abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169586578
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.

Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen in hun karakter hebben komen pas écht goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
pi_169586606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.

Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen hebben komen pas ;echt goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00:59 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef MMaRsu het volgende:
En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is.
Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me :D.

Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:02:49 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586637
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me :D.

Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.

Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:45 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586694
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nog meer expositie ;)?

Oftewel, men kan niet winnen. Gezeik is er toch wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:13:08 #57
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586782
registreer om deze reclame te verbergen
Het gaat erom wat je als speler vorlt qua connectie, niet ryder.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.

Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586896
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.
Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.

En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.

quote:
Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
Informatie is niet hetzelfde als expositie, natuurlijk.

quote:
Dat gebeurt dan ook niet.
Dit plaatje doet mij toch anders denken.

09mea.jpg

quote:
Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169586909
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren. _O-
De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar. Ik denk zelf dat ik daar wel doorheen kan kijken, maar daarvoor laat ik toch liever de reviews voor zich spreken. Als zij zeggen dat het lelijk is, maar niet storend, dan vind ik het prima.

DA:I kan ik me grafisch maar weinig van herinneren. Ik vond het wel goed, geloof ik. Wat ik mij vooral kan herinneren is de totaal niet ter zake doende gameplay en dat ik het verhaal echt heb afgeraffeld op een gegeven moment omdat ik helemaal murw was van alle sidequests. Als ME:A zoiets is vind ik dat veel erger dan een paar lelijke animaties en humans met balloon faces.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:26:21 #61
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586962
Volgens rps speelt Mass Effect qua structuur veels als DAI, een singleplayer MMO.

8. It continues Dragon Age: Inquisition’s singleplayer MMO structure

Whole lotta collecting and crafting, whole lotta random skirmishing as you roam, whole lotta relentlessly scanning arbitrary items on a planet’s surface for nebulous research points that you can then spend on making/buying new stuff. It’s very game-y here. On the one hand, this gives you far more to do moment to moment, which is handy if you’ve burned out on quests, but on the other the hamster wheel structure is at odds with the central conceit – finding a new home and keeping an alien threat at bay.

It’s different in many ways – particularly because it’s a shooter rather than a stabber – but if you didn’t get on with DAI’s random encounters and loot-fountains, you’ll likely have similar issues here. I should say that I personally got on alright with DAI, but that was primarily down to enjoying the characterisation – and this is the area in which MAE has thus far most been lacking.

( Bagger dus, tenminste dat vond ik van dai, saai en tergend )
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 10:30:25 #62
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169587013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar.
Precies, er zijn ook genoeg previewers die zeer te spreken waren. Gewoon ff afwachten tot 'ie uit is ipv allerlei conclusies trekken op basis van garppige plaatjens. Als het inderdaad zwaar kut blijkt dan zal BioWare daar ongetwijfeld de prijs voor betalen.

Een aantal trailers die ik heb gezien vond ik erg veelbelovend, het ademt het heerlijke sfeertje van ME1 wat mij betreft.




_O_
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:32:59 #63
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169587036
Mwah een stream van 2 uur heeft weinig te maken met grappige plaatjes. Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn. Waarom hebben ze in godsnaam het buddy power wheel eruit gesloopt :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 10:34:10 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169587050
Mwah ik had het ook niet over een stream maar over de duizenden topics vol met grappige gifjes waar eigenlijk gewoon voortdurend dezelfde dingen voorbij komen. Let's wait and see.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:34:18 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169587051
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.

En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.
Twee personen maken een opmerking over floating rocks. Dat is het :P. Waarom ze floaten wordt daarna gewoon duidelijk zonder dat een karakter je dat vertelt. Dus ja, het klopt dat er nogal wat opmerkingen worden gemaakt waarop je antwoord zou kunnen zijn "duh". Dat kun je irritant vinden, maar ik ben er eigenlijk wel aan gewend. Kan me ook nog vaak genoeg EDI herinneren die dan "Look out, Cerberus!" roept. Alsof ik dat zelf niet kan zien :+.

Als dat de klacht is over te veel expositie vind ik het nogal oppervlakkig.

quote:
Dit plaatje doet mij toch anders denken.

[ afbeelding ]
Dat heb ik tot nu toe elke keer met die plaatjes en gifjes, volledig uit context. Er is een reden dat hij dit antwoord geeft in het gesprek.

quote:
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
Hit en miss wat mij betreft. Iedereen schijnt Tali altijd geweldig gevonden te hebben maar ik had er niets mee :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:44 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169587108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:32 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn.
De menu's zijn behoorlijk onoverzichtelijk. Er is nogal wat te kiezen en de icoontjes zijn af en toe wel erg klein. Ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben als ik een level omhoog ga. Eigenlijk is er veel te veel keus. Zal dus even wat tijd vergen om onder de knie te krijgen. Wapen upgrades gaan net zoals in ME3 trouwens. Vond ik een heerlijk systeem dus het is mooi om dat terug te zien.

AI tot nu toe geen problemen mee. Ik zou zelfs zeggen dat je companions veel waardevoller zijn in combat dan in eerdere games, hun kogels doen nu daadwerkelijk schade :+. En de vijanden hebben er een handje van om je te flanken, moet je altijd op letten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:54 #67
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169587112
Tali was lame as fuck
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169587622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:38 schreef MMaRsu het volgende:
Tali was lame as fuck
Ik vond haar wel schattig, maar totaal geen nuttige squadmember (omdat ik zelf al engineer speelde). Ik ben er eentje die Thane totale crap vond.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169587747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:38 schreef MMaRsu het volgende:
Tali was lame as fuck
Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.

Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169587802
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.

Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas. :7
Duh, iedereen houdt van Garrus :D
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169588065
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Duh, iedereen houdt van Garrus :D
Dit is mijn favoriete filmpje:

Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169588470
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

Pijnlijk om naar te kijken :'(
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:01:45 #73
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169589438
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

:(:(:( PERMBAN!!
pi_169589460
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:01 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

:(:(:( PERMBAN!!
En dit, ja :{
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169589576
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

Zeg als je wil dat ik je posts laat staan zou ik gauw andere content posten als ik jou was. :{
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')