b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 08:50 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 09:15 |
Tsja, provincie Zeeland ... Die hebben deze keuze gemaakt | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 maart 2017 @ 09:27 |
We kunnen de provincie Zeeland wel echt als een uitzondering beschouwen. | |
ReisT | vrijdag 17 maart 2017 @ 09:54 |
Zeeland heeft zelf niet bedacht dat de IC voor stoptrein moest gaan spelen. | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00 |
Zeeland heeft wel bedacht om die kleine stations niet te sluiten | |
iBugged | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:01 |
Heb geen tijd om t artikel te zoeken, maar de provincie heeft wél zelf besloten dat de "Intercity" op alle tussengelegen stations stopt. Provincie wilde 4 treinen per uur (twee IC, twee stoptrein) maar dat was totaal niet haalbaar volgens de NS. De keus was óf twee IC en wat stations sluiten óf twee stoptreinen. Provincie wilde geen stations sluiten, dus dan maar 2 stoptreinen. | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04 |
Ze hadden ook kunnen investeren, zodat het bestaande niveau gehandhaafd zou blijven of dat er een vierde trein per uur bij zou komen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04 |
Volgens mij is NS onnodig dogmatisch bezig geweest met hun tweetreinensysteem. Dat kan je de provincie lastig verwijten. Tegelijkertijd had de provincie wat meer thuis kunnen geven als het om het ofwel sluiten van stations gaat ofwel het uitgeven van geld. | |
James1988 | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07 |
Ik zie het nog wel gebeuren dat de Zeelandlijn wordt losgeknipt van het HRN en wordt aanbesteed door de provincie. | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:09 |
De komende oplossing met voor en natreinen is denk ik best een goede oplossing voor het probleem. | |
Litpho | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:36 |
Zijn die mensen er? En zo ja, op welke trajecten dan? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:52 |
Tussen Zaandam en Amsterdam bijvoorbeeld. Tussen Almere en Amsterdam. Tussen Arnhem en Utrecht. Het gaat vaak om specifieke treinen, bijvoorbeeld die van 8:14 uit X. Vanuit het Meldpunt Volle Treinen en de media is hier al diverse keren onderzoek naar gedaan. Het is tevens de reden dat er zo gezucht wordt over een landelijke uitgedunde dienstregeling, omdat ze eigenlijk altijd minder maar geen langere treinen laten rijden en dat schiet niet op. Heino-Zwolle trouwens, is ook lekker staan om 8:00 en 8:30 en ik vermoed dat dat vanuit Raalte al zo is [ Bericht 9% gewijzigd door DeaDLocK2K op 17-03-2017 12:03:47 ] | |
ReisT | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:57 |
De keus was óf twee stoptreinen óf twee stoptreinen, die om de pijn een beetje te verzachten een paar stations over zouden slaan. Dat noem ik nog steeds geen IC. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:58 |
Dan hadden ze maar in de buidel moeten tasten zoals Twente/Overijssel ook heeft gedaan destijds bij de sprinter van Apeldoorn naar Almelo (verlengd naar Enschede) buiten de brede spits. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 11:59 |
Maar er zal nog wel een kerk gerestaureerd moeten worden of een huildienst om een weiland van een halve hectare dat onder water moet worden gezet gehouden worden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:00 |
5 werkwoorden achter elkaar en het is nog steeds een correcte Nederlandse zin. *traantje wegpinkt* | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:03 |
Wat voor mensen? Ik begrijp het niet helemaal.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:04 |
Die iedere dag moeten staan omdat hun trein altijd vol is. | |
Fred | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:10 |
In de ochtendspits is er met veel moeite nog een zitplaats te vinden op Gouda - Rotterdam Gouda - Den Haag Rotterdan - Den Haag Den Haag - Rotterdam In de avondspits met veel moeite op Rotterdam - Gouda Den Haag - Gouda Rotterdan - Den Haag Den Haag - Rotterdam | |
Litpho | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:19 |
Mensen die de trein nemen omdat die zoveel betrouwbaarder is dan de auto. | |
Fred | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:20 |
Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:24 |
Wie gaat dat betalen dan? | |
Nobu | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:24 |
Dan kun je ook een taxibusje sturen, dat is wel voldoende capaciteit voor de tussengelegen stations. | |
Fred | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:30 |
De provincie, zoals andere provincies dat ook doen voor lijnen die onrendabel zijn, maar wel fors bediend moeten worden. Eens, maar als de provincie (en de inwoners) zo graag een trein willen, dan geef je ze toch een trein en de factuur voor die trein? Andere optie is een nieuwe OV-concessie voor Zeeland uitschrijven waarbij de NS het alleenrecht houdt op een doorgaande IC vanuit Zeeland naar de Randstad en voor regionaal vervoer (gecombineerd met de bus) alle vervoerders mogen inschrijven. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:33 |
Het probleem is dus juist dat de provincie niet wil dokken en zich wel als de gebeten hond gedraagt. Ik wil ook wel een mooie kwartierspreiding over de Veluwe van Zwolle naar Utrecht maar het gaat niet gebeuren vrees ik | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:33 |
mja, dan moet er een flinke zak met geld bij, want in de afgelopen jaren is in Zeeland flink bezuinigd op het ov | |
Fred | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:40 |
Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:43 |
Hamvraag? Irrelevant bedoel je. Provincies mogen zelf besluiten hoe ze bepaalde middelen inzetten. | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:47 |
Ik denk dat bereikbaarheid werk en reiskostenvergoeding van groter belang is. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:50 |
Ik reis alleen nog maar met de trein vanwege productiviteit. Als ik een half uur vertraging heb dan werk ik een half uur langer in de trein. Kleumen op een koud station is niet leuk inderdaad, maar dat gebeurt gelukkig niet zo heel vaak, wel té vaak. | |
Fred | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:54 |
Provincies krijgen ook van het rijk financiële middelen om het OV te organiseren. Als die bijdrage in Zeeland tov andere provincies meer is afgenomen de laatste jaren kan ik me wel voorstellen dat die Zeeuwen zich de gebeten hond voelen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 12:58 |
Nee, dit gaat allemaal om algemene middelen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:01 |
De inkomsten van de provincies bestaan uit belastingen (de opcenten van motorrijtuigenbelasting), heffingen en een uitkering uit het provinciefonds. Inkomsten uit heffingen zijn geoormerkt: De inkomsten uit de belastingen en het provinciefonds zijn algemene middelen. Daarnaast zijn er natuurlijk nog specifieke subsidies en deze moeten altijd gebruikt worden waar ze voor worden aangevraagd maar dat lijkt me duidelijk. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:04 |
Provincies hebben ook nog de BDU, de zogenaamde BredeDoelUitkering verkeer en vervoer. Bedoelt voor openbaar vervoer en investeringen in provinciale wegen of verkeersveiligheid. | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:07 |
Je zit in Zeeland met nogal 'dunbevolkt' gebied en mensen moeten langere afstanden afleggen voor het bereiken van school/werk. Dit betekent hogere kosten voor een vervoerder, terwijl er relatief minder mensen reizen. In de in 2015 ingegane concessie is tot 20% bezuinigd. Dat is fors en daarmee ga je je meer op de dikke lijnen richten, terwijl voor de dunnere lijnen belbussen en dergelijke ingevoerd moeten worden. http://www.ovpro.nl/bus/2(...)eld-tot-30-augustus/ Van Groningen weet ik toevallig dat de Qliners nagenoeg kostendekkend zijn en dat de Qlink tegen de 60% aan zit. De andere lijnen zijn voor de helft kostendekkend ongeveer. | |
ReisT | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:15 |
Dat gaat NS vanaf december doen, twee keer per dag. Dat is inderdaad ongeveer een kwartier sneller. | |
dcm360 | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:49 |
Een kwartier is inderdaad wel redelijk om in de dienstregeling te zetten. In de praktijk kan 20 minuten ook, maar dat is waarschijnlijk wat aan de krappe kant. Ik heb eens in een trein gezeten die vanuit Rotterdam naar Roosendaal 20 minuten vertraagd was, en vervolgens als echte IC verder ging om laatste overstappen op streekvervoer nog mogelijk te maken. In Middelburg stapte ik toen op nagenoeg de origineel geplande aankomsttijd uit. | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:57 |
Dat zou zomaar kunnen, want dan haal je de helft van de rijtijdwinst al tussen Rotterdam en Roosendaal. Daar zit al best wat marge in. | |
dcm360 | vrijdag 17 maart 2017 @ 13:59 |
Hm, daar was ik wat onduidelijk. De vertraging was 20 minuten in Roosendaal, niet in Rotterdam. | |
RokStarr | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:03 |
De NS laat zich op station Delft ook wel weer van zijn beste kant zien. Komen standaard 2 treinen tegelijk aan, kan de hele meute als een stel kuddedieren 2 trappen op. Geld voor een extra trap was op daar? En het is pas helemaal leuk als er dan ook nog mensen naar beneden willen om een trein te halen | |
Peterselieman | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:06 |
zodra de spoorverdubbeling tot Delft-Zuid een feit is lost het probleem zichzelf op | |
dcm360 | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:08 |
En er zijn drie trappen, en eigenlijk zie ik nauwelijks mensen gebruikmaken van de derde. Of nog een trap erbij het handiger had gemaakt betwijfel ik dan ook een beetje, aangezien iedereen toch wel de stationshal in wil. | |
RokStarr | vrijdag 17 maart 2017 @ 14:08 |
Laten we het hopen De uiteindelijke opleverdatum van Spoorzone Delft ligt in 2035, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de tweede tunnelbuis klaar en aangesloten is | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:11 |
2023 | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:49 |
Childhood memories, ik mag met een DD-AR reizen. [/liefdagboek] | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 16:54 |
Ik moest tot drgl 2017 dagelijkse staan in de ochtend, dat is nu niet meer. Nu heb ik een vierzitter voor mijzelf | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 maart 2017 @ 19:03 |
Ik zag rond dezelfde tijd een DDZ4 gesleept door een DDZ6 over het boogje van Diemen-Zuid naar Bijlmer. | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 19:24 |
Dat zou zomaar een relatie kunnen hebben idd | |
Salatrel | vrijdag 17 maart 2017 @ 19:50 |
wat een feest zal dat geweest zijn als ie echt gesleept werd | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 maart 2017 @ 19:54 |
Stroomafnemers naar beneden.. Dus dat moet wel. Ach ja.. De vermogens-gewichtsverhouding is dan nog altijd beter dan bij een NS 1200 voor een trein met 10 rijtuigen. Dat slipte alleen wat minder, nu zal dat vandaag niet het grootste probleem zijn geweest met droog spoor. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 17 maart 2017 @ 19:55 |
Twee extra assen (y) | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 maart 2017 @ 19:56 |
Nee, niet. Allebei 6. De 1200 is alleen zwaarder dan een motorrijtuig en heeft zandstrooiers. | |
Duvel | vrijdag 17 maart 2017 @ 21:30 |
En drie-assige draaistellen en geen anti-slip regeling en minder vermogen en een ouderwetse vermogensregeling. M.a.w.: in de praktijk zal een mDDM een 1200 op alle punten behalve één verslaan: het bazenuiterlijk van de 1200. | |
James1988 | vrijdag 17 maart 2017 @ 22:00 |
De ÖBB Nightjet schrijft zwarte cijfers, slechts een paar maanden nadat de Oostenrijkers een aantal verbindingen van Deutsche Bahn overnamen. Uitbreiding van het netwerk wordt bestudeerd (o.a. naar Amsterdam), maar daarvoor heeft ÖBB nieuw materieel nodig en dat is er nog niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 maart 2017 @ 22:08 |
Jaaa nachttreinen terug | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 22:17 |
JV is er nu op excursie. Bij presentatie over NightJet werd gemeld dat het verkrijgen van knappe vertrektijden een dingetje is. Doortrekken van Nightjet dusseldorf zou een vertrek tussen vijf en zes betekenen in Nederland. Dan kan je nog prima vliegen en op een knappe tijd in een bed liggen.. | |
James1988 | vrijdag 17 maart 2017 @ 22:19 |
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus. | |
JDude | vrijdag 17 maart 2017 @ 22:20 |
Is ergens rond 2040 vast wel een keer gerealiseerd. | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 23:23 |
Dusseldorf - Keulen hebben de Duitsers al gedaan en Emmerich - Oberhausen zijn ze mee bezig! | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 00:14 |
Nu Utrecht - Emmerik nog | |
Mr_Klaasje | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:06 |
Straks maar eens met de intercity Den Haag-Breda stranden in de spanningssluis.. | |
Goverman | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:25 |
Sweet dreams... | |
Mr_Klaasje | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:43 |
Met een beetje geluk wordt Bunnik-Driebergen ooit viersporig. Dat lijkt mij ook meer dan zat trouwens. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:43 |
Voelt het toch nog als een tripje Hvh Strand | |
Mr_Klaasje | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:44 |
Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan? | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:45 |
Zonder veel grond te hoeven kopen en nauwelijks bebouwing slopen heb je bijna gratis Utrecht Zuid - Bunnik erbij | |
Mr_Klaasje | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:47 |
Ik zie ook ooit nog wel eens een viersporigheid in Almere gebouwd worden. Alleen dan hopen dat ze het stuk doen dat het meest veelzijdig inzetbaar is: Poort-Centrum. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:18 |
Hoeveel extra spoor zou er niet nodig zijn met 3kV? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:24 |
Een klein beetje grond van 3 eigenaren onteigenen kan echt 10 keer zo lang duren als veel van 1 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:26 |
3KV lost daar wel wat van op maar ik vermoed dat het evenveel problemen creëert (gelijktijdigheden nodig hebben die je met 1500V niet nodig hebt) en grotendeels op dezelfde plekken. | |
MTL | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:26 |
Werkzaamheden zijn niet van Prorail maar alvast voorbereidende werkzaamheden voor de ombouw. O.a. wordt dit weekend daarnaast ook gebruikt voor aanvoer van grote materialen omdat het nu nog eenvoudig via het spoor kan. In het weekend na 1 april wordt het spoor in Schiedam fysiek weggehaald en is er pas na september weer treinverkeer mogelijk als de nieuwe spooraansluiting is gemaakt. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:37 |
Oftewel, je lost problemem op in de huidige dienstregeling waar kraptes heersen en je laat de rest ongemoeid en profiteert van de benefits mbt speelruimte | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:39 |
Nee, dat is niet wat er staat, er staat dat als alles gelijk blijft, er knelpunten opgelost zullen worden maar dat er ook knelpunten bij zullen komen. | |
dennistd | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:49 |
Vanmiddag/vanavond gaat het (niet meer)-Panorama Rail Restaurant weer een rondje rijden: Watergraafsmeer 15.45 Breukelen 16.15 Utrecht 16.30 Arnhem 17.10 Zutphen 17.40 Deventer 17.55 Amersfoort 18.40 Utrecht 19.00/15 Breukelen a.19.35 Watergraafsmeer 20.00 | |
RokStarr | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:28 |
Zo jammer Ben ik uiteindelijk nog steeds nooit naar HvH strand geweest. Traject HvH haven-Rotterdam diverse keren gereisd, voelde toch altijd wel als een tijdreisje omdat ze daar altijd nog met de SGM's reden. Was dan ook volledig verbaasd torn met de nieuwe dienstregeling er ineens SGM's op Moerwijk reden Maar ik ga de huidige Hoekse Lijn missen... | |
Salatrel | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:37 |
Was deze al voorbij gekomen? | |
Duvel | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:48 |
Wat? | |
Dr_Flash | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:57 |
Tijdje terug al. Waren de laatste berichten niet dat het historisch mat er niet aan mee kon doen? | |
Dr_Flash | zaterdag 18 maart 2017 @ 11:59 |
Gewoon, voor al die treinen die dan WEL kunnen rijden | |
Duvel | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:01 |
De bottleneck is niet primair de energievoorziening. Eerder plannormen. De enige winst zit hem wellicht in een iets snellere aanzet. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:01 |
Ik geloof dat er met een stap naar 3kV minder infra aangelegd hoeft te worden | |
Duvel | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:02 |
Een geloof is geen wetenschap, dat blijkt. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:04 |
Dat zeker, maar ik heb geen bewijs dat het wel zo is maar ook niet dat het niet zo is. 20 sec voor een sprinter per stop kan flink schelen, dat is bijna 1,5 minuut op Weesp - Almere Oostvaarders | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:05 |
Ja liefje. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:10 |
Laat mij lekker in mijn optimism bias zitten ja | |
Fred | zaterdag 18 maart 2017 @ 12:36 |
Ze hebben wel geleerd van het afscheid van de Hofpleinlijn. Toen was het chaos om te bepalen wie met welke trein mee mocht. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 14:41 |
He James, als de 1100 aankomt over 20-25 min kom je dan even hoi zeggen? | |
MTL | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:00 |
Jij durft, een aankomsttijd noemen bij de 1100 | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:02 |
Gestrand bij Zevenbergsche hoek Volgens de HC staan we voor rood vanwege een bezet perronspoor Edit: trainmanager natuurlijk | |
Mr_Klaasje | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:45 |
James! Je dak lekt! | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 15:49 |
Dat is niet zo best. | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:02 |
Er was wat verwarring, omdat het historisch mat op de 26e rijdt en de laatste dag van het lijntje de 31e is. | |
Salatrel | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:07 |
dan zit ik reserve... aanzienlijke kans dat ik op de laatste dag nog een slag hoek mag doen | |
Dr_Flash | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:17 |
Jou blijft werkelijk NIETS bespaard he | |
Salatrel | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:19 |
het leven van een machinist gaat niet over rozen | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:21 |
Ik weet niet of je wel eens op rozen hebt gelegen maar ik kan het niet bepaald aanraden... | |
RokStarr | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:29 |
Hoekse lijn is overigens wel de enige lijn waar ik heb gehoord "we staan even stil wegens stokken op het spoor" Was echt een wtf-je | |
Salatrel | zaterdag 18 maart 2017 @ 16:49 |
stokken winkelwagens bouwmaterialen op de hoekse lijn tref je van alles aan op het spoor | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:10 |
Ik ben nog nooit op de Hoekse Lijn geweest | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:20 |
schaam je | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:22 |
Zo zijn er nog wel meer lijntjes waar ik nog nooit ben geweest, al dat grut in Groningen en Friesland bijvoorbeeld (behalve Leeuwarden - Groningen - Leer). | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:26 |
Ben zelf nog steeds niet in Veendam geweest sinds het weer een station voor reizigersvervoer is geworden. Voor die tijd ben ik er wel een keer geweest toen Arriva naar de STAR in Stadskanaal reed. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:38 |
Jee | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:41 |
Erg he? | |
RokStarr | zaterdag 18 maart 2017 @ 17:46 |
Hoekse lijn is hier in de buurt enige lijn Totdat ik erachter kwam dat reizen via Moerwijk sneller gaat als je niet in Rotterdam zelf moet zijn, heb ik hem diverse malen gebruikt. Nu niet meer zoveel want naar Delft is het bagger op die manier | |
dennistd | zaterdag 18 maart 2017 @ 19:27 |
Een beter leesbare versie van dit affiche over de Hoekse lijn: http://langsderails.nl/pdf/20070326-hoekse-lijn.PDF | |
Peterselieman | zaterdag 18 maart 2017 @ 19:31 |
Dat doe je ook niet zomaar even vanuit Breda. Heb het voor de grap een keer op een zaterdag al die noordelijke lijntjes op een dag gedaan, inclusief Leer. Ben wel even onderweg geweest. Inclusief ritjes met taxibusjes tussen Delfzijl en Roodeschool | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 20:22 |
*pling plong* "Dames en heren, op spoor 1 én 2 staat gereed de S-Tog naar Klampenborg." Er zit een handbediend wisseltje in die route, en dat gooide ik per ongeluk om | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 20:40 |
Ik wist niet dat DB Regio op de S-Tog reed | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 20:50 |
Er is niet zo heel veel Deens materieel voor TS, en iets reskinnen heb ik nog nooit gedaan Er is een gigantische route genaamd "Northern Europe" die loopt van Neumünster naar Randers, van Fredericia naar Kopenhagen en van Rødby naar Helsingør. En die route is nog gratis ook | |
bork | zaterdag 18 maart 2017 @ 22:24 |
Zo sneu vandaag zou er voor het eerst weer een trein rijden van Okehampton naar London na 50 jaar te hebben stilgelegen, slipt de gecharterde trein http://www.bbc.com/news/uk-england-devon-39314849
| |
greavy | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:18 |
Vandaag rond Ahlten / Hannover, Duitsland, even een 7 uurtjes wezen treinen klikken. Afsluiter van de dag werd de Locomore met 3 ex-NS ICK's in Locomore-huisstijl en een ICL in nog NS-kleuren maar zonder logo's. Daarnaast zijn er nog 3 Bimz-rijtuigen in de trein aanwezig, gehuurd van Heros. [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 18-03-2017 23:26:43 ] | |
derLudolf | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:22 |
Duits materiaal wel? Je kunt met een 103 en net zoveel rijtuigen als je wilt rijden bijvoorbeeld? | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:24 |
Ik heb een paar dagen terug een ritje gemaakt van Kopenhagen naar Fredericia met een Taurus met 9 IC-rijtuigen erachter. | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:44 |
Ik wel meerdere malen met driemaal een 101 en 50 ic rijtuigen, of 30 rijtuigen Dosto | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:44 |
Nee, geen 101, Taurus of beter nog Vectron <3 | |
b2py | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:53 |
Die heb ik niet | |
derLudolf | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:55 |
Alleen zesassers, 103 of 151 De nieuwe serie 102 is ook gaaf. Rijdt 120 nog wel, kan op Vagonweb geen trein ontdekken door er planmatig mee rijdt | |
James1988 | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:57 |
Ja, de Vectron is tof Ik heb ook de Advance versie, met extra knopjes. | |
Dr_Flash | zondag 19 maart 2017 @ 00:00 |
Waar gaat dat spul rijden? | |
DeaDLocK2K | zondag 19 maart 2017 @ 00:00 |
Dat is omdat ze nogal moeite hebben om het ding toegelaten te krijgen. Is de bedoeling dat hij op München-Nürnberg de RegionalExpress met 200km/u over de NBS gaat trekken. NBS: Neubaustrecke/HSL. | |
dennistd | zondag 19 maart 2017 @ 00:04 |
De ZLSM mag niet meer naar Valkenburg | |
dennistd | zondag 19 maart 2017 @ 00:06 |
Locomore is net als HKX een private open access vervoerder: https://locomore.com/de/index.html Ze rijden Stuttgart-Berlijn via Frankfurt, Kassel en Hannover, maar alleen rond het weekend en maar 1x per dag | |
James1988 | zondag 19 maart 2017 @ 00:12 |
Het zusje van de BR102, de CD 380 (Tsjechische spoorwegen) "Emil Zátopek", zou moeten gaan rijden op Hamburg - Berlijn - Praag. Emil Zátopek was een Tsjechische loper, bijgenaamd "de locomotief". | |
Dr_Flash | zondag 19 maart 2017 @ 00:14 |
Lovers Rail 2.0 | |
James1988 | zondag 19 maart 2017 @ 01:52 |
Een Britse forens dacht, nadat zijn trein voor de zoveelste keer was geannuleerd door Southern, "fuck it, dan doe ik het zelf wel". | |
greavy | zondag 19 maart 2017 @ 09:46 |
ze rijden sinds 14 december 2016 De andere ritten op maandag/dinsdag/woensdag op Stuttgart-Berlijn zijn er vooralsnog uitgehaald, omdat men er achter kwam dat anders geen tijd voor onderhoud overbleef. Men heeft maar één stam rijtuigen en nog geen reserves. Mogelijk vielen de resultaten ook iets tegen die dagen? | |
DeaDLocK2K | zondag 19 maart 2017 @ 11:03 |
Mijn kat snurkt zo hard dat het iedere keer klinkt alsof m'n telefoon ergens ligt te trillen. | |
b2py | zondag 19 maart 2017 @ 11:41 |
Ga eens lekker naar onz | |
DeaDLocK2K | zondag 19 maart 2017 @ 11:59 |
Make me. | |
Dr_Flash | zondag 19 maart 2017 @ 12:18 |
goedemorgels Hier reed net een trein langs | |
greavy | zondag 19 maart 2017 @ 12:56 |
Vandaag mijn Canon EOS 7D + 24-105mm L-lens met pensioen gestuurd, en de Canon EOS 6D + 24-105mm Mk2 L-lens gekocht. Hopen dat ik de onscherpte die soms, totaal onverwachts, in de diepte komt kwijt raak. Oude lens gaat nog wel een keer ter reparatie weg, maar wordt dan een backup setje. | |
Dr_Flash | zondag 19 maart 2017 @ 13:59 |
> FOT | |
Salatrel | zondag 19 maart 2017 @ 14:17 |
Je sjouwt je eigen een ongeluk... Heeft je telefoon geen camera? | |
greavy | zondag 19 maart 2017 @ 14:41 |
jawel, maar dan kan ik net zo goed thuisblijven Maar sjouwen doe ik toch al met ladder en dergelijke | |
RokStarr | zondag 19 maart 2017 @ 14:49 |
Trouwens, ff over deze: • Bliepfetisjist Check met dezelfde OV-Chipkaart minstens 20 keer in- én -uit. Moet dat op dezelfde dag met alleen maar treintjes zijn? Want als bussen en trams ook meedoen, dan kom ik er minstens 1x per week aan | |
Nattekat | zondag 19 maart 2017 @ 14:50 |
Gewoon 20 keer heen en weer door de poortjes. | |
greavy | zondag 19 maart 2017 @ 15:19 |
De 'Vergabekammer Westfalen' wilde de concessies 'Nahverkehr Westfalen-Lippe (NWL)' en 'Verkehrsverbundes Nordhessen (NVV)' aan DB Fernverkehr geven, zonder enige mogelijkheid tot deelname van andere vervoerders om te bieden, onder de voorwaarde dat DB Fernverkehr ook tussen Dortmund en Kassel de regionale tickets ging accepteren. Abellio heeft hiertegen bezwaar aangetekend en gewonnen: Er moet een eerlijke aanbesteding komen, waardoor de kans klein wordt dat de regionale tickets in het Fernverkehr geldig worden tussen Dortmund en Kassel. Abellio had namelijk bij de vorige aanbesteding al deze concessie gewonnen, maar bij de nieuwe aanbesteding zouden ze gelijk buiten spel gezet worden door een onderhandse gunning. Dat mag dus niet. http://www.juve.de/nachri(...)-direktvergabe-an-db | |
Dr_Flash | zondag 19 maart 2017 @ 15:40 |
Nee bussen en trams doen ook mee Mijn PR is 34 | |
Dr_Flash | zondag 19 maart 2017 @ 19:16 |
Is er in Sziget weer wat te doen? Er kwam net wel een bijzonder lange sliert railtouristik en weet ik wat voor ratjetoe door Deventer | |
Peterselieman | zondag 19 maart 2017 @ 19:18 |
is dat niet een Alpen Express? | |
dennistd | zondag 19 maart 2017 @ 19:20 |
Leeg mat van de Alpen Expres. Ging uit Amersfoort op vertrektijd van de IC naar Enschede, die er nu met inmiddels +15 achteraan hobbelt... | |
Dr_Flash | zondag 19 maart 2017 @ 19:25 |
ah okee | |
dennistd | zondag 19 maart 2017 @ 19:45 |
Het gepruts houdt niet op: met +12 in Almelo, is de stopper uit Apeldoorn net voor ons de bak ingestuurd om te keren. Vertrek met ruim +17... | |
desbarts | maandag 20 maart 2017 @ 08:42 |
"In verband met de drukte in de trein rijden wij voor de veiligheid van u en het treinpersoneel met aangepaste snelheid naar Amsterdam". Die is voor mij nieuw. Trein is te druk en nu ook nog eens vertraagd. Gelukkig staat de pimpel in amsterdam aan de overkant van mijn aankomstspoor | |
DeaDLocK2K | maandag 20 maart 2017 @ 08:44 |
9:00 precies abfahrt geloof ik? | |
desbarts | maandag 20 maart 2017 @ 08:54 |
Stimmt ja | |
DeaDLocK2K | maandag 20 maart 2017 @ 08:57 |
Ver weg? Als het goed is kom je net na 11:00 langs kantoor. Precies tegenover het huis van Munsterman (met flesjes uit het raam gooien toegestaan). | |
desbarts | maandag 20 maart 2017 @ 09:06 |
Nee tot Amersfoort. | |
b2py | maandag 20 maart 2017 @ 09:41 |
Het mag een godswonder heten dat ze uberhaupt nog die trein meenemen dan, vaak zeggen ze 'zoek het maar uit' neem de volgende maar die daardoor nog duizend keer drukker is. | |
Dr_Flash | maandag 20 maart 2017 @ 09:52 |
of dat de trein juist uitvalt OMDAT er teveel mensen mee willen Ook logica van kut op Dirk natuurlijk. | |
Salatrel | maandag 20 maart 2017 @ 10:20 |
als je een treindienstleider belt dat het zo druk is dat je met een lagere max snelheid gaat rijden wil die hem nog wel eens opheffen of die laat andere treinen voorgaan zodat blijsturing hem alsnog opheft wegens te hoog opgelopen vertraging.. | |
b2py | maandag 20 maart 2017 @ 10:38 |
Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet. | |
ReisT | maandag 20 maart 2017 @ 10:46 |
Dan vallen er minder mensen om als je onverwacht moet remmen ofzo? | |
DeaDLocK2K | maandag 20 maart 2017 @ 10:47 |
Dan zit het dus nog lang niet vol genoeg. Als er mensen kunnen omvallen dus. | |
Salatrel | maandag 20 maart 2017 @ 10:58 |
veiligheid natuurlijk het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan niet | |
Dr_Flash | maandag 20 maart 2017 @ 10:59 |
"argumentatie" is iets anders dan Pavloviaans gezwaai met steekwoordjes. | |
b2py | maandag 20 maart 2017 @ 11:34 |
Wetende dat de volgende trein dubbel zo druk wordt is dat natuurlijk echt een oplossing | |
Kansenjongere | maandag 20 maart 2017 @ 12:12 |
Als het echt zo druk is dat de veiligheid in het geding is, is er doorgaans helemaal geen ruimte om te vallen. | |
Mr_Klaasje | maandag 20 maart 2017 @ 12:26 |
Ook net alsof met een lagere Vmax rijden zoveel helpt. Het is nuttiger om met Vmax-10 km/h door de wissels te rijden. | |
desbarts | maandag 20 maart 2017 @ 12:34 |
Het was de ic pendel almere - amsterdam dus die wordt niet halverwege opgeheven. Hij reed niet harder dan 100 maar de wissels nam hij even hard geloof ik | |
boriq | maandag 20 maart 2017 @ 15:20 |
Op antwoord van vragen vanuit de Euregio en een aantal burgemeesters in Twente meldt DB dat ze nu de rijtuigen van de IC Berlijn renoveren (met name de airco, die het in de warme zomer wel eens wil begeven) en dat er vanaf 2023 nieuwe rijtuigen op de verbinding gaan rijden. | |
b2py | maandag 20 maart 2017 @ 16:08 |
Grappig, de plekken waar die door wissels en 100 rijdt mag je 140 en die zijn al vrij smooth. | |
Eix | maandag 20 maart 2017 @ 16:31 |
Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel? Omdat achterblijvende reizigers en klachten niet in de KPI's komen. Een vertraagde of opgeheven trein wel. Of zit er meer achter? | |
Fred | maandag 20 maart 2017 @ 16:34 |
Almere - Amsterdam rijden ze toch met ICM? Hebben ze daar wat van naar Rotterdam - Leeuwarden/Groningen gestuurd? Zit nu riant in 4xICM3 | |
GlenSpey | maandag 20 maart 2017 @ 16:36 |
Nee | |
b2py | maandag 20 maart 2017 @ 16:37 |
Overvolle treinen zit ook gewoon in de KPI. Sinds dit jaar is er eentje die zitplaatskans in de spits meet en waar NS volgens mij groen op heeft gescoord. | |
Adrie072 | maandag 20 maart 2017 @ 17:47 |
De hst-operator Thalys heeft in 2016 voor het tweede jaar op rij een daling van omzet en passagiers moeten slikken. Het jaar 2017 is daarentegen "veelbelovend" gestart, met 15 procent meer passagiers in januari en februari, zo maakte Thalys maandag bekend. Er stapten vorig jaar 6,7 miljoen passagiers op de rode hst-treinen die rijden tussen België, Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dat waren er 1,9 procent minder dan in 2015. De omzet ging nog harder achteruit: -5,9 procent tot 457,4 miljoen euro. Onder meer de aanslagen in Brussel en in Frankrijk leidden tot een "gevoelige daling van het internationale toerisme, wat vooral zwaar woog eind 2015 en het eerste halfjaar van 2016". Thalys wijst erop dat de zakenreizen relatief stabiel bleven en dat de vrijetijdsreizen in het laatste kwartaal heropleefden. Het herstel heeft zich begin 2017 doorgezet. In januari en februari zaten er 15 procent meer passagiers op de Thalys-treinen dan in dezelfde periode vorig jaar. Om die groei te bestendigen, stelt Thalys capaciteitsverhogingen in het vooruitzicht. Zo zal de capaciteit tussen Parijs en Nederland vanaf april met 8 procent toenemen en zullen er vanaf juli 6 procent meer zitjes worden aangeboden op de Izy-treinen. Izy is de lowcosttrein die Thalys in april lanceerde tussen Brussel en Parijs. Die lokte tot eind vorig jaar ruim 300.000 reizigers. Er komen geen extra treinen, benadrukt Thalys, maar een van de capaciteitsverhogende maatregelen is om ze op sommige momenten in een dubbele samenstelling te laten rijden. Een andere hst-operator, Eurostar, kwam vorige week met gelijkaardige cijfers. Het bedrijf vervoerde minder passagiers en boekte minder omzet, wat resulteerde in een operationeel verlies. Ook Eurostar ziet forse beterschap dit jaar. http://www.hln.be/hln/nl/(...)de-jaar-op-rij.dhtml | |
b2py | maandag 20 maart 2017 @ 21:49 |
Fles, kom eens van het spoor af in Deventer | |
#ANONIEM | maandag 20 maart 2017 @ 21:54 |
Vooruitgang in Kroatië. | |
dennistd | maandag 20 maart 2017 @ 22:12 |
Vanwege werkzaamheden tussen Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Hauptbahnhof wordt is het treinverkeer tussen Duisburg en Düsseldorf flink gewijzigd. Een deel van het Regionalverkehr is opgeheven, een ander deel (de RE19 van Abellio) en een deel van het Fernverkehr wordt omgeleid via de normaal alleen voor goederentreinen in gebruik zijnde route via Duisburg-Wedau, Lintorf en Ratingen West. Vorige week dinsdag bracht ik een middag door langs deze spoorlijn. ICE-3M 4680 is onderweg als ICE 123 van Amsterdam Centraal naar Frankfurt am Main als het Stellwerk Abzweig Tiefenbroich gepasseerd wordt. Bij deze inmiddels op afstand bediende post takt de lijn naar Flanderbach af, bekend van de kalktreinen naar onder meer Beverwijk. Als RE19 van Emmerich naar Düsseldorf Hbf zijn de nieuwe Abellio FLIRT3's ET 25 2305 en 2303 onderweg. Beide stellen zijn ook geschikt voor Nederland, waar vanaf 6 april gebruik van gemaakt zal worden: dan gaat de RE19 doorrijden naar Arnhem. Ook het reguliere goederenverkeer gaat gewoon door. Terwijl rechts nog een 151'er met containers passeert komt loc 189 065 met gasketelwagens door Ratingen West rijden. De vorige keer dat deze loc mijn camera passeerde (in 2010) was deze nog voorzien van tulpen en molens, als reclame voor de serie 189 in Nederland. Tussen toen en nu heeft de loc na een aanrijding echter ook al bijna total-loss in een Duitse achtertuin gelegen. Het voormalige stationsgebouw van Lintorf vorm een contrastrijke rode achtergrond voor de zwart-grijze FLIRT3's 2203 en 2213 van Abellio die hier als omgeleide RE19 voorbij komen rijden. Naast de RE19 en ICE's werden ook diverse Intercity's omgeleid, Hier was iets lastiger wijs uit te worden, omdat deze deels ook niet in Duisburg Hbf en Düsseldorf Hbf stopten. Diverse IC's miste ik daardoor ook, maar deze door loc 120 134 geduwde stam ontsnapte niet aan mijn SD-kaartje. Aan de andere kant van het emplacementje dan het stationsgebouw ligt het voormalige Stellwerk. Deze in 1962 gebouwde post wordt gepasseerd door een gemende goederentrein getrokken door locs die een tweede leven hebben gekregen. Nadat ze op steeds meer verbindingen zijn vervangen door door treinstellen of nieuwere locs krijgen steeds meer locs uit de Baureihe 143 een nieuw bestaan in de goederendienst, hier in beeld gebracht door de 143 807 samen met een soortgenoot. Tijdens de spitsuren wordt de uursdienst van RE19 versterkt met enkele extra treinen in de spitsrichting. Als een van deze treinen is FLIRT3 2206 van Abellio onderweg van Düsseldorf Hbf naar Emmerich als de spoorstavenopslagplaats (leuk voor galgje!) bij Duisburg-Entenfang gepasseerd wordt. De verrassing van de dag was voor mij toch wel deze ICE 2 bij Duisburg-Entenfang. In de veronderstelling dat er alleen ICE3's (van de verbinding Amsterdam-Frankfurt) omgeleid zouden worden stond ik wel even te kijken van de doorkomst van deze 402 215 'Bitterfeld-Wolfen'. Al is en blijft het natuurlijk wel Duitsland, waar met wat creatiever is met omleidingen dan bij ons in Nederland. | |
James1988 | maandag 20 maart 2017 @ 22:21 |
Leuke vangst, Dennis! | |
Peterselieman | maandag 20 maart 2017 @ 22:23 |
Leuk, Dennis In Nederland is geen ruimte meer voor creativiteit omdat het spoor ramvol zit en voor de rest wissels gesaneerd zijn op cruciale plekken om nog iets leuks te kunnen bedenken | |
James1988 | maandag 20 maart 2017 @ 22:25 |
De Rail Delivery Group, de vereniging van spoorvervoerders in het Verenigd Koninkrijk, heeft een tijdje terug een nieuwe campagne gelanceerd: Britain Runs on Rail. Met deze campagne wil de RDG het belang van de spoorwegen voor de Britse economie benadrukken. Vanaf vandaag wordt deze tv-reclame uitgezonden op vrijwel alle Britse tv-zenders: Die zeemeeuw | |
DeaDLocK2K | maandag 20 maart 2017 @ 22:28 |
Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor. | |
Duvel | maandag 20 maart 2017 @ 22:34 |
Sukkel. | |
Dr_Flash | maandag 20 maart 2017 @ 22:41 |
Ik zit RTL7 te kijken | |
Dr_Flash | maandag 20 maart 2017 @ 22:44 |
ha ha nws serieus nemen Tuurlijk kom ik daar nooit | |
#ANONIEM | dinsdag 21 maart 2017 @ 07:29 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)cte-treinen-a1551197 NS-treinen in 2017Q1 veel vaker defect dan in 2016. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2017 07:34:15 ] | |
Litpho | dinsdag 21 maart 2017 @ 07:31 |
Sorry . | |
b2py | dinsdag 21 maart 2017 @ 07:33 |
2017* 2016** Was wel te zien aan de storingen ja | |
Dr_Flash | dinsdag 21 maart 2017 @ 09:09 |
Had gisteravond wel een Burgernetberichtje "Politie zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn" | |
MTL | dinsdag 21 maart 2017 @ 09:28 |
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect. Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden. Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp. Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden. Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit. Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen. [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 21-03-2017 09:39:50 ] | |
Salatrel | dinsdag 21 maart 2017 @ 10:40 |
de omgevingstemperatuur van scherm 18 is te laag... | |
Goverman | dinsdag 21 maart 2017 @ 11:07 |
Is mijn geest nu echt zo geflipt wanneer ik dacht dat dit een Flash-bericht was: "Flash zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn"? | |
b2py | dinsdag 21 maart 2017 @ 11:13 |
Dat was hem ja of haar | |
b2py | dinsdag 21 maart 2017 @ 11:15 |
Ik heb ook nog nooit langer dan 30 minuten gestrand gestaan door een storing of bijvoorbeeld een aanrijding gehad met een persoon met de trein waar ik in zat. Ergo, dat je het zelf niet ervaart houdt niet in dat het er niet is. | |
Peterselieman | dinsdag 21 maart 2017 @ 11:37 |
mja, het is wel zo dat door de drukte op het spoor en de wisselsaneringen de betrouwbaarheid van het materieel omhoog moet. Dit omdat een defecte trein meer impact op de treindienst heeft dan vroeger. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:23 |
Aan die wissels heb je geen flikker als er in 6 minuten drie treinen langskomen en er valt er eentje stil. Die impact valt dus best mee. Met hoge frequenties loop je sneller vast. | |
James1988 | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:31 |
Meldingen van het type "Gast 38193 is verdwaald en kan de uitgang van het pretpark niet vinden." | |
Salatrel | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:32 |
enkele pixels van buitenscherm X zijn defect is ook zon mooie | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 maart 2017 @ 12:57 |
"Gasten klagen erover dat ze de toiletten niet kunnen vinden, controleer of je voldoende toiletten hebt en bouw er meer indien nodig." | |
James1988 | dinsdag 21 maart 2017 @ 13:24 |
| |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:23 |
Ik zou het wel wat vinden hoor... "Klant 538 is nog steeds niet uitgecheckt. Controleer of deze niet buitensporig veel last heeft van een verstoring. Overweeg het aanbieden van een alternatief." | |
ReisT | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:43 |
"Overweeg het aanbieden van gratis koffie." | |
dennistd | dinsdag 21 maart 2017 @ 14:53 |
"Als ik alleen al denk aan Woerden-Leiden 1 word ik al misselijk" | |
b2py | dinsdag 21 maart 2017 @ 16:49 |
Nou nog eentje met een reiziger die zijn treinrit echt fantastisch vond en nog een keer gaat | |
James1988 | dinsdag 21 maart 2017 @ 17:17 |
"Deze trein is te extreem voor mij!" | |
Maegrim | dinsdag 21 maart 2017 @ 17:46 |
"Ik heb niet genoeg geld voor deze rit" | |
b2py | dinsdag 21 maart 2017 @ 18:05 |
| |
boriq | dinsdag 21 maart 2017 @ 18:54 |
1700 met 1x ICR die volle tractie, en onbegrenst, optrekt. | |
dennistd | dinsdag 21 maart 2017 @ 19:38 |
In Dortmund is een man omgekomen bij een plofkraak op een kaartautomaat: http://nos.nl/artikel/216(...)tomaat-dortmund.html Uitgebreider verhaal in het Duits: http://www.rp-online.de/n(...)rtmund-aid-1.6703420 | |
b2py | dinsdag 21 maart 2017 @ 20:06 |
[ Bericht 50% gewijzigd door b2py op 21-03-2017 20:13:52 ] | |
dennistd | dinsdag 21 maart 2017 @ 20:07 |
403 Forbidden nginx Zo te zien is het http://www.dumpert.nl/med(...)_trein_gehaald_.html | |
Peterselieman | dinsdag 21 maart 2017 @ 20:51 |
Eigen schuld | |
RokStarr | dinsdag 21 maart 2017 @ 21:32 |
typisch gevalletje "niet meer instappen na het fluitsignaal" stap je in na het fluiten, dan staat je tas nog buiten... | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 maart 2017 @ 21:33 |
Dat is niet meer alleen na het fluiten maar ook na de sluitfluit. | |
b2py | dinsdag 21 maart 2017 @ 21:43 |
Ik vind het bijzonder dat de deurvergendeling door die arm heen duwt | |
James1988 | dinsdag 21 maart 2017 @ 21:52 |
Heb je gezien hoe dik die rubbers zijn? Zo'n deur sluit gewoon helemaal en de vergrendeling heeft niet door dat er een pols tussenzit. Pas wanneer er een arm* of iets dikkers tussen komt te zitten merkt de vergrendeling dat het niet goed gaat. * Nee, geen kinderarm. | |
RokStarr | woensdag 22 maart 2017 @ 09:15 |
Vanochtend 8:13 uur geen IC Dordrecht wegens dier op het spoor. Vergis ik me, of komt deze trein vanaf Den Haag CS (waas zelf op HS) en zijn er niet veel plekken waar dan een dier op het spoor kan komen? | |
James1988 | woensdag 22 maart 2017 @ 09:17 |
Het kan een (al dan niet gewonde) vogel zijn. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 22 maart 2017 @ 09:21 |
Ik zie alleen een melding van een zwaan in het spoor bij Almere, vanmorgen. Verder geen meldingen van dieren. | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 09:25 |
De trein van 08:13 komt uit Almere, 1+1=2 | |
ziggyziggyziggy | woensdag 22 maart 2017 @ 09:28 |
