abonnement Unibet Coolblue
pi_169578741
Hoi over uitkeringstrekkers wordt veel geklaagd en gescholden, dit heeft een kleine kern van waarheid, want sommige uitkerinsgtrekkers zijn ook gewoon niet leuk of aardig!

Maar als ik zelf ooit rijk ben of een baan heb, dan zou ik toch ook op een partij stemmen die klein beetje gunstig is voor uitkeringstrekkers! De uitkeringstrekker kan ook een bepaald psychologisch positief nut hebben!

Deze ga ik nu opsommen!

*een uitkeringstrekker heeft tijd, en deze tijd kan hij ook weggeven om buren te helpen en familie!
*een uitkeringstrekker heeft geen werkstress, dus kan een gezellige aanwinst zijn in je wijk!
*uitkeringsmeisjes in cafees, zijn nooit moe of gestrest van werk, dus hebben vaker zin in een amoureus avondje! En zijn dan lekker relaxed omdat ze niet moegewerkt zijn,
*net als bij autorijders geld een bepaald psychologisch principe , dat de bestuurder heel de tijd zijn aandacht moet vestigen op de weg , en dat de bijrijder ( soort van werkeloos ) je ook kan helpen, omdat hij weer totaal andere dingen ziet op de weg ( en symbolisch dus ook in het leven ) , en dat kan erg aangenaam zijn voor de bestuurder!
*en, last but not least, als je een bedrijfje hebt, en je hebt een mannetje nodig? dan is het soms lastig om iemand te vinden, omdat iedereen al bezet is met werk 40 uur per week, maar de uitkeringstrekker kan gelijk aan de slag! Zeg maar een soort van "vetreserve!"
*uitkerinsgtrekkers hebben veel tijd om boeken te lezen en films te kijken, en daar kan je dan leuk mee over praten!
*Edit : ook mensen die net te ziek zijn om te werken, maar net niet ziek genoeg zijn voor een hogere uitkering zoals aow enzo, die kan je met dit vangnet stelsel een beetje helpen!

Iemand die dit lijstje ook nog kan aanvullen?

( Ps liever niet met negatieve punten aankomen, ja die bestaan wel,maar die kennen we nu zo onderhand wel ! ) :)

[ Bericht 4% gewijzigd door possetje op 16-03-2017 22:16:46 ]
pi_169579099
Hoi Possetje.
Mensen mogen hier ook negatieve punten plaatsen, want daar zijn we voor op Fok he :P

Maar wat doe jij voor je buurt en je buren :)
Doe je ook vrijwilligerswerk?

Ps. we gaan er wel een normaal topic van proberen te maken met zijn allen, gewoon omdat het kan :)
Hell To The Liars
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:57:09 #3
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_169579195
Ik ben vrijwilliger bij het uwv, 7 dagen in de week handje ophouden :')
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:57:22 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_169579210
Ik snap niet zo goed waarom mensen een hekel hebben aan uitkeringstrekkers,zeker als ze uitkering krijgen voor ziekte.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_169579256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:54 schreef Droopie het volgende:
Hoi Possetje.
Mensen mogen hier ook negatieve punten plaatsen, want daar zijn we voor op Fok he :P

Maar wat doe jij voor je buurt en je buren :)
Doe je ook vrijwilligerswerk?
Ha zelf begin ik nu wel beetje naar een baan te verlangen, maar groot gedeelte van die wens is niet omdat ik me verveel met vrije tijd, maar omdat ik vaak zo baal om weinig geld te hebben, je leeft als een uitkeringspersoon zo vaak als een boedhistische monik dus maar blij moet zijn met 1 schaaltje droge rijst per dag! Dat kan heel saai zijn!

Zelf help ik graag familie en vaak een buur, verder help ik ook best vaak mensen op het web, die met levensvragen zitten, en ik ben al tikje oud en kan ze dan vaderlijk ( soort van ) advies geven! En ummmm, ik groet cashieres vaak overdreven vriendelijk en dan is hun dag gelijk weer helemaal top! :)
pi_169579444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:58 schreef possetje het volgende:

[..]

Ha zelf begin ik nu wel beetje naar een baan te verlangen, maar groot gedeelte van die wens is niet omdat ik me verveel met vrije tijd, maar omdat ik vaak zo baal om weinig geld te hebben, je leeft als een uitkeringspersoon zo vaak als een boedhistische monik dus maar blij moet zijn met 1 schaaltje droge rijst per dag! Dat kan heel saai zijn!

Zelf help ik graag familie en vaak een buur, verder help ik ook best vaak mensen op het web, die met levensvragen zitten, en ik ben al tikje oud en kan ze dan vaderlijk ( soort van ) advies geven! En ummmm, ik groet cashieres vaak overdreven vriendelijk en dan is hun dag gelijk weer helemaal top! :)
Jij lijkt me ook wel iemand die het hart op de juiste plaats heeft.

Maar zou je niet kunnen werken, beetje simpel werk waar je beetje onder de mensen komt en beetje extra geld mee maakt :P
Hell To The Liars
pi_169579501
Er is nogal een verschil tussen 'uitkeringstrekkers' en mensen die (noodgedwongen) een uitkering ontvangen.

Ik ontvang een Wajong, maar ik ben absoluut geen uitkeringstrekker.
pi_169579893
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:06 schreef madam-april het volgende:
Er is nogal een verschil tussen 'uitkeringstrekkers' en mensen die (noodgedwongen) een uitkering ontvangen.

Ik ontvang een Wajong, maar ik ben absoluut geen uitkeringstrekker.
Edit : ook mensen die net te ziek zijn om te werken, maar net niet ziek genoeg zijn voor een hogere uitkering zoals aow enzo, die kan je met dit vangnet stelsel een beetje helpen!
pi_169580005
Ik heb trouwens nog wel een positieve aanvulling:

-In arbeiderswijken waar veel uitkeringsgerechtigden wonen is vaak veel saamhorigheid en sociale controle. Iedereen kent elkaar, let op elkaar en staat voor elkaar klaar.
pi_169580284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:16 schreef possetje het volgende:

[..]

Edit : ook mensen die net te ziek zijn om te werken, maar net niet ziek genoeg zijn voor een hogere uitkering zoals aow enzo, die kan je met dit vangnet stelsel een beetje helpen!
Een uitkeringstrekker is iemand die eigenlijk wel kán werken, maar dit niet doet omdat hij/zij daar gewoon geen zin in heeft.

Een uitkeringsgerechtigde is iemand die om wat voor reden dan ook niet in staat is om te werken.

Er is een zekere overlap, bijv. de mensen die al zo lang niet gewerkt hebben dat zij een enorme afstand hebben van de arbeidsmarkt, die ze eigenlijk niet meer kunnen inlopen..
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:32:13 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169580427
De OP _O-
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:33:32 #12
451005 Grems
Clown World
pi_169580467
Mooie fantasie TS. De dagelijkse realiteit is echter dat het merendeel onrendabel rupsje-nooit-genoeg tuigh is, te lui om uit hun ogen te kijken laat staan zich bezig houden met nuttig zijn voor de maatschappij.
pi_169580519
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een uitkeringstrekker is iemand die eigenlijk wel kán werken, maar dit niet doet omdat hij/zij daar gewoon geen zin in heeft.

Een uitkeringsgerechtigde is iemand die om wat voor reden dan ook niet in staat is om te werken.

Er is een zekere overlap, bijv. de mensen die al zo lang niet gewerkt hebben dat zij een enorme afstand hebben van de arbeidsmarkt, die ze eigenlijk niet meer kunnen inlopen..
Jij hebt het redeljik helder in beeld idd.

Ik ken zo iemand die best dicht bij me staat, die dat laatste heeft. Iedereen in kringen daarbuiten roept dat hij makkelijk op de gemeentewerf kan staan bijvoorbeeld.

Dat klopt, dat zou kunnen, maar dat gaat niet. Ik heb zelf 8 maanden in een burnout gezeten en ik vond het al extreem moeilijk om terug te komen in dat ritme. Die jongen waar ik het over heb, doet al 15 jaar niets, ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat niet meer in kan lopen. Velen roepen; luie donder, profiteur en bla bla bla... maar het ligt even wat anders dan dat idd.

Maargoed, hij heeft nu voor 9 uur per week "werk", en dat gaat hem redelijk goed af.

Goeie post ^O^
Lambo of Rekt
pi_169580624
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:32 schreef Boca_Raton het volgende:
De OP _O-
Hoi.
Lief doen he :P
Hell To The Liars
pi_169580805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:33 schreef Grems het volgende:
Mooie fantasie TS. De dagelijkse realiteit is echter dat het merendeel onrendabel rupsje-nooit-genoeg tuigh is, te lui om uit hun ogen te kijken laat staan zich bezig houden met nuttig zijn voor de maatschappij.
Ja als ik ooit rijk word of een baan heb, dan ga ik toch stemmen op een partij die in een vrijetijds economie geloofd, de vraag is natuurlijk wel dan : Wie zou er meer en wie zou er minder recht krijgen op vrije tijd? Best ook wel lastige vraag, ja vroeger toen ik bij de sociale dienst kwam hadden ze zelfs echt +_*(+_)*)(*&(*^bewakers nodig om de balie werkers te beschermen tegen de ( bepaalde agresieve ) klanten, ja dat soort mensen hebben dus in mijn ogen OOK geen recht op gratis vakantie! :)
pi_169580939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:43 schreef possetje het volgende:

[..]

Ja als ik ooit rijk word of een baan heb, dan ga ik toch stemmen op een partij die in een vrijetijds economie geloofd, de vraag is natuurlijk wel dan : Wie zou er meer en wie zou er minder recht krijgen op vrije tijd? Best ook wel lastige vraag, ja vroeger toen ik bij de sociale dienst kwam hadden ze zelfs echt +_*(+_)*)(*&(*^bewakers nodig om de balie werkers te beschermen tegen de ( bepaalde agresieve ) klanten, ja dat soort mensen hebben dus in mijn ogen OOK geen recht op gratis vakantie! :)
Je bedoelt gewoon www.basisinkomen2018.nl ? Daar ben ik ook vóór inderdaad.
Lambo of Rekt
pi_169581011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je bedoelt gewoon www.basisinkomen2018.nl ? Daar ben ik ook vóór inderdaad.
Ach haha, zal er in realiteit wel op neer komen dat je net genoeg geld krijgt voor 1 boterham met pindakaas, en dan is je geld op, en dan ga je piekeren om aan meer geld te komen, en dan ga je weer werk zoeken haha!
pi_169581053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:51 schreef possetje het volgende:

[..]

Ach haha, zal er in realiteit wel op neer komen dat je net genoeg geld krijgt voor 1 boterham met pindakaas, en dan is je geld op, en dan ga je piekeren om aan meer geld te komen, en dan ga je weer werk zoeken haha!
Ja maar dat is de bedoeling ook... talenten ontwikkelen terwijl je basis gedekt is. In zwitserland lopen ze hier al verder voorop mee, en dat lijkt z'n vruchten af te werpen.
Lambo of Rekt
pi_169581056
Goede op!
pi_169581116
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:52 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja maar dat is de bedoeling ook... talenten ontwikkelen terwijl je basis gedekt is. In zwitserland lopen ze hier al verder voorop mee, en dat lijkt z'n vruchten af te werpen.
het grote voordeel is wel dat je iig niet je huis kwijtraakt als je even je baan kwijtraakt! das wel positief!
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:06:23 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169581575
Ik heb zelf geen uitkering maar vind wel dat de uitkeringen omhoog moeten. Er zal nooit voor iedereen werk zijn. Om werkgevers tegemoet te komen zorgt men dat er altijd voldoende werkloosheid is. Die mensen moeten dan wel rond kunnen komen en, weliswaar met beperkte middelen, lol in het leven kunnen blijven houden.
pi_169581681
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:35 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jij hebt het redeljik helder in beeld idd.

Ik ken zo iemand die best dicht bij me staat, die dat laatste heeft. Iedereen in kringen daarbuiten roept dat hij makkelijk op de gemeentewerf kan staan bijvoorbeeld.

Dat klopt, dat zou kunnen, maar dat gaat niet. Ik heb zelf 8 maanden in een burnout gezeten en ik vond het al extreem moeilijk om terug te komen in dat ritme. Die jongen waar ik het over heb, doet al 15 jaar niets, ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat niet meer in kan lopen. Velen roepen; luie donder, profiteur en bla bla bla... maar het ligt even wat anders dan dat idd.

Maargoed, hij heeft nu voor 9 uur per week "werk", en dat gaat hem redelijk goed af.

Goeie post ^O^
Het zijn ingewikkelde situaties en het is voor veel mensen moeilijk te begrijpen dat het voor die mensen echt een kwestie van onmacht is en niet van onwil.

Wat goed van hem dat hij nu 9 uur per week werkt. :)

Thanks :)
pi_169581760
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het zijn ingewikkelde situaties en het is voor veel mensen moeilijk te begrijpen dat het voor die mensen echt een kwestie van onmacht is en niet van onwil.

Wat goed van hem dat hij nu 9 uur per week werkt. :)

Thanks :)
Klopt, omdat mensen er met hun hoofd niet bij kunnen. Ze gaan puur uit van hun eigen situatie. En das makkelijk lullen. Het zelfde geldt voor mensen die geen geestes-ziekten kennen, zoals depressies, angstaanvallen of schizophrenie en psychoses... lekker makkelijk roepen "doe ff normaal man".

Ja, hij houdt het redelijk uit. En voelt zich er ook beter door, het sociale aspect van werk, en ritme is zó belangrijk... velen onderschatten dat zwaar.
Lambo of Rekt
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:13:55 #24
451005 Grems
Clown World
pi_169581886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:52 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja maar dat is de bedoeling ook... talenten ontwikkelen terwijl je basis gedekt is. In zwitserland lopen ze hier al verder voorop mee, en dat lijkt z'n vruchten af te werpen.
In Zwitserland hebben ze dan ook geen mutilculturele droom.
pi_169581915
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:06 schreef the-eye het volgende:
Ik heb zelf geen uitkering maar vind wel dat de uitkeringen omhoog moeten. Er zal nooit voor iedereen werk zijn. Om werkgevers tegemoet te komen zorgt men dat er altijd voldoende werkloosheid is. Die mensen moeten dan wel rond kunnen komen en, weliswaar met beperkte middelen, lol in het leven kunnen blijven houden.
Ja ik kom nog uit de tijd van de gulden, en toen waren de uitkeringen heel hoog vergeleken met nu, ja mensen die nu in uitkering zitten kunnen bijna nooit een avondje gaan dansen in een club of cafe! Echt een sociale isolement!
pi_169581939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:13 schreef Grems het volgende:

[..]

In Zwitserland hebben ze dan ook geen mutilculturele droom.
Klopt, maar volgens mij is het daar ook alleen als je van origine op Zwitsers grondgebied geboren bent, maar ik kan er naast zitten.
Lambo of Rekt
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:15:19 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169581949
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:37 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoi.
Lief doen he :P
Droopie, hand op mijn hart: ik vind de OP echt heel goed (grappig en origineel)!
pi_169582002
quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Droopie, hand op mijn hart: ik vind de OP echt heel goed (grappig en origineel)!
Ja ik zou graag ook voor een krant typen ( met behulp van spell check natuurlijk maar daar ben ik nu te lui voor ) , maar dat wereldje is erg "ons kent ons" vriendenclubje, op een of andere manier willen ze mij daar nooit aannemen! Nou ja zo heeft iedereen wel wat ey"?

Ps dankuwel voor het compliment! :)
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:17:22 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_169582019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:14 schreef possetje het volgende:

[..]

Ja ik kom nog uit de tijd van de gilden, en toen waren de uitkeringen heel hoog vergeleken met nu, ja mensen die nu in uitkering zitten kunnen bijna nooit een avondje gaan dansen in een club of cafe! Echt een sociale isolement!
Nu in deze tijd van flexwerken zou het juist zo moeten zijn als toen. Gewoon netjes ww na 6 maanden werken. Zelfs voor "moeilijke gevallen" als ons was dat vol te houden. Nu hebben werkgevers het voordeel maar de flexwerker kan de rambam krijgen
pi_169582146
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:19 schreef madam-april het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een positieve aanvulling:

-In arbeiderswijken waar veel uitkeringsgerechtigden wonen is vaak veel saamhorigheid en sociale controle. Iedereen kent elkaar, let op elkaar en staat voor elkaar klaar.
Hahaha dat hebben we gezien ja bij sbs6.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169582159
quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Droopie, hand op mijn hart: ik vind de OP echt heel goed (grappig en origineel)!
Oh sorry.
Ja ik vind hem ook mooi, er is aandacht aan besteed.

En zoals de reclame zegt,
Aandacht maakt alles beter
Hell To The Liars
pi_169582303
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hahaha dat hebben we gezien ja bij sbs6.
Waar doel je precies op?
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:26:46 #33
451005 Grems
Clown World
pi_169582328
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?

_O_ _O_ _O_
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:27:41 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169582363
Er is alleen wel een verschil tussen een uitkering krijgen vanwege ziekte of vanwege werkeloosheid. In het ene geval ben je fit en in het andere geval niet. Dat scheelt wel in wat je op een dag kunt doen (dus ook voor anderen).
pi_169582439
Ps we groeien wel naar een tijd toe dat de robots al het werk gaan doen! en dan word iedereen natuurlijk verplicht uitkeringstrekker ey! Dit proces gaat geleidelijk , maar je hebt nu in China al machines die huizen uitprinten! Echte huizen dus! Dus worden alle bouwvakkers dalijk ook werkeloos! :)
pi_169582603
quote:
En wat heeft dat te maken met saamhorigheid en sociale controle in arbeidersbuurten met veel uitkeringsgerechtigden?
pi_169582634
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

En wat heeft dat te maken met saamhorigheid en sociale controle in arbeidersbuurten met veel uitkeringsgerechtigden?
Het was een (slechte) grap. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:36:53 #38
451005 Grems
Clown World
pi_169582666
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

En wat heeft dat te maken met saamhorigheid en sociale controle in arbeidersbuurten met veel uitkeringsgerechtigden?
Deze vraag stellen is bevestigen dat je in ieder geval terecht een wajong ontvangt.
pi_169582681
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het was een (slechte) grap. ;)
Ah ok lol
pi_169582712
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:36 schreef Grems het volgende:

[..]

Deze vraag stellen is bevestigen dat je in ieder geval terecht een wajong ontvangt.
Je kan in R&P ook op een normale manier je punt maken ja!
Hell To The Liars
pi_169582733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:36 schreef Grems het volgende:

[..]

Deze vraag stellen is bevestigen dat je in ieder geval terecht een wajong ontvangt.
:*
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:42:11 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169582798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:29 schreef possetje het volgende:
Ps we groeien wel naar een tijd toe dat de robots al het werk gaan doen! en dan word iedereen natuurlijk verplicht uitkeringstrekker ey! Dit proces gaat geleidelijk , maar je hebt nu in China al machines die huizen uitprinten! Echte huizen dus! Dus worden alle bouwvakkers dalijk ook werkeloos! :)
Niet alle banen gaan verloren want er moeten ook weer mensen zijn die die robots ontwerpen, maken, verkopen etc. Hetzelfde met die printmachines.
pi_169583037
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Niet alle banen gaan verloren want er moeten ook weer mensen zijn die die robots ontwerpen, maken, verkopen etc. Hetzelfde met die printmachines.
Nou het ideaal is naturlijk : Dat wij allemaal ooit katten worden later die heeeeel de dag liggen uit te slapen, en dan ons bekje wijd open doen en dat de vogeltjes er zelf allemaal in gaan vliegen, zo je mondje in, en dat je dan weer lekker verder kan gaan luieren! :)
pi_169583136
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:49 schreef possetje het volgende:

[..]

Nou het ideaal is naturlijk : Dat wij allemaal ooit katten worden later die heeeeel de dag liggen uit te slapen, en dan ons bekje wijd open doen en dat de vogeltjes er zelf allemaal in gaan vliegen, zo je mondje in, en dat je dan weer lekker verder kan gaan luieren! :)
Ik zou mij kapot vervelen.
Hell To The Liars
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:55:33 #45
451005 Grems
Clown World
pi_169583240
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:49 schreef possetje het volgende:

[..]

Nou het ideaal is naturlijk : Dat wij allemaal ooit katten worden later die heeeeel de dag liggen uit te slapen, en dan ons bekje wijd open doen en dat de vogeltjes er zelf allemaal in gaan vliegen, zo je mondje in, en dat je dan weer lekker verder kan gaan luieren! :)
Nou ja.. ideaal

  donderdag 16 maart 2017 @ 23:56:29 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169583270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:49 schreef possetje het volgende:

[..]

Nou het ideaal is naturlijk : Dat wij allemaal ooit katten worden later die heeeeel de dag liggen uit te slapen, en dan ons bekje wijd open doen en dat de vogeltjes er zelf allemaal in gaan vliegen, zo je mondje in, en dat je dan weer lekker verder kan gaan luieren! :)
Dat denk je :D Tot je terugdenkt aan de laatste keer dat je ziek op bed lag en niet kon wachten tot je weer op mocht! Echt, daar word je heel ongelukkig van.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 00:03:33 #47
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169583560
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hahaha dat hebben we gezien ja bij sbs6.
Altijd zo mooi idd hoe de idealistische ideeën van hoger opgeleiden in de rauwe praktijk uitpakken idd.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169583632
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:10 schreef EggsTC het volgende:
Het zelfde geldt voor mensen die geen geestes-ziekten kennen, zoals depressies, angstaanvallen of schizophrenie en psychoses... lekker makkelijk roepen "doe ff normaal man".


Sja, omdat je die ziektes niet kan 'zien' denken mensen dat het een keuze is, aanstellerij.

Maar als dat een keuze was, wie zou daar nou voor kiezen? Een leven lang in de marges van de samenleving zitten, de godganse tijd worstelen met geestelijke issues en altijd met weinig geld moeten rondkomen, zonder enig vooruitzicht op meer financiële ruimte. En de 'fatsoenlijke' burger kijkt op je neer. En je minister-president komt niet voor je op, maar voedt dat vooroordeel juist.

Geef mijn portie maar aan Fikkie...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 05:09:27 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169584912
Ik ben er fel op tegen dat mensen met een uitkering vrijwilligerswerk doen of klussen voor een ander of een "dagbesteding" hebben. Dat is werk waarvoor je betaald hoort te krijgen.
Het is eigenlijk schandalig dat we blij moeten zijn dat zoveel mensen met een uitkering dat soort klussen "betaalbaar houdt".

Hoe een land met mensen met een uitkering omgaat, zegt veel over het sociale beleid, ze zijn dus een toetssteen.

En dat basisinkomen? De meeste mensen kunnen er niet eens de huur van betalen, verhuizen is bij gebrek aan goedkope woningen geen optie. Dan wordt je dus gedwongen te werken, óók als je dat om gezondheidsredenen niet (meer) kunt. Dat is asociaal.

Volgens mij zitten er best veel mensen met een uitkering in de kunsten: in een bandje, schrijver, beeldend kunstenaar. Ook allemaal vrijwilligerswerk dat zelden of nooit goed betaald is als je er je boterham mee wilt verdienen
  vrijdag 17 maart 2017 @ 05:14:35 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169584914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:14 schreef possetje het volgende:

[..]

Ja ik kom nog uit de tijd van de gulden, en toen waren de uitkeringen heel hoog vergeleken met nu, ja mensen die nu in uitkering zitten kunnen bijna nooit een avondje gaan dansen in een club of cafe! Echt een sociale isolement!
Inderdaad. Wie zich geen voorstelling kan maken van hoe dat ging in de jaren '70, '80, waarin je "een uitkering nam" zou het boek De rode loper van Thomas Rosenboom eens moeten lezen.
pi_169584917
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:14 schreef Lunatiek het volgende:
De rode loper van Thomas Rosenboom
kan je het ook kort samenvatten please?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 05:35:09 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169584923
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:24 schreef possetje het volgende:

[..]

kan je het ook kort samenvatten please?
Jongen besluit na het schooldiploma (begin jaren '70, Arnhem) een uitkering te trekken en nóóit te gaan werken. Komt in het alternatieve circuit van punks en krakers, kan leuke dingen doen van zijn uitkering, in de kunst vooral. Heeft af en toe een soort vrijwilligersbaantje omdat het leuk is. Wordt wel wat eenzaam omdat zijn makkers uiteindelijk wel zwichten voor het werk, maar dat compenseert hij met zijn kunstproject met de rode loper dat helaas zo succesvol wordt dat het op werken gaat lijken.
Goed leesbaar boek hoor, zit ook best humor in ^O^
pi_169584927
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jongen besluit na het schooldiploma (begin jaren '70, Arnhem) een uitkering te trekken en nóóit te gaan werken. Komt in het alternatieve circuit van punks en krakers, kan leuke dingen doen van zijn uitkering, in de kunst vooral. Heeft af en toe een soort vrijwilligersbaantje omdat het leuk is. Wordt wel wat eenzaam omdat zijn makkers uiteindelijk wel zwichten voor het werk, maar dat compenseert hij met zijn kunstproject met de rode loper dat helaas zo succesvol wordt dat het op werken gaat lijken.
Goed leesbaar boek hoor, zit ook best humor in ^O^
Ha ik was zelf model vroeger, ja en bij mij gelde ook een beetje : ik had geproeft van een soort piekervaring, een soort roem, en het werkte op mij dus niet echt heel verslavend, eerder soort van afschikwekkend, en heb toen voor een uitkering gekozen!

Nu ik wat ouder ben probeer ik mijn stomme persoontje( die ik nu ben geworden ) nog af en toe te overcompenseren door beroemd of rijk proberen te worden! Maar haha het lukt steeds niet!
pi_169584957
Ik denk niet dat een uitkering zo positief op je werkt, eerlijk gezegd.
Je bent altijd uitschot, hoe zwaar je probleem ook is en hoe hard je ook je best doet.
Alles wat je doet vind een ander fout, zoals dat een uitkeringsgerechtigde geen vakantiegeld zou mogen hebben omdat hij daar zomaar leuke dingen mee zou kunnen doen (meestal wordt hier het eigen bijdrage van de zorgverzekering mee betaald, maar ja.)
En je draait niet mee zoals de normale mens en hebt daarom ook een drempel als het gaat om vrienden maken en een normaal leven.
Plus het feit dat de meeste mensen niet goed kunnen omgaan met teveel vrije tijd.

Ik heb zelf een Wajong uitkering, maar als ik mocht kiezen was ik liever normaal geweest. Maar ja, al heel vaak geprobeerd en nu mag het niet meer. :{
Twiddel
pi_169585622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:09 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ben er fel op tegen dat mensen met een uitkering vrijwilligerswerk doen of klussen voor een ander of een "dagbesteding" hebben. Dat is werk waarvoor je betaald hoort te krijgen.
Het is eigenlijk schandalig dat we blij moeten zijn dat zoveel mensen met een uitkering dat soort klussen "betaalbaar houdt".

Hoe een land met mensen met een uitkering omgaat, zegt veel over het sociale beleid, ze zijn dus een toetssteen.

En dat basisinkomen? De meeste mensen kunnen er niet eens de huur van betalen, verhuizen is bij gebrek aan goedkope woningen geen optie. Dan wordt je dus gedwongen te werken, óók als je dat om gezondheidsredenen niet (meer) kunt. Dat is asociaal.

Volgens mij zitten er best veel mensen met een uitkering in de kunsten: in een bandje, schrijver, beeldend kunstenaar. Ook allemaal vrijwilligerswerk dat zelden of nooit goed betaald is als je er je boterham mee wilt verdienen
Ja maar het gaat toch ook niet tenkoste van ziekte wetten en alles? Voor zover ik weet gaat het ten koste van WW, Wajong en bijstand... en het is hoger dan Wajong, en dus daarmee ook hoger dan bijstand.
Lambo of Rekt
  vrijdag 17 maart 2017 @ 08:54:52 #56
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_169585758
Profiteurs en lamlendigheid verheerlijken? Nee, nu ga je echt te ver.

Heb nog steeds met je te doen, maar dit slaat echt nergens op.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_169585768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:54 schreef Tyr80 het volgende:
Profiteurs en lamlendigheid verheerlijken? Nee, nu ga je echt te ver.

Heb nog steeds met je te doen, maar dit slaat echt nergens op.
Want alle uitkeringsgerechtigen zijn profiteurs en lamlendig?
Volgens mij is er met die herkeuring heel veel uitgehaald juist.
Twiddel
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:10:31 #58
451005 Grems
Clown World
pi_169585909
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:56 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Want alle uitkeringsgerechtigen zijn profiteurs en lamlendig?
Volgens mij is er met die herkeuring heel veel uitgehaald juist.
Alle? Nee, wel heul veel.

Wintertje Rusland en moet je ze eens zien hakken.
pi_169585942
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:10 schreef Grems het volgende:

[..]

Alle? Nee, wel heul veel.

Wintertje Rusland en moet je ze eens zien hakken.
Volgens mij ben ik niet helemaal wakker, want ik snap je laatste zin niet :P
Twiddel
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:19:28 #60
451005 Grems
Clown World
pi_169586020
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:12 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niet helemaal wakker, want ik snap je laatste zin niet :P
Flikker mensen uit hun comfortable uitkeringshangmat en ineens blijkt 90% stiekem best nog wel iets te kunnen.
pi_169586200
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:19 schreef Grems het volgende:

[..]

Flikker mensen uit hun comfortable uitkeringshangmat en ineens blijkt 90% stiekem best nog wel iets te kunnen.
Ah zo. Ach, het is hoe je het bekijkt he, ik kan ook werken, ik weer hoe het moet en ik kan mij er toe zetten, alleen als er teveel druk op komt (wat zelfs bij vakkenvullen is) wordt ik suicidaal en psychotisch. Ik heb het echt geprobeerd en mag het niet meer proberen. Ik kan wel werken maar dan leef ik gewoon niet zo lang meer. :P
Twiddel
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:43:39 #62
451005 Grems
Clown World
pi_169586369
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]

alleen als er teveel druk op komt (wat zelfs bij vakkenvullen is) wordt ik suicidaal en psychotisch.
:')

Wat een droefenis. Toch bijzonder om de extremen van kracht en zwakte waar onze soort toe in staat is te zien.

De ene beklimt bergen met vier stompjes, de ander raakt suicidaal van vakkenvullen.
pi_169586478
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:43 schreef Grems het volgende:

[..]

:')

Wat een droefenis. Toch bijzonder om de extremen van kracht en zwakte waar onze soort toe in staat is te zien.

De ene beklimt bergen met vier stompjes, de ander raakt suicidaal van vakkenvullen.
Ook voor deze opmerking geldt, zonder dat je iemand zijn medische dossier kent
is het makkelijk oordelen vanaf je mobieltje.

Dus die toon met die smiley's mag je minderen en je mede user in R&P mag je met wat meer begrip benaderen.
Hell To The Liars
pi_169586729
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:43 schreef Grems het volgende:

[..]

:')

Wat een droefenis. Toch bijzonder om de extremen van kracht en zwakte waar onze soort toe in staat is te zien.

De ene beklimt bergen met vier stompjes, de ander raakt suicidaal van vakkenvullen.
Als jij het beter weet dan de UWV arts heb je het verkeerde werk gekozen. ;)
Twiddel
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:17:58 #65
451005 Grems
Clown World
pi_169586861
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:10 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Als jij het beter weet dan de UWV arts heb je het verkeerde werk gekozen. ;)
Dat heb ik niet gezegd. Iemand die suicidaal raakt van vakkenvullen wordt terecht als ongeschikt voor het leven aangemerkt.

Ik zei dat ik het contrast bijzonder vond.
pi_169586944
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Iemand die suicidaal raakt van vakkenvullen wordt terecht als ongeschikt voor het leven aangemerkt.

Ik zei dat ik het contrast bijzonder vond.
Ik zit ook op beschermd wonen en doe ook werk op een beschermde werkplek. Het is inderdaad een zeer apart iets, en ook erg vervelend, want ik ondervind er ook veel hinder aan.

Bijvoorbeeld, ik vind fotograferen erg leuk en doe dat ook als hobby, maar wanneer mijn moeder vraagt of ik foto's wil maken op haar feestje wil ik dat echt heel graag doen maar ga ik er zo geobsedeerd mee om (hele nachten en dagen spenderen aan oefenen en lezen erover) dat ik uiteindelijk het niet meer mag van mijn moeder en de begeleiding hier.

Het is erg kut want ik wil echt wel werken en heb het heel vaak geprobeerd bij een bejaardentehuis, AH, winkels en dergelijke en dan wordt je gewoon zo kierewiet dat op een gegeven moment de UWV zelfs zoiets hebt van ga maar kleuren op je beschermde werkplek de hele dag :X
Twiddel
pi_169587054
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik zit ook op beschermd wonen en doe ook werk op een beschermde werkplek. Het is inderdaad een zeer apart iets, en ook erg vervelend, want ik ondervind er ook veel hinder aan.

Bijvoorbeeld, ik vind fotograferen erg leuk en doe dat ook als hobby, maar wanneer mijn moeder vraagt of ik foto's wil maken op haar feestje wil ik dat echt heel graag doen maar ga ik er zo geobsedeerd mee om (hele nachten en dagen spenderen aan oefenen en lezen erover) dat ik uiteindelijk het niet meer mag van mijn moeder en de begeleiding hier.

Het is erg kut want ik wil echt wel werken en heb het heel vaak geprobeerd bij een bejaardentehuis, AH, winkels en dergelijke en dan wordt je gewoon zo kierewiet dat op een gegeven moment de UWV zelfs zoiets hebt van ga maar kleuren op je beschermde werkplek de hele dag :X
Ik vind je (zelf)spot/humor geweldig!
Daarbij wil ik opmerken dat het niet per definitie gezegd is dat je "extreem zwak" bent. Daar denk ik toch iets anders over. Je hebt een probleem, dat is een gegeven, en je hebt er meer dan eens doorheen proberen te knokken om toch iets te ondernemen voor jezelf. Ik denk dat dat juist van kracht getuigd. (ongeacht of je nou slaagt of niet)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:43:34 #68
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169587175
Waarom worden uitkeringsgerechtigden en uitkeringstrekkers niet allemaal naar de sociale werkplaats gestuurd om nog een beetje nut te hebben in de maatschappij? :?
1 + 1 = blauw
pi_169588516
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Iemand die suicidaal raakt van vakkenvullen wordt terecht als ongeschikt voor het leven aangemerkt.

Ik zei dat ik het contrast bijzonder vond.
Kijk dit soort reacties begrijp ik. Maar hiermee laat je ook heel duidelijk zien dat je niet snapt hoe extreem de psyche kan werken, omdat het bij jou wel "allemaal goed werkt". Je hebt geen idee waar je het over hebt.

En vroeger, zat ik er precies zo in als jij. Maar ik heb nu e.e.a. gezien bij mezelf en bij anderen waardoor ik er nu begrip voor heb.

Want het gaat totaal niet om wat voor baan het is.. of het nu directeur is van een multinational of dat je de straat aan moet vegen, het gaat erom "dat het moet". Die druk, kan bij mensen al teveel zijn.
Lambo of Rekt
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:51:18 #70
451005 Grems
Clown World
pi_169589210
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Kijk dit soort reacties begrijp ik. Maar hiermee laat je ook heel duidelijk zien dat je niet snapt hoe extreem de psyche kan werken, omdat het bij jou wel "allemaal goed werkt". Je hebt geen idee waar je het over hebt.

En vroeger, zat ik er precies zo in als jij. Maar ik heb nu e.e.a. gezien bij mezelf en bij anderen waardoor ik er nu begrip voor heb.

Want het gaat totaal niet om wat voor baan het is.. of het nu directeur is van een multinational of dat je de straat aan moet vegen, het gaat erom "dat het moet". Die druk, kan bij mensen al teveel zijn.
Ik snap het juist prima. Vandaar dat ik het contrast zo bijzonder vind.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:01:48 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169589439
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:51 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik snap het juist prima. Vandaar dat ik het contrast zo bijzonder vind.
:?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:04:55 #72
451005 Grems
Clown World
pi_169589514
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:?
Veel duidelijker kan ik het helaas niet maken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:10:35 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169589665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Veel duidelijker kan ik het helaas niet maken.
Hoe bedoel je, je snapt het contrast? Of ben je wat aan het flauwekullen?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:28:38 #74
451005 Grems
Clown World
pi_169591470
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, je snapt het contrast? Of ben je wat aan het flauwekullen?
Ik vind het contrast fascinerend.

Lees nog maar eventjes terug welk contrast, ik heb goede hoop dat het je gaat lukken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:32:08 #75
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169591545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:28 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik vind het contrast fascinerend.

Lees nog maar eventjes terug welk contrast, ik heb goede hoop dat het je gaat lukken.
Ah joh, neem een ander in de maling. Je doet alsof je iets begrijpt maar ik ben nummer drie al die jou niet kan volgen. :{w
pi_169593708
Hoi wou nog een aan het lijstje toevoegen, in het oude griekeland had je altijd een vrouw en die sliep heeeeel de dag lang , helemaal beneveld, en die diende dan als een levend orakel! :)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:24:04 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169593720
De meeste mensen kunnen best werken maar niet onder de moordende condities die het moderne bedrijfsleven stelt. Kijk naar wat mensen kunnen, niet naar wat ze niet kunnen, geef ze wat ze nodig hebben om het werk te doen, dan kunnen ze allemaal een zinnige bijdrage leveren.

Ik ken zo'n wajonger die ze graag wilden hebben werken, maar als de subsidie afliep na een half jaar, moest hij weg. Tot ze opnieuw subsidie kregen, dan mocht hij weer komen. Daar wordt je toch krankzinnig van?
pi_169595779
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ah zo. Ach, het is hoe je het bekijkt he, ik kan ook werken, ik weer hoe het moet en ik kan mij er toe zetten, alleen als er teveel druk op komt (wat zelfs bij vakkenvullen is) wordt ik suicidaal en psychotisch. Ik heb het echt geprobeerd en mag het niet meer proberen. Ik kan wel werken maar dan leef ik gewoon niet zo lang meer. :P
Dat is behoorlijk heftig, maar het beeld wat ik heb bij een uitkeringtrekker is ook niet zo positief; dat komt vooral omdat ik geen mensen met een uitkering ken en ze dus alleen van beelden en verhalen, wat meestal niet positief is. En ik denk dat het voor veel mensen inclusief mijzelf erg moeilijk voor te stellen is dat iemand niks kan in de zin van werk verichten .
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169607245
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk heftig, maar het beeld wat ik heb bij een uitkeringtrekker is ook niet zo positief; dat komt vooral omdat ik geen mensen met een uitkering ken en ze dus alleen van beelden en verhalen, wat meestal niet positief is. En ik denk dat het voor veel mensen inclusief mijzelf erg moeilijk voor te stellen is dat iemand niks kan in de zin van werk verichten .
Ken er jammer genoeg een heleboel ook vanuit werk. Je had hier in Almelo een arbeidsactiveringsprogramma waar mensen met een uitkering in kwamen. Heb daar echt honderden mensen voorbij zien komen waarvan er 2 in eerste instantie echt niet wilden werken. Daarvan is er 1 uiteindelijk toch nog enthousiast over werken geworden, de ander blijft een lamlendige uitvreter. Maar dat waren er dus 2, op honderden die wel wilden.

Was op zich een best mooi programma, kundige begeleiders etc. Alleen als puntje bij paaltje kwam en iemand had bijv. een beroep gevonden dat hem leuk leek was er geen geld voor de benodigde training. Uiteindelijk is het merendeel van die mensen op subsidie in fabriekshallen komen te werken, waar ze er dan standaard na een half jaar weer uitgegooid werden en het hele riedeltje opnieuw begon.

