abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 maart 2017 @ 09:52:13 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169646026
of dat de trein juist uitvalt OMDAT er teveel mensen mee willen 8)7 Ook logica van kut op Dirk natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_169646696
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Het mag een godswonder heten dat ze uberhaupt nog die trein meenemen dan, vaak zeggen ze 'zoek het maar uit' neem de volgende maar die daardoor nog duizend keer drukker is.
als je een treindienstleider belt dat het zo druk is dat je met een lagere max snelheid gaat rijden wil die hem nog wel eens opheffen :') of die laat andere treinen voorgaan zodat blijsturing hem alsnog opheft wegens te hoog opgelopen vertraging..
pi_169647012
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als je een treindienstleider belt dat het zo druk is dat je met een lagere max snelheid gaat rijden wil die hem nog wel eens opheffen :') of die laat andere treinen voorgaan zodat blijsturing hem alsnog opheft wegens te hoog opgelopen vertraging..
Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.
  maandag 20 maart 2017 @ 10:46:19 #154
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169647149
Dan vallen er minder mensen om als je onverwacht moet remmen ofzo?
pi_169647180
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:46 schreef ReisT het volgende:
Dan vallen er minder mensen om als je onverwacht moet remmen ofzo?
Dan zit het dus nog lang niet vol genoeg. Als er mensen kunnen omvallen dus.
Bier.
pi_169647371
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.
veiligheid natuurlijk :+ het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan niet
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 maart 2017 @ 10:59:13 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169647394
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:58 schreef Salatrel het volgende:
veiligheid natuurlijk :+ het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan niet
"argumentatie" is iets anders dan Pavloviaans gezwaai met steekwoordjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_169648070
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:58 schreef Salatrel het volgende:

[..]

veiligheid natuurlijk :+ het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan niet
Wetende dat de volgende trein dubbel zo druk wordt is dat natuurlijk echt een oplossing :')
pi_169648873
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:46 schreef ReisT het volgende:
Dan vallen er minder mensen om als je onverwacht moet remmen ofzo?
Als het echt zo druk is dat de veiligheid in het geding is, is er doorgaans helemaal geen ruimte om te vallen.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:26:23 #160
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169649290
Ook net alsof met een lagere Vmax rijden zoveel helpt. Het is nuttiger om met Vmax-10 km/h door de wissels te rijden.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:34:01 #161
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_169649489
Het was de ic pendel almere - amsterdam dus die wordt niet halverwege opgeheven. Hij reed niet harder dan 100 maar de wissels nam hij even hard geloof ik
Bedankt DOEI!
  maandag 20 maart 2017 @ 15:20:14 #162
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169653513
Op antwoord van vragen vanuit de Euregio en een aantal burgemeesters in Twente meldt DB dat ze nu de rijtuigen van de IC Berlijn renoveren (met name de airco, die het in de warme zomer wel eens wil begeven) en dat er vanaf 2023 nieuwe rijtuigen op de verbinding gaan rijden.
pi_169654614
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:34 schreef desbarts het volgende:
Het was de ic pendel almere - amsterdam dus die wordt niet halverwege opgeheven. Hij reed niet harder dan 100 maar de wissels nam hij even hard geloof ik
Grappig, de plekken waar die door wissels en 100 rijdt mag je 140 en die zijn al vrij smooth.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:31:32 #164
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169655201
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.
Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel? Omdat achterblijvende reizigers en klachten niet in de KPI's komen. Een vertraagde of opgeheven trein wel. Of zit er meer achter? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 20 maart 2017 @ 16:34:51 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169655306
Almere - Amsterdam rijden ze toch met ICM? Hebben ze daar wat van naar Rotterdam - Leeuwarden/Groningen gestuurd?
Zit nu riant in 4xICM3
So we just called him Fred
pi_169655348
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel?
Nee
pi_169655377
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel? Omdat achterblijvende reizigers en klachten niet in de KPI's komen. Een vertraagde of opgeheven trein wel. Of zit er meer achter? :?
Overvolle treinen zit ook gewoon in de KPI. Sinds dit jaar is er eentje die zitplaatskans in de spits meet en waar NS volgens mij groen op heeft gescoord.
pi_169656812
De hst-operator Thalys heeft in 2016 voor het tweede jaar op rij een daling van omzet en passagiers moeten slikken. Het jaar 2017 is daarentegen "veelbelovend" gestart, met 15 procent meer passagiers in januari en februari, zo maakte Thalys maandag bekend.
Er stapten vorig jaar 6,7 miljoen passagiers op de rode hst-treinen die rijden tussen België, Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dat waren er 1,9 procent minder dan in 2015. De omzet ging nog harder achteruit: -5,9 procent tot 457,4 miljoen euro.

Onder meer de aanslagen in Brussel en in Frankrijk leidden tot een "gevoelige daling van het internationale toerisme, wat vooral zwaar woog eind 2015 en het eerste halfjaar van 2016". Thalys wijst erop dat de zakenreizen relatief stabiel bleven en dat de vrijetijdsreizen in het laatste kwartaal heropleefden.

Het herstel heeft zich begin 2017 doorgezet. In januari en februari zaten er 15 procent meer passagiers op de Thalys-treinen dan in dezelfde periode vorig jaar.

Om die groei te bestendigen, stelt Thalys capaciteitsverhogingen in het vooruitzicht. Zo zal de capaciteit tussen Parijs en Nederland vanaf april met 8 procent toenemen en zullen er vanaf juli 6 procent meer zitjes worden aangeboden op de Izy-treinen. Izy is de lowcosttrein die Thalys in april lanceerde tussen Brussel en Parijs. Die lokte tot eind vorig jaar ruim 300.000 reizigers.

Er komen geen extra treinen, benadrukt Thalys, maar een van de capaciteitsverhogende maatregelen is om ze op sommige momenten in een dubbele samenstelling te laten rijden.

Een andere hst-operator, Eurostar, kwam vorige week met gelijkaardige cijfers. Het bedrijf vervoerde minder passagiers en boekte minder omzet, wat resulteerde in een operationeel verlies. Ook Eurostar ziet forse beterschap dit jaar.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)de-jaar-op-rij.dhtml
pi_169665093
Fles, kom eens van het spoor af in Deventer
pi_169665255
Vooruitgang in Kroatië.

  Redactie Sport maandag 20 maart 2017 @ 22:12:57 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169665879
Vanwege werkzaamheden tussen Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Hauptbahnhof wordt is het treinverkeer tussen Duisburg en Düsseldorf flink gewijzigd. Een deel van het Regionalverkehr is opgeheven, een ander deel (de RE19 van Abellio) en een deel van het Fernverkehr wordt omgeleid via de normaal alleen voor goederentreinen in gebruik zijnde route via Duisburg-Wedau, Lintorf en Ratingen West. Vorige week dinsdag bracht ik een middag door langs deze spoorlijn.

ICE-3M 4680 is onderweg als ICE 123 van Amsterdam Centraal naar Frankfurt am Main als het Stellwerk Abzweig Tiefenbroich gepasseerd wordt. Bij deze inmiddels op afstand bediende post takt de lijn naar Flanderbach af, bekend van de kalktreinen naar onder meer Beverwijk.

Als RE19 van Emmerich naar Düsseldorf Hbf zijn de nieuwe Abellio FLIRT3's ET 25 2305 en 2303 onderweg. Beide stellen zijn ook geschikt voor Nederland, waar vanaf 6 april gebruik van gemaakt zal worden: dan gaat de RE19 doorrijden naar Arnhem.

Ook het reguliere goederenverkeer gaat gewoon door. Terwijl rechts nog een 151'er met containers passeert komt loc 189 065 met gasketelwagens door Ratingen West rijden. De vorige keer dat deze loc mijn camera passeerde (in 2010) was deze nog voorzien van tulpen en molens, als reclame voor de serie 189 in Nederland. Tussen toen en nu heeft de loc na een aanrijding echter ook al bijna total-loss in een Duitse achtertuin gelegen.

Het voormalige stationsgebouw van Lintorf vorm een contrastrijke rode achtergrond voor de zwart-grijze FLIRT3's 2203 en 2213 van Abellio die hier als omgeleide RE19 voorbij komen rijden.

Naast de RE19 en ICE's werden ook diverse Intercity's omgeleid, Hier was iets lastiger wijs uit te worden, omdat deze deels ook niet in Duisburg Hbf en Düsseldorf Hbf stopten. Diverse IC's miste ik daardoor ook, maar deze door loc 120 134 geduwde stam ontsnapte niet aan mijn SD-kaartje.

Aan de andere kant van het emplacementje dan het stationsgebouw ligt het voormalige Stellwerk. Deze in 1962 gebouwde post wordt gepasseerd door een gemende goederentrein getrokken door locs die een tweede leven hebben gekregen. Nadat ze op steeds meer verbindingen zijn vervangen door door treinstellen of nieuwere locs krijgen steeds meer locs uit de Baureihe 143 een nieuw bestaan in de goederendienst, hier in beeld gebracht door de 143 807 samen met een soortgenoot.

Tijdens de spitsuren wordt de uursdienst van RE19 versterkt met enkele extra treinen in de spitsrichting. Als een van deze treinen is FLIRT3 2206 van Abellio onderweg van Düsseldorf Hbf naar Emmerich als de spoorstavenopslagplaats (leuk voor galgje!) bij Duisburg-Entenfang gepasseerd wordt.

De verrassing van de dag was voor mij toch wel deze ICE 2 bij Duisburg-Entenfang. In de veronderstelling dat er alleen ICE3's (van de verbinding Amsterdam-Frankfurt) omgeleid zouden worden stond ik wel even te kijken van de doorkomst van deze 402 215 'Bitterfeld-Wolfen'. Al is en blijft het natuurlijk wel Duitsland, waar met wat creatiever is met omleidingen dan bij ons in Nederland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 maart 2017 @ 22:21:10 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169666151
Leuke vangst, Dennis! :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 maart 2017 @ 22:23:12 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169666207
Leuk, Dennis :)

In Nederland is geen ruimte meer voor creativiteit omdat het spoor ramvol zit en voor de rest wissels gesaneerd zijn op cruciale plekken om nog iets leuks te kunnen bedenken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 maart 2017 @ 22:25:35 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169666280
De Rail Delivery Group, de vereniging van spoorvervoerders in het Verenigd Koninkrijk, heeft een tijdje terug een nieuwe campagne gelanceerd: Britain Runs on Rail. Met deze campagne wil de RDG het belang van de spoorwegen voor de Britse economie benadrukken.

Vanaf vandaag wordt deze tv-reclame uitgezonden op vrijwel alle Britse tv-zenders:


Die zeemeeuw _O-
pi_169666363
Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')