Ik weet niet eens op welk station hij stond, dus dan is het lastig te bepalen of "de trein van 8.13" uit Almere kwam he. | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 09:33 |
Er staat cryptisch dat ie op Den Haag HS was | |
RokStarr | woensdag 22 maart 2017 @ 09:37 |
Yup, ik was op HS op dat moment en ie is een ze Gelukkig rijdt er tussen Den Haag HS en Delft ook een sprinter, die volgens mij wel langer dan normaal was (SGMM2 i.c.m. SGMM3) | |
James1988 | woensdag 22 maart 2017 @ 09:38 |
Ah, die trein! Ja, die komt uit Lelystad. Dat is de IC Lelystad - Dordrecht (- Breda). | |
Fred | woensdag 22 maart 2017 @ 09:42 |
Dat is gelukkig/helaas al zo sinds de nieuwe dienstregeling. Ter vergelijking: in de oude dienstregeling werden enkele slagen gereden met 10 bakken SLT. Het is dan ook erg knus in die trein in de spits tussen Rotterdam en Den Haag | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 09:49 |
Sorry ze | |
Zelfscanner | woensdag 22 maart 2017 @ 14:50 |
Hoekse lijntje gedaan ter afscheid van dit traject. Mocht ik voorin | |
Dr_Flash | woensdag 22 maart 2017 @ 15:39 |
Daar moet je eerst 12 voor zijn | |
Salatrel | woensdag 22 maart 2017 @ 16:41 |
Ze leren het ook niet in Haarlem hè staat weer een virmm buiten helemaal onder de graffiti | |
Duvel | woensdag 22 maart 2017 @ 16:45 |
Ik zit in het oudste (rijdende) ICM van NL. | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 17:02 |
Italiaanse trein ontspoort in Luzern: http://www.nu.nl/buitenla(...)witserse-luzern.html | |
Zelfscanner | woensdag 22 maart 2017 @ 17:27 |
Ik zou dit getal minimaal omdraaien | |
Zelfscanner | woensdag 22 maart 2017 @ 17:29 |
Als ze die afgebrande SGM's eens afslepen zouden ze genoeg plek over hebben op eigen terrein. | |
Peterselieman | woensdag 22 maart 2017 @ 19:20 |
wat denk je van sneller repareren als dat mogelijk is? | |
Fred | woensdag 22 maart 2017 @ 19:49 |
Gewoon rond laten rijden met de tekst: "Haarlem, bedankt voor het versieren van deze trein". | |
Adrie072 | woensdag 22 maart 2017 @ 20:16 |
Wat zonde weer ... zelf gezien of via twitter of iets dergelijks? | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 20:17 |
Stond zaterdag ook al een onder de klieder, de 9406/9408, weet even niet welke het was. | |
Salatrel | woensdag 22 maart 2017 @ 20:19 |
ik reed er langs | |
Frozen-assassin | woensdag 22 maart 2017 @ 20:22 |
Mooi kunstwerk wel | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 20:26 |
Dat was zaterdag nog niet zo erg iig | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 20:48 |
Heeft Duvel al gehoord van de 8,1 die reizigers geven aan het 'gebruiksgemak van de OVC'? https://www.ovmagazine.nl(...)enbarometer-2016.pdf Pagina 7 onderan | |
Salatrel | woensdag 22 maart 2017 @ 21:05 |
Greavy op de hoekse lijn geweest? Alle zicht ontnemende bosjes waren weg..... Tevens mogelijk mijn laatste slag ooit geweest | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 21:06 |
Solliciteer bij de RET dan! | |
Zelfscanner | woensdag 22 maart 2017 @ 21:37 |
Ik denk zomaar dat ze ze niet meer gaan repareren zolang er geen duidelijkheid is of SGM in zijn geheel gaat verdwijnen of dat ze nog een termijn krijgen. | |
Peterselieman | woensdag 22 maart 2017 @ 21:40 |
Naar wat ik begrepen heb krijgen de drietjes een opknapbeurt zodat ze drie jaar langer mee kunnen gaan. Dit vanwege de 'revisie' van het SLT. | |
Salatrel | woensdag 22 maart 2017 @ 22:19 |
Ik ga nog liever op een legosteentje staan | |
derLudolf | woensdag 22 maart 2017 @ 22:20 |
Auw | |
b2py | woensdag 22 maart 2017 @ 22:36 |
Goedzo! | |
b2py | donderdag 23 maart 2017 @ 06:55 |
http://nieuws.ns.nl/elke-(...)en-in-noord-holland/ Wat zouden ze met dat miljoen kunnen doen? | |
derLudolf | donderdag 23 maart 2017 @ 07:00 |
De ovc verwoesten | |
boriq | donderdag 23 maart 2017 @ 08:22 |
Het @NS_online team uitbreiden om alle achterblijvers te woord te kunnen staan. | |
Salatrel | donderdag 23 maart 2017 @ 08:57 |
dit dus elke 10 minuten een trein is leuk maar heeft wel als gevolg dat minder treinen uit dubbele stellen zullen bestaan | |
dennistd | donderdag 23 maart 2017 @ 09:04 |
Ik vraag me sowieso af waar ze het materieel weg gaan halen... | |
b2py | donderdag 23 maart 2017 @ 09:05 |
Dat hoeft niet perse een kwalijke zaak te zijn | |
Peterselieman | donderdag 23 maart 2017 @ 09:05 |
Dat ook nog eens een keer, maar ze helpen met de dienstregeling belangrijke overstappen om zeep ... | |
Salatrel | donderdag 23 maart 2017 @ 09:27 |
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel | |
Salatrel | donderdag 23 maart 2017 @ 09:27 |
En ze halen wat weg op de as Amersfoort Enschede uiteraard | |
Peterselieman | donderdag 23 maart 2017 @ 09:32 |
En DD-AR en DDM1 voorlopig nog niet met pensioen sturen nu de FLIRT straks volledige diensten draait. En je hebt nog een paar stelletjes SGMm die vrij zijn gekomen vanwege de Hoekse Lijn. | |
dennistd | donderdag 23 maart 2017 @ 09:57 |
Wil je dan DDAR inzetten in IC's? | |
Peterselieman | donderdag 23 maart 2017 @ 10:59 |
nee, maar het kan wel DDZ vrijspelen voor IC's | |
Peterselieman | donderdag 23 maart 2017 @ 11:00 |
De nieuwe FLIRT krijgt deze week een software update die ervoor moet zorgen dat de uitschuiftredes minder vaak op het perron blijven haken http://www.ad.nl/binnenla(...)-storingen~a8b9c57c/ | |
b2py | donderdag 23 maart 2017 @ 11:00 |
Waarom niet? | |
ReisT | donderdag 23 maart 2017 @ 11:11 |
Als je het huidige materieel tussen Utrecht en Eindhoven (de meeste treinen in de spits zijn 10 bakken) verdeelt over 6 treinen, dan krijg je per uur 2 treinen met twee viertjes en de rest met losse zesjes. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 maart 2017 @ 11:53 |
Kan je een te korte ICB mee versterken. | |
b2py | donderdag 23 maart 2017 @ 11:57 |
Goede! | |
dennistd | donderdag 23 maart 2017 @ 13:00 |
Dat kun je nu ook al met de twee opgeknapte DDM-1 stammen die aan de kant staan bij gebrek aan rijvaardige locs. | |
Peterselieman | donderdag 23 maart 2017 @ 13:10 |
Dat wordt weer mede veroorzaakt door de verbouwing van Maastricht | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 maart 2017 @ 13:18 |
Ja, ja, ja, dat weten we nu wel. | |
Peterselieman | donderdag 23 maart 2017 @ 13:28 |
Deel van het onderhoud dan maar tijdelijk naar Amsterdam verplaatsen? | |
Fred | donderdag 23 maart 2017 @ 13:34 |
Ik kan er geen foto van maken, maar op Roosendaal vertrekt straks de "niet instappen" naar Essen van spoor 1a. | |
Maegrim | donderdag 23 maart 2017 @ 13:49 |
wow, dat is echt nog nooit eerder voorgekomen | |
Peterselieman | donderdag 23 maart 2017 @ 17:35 |
De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ... http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+23+maart/ | |
b2py | donderdag 23 maart 2017 @ 21:38 |
Ik wilde nog even reageren op die materieeldiscussie in PHS van vanochtend. Persoonlijk denk ik dat er twee cruciale zaken zijn waarvan er 1 compleet de mist in kan gaan aan de voorkant. 1) De materieelinzet moet overeen komen met het aanbod 2) De materieelinzet moet overeenkomen met het plan En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht. Puntje 2 is al jaren een issue en ik gok dat dat niet zomaar is opgelost. | |
