als je een treindienstleider belt dat het zo druk is dat je met een lagere max snelheid gaat rijden wil die hem nog wel eens opheffen of die laat andere treinen voorgaan zodat blijsturing hem alsnog opheft wegens te hoog opgelopen vertraging..quote:Op maandag 20 maart 2017 09:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Het mag een godswonder heten dat ze uberhaupt nog die trein meenemen dan, vaak zeggen ze 'zoek het maar uit' neem de volgende maar die daardoor nog duizend keer drukker is.
Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.quote:Op maandag 20 maart 2017 10:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je een treindienstleider belt dat het zo druk is dat je met een lagere max snelheid gaat rijden wil die hem nog wel eens opheffen of die laat andere treinen voorgaan zodat blijsturing hem alsnog opheft wegens te hoog opgelopen vertraging..
Dan zit het dus nog lang niet vol genoeg. Als er mensen kunnen omvallen dus.quote:Op maandag 20 maart 2017 10:46 schreef ReisT het volgende:
Dan vallen er minder mensen om als je onverwacht moet remmen ofzo?
veiligheid natuurlijk het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan nietquote:Op maandag 20 maart 2017 10:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.
"argumentatie" is iets anders dan Pavloviaans gezwaai met steekwoordjes.quote:Op maandag 20 maart 2017 10:58 schreef Salatrel het volgende:
veiligheid natuurlijk het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan niet
Wetende dat de volgende trein dubbel zo druk wordt is dat natuurlijk echt een oplossingquote:Op maandag 20 maart 2017 10:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
veiligheid natuurlijk het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan niet
Als het echt zo druk is dat de veiligheid in het geding is, is er doorgaans helemaal geen ruimte om te vallen.quote:Op maandag 20 maart 2017 10:46 schreef ReisT het volgende:
Dan vallen er minder mensen om als je onverwacht moet remmen ofzo?
Grappig, de plekken waar die door wissels en 100 rijdt mag je 140 en die zijn al vrij smooth.quote:Op maandag 20 maart 2017 12:34 schreef desbarts het volgende:
Het was de ic pendel almere - amsterdam dus die wordt niet halverwege opgeheven. Hij reed niet harder dan 100 maar de wissels nam hij even hard geloof ik
Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel? Omdat achterblijvende reizigers en klachten niet in de KPI's komen. Een vertraagde of opgeheven trein wel. Of zit er meer achter?quote:Op maandag 20 maart 2017 10:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.
Neequote:Op maandag 20 maart 2017 16:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel?
Overvolle treinen zit ook gewoon in de KPI. Sinds dit jaar is er eentje die zitplaatskans in de spits meet en waar NS volgens mij groen op heeft gescoord.quote:Op maandag 20 maart 2017 16:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel? Omdat achterblijvende reizigers en klachten niet in de KPI's komen. Een vertraagde of opgeheven trein wel. Of zit er meer achter?
Sukkel.quote:Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
Ik zit RTL7 te kijkenquote:Op maandag 20 maart 2017 21:49 schreef b2py het volgende:
Fles, kom eens van het spoor af in Deventer
ha ha nws serieus nemen Tuurlijk kom ik daar nooitquote:Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
Sorry .quote:Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
2017* 2016**quote:Op dinsdag 21 maart 2017 07:29 schreef Igen het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)cte-treinen-a1551197
NS-treinen in 2016 veel vaker defect dan in 2015.
Had gisteravond wel een Burgernetberichtje "Politie zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn"quote:Op maandag 20 maart 2017 21:49 schreef b2py het volgende:
Fles, kom eens van het spoor af in Deventer
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 07:29 schreef Igen het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)cte-treinen-a1551197
NS-treinen in 2017Q1 veel vaker defect dan in 2016.
de omgevingstemperatuur van scherm 18 is te laag...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:28 schreef MTL het volgende:
[..]
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect.
Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden.
Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp.
Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden.
Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven
En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit.
Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen.
Is mijn geest nu echt zo geflipt wanneer ik dacht dat dit een Flash-bericht was: "Flash zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn"?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Had gisteravond wel een Burgernetberichtje "Politie zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn"
Dat was hem ja of haarquote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Had gisteravond wel een Burgernetberichtje "Politie zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn"
Ik heb ook nog nooit langer dan 30 minuten gestrand gestaan door een storing of bijvoorbeeld een aanrijding gehad met een persoon met de trein waar ik in zat. Ergo, dat je het zelf niet ervaart houdt niet in dat het er niet is.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:28 schreef MTL het volgende:
[..]
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect.
Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden.
Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp.
Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden.
Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven
En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit.
Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen.
mja, het is wel zo dat door de drukte op het spoor en de wisselsaneringen de betrouwbaarheid van het materieel omhoog moet. Dit omdat een defecte trein meer impact op de treindienst heeft dan vroeger.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:28 schreef MTL het volgende:
[..]
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect.
Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden.
Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp.
Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden.
Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven
En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit.
Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen.
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de omgevingstemperatuur van scherm 18 is te laag...
enkele pixels van buitenscherm X zijn defect is ook zon mooiequote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meldingen van het type "Gast 38193 is verdwaald en kan de uitgang van het pretpark niet vinden."
"Gasten klagen erover dat ze de toiletten niet kunnen vinden, controleer of je voldoende toiletten hebt en bouw er meer indien nodig."quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meldingen van het type "Gast 38193 is verdwaald en kan de uitgang van het pretpark niet vinden."
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
"Gasten klagen erover dat ze de toiletten niet kunnen vinden, controleer of je voldoende toiletten hebt en bouw er meer indien nodig."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |