Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.
Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen hebben komen pas ;echt goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef MMaRsu het volgende:
En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is.
Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om jequote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me .
Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om jeDus nog meer expositie ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, men kan niet winnen. Gezeik is er toch wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.
Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.
Informatie is niet hetzelfde als expositie, natuurlijk.quote:Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
Dit plaatje doet mij toch anders denken.quote:Dat gebeurt dan ook niet.
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.quote:Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar. Ik denk zelf dat ik daar wel doorheen kan kijken, maar daarvoor laat ik toch liever de reviews voor zich spreken. Als zij zeggen dat het lelijk is, maar niet storend, dan vind ik het prima.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren.
Precies, er zijn ook genoeg previewers die zeer te spreken waren. Gewoon ff afwachten tot 'ie uit is ipv allerlei conclusies trekken op basis van garppige plaatjens. Als het inderdaad zwaar kut blijkt dan zal BioWare daar ongetwijfeld de prijs voor betalen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar.
Twee personen maken een opmerking over floating rocks. Dat is het . Waarom ze floaten wordt daarna gewoon duidelijk zonder dat een karakter je dat vertelt. Dus ja, het klopt dat er nogal wat opmerkingen worden gemaakt waarop je antwoord zou kunnen zijn "duh". Dat kun je irritant vinden, maar ik ben er eigenlijk wel aan gewend. Kan me ook nog vaak genoeg EDI herinneren die dan "Look out, Cerberus!" roept. Alsof ik dat zelf niet kan zien .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.
En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.
Dat heb ik tot nu toe elke keer met die plaatjes en gifjes, volledig uit context. Er is een reden dat hij dit antwoord geeft in het gesprek.quote:
Hit en miss wat mij betreft. Iedereen schijnt Tali altijd geweldig gevonden te hebben maar ik had er niets mee .quote:Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
De menu's zijn behoorlijk onoverzichtelijk. Er is nogal wat te kiezen en de icoontjes zijn af en toe wel erg klein. Ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben als ik een level omhoog ga. Eigenlijk is er veel te veel keus. Zal dus even wat tijd vergen om onder de knie te krijgen. Wapen upgrades gaan net zoals in ME3 trouwens. Vond ik een heerlijk systeem dus het is mooi om dat terug te zien.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:32 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn.
Ik vond haar wel schattig, maar totaal geen nuttige squadmember (omdat ik zelf al engineer speelde). Ik ben er eentje die Thane totale crap vond.quote:
Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.quote:
Duh, iedereen houdt van Garrusquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.
Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas.
Dit is mijn favoriete filmpje:quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Duh, iedereen houdt van Garrus
Pijnlijk om naar te kijkenquote:
:(:( PERMBAN!!quote:
En dit, jaquote:
Zeg als je wil dat ik je posts laat staan zou ik gauw andere content posten als ik jou was.quote:
yep, alles voor de vloeiende en continue actiequote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald.
Wat zeg je dat toch vrolijk!quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:19 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Iedere squadmate in ME2 kon dood.
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staatquote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:26 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
yep, alles voor de vloeiende en continue actie
Gay.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald.
Ook gay.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
En geen quicksave. Wat vind je daarvan?quote:
Ik redde altijd iedereen, behalve Garrus. Die liet ik altijd expres sterven . 'Nee nee Garrus, ga jij maar die ventilatieschachten in'.quote:
Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?
Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.
Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack .
Pff veel te veel skills. Ik zie door de bomen het bos niet meer . Wel tof dat er zo veel te kiezen is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:05 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is.
Heb een Vanguard achtig poppetje gemaakt. Heb nu Charge / nova en Shotgun / assault rifle passives.
Ik save sowieso altijd handmatig.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En geen quicksave. Wat vind je daarvan?
Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:06 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sowieso de setting en het verhaal. Characters iets minder, vind de meeste toch wat cliché.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.
Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
Ehh, ik denk dat je me voor iemand anders aan ziet. heb The Division nooit gehadquote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.
ughquote:Op donderdag 16 maart 2017 20:06 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde als jijquote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.
Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
The Afterlife tunes zijn ook zo verrekte fijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Zelfde als jij
En dit natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |