? :D
Niet lang meer denk ik.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:25:21 #213
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609574
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet lang meer denk ik.
Maar waar ga je naar toe dan?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:25:41 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:25 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Maar waar ga je naar toe dan?
D66.
pi_169609588
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:23 schreef remlof het volgende:
Motie 3 - niet meeregeren in Rutte III

Tegen gestemd.
Dit valt me dan weer vies tegen van je. Willen regeren in een conservatief neoliberaal kabinet.
pi_169609589
Wel meedenken met links maar niet mogen regeren :')
pi_169609592
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:25 schreef remlof het volgende:

[..]

D66.
Zegt alles.
pi_169609601
Wil je jezelf dan voortaan ook geen socialist of links meer willen noemen?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:27:08 #219
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609606
Geen deelname aan coalitiebesprekingen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:28:14 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:27 schreef MisterFoxIT het volgende:
Wil je jezelf dan voortaan ook geen socialist of links meer willen noemen?
Ik ben sociaalliberaal.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:31:17 #221
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609688
O man... Wat een rotzooi.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:32:26 #222
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_169609709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:38 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Eh ja, als die nivellering ook doorgegaan was, maar dat is dus niet zo want juist doordat Spekman z'n bek niet kon houden is dat door de VVD weer razendsnel teruggetrokken.
Hij is wel doorgegaan, alleen op een andere manier (niet via de zorgpremie maar via de afbouw van de heffingskortingen). En Spekman was voor mij wel de belangrijkste reden om niet meer PvdA te stemmen. Maar ik hoor dan ook bij de links-liberalen die kennelijk niet meer bij de PvdA mogen.
Never explain, never apologize.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:33:16 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609724
Ok, ledenraadpleging klaar, nog een slotwoord van Spekman.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:33:48 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609735
Ik denk dat mijn conclusie moet zijn dat ik mijn partijlidmaatschap ga opzeggen.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:34:14 #225
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609748
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:33 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat mijn conclusie moet zijn dat ik mijn partijlidmaatschap ga opzeggen.
Kut man.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:36:24 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:34 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Kut man.
De PvdA en ik zijn elkaar ontgroeid.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:37:20 #227
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169609827
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Hij is wel doorgegaan, alleen op een andere manier (niet via de zorgpremie maar via de afbouw van de heffingskortingen). En Spekman was voor mij wel de belangrijkste reden om niet meer PvdA te stemmen. Maar ik hoor dan ook bij de links-liberalen die kennelijk niet meer bij de PvdA mogen.
Er is helemaal niet genivelleerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:37:54 #228
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169609838
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:36 schreef remlof het volgende:

[..]

De PvdA en ik zijn elkaar ontgroeid.
I know, maar dat was bij mij dus bij Bos al het geval. :)
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169609856
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Hij is wel doorgegaan, alleen op een andere manier (niet via de zorgpremie maar via de afbouw van de heffingskortingen). En Spekman was voor mij wel de belangrijkste reden om niet meer PvdA te stemmen. Maar ik hoor dan ook bij de links-liberalen die kennelijk niet meer bij de PvdA mogen.
Als je niet voor nivelleren bent wat doe je dan bij de PvdA?

Hetzelfde geldt voor iedere PvdA-er die van mening is dat het sluiten van de sociale werkvoorziening, het sluiten van de verzorgingshuizen, en de decentralisaties goede maatregelen waren om ons "uit de crisis te bezuinigen".
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169609875
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:36 schreef remlof het volgende:

[..]

De PvdA en ik zijn elkaar ontgroeid.
Je hebt er überhaupt nooit thuis gehoord.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:44:16 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_169609972
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt er überhaupt nooit thuis gehoord.
Vond ik wel. Ik was ook heel blij met Rutte II en ik wil cooral continuering van dat beleid.
pi_169609974
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt er überhaupt nooit thuis gehoord.
Preach!
pi_169610007
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Vond ik wel. Ik was ook heel blij met Rutte II en ik wil cooral continuering van dat beleid.
Beetje neoliberaal beleid gaan zitten te verdedigen. Maak eens heel gauw dat je je lidmaatschap opzegt. PvdA'er ben je in ieder geval nooit geweest.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:46:20 #234
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169610021
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Vond ik wel. Ik was ook heel blij met Rutte II en ik wil cooral continuering van dat beleid.
Het woord beleid is teveel eer voor dat broddelwerk en genocide onder de eigen achterban.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169610042
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Vond ik wel. Ik was ook heel blij met Rutte II en ik wil cooral continuering van dat beleid.
Dat zegt al genoeg.

Dan ben je inderdaad eerder een D66-er of VVD-er dan PvdA-er.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:50:39 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_169610126
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat zegt al genoeg.

Dan ben je inderdaad eerder een D66-er of VVD-er dan PvdA-er.
Tot Paars II heb ik VVD gestemd, daarna D66 tot de opkomst van Wilders. Toen ben ik PvdA gaan stemmen en omdat ik de politiek van wat dichterbij wou volgen ben ik acht jaar geleden lid geworden.

Nu heb ik bij de laatste twee verkiezingen (EP en TK) weer D66 gestemd.
pi_169610166
Maar Remlof:

Hoe denk jij dan aan de keuzes die zijn gemaakt zoals de sterfhuisconstructie die de sociale werkplaatsen voortaan zijn? Of het sluiten van de verzorgingstehuizen? Of de decentralisaties welke vooral waren ingegeven vanuit bezuinigingsmotieven? Of de invoering van de participatiewet?

Typische zaken die de traditionele achterban van de PvdA aangaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:53:41 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_169610190
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar Remlof:

Hoe denk jij dan aan de keuzes die zijn gemaakt zoals de sterfhuisconstructie die de sociale werkplaatsen voortaan zijn? Of het sluiten van de verzorgingstehuizen? Of de decentralisaties welke vooral waren ingegeven vanuit bezuinigingsmotieven? Of de invoering van de participatiewet?

Typische zaken die de traditionele achterban van de PvdA aangaan.
Ik behoor niet tot de traditionele achterban van de PvdA.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:54:11 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169610198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:57 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Vechtlust!
Dat komt wel weer, Eerst moet je stoom afblazen. Heb het bij D66 ook meegemaakt. Na 2006 was het een half jaar zuur maar na de zomer van 2007 had iedereen er ineens weer zin in
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:55:10 #240
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169610217
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot de traditionele achterban van de PvdA.
Sociale werkplaatsen sluiten ten bate van de topgraaiers in Brussel.

Mensen uitbuiten en vernederen in de participatiewet, de facto het slopen van minimumloon en cao.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169610267
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sociale werkplaatsen sluiten ten bate van de topgraaiers in Brussel.

Mensen uitbuiten en vernederen in de participatiewet, de facto het slopen van minimumloon en cao.
Verwacht hier maar geen antwoord op van onze sociaalliberaal. :r
pi_169610270
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot de traditionele achterban van de PvdA.
Dat snap ik ook wel, maar dat was de vraag dan ook niet. :')

Maar misschien is het antwoord al veelzeggend genoeg hoor.

Mijn vraag was, hoe denk jij daarover? Is dat de juiste richting? Of ben jij wel voor solidariteit met die groepen en het ontzien van die groepen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169610287
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar dat was de vraag dan ook niet. :')

Maar misschien is het antwoord al veelzeggend genoeg hoor.

Mijn vraag was, hoe denk jij daarover? Is dat de juiste richting? Of ben jij wel voor solidariteit met die groepen en het ontzien van die groepen?
Ik kan die vraag wel voor je beantwoorden. Ik denk een nee bij deze neoliberale gozer.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:59:24 #244
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169610313
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar Remlof:

Hoe denk jij dan aan de keuzes die zijn gemaakt zoals de sterfhuisconstructie die de sociale werkplaatsen voortaan zijn? Of het sluiten van de verzorgingstehuizen? Of de decentralisaties welke vooral waren ingegeven vanuit bezuinigingsmotieven? Of de invoering van de participatiewet?

Typische zaken die de traditionele achterban van de PvdA aangaan.
D66: verzorgingsstaat voor multinationals en gegoede middenklasse. Bij de rest de knoet erover. Participatiewet als instrument om minimumloon en vaste contracten onderuit te halen.

PvdA: sociale mobiliteit en voorzieningen voor iedereen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:59:55 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_169610329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar dat was de vraag dan ook niet. :')

Maar misschien is het antwoord al veelzeggend genoeg hoor.

Mijn vraag was, hoe denk jij daarover? Is dat de juiste richting? Of ben jij wel voor solidariteit met die groepen en het ontzien van die groepen?
Ja ik ben wel voor solidariteit met de zwakkeren, zeker het sluiten van de sociale werkplaatsen door Rutte I vond ik schandalig.

Maar dat hadden we dus te danken aan de invloed van de fascisten die toen gedoogpartner waren.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:01:35 #246
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169610370
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik ben wel voor solidariteit met de zwakkeren, zeker het sluiten van de sociale werkplaatsen door Rutte I vond ik schandalig.

Maar dat hadden we dus te danken aan de invloed van de fascisten die toen gedoogpartner waren.
Eh nee, dat is gewoon typisch VVD beleid.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169610418
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik ben wel voor solidariteit met de zwakkeren, zeker het sluiten van de sociale werkplaatsen door Rutte I vond ik schandalig.

Maar dat hadden we dus te danken aan de invloed van de fascisten die toen gedoogpartner waren.
Of ik vergis me ernstig, of het is beleid dat onder VVD / PvdA bewind tijdens Rutte II is ingevoerd hoor :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:05:40 #248
104871 remlof
Europees federalist
pi_169610470
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:01 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Eh nee, dat is gewoon typisch VVD beleid.
Daarom stem ik ook geen VVD meer. Dat is me te rechts en te conservatief.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:14:27 #249
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169610686
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom stem ik ook geen VVD meer. Dat is me te rechts en te conservatief.
Hoe minder sociale mobiliteit hoe beter voor hen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169610843
Nu overwinningsspeech van Spekman?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:28:12 #251
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_169611030
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Of ik vergis me ernstig, of het is beleid dat onder VVD / PvdA bewind tijdens Rutte II is ingevoerd hoor :?
Rutte 1. Maar zal niet de laatste keer zijn dat de pvda beleid van anderen aangesmeerd krijgt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_169611078
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Rutte 1. Maar zal niet de laatste keer zijn dat de pvda beleid van anderen aangesmeerd krijgt.
Wat ik heb kunnen vinden is het inderdaad een wetsvoorstel dat is opgesteld onder Rutte I, maar nog niet was geïmplementeerd.

Vervolgens is het door de PvdA niet in de coalitie-onderhandelingen voor Rutte II meegenomen maar gewoon uitgevoerd gedurende Rutte II door Klijnsma en cs.

Kennelijk vond de PvdA het niet belangrijk genoeg.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169612590
Mensen als Remlof zijn als een kankergezwel binnen de PvdA. Het jarenlang binnenhalen van politici die eigenlijk (sociaal)-liberaal zijn maar om hun carrièremogelijkheden te vergroten zich maar bij de PvdA aansluiten wraakt zich al 20 jaar meer en meer. Het is een vijfde colonne die de partij heeft overgenomen en van binnenuit de nek heeft omgedraaid. Dat is al een tijd aan de gang, maar wordt nu pas écht duidelijk. Daar betaalt de sociaaldemocratie nu de prijs voor.

De sociale werkplaatsen zijn al genoemd, de privatisering van de zorg, het doelbewust kapotmaken van de sociale huur, het uithollen van de sociale zekerheid, onderwijs niet langer beschouwen als volksverheffing en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal traditionele sociaaldemocratische pijlers die een voor een zijn weggeslagen.

Waar staat de sociaaldemocratie nog voor in Nederland?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2017 19:02:53 ]
pi_169612631
O en de échte sociaaldemocraat wordt op de keien getrapt.
pi_169612657
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:00 schreef Sloggi het volgende:
Mensen als Remlof zijn als een kankergezwel binnen de PvdA. Het jarenlang binnenhalen van politici die eigenlijk (sociaal)-liberaal zijn maar om hun carrièremogelijkheden te vergroten zich maar bij de PvdA aansluiten wraakt zich al 20 jaar meer en meer. Het is een vijfde colonne die de partij heeft overgenomen en van binnenuit de nek heeft omgedraaid. Dat is al een tijd aan de gang, maar wordt nu pas écht duidelijk. Daar betaalt de sociaaldemocratie nu de prijs voor.

De sociale werkplaatsen zijn al genoemd, de privatisering van de zorg, het doelbewust kapotmaken van de sociale huur, het uithollen van de sociale zekerheid, onderwijs niet langer beschouwen als volksverheffing en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal traditionele sociaaldemocratische pijlers die een voor een zijn weggeslagen.

Waar staat de sociaaldemocratie nog voor in Nederland?
Spijker en kop.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 22:42:41 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169617549
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:00 schreef Sloggi het volgende:
Mensen als Remlof zijn als een kankergezwel binnen de PvdA. Het jarenlang binnenhalen van politici die eigenlijk (sociaal)-liberaal zijn maar om hun carrièremogelijkheden te vergroten zich maar bij de PvdA aansluiten wraakt zich al 20 jaar meer en meer. Het is een vijfde colonne die de partij heeft overgenomen en van binnenuit de nek heeft omgedraaid. Dat is al een tijd aan de gang, maar wordt nu pas écht duidelijk. Daar betaalt de sociaaldemocratie nu de prijs voor.

De sociale werkplaatsen zijn al genoemd, de privatisering van de zorg, het doelbewust kapotmaken van de sociale huur, het uithollen van de sociale zekerheid, onderwijs niet langer beschouwen als volksverheffing en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal traditionele sociaaldemocratische pijlers die een voor een zijn weggeslagen.

Waar staat de sociaaldemocratie nog voor in Nederland?
Goed geschreven. Ik vraag mij ook af wat is nog sociaal democratie
Bij de PvdA is het niet meer te vinden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 18 maart 2017 @ 22:50:43 #257
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169617749
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, wat een onzin.

