1700 met 1x ICR die volle tractie, en onbegrenst, optrekt.quote:
Dat is niet meer alleen na het fluiten maar ook na de sluitfluit.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:32 schreef RokStarr het volgende:
typisch gevalletje "niet meer instappen na het fluitsignaal"
stap je in na het fluiten, dan staat je tas nog buiten...
Ik weet niet eens op welk station hij stond, dus dan is het lastig te bepalen of "de trein van 8.13" uit Almere kwam he.quote:
Yup, ik was op HS op dat moment en ie is een zequote:Op woensdag 22 maart 2017 09:33 schreef b2py het volgende:
Er staat cryptisch dat ie op Den Haag HS was
Dat is gelukkig/helaas al zo sinds de nieuwe dienstregeling.quote:Op woensdag 22 maart 2017 09:37 schreef RokStarr het volgende:
[..]
Yup, ik was op HS op dat moment en ie is een ze
Gelukkig rijdt er tussen Den Haag HS en Delft ook een sprinter, die volgens mij wel langer dan normaal was (SGMM2 i.c.m. SGMM3)
Sorry zequote:Op woensdag 22 maart 2017 09:37 schreef RokStarr het volgende:
[..]
Yup, ik was op HS op dat moment en ie is een ze
Gelukkig rijdt er tussen Den Haag HS en Delft ook een sprinter, die volgens mij wel langer dan normaal was (SGMM2 i.c.m. SGMM3)
Ik zou dit getal minimaal omdraaienquote:
Als ze die afgebrande SGM's eens afslepen zouden ze genoeg plek over hebben op eigen terrein.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:41 schreef Salatrel het volgende:
Ze leren het ook niet in Haarlem hè staat weer een virmm buiten helemaal onder de graffiti
wat denk je van sneller repareren als dat mogelijk is?quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:29 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Als ze die afgebrande SGM's eens afslepen zouden ze genoeg plek over hebben op eigen terrein.
Gewoon rond laten rijden met de tekst: "Haarlem, bedankt voor het versieren van deze trein".quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:41 schreef Salatrel het volgende:
Ze leren het ook niet in Haarlem hè staat weer een virmm buiten helemaal onder de graffiti
Wat zonde weer ... zelf gezien of via twitter of iets dergelijks?quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:41 schreef Salatrel het volgende:
Ze leren het ook niet in Haarlem hè staat weer een virmm buiten helemaal onder de graffiti
ik reed er langsquote:Op woensdag 22 maart 2017 20:16 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wat zonde weer ... zelf gezien of via twitter of iets dergelijks?
Solliciteer bij de RET dan!quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:05 schreef Salatrel het volgende:
Greavy op de hoekse lijn geweest? Alle zicht ontnemende bosjes waren weg.....
Tevens mogelijk mijn laatste slag ooit geweest
Ik denk zomaar dat ze ze niet meer gaan repareren zolang er geen duidelijkheid is of SGM in zijn geheel gaat verdwijnen of dat ze nog een termijn krijgen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat denk je van sneller repareren als dat mogelijk is?
Naar wat ik begrepen heb krijgen de drietjes een opknapbeurt zodat ze drie jaar langer mee kunnen gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:37 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat ze ze niet meer gaan repareren zolang er geen duidelijkheid is of SGM in zijn geheel gaat verdwijnen of dat ze nog een termijn krijgen.
Ik ga nog liever op een legosteentje staanquote:
Auwquote:Op woensdag 22 maart 2017 22:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Ik ga nog liever op een legosteentje staan
Goedzo!quote:Op woensdag 22 maart 2017 22:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Ik ga nog liever op een legosteentje staan
dit dus elke 10 minuten een trein is leuk maar heeft wel als gevolg dat minder treinen uit dubbele stellen zullen bestaanquote:Op donderdag 23 maart 2017 08:22 schreef boriq het volgende:
Het @NS_online team uitbreiden om alle achterblijvers te woord te kunnen staan.
Dat hoeft niet perse een kwalijke zaak te zijnquote:Op donderdag 23 maart 2017 08:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dit dus elke 10 minuten een trein is leuk maar heeft wel als gevolg dat minder treinen uit dubbele stellen zullen bestaan
Dat ook nog eens een keer, maar ze helpen met de dienstregeling belangrijke overstappen om zeep ...quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:04 schreef dennistd het volgende:
Ik vraag me sowieso af waar ze het materieel weg gaan halen...
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stelquote:Op donderdag 23 maart 2017 09:04 schreef dennistd het volgende:
Ik vraag me sowieso af waar ze het materieel weg gaan halen...
En DD-AR en DDM1 voorlopig nog niet met pensioen sturen nu de FLIRT straks volledige diensten draait. En je hebt nog een paar stelletjes SGMm die vrij zijn gekomen vanwege de Hoekse Lijn.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
nee, maar het kan wel DDZ vrijspelen voor IC'squote:
Als je het huidige materieel tussen Utrecht en Eindhoven (de meeste treinen in de spits zijn 10 bakken) verdeelt over 6 treinen, dan krijg je per uur 2 treinen met twee viertjes en de rest met losse zesjes.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
Kan je een te korte ICB mee versterken.quote:
Dat kun je nu ook al met de twee opgeknapte DDM-1 stammen die aan de kant staan bij gebrek aan rijvaardige locs.quote:Op donderdag 23 maart 2017 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kan je een te korte ICB mee versterken.
Ja, ja, ja, dat weten we nu wel.quote:Op donderdag 23 maart 2017 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt weer mede veroorzaakt door de verbouwing van Maastricht
Deel van het onderhoud dan maar tijdelijk naar Amsterdam verplaatsen?quote:Op donderdag 23 maart 2017 13:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, ja, ja, dat weten we nu wel.
zou me eerder zorgen maken dat er bij verstoring treinen tussenuit gehaald worden zonder de andere alsnog te versterken.quote:Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
Ik wilde nog even reageren op die materieeldiscussie in PHS van vanochtend. Persoonlijk denk ik dat er twee cruciale zaken zijn waarvan er 1 compleet de mist in kan gaan aan de voorkant.
1) De materieelinzet moet overeen komen met het aanbod
2) De materieelinzet moet overeenkomen met het plan
En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Puntje 2 is al jaren een issue en ik gok dat dat niet zomaar is opgelost.
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol wasquote:Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen.
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.quote:Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende:
En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Je bent wat te naiefquote:Op donderdag 23 maart 2017 22:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.
En spreiding van drukte kan je met slimme planners ook beter sturen: rustigere opties duidelijker als alternatief aangeven bijvoorbeeld of vaste reizigers eenmalig te upgraden naar 1e klas als ze kiezen voor een rustigere trein.
Dan ben je weer de verbindingen met halfuursdiensten verderop kwijt, dus dat is ook niet echt een optie.quote:Op donderdag 23 maart 2017 23:30 schreef Jappie111 het volgende:
Waarom gaan ze belangrijke verbindingen met de A2 corridor niet gewoon omvormen tot een 20-minuutsdienstregeling, evt met langere treinen, zo blijven de overstappen gehandhaafd
Ik zie het probleem niet zo? Hooguit dat de bus die aansluit op de trein met een groter exemplaar gereden moet worden. En de kwartiersverdichting prima werkt voor het lokale verkeer.quote:Op donderdag 23 maart 2017 22:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol was
Ik droom graagquote:
Het is toevallig dat juist die persoon veel post over de branden en ook in de trein zat waar de bakovergangen bij gesloopt zijn. Vind je ook niet?quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ...
http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+23+maart/
Het is meer dat NS die data op grote schaal al inzet en ook nog andere tools gebruikt om drukte te monitoren.quote:
Of iemand die net als de andere 1000den reizigers op dat stuk met de trein moet? Vergeet niet dat het traject Zandvoort was. Dit was Hoorn.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is toevallig dat juist die persoon veel post over de branden en ook in de trein zat waar de bakovergangen bij gesloopt zijn. Vind je ook niet?
Waar hebben we het hier eigenlijk over? Gaat men nu vertellen dat het niet vast zit? Zien we straks gekken die met een loopplaat onder hun arm er vandoor gaan.quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ...
http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+23+maart/
Geen gratis koffiebon gehad?quote:
heb ik nog niet eens op geletquote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is toevallig dat juist die persoon veel post over de branden en ook in de trein zat waar de bakovergangen bij gesloopt zijn. Vind je ook niet?
Je zult je erover verbazen, maar het komt regelmatig voor dat de stichter van een grote brand vooraan in het kijkend publiek staat.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:49 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Of iemand die net als de andere 1000den reizigers op dat stuk met de trein moet? Vergeet niet dat het traject Zandvoort was. Dit was Hoorn.
Of gewoon een spotter zoals vele daar.
Of of...
Het kan allemaal
Komt nog bij dat diegene natuurlijk zn waffel houdt
dader gevondenquote:Op vrijdag 24 maart 2017 21:49 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Of iemand die net als de andere 1000den reizigers op dat stuk met de trein moet? Vergeet niet dat het traject Zandvoort was. Dit was Hoorn.
Of gewoon een spotter zoals vele daar.
Of of...
Het kan allemaal
Komt nog bij dat diegene natuurlijk zn waffel houdt
Viersporige dieselmeuk. Only in GB.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 22:20 schreef James1988 het volgende:
Het is gelukt, de twee delen van de Great Central Railway gaan herenigd worden. Deze week is er een begin gemaakt aan het bouwproject dat een stuk van 500 meter spoor gaat terugplaatsen. Onderdeel van het project is de bouw van een viaduct over de viersporige Midland Main Line.
Ik ga zondagochtend met de boottrein van Amsterdam naar de Hoek.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 22:01 schreef greavy het volgende:
En wie gaan er morgen of zondag nog richting de Hoekse Lijn? Het einde is nabij.....
Mooi hè? En de electrificatie van de MML is "gepauzeerd" dus we kunnen nog vele jaren genieten van diesel op de MML.quote:
Ik ga zondag die kant opquote:Op vrijdag 24 maart 2017 22:01 schreef greavy het volgende:
En wie gaan er morgen of zondag nog richting de Hoekse Lijn? Het einde is nabij.....
quote:
Afgelopen woensdag in de 'rust' nog gedaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 22:01 schreef greavy het volgende:
En wie gaan er morgen of zondag nog richting de Hoekse Lijn? Het einde is nabij.....
En daar sta je dan snachts. En dan moet je terug naar Utrecht...quote:Op zaterdag 25 maart 2017 09:11 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die de allerlaatste passagierstrein, vertrek 00:32 Rotterdam, nemen om vervolgens een half uur later in Hoek van Holland tot de conclusie te komen dat deze trein als leeg mat terug rijdt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |