abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 maart 2017 @ 23:16:06 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169601493
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ach. Nederland vergeet vaak ook zijn eigen verleden. Of de acties van hun politie waarbij 'per ongeluk' doden vallen.
Protesten op het taksimplein vergeten?

[ Bericht 15% gewijzigd door Straatcommando. op 18-03-2017 11:09:10 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 18 maart 2017 @ 03:21:36 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169603711
Oh oh, kennelijk heeft de Rotterdamse politie toch een beetje té bijdehand gedaan tegen een stel (onschendbare) diplomaten, dom dom dom. Dat kan ons duur komen te staan, straks mag Koenders alsnog naar Ankara, met hangende pootjes, een kop als een oorwurm en het boetekleed om zijn nek, :').

http://www.volkskrant.nl/(...)-toch-fout~a4475919/
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_169603789
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 03:21 schreef Ringo het volgende:
Oh oh, kennelijk heeft de Rotterdamse politie toch een beetje té bijdehand gedaan tegen een stel (onschendbare) diplomaten, dom dom dom. Dat kan ons duur komen te staan, straks mag Koenders alsnog naar Ankara, met hangende pootjes, een kop als een oorwurm en het boetekleed om zijn nek, :').

http://www.volkskrant.nl/(...)-toch-fout~a4475919/
En zo win je dus verkiezingen. Als er al dagen van te voren gesprekken gaande zijn waar ook Rutte bij betrokken is dan is het wel vreemd dat je zo'n blunder maakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 18 maart 2017 @ 06:43:59 #104
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169603846
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 03:21 schreef Ringo het volgende:
Oh oh, kennelijk heeft de Rotterdamse politie toch een beetje té bijdehand gedaan tegen een stel (onschendbare) diplomaten, dom dom dom. Dat kan ons duur komen te staan, straks mag Koenders alsnog naar Ankara, met hangende pootjes, een kop als een oorwurm en het boetekleed om zijn nek, :').

http://www.volkskrant.nl/(...)-toch-fout~a4475919/
Er staat niet ten onrechte mogelijk. Je leest in dat artikel meerdere verschillende verhalen dus al te veel zekerheid geeft dit niet. De afsluitende opmerking door de "expert" (over mogelijke immuniteit van de minister) klinkt trouwens als complete flauwekul.

Knap trouwens dat men er toch nog een draai aan weet te geven waarbij de Turken er mogelijk niet als complete idioten uit komt. Dat zal wel flink zoeken geweest zijn.
pi_169604583
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 03:21 schreef Ringo het volgende:
Oh oh, kennelijk heeft de Rotterdamse politie toch een beetje té bijdehand gedaan tegen een stel (onschendbare) diplomaten, dom dom dom. Dat kan ons duur komen te staan, straks mag Koenders alsnog naar Ankara, met hangende pootjes, een kop als een oorwurm en het boetekleed om zijn nek, :').

http://www.volkskrant.nl/(...)-toch-fout~a4475919/
signalen vanuit kenners waren er genoeg, die tegengas gaven aan het beeld dat geschetst werd, dat het nederlandse standpunt juridisch volledig gedekt was ook het standpunt mbt de turkse minister die geen immuniteit zou hebben werd in twijfel getrokken.

maar ach, who cares? "het verkeerde soort populisme heeft verloren" en rutte is een volksheld die de turken een poepie heeft laten ruiken, dat het achteraf anders zal blijken dan voorgesteld doet daar helemaal niks aan af ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:59:21 #106
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169605285
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

signalen vanuit kenners waren er genoeg, die tegengas gaven aan het beeld dat geschetst werd, dat het nederlandse standpunt juridisch volledig gedekt was ook het standpunt mbt de turkse minister die geen immuniteit zou hebben werd in twijfel getrokken.

maar ach, who cares? "het verkeerde soort populisme heeft verloren" en rutte is een volksheld die de turken een poepie heeft laten ruiken, dat het achteraf anders zal blijken dan voorgesteld doet daar helemaal niks aan af ;)
Wat zou er dan anders voorgesteld moeten zijn? Dat de Turkse minister hier zonder toestemming was, daarmee de Nederlandse soevereiniteit heeft geschonden en daardoor niet op immuniteit hoefde te rekenen staat nog steeds als een paal boven water. Ook dat Turkse demonstranten oproepen van de politie om zich te verwijderen hebben genegeerd en zich misdragen hebben is nog niet ontkracht. Ook nu hoor ik geen enkel argument waarom dat anders zou zijn.
pi_169605344
turkse diplomatie ;)

New Diplomacy 101 for Dummies

1.Theory of non-containment: Never, ever try to contain an international crisis, particularly if it is merely a verbal one. On the contrary, drag in the neighbors, regional cooperation organizations, principles/values, dual citizens and, of course, the refugees. Go for an all-out response. The first one to apologize loses face/votes.

2.Learn from history: Use the Sèvres Treaty as the root of all Turkish action against Turkey and the undisputed evidence that “the Europeans” (a homogeneous group who have no problems among themselves and are united in their desire to cause problems to Turkey) have always wanted to carve Turkey up.

3.Do mention the war: All European countries are Nazis. Those who have suffered under Nazis are “remnants of Nazis.” And they are racists. All of them. Including the Greens. Shout Nazi, Nazi, Nazi. At everyone. See, good diplomacy.

4.People Power: The creative powers of the people will deport Dutch cows, stab oranges, hack European websites and attack New Holland Trucks (a company founded in 1895 in New Holland, Pennsylvania, USA). I would have joined the public efforts and burnt my Van Gogh, had I one. I hardly think that burning my copy of Anne Frank’s Diary would have the same effect. (See point 3)

5.Name calling is in: The best leaders do it, including U.S. President Donald Trump. Calling Dutch leaders “tulips” (the Turkish equivalent of “pansy”) has such a witty ring to it, don’t you agree? Ah, do come up with a good slogan and shout it out loud. Something short, snappy and memorable. Remember, diplomacy is not what you say, but how you say it.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169605377
Slayage, kun je je erdoganpropaganda niet in je turkentopic houden?
<hr>
pi_169605394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:09 schreef Dawnbreaker het volgende:
Slayage, kun je je erdoganpropaganda niet in je turkentopic houden?
O+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:17:26 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169605446
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:46 schreef Slayage het volgende:
signalen vanuit kenners waren er genoeg, die tegengas gaven aan het beeld dat geschetst werd, dat het nederlandse standpunt juridisch volledig gedekt was ook het standpunt mbt de turkse minister die geen immuniteit zou hebben werd in twijfel getrokken.

maar ach, who cares? "het verkeerde soort populisme heeft verloren" en rutte is een volksheld die de turken een poepie heeft laten ruiken, dat het achteraf anders zal blijken dan voorgesteld doet daar helemaal niks aan af ;)
Strikt genomen gaat het hier om de ongecoördineerde actie van een overijverige politiebeambte om twee diplomaten op te pakken, dat is een stomme faux pas die vermeden had kunnen worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:20:20 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169605476
Verder veeg ik aan de Turkse vlag mijn reet af.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_169605641
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:20 schreef Ringo het volgende:
Verder veeg ik aan de Turkse vlag mijn reet af.
badumtss

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:34:31 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169605643
Ze sturen gewoon demissionair minister Koenders met een bloemetje naar Ankara, die PvdA-mastdodont heeft de laatste dagen door meer zure appels moeten bijten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:36:11 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169605667
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:34 schreef Slayage het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, toch de scherpe neus van de Turkse trots die door je masker heen snijdt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_169605701
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Haha, toch de scherpe neus van de Turkse trots die door je masker heen snijdt.
leuk staaltje projectie van jouw kant ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:39:24 #116
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169605705
Ik zou aan beide vlaggen mijn reet kunnen afvegen, nu je het toch vraagt. Maar de Turkse halvemaan mag de eerste tarrels opvangen. Turken worden daar altijd zo lekker boos om, :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_169605754
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:39 schreef Ringo het volgende:
Ik zou aan beide vlaggen mijn reet kunnen afvegen, nu je het toch vraagt. Maar de Turkse halvemaan mag de eerste tarrels opvangen. Turken worden daar altijd zo lekker boos om, :').
w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169605824
Waar zijn nu eigenlijk de felle acties en demonstraties van al de bezorgde (policor) mensen?

Waar zijn en blijven ze toch?

Is dit de bekende selectieve verontwaardiging of zijn ze nu gewoon bang?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:52:06 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169605870
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:48 schreef DrMabuse het volgende:
Waar zijn nu eigenlijk de felle acties en demonstraties van al de bezorgde (policor) mensen?
Waartegen precies, my love?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_169605959
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waartegen precies, my love?
Als Zwarte Piet en de twee katten voor Wilders ze al razend maakt zou je denken dat er nu genoeg te kiezen is.
pi_169606074
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

signalen vanuit kenners waren er genoeg, die tegengas gaven aan het beeld dat geschetst werd, dat het nederlandse standpunt juridisch volledig gedekt was ook het standpunt mbt de turkse minister die geen immuniteit zou hebben werd in twijfel getrokken.

maar ach, who cares? "het verkeerde soort populisme heeft verloren" en rutte is een volksheld die de turken een poepie heeft laten ruiken, dat het achteraf anders zal blijken dan voorgesteld doet daar helemaal niks aan af ;)
Ze zijn binnen en nu begint het zoete broodjes bakken weer, het zal me niks verbazen als ze straks visumvrij inreizen in Europa krijgen, die turken. Meanwhile wordt het toch een beetje moeilijk om een kabinet te vormen wat nog wat kan bekokstoven. Het zal wel weer na een korte tijd vallen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:12:37 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169606112
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:48 schreef DrMabuse het volgende:
Waar zijn nu eigenlijk de felle acties en demonstraties van al de bezorgde (policor) mensen?

Waar zijn en blijven ze toch?

Is dit de bekende selectieve verontwaardiging of zijn ze nu gewoon bang?
toch altijd grappig hoe alles te draaien naar de alt-right agenda van #whataboutism huilliestroming
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_169606185
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

signalen vanuit kenners waren er genoeg, die tegengas gaven aan het beeld dat geschetst werd, dat het nederlandse standpunt juridisch volledig gedekt was ook het standpunt mbt de turkse minister die geen immuniteit zou hebben werd in twijfel getrokken.

maar ach, who cares? "het verkeerde soort populisme heeft verloren" en rutte is een volksheld die de turken een poepie heeft laten ruiken, dat het achteraf anders zal blijken dan voorgesteld doet daar helemaal niks aan af ;)
Hij gaat de-escaleren , en daar hoort kruiperig en draaierig gedrag bij. Excuses ? Rutte zegt dat hij dat nooit gaat doen. Maar het is een kwestie van tijd. Eens een jokkebrok, altijd een Jokkebrok.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:31:32 #124
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169607041
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:17 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hij gaat de-escaleren , en daar hoort kruiperig en draaierig gedrag bij. Excuses ? Rutte zegt dat hij dat nooit gaat doen. Maar het is een kwestie van tijd. Eens een jokkebrok, altijd een Jokkebrok.
Als Nederland wel iets fout gedaan is dan lijkt het me toch netjes dat ie excuses aan gaat bieden? Als je iemand dan "jokkebrok" noemt dan zijn je normen wel aardig in de war.

Ik moet nog zien dat de Turken in staat zijn om toe te geven dat ze dingen fout gedaan hebben. Wat dat betreft geloof ik niet dat er snel sprake zal zijn van de-escalatie.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:30:34 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169611073
quote:
Dank voor de tip, goed verhaal. Over grijze wolven, moslimbroeders en de doofpot van de gutmenschcultuur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_169614085
quote:
Die gast heeft de inhoudelijke juistheid van een pinda. Godsamme wat een idiote verbanden legt hij.
pi_169623104
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169623273
quote:
Aanvulling?
Cavusoglu schetst een heel ander verhaal en natuurlijk moet er nog even een vergelijking gemaakt worden over het nazitijdperk.

Ik begrijp de houding van Turkije niet en het begint me goed te irriteren. De dreigende taal voor en tijdens het conflict vergeet Cavusoglu gemakshalve en het werkt ook nog
pi_169623399
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:22 schreef opgebaarde het volgende:

Ik begrijp de houding van Turkije niet en het begint me goed te irriteren.
*;
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 19 maart 2017 @ 11:35:20 #131
40566 Ericr
Livewrong
pi_169623460
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die gast heeft de inhoudelijke juistheid van een pinda. Godsamme wat een idiote verbanden legt hij.
Jouw reactie is ook weinig inhoudelijk. Wat is er dan mis aan wat hij uitkraamt?
pi_169623494
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Jouw reactie is ook weinig inhoudelijk. Wat is er dan mis aan wat hij uitkraamt?
PI enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2017 11:38:20 ]
pi_169623654
Typerend hoe de stand van zaken is in Turkije, zoals goed te zien is in de video:

- Kies een van de op jouw hand zijnde zenders uit om je verhaal te doen
- Plaats wat zogenaamde journalisten in het programma
- Laat ze alleen vragen stellen die gescript zijn
- Laat vooral de hooggeplaatste persoon aan het woord

Et voila, je standaardformat politiek in de media in Turkije.
pi_169623977
Het is een interview, geen debat. Zou wat zijn als vooral de journalisten aan het woord zijn en zelf hun vragen invullen :')

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2017 12:07:07 ]
pi_169624563
quote:
De woordvoerder van de Turkse president, Ibrahim Kalin, uitte vanochtend zijn zorgen tegenover CNN Turk. Volgens hem wint 'anti-Turks sentiment' terrein in Europa.
Goh, wat vreemd
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 maart 2017 @ 13:12:02 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_169625267
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goh, wat vreemd
Wat had ie anders gedacht met al die nazi's en fascisten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:38:38 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169628800
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goh, wat vreemd
Turken die zich misdragen, waarom vindt niemand ze liev :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169644800
http://www.ad.nl/rotterda(...)an-posters~a5730eac/



quote:
De politie heeft zondagavond laat posters met de beeltenis van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan verwijderd uit de etalage van een pand in Rotterdam. Dat gebeurde volgens een politiewoordvoerster nadat informatie was binnengekomen dat de openbare orde mogelijk in het geding zou komen.
8)7
  maandag 20 maart 2017 @ 08:42:46 #139
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_169644929
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:20 schreef Ringo het volgende:
Verder veeg ik aan de Turkse vlag mijn reet af.
Elke vlag is in principe prima. Nationalisme is een gif voor de mensheid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 20 maart 2017 @ 08:46:45 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_169644973
Heeft iemand Lubach nog gezien gisteren?

Die legde even haarfijn uit waarom de Turken de slechts geïntegreerde groep in Nederland is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_169646333
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:46 schreef DustPuppy het volgende:
Heeft iemand Lubach nog gezien gisteren?

Die legde even haarfijn uit waarom de Turken de slechts geïntegreerde groep in Nederland is.
Ja. Topshow.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:46:12 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169649754
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:46 schreef DustPuppy het volgende:
Heeft iemand Lubach nog gezien gisteren?

Die legde even haarfijn uit waarom de Turken de slechts geïntegreerde groep in Nederland is.
Niet gezien maar zijn conclusie in deze is hoe dan ook juist.
pi_169649839
Het imago van de Turken holt in Nederland wel rap achteruit de laatste jaren, dat stemt mij gelukkig.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:57:01 #145
117098 Hathor
Effe niet
pi_169649988
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Het imago van de Turken holt in Nederland wel rap achteruit de laatste jaren, dat stemt mij gelukkig.
Ik heb nog steeds geen slecht beeld van de Turken in het algemeen, wel van diegenen die blind achter Erdogan aanrennen en geen enkele vorm van kritiek lijken te kunnen verdragen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169650131
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen slecht beeld van de Turken in het algemeen, wel van diegenen die blind achter Erdogan aanrennen en geen enkele vorm van kritiek lijken te kunnen verdragen.
Kom dat hier eens zeggen als je durft
  maandag 20 maart 2017 @ 13:06:59 #147
117098 Hathor
Effe niet
pi_169650167
quote:
6s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kom dat hier eens zeggen als je durft
Waar is hier?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169651323
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen slecht beeld van de Turken in het algemeen, wel van diegenen die blind achter Erdogan aanrennen en geen enkele vorm van kritiek lijken te kunnen verdragen.
De steun voor Erdogan is wel breed gedragen door MI een meerderheid van de Turkse gemeenschap.
  maandag 20 maart 2017 @ 14:21:23 #149
117098 Hathor
Effe niet
pi_169651938
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:56 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De steun voor Erdogan is wel breed gedragen door MI een meerderheid van de Turkse gemeenschap.
En toch zijn er nog altijd zo'n 45% die niet op hem gestemd hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:17:06 #150
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169661488
quote:
Mark Lowen: An afternoon in Sakarya, Erdogan's heartland - BBC News

As the helicopter whirred overhead, the warm-up act boomed out: "Recep Tayyip Erdogan is arriving!" Hordes of adoring fans frantically waved their flags and chanted his name.

Some elderly women fainted - from the excitement or the pressure of the crowd, it wasn't clear. As Turkey's President emerged, a teenage girl thrust her phone into my hand: "Please, take a photo of me with him in the background," she cried. Their hero had arrived.

European leaders may recoil at the Turkish president's outbursts this week - labelling the Dutch and German governments "Nazis" and "fascists" - but here, in his conservative, religious heartland, Recep Tayyip Erdogan can do no wrong.

We joined his campaign rally in Sakarya, 160km (100 miles) east of Istanbul, as he enthuses voters ahead of next month's referendum on expanding his powers. The constitutional reform, changing from a parliamentary to a presidential system, would be the biggest political shake-up since the foundation of the Turkish republic in 1923.

Among the thousands-strong crowd in Sakarya, the word "evet" - yes - was emblazoned across flags and banners.

His speech was vintage Erdogan - high oratory, fiercely nationalist and full of anti-European invective.

The current row was sparked when European leaders blocked Turkish ministers from holding referendum campaign rallies in their countries. Last weekend, Dutch police violently broke up a protest in Rotterdam by the Turkish diaspora.

Two Turkish ministers were blocked from the Netherlands after Dutch Prime Minister Mark Rutte said they could stoke tension before that country's election. His hardline stance boosted his votes at the expense of the far-right Geert Wilders.

"Hey Rutte!" shouted Mr Erdogan. "You may have won the election but you have lost Turkey as a friend." His supporters roared in approval.

The Turkish president went on to lambast "German spies", "European terrorist propaganda" and the European Court of Justice for allowing companies to ban employees wearing religious clothing, including the Islamic headscarf. "They are launching a crusade against Islam," he thundered. "God damn your European values!"

Read more:

His supporters lapped it up. They love the Turkish strongman standing up to Europe. Perhaps it is a relic from the old Ottoman empire, the idea of Turkey fighting off its enemies. And this is what Mr Erdogan stokes with such prowess.

But, frankly, whatever he would do or say, this constituency would agree. It's as if pious Turks, who for decades felt like second-class citizens under Turkey's old secular elite, owe their very survival to Mr Erdogan.

Thanks to him, they are now dominant in this country - and he inspires a divine reverence arguably unparalleled among democratically elected leaders.

"I love him because I can study at university with my headscarf thanks to him," Kubra Husnan told me, alluding to Mr Erdogan revoking the decades-old headscarf ban in state institutions.

What of his inflammatory rhetoric against Europe, I asked?

"I condemn Holland and Germany too," she replied. "They don't have a conscience."

Standing beside her, pensioner Esma Koc chimed in: "Whatever he says is right - on every subject. If he appears to make a mistake, he must know something we don't. What would we have done if he hadn't existed?"

For Turkey's other side - pro-Western, secular - this week has deepened the despair about the country's direction.

Utku Tolunguc hopes to study at Maastricht University in the Netherlands but fears the impact of the current stand-off.

"Turkey should take a more pro-European path," he told me. "The Netherlands now has a very bad image of Turkey and I'm concerned how this could affect me if I start living there."

Turkey's overwhelmingly pro-government media has pumped out the president's message. One front page this week showed Angela Merkel in Nazi uniform, while other headlines screamed "Dutch Nazi dogs" above a photo of a Dutch police dog biting a Turkish protester.

And dissent is increasingly hard. The airwaves and billboards are heavily weighted in favour of the Erdogan campaign. The president has equated a "no" vote with terrorism and leading opposition candidates have been attacked or blocked from campaigning.

The most prominent is Meral Aksener, a former interior minister and far-right politician who's emerged as the most credible alternative to the president. A hotel where she was recently holding a "no" rally mysteriously had its electricity cut off during her speech.

"Turkey is becoming a laughing stock," she told the BBC in a rare interview with the international media. "In foreign policy, you have to think before you speak. You cannot make empty threats. Foreign policy must not be misused for domestic politics."

President Erdogan has repeatedly won at the ballot box and could once again in four weeks.

But the country he's leading - a crucial Nato member and EU candidate - is dangerously polarised and, after this week, sliding ever further from Europe.
Bron: www.bbc.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')