Jij bent precies op de verkeerde punten links / rechts wat mij betreft.

Jij bent sociaal-economisch rechts maar cultureel links. Terwijl Nederland meer baat heeft bij sociaal-economisch links maar cultureel (genuanceerd) rechts, dus niet zoals Wilders dat uitdraagt.
Dat is de oude PvdA.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169618106
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:18 schreef MisterFoxIT het volgende:

[..]

Ik niet, dit is een neoliberaal kabinet dat alleen maar voor meer tweedeling zal zorgen(zover dat nog mogelijk is). Kneiterlinks mag het van zijn, net zoals we kneiterrechtse kabinetten hebben gehad. Waarom krijgt links die kans nou nooit in Nederland?
Het laatste kneiterrechtse kabinet was Balkenende I. We hebben al heel lang geen rechtse kabinetten meer gehad.
pi_169618135
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:00 schreef Sloggi het volgende:
Mensen als Remlof zijn als een kankergezwel binnen de PvdA.
Kankergezwel is een rottig woord. Ik heb Remlof ook in andere topics bezig gezien. Radicaal en zeer agressief. Ik heb hem daarom altijd voor GroenLinkser aan te zien. Dat is de partij die bij hem past. De PvdA is een vergissing of hij heeft zich wellicht zo misdragen bij GroenLinks dat hij die partij uitgetrapt is.
pi_169618256
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het laatste kneiterrechtse kabinet was Balkenende I. We hebben al heel lang geen rechtse kabinetten meer gehad.
Rutte I, VVD - CDA met gedoogsteun van de PVV.

Rechtser ga je het niet krijgen hoor.

Het was niet voor niets het kabinet "waar rechts Nederland z'n vingers bij zou aflikken".
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169618299
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rutte Is, VVD - CDA met gedoogsteun van de PVV.

Rechtseren ga je het niet krijgen hoor.

Het was niet voor niets het kabinet "waar rechts Nederland z'n vingers bij zou aflikken".
Deze opmerking had ik verwacht ;)
Zo veel stelde het uiteindelijk niet voor. Het leek even heel rechts, maar uiteindelijk is er niets van terecht gekomen. Het CDA wilde niet en van de VVD hoefde het eigenlijk ook niet zo nodig. Het meest rechtse uit Rutte I is het 130 mogen rijden.
pi_169620554
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kankergezwel is een rottig woord. Ik heb Remlof ook in andere topics bezig gezien. Radicaal en zeer agressief. Ik heb hem daarom altijd voor GroenLinkser aan te zien. Dat is de partij die bij hem past. De PvdA is een vergissing of hij heeft zich wellicht zo misdragen bij GroenLinks dat hij die partij uitgetrapt is.
Dan begrijp je me verkeerd. Het is niet zo dat die mensen intrinsiek slecht zijn, ze zijn slecht voor de PvdA. Voor een andere politieke partij zouden ze van toegevoegde waarde kunnen zijn, voor de PvdA zijn ze de molensteen die de partij verder onder water duwt.
pi_169631314
Weer een slobbertrui?
  zondag 19 maart 2017 @ 17:02:31 #264
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_169631597
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:00 schreef Sloggi het volgende:
Mensen als Remlof zijn als een kankergezwel binnen de PvdA. Het jarenlang binnenhalen van politici die eigenlijk (sociaal)-liberaal zijn maar om hun carrièremogelijkheden te vergroten zich maar bij de PvdA aansluiten wraakt zich al 20 jaar meer en meer. Het is een vijfde colonne die de partij heeft overgenomen en van binnenuit de nek heeft omgedraaid. Dat is al een tijd aan de gang, maar wordt nu pas écht duidelijk. Daar betaalt de sociaaldemocratie nu de prijs voor.

Waar staat de sociaaldemocratie nog voor in Nederland?
sociaal-liberalen horen net zo goed bij de PvdA als sociaaldemocraten, immers één van de voorgangers van de PvdA was de Vrijzinnig Democratische Bond, wat een overwegend sociaal-liberale partij was. Wel hebben de mensen van de SDAP de PvdA in het begin algauw overvleugeld
  zondag 19 maart 2017 @ 17:37:51 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_169632373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kankergezwel is een rottig woord. Ik heb Remlof ook in andere topics bezig gezien. Radicaal en zeer agressief. Ik heb hem daarom altijd voor GroenLinkser aan te zien. Dat is de partij die bij hem past. De PvdA is een vergissing of hij heeft zich wellicht zo misdragen bij GroenLinks dat hij die partij uitgetrapt is.
Wtf? _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Euribob op 21-03-2017 10:50:05 (Doe maar niet) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')