Salatrel | donderdag 23 maart 2017 @ 21:44 |
zou me eerder zorgen maken dat er bij verstoring treinen tussenuit gehaald worden zonder de andere alsnog te versterken. | |
dennistd | donderdag 23 maart 2017 @ 22:47 |
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol was | |
Fred | donderdag 23 maart 2017 @ 22:59 |
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein. En spreiding van drukte kan je met slimme planners ook beter sturen: rustigere opties duidelijker als alternatief aangeven bijvoorbeeld of vaste reizigers eenmalig te upgraden naar 1e klas als ze kiezen voor een rustigere trein. | |
b2py | donderdag 23 maart 2017 @ 23:24 |
Je bent wat te naief | |
Jappie111 | donderdag 23 maart 2017 @ 23:30 |
Waarom gaan ze belangrijke verbindingen met de A2 corridor niet gewoon omvormen tot een 20-minuutsdienstregeling, evt met langere treinen, zo blijven de overstappen gehandhaafd | |
dennistd | vrijdag 24 maart 2017 @ 04:48 |
Dan ben je weer de verbindingen met halfuursdiensten verderop kwijt, dus dat is ook niet echt een optie. | |
b2py | vrijdag 24 maart 2017 @ 07:35 |
Ik zie het probleem niet zo? Hooguit dat de bus die aansluit op de trein met een groter exemplaar gereden moet worden. En de kwartiersverdichting prima werkt voor het lokale verkeer. | |
Fred | vrijdag 24 maart 2017 @ 10:09 |
Ik droom graag | |
Mr_Klaasje | vrijdag 24 maart 2017 @ 15:10 |
Het is toevallig dat juist die persoon veel post over de branden en ook in de trein zat waar de bakovergangen bij gesloopt zijn. Vind je ook niet? | |
b2py | vrijdag 24 maart 2017 @ 17:28 |
Het is meer dat NS die data op grote schaal al inzet en ook nog andere tools gebruikt om drukte te monitoren. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 24 maart 2017 @ 21:47 |
Alleen maar geen vertraging vandaag. Veel geluk gehad aan de borden te zien. | |
Zelfscanner | vrijdag 24 maart 2017 @ 21:49 |
Of iemand die net als de andere 1000den reizigers op dat stuk met de trein moet? Vergeet niet dat het traject Zandvoort was. Dit was Hoorn. Of gewoon een spotter zoals vele daar. Of of... Het kan allemaal Komt nog bij dat diegene natuurlijk zn waffel houdt Waar hebben we het hier eigenlijk over? Gaat men nu vertellen dat het niet vast zit? Zien we straks gekken die met een loopplaat onder hun arm er vandoor gaan. | |
James1988 | vrijdag 24 maart 2017 @ 21:55 |
Ik heb vandaag +45 opgelopen door een aanrijding tussen Gilze-Rijen en Breda. Na 20 minuten te hebben gewacht voor Tilburg Universiteit werd er linkerspoor naar Gilze-Rijen gereden, op het rechterspoor stond een goederentrein stil. Ik vind dat het goed was geregeld, toen mijn trein aankwam in Gilze-Rijen stond er al een vervangbus klaar. Die vertrok 5 minuten na aankomst van de trein naar Breda, prima aansluiting. Enige puntje ter verbetering is dat ze in Breda geen chipkaartpaaltje bij de bushalte hadden gezet. | |
Zelfscanner | vrijdag 24 maart 2017 @ 21:57 |
Geen gratis koffiebon gehad? | |
greavy | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:01 |
Ach, op de wegen is het niet veel beter. Gister 1 uur en 18 minuten vertraging opgelopen op een stuk van nog geen 15 kilometer. Eerst een aanhanger die glasplaten verloren was, de weg dicht. Vervolgens nog een aanrijding waardoor 3 van de 4 rijstroken dicht moesten. | |
greavy | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:01 |
En wie gaan er morgen of zondag nog richting de Hoekse Lijn? Het einde is nabij..... | |
James1988 | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:06 |
De Hoekse Lijn zal komend weekend wel stampvol zitten. Ik ga misschien in de loop van volgende week 's avonds wel een keertje op en neer, na m'n werk. | |
greavy | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:16 |
Ik ga zondag ff paar klikjes langs het spoor maken en peer 'm dan weer. | |
Fred | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:16 |
Ik ga nog wel even een kijkje nemen en als het ff kan met de 273 meerijden. | |
James1988 | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:20 |
Het is gelukt, de twee delen van de Great Central Railway gaan herenigd worden. Deze week is er een begin gemaakt aan het bouwproject dat een stuk van 500 meter spoor gaat terugplaatsen. Onderdeel van het project is de bouw van een viaduct over de viersporige Midland Main Line. | |
Peterselieman | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:45 |
heb ik nog niet eens op gelet | |
Peterselieman | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:46 |
Je zult je erover verbazen, maar het komt regelmatig voor dat de stichter van een grote brand vooraan in het kijkend publiek staat. | |
Maegrim | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:51 |
dader gevonden | |
JDude | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:53 |
Viersporige dieselmeuk. Only in GB. | |
ReisT | vrijdag 24 maart 2017 @ 22:54 |
Ik ga zondagochtend met de boottrein van Amsterdam naar de Hoek. | |
greavy | vrijdag 24 maart 2017 @ 23:12 |
Gisteravond was er een verdacht pakketje op station Lille Flandres gevonden. Het station werd daarop afgegrendeld en ontruimd door politie en militairen. Achteraf bleek het loos alarm. Een kwade reiziger ging daarop een TGV met 2 straatstenen bekogelen: De 2 ramen hadden het niet overleefd. Dan deug je toch niet? oh, lees nu net dat er iemand met een wapen heeft rondgeschoten in Lille bij een metrostation, meerdere gewonden. Stad afgegrendeld door zwaar bewapende agenten.... | |
James1988 | vrijdag 24 maart 2017 @ 23:17 |
Mooi hè? En de electrificatie van de MML is "gepauzeerd" dus we kunnen nog vele jaren genieten van diesel op de MML. | |
dennistd | vrijdag 24 maart 2017 @ 23:44 |
Ik ga zondag die kant op | |
Zelfscanner | vrijdag 24 maart 2017 @ 23:56 |
Vrouwen doen dit niet [ Bericht 10% gewijzigd door Zelfscanner op 25-03-2017 00:04:34 ] | |
Zelfscanner | zaterdag 25 maart 2017 @ 00:01 |
Afgelopen woensdag in de 'rust' nog gedaan. Misschien de 31e nog de laatste rit meegaan naar HvH Strand (15:07 vanaf schiedam centrum) Wat een kut vroege tijd trouwens voor de laatste rit Hopelijk wel wat langer dan 3 bakken, het zal wel vol treinfanaten zitten. | |
Fred | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:11 |
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die de allerlaatste passagierstrein, vertrek 00:32 Rotterdam, nemen om vervolgens een half uur later in Hoek van Holland tot de conclusie te komen dat deze trein als leeg mat terug rijdt | |
RokStarr | zaterdag 25 maart 2017 @ 09:46 |
De late Hoekse Lijn (00:32 vanaf R'dam) neem je eigenlijk alleen maar als je uit Rotterdam weg moet. Zelf nog wel eens gedaan na een concert, trein rijdt/reed overigens niet tot Hoek van Holland dan maar tot Maassluis Centrum West waarna op een bus moet worden overgestapt | |
Fred | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:19 |
In de huidige dienstregeling is dat alleen op woensdag en donderdag, de rest van de week rijdt de trein door tot Hoek van Holland Haven. | |
Zelfscanner | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:33 |
En daar sta je dan snachts. En dan moet je terug naar Utrecht... Het is mooi weer dus de tent op je rug meenemen. | |
Zelfscanner | zaterdag 25 maart 2017 @ 10:33 |
Op slot |