abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169597645
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Stroomafnemers naar beneden.. Dus dat moet wel. Ach ja.. De vermogens-gewichtsverhouding is dan nog altijd beter dan bij een NS 1200 voor een trein met 10 rijtuigen. Dat slipte alleen wat minder, nu zal dat vandaag niet het grootste probleem zijn geweest met droog spoor.
Twee extra assen (y)
Bier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:56:46 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169597676
Nee, niet. Allebei 6. De 1200 is alleen zwaarder dan een motorrijtuig en heeft zandstrooiers.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:30:21 #53
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_169599566
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, niet. Allebei 6. De 1200 is alleen zwaarder dan een motorrijtuig en heeft zandstrooiers.
En drie-assige draaistellen en geen anti-slip regeling en minder vermogen en een ouderwetse vermogensregeling. M.a.w.: in de praktijk zal een mDDM een 1200 op alle punten behalve n verslaan: het bazenuiterlijk van de 1200.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:00:45 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169600220
registreer om deze reclame te verbergen
De BB Nightjet schrijft zwarte cijfers, slechts een paar maanden nadat de Oostenrijkers een aantal verbindingen van Deutsche Bahn overnamen. Uitbreiding van het netwerk wordt bestudeerd (o.a. naar Amsterdam), maar daarvoor heeft BB nieuw materieel nodig en dat is er nog niet.
We are shaping the future.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:08:58 #55
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_169600380
Jaaa nachttreinen terug *O* O+
pi_169600536
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:00 schreef James1988 het volgende:
De BB Nightjet schrijft zwarte cijfers, slechts een paar maanden nadat de Oostenrijkers een aantal verbindingen van Deutsche Bahn overnamen. Uitbreiding van het netwerk wordt bestudeerd (o.a. naar Amsterdam), maar daarvoor heeft BB nieuw materieel nodig en dat is er nog niet.
JV is er nu op excursie. Bij presentatie over NightJet werd gemeld dat het verkrijgen van knappe vertrektijden een dingetje is. Doortrekken van Nightjet dusseldorf zou een vertrek tussen vijf en zes betekenen in Nederland. Dan kan je nog prima vliegen en op een knappe tijd in een bed liggen..
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:19:04 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169600566
registreer om deze reclame te verbergen
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus. :Y
We are shaping the future.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:20:51 #58
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_169600594
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:19 schreef James1988 het volgende:
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus. :Y
Is ergens rond 2040 vast wel een keer gerealiseerd.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_169601614
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:19 schreef James1988 het volgende:
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus. :Y
Dusseldorf - Keulen hebben de Duitsers al gedaan en Emmerich - Oberhausen zijn ze mee bezig! :Y
  zaterdag 18 maart 2017 @ 00:14:45 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169602721
Nu Utrecht - Emmerik nog :s)
We are shaping the future.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:06:50 #61
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169604327
Straks maar eens met de intercity Den Haag-Breda stranden in de spanningssluis..
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:25:31 #62
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_169604434
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:19 schreef James1988 het volgende:
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus. :Y
Sweet dreams...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:43:50 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169604559
Met een beetje geluk wordt Bunnik-Driebergen ooit viersporig. Dat lijkt mij ook meer dan zat trouwens.
pi_169604560
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Straks maar eens met de intercity Den Haag-Breda stranden in de spanningssluis..
Voelt het toch nog als een tripje Hvh Strand
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:44:47 #65
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169604566
Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan?
pi_169604577
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met een beetje geluk wordt Bunnik-Driebergen ooit viersporig. Dat lijkt mij ook meer dan zat trouwens.
Zonder veel grond te hoeven kopen en nauwelijks bebouwing slopen heb je bijna gratis Utrecht Zuid - Bunnik erbij
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:47:54 #67
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169604605
Ik zie ook ooit nog wel eens een viersporigheid in Almere gebouwd worden. Alleen dan hopen dat ze het stuk doen dat het meest veelzijdig inzetbaar is: Poort-Centrum.
pi_169604849
Hoeveel extra spoor zou er niet nodig zijn met 3kV?
pi_169604897
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonder veel grond te hoeven onteigenen en nauwelijks bebouwing slopen heb je bijna gratis Utrecht Zuid - Bunnik erbij
Een klein beetje grond van 3 eigenaren onteigenen kan echt 10 keer zo lang duren als veel van 1 ;)
Bier.
pi_169604905
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:18 schreef b2py het volgende:
Hoeveel extra spoor zou er niet nodig zijn met 3kV?
3KV lost daar wel wat van op maar ik vermoed dat het evenveel problemen creert (gelijktijdigheden nodig hebben die je met 1500V niet nodig hebt) en grotendeels op dezelfde plekken.
Bier.
pi_169604906
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan?
Werkzaamheden zijn niet van Prorail maar alvast voorbereidende werkzaamheden voor de ombouw. O.a. wordt dit weekend daarnaast ook gebruikt voor aanvoer van grote materialen omdat het nu nog eenvoudig via het spoor kan. In het weekend na 1 april wordt het spoor in Schiedam fysiek weggehaald en is er pas na september weer treinverkeer mogelijk als de nieuwe spooraansluiting is gemaakt.
pi_169605026
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

3KV lost daar wel wat van op maar ik vermoed dat het evenveel problemen creert (gelijktijdigheden nodig hebben die je met 1500V niet nodig hebt) en grotendeels op dezelfde plekken.
Oftewel, je lost problemem op in de huidige dienstregeling waar kraptes heersen en je laat de rest ongemoeid en profiteert van de benefits mbt speelruimte
pi_169605057
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Oftewel, je lost problemem op in de huidige dienstregeling waar kraptes heersen en je laat de rest ongemoeid en profiteert van de benefits mbt speelruimte
Nee, dat is niet wat er staat, er staat dat als alles gelijk blijft, er knelpunten opgelost zullen worden maar dat er ook knelpunten bij zullen komen.
Bier.
pi_169605185
Vanmiddag/vanavond gaat het (niet meer)-Panorama Rail Restaurant weer een rondje rijden:

Watergraafsmeer 15.45
Breukelen 16.15
Utrecht 16.30
Arnhem 17.10
Zutphen 17.40
Deventer 17.55
Amersfoort 18.40
Utrecht 19.00/15
Breukelen a.19.35
Watergraafsmeer 20.00
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169605581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan?
Zo jammer :'(
Ben ik uiteindelijk nog steeds nooit naar HvH strand geweest.
Traject HvH haven-Rotterdam diverse keren gereisd, voelde toch altijd wel als een tijdreisje omdat ze daar altijd nog met de SGM's reden.
Was dan ook volledig verbaasd torn met de nieuwe dienstregeling er ineens SGM's op Moerwijk reden

Maar ik ga de huidige Hoekse Lijn missen... :'(
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')