Bron: IGNquote:Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, Xbox 360 and PlayStation 3.[4] Officially announced on December 11, 2010,[5][6] the game is scheduled for a March 6, 2012 release[7] and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of videogames, completing the story of Commander Shepard.[8][9]
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follow Commander Shepard as he/she tries to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her.
SPOILER: Trailers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ScreenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reviews:
* IGN!
* Gamespot!
* Edge!
* Eurogamer!
* Gamekings!
FOK!kers met net zoveel swag op Origin :
Drizzt - Moredhel83
Hans1988 - Fluffeltje
ElmarO - EcVo
jebentzelfeenfiets. - Wubcake
Smoofie - Smoofiee
Athcom - Verzijl
PirE - KaiaiaiaGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Oh wacht, en ik maar denken dat dit een discussieforum was. Maar dit is dus eigenlijk een gelijk gezind collectief? My bad.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat hier vooral luid verkondigen, daar gaat het om natuurlijk.
Wat is er zo lachwekkend dan? Vergelijk het eens met andere games zou ik zeggen. Laatst nog ME3 gespeeld, het valt nu wel op hoe veel beter dit is eigenlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:58 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
daarnaast zijn imo de animaties lachwekkend voor een game van dit kaliber.
Volgens mij wel, dat kwam ik ergens in de codex tegen. Maar ik heb het nog niet echt gemerkt tot nu toe.quote:Op donderdag 16 maart 2017 19:16 schreef 2Happy4U het volgende:
Hoewel ik niet weet of je nog bonussen of andere gesprekopties krijgt wanneer je vaak dezelfde gebruikt.
Nee hoor, valt best mee. Over de grafische pracht en praal hoor je ook weinig, wederom omdat dat ook gewoon prima is. De Frostbyte engine is welbekend en deze game maakt er prima gebruik van. De eerste planeet is meteen flink indrukwekkend.quote:Op donderdag 16 maart 2017 19:50 schreef Forbry het volgende:
De verwachtingen waren erg hoog en ik had natuurlijk het liefste gezien dat de "oohs & aahs" me nu om de oren zouden slaan. In die zin lijkt het al wel tegen te vallen en dat is jammer...
Ik bedoel dat er naast enthousiaste geluiden (o.a. die van jou) toch ook (hele) negatieve geluiden zijn. Soms is een game gewoon zo goed dat bijna iedereen er wel enthousiast over is (die van het desbetreffende genre houdt). Vooralsnog lijkt deze game niet zo'n game te gaan zijn en dat is gewoon al wel jammer vind ik.quote:Op donderdag 16 maart 2017 19:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, valt best mee. Over de grafische pracht en praal hoor je ook weinig, wederom omdat dat ook gewoon prima is. De Frostbyte engine is welbekend en deze game maakt er prima gebruik van. De eerste planeet is meteen flink indrukwekkend.
http://kotaku.com/people-(...)s-animati-1793334047quote:But, honestly, in the hours that I’ve poured into the game, these details haven’t ruined the experience. They’ll briefly take me out of the moment, sure, but a few awkward seconds in, say, a 15 minute engrossing conversation with someone is minor. I’ve yet to encounter any funny walking animations, personally.
quote:Op donderdag 16 maart 2017 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er zo lachwekkend dan? Vergelijk het eens met andere games zou ik zeggen. Laatst nog ME3 gespeeld, het valt nu wel op hoe veel beter dit is eigenlijk.
Geen van deze dingen komen voor bij mij. Misschien omdat ik op pc speel?quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:06 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zou zeker kunnen, wellicht een bagger console port dan :p.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen van deze dingen komen voor bij mij. Misschien omdat ik op pc speel?
Ach, als dat het voornaamste probleem is... persoonlijk denk ik niet dat ik daar ZO mee ga zitten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:21 schreef Mystikvm het volgende:
Als de port kwalitatief slecht is zou ik nog PC kunnen overwegen. Heb een GTX1060 en een nieuwe i5 7700, dus dat moet prima gaan. Denk alleen dat de "levenloosheid" van de animaties onafhankelijk van platform voor zullen komen.
Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
Paar (grote, sorry) gifs van mijn Ryder. Zo werken de animaties dus 90% van de tijd.
http://imgur.com/a/0dKqW
Let niet op de rare schaduwtjes, ik moet nog even de optimale settings vinden Oh en de gif-conversie doet geen wonderen .
In game ziet het er natuurlijk vele malen beter uit. Maar het gaat me alleen even over de animatietechniek. Het gaat dus wel eens fout maar over het algemeen werkt het dus zo.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Leuke Ryder ja, veel beter dan de standaard.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Ik heb haar niet gemaakt, maar blijkbaar was ik misschien toch te kritisch over de character creator. Meer creatieve mensen hebben al vele goed uitziende en diverse Ryders gemaakt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Leuke Ryder ja, veel beter dan de standaard.
Dat ziet er toch meer dan prima uit, verder zie ik steeds dezelfde 4-5 (negatieve) gifjes voorbij komen. Er gaat een day-one patch komen toch? Verder is het totaal niet game-breaking als het een keer voor komt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Alsof die niet dezelfde shit kregen .quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games.
Die games zijn bijna 8 jaar oud . Jezus man, hoeveel betaald Bioware je?quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof die niet dezelfde shit kregen .
Kan me nog talloze gifjes herinneren over vage bugs in ME2 en 3. Bovendien klaagden mensen steen en been over de animaties van Shepard in ME3.
Altijd zo vreemd dat mensen zich laten beinvloeden door wat mensen schreeuwen op het internet. Misschien omdat het zoveel makkelijker is om gewoon lekker te zeiken.
Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem nietquote:Op vrijdag 17 maart 2017 05:24 schreef MMaRsu het volgende:
Schijnbaar heeft het originele team helemaal niet aan de game gewerkt maar zijn ze bezig met een nieuwe IP.. HYPE
Team A : New IP (past: ME 1-3)
Team B : Dragon Age team
Team C : Andromeda (past: ME DLC & Multiplayer)
Team D : SWTOR
Meh zal wel een third person action shooter zijn danquote:Op vrijdag 17 maart 2017 07:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem niet
Ik krijg er ook een beetje hetzelfde idee bij. Er zijn intussen zoveel gifjes met rare glitches, lelijke animaties/character models. Normaal gesproken had ik deze al lang ge-preordered maar nu wacht ik toch nog maar even af. Ik krijg er een beetje zo'n gears of war judgment gevoel bij.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games. Ach was helaas met Fallout ook. Fallout 4 was het uiteindelijk ook niet helemaal.
Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit
Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.
Ja, ook de lippen inderdaad. Het lijkt wel alsof ze constant een licht glimlach heeft, waardoor ze echt heel simpel overkomt.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.
Het gaat mij er dus vooral om of uit reviews blijkt dat het speelplezier te lijden heeft onder rare uitdrukkingen. Het eerste filmpje waar veel over te doen was, een paar maanden terug, vond ik helemaal niet zo storend. Het zou mij niet opgevallen zijn als mensen er niet zo over gevallen waren. Ik heb een vrij hoge tolerantie als het op graphics en glitches aan komt.
In game is het over het algemeen beter, maar het blijft wel vreemd. Sowieso zien de meeste vrouwen er een beetje apart uit. De meesten hebben een veel te bol gezicht ofzo. Beetje raar .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit
Op zich kan elke nieuwe studio een goede game maken. Als je talent hebt moet het goed komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:26 schreef MMaRsu het volgende:
Toch enorm zonde dat de game is uitbesteed aan een studio die nog nooit eerder een volledige game heeft gemaakt ( Bioware Montreal ), en enorm zonde dat het niet nog een halfjaar polish krijgt. Maar EA ziet de bui al hangen en doet t spel snel eruit om iniedergeval nog die pre-order monies te krijgen
De originele Mass Effect had ook een erg traag begin, Dragon Age: Origins ook. Wat mij betreft zijn dat beide de beste uit hun series. Zodra je een nieuw 'universum' start zullen de eerste paar uur altijd sfeerproeven en meer informatief zijn, niets mis mee wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdatquote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.
Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Dit is heel erg mijn idee bij waarom mensen nu zo "negatief" zijn:quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:42 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens een iets-positiever-maar-nog-niet-helemaal-overtuigd-stukje van RPS:
https://www.rockpapershot(...)roblems/#more-435451
ME 1-3 waren niet heel sterk als het op schrijven aankomt. Het verhaalconcept is erg goed, maar de inhoud is echt vrij matig. ME1 komt voor geen meter op gang, het begin van ME2 is één en al cliché en fanservice en het laatste kwart van ME3 is esoterische mumbo-jumbo. Reken er maar op dat Andromeda meer van datzelfde is. Het is een blockbuster. Geen hoogst intelligente niche.quote:Now, I suspect the memory-creep involved whenever a few years pass means that many of us are guilty of thinking the original Mass Effects were somehow more literate than they were. Sure, there were some great character moments, but it was always space-pulp through and through, and drifted more and more into Magical Prophecy Nonsense as it wore on. Even so, there’s an obviousness and a shallowness to much of what I’ve played of MEA that doesn’t feel in keeping with my experiences/memories of the earlier ones.
Companion characters (including your own) very much say what they see, making superficial observations that don’t seem to reflect idea that they are one of a handpicked few sent to find and survive in a new galaxy. “Looks like some kind of alien machinery,” that sort of thing, with no follow-up comment to suggest a curiosity to know what it does or who made it. Not awful, but not interesting – and at odds with the idea they’re here to assess whether this place could make a safe new home for their species.
My feeling is less that this is a failure to write the sharpest dialogue possible, and more that MEA is actively designed to be broad. Hoary old RPG fans are less of a goldmine than are people who like to shoot men/monsters and collect loot, and though there’s all sorts of story and side-questing going on here, at heart it would seem to be continuing the series rapid shift into a weapons-centric game. So intellectual curiosity is either brushed aside or concentrated into between-mission conversations that you can easily skip through if you just want the next task.
I don’t mean to sound elitist here. I just think MEA, now that it’s no longer part of an ongoing storyline, is consciously made to be as accessible and mass-market as possible (though I’m not necessarily arguing that it’s been completely successful there) and that mak-u-think writing and pauses for thought during action sequences may have been considered detrimental to that.
Niet als je urenlange dialogen moet voeren met robots zonder enige emoties.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdatStroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.quote:Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.Hoeren neuken, nooit meer werken.
Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.
Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.quote:Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument.
Dat gebeurt dan ook niet.quote:Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is.
Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.quote:Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.
Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen hebben komen pas ;echt goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef MMaRsu het volgende:
En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is.
Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om jequote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me .
Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om jeDus nog meer expositie ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, men kan niet winnen. Gezeik is er toch wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.
Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.
Informatie is niet hetzelfde als expositie, natuurlijk.quote:Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
Dit plaatje doet mij toch anders denken.quote:Dat gebeurt dan ook niet.
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.quote:Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar. Ik denk zelf dat ik daar wel doorheen kan kijken, maar daarvoor laat ik toch liever de reviews voor zich spreken. Als zij zeggen dat het lelijk is, maar niet storend, dan vind ik het prima.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren.
Precies, er zijn ook genoeg previewers die zeer te spreken waren. Gewoon ff afwachten tot 'ie uit is ipv allerlei conclusies trekken op basis van garppige plaatjens. Als het inderdaad zwaar kut blijkt dan zal BioWare daar ongetwijfeld de prijs voor betalen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar.
Twee personen maken een opmerking over floating rocks. Dat is het . Waarom ze floaten wordt daarna gewoon duidelijk zonder dat een karakter je dat vertelt. Dus ja, het klopt dat er nogal wat opmerkingen worden gemaakt waarop je antwoord zou kunnen zijn "duh". Dat kun je irritant vinden, maar ik ben er eigenlijk wel aan gewend. Kan me ook nog vaak genoeg EDI herinneren die dan "Look out, Cerberus!" roept. Alsof ik dat zelf niet kan zien .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.
En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.
Dat heb ik tot nu toe elke keer met die plaatjes en gifjes, volledig uit context. Er is een reden dat hij dit antwoord geeft in het gesprek.quote:
Hit en miss wat mij betreft. Iedereen schijnt Tali altijd geweldig gevonden te hebben maar ik had er niets mee .quote:Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
De menu's zijn behoorlijk onoverzichtelijk. Er is nogal wat te kiezen en de icoontjes zijn af en toe wel erg klein. Ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben als ik een level omhoog ga. Eigenlijk is er veel te veel keus. Zal dus even wat tijd vergen om onder de knie te krijgen. Wapen upgrades gaan net zoals in ME3 trouwens. Vond ik een heerlijk systeem dus het is mooi om dat terug te zien.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:32 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn.
Ik vond haar wel schattig, maar totaal geen nuttige squadmember (omdat ik zelf al engineer speelde). Ik ben er eentje die Thane totale crap vond.quote:
Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.quote:
Duh, iedereen houdt van Garrusquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.
Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas.
Dit is mijn favoriete filmpje:quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Duh, iedereen houdt van Garrus
Pijnlijk om naar te kijkenquote:
:(:( PERMBAN!!quote:
En dit, jaquote:
Zeg als je wil dat ik je posts laat staan zou ik gauw andere content posten als ik jou was.quote:
yep, alles voor de vloeiende en continue actiequote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald.
Wat zeg je dat toch vrolijk!quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:19 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Iedere squadmate in ME2 kon dood.
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staatquote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:26 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
yep, alles voor de vloeiende en continue actie
Gay.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald.
Ook gay.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
En geen quicksave. Wat vind je daarvan?quote:
Ik redde altijd iedereen, behalve Garrus. Die liet ik altijd expres sterven . 'Nee nee Garrus, ga jij maar die ventilatieschachten in'.quote:
Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?
Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.
Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack .
Pff veel te veel skills. Ik zie door de bomen het bos niet meer . Wel tof dat er zo veel te kiezen is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:05 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is.
Heb een Vanguard achtig poppetje gemaakt. Heb nu Charge / nova en Shotgun / assault rifle passives.
Ik save sowieso altijd handmatig.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
En geen quicksave. Wat vind je daarvan?
Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:06 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sowieso de setting en het verhaal. Characters iets minder, vind de meeste toch wat cliché.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.
Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
Ehh, ik denk dat je me voor iemand anders aan ziet. heb The Division nooit gehadquote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.
ughquote:Op donderdag 16 maart 2017 20:06 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde als jijquote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.
Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
The Afterlife tunes zijn ook zo verrekte fijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Zelfde als jij
En dit natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |