abonnement Unibet Coolblue
pi_169585274
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Of je leest het artikel even uit.
Dat is wellicht wat veel gevraagd. Voor je het weet moet de slachtofferrrol bijna verlaten worden :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 07:56:04 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:52:54 #152
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_169585275
Kartel...You keeping using that word. I do not think it means what you think it means.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:07:08 #153
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169585381
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 00:49 schreef LelijKnap het volgende:
Ik ben voornemens een (open) brief aan Baudet te schrijven. Wil iemand nog iets meegegeven krijgen?
Ligt eraan, wat is de insteek? Ik heb wel n.a.v P&J een alternatief voorstel voor het 5x een referendum organiseren. Maar moet even kijken of ik dat niet bij een bijeenkomst ga voorstellen :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169585439
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:07 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ligt eraan, wat is de insteek? Ik heb wel n.a.v P&J een alternatief voorstel voor het 5x een referendum organiseren. Maar moet even kijken of ik dat niet bij een bijeenkomst ga voorstellen :)
Volgens mij is 5x ook nooit de bedoeling. Ze willen vragen samen laten komen om ze vervolgens op een dag te behandelen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:15:57 #155
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169585453
Tot hoe lang blijft dit tijdelijke subforum eigenlijk open :?

Kunnen we tegen die tijd een bindend referendum houden over onze nieuwe stek van deze reeks :7 :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169585498
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:14 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij is 5x ook nooit de bedoeling. Ze willen vragen samen laten komen om ze vervolgens op een dag te behandelen.
Ze geilen nogal op Zwitserland en die gaan zeker vier keer per jaar.
pi_169585508
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hahahahaha
?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:22:51 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169585511
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:14 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij is 5x ook nooit de bedoeling. Ze willen vragen samen laten komen om ze vervolgens op een dag te behandelen.
En zelfs dat is niet nodig :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:23:30 #159
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169585519
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is wel een hele bijzondere aanname van je. Die kikker is het grote symbool van alt-right beweging. Een beweging waar Baudet op diverse manieren aan verbonden is.
Haha, die kikker wordt gewoon gebruikt door veel autisten op 4chan. En die plek kennen we als een verzameling vol trollen.
Bedankt Hans.
pi_169585549
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 02:37 schreef bascross het volgende:

[..]

Wat een bizar slecht artikel vol aannames. Pepe the frog is overal op internet populair omdat het er grappig uitziet. Heeft geen ene reet met politiek te maken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 06:52 schreef Platina het volgende:

[..]

Dit is journalistiek tegenwoordig. Berichten van forums quoten en daar met veel fantasie een verhaal omheenbrouwen.

Dat zoiets door de kwaliteitscontrole komt. NRC heeft definitief afgedaan voor mij.
Dit is juist een echt journalistiek stuk, puttend uit meerdere bronnen en inclusief wederhoor bij Thierry Baudet zelf. NRC is sowieso aardig bezig op dit gebied en besteedt als enige van de grote kranten aandacht aan hoe bewegingen op internet de politiek (kunnen) beïnvloeden, zie ook de verslaggeving over de trollen en twitteraccounts van Denk.

Dat je een dergelijk stuk wegzet als gefabuleerde onzin vol van aannames toont voor mij aan hoe zeer je je in je eigen echo chamber afzondert. Dit gebeurt steeds meer aan beide kanten van het spectrum.

En dat, lieve mensen, is één van de grote uitdagingen van het huidige tijdsgewricht.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:28:01 #161
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169585551
Maar dit geeft in ieder geval mooi het niveau aan. Een slecht getekend poppetje als symbool voor de opkomst van een nieuwe "gevaarlijke" beweging. En daar dan serieus over in discussie gaan.

Lol, laughing out loud, aldus Peter r de Vries.
Bedankt Hans.
pi_169585570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:27 schreef CPS2000 het volgende:

[..]


[..]

Dit is juist een echt journalistiek stuk, puttend uit meerdere bronnen en inclusief wederhoor bij Thierry Baudet zelf. NRC is sowieso aardig bezig op dit gebied en besteedt als enige van de grote kranten aandacht aan hoe bewegingen op internet de politiek (kunnen) beïnvloeden, zie ook de verslaggeving over de trollen en twitteraccounts van Denk.

Dat je een dergelijk stuk wegzet als gefabuleerde onzin vol van aannames toont voor mij aan hoe zeer je je in je eigen echo chamber afzondert. Dit gebeurt steeds meer aan beide kanten van het spectrum.

En dat, lieve mensen, is één van de grote uitdagingen van het huidige tijdsgewricht.
Dit.
pi_169585581
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit.
Nog bedankt voor de twee zetels hè!
pi_169585615
Pauw en Jinek net even teruggekeken. Thierry en Theo waren weer goed op dreef. Zeer tevreden met mijn stem.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:51:59 #165
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169585737
Dat stukje met Wouter Bos over een zakenkabinet was ook mooi. Hij ging Thierry verwijten dat je hierdoor afstapt van je ideologische punten. Als hij even de moeite had genomen om 2 min onderzoek te doen naar FvD, dan had hij gezien dat dit juist één van de belangrijke standpunten is.

Ook mooi dat uiteindelijk de mensen aan tafel concludeerden dat het misschien een goede optie is om niet alleen binnen je eigen partij geschikte mensen te zoeken. Maar goed je kan ook twee/drie keer binnen je eigen partij zoeken naar een minister van justitie. Of dat de kwaliteit ten goede komt is te betwijfelen.
Bedankt Hans.
pi_169585772
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit.
Mister lefty is er ook hoor
pi_169585918
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:28 schreef bascross het volgende:
Maar dit geeft in ieder geval mooi het niveau aan. Een slecht getekend poppetje als symbool voor de opkomst van een nieuwe "gevaarlijke" beweging. En daar dan serieus over in discussie gaan.

Lol, laughing out loud, aldus Peter r de Vries.
Het is juist de journalist zelf die op het eind aangeeft dat de impact van de memes waarschijnlijk laag is geweest maar dat de memeplaatsers er wel heilig in geloven dat het extreem geholpen heeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:15:55 #168
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169585973
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:27 schreef CPS2000 het volgende:

[..]


[..]

Dit is juist een echt journalistiek stuk, puttend uit meerdere bronnen en inclusief wederhoor bij Thierry Baudet zelf. NRC is sowieso aardig bezig op dit gebied en besteedt als enige van de grote kranten aandacht aan hoe bewegingen op internet de politiek (kunnen) beïnvloeden, zie ook de verslaggeving over de trollen en twitteraccounts van Denk.
Als er echt een Nederlandse alt right beweging was, had ik dat echt wel geweten. Ik kom ook op The Donald subreddit. Zoiets ontgaat je niet als daar je interesses liggen.

Er zijn wel plekken met Thierry memes maar er wordt niet of nauwelijks gereageerd. Dat vertelt mij dat een of enkele mensen met teveel tijd voor de grap een stel plaatjes hebben overgenomen, maar dat er geen daadwerkelijke community achter zit.

Het is een spookverhaal.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:16:16 #169
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169585979
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is juist de journalist zelf die op het eind aangeeft dat de impact van de memes waarschijnlijk laag is geweest maar dat de memeplaatsers er wel heilig in geloven dat het extreem geholpen heeft.
Dus we gaan serieuze artikelen schrijven over hansworsten op 4chan die denken dat ze de verkiezingen beïnvloeden met plaatjes van een slecht getekende kikker. Misschien iets voor Hart van Nederland ofzo.
Bedankt Hans.
pi_169586067
Altijd cringeworthy als mensen op tv internetfenomenen gaan gespreken. Vorig jaar na de verkiezing van Trump: "Op internet heb je nu dus iets nieuws, de zogenaamde trollen. Trollen zijn mensen die bewust vals nieuws verspreiden. Poetin heeft trollen in dienst."
standaarddrinker
pi_169586290
quote:
De lijsttrekker schrijft het succes toe aan de kwaliteit van zijn kandidaten. "Als je onze top-30 vergelijkt met die van eigenlijk alle andere partijen, is het gemiddelde IQ anderhalf tot twee keer zo hoog. We hebben gewoon héle goede mensen," zei hij tegen het ANP. Wat zijn eigen IQ is, wil hij niet zeggen. "Geen idee joh, ik maakte die opmerking met een grote glimlach, maar zij nemen het bloedserieus. Ik moet het echt nog leren dit spel."
Wat een held _O-
(she/her)
pi_169586310
Ik snap niet waarom jullie nog serieus in discussie gaan met iemand die op populist Jesse Klaver stemt. Hij verwijt FvD van onuitvoerbaare​ plannen, maar GL heeft de meest onrealistische plannen deze verkiezingen samen met PVV en SP. En niet te vergeten die snotneus die daar de leiding heeft. 8)7
pi_169586329
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:16 schreef bascross het volgende:

[..]

Dus we gaan serieuze artikelen schrijven over hansworsten op 4chan die denken dat ze de verkiezingen beïnvloeden met plaatjes van een slecht getekende kikker. Misschien iets voor Hart van Nederland ofzo.
Waarom zou je niet iets mogen schrijven over digitale subculturen en wat daarbinnen speelt?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:47:54 #174
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169586445
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom zou je niet iets mogen schrijven over digitale subculturen en wat daarbinnen speelt?
Dat mag wel, maar ik zie de toegevoegde waarde niet echt. Als jij die wel ziet is dat prima.
Bedankt Hans.
pi_169586541
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Als er echt een Nederlandse alt right beweging was, had ik dat echt wel geweten. Ik kom ook op The Donald subreddit. Zoiets ontgaat je niet als daar je interesses liggen.

Er zijn wel plekken met Thierry memes maar er wordt niet of nauwelijks gereageerd. Dat vertelt mij dat een of enkele mensen met teveel tijd voor de grap een stel plaatjes hebben overgenomen, maar dat er geen daadwerkelijke community achter zit.

Het is een spookverhaal.
In het artikel zelf staat ook dat het een 'vrij geringe groep' is. Alt-Right is wellicht wat sterk aangezet, maar het fenomeen is er wel (laten we het een homeopathische verdunning noemen...). Kijk maar op Fok hoeveel mensen FvD hebben gestemd (spoiler, volgens de poll in dit subforum de partij met de meeste stemmen). Op GeenStijl zijn ook veel FvD-stemmers actief.

Er is wel degelijk een groep jonge, hoogopgeleide, blanke mannen die veel actief is op internet en daar Baudet aanmoedigt en af en toe memes deelt. Zie dit topic. Alt-right in de V.S. is evenmin een vastomlijnde groep maar ook maar een verzameling vol los-vast verbanden.

En Baudet weet dit. Hij heeft het zelf afgekeken in de V.S. Hij bespeelt zijn doelgroep met clownesk en dandyistisch gedrag, strooit met 'interne peilingen' van 5 a 6 zetels zodat hij weer belachelijk gemaakt wordt. Nu ook weer met die opmerking over het IQ van zijn mensen, hij weet donders goed de doelgroep het vreet als zoete koek. In de kamer gaat dit spelletje natuurlijk door, in een 'fijne' tweestrijd met Denk. Die gaan elkaar lekker gebruiken om binnen no-time richting 10 zetels te gaan in de peilingen.

Ik vind de duiding van NRC verdomd goed in de buurt zitten eigenlijk, zeker voor een krant. De FvD-stemmers hier zijn de marionetten van Thierry, en ze hebben het niet eens in de gaten _O- .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')