Let wel, dit zijn dus vrijwel allemaal mensen die wel gewoon konden werken. Dan heb je het nog niet aan de keur aan mensen die enorm graag willen, maar waar zoveel voorzieningen getroffen moeten worden dat het erg moeilijk is om ze te plaatsen. Vroeger had je daar beschut werken voor, dat is bijna helemaal wegbezuinigd waardoor een hoop mensen thuis komen te zitten waar ze ook niet beter van worden.

Tegenwoordig worden ze bij bedrijven geplaatst, maar daar moet vaak maar net iemand met kennis van zaken zitten over hoe je dat soort werknemers begeleidt. En de andere medewerkers moeten ze ook accepteren, want ik kan ze ook niet meer tellen die gewoon weggepest zijn omdat ze bijv. een lichte autistische stoornis hadden of zwakbegaafd waren.

Mijn ervaring is in ieder geval dat vrijwel niemand erop zit te wachten om de hele dag thuis te zitten en het overgrote deel van de mensen juist erg graag ergens wil werken, maar dat dit steeds meer onmogelijk wordt omdat allerlei herscholingsinitiatieven en beschutte werkplekken incl. begeleiders worden wegbezuinigd.
pi_169607680
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:43 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ken er jammer genoeg een heleboel ook vanuit werk. Je had hier in Almelo een arbeidsactiveringsprogramma waar mensen met een uitkering in kwamen. Heb daar echt honderden mensen voorbij zien komen waarvan er 2 in eerste instantie echt niet wilden werken. Daarvan is er 1 uiteindelijk toch nog enthousiast over werken geworden, de ander blijft een lamlendige uitvreter. Maar dat waren er dus 2, op honderden die wel wilden.

Was op zich een best mooi programma, kundige begeleiders etc. Alleen als puntje bij paaltje kwam en iemand had bijv. een beroep gevonden dat hem leuk leek was er geen geld voor de benodigde training. Uiteindelijk is het merendeel van die mensen op subsidie in fabriekshallen komen te werken, waar ze er dan standaard na een half jaar weer uitgegooid werden en het hele riedeltje opnieuw begon.

Let wel, dit zijn dus vrijwel allemaal mensen die wel gewoon konden werken. Dan heb je het nog niet aan de keur aan mensen die enorm graag willen, maar waar zoveel voorzieningen getroffen moeten worden dat het erg moeilijk is om ze te plaatsen. Vroeger had je daar beschut werken voor, dat is bijna helemaal wegbezuinigd waardoor een hoop mensen thuis komen te zitten waar ze ook niet beter van worden.

Tegenwoordig worden ze bij bedrijven geplaatst, maar daar moet vaak maar net iemand met kennis van zaken zitten over hoe je dat soort werknemers begeleidt. En de andere medewerkers moeten ze ook accepteren, want ik kan ze ook niet meer tellen die gewoon weggepest zijn omdat ze bijv. een lichte autistische stoornis hadden of zwakbegaafd waren.

Mijn ervaring is in ieder geval dat vrijwel niemand erop zit te wachten om de hele dag thuis te zitten en het overgrote deel van de mensen juist erg graag ergens wil werken, maar dat dit steeds meer onmogelijk wordt omdat allerlei herscholingsinitiatieven en beschutte werkplekken incl. begeleiders worden wegbezuinigd.
Maar is het dan zo dat ze heel specifiek iets willen doen? Of dat ze gewoon totaal niet aangenomen worden waar ze ook soliciteren? Ik snap dat als iemand per se een specialistische functie wil gaan doen zonder opleiding dat dit lastig is. Wel jammer voor die mensen die graag willen werken maar het niet lukt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 18 maart 2017 @ 14:19:07 #81
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_169607687
Positief? Dat ik niet die kutcollega ben die zich om de haverklap ziek meldt waardoor je geen ene mallemoer aan me hebt.
pi_169609674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar is het dan zo dat ze heel specifiek iets willen doen? Of dat ze gewoon totaal niet aangenomen worden waar ze ook soliciteren? Ik snap dat als iemand per se een specialistische functie wil gaan doen zonder opleiding dat dit lastig is. Wel jammer voor die mensen die graag willen werken maar het niet lukt.
Niet per se. Ik ken gevallen waar bijv. een stageplaats geregeld was en er ook ruimte tot doorgroeien naar een volledige functie als bijv. beveiliger. Daar hadden mensen tot in lengte van dagen mee onder de pannen geweest. Toch is daar gekozen voor korte termijn-gewin door ze in een fabriek te plaatsen waardoor de gemeente er een half jaar minder geld aan kwijt was, maar ze een half jaar later wel weer in dezelfde mallemolen terecht kwamen.

Op zich is er trouwens ook niks mis met fabriekswerk, maar dit was echt het simpelste van het simpelste werk en de eigenaren van de betreffende fabrieken kwamen zo aan goedkope arbeid. Uitzicht op een vaste functie was er nooit en helemaal niet op doorgroei binnen het bedrijf. Er waren zat mensen die ook in die bedrijven wel langdurig onder hun niveau wilden werken, maar er ook gewoon na een half jaar weer uitgegooid werden.

Wat daar vanuit de gemeente nou helemaal de bedoeling van was is me nog steeds niet duidelijk, want ten eerste is het gewoon een verspilling van menselijk kapitaal om ze onder hun niveau te laten werken i.p.v. ze te helpen om te scholen naar iets(m.n. techniek in deze regio) waar werk in is en aansluit bij hun niveau. Ten tweede kost het je uiteindelijk geld omdat die mensen steeds in en uit de bijstand gaan in plaats van dat je ze duurzaam aan het werk hebt.

Als je dat pad zo'n 5 keer ondergaan hebt kan ik me ook voorstellen dat je steeds minder gemotiveerd wordt trouwens, want je houdt er zelf nauwelijks iets aan over.
pi_169616649
Ik moet "werken" om mijn uitkering te behouden, vrijwilligerswerk doen en solliciteren . Daar ben ik al bijna al mijn tijd mee kwijt, dus tijd om onbekommerd naar een cafe te gaan heb ik niet. Niet dat ik dat erg vind, iets is veel beter dan niets, maar die vooroordelen dat wij alle tijd van de wereld zouden hebben zijn inmiddels achterhaald en iets van voor de participatiesamenleving.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:23 schreef possetje het volgende:
Hoi wou nog een aan het lijstje toevoegen, in het oude griekeland had je altijd een vrouw en die sliep heeeeel de dag lang , helemaal beneveld, en die diende dan als een levend orakel! :)
Bestaan nog steeds, in het alternatieve circuit. Werden eerst nog opleidingen voor betaalt van het uwv maar nu helaas voor mensen met een spirituele gave niet meer.

[ Bericht 19% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-03-2017 22:29:09 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_169617646
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 22:05 schreef geeninspiratie1235 het volgende:


Bestaan nog steeds, in het alternatieve circuit. Werden eerst nog opleidingen voor betaalt van het uwv maar nu helaas voor mensen met een spirituele gave niet meer.
ja een soort orakel die steeds gestoord word tijdens het orakelen met zeurdingen zoals rechtmatigheidsformulieren en solicitatieplichten! :)
pi_169617974
Ze hebben vaak parttime ander werk totdat de praktijk winstgevend wordt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 19 maart 2017 @ 16:20:22 #86
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_169630194
Nou, de openingspost lijkt me erg optimistisch. Al vind ik het goed om een (positief) tegengeluid te laten horen. Ik denk dat een groot deel van de mensen die een uitkering krijgt, dat ontvangt omdat ze zich in een situatie bevinden die op zich al stressvol is. Ze hebben misschien geen werkstress, maar wel stress over het niet hebben van werk of over de situatie waarin ze zitten.Dus altijd relaxt? Dat vraag ik me af.

Ik denk overigens dat mensen 'met een afstand tot de arbeidsmarkt' zoals ze dat zo mooi zeggen heel veel kunnen toevoegen in het werkzame leven. Dus dat is een positief aspect, wat nog niet bepaald benut wordt. Het is ongelooflijk dat er enerzijds veel mensen overlopen van de werkstress, randje burn-out en zo... terwijl er anderzijds mensen zijn die gewoon zo moeilijk aan de slag komen. Ik denk dat veel mensen met een uitkering heel goed in staat zijn om het werk van anderen te verlichten, door naar hun eigen mogelijkheden bij te dragen.

Zelf studeer ik op dit moment nog maar door ziekte (sneller vermoeid, dus fulltime werken kan voorlopig denk ik niet... en cognitief net wat trager) ben ik zeker niet de ideale werknemer. Maar ik ben er van overtuigd dat ik bij kan dragen! Nu nog afwachten of werkgevers dat idee delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door pietkanarie op 19-03-2017 16:34:31 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 19 maart 2017 @ 16:30:03 #87
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_169630646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:24 schreef Lunatiek het volgende:
De meeste mensen kunnen best werken maar niet onder de moordende condities die het moderne bedrijfsleven stelt. Kijk naar wat mensen kunnen, niet naar wat ze niet kunnen, geef ze wat ze nodig hebben om het werk te doen, dan kunnen ze allemaal een zinnige bijdrage leveren.

Ik ken zo'n wajonger die ze graag wilden hebben werken, maar als de subsidie afliep na een half jaar, moest hij weg. Tot ze opnieuw subsidie kregen, dan mocht hij weer komen. Daar wordt je toch krankzinnig van?
Hier ben ik het helemaal mee eens!!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 19 maart 2017 @ 16:31:18 #88
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169630690
Vroeger waren er geen uitkeringen. Toen gingen de mensen die niet konden jagen gewoon DOOD! DOOOOOOOOOOD
pi_169638391
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 06:14 schreef summer2bird het volgende:

Alles wat je doet vind een ander fout, zoals dat een uitkeringsgerechtigde geen vakantiegeld zou mogen hebben omdat hij daar zomaar leuke dingen mee zou kunnen doen.
Dat inderdaad. Dat sommige mensen het liefst zien dat je de hele dag door op water en brood zit en vooral niks leuks mag doen. Alsof je een soort boef bent.
pi_169638506
quote:
8s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:31 schreef Twiitch het volgende:
Vroeger waren er geen uitkeringen. Toen gingen de mensen die niet konden jagen gewoon DOOD! DOOOOOOOOOOD
nee hoor haha,,,

je had ookl vrienden en familie!

Dan ging de een lekker lui zijn thuis, en de tweede ging dan jagen! :)

de een vind jagen leuk! de ander uitslapen! :)
pi_169638510
quote:
8s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:31 schreef Twiitch het volgende:
Vroeger waren er geen uitkeringen. Toen gingen de mensen die niet konden jagen gewoon DOOD! DOOOOOOOOOOD
Nee hoor, ze maakten zich voor de stam nuttig met andere dingen. Een beetje op de kleintjes passen, koken, manden vlechten. Iedereen hielp mee zover die kon. Totdat er een strenge winter kwam. Dan denk ik wel dat de minst productieve mensen het eerst werden opgeofferd.
pi_169638804
Maar goed, tegenwoordig is het de bedoeling dat het bedrijfsleven de functie van de sociale werkplaats overneemt en gewoon even alle wajongers een werkplek geeft. Ken er genoeg voor wie dat in principe zou werken.

Maar de overgrote meerderheid heeft best veel begeleiding nodig. En bedrijven kunnen die niet geven. Heb het zien mislukken.

Bedrijf van goede wil, wajonger van goede wil... maar die jongen had echt veel 1 op 1 begeleiding nodig en dat kan een commercieel bedrijf gewoon niet geven.
pi_169639974
:')
Meestal doen die gasten niet zoveel behalven het handje op houden. Een ochtendje helpen in een tehuis of kinderboerderij is al weer te veel gevraagd :')
pi_169640020
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:00 schreef Fatoeman het volgende:
:')
Meestal doen die gasten niet zoveel behalven het handje op houden. Een ochtendje helpen in een tehuis of kinderboerderij is al weer te veel gevraagd :')
Hoi alle kinderboerderijen draaien toch al lekker zoals het nu is? Wat wou je dan ? 20 miljoen kamelen uit arabie importeren zodat we weer extra ( verplichte ) banen hebben bij kinderboerderijen?
pi_169640086
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:02 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi alle kinderboerderijen draaien toch al lekker zoals het nu is? Wat wou je dan ? 20 miljoen kamelen uit arabie importeren zodat we weer extra ( verplichte ) banen hebben bij kinderboerderijen?
Ik ken een kinderboerderij die toch wel wat mensen tekort komt
pi_169640108
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:06 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ik ken een kinderboerderij die toch wel wat mensen tekort komt
Ja maar het moet ook je passie zijn om heel de dag achter geiten aan te lopen en hun drollen op te ruimen!
pi_169640670
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:07 schreef possetje het volgende:

[..]

Ja maar het moet ook je passie zijn om heel de dag achter geiten aan te lopen en hun drollen op te ruimen!
Net als werken. Het moet gewoon in je aard zitten inderdaad :P
pi_169645755
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:00 schreef Fatoeman het volgende:
:')
Meestal doen die gasten niet zoveel behalven het handje op houden. Een ochtendje helpen in een tehuis of kinderboerderij is al weer te veel gevraagd :')
Dat is dus niet mijn ervaring en ik heb met honderden van die gasten gewerkt. Heb het hierboven al gepost, maar daar zaten er maar 2 tussen die echt niet wilden. En 1 van de 2 is met een hoop counseling ook gewoon hard aan het werk gegaan. De ander trekt zich helaas nergens wat van aan, is op een gegeven moment ook gewoon uit het arbeidsactiveringsprogramma gegooid en gekort op zijn uitkering. Wat weer als gevolg had dat hij is gaan stelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')