abonnementen ibood.com bol.com
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:11:11 #26
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_169581769
registreer om deze reclame te verbergen
Ik wacht de 'officiele' reviews wel af in de week na release.
Ok stelletje hokboeren
pi_169582347
a8y16PV_700b.jpg
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 00:11:10 #28
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_169583743
giphy.gif
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 04:03:24 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169584889
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof die niet dezelfde shit kregen :D.

Kan me nog talloze gifjes herinneren over vage bugs in ME2 en 3. Bovendien klaagden mensen steen en been over de animaties van Shepard in ME3.

Altijd zo vreemd dat mensen zich laten beinvloeden door wat mensen schreeuwen op het internet. Misschien omdat het zoveel makkelijker is om gewoon lekker te zeiken.
Die games zijn bijna 8 jaar oud :'). Jezus man, hoeveel betaald Bioware je?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 05:24:33 #30
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169584918
Schijnbaar heeft het originele team helemaal niet aan de game gewerkt maar zijn ze bezig met een nieuwe IP.. HYPE

Team A : New IP (past: ME 1-3)
Team B : Dragon Age team
Team C : Andromeda (past: ME DLC & Multiplayer)
Team D : SWTOR
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169585098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:24 schreef MMaRsu het volgende:
Schijnbaar heeft het originele team helemaal niet aan de game gewerkt maar zijn ze bezig met een nieuwe IP.. HYPE

Team A : New IP (past: ME 1-3)
Team B : Dragon Age team
Team C : Andromeda (past: ME DLC & Multiplayer)
Team D : SWTOR
Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem niet :P
pi_169585110
registreer om deze reclame te verbergen
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:29:34 #33
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169585159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem niet :P
Meh zal wel een third person action shooter zijn dan :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:16:57 #34
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_169585983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games. Ach was helaas met Fallout ook. Fallout 4 was het uiteindelijk ook niet helemaal.
Ik krijg er ook een beetje hetzelfde idee bij. Er zijn intussen zoveel gifjes met rare glitches, lelijke animaties/character models. Normaal gesproken had ik deze al lang ge-preordered maar nu wacht ik toch nog maar even af. Ik krijg er een beetje zo'n gears of war judgment gevoel bij.
I want to take your chubby ass back to my place
And squirt my baby gravy all over your face
pi_169585995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586051
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.
Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Het gaat mij er dus vooral om of uit reviews blijkt dat het speelplezier te lijden heeft onder rare uitdrukkingen. Het eerste filmpje waar veel over te doen was, een paar maanden terug, vond ik helemaal niet zo storend. Het zou mij niet opgevallen zijn als mensen er niet zo over gevallen waren. Ik heb een vrij hoge tolerantie als het op graphics en glitches aan komt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:26:54 #37
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586136
Toch enorm zonde dat de game is uitbesteed aan een studio die nog nooit eerder een volledige game heeft gemaakt ( Bioware Montreal ), en enorm zonde dat het niet nog een halfjaar polish krijgt. Maar EA ziet de bui al hangen en doet t spel snel eruit om iniedergeval nog die pre-order monies te krijgen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Het gaat mij er dus vooral om of uit reviews blijkt dat het speelplezier te lijden heeft onder rare uitdrukkingen. Het eerste filmpje waar veel over te doen was, een paar maanden terug, vond ik helemaal niet zo storend. Het zou mij niet opgevallen zijn als mensen er niet zo over gevallen waren. Ik heb een vrij hoge tolerantie als het op graphics en glitches aan komt.
Ja, ook de lippen inderdaad. Het lijkt wel alsof ze constant een licht glimlach heeft, waardoor ze echt heel simpel overkomt. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:31:13 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
In game is het over het algemeen beter, maar het blijft wel vreemd. Sowieso zien de meeste vrouwen er een beetje apart uit. De meesten hebben een veel te bol gezicht ofzo. Beetje raar :P.

Maar gelukkig is de character creator iets beter dan ik had gedacht, dus voor Ryder is dat probleem wel op te lossen. Die van mij ziet er prima uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:26 schreef MMaRsu het volgende:
Toch enorm zonde dat de game is uitbesteed aan een studio die nog nooit eerder een volledige game heeft gemaakt ( Bioware Montreal ), en enorm zonde dat het niet nog een halfjaar polish krijgt. Maar EA ziet de bui al hangen en doet t spel snel eruit om iniedergeval nog die pre-order monies te krijgen
Op zich kan elke nieuwe studio een goede game maken. Als je talent hebt moet het goed komen.

Je zou zeggen dat, als het echt een slechte game is, EA dit allang wist. Waarom dan een Early Access doen als je van tevoren zou kunnen weten dat er een shitstorm ontstaat? Dat zou wel heel naïef zijn want dit kost eerder pre-orders dan dat het ze nieuwe oplevert. Ik zou verwachten dat ze dan alles onder embargo gooien en zoveel mogelijk van de game weg willen houden van het publiek en de pers. Ik denk dus nog steeds dat het wel mee gaat vallen met die reviews en dat er nu wel heel erg veel aandacht is voor matige animaties.
pi_169586260
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169586349
Tevens een iets-positiever-maar-nog-niet-helemaal-overtuigd-stukje van RPS:

https://www.rockpapershot(...)roblems/#more-435451
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169586351
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
De originele Mass Effect had ook een erg traag begin, Dragon Age: Origins ook. Wat mij betreft zijn dat beide de beste uit hun series. :P Zodra je een nieuw 'universum' start zullen de eerste paar uur altijd sfeerproeven en meer informatief zijn, niets mis mee wat mij betreft.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:43:51 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586373
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn.
Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.

Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586437
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:42 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens een iets-positiever-maar-nog-niet-helemaal-overtuigd-stukje van RPS:

https://www.rockpapershot(...)roblems/#more-435451
Dit is heel erg mijn idee bij waarom mensen nu zo "negatief" zijn:

quote:
Now, I suspect the memory-creep involved whenever a few years pass means that many of us are guilty of thinking the original Mass Effects were somehow more literate than they were. Sure, there were some great character moments, but it was always space-pulp through and through, and drifted more and more into Magical Prophecy Nonsense as it wore on. Even so, there’s an obviousness and a shallowness to much of what I’ve played of MEA that doesn’t feel in keeping with my experiences/memories of the earlier ones.

Companion characters (including your own) very much say what they see, making superficial observations that don’t seem to reflect idea that they are one of a handpicked few sent to find and survive in a new galaxy. “Looks like some kind of alien machinery,” that sort of thing, with no follow-up comment to suggest a curiosity to know what it does or who made it. Not awful, but not interesting – and at odds with the idea they’re here to assess whether this place could make a safe new home for their species.

My feeling is less that this is a failure to write the sharpest dialogue possible, and more that MEA is actively designed to be broad. Hoary old RPG fans are less of a goldmine than are people who like to shoot men/monsters and collect loot, and though there’s all sorts of story and side-questing going on here, at heart it would seem to be continuing the series rapid shift into a weapons-centric game. So intellectual curiosity is either brushed aside or concentrated into between-mission conversations that you can easily skip through if you just want the next task.

I don’t mean to sound elitist here. I just think MEA, now that it’s no longer part of an ongoing storyline, is consciously made to be as accessible and mass-market as possible (though I’m not necessarily arguing that it’s been completely successful there) and that mak-u-think writing and pauses for thought during action sequences may have been considered detrimental to that.
ME 1-3 waren niet heel sterk als het op schrijven aankomt. Het verhaalconcept is erg goed, maar de inhoud is echt vrij matig. ME1 komt voor geen meter op gang, het begin van ME2 is één en al cliché en fanservice en het laatste kwart van ME3 is esoterische mumbo-jumbo. Reken er maar op dat Andromeda meer van datzelfde is. Het is een blockbuster. Geen hoogst intelligente niche.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:48:23 #46
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586453
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
Niet als je urenlange dialogen moet voeren met robots zonder enige emoties.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586474
Lees net dat de day 1 patch al actief is tijdens de early acces? Dat is wel lichtelijk schokkend imo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586480
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.

Stroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.

quote:
Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:58:04 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586571
Mwah wrex, garrus en ashley waren toch al vanaf moment 1 erg positief qua character. Ze toonden hun emoties en wat voor hen belangrijk was. Ik lees veel dat de characters totaal niet boeiend zijn, ala die gast die je kon redden ipv ashley. Kaiden heette die volgens mij, dat was ook zon natte dwijl.

En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is. Dat je zo in het diepe word gegooid is lame omdat je totaal geen connectie hebt met de wereld, de pathfinder en de hele shizzle er omheen. Beter speelde je eerst een uur voordat die intro zich afspeelt, om rustig in te leven in een nieuwe Mass Effect setting
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:58:10 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586573
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Stroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.

Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.

quote:
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument.
Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
quote:
Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is.
Dat gebeurt dan ook niet.

quote:
Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')