abonnement Unibet Coolblue
pi_169573984


Naam: Mass Effect 3
Platform(s): PS3/Xbox360/PC
Releasedate: 9 Maart 2012

quote:
Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, Xbox 360 and PlayStation 3.[4] Officially announced on December 11, 2010,[5][6] the game is scheduled for a March 6, 2012 release[7] and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of videogames, completing the story of Commander Shepard.[8][9]
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follow Commander Shepard as he/she tries to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her.
Bron: IGN



* De officiele Bioware Mass Effect website
* De officiele Mass Effect Wiki-site

SPOILER: Trailers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reviews:
* IGN!
* Gamespot!
* Edge!
* Eurogamer!
* Gamekings!


FOK!kers met net zoveel swag op Origin 6.gif:
Drizzt - Moredhel83
Hans1988 - Fluffeltje
ElmarO - EcVo
jebentzelfeenfiets. - Wubcake
Smoofie - Smoofiee
Athcom - Verzijl
PirE - Kaiaiaia
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169574004
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat hier vooral luid verkondigen, daar gaat het om natuurlijk.
Oh wacht, en ik maar denken dat dit een discussieforum was. Maar dit is dus eigenlijk een gelijk gezind collectief? My bad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:03:21 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169574027
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:58 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

daarnaast zijn imo de animaties lachwekkend voor een game van dit kaliber.
Wat is er zo lachwekkend dan? Vergelijk het eens met andere games zou ik zeggen. Laatst nog ME3 gespeeld, het valt nu wel op hoe veel beter dit is eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169574306
Heb eerste paar uur gespeeld. Het is in het begin inderdaad wat langzamer, beetje zoals ME1 waar je op de Citadel aan t rondneuzen bent. Character creation is ruk, dus heb gewoon standaard Ryders gedaan. Schieten is verbeterd tegenover ME3. Verschillende manieren om te antwoorden is een plus, nu kun je beter roleplayen tegenover het paragon / renegade systeem. Hoewel ik niet weet of je nog bonussen of andere gesprekopties krijgt wanneer je vaak dezelfde gebruikt.


Al met al vermakelijk hoewel ik niet weet of het 50-60 euro vermakelijk is, heb m zelf voor 22 namelijk.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:26:13 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169574489
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:16 schreef 2Happy4U het volgende:
Hoewel ik niet weet of je nog bonussen of andere gesprekopties krijgt wanneer je vaak dezelfde gebruikt.
Volgens mij wel, dat kwam ik ergens in de codex tegen. Maar ik heb het nog niet echt gemerkt tot nu toe.

Je kunt ook de icoontjes weglaten trouwens, misschien nog beter voor roleplayen :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169575164
Interessant om alle reacties te lezen, maar zo verschillend dat ik er vooralsnog zo goed als niets mee kan...

De verwachtingen waren erg hoog en ik had natuurlijk het liefste gezien dat de "oohs & aahs" me nu om de oren zouden slaan. In die zin lijkt het al wel tegen te vallen en dat is jammer...
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:53:59 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169575226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:50 schreef Forbry het volgende:

De verwachtingen waren erg hoog en ik had natuurlijk het liefste gezien dat de "oohs & aahs" me nu om de oren zouden slaan. In die zin lijkt het al wel tegen te vallen en dat is jammer...
Nee hoor, valt best mee. Over de grafische pracht en praal hoor je ook weinig, wederom omdat dat ook gewoon prima is. De Frostbyte engine is welbekend en deze game maakt er prima gebruik van. De eerste planeet is meteen flink indrukwekkend.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169575371
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, valt best mee. Over de grafische pracht en praal hoor je ook weinig, wederom omdat dat ook gewoon prima is. De Frostbyte engine is welbekend en deze game maakt er prima gebruik van. De eerste planeet is meteen flink indrukwekkend.
Ik bedoel dat er naast enthousiaste geluiden (o.a. die van jou) toch ook (hele) negatieve geluiden zijn. Soms is een game gewoon zo goed dat bijna iedereen er wel enthousiast over is (die van het desbetreffende genre houdt). Vooralsnog lijkt deze game niet zo'n game te gaan zijn en dat is gewoon al wel jammer vind ik.

Heb wel sterk het gevoel dat deze game ook wel erg kritisch wordt bekeken...
Tails tell tales
pi_169575458
Ik vind die embargo toch raar, dat de pers alleen maar over de eerste paar uurtjes mag praten. Tussen neus en lippen door geven sommige outlets toch aan dat de game eigenlijk pas ná Eos pas een beetje op gang begint te komen, maar alle content die ná die planeet komt mag de pers niet over praten. Daarnaast is de EA Access trial ook maar tot en met die planeet, welke dus misschien niet de juiste indruk van de game biedt. Die EA Access trial en embargo doen meer schade dan nodig is denk ik.

Toch heb ik er wel erg zin in, lees ook best veel positieve impressies. De wat slechte gezichtsanimaties zijn wel jammer, maar voor mij niet echt deal breaking. Daarnaast worden sommige dingen ook echt onder een vergrootglas gelegd, zoals die punch van Sara, de gif is vertraagd en ingame zie je er praktisch niks van. Sommige mensen halen elke trailer frame-by-frame uit elkaar en elke frame die er ook maar een beetje vreemd uitziet posten ze op internet. Zoals dit Kotaku artikel ook al zegt:

quote:
But, honestly, in the hours that I’ve poured into the game, these details haven’t ruined the experience. They’ll briefly take me out of the moment, sure, but a few awkward seconds in, say, a 15 minute engrossing conversation with someone is minor. I’ve yet to encounter any funny walking animations, personally.
http://kotaku.com/people-(...)s-animati-1793334047

Neemt niet weg dat ze wel wat beter hun best hadden mogen doen, want sommige animaties zien er inderdaad wel slecht uit.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:06:09 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169575478
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er zo lachwekkend dan? Vergelijk het eens met andere games zou ik zeggen. Laatst nog ME3 gespeeld, het valt nu wel op hoe veel beter dit is eigenlijk.






welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:10:15 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169575596
quote:
Geen van deze dingen komen voor bij mij. Misschien omdat ik op pc speel?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169575613
PC Masterrace _O_
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:12:00 #13
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169575640
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen van deze dingen komen voor bij mij. Misschien omdat ik op pc speel?
Dat zou zeker kunnen, wellicht een bagger console port dan :p.

Garrus en wrex waren toch wel mn favos
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169575677
Aanvulling: en dat het negatieve idd misschien meer een console-dingetje is...
Tails tell tales
pi_169575778
Had wat PC footage gezien vandaag, kan kijken of ik het nog ergens terug kan vinden. Grafisch zat er toch best wel een aardig verschil tussen Ultra en de PS4 Pro (in voordeel van de PC ofc.), maar de animaties etc. blijven uiteraard hetzelfde.
pi_169575869
Als de port kwalitatief slecht is zou ik nog PC kunnen overwegen. Heb een GTX1060 en een nieuwe i5 7700, dus dat moet prima gaan. Denk alleen dat de "levenloosheid" van de animaties onafhankelijk van platform voor zullen komen.
pi_169576231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:21 schreef Mystikvm het volgende:
Als de port kwalitatief slecht is zou ik nog PC kunnen overwegen. Heb een GTX1060 en een nieuwe i5 7700, dus dat moet prima gaan. Denk alleen dat de "levenloosheid" van de animaties onafhankelijk van platform voor zullen komen.
Ach, als dat het voornaamste probleem is... persoonlijk denk ik niet dat ik daar ZO mee ga zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 16-03-2017 20:40:37 ]
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:40:27 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169576414
Paar (grote, sorry) gifs van mijn Ryder. Zo werken de animaties dus 95% van de tijd.

http://imgur.com/a/0dKqW

Let niet op de rare schaduwtjes, ik moet nog even de optimale settings vinden Oh en de gif-conversie doet geen wonderen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169576518
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
Paar (grote, sorry) gifs van mijn Ryder. Zo werken de animaties dus 90% van de tijd.

http://imgur.com/a/0dKqW

Let niet op de rare schaduwtjes, ik moet nog even de optimale settings vinden Oh en de gif-conversie doet geen wonderen :').
Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:44:50 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169576559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
In game ziet het er natuurlijk vele malen beter uit. Maar het gaat me alleen even over de animatietechniek. Het gaat dus wel eens fout maar over het algemeen werkt het dus zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 21:06:10 #21
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169577263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Leuke Ryder ja, veel beter dan de standaard.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:20:24 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169577774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Leuke Ryder ja, veel beter dan de standaard.
Ik heb haar niet gemaakt, maar blijkbaar was ik misschien toch te kritisch over de character creator. Meer creatieve mensen hebben al vele goed uitziende en diverse Ryders gemaakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169578445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Qua 'kwaliteit' vind ik het moeilijk te zeggen, maar leuke Ryder wel.
Dat ziet er toch meer dan prima uit, verder zie ik steeds dezelfde 4-5 (negatieve) gifjes voorbij komen. Er gaat een day-one patch komen toch? Verder is het totaal niet game-breaking als het een keer voor komt.
pi_169579295
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games. Ach was helaas met Fallout ook. Fallout 4 was het uiteindelijk ook niet helemaal.
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:58:57 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169581327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games.
Alsof die niet dezelfde shit kregen :D.

Kan me nog talloze gifjes herinneren over vage bugs in ME2 en 3. Bovendien klaagden mensen steen en been over de animaties van Shepard in ME3.

Altijd zo vreemd dat mensen zich laten beinvloeden door wat mensen schreeuwen op het internet. Misschien omdat het zoveel makkelijker is om gewoon lekker te zeiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fir3fly op 16-03-2017 23:06:33 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:11:11 #26
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_169581769
Ik wacht de 'officiele' reviews wel af in de week na release.
Ok stelletje hokboeren
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 23:27:13 #27
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169582347
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 00:11:10 #28
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_169583743
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 04:03:24 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169584889
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof die niet dezelfde shit kregen :D.

Kan me nog talloze gifjes herinneren over vage bugs in ME2 en 3. Bovendien klaagden mensen steen en been over de animaties van Shepard in ME3.

Altijd zo vreemd dat mensen zich laten beinvloeden door wat mensen schreeuwen op het internet. Misschien omdat het zoveel makkelijker is om gewoon lekker te zeiken.
Die games zijn bijna 8 jaar oud :'). Jezus man, hoeveel betaald Bioware je?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 05:24:33 #30
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169584918
Schijnbaar heeft het originele team helemaal niet aan de game gewerkt maar zijn ze bezig met een nieuwe IP.. HYPE

Team A : New IP (past: ME 1-3)
Team B : Dragon Age team
Team C : Andromeda (past: ME DLC & Multiplayer)
Team D : SWTOR
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169585098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 05:24 schreef MMaRsu het volgende:
Schijnbaar heeft het originele team helemaal niet aan de game gewerkt maar zijn ze bezig met een nieuwe IP.. HYPE

Team A : New IP (past: ME 1-3)
Team B : Dragon Age team
Team C : Andromeda (past: ME DLC & Multiplayer)
Team D : SWTOR
Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem niet :P
pi_169585110
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:29:34 #33
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169585159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die nieuwe IP is geen RPG. Dus dan hoef ik hem niet :P
Meh zal wel een third person action shooter zijn dan :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:16:57 #34
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_169585983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Krijg echt door al die berichten een naar gevoel. Alsof deze game echt slecht gaat worden en sowieso niet het niveau gaat halen van de oudere Mass Effect games. Ach was helaas met Fallout ook. Fallout 4 was het uiteindelijk ook niet helemaal.
Ik krijg er ook een beetje hetzelfde idee bij. Er zijn intussen zoveel gifjes met rare glitches, lelijke animaties/character models. Normaal gesproken had ik deze al lang ge-preordered maar nu wacht ik toch nog maar even af. Ik krijg er een beetje zo'n gears of war judgment gevoel bij.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_169585995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586051
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Iedere keer als ik haar gezicht zie in een filmpje of zo moet ik weer lachen. Er is gewoon iets mis mee, te bol of zo.
Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Het gaat mij er dus vooral om of uit reviews blijkt dat het speelplezier te lijden heeft onder rare uitdrukkingen. Het eerste filmpje waar veel over te doen was, een paar maanden terug, vond ik helemaal niet zo storend. Het zou mij niet opgevallen zijn als mensen er niet zo over gevallen waren. Ik heb een vrij hoge tolerantie als het op graphics en glitches aan komt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:26:54 #37
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586136
Toch enorm zonde dat de game is uitbesteed aan een studio die nog nooit eerder een volledige game heeft gemaakt ( Bioware Montreal ), en enorm zonde dat het niet nog een halfjaar polish krijgt. Maar EA ziet de bui al hangen en doet t spel snel eruit om iniedergeval nog die pre-order monies te krijgen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, lippen zo dik dat het een soort Marijke Helwegen wordt in expressie. Ogen veel te groot en zonder uitdrukking. Humans komen gewoon niet zo goed uit de verf. Over aliens heb ik geen mening. Dat andere plaatje van die Asari die "mooier" gemaakt is, is vooral naar menselijke maatstaven mooi gemaakt, maar aliens mogen ook best spuuglelijk zijn. Daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Het gaat mij er dus vooral om of uit reviews blijkt dat het speelplezier te lijden heeft onder rare uitdrukkingen. Het eerste filmpje waar veel over te doen was, een paar maanden terug, vond ik helemaal niet zo storend. Het zou mij niet opgevallen zijn als mensen er niet zo over gevallen waren. Ik heb een vrij hoge tolerantie als het op graphics en glitches aan komt.
Ja, ook de lippen inderdaad. Het lijkt wel alsof ze constant een licht glimlach heeft, waardoor ze echt heel simpel overkomt. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:31:13 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
De vrouwelijke Ryder is trouwens wel een enorme fuck up van Bioware. Geen vrouw ziet er zo uit :')
In game is het over het algemeen beter, maar het blijft wel vreemd. Sowieso zien de meeste vrouwen er een beetje apart uit. De meesten hebben een veel te bol gezicht ofzo. Beetje raar :P.

Maar gelukkig is de character creator iets beter dan ik had gedacht, dus voor Ryder is dat probleem wel op te lossen. Die van mij ziet er prima uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:26 schreef MMaRsu het volgende:
Toch enorm zonde dat de game is uitbesteed aan een studio die nog nooit eerder een volledige game heeft gemaakt ( Bioware Montreal ), en enorm zonde dat het niet nog een halfjaar polish krijgt. Maar EA ziet de bui al hangen en doet t spel snel eruit om iniedergeval nog die pre-order monies te krijgen
Op zich kan elke nieuwe studio een goede game maken. Als je talent hebt moet het goed komen.

Je zou zeggen dat, als het echt een slechte game is, EA dit allang wist. Waarom dan een Early Access doen als je van tevoren zou kunnen weten dat er een shitstorm ontstaat? Dat zou wel heel naïef zijn want dit kost eerder pre-orders dan dat het ze nieuwe oplevert. Ik zou verwachten dat ze dan alles onder embargo gooien en zoveel mogelijk van de game weg willen houden van het publiek en de pers. Ik denk dus nog steeds dat het wel mee gaat vallen met die reviews en dat er nu wel heel erg veel aandacht is voor matige animaties.
pi_169586260
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169586349
Tevens een iets-positiever-maar-nog-niet-helemaal-overtuigd-stukje van RPS:

https://www.rockpapershot(...)roblems/#more-435451
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 09:42:36 #43
206706 crew  Racerblade
pi_169586351
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
De originele Mass Effect had ook een erg traag begin, Dragon Age: Origins ook. Wat mij betreft zijn dat beide de beste uit hun series. :P Zodra je een nieuw 'universum' start zullen de eerste paar uur altijd sfeerproeven en meer informatief zijn, niets mis mee wat mij betreft.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:43:51 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586373
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn.
Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.

Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586437
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:42 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens een iets-positiever-maar-nog-niet-helemaal-overtuigd-stukje van RPS:

https://www.rockpapershot(...)roblems/#more-435451
Dit is heel erg mijn idee bij waarom mensen nu zo "negatief" zijn:

quote:
Now, I suspect the memory-creep involved whenever a few years pass means that many of us are guilty of thinking the original Mass Effects were somehow more literate than they were. Sure, there were some great character moments, but it was always space-pulp through and through, and drifted more and more into Magical Prophecy Nonsense as it wore on. Even so, there’s an obviousness and a shallowness to much of what I’ve played of MEA that doesn’t feel in keeping with my experiences/memories of the earlier ones.

Companion characters (including your own) very much say what they see, making superficial observations that don’t seem to reflect idea that they are one of a handpicked few sent to find and survive in a new galaxy. “Looks like some kind of alien machinery,” that sort of thing, with no follow-up comment to suggest a curiosity to know what it does or who made it. Not awful, but not interesting – and at odds with the idea they’re here to assess whether this place could make a safe new home for their species.

My feeling is less that this is a failure to write the sharpest dialogue possible, and more that MEA is actively designed to be broad. Hoary old RPG fans are less of a goldmine than are people who like to shoot men/monsters and collect loot, and though there’s all sorts of story and side-questing going on here, at heart it would seem to be continuing the series rapid shift into a weapons-centric game. So intellectual curiosity is either brushed aside or concentrated into between-mission conversations that you can easily skip through if you just want the next task.

I don’t mean to sound elitist here. I just think MEA, now that it’s no longer part of an ongoing storyline, is consciously made to be as accessible and mass-market as possible (though I’m not necessarily arguing that it’s been completely successful there) and that mak-u-think writing and pauses for thought during action sequences may have been considered detrimental to that.
ME 1-3 waren niet heel sterk als het op schrijven aankomt. Het verhaalconcept is erg goed, maar de inhoud is echt vrij matig. ME1 komt voor geen meter op gang, het begin van ME2 is één en al cliché en fanservice en het laatste kwart van ME3 is esoterische mumbo-jumbo. Reken er maar op dat Andromeda meer van datzelfde is. Het is een blockbuster. Geen hoogst intelligente niche.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:48:23 #46
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586453
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop maar gewoon dat het spel een beetje op gang komt na het stroeve begin, want dat lijkt het grootste kritiekpunt tot nu te zijn. Er zullen best wat rare animaties tussen zitten, maar als daar wel een prima verhaal tegenover staat is het wel te overzien.
Niet als je urenlange dialogen moet voeren met robots zonder enige emoties.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586474
Lees net dat de day 1 patch al actief is tijdens de early acces? Dat is wel lichtelijk schokkend imo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586480
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, die snap ik niet helemaal. Je wordt juist meteen in het diepe gegooid omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin duurt even omdat de game alle mechanics introduceert zoals je jetpack, skills, profiles etcetera. Zoals zo veel games doen.

Stroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.

quote:
Daarna krijg je wat meer vrijheid, kun je zelf gaan rondlopen etcetera. Klachten over te veel expositie snap ik ook niet, als je daar geen zin in hebt dan sla je die gesprekken gewoon over. Dingen scannen is ook niet nodig als je dat niet wilt, er zijn meerder manieren om resources te krijgen.
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:58:04 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586571
Mwah wrex, garrus en ashley waren toch al vanaf moment 1 erg positief qua character. Ze toonden hun emoties en wat voor hen belangrijk was. Ik lees veel dat de characters totaal niet boeiend zijn, ala die gast die je kon redden ipv ashley. Kaiden heette die volgens mij, dat was ook zon natte dwijl.

En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is. Dat je zo in het diepe word gegooid is lame omdat je totaal geen connectie hebt met de wereld, de pathfinder en de hele shizzle er omheen. Beter speelde je eerst een uur voordat die intro zich afspeelt, om rustig in te leven in een nieuwe Mass Effect setting
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:58:10 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586573
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Stroef is misschien niet het goede woord, want ik bedoel niet dat het traag begint of iets dergelijks. Het is meer een begin met verkeerde pacing, te veel expositie, weinig interessante karakters en een vrij standaard verhaal. Allemaal dingen die wel kunnen veranderen na een uur of vijf spelen natuurlijk.

Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.

quote:
Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument.
Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
quote:
Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is.
Dat gebeurt dan ook niet.

quote:
Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169586578
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:50 schreef Ludachrist het volgende:

Vind ik wat makkelijk, zo'n 'als je het niet leuk vindt kijk je toch niet'-argument. Je mag ook wel van schrijvers, en een dergelijke studio, verwachten dat ze bepaalde zaken (zoals het karakter van een teamgenoot) duidelijk kunnen maken zonder die teamgenoot te laten zeggen wat zijn karakter is. Maar goed, zoals gezegd, de eerste companions van Mass Effect hadden hetzelfde euvel, dus voor hetzelfde geld kom je later een stuk beter uitgewerkte figuren tegen.
Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.

Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen in hun karakter hebben komen pas écht goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
pi_169586606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik moet natuurlijk maar zien of Andromeda daar echt ergerlijk in is, maar in de trilogie zijn ook veel characters een ééndimensionale automaton voordat je echt gesprekken met hun induikt. Miranda, Jacob, Samara en Jack zijn echt volkomen shallow, tot je ze op het schip de optionele conversaties gaat triggeren. Anders blijven het weinig diepgaande karakters. Ook Liara krijgt pas echt diepgang in de Shadow Broker DLC.

Als je ME1 als losse game bekijkt is geen enkel character voor mij echt aansprekend. Tali en Garrus die wat meer lagen hebben komen pas ;echt goed uit de verf in ME2. Toen pas ging ik mij echt verbonden voelen met hun. Daarvoor was het toch meer kanonnenvoer.
Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00:59 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef MMaRsu het volgende:
En idd, je moet het verhaal interessant vertellen. Er is niks mis met info dumps mits het boeiend is.
Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me :D.

Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:02:49 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586637
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn dan ook helemaal geen info dumps? Het tegenovergestelde juist. Je weet vrijwel niets, dus ga je er op uit om dingen uit te vinden. Nogal logisch lijkt me :D.

Pathfinder kan ik niet zo veel over zeggen, maar je begint niet als pathfinder. Er is een hele goede reden waarom je dat wel wordt.
Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tja ME1, behoorlijk oud spel en toentertijd natuurlijk best uniek. Toen was het allemaal geweldig. Nu heb je hogere standaarden, wat ergens ook wel begrijpelijk is. Ik snap ook niet waarom iedereen ME1 en MEA blijft vergelijken met elkaar, er zit 10 jaar tussen. Denk dat een vergelijking tussen DAI en MEA meer terecht is, zelfde engine toch?
Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.

Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:45 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169586694
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar ik bedoel dat ze juist wat meer informatie moesten geven in het begin, misschien rustiger opbouwen zodat je er meer in zit. Nu word je idd zo in het diepe gegooid, en geef je vrij weinig om je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nog meer expositie ;)?

Oftewel, men kan niet winnen. Gezeik is er toch wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:13:08 #57
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586782
Het gaat erom wat je als speler vorlt qua connectie, niet ryder.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169586850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is technisch. Dat vind ik oprecht minder interessant dan het verhaal. ME1 en ME:A mag je daarom best met elkaar vergelijken. Als ze op een nieuwe trilogie aansturen dan dient de eerste game vooral om de setting te zetten. Daarom verwacht ik dat het laatste kwart van ME:A mij een paar "Whoah!" momenten op gaat leveren zoals in ME1, waardoor ik het volgende deel wil spelen.

Ik heb vorig jaar de hele trilogie weer gespeeld en wat betreft verhaallijn is ME1 achteraf maar weinig interessant. Ik kan me ook uit reviews in die tijd herinneren dat dat de grote kritiek was, dat het heel lang duurde voordat het echt op gang kwam. Ik heb dat bij de eerste keer spelen nauwelijks gemerkt, ik was toen vooral met mijn sci-fi-avontuurtje bezig en was niet alles zo aan het overanalyseren als nu gebeurt.
Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169586896
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Te veel expositie is onzin. Er is juist heel weinig. Hier is je nieuwe galaxy, hier is je nieuwe planeet, ga los. Er wordt je niet eens verteld hoe de eerste aliens heten die je tegenkomt. Dat komt pas veel later. De rest lijkt me nogal afhankelijk van je verwachtingen.
Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.

En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.

quote:
Dat is het niet. Het scannen geeft je meer informatie (expositie) maar je hoeft het niet te doen. Dus daar over klagen is onzin.
Informatie is niet hetzelfde als expositie, natuurlijk.

quote:
Dat gebeurt dan ook niet.
Dit plaatje doet mij toch anders denken.



quote:
Dat zou misschien een terechte klacht zijn, je komt er nogal veel tegen. Even de tijd nemen om ze wat beter te leren kennen betaalt uit.
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169586909
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Aangezien er ook veel te doen is over animaties en gezichten en zo is een vergelijking met DAI wel terecht imo, ook al vergelijk je dan een ander aspect dan het verhaal idd. Ik kan me eigenlijk vrij weinig herinneren van DAI, behalve dat al het haar onder de olie zat en je echt 10 opties had voor kort geschoren. _O-
De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar. Ik denk zelf dat ik daar wel doorheen kan kijken, maar daarvoor laat ik toch liever de reviews voor zich spreken. Als zij zeggen dat het lelijk is, maar niet storend, dan vind ik het prima.

DA:I kan ik me grafisch maar weinig van herinneren. Ik vond het wel goed, geloof ik. Wat ik mij vooral kan herinneren is de totaal niet ter zake doende gameplay en dat ik het verhaal echt heb afgeraffeld op een gegeven moment omdat ik helemaal murw was van alle sidequests. Als ME:A zoiets is vind ik dat veel erger dan een paar lelijke animaties en humans met balloon faces.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:26:21 #61
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169586962
Volgens rps speelt Mass Effect qua structuur veels als DAI, een singleplayer MMO.

8. It continues Dragon Age: Inquisition’s singleplayer MMO structure

Whole lotta collecting and crafting, whole lotta random skirmishing as you roam, whole lotta relentlessly scanning arbitrary items on a planet’s surface for nebulous research points that you can then spend on making/buying new stuff. It’s very game-y here. On the one hand, this gives you far more to do moment to moment, which is handy if you’ve burned out on quests, but on the other the hamster wheel structure is at odds with the central conceit – finding a new home and keeping an alien threat at bay.

It’s different in many ways – particularly because it’s a shooter rather than a stabber – but if you didn’t get on with DAI’s random encounters and loot-fountains, you’ll likely have similar issues here. I should say that I personally got on alright with DAI, but that was primarily down to enjoying the characterisation – and this is the area in which MAE has thus far most been lacking.

( Bagger dus, tenminste dat vond ik van dai, saai en tergend )
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 10:30:25 #62
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169587013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De animaties zijn inderdaad lelijk op sommige punten. Maar ik heb ook heel mooie animaties gezien. Het is dus nogal onbetrouwbaar.
Precies, er zijn ook genoeg previewers die zeer te spreken waren. Gewoon ff afwachten tot 'ie uit is ipv allerlei conclusies trekken op basis van garppige plaatjens. Als het inderdaad zwaar kut blijkt dan zal BioWare daar ongetwijfeld de prijs voor betalen.

Een aantal trailers die ik heb gezien vond ik erg veelbelovend, het ademt het heerlijke sfeertje van ME1 wat mij betreft.




_O_
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:32:59 #63
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169587036
Mwah een stream van 2 uur heeft weinig te maken met grappige plaatjes. Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn. Waarom hebben ze in godsnaam het buddy power wheel eruit gesloopt :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 10:34:10 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_169587050
Mwah ik had het ook niet over een stream maar over de duizenden topics vol met grappige gifjes waar eigenlijk gewoon voortdurend dezelfde dingen voorbij komen. Let's wait and see.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:34:18 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169587051
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik bedoel niet expositie in de zin van 'we geven direct alle info over het universum'. Het is meer dat het spel niet helemaal erop lijkt te vertrouwen dat je bepaalde dingen zelf kunt oppikken, waardoor het altijd zelf nog duidelijk maakt waar je naar zit te kijken. Floating rocks, bijvoorbeeld.

En ik heb het spel niet gespeeld, dit is gewoon een beetje wat ik uit de previews haal. Veel vertellen, weinig laten zien.
Twee personen maken een opmerking over floating rocks. Dat is het :P. Waarom ze floaten wordt daarna gewoon duidelijk zonder dat een karakter je dat vertelt. Dus ja, het klopt dat er nogal wat opmerkingen worden gemaakt waarop je antwoord zou kunnen zijn "duh". Dat kun je irritant vinden, maar ik ben er eigenlijk wel aan gewend. Kan me ook nog vaak genoeg EDI herinneren die dan "Look out, Cerberus!" roept. Alsof ik dat zelf niet kan zien :+.

Als dat de klacht is over te veel expositie vind ik het nogal oppervlakkig.

quote:
Dit plaatje doet mij toch anders denken.

[ afbeelding ]
Dat heb ik tot nu toe elke keer met die plaatjes en gifjes, volledig uit context. Er is een reden dat hij dit antwoord geeft in het gesprek.

quote:
Ongetwijfeld, want Bioware kan natuurlijk prima karakters schrijven.
Hit en miss wat mij betreft. Iedereen schijnt Tali altijd geweldig gevonden te hebben maar ik had er niets mee :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:44 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169587108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:32 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast schijnen de menu's en AI enorm slecht te zijn.
De menu's zijn behoorlijk onoverzichtelijk. Er is nogal wat te kiezen en de icoontjes zijn af en toe wel erg klein. Ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben als ik een level omhoog ga. Eigenlijk is er veel te veel keus. Zal dus even wat tijd vergen om onder de knie te krijgen. Wapen upgrades gaan net zoals in ME3 trouwens. Vond ik een heerlijk systeem dus het is mooi om dat terug te zien.

AI tot nu toe geen problemen mee. Ik zou zelfs zeggen dat je companions veel waardevoller zijn in combat dan in eerdere games, hun kogels doen nu daadwerkelijk schade :+. En de vijanden hebben er een handje van om je te flanken, moet je altijd op letten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:54 #67
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169587112
Tali was lame as fuck
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:16:23 #68
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169587622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:38 schreef MMaRsu het volgende:
Tali was lame as fuck
Ik vond haar wel schattig, maar totaal geen nuttige squadmember (omdat ik zelf al engineer speelde). Ik ben er eentje die Thane totale crap vond.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169587747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:38 schreef MMaRsu het volgende:
Tali was lame as fuck
Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.

Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:28:28 #70
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169587802
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Eens, snap die obsessie die sommige mensen met haar hebben ook niet. Vond haar altijd een beetje zeurend overkomen.

Garrus daarentegen, hij was echt fucking baas. :7
Duh, iedereen houdt van Garrus :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169588065
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Duh, iedereen houdt van Garrus :D
Dit is mijn favoriete filmpje:

Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 12:08:09 #72
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169588470
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

Pijnlijk om naar te kijken :'(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:01:45 #73
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169589438
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

:(:(:( PERMBAN!!
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 13:02:28 #74
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169589460
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:01 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

:(:(:( PERMBAN!!
En dit, ja :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:07:08 #75
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169589576
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is mijn favoriete filmpje:

Zeg als je wil dat ik je posts laat staan zou ik gauw andere content posten als ik jou was. :{
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169589829
Ik wist niet eens dat hij dood kon.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Redactie Games vrijdag 17 maart 2017 @ 13:19:36 #77
206706 crew  Racerblade
pi_169589911
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:16 schreef Rezania het volgende:
Ik wist niet eens dat hij dood kon.
Iedere squadmate in ME2 kon dood. :)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:24:47 #78
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169590056
Oh ruk :') speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald. :{
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169590097
Wow goed bezig hoor Bioware pfff.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:26:18 #80
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_169590109
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk :') speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald. :{
yep, alles voor de vloeiende en continue actie :')
pi_169590167
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:19 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Iedere squadmate in ME2 kon dood. :)
Wat zeg je dat toch vrolijk! :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:29:00 #82
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169590205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:26 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

yep, alles voor de vloeiende en continue actie :')
En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 13:31:13 #83
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169590265
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Oh ruk :') speelde gisteren en wist maar niet waar de pauze knop zat waarmee je teammates hun abilities kan laten gebruiken. Lees ik nu dat ze dat eruit hebben gehaald. :{
Gay.

quote:
9s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Ook gay.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:45:24 #84
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169590628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Gay.

[..]

Ook gay.
En geen quicksave. Wat vind je daarvan?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_169590796
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:16 schreef Rezania het volgende:
Ik wist niet eens dat hij dood kon.
Ik redde altijd iedereen, behalve Garrus. Die liet ik altijd expres sterven _O_ . 'Nee nee Garrus, ga jij maar die ventilatieschachten in'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:59:20 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169590907
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En ook geen crouch knop dus je moet geluk hebben met de muren waar je tegen staat
Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169590979
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die was er toch sowieso nooit, of herinner ik me dat verkeerd?
Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:03:59 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169591010
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vroeger moest je altijd op spatie drukken om te schuilen achter muurtjes en zo.
Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack :9.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:05:56 #89
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_169591043
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt, dat doet ie nu automatisch. Met spatie gebruik je je jetpack :9.
Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is. :D

Heb een Vanguard achtig poppetje gemaakt. Heb nu Charge / nova en Shotgun / assault rifle passives.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:07:10 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169591061
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:05 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Moet zeggen dat de jetpack gebruiken wel erg leuk is. :D

Heb een Vanguard achtig poppetje gemaakt. Heb nu Charge / nova en Shotgun / assault rifle passives.
Pff veel te veel skills. Ik zie door de bomen het bos niet meer :'). Wel tof dat er zo veel te kiezen is.

Die profiles zijn ook erg tof. Kun je tijdens een gevecht min of meer van class wisselen :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 14:08:08 #91
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169591079
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:45 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En geen quicksave. Wat vind je daarvan?
Ik save sowieso altijd handmatig.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:26:08 #92
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169594777
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.

Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:38:40 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_169595017
quote:
Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_169595212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.

Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
Sowieso de setting en het verhaal. Characters iets minder, vind de meeste toch wat cliché.

Het schieten is voor mij alleen maar een onderbreking van het verhaal. Heb het nooit vervelend gevonden maar ik geef er niet veel om.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:55:06 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169595282
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Jij verdedigde the division..niet echt geloofwaardig dus.
Ehh, ik denk dat je me voor iemand anders aan ziet. heb The Division nooit gehad
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 19:07:49 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_169596736
quote:
ugh :%

Pre-loading, geen idee wat 't inhoudt maar we zien wel. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_169597223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:26 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom vinden jullie Mass Effect eigenlijk tof? Ik heb enorm weinig met het shooter gedeelte, en vind dat de minste stukken uit alle games.

Bij mij is het toch meer het verhaal, de setting en de characters.
Zelfde als jij :Y

En dit natuurlijk!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:25:06 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_169598285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Zelfde als jij :Y

En dit natuurlijk!
The Afterlife tunes zijn ook zo verrekte fijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:55:20 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169598878
Na 5 uur spelen al tegen een deur aangelopen die zegt dat ik niet verder mag. Op de eerste planeet waar ik naar toe ga.

Nu snap ik de klachten wat beter, je mag maar spelen tot het punt dat het spel pas echt begint :P. Niet gek dus dat de eerste indruk dan tegenvalt.

Dan maar een beetje de Nexus verkennen :9.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fir3fly op 17-03-2017 21:17:54 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:03:49 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169599038
Overigens is rondrijden met de Nomad over de planeet echt fantastisch. En echt 'open world' is het ook niet, op de eerste planeet is de map niet veel groter dan de gemiddelde ME1 planeet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')