abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 12:33:48 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169588870
mja, dan moet er een flinke zak met geld bij, want in de afgelopen jaren is in Zeeland flink bezuinigd op het ov
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:40:00 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169588977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het probleem is dus juist dat de provincie niet wil dokken en zich wel als de gebeten hond gedraagt.
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dan moet er een flinke zak met geld bij, want in de afgelopen jaren is in Zeeland flink bezuinigd op het ov
Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?
So we just called him Fred
pi_169589046
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?
Hamvraag? Irrelevant bedoel je. Provincies mogen zelf besluiten hoe ze bepaalde middelen inzetten.
Bier.
pi_169589114
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mensen die de trein nemen omdat die zoveel betrouwbaarder is dan de auto.
Ik denk dat bereikbaarheid werk en reiskostenvergoeding van groter belang is.
pi_169589186
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat bereikbaarheid werk en reiskostenvergoeding van groter belang is.
Ik reis alleen nog maar met de trein vanwege productiviteit. Als ik een half uur vertraging heb dan werk ik een half uur langer in de trein. Kleumen op een koud station is niet leuk inderdaad, maar dat gebeurt gelukkig niet zo heel vaak, wel té vaak.
Bier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:54:04 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169589264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hamvraag? Irrelevant bedoel je. Provincies mogen zelf besluiten hoe ze bepaalde middelen inzetten.
Provincies krijgen ook van het rijk financiële middelen om het OV te organiseren. Als die bijdrage in Zeeland tov andere provincies meer is afgenomen de laatste jaren kan ik me wel voorstellen dat die Zeeuwen zich de gebeten hond voelen.
So we just called him Fred
pi_169589365
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Provincies krijgen ook van het rijk financiële middelen om het OV te organiseren. Als die bijdrage in Zeeland tov andere provincies meer is afgenomen de laatste jaren kan ik me wel voorstellen dat die Zeeuwen zich de gebeten hond voelen.
Nee, dit gaat allemaal om algemene middelen.
Bier.
pi_169589423
De inkomsten van de provincies bestaan uit belastingen (de opcenten van motorrijtuigenbelasting), heffingen en een uitkering uit het provinciefonds.
Inkomsten uit heffingen zijn geoormerkt:
quote:
Heffingen: dit zijn rechten, tarieven en leges. Bijvoorbeeld de grondwaterheffing, leges voor vergunningen en de verontreinigingsheffing. De provincie kan voor de rechten en leges alleen de totale kosten vergoed krijgen die ze gemaakt heeft. De totale opbrengst van deze heffingen mag niet meer zijn dan de totale kosten die de provincie ermee betaalt. Voor de grondwaterheffing en verontreinigingsheffing geldt dat de opbrengst ten goede moet komen aan het beheer van het watersysteem.
De inkomsten uit de belastingen en het provinciefonds zijn algemene middelen.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog specifieke subsidies en deze moeten altijd gebruikt worden waar ze voor worden aangevraagd maar dat lijkt me duidelijk.
Bier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:04:30 #34
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169589502
Provincies hebben ook nog de BDU, de zogenaamde BredeDoelUitkering verkeer en vervoer. Bedoelt voor openbaar vervoer en investeringen in provinciale wegen of verkeersveiligheid.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 13:07:27 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169589588
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?
Je zit in Zeeland met nogal 'dunbevolkt' gebied en mensen moeten langere afstanden afleggen voor het bereiken van school/werk. Dit betekent hogere kosten voor een vervoerder, terwijl er relatief minder mensen reizen. In de in 2015 ingegane concessie is tot 20% bezuinigd. Dat is fors en daarmee ga je je meer op de dikke lijnen richten, terwijl voor de dunnere lijnen belbussen en dergelijke ingevoerd moeten worden.
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)eld-tot-30-augustus/

Van Groningen weet ik toevallig dat de Qliners nagenoeg kostendekkend zijn en dat de Qlink tegen de 60% aan zit. De andere lijnen zijn voor de helft kostendekkend ongeveer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:15:33 #36
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169589807
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Dat gaat NS vanaf december doen, twee keer per dag. Dat is inderdaad ongeveer een kwartier sneller.
pi_169590714
Een kwartier is inderdaad wel redelijk om in de dienstregeling te zetten. In de praktijk kan 20 minuten ook, maar dat is waarschijnlijk wat aan de krappe kant. Ik heb eens in een trein gezeten die vanuit Rotterdam naar Roosendaal 20 minuten vertraagd was, en vervolgens als echte IC verder ging om laatste overstappen op streekvervoer nog mogelijk te maken. In Middelburg stapte ik toen op nagenoeg de origineel geplande aankomsttijd uit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 13:57:02 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169590854
Dat zou zomaar kunnen, want dan haal je de helft van de rijtijdwinst al tussen Rotterdam en Roosendaal. Daar zit al best wat marge in.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169590927
Hm, daar was ik wat onduidelijk. De vertraging was 20 minuten in Roosendaal, niet in Rotterdam.
pi_169591009
De NS laat zich op station Delft ook wel weer van zijn beste kant zien. Komen standaard 2 treinen tegelijk aan, kan de hele meute als een stel kuddedieren 2 trappen op. Geld voor een extra trap was op daar?

En het is pas helemaal leuk als er dan ook nog mensen naar beneden willen om een trein te halen :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 14:06:27 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169591054
zodra de spoorverdubbeling tot Delft-Zuid een feit is lost het probleem zichzelf op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169591084
En er zijn drie trappen, en eigenlijk zie ik nauwelijks mensen gebruikmaken van de derde. Of nog een trap erbij het handiger had gemaakt betwijfel ik dan ook een beetje, aangezien iedereen toch wel de stationshal in wil.
pi_169591092
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
zodra de spoorverdubbeling tot Delft-Zuid een feit is lost het probleem zichzelf op
Laten we het hopen
De uiteindelijke opleverdatum van Spoorzone Delft ligt in 2035, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de tweede tunnelbuis klaar en aangesloten is
pi_169593472
2023
pi_169594091
Childhood memories, ik mag met een DD-AR reizen. [/liefdagboek]
pi_169594180
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die iedere dag moeten staan omdat hun trein altijd vol is.
Ik moest tot drgl 2017 dagelijkse staan in de ochtend, dat is nu niet meer. Nu heb ik een vierzitter voor mijzelf
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:03:33 #47
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169596644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:49 schreef b2py het volgende:
Childhood memories, ik mag met een DD-AR reizen. [/liefdagboek]
Ik zag rond dezelfde tijd een DDZ4 gesleept door een DDZ6 over het boogje van Diemen-Zuid naar Bijlmer.
pi_169597004
Dat zou zomaar een relatie kunnen hebben idd
pi_169597539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik zag rond dezelfde tijd een DDZ4 gesleept door een DDZ6 over het boogje van Diemen-Zuid naar Bijlmer.
wat een feest zal dat geweest zijn als ie echt gesleept werd :')
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:54:08 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169597617
Stroomafnemers naar beneden.. Dus dat moet wel. Ach ja.. De vermogens-gewichtsverhouding is dan nog altijd beter dan bij een NS 1200 voor een trein met 10 rijtuigen. Dat slipte alleen wat minder, nu zal dat vandaag niet het grootste probleem zijn geweest met droog spoor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')