Twee extra assen (y)quote:Op vrijdag 17 maart 2017 19:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Stroomafnemers naar beneden.. Dus dat moet wel. Ach ja.. De vermogens-gewichtsverhouding is dan nog altijd beter dan bij een NS 1200 voor een trein met 10 rijtuigen. Dat slipte alleen wat minder, nu zal dat vandaag niet het grootste probleem zijn geweest met droog spoor.
En drie-assige draaistellen en geen anti-slip regeling en minder vermogen en een ouderwetse vermogensregeling. M.a.w.: in de praktijk zal een mDDM een 1200 op alle punten behalve één verslaan: het bazenuiterlijk van de 1200.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 19:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, niet. Allebei 6. De 1200 is alleen zwaarder dan een motorrijtuig en heeft zandstrooiers.
JV is er nu op excursie. Bij presentatie over NightJet werd gemeld dat het verkrijgen van knappe vertrektijden een dingetje is. Doortrekken van Nightjet dusseldorf zou een vertrek tussen vijf en zes betekenen in Nederland. Dan kan je nog prima vliegen en op een knappe tijd in een bed liggen..quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:00 schreef James1988 het volgende:
De ÖBB Nightjet schrijft zwarte cijfers, slechts een paar maanden nadat de Oostenrijkers een aantal verbindingen van Deutsche Bahn overnamen. Uitbreiding van het netwerk wordt bestudeerd (o.a. naar Amsterdam), maar daarvoor heeft ÖBB nieuw materieel nodig en dat is er nog niet.
Is ergens rond 2040 vast wel een keer gerealiseerd.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:19 schreef James1988 het volgende:
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus.
Dusseldorf - Keulen hebben de Duitsers al gedaan en Emmerich - Oberhausen zijn ze mee bezig!quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:19 schreef James1988 het volgende:
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus.
Sweet dreams...quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:19 schreef James1988 het volgende:
Hoog tijd om Amsterdam - Keulen op te waarderen naar 4 sporen en 200 km/u dus.
Voelt het toch nog als een tripje Hvh Strandquote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Straks maar eens met de intercity Den Haag-Breda stranden in de spanningssluis..
Zonder veel grond te hoeven kopen en nauwelijks bebouwing slopen heb je bijna gratis Utrecht Zuid - Bunnik erbijquote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met een beetje geluk wordt Bunnik-Driebergen ooit viersporig. Dat lijkt mij ook meer dan zat trouwens.
Een klein beetje grond van 3 eigenaren onteigenen kan echt 10 keer zo lang duren als veel van 1quote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Zonder veel grond te hoeven onteigenen en nauwelijks bebouwing slopen heb je bijna gratis Utrecht Zuid - Bunnik erbij
3KV lost daar wel wat van op maar ik vermoed dat het evenveel problemen creëert (gelijktijdigheden nodig hebben die je met 1500V niet nodig hebt) en grotendeels op dezelfde plekken.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:18 schreef b2py het volgende:
Hoeveel extra spoor zou er niet nodig zijn met 3kV?
Werkzaamheden zijn niet van Prorail maar alvast voorbereidende werkzaamheden voor de ombouw. O.a. wordt dit weekend daarnaast ook gebruikt voor aanvoer van grote materialen omdat het nu nog eenvoudig via het spoor kan. In het weekend na 1 april wordt het spoor in Schiedam fysiek weggehaald en is er pas na september weer treinverkeer mogelijk als de nieuwe spooraansluiting is gemaakt.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan?
Oftewel, je lost problemem op in de huidige dienstregeling waar kraptes heersen en je laat de rest ongemoeid en profiteert van de benefits mbt speelruimtequote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
3KV lost daar wel wat van op maar ik vermoed dat het evenveel problemen creëert (gelijktijdigheden nodig hebben die je met 1500V niet nodig hebt) en grotendeels op dezelfde plekken.
Nee, dat is niet wat er staat, er staat dat als alles gelijk blijft, er knelpunten opgelost zullen worden maar dat er ook knelpunten bij zullen komen.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Oftewel, je lost problemem op in de huidige dienstregeling waar kraptes heersen en je laat de rest ongemoeid en profiteert van de benefits mbt speelruimte
Zo jammerquote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan?
Wat?quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:18 schreef b2py het volgende:
Hoeveel extra spoor zou er niet nodig zijn met 3kV?
Tijdje terug al. Waren de laatste berichten niet dat het historisch mat er niet aan mee kon doen?quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:37 schreef Salatrel het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
Gewoon, voor al die treinen die dan WEL kunnen rijdenquote:
De bottleneck is niet primair de energievoorziening. Eerder plannormen. De enige winst zit hem wellicht in een iets snellere aanzet.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, voor al die treinen die dan WEL kunnen rijden
Een geloof is geen wetenschap, dat blijkt.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 12:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik geloof dat er met een stap naar 3kV minder infra aangelegd hoeft te worden
Dat zeker, maar ik heb geen bewijs dat het wel zo is maar ook niet dat het niet zo is. 20 sec voor een sprinter per stop kan flink schelen, dat is bijna 1,5 minuut op Weesp - Almere Oostvaardersquote:Op zaterdag 18 maart 2017 12:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een geloof is geen wetenschap, dat blijkt.
Ja liefje.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 12:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zeker, maar ik heb geen bewijs dat het wel zo is maar ook niet dat het niet zo is. 20 sec voor een sprinter per stop kan flink schelen, dat is bijna 1,5 minuut op Weesp - Almere Oostvaarders
Ze hebben wel geleerd van het afscheid van de Hofpleinlijn. Toen was het chaos om te bepalen wie met welke trein mee mocht.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:37 schreef Salatrel het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
Er was wat verwarring, omdat het historisch mat op de 26e rijdt en de laatste dag van het lijntje de 31e is.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tijdje terug al. Waren de laatste berichten niet dat het historisch mat er niet aan mee kon doen?
dan zit ik reserve... aanzienlijke kans dat ik op de laatste dag nog een slag hoek mag doenquote:Op zaterdag 18 maart 2017 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
de laatste dag van het lijntje de 31e is.
Jou blijft werkelijk NIETS bespaard hequote:Op zaterdag 18 maart 2017 16:07 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan zit ik reserve... aanzienlijke kans dat ik op de laatste dag nog een slag hoek mag doen
het leven van een machinist gaat niet over rozenquote:Op zaterdag 18 maart 2017 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jou blijft werkelijk NIETS bespaard he
stokken winkelwagens bouwmaterialen op de hoekse lijn tref je van alles aan op het spoorquote:Op zaterdag 18 maart 2017 16:29 schreef RokStarr het volgende:
Hoekse lijn is overigens wel de enige lijn waar ik heb gehoord "we staan even stil wegens stokken op het spoor"
Was echt een wtf-je
schaam jequote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nog nooit op de Hoekse Lijn geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |