ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja, inderdaad. De reistijden op de Zeeuwse Lijn zijn sinds dienstregeling 2012 flink langer geworden, ik denk dat veel reizigers uit Zeeland zijn overgestapt op de auto.
Tsja, provincie Zeeland ... Die hebben deze keuze gemaakt
Heb geen tijd om t artikel te zoeken, maar de provincie heeft wél zelf besloten dat de "Intercity" op alle tussengelegen stations stopt. Provincie wilde 4 treinen per uur (twee IC, twee stoptrein) maar dat was totaal niet haalbaar volgens de NS. De keus was óf twee IC en wat stations sluiten óf twee stoptreinen. Provincie wilde geen stations sluiten, dus dan maar 2 stoptreinen.
Volgens mij is NS onnodig dogmatisch bezig geweest met hun tweetreinensysteem. Dat kan je de provincie lastig verwijten. Tegelijkertijd had de provincie wat meer thuis kunnen geven als het om het ofwel sluiten van stations gaat ofwel het uitgeven van geld.
Zijn die mensen er? En zo ja, op welke trajecten dan?
Tussen Zaandam en Amsterdam bijvoorbeeld. Tussen Almere en Amsterdam. Tussen Arnhem en Utrecht. Het gaat vaak om specifieke treinen, bijvoorbeeld die van 8:14 uit X. Vanuit het Meldpunt Volle Treinen en de media is hier al diverse keren onderzoek naar gedaan. Het is tevens de reden dat er zo gezucht wordt over een landelijke uitgedunde dienstregeling, omdat ze eigenlijk altijd minder maar geen langere treinen laten rijden en dat schiet niet op. Heino-Zwolle trouwens, is ook lekker staan om 8:00 en 8:30 en ik vermoed dat dat vanuit Raalte al zo is
[ Bericht 9% gewijzigd door DeaDLocK2K op 17-03-2017 12:03:47 ]
Op vrijdag 17 maart 2017 10:01 schreef iBugged het volgende: Heb geen tijd om t artikel te zoeken, maar de provincie heeft wél zelf besloten dat de "Intercity" op alle tussengelegen stations stopt. Provincie wilde 4 treinen per uur (twee IC, twee stoptrein) maar dat was totaal niet haalbaar volgens de NS. De keus was óf twee IC en wat stations sluiten óf twee stoptreinen. Provincie wilde geen stations sluiten, dus dan maar 2 stoptreinen.
De keus was óf twee stoptreinen óf twee stoptreinen, die om de pijn een beetje te verzachten een paar stations over zouden slaan. Dat noem ik nog steeds geen IC.
De keus was óf twee stoptreinen óf twee stoptreinen, die om de pijn een beetje te verzachten een paar stations over zouden slaan. Dat noem ik nog steeds geen IC.
Dan hadden ze maar in de buidel moeten tasten zoals Twente/Overijssel ook heeft gedaan destijds bij de sprinter van Apeldoorn naar Almelo (verlengd naar Enschede) buiten de brede spits.
Maar er zal nog wel een kerk gerestaureerd moeten worden of een huildienst om een weiland van een halve hectare dat onder water moet worden gezet gehouden worden.
De keus was óf twee stoptreinen óf twee stoptreinen, die om de pijn een beetje te verzachten een paar stations over zouden slaan. Dat noem ik nog steeds geen IC.
Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Dan kun je ook een taxibusje sturen, dat is wel voldoende capaciteit voor de tussengelegen stations.
De provincie, zoals andere provincies dat ook doen voor lijnen die onrendabel zijn, maar wel fors bediend moeten worden.
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 12:24 schreef Nobu het volgende: Dan kun je ook een taxibusje sturen, dat is wel voldoende capaciteit voor de tussengelegen stations.
Eens, maar als de provincie (en de inwoners) zo graag een trein willen, dan geef je ze toch een trein en de factuur voor die trein?
Andere optie is een nieuwe OV-concessie voor Zeeland uitschrijven waarbij de NS het alleenrecht houdt op een doorgaande IC vanuit Zeeland naar de Randstad en voor regionaal vervoer (gecombineerd met de bus) alle vervoerders mogen inschrijven.
Het probleem is dus juist dat de provincie niet wil dokken en zich wel als de gebeten hond gedraagt. Ik wil ook wel een mooie kwartierspreiding over de Veluwe van Zwolle naar Utrecht maar het gaat niet gebeuren vrees ik
Op vrijdag 17 maart 2017 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het probleem is dus juist dat de provincie niet wil dokken en zich wel als de gebeten hond gedraagt.
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 12:33 schreef Peterselieman het volgende: mja, dan moet er een flinke zak met geld bij, want in de afgelopen jaren is in Zeeland flink bezuinigd op het ov
Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?
Ik denk dat bereikbaarheid werk en reiskostenvergoeding van groter belang is.
Ik reis alleen nog maar met de trein vanwege productiviteit. Als ik een half uur vertraging heb dan werk ik een half uur langer in de trein. Kleumen op een koud station is niet leuk inderdaad, maar dat gebeurt gelukkig niet zo heel vaak, wel té vaak.
Hamvraag? Irrelevant bedoel je. Provincies mogen zelf besluiten hoe ze bepaalde middelen inzetten.
Provincies krijgen ook van het rijk financiële middelen om het OV te organiseren. Als die bijdrage in Zeeland tov andere provincies meer is afgenomen de laatste jaren kan ik me wel voorstellen dat die Zeeuwen zich de gebeten hond voelen.
Provincies krijgen ook van het rijk financiële middelen om het OV te organiseren. Als die bijdrage in Zeeland tov andere provincies meer is afgenomen de laatste jaren kan ik me wel voorstellen dat die Zeeuwen zich de gebeten hond voelen.
De inkomsten van de provincies bestaan uit belastingen (de opcenten van motorrijtuigenbelasting), heffingen en een uitkering uit het provinciefonds. Inkomsten uit heffingen zijn geoormerkt:
quote:
Heffingen: dit zijn rechten, tarieven en leges. Bijvoorbeeld de grondwaterheffing, leges voor vergunningen en de verontreinigingsheffing. De provincie kan voor de rechten en leges alleen de totale kosten vergoed krijgen die ze gemaakt heeft. De totale opbrengst van deze heffingen mag niet meer zijn dan de totale kosten die de provincie ermee betaalt. Voor de grondwaterheffing en verontreinigingsheffing geldt dat de opbrengst ten goede moet komen aan het beheer van het watersysteem.
De inkomsten uit de belastingen en het provinciefonds zijn algemene middelen.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog specifieke subsidies en deze moeten altijd gebruikt worden waar ze voor worden aangevraagd maar dat lijkt me duidelijk.
Provincies hebben ook nog de BDU, de zogenaamde BredeDoelUitkering verkeer en vervoer. Bedoelt voor openbaar vervoer en investeringen in provinciale wegen of verkeersveiligheid.
Hamvraag is dan natuurlijk of in Zeeland dan evenredig veel bezuinigd op OV dan in andere provincies. En wat doen die andere provincies dan anders?
Je zit in Zeeland met nogal 'dunbevolkt' gebied en mensen moeten langere afstanden afleggen voor het bereiken van school/werk. Dit betekent hogere kosten voor een vervoerder, terwijl er relatief minder mensen reizen. In de in 2015 ingegane concessie is tot 20% bezuinigd. Dat is fors en daarmee ga je je meer op de dikke lijnen richten, terwijl voor de dunnere lijnen belbussen en dergelijke ingevoerd moeten worden. http://www.ovpro.nl/bus/2(...)eld-tot-30-augustus/
Van Groningen weet ik toevallig dat de Qliners nagenoeg kostendekkend zijn en dat de Qlink tegen de 60% aan zit. De andere lijnen zijn voor de helft kostendekkend ongeveer.
Wat zouden eigenlijk de hypothetische rijtijden zijn van een IC Roosendaal - Bergen op Zoom - Goes - Middelburg - Vlissingen? Volgens mij is hooguit een kwartier sneller in Vlissingen dan de huidige IC die voor stoptrein speelt. Dan kan je toch makkelijk direct achter de Vertrekkende IC uit Roosendaal en Vlissingen een sprinter de baan op sturen?
Dat gaat NS vanaf december doen, twee keer per dag. Dat is inderdaad ongeveer een kwartier sneller.
Een kwartier is inderdaad wel redelijk om in de dienstregeling te zetten. In de praktijk kan 20 minuten ook, maar dat is waarschijnlijk wat aan de krappe kant. Ik heb eens in een trein gezeten die vanuit Rotterdam naar Roosendaal 20 minuten vertraagd was, en vervolgens als echte IC verder ging om laatste overstappen op streekvervoer nog mogelijk te maken. In Middelburg stapte ik toen op nagenoeg de origineel geplande aankomsttijd uit.
De NS laat zich op station Delft ook wel weer van zijn beste kant zien. Komen standaard 2 treinen tegelijk aan, kan de hele meute als een stel kuddedieren 2 trappen op. Geld voor een extra trap was op daar?
En het is pas helemaal leuk als er dan ook nog mensen naar beneden willen om een trein te halen
En er zijn drie trappen, en eigenlijk zie ik nauwelijks mensen gebruikmaken van de derde. Of nog een trap erbij het handiger had gemaakt betwijfel ik dan ook een beetje, aangezien iedereen toch wel de stationshal in wil.
Laten we het hopen De uiteindelijke opleverdatum van Spoorzone Delft ligt in 2035, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de tweede tunnelbuis klaar en aangesloten is
Stroomafnemers naar beneden.. Dus dat moet wel. Ach ja.. De vermogens-gewichtsverhouding is dan nog altijd beter dan bij een NS 1200 voor een trein met 10 rijtuigen. Dat slipte alleen wat minder, nu zal dat vandaag niet het grootste probleem zijn geweest met droog spoor.
Op vrijdag 17 maart 2017 19:54 schreef Mr_Klaasje het volgende: Stroomafnemers naar beneden.. Dus dat moet wel. Ach ja.. De vermogens-gewichtsverhouding is dan nog altijd beter dan bij een NS 1200 voor een trein met 10 rijtuigen. Dat slipte alleen wat minder, nu zal dat vandaag niet het grootste probleem zijn geweest met droog spoor.
Op vrijdag 17 maart 2017 19:56 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nee, niet. Allebei 6. De 1200 is alleen zwaarder dan een motorrijtuig en heeft zandstrooiers.
En drie-assige draaistellen en geen anti-slip regeling en minder vermogen en een ouderwetse vermogensregeling. M.a.w.: in de praktijk zal een mDDM een 1200 op alle punten behalve één verslaan: het bazenuiterlijk van de 1200.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De ÖBB Nightjet schrijft zwarte cijfers, slechts een paar maanden nadat de Oostenrijkers een aantal verbindingen van Deutsche Bahn overnamen. Uitbreiding van het netwerk wordt bestudeerd (o.a. naar Amsterdam), maar daarvoor heeft ÖBB nieuw materieel nodig en dat is er nog niet.
Op vrijdag 17 maart 2017 22:00 schreef James1988 het volgende: De ÖBB Nightjet schrijft zwarte cijfers, slechts een paar maanden nadat de Oostenrijkers een aantal verbindingen van Deutsche Bahn overnamen. Uitbreiding van het netwerk wordt bestudeerd (o.a. naar Amsterdam), maar daarvoor heeft ÖBB nieuw materieel nodig en dat is er nog niet.
JV is er nu op excursie. Bij presentatie over NightJet werd gemeld dat het verkrijgen van knappe vertrektijden een dingetje is. Doortrekken van Nightjet dusseldorf zou een vertrek tussen vijf en zes betekenen in Nederland. Dan kan je nog prima vliegen en op een knappe tijd in een bed liggen..
Is ergens rond 2040 vast wel een keer gerealiseerd.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 18 maart 2017 09:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Met een beetje geluk wordt Bunnik-Driebergen ooit viersporig. Dat lijkt mij ook meer dan zat trouwens.
Zonder veel grond te hoeven kopen en nauwelijks bebouwing slopen heb je bijna gratis Utrecht Zuid - Bunnik erbij
Ik zie ook ooit nog wel eens een viersporigheid in Almere gebouwd worden. Alleen dan hopen dat ze het stuk doen dat het meest veelzijdig inzetbaar is: Poort-Centrum.
3KV lost daar wel wat van op maar ik vermoed dat het evenveel problemen creëert (gelijktijdigheden nodig hebben die je met 1500V niet nodig hebt) en grotendeels op dezelfde plekken.
Op zaterdag 18 maart 2017 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan?
Werkzaamheden zijn niet van Prorail maar alvast voorbereidende werkzaamheden voor de ombouw. O.a. wordt dit weekend daarnaast ook gebruikt voor aanvoer van grote materialen omdat het nu nog eenvoudig via het spoor kan. In het weekend na 1 april wordt het spoor in Schiedam fysiek weggehaald en is er pas na september weer treinverkeer mogelijk als de nieuwe spooraansluiting is gemaakt.
3KV lost daar wel wat van op maar ik vermoed dat het evenveel problemen creëert (gelijktijdigheden nodig hebben die je met 1500V niet nodig hebt) en grotendeels op dezelfde plekken.
Oftewel, je lost problemem op in de huidige dienstregeling waar kraptes heersen en je laat de rest ongemoeid en profiteert van de benefits mbt speelruimte
Oftewel, je lost problemem op in de huidige dienstregeling waar kraptes heersen en je laat de rest ongemoeid en profiteert van de benefits mbt speelruimte
Nee, dat is niet wat er staat, er staat dat als alles gelijk blijft, er knelpunten opgelost zullen worden maar dat er ook knelpunten bij zullen komen.
Op zaterdag 18 maart 2017 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ja, eigenlijk wilde ik vandaag nog even de Hoekse Lijn bekijken.. Plant Prorail het een na laatste weekend van de lijn werkzaamheden in. Hoe dan?
Zo jammer Ben ik uiteindelijk nog steeds nooit naar HvH strand geweest. Traject HvH haven-Rotterdam diverse keren gereisd, voelde toch altijd wel als een tijdreisje omdat ze daar altijd nog met de SGM's reden. Was dan ook volledig verbaasd torn met de nieuwe dienstregeling er ineens SGM's op Moerwijk reden
Dat zeker, maar ik heb geen bewijs dat het wel zo is maar ook niet dat het niet zo is. 20 sec voor een sprinter per stop kan flink schelen, dat is bijna 1,5 minuut op Weesp - Almere Oostvaarders
Dat zeker, maar ik heb geen bewijs dat het wel zo is maar ook niet dat het niet zo is. 20 sec voor een sprinter per stop kan flink schelen, dat is bijna 1,5 minuut op Weesp - Almere Oostvaarders
Op zaterdag 18 maart 2017 16:29 schreef RokStarr het volgende: Hoekse lijn is overigens wel de enige lijn waar ik heb gehoord "we staan even stil wegens stokken op het spoor" Was echt een wtf-je
stokken winkelwagens bouwmaterialen op de hoekse lijn tref je van alles aan op het spoor
Zo zijn er nog wel meer lijntjes waar ik nog nooit ben geweest, al dat grut in Groningen en Friesland bijvoorbeeld (behalve Leeuwarden - Groningen - Leer).
Hoekse lijn is hier in de buurt enige lijn Totdat ik erachter kwam dat reizen via Moerwijk sneller gaat als je niet in Rotterdam zelf moet zijn, heb ik hem diverse malen gebruikt. Nu niet meer zoveel want naar Delft is het bagger op die manier
Op zaterdag 18 maart 2017 17:22 schreef James1988 het volgende: Zo zijn er nog wel meer lijntjes waar ik nog nooit ben geweest, al dat grut in Groningen en Friesland bijvoorbeeld (behalve Leeuwarden - Groningen - Leer).
Dat doe je ook niet zomaar even vanuit Breda.
Heb het voor de grap een keer op een zaterdag al die noordelijke lijntjes op een dag gedaan, inclusief Leer. Ben wel even onderweg geweest. Inclusief ritjes met taxibusjes tussen Delfzijl en Roodeschool
Er is niet zo heel veel Deens materieel voor TS, en iets reskinnen heb ik nog nooit gedaan
Er is een gigantische route genaamd "Northern Europe" die loopt van Neumünster naar Randers, van Fredericia naar Kopenhagen en van Rødby naar Helsingør. En die route is nog gratis ook
The group is hoping to raise awareness of the alternative line which bypasses the vulnerable Dawlish route. That track was washed away by winter storms in 2014, leaving Cornwall and much of Devon cut off from the rest of the country. The repairs took several weeks, and cost more than £35m.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vandaag rond Ahlten / Hannover, Duitsland, even een 7 uurtjes wezen treinen klikken. Afsluiter van de dag werd de Locomore met 3 ex-NS ICK's in Locomore-huisstijl en een ICL in nog NS-kleuren maar zonder logo's. Daarnaast zijn er nog 3 Bimz-rijtuigen in de trein aanwezig, gehuurd van Heros.
Op zaterdag 18 maart 2017 20:50 schreef James1988 het volgende: Er is niet zo heel veel Deens materieel voor TS, en iets reskinnen heb ik nog nooit gedaan
Er is een gigantische route genaamd "Northern Europe" die loopt van Neumünster naar Randers, van Fredericia naar Kopenhagen en van Rødby naar Helsingør. En die route is nog gratis ook
Duits materiaal wel? Je kunt met een 103 en net zoveel rijtuigen als je wilt rijden bijvoorbeeld?
Op zaterdag 18 maart 2017 23:18 schreef greavy het volgende: Vandaag rond Ahlten / Hannover, Duitsland, even een 7 uurtjes wezen treinen klikken. Afsluiter van de dag werd de Locomore met 3 ex-NS ICK's in Locomore-huisstijl en een ICL in nog NS-kleuren maar zonder logo's. Daarnaast zijn er nog 3 Bimz-rijtuigen in de trein aanwezig, gehuurd van Heros.
De nieuwe serie 102 is ook gaaf. Rijdt 120 nog wel, kan op Vagonweb geen trein ontdekken door er planmatig mee rijdt
Dat is omdat ze nogal moeite hebben om het ding toegelaten te krijgen. Is de bedoeling dat hij op München-Nürnberg de RegionalExpress met 200km/u over de NBS gaat trekken.
Locomore is net als HKX een private open access vervoerder: https://locomore.com/de/index.html Ze rijden Stuttgart-Berlijn via Frankfurt, Kassel en Hannover, maar alleen rond het weekend en maar 1x per dag
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Locomore is net als HKX een private open access vervoerder: https://locomore.com/de/index.html Ze rijden Stuttgart-Berlijn via Frankfurt, Kassel en Hannover, maar alleen rond het weekend en maar 1x per dag
De andere ritten op maandag/dinsdag/woensdag op Stuttgart-Berlijn zijn er vooralsnog uitgehaald, omdat men er achter kwam dat anders geen tijd voor onderhoud overbleef. Men heeft maar één stam rijtuigen en nog geen reserves. Mogelijk vielen de resultaten ook iets tegen die dagen?
Vandaag mijn Canon EOS 7D + 24-105mm L-lens met pensioen gestuurd, en de Canon EOS 6D + 24-105mm Mk2 L-lens gekocht. Hopen dat ik de onscherpte die soms, totaal onverwachts, in de diepte komt kwijt raak. Oude lens gaat nog wel een keer ter reparatie weg, maar wordt dan een backup setje.
De 'Vergabekammer Westfalen' wilde de concessies 'Nahverkehr Westfalen-Lippe (NWL)' en 'Verkehrsverbundes Nordhessen (NVV)' aan DB Fernverkehr geven, zonder enige mogelijkheid tot deelname van andere vervoerders om te bieden, onder de voorwaarde dat DB Fernverkehr ook tussen Dortmund en Kassel de regionale tickets ging accepteren. Abellio heeft hiertegen bezwaar aangetekend en gewonnen: Er moet een eerlijke aanbesteding komen, waardoor de kans klein wordt dat de regionale tickets in het Fernverkehr geldig worden tussen Dortmund en Kassel.
Abellio had namelijk bij de vorige aanbesteding al deze concessie gewonnen, maar bij de nieuwe aanbesteding zouden ze gelijk buiten spel gezet worden door een onderhandse gunning. Dat mag dus niet.
Op zondag 19 maart 2017 14:49 schreef RokStarr het volgende: Trouwens, ff over deze: • Bliepfetisjist Check met dezelfde OV-Chipkaart minstens 20 keer in- én -uit.
Moet dat op dezelfde dag met alleen maar treintjes zijn? Want als bussen en trams ook meedoen, dan kom ik er minstens 1x per week aan
Op zondag 19 maart 2017 19:16 schreef Dr_Flash het volgende: Is er in Sziget weer wat te doen? Er kwam net wel een bijzonder lange sliert railtouristik en weet ik wat voor ratjetoe door Deventer
Op zondag 19 maart 2017 19:16 schreef Dr_Flash het volgende: Is er in Sziget weer wat te doen? Er kwam net wel een bijzonder lange sliert railtouristik en weet ik wat voor ratjetoe door Deventer
Leeg mat van de Alpen Expres. Ging uit Amersfoort op vertrektijd van de IC naar Enschede, die er nu met inmiddels +15 achteraan hobbelt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
"In verband met de drukte in de trein rijden wij voor de veiligheid van u en het treinpersoneel met aangepaste snelheid naar Amsterdam". Die is voor mij nieuw. Trein is te druk en nu ook nog eens vertraagd. Gelukkig staat de pimpel in amsterdam aan de overkant van mijn aankomstspoor
Op maandag 20 maart 2017 08:42 schreef desbarts het volgende: "In verband met de drukte in de trein rijden wij voor de veiligheid van u en het treinpersoneel met aangepaste snelheid naar Amsterdam". Die is voor mij nieuw. Trein is te druk en nu ook nog eens vertraagd. Gelukkig staat de pimpel in amsterdam aan de overkant van mijn aankomstspoor
Het mag een godswonder heten dat ze uberhaupt nog die trein meenemen dan, vaak zeggen ze 'zoek het maar uit' neem de volgende maar die daardoor nog duizend keer drukker is.
Het mag een godswonder heten dat ze uberhaupt nog die trein meenemen dan, vaak zeggen ze 'zoek het maar uit' neem de volgende maar die daardoor nog duizend keer drukker is.
als je een treindienstleider belt dat het zo druk is dat je met een lagere max snelheid gaat rijden wil die hem nog wel eens opheffen of die laat andere treinen voorgaan zodat blijsturing hem alsnog opheft wegens te hoog opgelopen vertraging..
als je een treindienstleider belt dat het zo druk is dat je met een lagere max snelheid gaat rijden wil die hem nog wel eens opheffen of die laat andere treinen voorgaan zodat blijsturing hem alsnog opheft wegens te hoog opgelopen vertraging..
Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.
Op maandag 20 maart 2017 10:58 schreef Salatrel het volgende: veiligheid natuurlijk het is overigens aan de machinist of hij met lagere snelheid te gaan rijden. De meesten gaan gewoon normaal of gaan niet
"argumentatie" is iets anders dan Pavloviaans gezwaai met steekwoordjes.
Het was de ic pendel almere - amsterdam dus die wordt niet halverwege opgeheven. Hij reed niet harder dan 100 maar de wissels nam hij even hard geloof ik
Op antwoord van vragen vanuit de Euregio en een aantal burgemeesters in Twente meldt DB dat ze nu de rijtuigen van de IC Berlijn renoveren (met name de airco, die het in de warme zomer wel eens wil begeven) en dat er vanaf 2023 nieuwe rijtuigen op de verbinding gaan rijden.
Op maandag 20 maart 2017 12:34 schreef desbarts het volgende: Het was de ic pendel almere - amsterdam dus die wordt niet halverwege opgeheven. Hij reed niet harder dan 100 maar de wissels nam hij even hard geloof ik
Grappig, de plekken waar die door wissels en 100 rijdt mag je 140 en die zijn al vrij smooth.
Wat is de argumentatie achter langzamer rijden bij drukte? Het wordt ook volgens volledige willekeur ingezet.
Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel? Omdat achterblijvende reizigers en klachten niet in de KPI's komen. Een vertraagde of opgeheven trein wel. Of zit er meer achter?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Is dat niet gewoonweg een vorm van actievoeren door het rijdend personeel? Omdat achterblijvende reizigers en klachten niet in de KPI's komen. Een vertraagde of opgeheven trein wel. Of zit er meer achter?
Overvolle treinen zit ook gewoon in de KPI. Sinds dit jaar is er eentje die zitplaatskans in de spits meet en waar NS volgens mij groen op heeft gescoord.
De hst-operator Thalys heeft in 2016 voor het tweede jaar op rij een daling van omzet en passagiers moeten slikken. Het jaar 2017 is daarentegen "veelbelovend" gestart, met 15 procent meer passagiers in januari en februari, zo maakte Thalys maandag bekend. Er stapten vorig jaar 6,7 miljoen passagiers op de rode hst-treinen die rijden tussen België, Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dat waren er 1,9 procent minder dan in 2015. De omzet ging nog harder achteruit: -5,9 procent tot 457,4 miljoen euro.
Onder meer de aanslagen in Brussel en in Frankrijk leidden tot een "gevoelige daling van het internationale toerisme, wat vooral zwaar woog eind 2015 en het eerste halfjaar van 2016". Thalys wijst erop dat de zakenreizen relatief stabiel bleven en dat de vrijetijdsreizen in het laatste kwartaal heropleefden.
Het herstel heeft zich begin 2017 doorgezet. In januari en februari zaten er 15 procent meer passagiers op de Thalys-treinen dan in dezelfde periode vorig jaar.
Om die groei te bestendigen, stelt Thalys capaciteitsverhogingen in het vooruitzicht. Zo zal de capaciteit tussen Parijs en Nederland vanaf april met 8 procent toenemen en zullen er vanaf juli 6 procent meer zitjes worden aangeboden op de Izy-treinen. Izy is de lowcosttrein die Thalys in april lanceerde tussen Brussel en Parijs. Die lokte tot eind vorig jaar ruim 300.000 reizigers.
Er komen geen extra treinen, benadrukt Thalys, maar een van de capaciteitsverhogende maatregelen is om ze op sommige momenten in een dubbele samenstelling te laten rijden.
Een andere hst-operator, Eurostar, kwam vorige week met gelijkaardige cijfers. Het bedrijf vervoerde minder passagiers en boekte minder omzet, wat resulteerde in een operationeel verlies. Ook Eurostar ziet forse beterschap dit jaar.
Vanwege werkzaamheden tussen Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Hauptbahnhof wordt is het treinverkeer tussen Duisburg en Düsseldorf flink gewijzigd. Een deel van het Regionalverkehr is opgeheven, een ander deel (de RE19 van Abellio) en een deel van het Fernverkehr wordt omgeleid via de normaal alleen voor goederentreinen in gebruik zijnde route via Duisburg-Wedau, Lintorf en Ratingen West. Vorige week dinsdag bracht ik een middag door langs deze spoorlijn.
ICE-3M 4680 is onderweg als ICE 123 van Amsterdam Centraal naar Frankfurt am Main als het Stellwerk Abzweig Tiefenbroich gepasseerd wordt. Bij deze inmiddels op afstand bediende post takt de lijn naar Flanderbach af, bekend van de kalktreinen naar onder meer Beverwijk.
Als RE19 van Emmerich naar Düsseldorf Hbf zijn de nieuwe Abellio FLIRT3's ET 25 2305 en 2303 onderweg. Beide stellen zijn ook geschikt voor Nederland, waar vanaf 6 april gebruik van gemaakt zal worden: dan gaat de RE19 doorrijden naar Arnhem.
Ook het reguliere goederenverkeer gaat gewoon door. Terwijl rechts nog een 151'er met containers passeert komt loc 189 065 met gasketelwagens door Ratingen West rijden. De vorige keer dat deze loc mijn camera passeerde (in 2010) was deze nog voorzien van tulpen en molens, als reclame voor de serie 189 in Nederland. Tussen toen en nu heeft de loc na een aanrijding echter ook al bijna total-loss in een Duitse achtertuin gelegen.
Het voormalige stationsgebouw van Lintorf vorm een contrastrijke rode achtergrond voor de zwart-grijze FLIRT3's 2203 en 2213 van Abellio die hier als omgeleide RE19 voorbij komen rijden.
Naast de RE19 en ICE's werden ook diverse Intercity's omgeleid, Hier was iets lastiger wijs uit te worden, omdat deze deels ook niet in Duisburg Hbf en Düsseldorf Hbf stopten. Diverse IC's miste ik daardoor ook, maar deze door loc 120 134 geduwde stam ontsnapte niet aan mijn SD-kaartje.
Aan de andere kant van het emplacementje dan het stationsgebouw ligt het voormalige Stellwerk. Deze in 1962 gebouwde post wordt gepasseerd door een gemende goederentrein getrokken door locs die een tweede leven hebben gekregen. Nadat ze op steeds meer verbindingen zijn vervangen door door treinstellen of nieuwere locs krijgen steeds meer locs uit de Baureihe 143 een nieuw bestaan in de goederendienst, hier in beeld gebracht door de 143 807 samen met een soortgenoot.
Tijdens de spitsuren wordt de uursdienst van RE19 versterkt met enkele extra treinen in de spitsrichting. Als een van deze treinen is FLIRT3 2206 van Abellio onderweg van Düsseldorf Hbf naar Emmerich als de spoorstavenopslagplaats (leuk voor galgje!) bij Duisburg-Entenfang gepasseerd wordt.
De verrassing van de dag was voor mij toch wel deze ICE 2 bij Duisburg-Entenfang. In de veronderstelling dat er alleen ICE3's (van de verbinding Amsterdam-Frankfurt) omgeleid zouden worden stond ik wel even te kijken van de doorkomst van deze 402 215 'Bitterfeld-Wolfen'. Al is en blijft het natuurlijk wel Duitsland, waar met wat creatiever is met omleidingen dan bij ons in Nederland.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Nederland is geen ruimte meer voor creativiteit omdat het spoor ramvol zit en voor de rest wissels gesaneerd zijn op cruciale plekken om nog iets leuks te kunnen bedenken
De Rail Delivery Group, de vereniging van spoorvervoerders in het Verenigd Koninkrijk, heeft een tijdje terug een nieuwe campagne gelanceerd: Britain Runs on Rail. Met deze campagne wil de RDG het belang van de spoorwegen voor de Britse economie benadrukken.
Vanaf vandaag wordt deze tv-reclame uitgezonden op vrijwel alle Britse tv-zenders:
Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
Sukkel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
ha ha nws serieus nemen Tuurlijk kom ik daar nooit
Op maandag 20 maart 2017 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jezus, ik weet weer waarom ik op Fok! eigenlijk nooit buiten dit topic kom hoor. Op NWS eens een reactie geplaatst in iets over Jesse Klaver en hoe hij automobilisten gaat naaien, over onze geliefde spoorwegen. Nounounounou. Niveautje hoor.
Sorry .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
NS-treinen in 2017Q1 veel vaker defect dan in 2016.
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect. Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden. Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp. Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden. Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven
En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit. Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 21-03-2017 09:39:50 ]
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect. Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden. Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp. Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden. Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven
En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit. Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen.
de omgevingstemperatuur van scherm 18 is te laag...
Had gisteravond wel een Burgernetberichtje "Politie zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn"
Is mijn geest nu echt zo geflipt wanneer ik dacht dat dit een Flash-bericht was: "Flash zoekt blanke vrouw, normaal postuur (etc), mogelijk omgeving spoorlijn"?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect. Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden. Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp. Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden. Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven
En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit. Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen.
Ik heb ook nog nooit langer dan 30 minuten gestrand gestaan door een storing of bijvoorbeeld een aanrijding gehad met een persoon met de trein waar ik in zat. Ergo, dat je het zelf niet ervaart houdt niet in dat het er niet is.
Apart. In mijn ervaring is de betrouwbaarheid van de treinen behoorlijk hoog. Ik kan mij eigenlijk niet eens de laatste keer herinneren dat ik een trein moest laten staan vanwege een defect. Volgens mij is de belangrijkste reden van de toenames simpelweg de snelheid waarmee storingen gemeld worden. Ik herinner mij wel dat ik ergens vorig jaar bij Sassenheim even de ATB installatie van een SLT moest resetten (duurt misschien een paar minuten) en dat ik dat ook aan de treindienstleider meldde. Toen kreeg ik van de treindienstleider te horen kreeg dat hij een blokkade op het spoor zou zetten. Het werd in de storingsinfo direct als 'defecte trein' gemeld en de andere treinen mochten niet meer vertrekken van Leiden of Hoofddorp. Na een paar minuten meldde ik dat de ATB weer correct functioneerde en ik kon weer rijden. Uiteraard is het correct: een onderdeel van de trein functioneerde niet zoals ik zou mogen verwachten. Echter is dit wel een tikkeltje overdreven
En het verhaal van voor beter OV over achterstallig onderhoud: wat een bullshit. Om hogere beschikbaarheid te hebben van materieel is er nu een pitstopsysteem ingesteld: in plaats van dat een trein werkeloos aan de kant gaat als er iets stuk is, blijft de trein indien mogelijk (!) rondrijden tot de benodigde onderdelen voor reparatie er zijn, maar dat zijn geen defecten die kunnen leiden tot stilstand van treinen.
mja, het is wel zo dat door de drukte op het spoor en de wisselsaneringen de betrouwbaarheid van het materieel omhoog moet. Dit omdat een defecte trein meer impact op de treindienst heeft dan vroeger.
Aan die wissels heb je geen flikker als er in 6 minuten drie treinen langskomen en er valt er eentje stil. Die impact valt dus best mee. Met hoge frequenties loop je sneller vast.
Ik zou het wel wat vinden hoor... "Klant 538 is nog steeds niet uitgecheckt. Controleer of deze niet buitensporig veel last heeft van een verstoring. Overweeg het aanbieden van een alternatief."
Op dinsdag 21 maart 2017 21:32 schreef RokStarr het volgende: typisch gevalletje "niet meer instappen na het fluitsignaal" stap je in na het fluiten, dan staat je tas nog buiten...
Dat is niet meer alleen na het fluiten maar ook na de sluitfluit.
Heb je gezien hoe dik die rubbers zijn? Zo'n deur sluit gewoon helemaal en de vergrendeling heeft niet door dat er een pols tussenzit. Pas wanneer er een arm* of iets dikkers tussen komt te zitten merkt de vergrendeling dat het niet goed gaat.
Vanochtend 8:13 uur geen IC Dordrecht wegens dier op het spoor. Vergis ik me, of komt deze trein vanaf Den Haag CS (waas zelf op HS) en zijn er niet veel plekken waar dan een dier op het spoor kan komen?
Ik zie alleen een melding van een zwaan in het spoor bij Almere, vanmorgen. Verder geen meldingen van dieren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik weet niet eens op welk station hij stond, dus dan is het lastig te bepalen of "de trein van 8.13" uit Almere kwam he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Yup, ik was op HS op dat moment en ie is een ze Gelukkig rijdt er tussen Den Haag HS en Delft ook een sprinter, die volgens mij wel langer dan normaal was (SGMM2 i.c.m. SGMM3)
Yup, ik was op HS op dat moment en ie is een ze Gelukkig rijdt er tussen Den Haag HS en Delft ook een sprinter, die volgens mij wel langer dan normaal was (SGMM2 i.c.m. SGMM3)
Dat is gelukkig/helaas al zo sinds de nieuwe dienstregeling. Ter vergelijking: in de oude dienstregeling werden enkele slagen gereden met 10 bakken SLT. Het is dan ook erg knus in die trein in de spits tussen Rotterdam en Den Haag
Yup, ik was op HS op dat moment en ie is een ze Gelukkig rijdt er tussen Den Haag HS en Delft ook een sprinter, die volgens mij wel langer dan normaal was (SGMM2 i.c.m. SGMM3)
Op woensdag 22 maart 2017 16:41 schreef Salatrel het volgende: Ze leren het ook niet in Haarlem hè staat weer een virmm buiten helemaal onder de graffiti
Als ze die afgebrande SGM's eens afslepen zouden ze genoeg plek over hebben op eigen terrein.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op woensdag 22 maart 2017 16:41 schreef Salatrel het volgende: Ze leren het ook niet in Haarlem hè staat weer een virmm buiten helemaal onder de graffiti
Gewoon rond laten rijden met de tekst: "Haarlem, bedankt voor het versieren van deze trein".
Op woensdag 22 maart 2017 16:41 schreef Salatrel het volgende: Ze leren het ook niet in Haarlem hè staat weer een virmm buiten helemaal onder de graffiti
Wat zonde weer ... zelf gezien of via twitter of iets dergelijks?
wat denk je van sneller repareren als dat mogelijk is?
Ik denk zomaar dat ze ze niet meer gaan repareren zolang er geen duidelijkheid is of SGM in zijn geheel gaat verdwijnen of dat ze nog een termijn krijgen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik denk zomaar dat ze ze niet meer gaan repareren zolang er geen duidelijkheid is of SGM in zijn geheel gaat verdwijnen of dat ze nog een termijn krijgen.
Naar wat ik begrepen heb krijgen de drietjes een opknapbeurt zodat ze drie jaar langer mee kunnen gaan.
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
En DD-AR en DDM1 voorlopig nog niet met pensioen sturen nu de FLIRT straks volledige diensten draait. En je hebt nog een paar stelletjes SGMm die vrij zijn gekomen vanwege de Hoekse Lijn.
dat vroeg ik mij ook af het antwoord is meer treinen bestaan uit een enkel stel
Als je het huidige materieel tussen Utrecht en Eindhoven (de meeste treinen in de spits zijn 10 bakken) verdeelt over 6 treinen, dan krijg je per uur 2 treinen met twee viertjes en de rest met losse zesjes.
Ik wilde nog even reageren op die materieeldiscussie in PHS van vanochtend. Persoonlijk denk ik dat er twee cruciale zaken zijn waarvan er 1 compleet de mist in kan gaan aan de voorkant. 1) De materieelinzet moet overeen komen met het aanbod 2) De materieelinzet moet overeenkomen met het plan
En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Puntje 2 is al jaren een issue en ik gok dat dat niet zomaar is opgelost.
Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende: Ik wilde nog even reageren op die materieeldiscussie in PHS van vanochtend. Persoonlijk denk ik dat er twee cruciale zaken zijn waarvan er 1 compleet de mist in kan gaan aan de voorkant. 1) De materieelinzet moet overeen komen met het aanbod 2) De materieelinzet moet overeenkomen met het plan
En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Puntje 2 is al jaren een issue en ik gok dat dat niet zomaar is opgelost.
zou me eerder zorgen maken dat er bij verstoring treinen tussenuit gehaald worden zonder de andere alsnog te versterken.
Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende: NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen.
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol was
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 23 maart 2017 21:38 schreef b2py het volgende: En dan zit de crux vooral in nummer 1. NS heeft wel ideeen hoe reizigers zich gaan spreiden over de treinen maar het risico zit er in dat een reiziger bewegingen maakt die ze niet verwachten. Gevolg -> te volle en te lege treinen. En dan kan het wel even duren voordat de lengte van beide treinen op orde is gebracht.
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.
En spreiding van drukte kan je met slimme planners ook beter sturen: rustigere opties duidelijker als alternatief aangeven bijvoorbeeld of vaste reizigers eenmalig te upgraden naar 1e klas als ze kiezen voor een rustigere trein.
Als ze nou eens alle informatie die ze verzamelen met de OV-chipkaart eens goed zouden gebruiken en daar een model aanhangen kan je op termijn heel nauwkeurige verwachtingen maken. De mensen die op de drukke momenten reizen zitten niet per toeval in de trein.
En spreiding van drukte kan je met slimme planners ook beter sturen: rustigere opties duidelijker als alternatief aangeven bijvoorbeeld of vaste reizigers eenmalig te upgraden naar 1e klas als ze kiezen voor een rustigere trein.
Waarom gaan ze belangrijke verbindingen met de A2 corridor niet gewoon omvormen tot een 20-minuutsdienstregeling, evt met langere treinen, zo blijven de overstappen gehandhaafd
Op donderdag 23 maart 2017 23:30 schreef Jappie111 het volgende: Waarom gaan ze belangrijke verbindingen met de A2 corridor niet gewoon omvormen tot een 20-minuutsdienstregeling, evt met langere treinen, zo blijven de overstappen gehandhaafd
Dan ben je weer de verbindingen met halfuursdiensten verderop kwijt, dus dat is ook niet echt een optie.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zo'n gevalletje had ik vanmorgen nog: een lijn met halfuursdienst die altijd versterkt werd. Nu rijden er in plaats van die versterking extra bussen een kwartier eerder en later, waardoor je even een kwartiersdienst hebt. Op zich goed bedacht (hogere frequentie dus aantrekkelijker), maar alleen die bus uit de oorspronkelijke halfuursdienst zit in de knoop op het station. Gevolg: mijn bus was overvol (met achterblijvers), terwijl de bus een kwartier later (en ongetwijfeld ook eerder) misschien net zitvol was
Ik zie het probleem niet zo? Hooguit dat de bus die aansluit op de trein met een groter exemplaar gereden moet worden. En de kwartiersverdichting prima werkt voor het lokale verkeer.
Op donderdag 23 maart 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende: De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ...
Het is toevallig dat juist die persoon veel post over de branden en ook in de trein zat waar de bakovergangen bij gesloopt zijn. Vind je ook niet?
Of iemand die net als de andere 1000den reizigers op dat stuk met de trein moet? Vergeet niet dat het traject Zandvoort was. Dit was Hoorn. Of gewoon een spotter zoals vele daar. Of of... Het kan allemaal Komt nog bij dat diegene natuurlijk zn waffel houdt
quote:
Op donderdag 23 maart 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende: De SGM-slopers zijn weer actief geweest. Nu ze de toiletten niet meer in de hens kunnen steken zijn de bakovergangen aan de beurt om te slopen ...
Waar hebben we het hier eigenlijk over? Gaat men nu vertellen dat het niet vast zit? Zien we straks gekken die met een loopplaat onder hun arm er vandoor gaan.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik heb vandaag +45 opgelopen door een aanrijding tussen Gilze-Rijen en Breda.
Na 20 minuten te hebben gewacht voor Tilburg Universiteit werd er linkerspoor naar Gilze-Rijen gereden, op het rechterspoor stond een goederentrein stil. Ik vind dat het goed was geregeld, toen mijn trein aankwam in Gilze-Rijen stond er al een vervangbus klaar. Die vertrok 5 minuten na aankomst van de trein naar Breda, prima aansluiting.
Enige puntje ter verbetering is dat ze in Breda geen chipkaartpaaltje bij de bushalte hadden gezet.
Ach, op de wegen is het niet veel beter. Gister 1 uur en 18 minuten vertraging opgelopen op een stuk van nog geen 15 kilometer. Eerst een aanhanger die glasplaten verloren was, de weg dicht. Vervolgens nog een aanrijding waardoor 3 van de 4 rijstroken dicht moesten.
Het is gelukt, de twee delen van de Great Central Railway gaan herenigd worden. Deze week is er een begin gemaakt aan het bouwproject dat een stuk van 500 meter spoor gaat terugplaatsen. Onderdeel van het project is de bouw van een viaduct over de viersporige Midland Main Line.
Of iemand die net als de andere 1000den reizigers op dat stuk met de trein moet? Vergeet niet dat het traject Zandvoort was. Dit was Hoorn. Of gewoon een spotter zoals vele daar. Of of... Het kan allemaal Komt nog bij dat diegene natuurlijk zn waffel houdt
Je zult je erover verbazen, maar het komt regelmatig voor dat de stichter van een grote brand vooraan in het kijkend publiek staat.
Of iemand die net als de andere 1000den reizigers op dat stuk met de trein moet? Vergeet niet dat het traject Zandvoort was. Dit was Hoorn. Of gewoon een spotter zoals vele daar. Of of... Het kan allemaal Komt nog bij dat diegene natuurlijk zn waffel houdt
Op vrijdag 24 maart 2017 22:20 schreef James1988 het volgende: Het is gelukt, de twee delen van de Great Central Railway gaan herenigd worden. Deze week is er een begin gemaakt aan het bouwproject dat een stuk van 500 meter spoor gaat terugplaatsen. Onderdeel van het project is de bouw van een viaduct over de viersporige Midland Main Line.
Viersporige dieselmeuk. Only in GB.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gisteravond was er een verdacht pakketje op station Lille Flandres gevonden. Het station werd daarop afgegrendeld en ontruimd door politie en militairen. Achteraf bleek het loos alarm. Een kwade reiziger ging daarop een TGV met 2 straatstenen bekogelen: De 2 ramen hadden het niet overleefd. Dan deug je toch niet?
oh, lees nu net dat er iemand met een wapen heeft rondgeschoten in Lille bij een metrostation, meerdere gewonden. Stad afgegrendeld door zwaar bewapende agenten....
Op vrijdag 24 maart 2017 22:01 schreef greavy het volgende: En wie gaan er morgen of zondag nog richting de Hoekse Lijn? Het einde is nabij.....
Afgelopen woensdag in de 'rust' nog gedaan.
Misschien de 31e nog de laatste rit meegaan naar HvH Strand (15:07 vanaf schiedam centrum) Wat een kut vroege tijd trouwens voor de laatste rit Hopelijk wel wat langer dan 3 bakken, het zal wel vol treinfanaten zitten.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die de allerlaatste passagierstrein, vertrek 00:32 Rotterdam, nemen om vervolgens een half uur later in Hoek van Holland tot de conclusie te komen dat deze trein als leeg mat terug rijdt
De late Hoekse Lijn (00:32 vanaf R'dam) neem je eigenlijk alleen maar als je uit Rotterdam weg moet. Zelf nog wel eens gedaan na een concert, trein rijdt/reed overigens niet tot Hoek van Holland dan maar tot Maassluis Centrum West waarna op een bus moet worden overgestapt
Op zaterdag 25 maart 2017 09:11 schreef FredvZ het volgende: Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die de allerlaatste passagierstrein, vertrek 00:32 Rotterdam, nemen om vervolgens een half uur later in Hoek van Holland tot de conclusie te komen dat deze trein als leeg mat terug rijdt
En daar sta je dan snachts. En dan moet je terug naar Utrecht... Het is mooi weer dus de tent op je rug meenemen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!