abonnement Unibet Coolblue
pi_169707110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Voornamelijk dat ze alles in de gaten houden en dat je niet mag praten met elkaar. Iemand zei toen een keer wat tegen die postbode, en toen ze zich omdraaide werd haar direct gevraagd wat ze aan het doen was. Ook een keer van iemand gehoord die er kwam werken, en erg snel al te horen kreeg dat ze er niet snel genoeg voor was en dat ook nooit zo worden. Dat werd gewoon keihard en op een onvriendelijke manier gebracht. Ze zitten daar ook echt in de nek te hijgen van sneller sneller, heb ik begrepen. Vermoed dat ik daar ook niet snel genoeg voor ben :')
Maar als zelfs 1 van onze TC's dus al zegt dat je dat niet wil, en die heeft zelf ook als postbode gewerkt.. dan moet het toch wel heel erg geworden zijn :o
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Diverse teamcoaches die er een soort strafkamp van proberen te maken :{ Op het CVL werden daarbij minimaal 2x per jaar de teams opnieuw ingedeeld. Vervolgens kwam men tot de ontdekking dat niemand elkaar eigenlijk meer kende. :')
Dat probeerden ze bij ons ook altijd. Dat praten kregen ze er bij de oude garde iig niet uit.

Werkdruk werd idd steeds verder opgeschroefd. Tijden waren alleen te halen als alles helemaal op rolletjes liep en je echt aan het stampen was. Dat lukte dan wel eens met een paar wijken maar er was altijd wel een punt waarop het in de soep liep of waarop je gewoon afgepeigerd was :') .

Zelfs een dienstje van een uur of vier was iig al behoorlijk vermoeiend, gewoon vanwege het tempo en het gezeik. Want je deed het nooit goed. Als je je netjes aan de regels hield werden ze kwaad omdat je niet meedacht/hielp met het oplossen van calamiteiten, als je dat wel deed werden ze kwaad omdat je je niet aan de procesdiscipline hield.

"Waarom is er niemand bezig met zus en zo?!?! :( " of "Waarom bende gij da en da aan het doen?!?! Da's jouw taak niet!1! :( ". Héél vermoeiend.
pi_169707212
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en niemand die op het idee komt om op te staan, tegen zo'n nekhijger te zeggen neem jij mijn taak maar even over, dan neem ik de jouwe tijdelijk over?
Oudcollega van me vertelde van het weekend nog dat hij er weer eens helemaal klaar mee was. 2 teamcoaches toegeschreeuwd dat ze op moesten flikkeren omdat ze meer kwaad dan goed deden en dat ze hem zijn werk moesten laten doen :D _O- Maar die kan er behoorlijk in de pap schijten omdat hij zo'n beetje het hele proces op de vestiging kent, zorgt dat zijn sector altijd op tijd klaar is en nooit nee zegt als er stront geruimd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2017 @ 21:04:13 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169708919
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja geen idee :D

Weet wel dat een andere TC van bezorgen op een gegeven moment niet meer welkom was bij voorbereiden vanwege het vele klagen over fouten. Dus ook daar liep eea al niet lekker :P misschien lopen daar gewoon niet echt fijne types rond.
Ze houden vanzelf niemand meer over :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 maart 2017 @ 00:27:05 #54
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_169714251
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze houden vanzelf niemand meer over :P
Das de bedoeling toch ook... Dan doen de computers het.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_169726128
Vandaag weer aangesproken door een bewoner waarom de post uit de brievenbus steekt. Uitgelegd dat SANDD bezorger er een potje van maakt. (op de brieven staat de SND code)

Heeft SANDD eigenlijk een klachtenafdeling? Kan ik ze volgende keer naar doorverwijzen..
pi_169727151
zelf herken ik de horrorverhalen over het voorbereiden eigenlijk niet zo. Goed, bij ons zijn er ook genoeg die erover klagen, voornamelijk de postbodes, maar die klagen sowieso overal over, dus dat is niet echt een goede graadmeter. Die zijn gewoon andere/ betere tijden gewend. De voorbereiders klagen over het algemeen weinig en hebben het best naar hun zin.
De werkdruk is wel vrij hoog ja, dat komt voornamelijk doordat de meeste wijken relatief vroeg klaar moeten zijn voor de afvoer, als je dan een beetje een drukke dag hebt is het alle hens aan dek, en schuiven met mensen omdat de ene wijk eerder klaar moet zijn dan de andere en die dan dus prioriteit heeft.
Dat ze al vrij snel zeggen dat iemand niet snel genoeg is vind ik wel een goede zaak. Over het algemeen kun je dat ook wel vrij snel zien. En ja, dan moet je er dus vanaf, want je weet gewoon dat het anders in de toekomst problemen op gaat leveren omdat zo iemand bij lange na niet de afvoertijden haalt. En de proeftijd is maar een maand, dus je moet ook wel redelijk snel beoordelen of het wat is of niet, anders zit je er minstens een half jaar aan vast.
pi_169727172
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:19 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag weer aangesproken door een bewoner waarom de post uit de brievenbus steekt. Uitgelegd dat SANDD bezorger er een potje van maakt. (op de brieven staat de SND code)

Heeft SANDD eigenlijk een klachtenafdeling? Kan ik ze volgende keer naar doorverwijzen..
je kan gewoon een klacht indienen via de website
pi_169727428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:10 schreef gelestipjes het volgende:
Dat ze al vrij snel zeggen dat iemand niet snel genoeg is vind ik wel een goede zaak. Over het algemeen kun je dat ook wel vrij snel zien. En ja, dan moet je er dus vanaf, want je weet gewoon dat het anders in de toekomst problemen op gaat leveren omdat zo iemand bij lange na niet de afvoertijden haalt. En de proeftijd is maar een maand, dus je moet ook wel redelijk snel beoordelen of het wat is of niet, anders zit je er minstens een half jaar aan vast.
Nee dat begrijp ik ook wel, dat is ook wel logisch idd :) maar begreep van haar dat dat erg onvriendelijk gebracht werd, en nu raadt ze dus iedereen af om bij PostNL te solliciteren. Dat is dan wel weer wat jammer..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169727630
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik ook wel, dat is ook wel logisch idd :) maar begreep van haar dat dat erg onvriendelijk gebracht werd, en nu raadt ze dus iedereen af om bij PostNL te solliciteren. Dat is dan wel weer wat jammer..
tja, ik denk dat de meeste mensen het al snel als onvriendelijk opvatten als hen verteld wordt dat ze niet snel genoeg zijn.
Veel mensen beginnen er ook wel een beetje aan met zo'n "dit werk kan iedereen"- houding. Als je er dan vervolgens na een paar weken alweer uitgegooid wordt zal dat wel hard aankomen.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:44:42 #60
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_169741181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:19 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag weer aangesproken door een bewoner waarom de post uit de brievenbus steekt. Uitgelegd dat SANDD bezorger er een potje van maakt. (op de brieven staat de SND code)

Heeft SANDD eigenlijk een klachtenafdeling? Kan ik ze volgende keer naar doorverwijzen..
Dat was ook erg vervelend toen ik de post deed. Vooral 1 adres ging daar erg ver in :(
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, ik denk dat de meeste mensen het al snel als onvriendelijk opvatten als hen verteld wordt dat ze niet snel genoeg zijn.
Veel mensen beginnen er ook wel een beetje aan met zo'n "dit werk kan iedereen"- houding. Als je er dan vervolgens na een paar weken alweer uitgegooid wordt zal dat wel hard aankomen.
Dat is altijd.
Iets een simpel beroep vinden en er dan uitgeknikkerd wordne omdat je het niet goed doet :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_169742494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:19 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag weer aangesproken door een bewoner waarom de post uit de brievenbus steekt. Uitgelegd dat SANDD bezorger er een potje van maakt. (op de brieven staat de SND code)

Heeft SANDD eigenlijk een klachtenafdeling? Kan ik ze volgende keer naar doorverwijzen..
Natuurlijk hebben ze dat. Staat gewoon op de site.

In het verleden was SANDD daar minder toegankelijk mee, en het schijnt dat toen iemand van PostNL (ik denk dat het toen nog TNT-Post was) het nummer en adres van de klantenservice van SANDD en Selektpost in de krant heeft gepubliceerd, omdat de telefoon van de klantenservice van PostNL toen roodgloeiend stond met door de concurrentie veroorzaakte klachten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 12:39:54 #62
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_169764392
Kreeg net terugkoppeling op een melding...

Sortering hoeft niet meer op huisnummertoevoegingen te letten. Als het op de juiste volgorde ligt hebben we geluk. Anders zelf sorteren... :(
(Heb een aantal sets van huizen A - N...)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_169765035
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 12:39 schreef V__L_N het volgende:
Kreeg net terugkoppeling op een melding...

Sortering hoeft niet meer op huisnummertoevoegingen te letten. Als het op de juiste volgorde ligt hebben we geluk. Anders zelf sorteren... :(
(Heb een aantal sets van huizen A - N...)
Zeker weer zo'n lokaal bedachte regel waarvan ze je dan proberen wijs te maken dat het officieel landelijk beleid is. Want waarom hoeven ze niet meer op toevoegingen te letten? Ja, omdat dit teveel tijd kost. Maar waarom dan nog überhaupt op huisnummers letten? Weet je wat? Waarom nog op straatnamen letten? Kieper gewoon de blauwe en rode bakken zo leeg in de oranje tassen (afstieken kost ook weer tijd), en de besparing bij Sortering zal enorm zijn! 8)7
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 maart 2017 @ 17:04:27 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169768896
Vandaag eens wat wijkjes gelopen waar ik al jaren niet meer geweest was. Toch weer even wennen, omdat je niet meer helemaal weet hoe het precies loopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169770671
Derde grote wijk erbij vandaag, maar ipv een bedankje kreeg ik een boze tl dat ik om 6 uur pas klaar was :')
pi_169770838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, ik denk dat de meeste mensen het al snel als onvriendelijk opvatten als hen verteld wordt dat ze niet snel genoeg zijn.
Veel mensen beginnen er ook wel een beetje aan met zo'n "dit werk kan iedereen"- houding. Als je er dan vervolgens na een paar weken alweer uitgegooid wordt zal dat wel hard aankomen.
maar dat is ook het frustrerende natuurlijk.

Het is simpel kutwerk wat inderdaad iedere debiel kan doen (geen idee eigenlijk, maar ik heb nou niet het idee dat het heel moeilijk is om post op volgorde in een tas te stoppen).

Als er dan ook nog wordt verwacht dat je je kapot werkt voor belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden... Je kan moeilijk verwachten dat mensen met de passie alsof het hun dreamjob is post komen sorteren voor het minimumloon.
pi_169771122
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar dat is ook het frustrerende natuurlijk.

Het is simpel kutwerk wat inderdaad iedere debiel kan doen (geen idee eigenlijk, maar ik heb nou niet het idee dat het heel moeilijk is om post op volgorde in een tas te stoppen).

Als er dan ook nog wordt verwacht dat je je kapot werkt voor belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden... Je kan moeilijk verwachten dat mensen met de passie alsof het hun dreamjob is post komen sorteren voor het minimumloon.
het is ook niet moeilijk als je er onbeperkt de tijd voor zou hebben, maar dat heb je natuurlijk niet. Het is echt niet dat je je kapot moet werken om te mogen blijven, maar een beetje een redelijk tempo is wel vereist anders kan de afvoer niet gehaald worden.
En een redelijk tempo blijkt dus lang niet zo makkelijk als veel mensen denken. We hebben de afgelopen tijd 7 nieuwe mensen gehad, daarvan zijn er maar 2 door de proeftijd gekomen.
De arbeidsvoorwaarden zijn overigens niet echt slechter dan de meeste andere ongeschoolde baantjes, dus laten we niet overdrijven. Je hoeft ook niet te doen alsof het je dreamjob is, maar het lijkt me vrij logisch dat je wel aan een bepaalde norm moet voldoen.
pi_169771982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:32 schreef Yreal het volgende:
Derde grote wijk erbij vandaag, maar ipv een bedankje kreeg ik een boze tl dat ik om 6 uur pas klaar was :')
Hoe durf je die arme man/vrouw zo lang 'aan het werk' en van de weekendborrel af te houden! Volgende keer doen ze 't zelf maar, dan schiet het tenminste een beetje op.
pi_169772250
TL's willen ook snel weekend denk ik...
Vanochtend afgemeld bij admi, belt paar uur later mijn TL al over wanneer ik weer kan gaan werken... Hoe bedoel je "erbovenop zitten"? :p
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:03:29 #70
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_169772520
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 13:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zeker weer zo'n lokaal bedachte regel waarvan ze je dan proberen wijs te maken dat het officieel landelijk beleid is. Want waarom hoeven ze niet meer op toevoegingen te letten? Ja, omdat dit teveel tijd kost. Maar waarom dan nog überhaupt op huisnummers letten? Weet je wat? Waarom nog op straatnamen letten? Kieper gewoon de blauwe en rode bakken zo leeg in de oranje tassen (afstieken kost ook weer tijd), en de besparing bij Sortering zal enorm zijn! 8)7
De tekst die ik typte was letterlijk wat ik te zien kreeg. Het slaat echt helemaal nergens op. Ik geloof nooit dat dat beleid kan zijn, ja het zal besparen binnen. Maar buiten kost het veel meer tijd. Perslot is sorteren op straat gigatijdrovend.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_169772664
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:40 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Hoe durf je die arme man/vrouw zo lang 'aan het werk' en van de weekendborrel af te houden! Volgende keer doen ze 't zelf maar, dan schiet het tenminste een beetje op.
en voordat ik hem kon vragen of ik dan de derde dienst voor volgende week dan maar moest afwijzen had hij al opgehangen.
pi_169774568
Vandaag toevallig de TC even gesproken, maar die gaf inderdaad ook aan dat we niet horen te wachten bij de retailer, of iig niet op alle klanten die er al staan. Komende week maar eens kijken hoe het in de praktijk uitpakt als ik gewoon langs de rij naar de balie toe loop. Hij gaf ook aan dat we dat dan gewoon moesten doen.
Als dat niet succesvol is, kan ik dat meteen op het werkoverleg aangeven ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169778680
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar dat is ook het frustrerende natuurlijk.

Het is simpel kutwerk wat inderdaad iedere debiel kan doen (geen idee eigenlijk, maar ik heb nou niet het idee dat het heel moeilijk is om post op volgorde in een tas te stoppen).

Als er dan ook nog wordt verwacht dat je je kapot werkt voor belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden... Je kan moeilijk verwachten dat mensen met de passie alsof het hun dreamjob is post komen sorteren voor het minimumloon.
Voorbereiders vallen onder de grote PostNL CAO en hebben helemaal geen belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden. Ook zitten ze een heel stuk boven het minimumloon, en verdienen ze sowieso een stuk meer dan postbezorgers. Ze hebben 5 weken verlof (postbezorgers slechts 4), krijgen reiskostenvergoeding en 40% toeslag voor het werken op zaterdag. En ze zitten lekker droog binnen met 's zomers airco en 's winters verwarming.

Ze hebben het kortom in veel opzichten een stuk beter dan postbezorgers, zeker qua salaris. Het enige aspect wat minder is, is het vroeg moeten beginnen (de eersten beginnen al om 5.00 uur).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169779253
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar dat is ook het frustrerende natuurlijk.

Het is simpel kutwerk wat inderdaad iedere debiel kan doen (geen idee eigenlijk, maar ik heb nou niet het idee dat het heel moeilijk is om post op volgorde in een tas te stoppen).

Als er dan ook nog wordt verwacht dat je je kapot werkt voor belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden... Je kan moeilijk verwachten dat mensen met de passie alsof het hun dreamjob is post komen sorteren voor het minimumloon.
De moeilijkheidsgraad zit hem in de snelheid die je moet zien te behalen, zonder dat de kwaliteit eronder lijdt. Waar het bij postbezorgen vooral een kwestie is om je looptijd van bus naar bus zo efficiënt mogelijk te benutten, is het bij sorteren echt een kwestie om op iedere seconde te besparen, en dat kan gewoon niet iedereen.

Voorwaarden zijn, zoals K-I al aangaf, beter dan voor postbezorgers. Nadeel is wel dat voorbereiders relatief weinig uren kunnen maken. Denk aan de drie piekdagen in de week (de daldagen worden veelal door postbodes opgevuld), en denk dan aan 9 tot 12 uur in de week.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 25-03-2017 22:54:35 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169785704
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voorbereiders vallen onder de grote PostNL CAO en hebben helemaal geen belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden. Ook zitten ze een heel stuk boven het minimumloon, en verdienen ze sowieso een stuk meer dan postbezorgers. Ze hebben 5 weken verlof (postbezorgers slechts 4), krijgen reiskostenvergoeding en 40% toeslag voor het werken op zaterdag. En ze zitten lekker droog binnen met 's zomers airco en 's winters verwarming.

Ze hebben het kortom in veel opzichten een stuk beter dan postbezorgers, zeker qua salaris. Het enige aspect wat minder is, is het vroeg moeten beginnen (de eersten beginnen al om 5.00 uur).
die 40% toeslag op zaterdag is er toch al af? Dat werd langzaam afgebouwd, en volgens mij hebben we die toeslag nu helemaal niet meer. Wel voor vroeg beginnen, maar dat heeft dan weer niks met de zaterdag an sich te maken.
Oh, correctie, even gekeken, we krijgen nu nog 5% toelage op zaterdag, vanaf 31 maart is de toelage helemaal weg.
En die airco en verwarming, tja, die schijnen wel aanwezig te zijn, maar werken voor geen meter. Is het buiten 5 graden, ga je binnen alsnog zo'n beetje van je stokje door de hitte.
Uurloon is inderdaad wel beter ja, volgens mij voor een beginnende voorbereider 9,97 terwijl een beginnende postbezorger het moet doen met 9,39.

[ Bericht 3% gewijzigd door gelestipjes op 26-03-2017 09:44:37 ]
pi_169785716
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De moeilijkheidsgraad zit hem in de snelheid die je moet zien te behalen, zonder dat de kwaliteit eronder lijdt. Waar het bij postbezorgen vooral een kwestie is om je looptijd van bus naar bus zo efficiënt mogelijk te benutten, is het bij sorteren echt een kwestie om op iedere seconde te besparen, en dat kan gewoon niet iedereen.

Voorwaarden zijn, zoals K-I al aangaf, beter dan voor postbezorgers. Nadeel is wel dat voorbereiders relatief weinig uren kunnen maken. Denk aan de drie piekdagen in de week (de daldagen worden veelal door postbodes opgevuld), en denk dan aan 9 tot 12 uur in de week.
Maar ik ken eigenlijk niet veel postbezorgers die ver boven de 12 uur per week zitten. Volgens mij is het verschil in uren wat dat betreft niet zo groot tussen voorbereiders en postbezorgers.
  zondag 26 maart 2017 @ 10:36:20 #77
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169786240
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 09:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

die 40% toeslag op zaterdag is er toch al af? Dat werd langzaam afgebouwd, en volgens mij hebben we die toeslag nu helemaal niet meer. Wel voor vroeg beginnen, maar dat heeft dan weer niks met de zaterdag an sich te maken.
Oh, correctie, even gekeken, we krijgen nu nog 5% toelage op zaterdag, vanaf 31 maart is de toelage helemaal weg.
En die airco en verwarming, tja, die schijnen wel aanwezig te zijn, maar werken voor geen meter. Is het buiten 5 graden, ga je binnen alsnog zo'n beetje van je stokje door de hitte.
Uurloon is inderdaad wel beter ja, volgens mij voor een beginnende voorbereider 9,97 terwijl een beginnende postbezorger het moet doen met 9,39.
Dat is waar ook, die zaterdagtoelage is afgeschaft. Desondanks is het verschil qua uurloon tussen postbezorgers en voorbereiders wel groter dan jij aangeeft. Bij aanvang is het verschil inderdaad vrij klein (EUR 9,39 versus EUR 10,07 [geen 9,97]), maar dan moeten beiden ook wel 23 jaar of ouder zijn. Vergelijk je twee starters van 21, dan is het verschil een stuk groter, dan zit je op EUR 6,81 versus EUR 10,07.

Een voorbereider begint dus met EUR 10,07 (bij 21 jaar of ouder), maar die krijgt er elk jaar een beetje meer bij, en dat kan jarenlang doorgaan. Een postbezorger komt niet alleen veel later in het schaaljarendeel terecht, er zijn ook nog eens veel minder schaaljaren. Bij EUR 9,91 is de koek alweer op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169786278
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is waar ook, die zaterdagtoelage is afgeschaft. Desondanks is het verschil qua uurloon tussen postbezorgers en voorbereiders wel groter dan jij aangeeft. Bij aanvang is het verschil inderdaad vrij klein (EUR 9,39 versus EUR 10,07 [geen 9,97]), maar dan moeten beiden ook wel 23 jaar of ouder zijn. Vergelijk je twee starters van 21, dan is het verschil een stuk groter, dan zit je op EUR 6,81 versus EUR 10,07.

Een voorbereider begint dus met EUR 10,07 (bij 21 jaar of ouder), maar die krijgt er elk jaar een beetje meer bij, en dat kan jarenlang doorgaan. Een postbezorger komt niet alleen veel later in het schaaljarendeel terecht, er zijn ook nog eens veel minder schaaljaren. Bij EUR 9,91 is de koek alweer op.
Hm, toen ik bij de vacatures keek werd er aangegeven dat het uurloon voor een voorbereider 9,97 is. Het loon van een voorbereider kan in principe inderdaad langer doorstijgen, in de praktijk valt dat, in ieder geval bij ons, nogal tegen, aangezien de meesten na 2 jaar toch gewoon weer moeten opstappen. Als postbezorger krijg je in de meeste gevallen gewoon een vast contract. Maar je zit daar inderdaad wel snel (ik dacht na 3 jaar?) aan je max qua loon.
  zondag 26 maart 2017 @ 10:43:51 #79
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169786316
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar dat is ook het frustrerende natuurlijk.

Het is simpel kutwerk wat inderdaad iedere debiel kan doen (geen idee eigenlijk, maar ik heb nou niet het idee dat het heel moeilijk is om post op volgorde in een tas te stoppen).

Ja, dan kan ik ook stellen dat postbezorgen simpel kutwerk is, een beetje brieven in een bus douwen. Het ligt toch wel iets genuanceerder. Zo is er bij voorbereiden ook wel enige wijkkennis vereist: van elke straat moet je uit je hoofd weten in welke wijk íe valt. Anders kun je onmogelijk die containers vol pakketjes sorteren. Daarnaast heb je ook nog diverse specialistenwijken, waarvoor ook kennis nodig is om deze goed te sorteren. Het adagium "volg de machinepost" gaat niet altijd op, omdat er vaak niet voor elk adres machinepost is, en de machine zelf er ook vaak een potje van maakt, bij dit soort wijken.

Als straks overal een codeerregel op staat, dan zou volgens de verhalen dergelijke specialistische kennis overbodig worden (ben benieuwd of die code ook op de talloze Chinese pakjes komt te staan).

[ Bericht 12% gewijzigd door Kramerica-Industries op 26-03-2017 10:49:05 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 maart 2017 @ 10:53:30 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169786424
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, dan kan ik ook stellen dat postbezorgen simpel kutwerk is, een beetje brieven in een bus douwen. Het ligt toch wel iets genuanceerder. Zo is er bij voorbereiden ook wel enige wijkkennis vereist: van elke straat moet je uit je hoofd weten in welke wijk íe valt. Anders kun je onmogelijk die containers vol pakketjes sorteren. Daarnaast heb je ook nog diverse specialistenwijken, waarvoor ook kennis nodig is om deze goed te sorteren. Het adagium "volg de machinepost" gaat niet altijd op, omdat er vaak niet voor elk adres machinepost is, en de machine zelf er ook vaak een potje van maakt, bij dit soort wijken.

Als straks overal een codeerregel op staat, dan zou volgens de verhalen dergelijke specialistische kennis overbodig worden (ben benieuwd of die code ook op de talloze Chinese pakjes komt te staan).
Die kwak je natuurlijk los in de tas, want je weet niet in welk vakje dat pakje hoorde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169786445
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, dan kan ik ook stellen dat postbezorgen simpel kutwerk is, een beetje brieven in een bus douwen. Het ligt toch wel iets genuanceerder. Zo is er bij voorbereiden ook wel enige wijkkennis vereist: van elke straat moet je uit je hoofd weten in welke wijk íe valt. Anders kun je onmogelijk die containers vol pakketjes sorteren. Daarnaast heb je ook nog diverse specialistenwijken, waarvoor ook kennis nodig is om deze goed te sorteren. Het adagium "volg de machinepost" gaat niet altijd op, omdat er vaak niet voor elk adres machinepost is, en de machine zelf er ook vaak een potje van maakt, bij dit soort wijken.

Als straks overal een codeerregel op staat, dan zou volgens de verhalen dergelijke specialistische kennis overbodig worden (ben benieuwd of die code ook op de talloze Chinese pakjes komt te staan).
dat wijkkennis vereist is herken ik dan weer niet echt. Ook op de pakjes staan immers gewoon de postcodes, natuurlijk staat er wel eens een verkeerde code op, of is het net zo'n uitzonderingsgeval dat dan ondanks de postcode toch in een andere wijk hoort, maar dat is dan door de postverdeler alsnog wel makkelijk te herstellen. Bovendien zijn het dan vaak dezelfde dingen die fout gaan, dus dat weet je na een paar keer ook wel.
pi_169786480
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die kwak je natuurlijk los in de tas, want je weet niet in welk vakje dat pakje hoorde
maar je hebt voor sommige kasten wel 4 verschillende labels, dus maar 25% kans dat je het in een tas van het juiste stuk gooit :P
Maar ons is verteld dat ze op een andere afdeling 1 of ander apparaatje krijgen waarmee ze het ding kunnen "scannen" of zo als er geen codeerregel of een onjuiste postcode opstaat, en dat dat ding dan een sticker uitprint met de juiste codeerregel.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 maart 2017 @ 11:01:01 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169786536
wijkkennis is in de VOS wel degelijk noodzakelijk, soms zelfs tot op adresniveau. Tijdens de kerst hebben we zelfs een TC bij het sorteerkastje weggestuurd omdat er op vrijwel ieder vakje uitzonderingen zijn

Met de codeerregel kun je een heel eind komen, maar voor pakjes blijft het lastig en ook machines maken fouten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169786551
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
wijkkennis is in de VOS wel degelijk noodzakelijk, soms zelfs tot op adresniveau. Tijdens de kerst hebben we zelfs een TC bij het sorteerkastje weggestuurd omdat er op vrijwel ieder vakje uitzonderingen zijn

Met de codeerregel kun je een heel eind komen, maar voor pakjes blijft het lastig en ook machines maken fouten
voor de voskast moet je natuurlijk wel iemand zetten die kennis heeft ja, dat lijkt me duidelijk, maar in de voskring is het al een stuk minder belangrijk omdat die codes veel vaker wel goed zijn, en puur als voorbereider die niet in het vosproces meedoet maakt het al helemaal weinig meer uit.
  zondag 26 maart 2017 @ 11:04:29 #85
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169786575
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat wijkkennis vereist is herken ik dan weer niet echt. Ook op de pakjes staan immers gewoon de postcodes, natuurlijk staat er wel eens een verkeerde code op, of is het net zo'n uitzonderingsgeval dat dan ondanks de postcode toch in een andere wijk hoort, maar dat is dan door de postverdeler alsnog wel makkelijk te herstellen. Bovendien zijn het dan vaak dezelfde dingen die fout gaan, dus dat weet je na een paar keer ook wel.
Hoe werkt dan dan bij jullie? Hoe ziet jullie carré er uit? Is dat helemaal ingedeeld naar postcode? Bij ons staat er gewoon bij elke bakkenkar een bordje met wijknummers (bijv 4701), en daaronder een opsomming van de straten die bij die wijk horen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169786614
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe werkt dan dan bij jullie? Hoe ziet jullie carré er uit? Is dat helemaal ingedeeld naar postcode? Bij ons staat er gewoon bij elke bakkenkar een bordje met wijknummers (bijv 4701), en daaronder een opsomming van de straten die bij die wijk horen.
bij ons staat er gewoon 31a / 31b etc, en uitzonderingen staan eronder op het bordje. Dus ja, dan is het iets als dat er 31a boven staat, en daaronder staat dan 32 br om aan te geven dat dat dus in de 31a hoort.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 maart 2017 @ 11:13:32 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169786729
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

voor de voskast moet je natuurlijk wel iemand zetten die kennis heeft ja, dat lijkt me duidelijk, maar in de voskring is het al een stuk minder belangrijk omdat die codes veel vaker wel goed zijn, en puur als voorbereider die niet in het vosproces meedoet maakt het al helemaal weinig meer uit.
klopt, maar je hebt niet altijd tijd om die borden helemaal te lezen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 maart 2017 @ 11:13:43 #88
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169786732
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons staat er gewoon 31a / 31b etc, en uitzonderingen staan eronder op het bordje. Dus ja, dan is het iets als dat er 31a boven staat, en daaronder staat dan 32 br om aan te geven dat dat dus in de 31a hoort.
En die 31A is dan een deel van de postcode? Dus dat heb je een poststuk met code 1831AC en die hoort dan in die wijk, om een voorbeeld te geven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 maart 2017 @ 11:15:21 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169786765
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En die 31A is dan een deel van de postcode? Dus dat heb je een poststuk met code 1831AC en die hoort dan in die wijk, om een voorbeeld te geven.
:Y

Alleen voor de buitengebieden werkt dat niet, omdat zoiets veel meer door elkaar loopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169786815
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En die 31A is dan een deel van de postcode? Dus dat heb je een poststuk met code 1831AC en die hoort dan in die wijk, om een voorbeeld te geven.
dat ja, borden met hele lijsten met straten erop hebben we hier niet.
  zondag 26 maart 2017 @ 11:19:49 #91
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169786846
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat ja, borden met hele lijsten met straten erop hebben we hier niet.
Raar dat dit landelijk zo kan verschillen. Maar waarschijnlijk is het teveel werk om te standaardiseren, want dan zouden ze bij ons de wijken waarschijnlijk compleet moeten omgooien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169786856
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

:Y

Alleen voor de buitengebieden werkt dat niet, omdat zoiets veel meer door elkaar loopt
hm, dat hebben we hier niet, bij die buitengebieden is het dan gewoon zo dat het uit meerdere wijken komt. Dus dan heb je een brommerdienst met b671, b672 en b673 bijvoorbeeld, wat eigenlijk 1 wijk is, maar tijdens het voorbereiden zit dat wel op 3 verschillende kasten.
De echte uitzonderingen zijn daardoor op 1 hand te tellen en dus wel goed te onthouden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 maart 2017 @ 11:30:07 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169787052
oh ja, dat hebben wij ook wel, maar ook in de VOS dat sommige post van team x in een bak moet die naar team y gaat en daar in wijken v en z moeten.

Of dat van postcode a de post van het buitengebied gedeeltelijk in wijk b moet en de rest in wijk c of dat alle post van een bepaalde code gewoon in wijk e moet, maar dat er één straat naar wijk g gaat.

Dat vereist nogal wat kennis, zeker omdat ook niet alle wijken in een volgorde gezet worden dat uitwisseling van eventuele fouten nog dezelfde dag mogelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169787168
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, dat hebben wij ook wel, maar ook in de VOS dat sommige post van team x in een bak moet die naar team y gaat en daar in wijken v en z moeten.

Of dat van postcode a de post van het buitengebied gedeeltelijk in wijk b moet en de rest in wijk c of dat alle post van een bepaalde code gewoon in wijk e moet, maar dat er één straat naar wijk g gaat.

Dat vereist nogal wat kennis, zeker omdat ook niet alle wijken in een volgorde gezet worden dat uitwisseling van eventuele fouten nog dezelfde dag mogelijk is.
hm, nee, dat was voorheen bij ons nog wel, maar toen zijn ze overgegaan op "alles volgens postcode", op nog een paar uitzonderingen na, maar dat gaat dan echt om een handjevol adressen nog.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 maart 2017 @ 18:46:08 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169818323
Morgen staking in Arnhem. Gaat om de club die voorheen in Nijmegen zat, maar na de brand naar Arnhem moest. Ze vinden dat ze niet voldoende gecompenseerd worden in reistijd en reistijdvergoeding

http://www.nu.nl/economie(...)-dinsdag-staken.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169818830
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen staking in Arnhem. Gaat om de club die voorheen in Nijmegen zat, maar na de brand naar Arnhem moest. Ze vinden dat ze niet voldoende gecompenseerd worden in reistijd en reistijdvergoeding

http://www.nu.nl/economie(...)-dinsdag-staken.html
reistijd krijg je toch nooit vergoedt? Alleen qua werk-werk verkeer, maar niet qua woon-werk. Of bedoelen ze werk-werk verkeer? Dus voorbereiden in Arnhem, bezorgen in Nijmegen en dat ze die tijd van A naar B dan niet vergoedt krijgen?
En de reiskostenvergoeding is toch gewoon geregeld in de cao? Of wordt de cao niet gevolgd daar?
pi_169819248
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En de reiskostenvergoeding is toch gewoon geregeld in de cao? Of wordt de cao niet gevolgd daar?
De reiskostenvergoeding gaat bij zaterdagwerkers in ieder geval niet automatisch kwam ik een keer achter. In de cao staat dat als je 3 of meer dagen per week werkt je reiskostenvergoeding moet krijgen. Vaak genoeg heb ik meer dan 3 dagen per week gewerkt. Maar het schijnt zo te zijn dat je dan steeds een formulier moet invullen.
pi_169821688
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

De reiskostenvergoeding gaat bij zaterdagwerkers in ieder geval niet automatisch kwam ik een keer achter. In de cao staat dat als je 3 of meer dagen per week werkt je reiskostenvergoeding moet krijgen. Vaak genoeg heb ik meer dan 3 dagen per week gewerkt. Maar het schijnt zo te zijn dat je dan steeds een formulier moet invullen.
bij ons is het zo dat de teamcoach ooit door heeft gegeven aan de salarisadministratie hoeveel dagen je normaal gesproken werkt per week. Als je er dan een keer meer werkt moet je dat inderdaad zelf declareren (nou ja, tot 4 dagen dan, want of je 4 of 5 dagen werkt maakt dan weer niks uit voor je reiskostenvergoeding, je krijgt als je 4 dagen werkt evenveel als wanneer je 5 dagen werkt). Als je een keer een dag minder werkt blijft het bedrag gewoon hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door gelestipjes op 27-03-2017 21:09:25 ]
pi_169821750
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

De reiskostenvergoeding gaat bij zaterdagwerkers in ieder geval niet automatisch kwam ik een keer achter. In de cao staat dat als je 3 of meer dagen per week werkt je reiskostenvergoeding moet krijgen. Vaak genoeg heb ik meer dan 3 dagen per week gewerkt. Maar het schijnt zo te zijn dat je dan steeds een formulier moet invullen.
Ik moest het inderdaad steeds declareren via mijn PostNL.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169827212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voorbereiders vallen onder de grote PostNL CAO en hebben helemaal geen belachelijk slechte arbeidsvoorwaarden. Ook zitten ze een heel stuk boven het minimumloon, en verdienen ze sowieso een stuk meer dan postbezorgers. Ze hebben 5 weken verlof (postbezorgers slechts 4), krijgen reiskostenvergoeding en 40% toeslag voor het werken op zaterdag. En ze zitten lekker droog binnen met 's zomers airco en 's winters verwarming.

Ze hebben het kortom in veel opzichten een stuk beter dan postbezorgers, zeker qua salaris. Het enige aspect wat minder is, is het vroeg moeten beginnen (de eersten beginnen al om 5.00 uur).
Oh, ik dacht dat sorteerders het erger hadden :+

Dan nog meer schaamteloos geklaag vanaf nu _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')