quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het probleem is dus juist dat de provincie niet wil dokken en zich wel als de gebeten hond gedraagt.
Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dan moet er een flinke zak met geld bij, want in de afgelopen jaren is in Zeeland flink bezuinigd op het ov
Hamvraag? Irrelevant bedoel je. Provincies mogen zelf besluiten hoe ze bepaalde middelen inzetten.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?
Ik denk dat bereikbaarheid werk en reiskostenvergoeding van groter belang is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mensen die de trein nemen omdat die zoveel betrouwbaarder is dan de auto.
Ik reis alleen nog maar met de trein vanwege productiviteit. Als ik een half uur vertraging heb dan werk ik een half uur langer in de trein. Kleumen op een koud station is niet leuk inderdaad, maar dat gebeurt gelukkig niet zo heel vaak, wel té vaak.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat bereikbaarheid werk en reiskostenvergoeding van groter belang is.
Provincies krijgen ook van het rijk financiële middelen om het OV te organiseren. Als die bijdrage in Zeeland tov andere provincies meer is afgenomen de laatste jaren kan ik me wel voorstellen dat die Zeeuwen zich de gebeten hond voelen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hamvraag? Irrelevant bedoel je. Provincies mogen zelf besluiten hoe ze bepaalde middelen inzetten.
Nee, dit gaat allemaal om algemene middelen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Provincies krijgen ook van het rijk financiële middelen om het OV te organiseren. Als die bijdrage in Zeeland tov andere provincies meer is afgenomen de laatste jaren kan ik me wel voorstellen dat die Zeeuwen zich de gebeten hond voelen.
De inkomsten uit de belastingen en het provinciefonds zijn algemene middelen.quote:Heffingen: dit zijn rechten, tarieven en leges. Bijvoorbeeld de grondwaterheffing, leges voor vergunningen en de verontreinigingsheffing. De provincie kan voor de rechten en leges alleen de totale kosten vergoed krijgen die ze gemaakt heeft. De totale opbrengst van deze heffingen mag niet meer zijn dan de totale kosten die de provincie ermee betaalt. Voor de grondwaterheffing en verontreinigingsheffing geldt dat de opbrengst ten goede moet komen aan het beheer van het watersysteem.
Je zit in Zeeland met nogal 'dunbevolkt' gebied en mensen moeten langere afstanden afleggen voor het bereiken van school/werk. Dit betekent hogere kosten voor een vervoerder, terwijl er relatief minder mensen reizen. In de in 2015 ingegane concessie is tot 20% bezuinigd. Dat is fors en daarmee ga je je meer op de dikke lijnen richten, terwijl voor de dunnere lijnen belbussen en dergelijke ingevoerd moeten worden.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?
Dat gaat NS vanaf december doen, twee keer per dag. Dat is inderdaad ongeveer een kwartier sneller.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
zodra de spoorverdubbeling tot Delft-Zuid een feit is lost het probleem zichzelf op
Ik moest tot drgl 2017 dagelijkse staan in de ochtend, dat is nu niet meer. Nu heb ik een vierzitter voor mijzelfquote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die iedere dag moeten staan omdat hun trein altijd vol is.
Ik zag rond dezelfde tijd een DDZ4 gesleept door een DDZ6 over het boogje van Diemen-Zuid naar Bijlmer.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:49 schreef b2py het volgende:
Childhood memories, ik mag met een DD-AR reizen. [/liefdagboek]
wat een feest zal dat geweest zijn als ie echt gesleept werdquote:Op vrijdag 17 maart 2017 19:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik zag rond dezelfde tijd een DDZ4 gesleept door een DDZ6 over het boogje van Diemen-Zuid naar Bijlmer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |