abonnement Unibet Coolblue
pi_169573033
Even van me afschrijven.

Ik was vandaag in het park met een vriend die ik niet zo heel veel spreek. Lange gesprekken gevoerd, het was erg gezellig maar een ding blijft een beetje hangen.

Op een moment vertelde hij dat een aantal mensen (dan weer niet wie) afstand hadden genomen omdat ze vonden dat ik in de afgelopen jaren nogal wat energie kostte. En ook omdat ik slecht in mijn vel zat de sfeer erg bepaalde.

Ik denk dat het best klopt, want ik was uit een burnout aan het kruipen. En ik vind het ook niet zo gek dat ik daarom weinig energie te geven had en niet erg vrolijk ben geweest.

Het gaat eigenlijk niet eens om de mensen die echt dichtbij staan maar t doet wel even zeer. Ergens had ik denk ik een andere verwachting van die mensen.

Ik had 't fijner gevonden als mensen zelf hadden aangegeven dat ze dit vonden. Nu is het zo onbestemd en via via. En ergens vind ik het rot dat het me zo raakt ondanks dat het niet mijn meest close vrienden zijn. Blegh.
pi_169573211
Ik snap heel goed dat het klote is om dat op zo'n manier te horen.. Waarom vertelde hij dat überhaupt?
pi_169573311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:14 schreef madam-april het volgende:
Ik snap heel goed dat het klote is om dat op zo'n manier te horen.. Waarom vertelde hij dat überhaupt?
Ik denk omdat hij iets minder voelsprieten heeft dan de gemiddelde persoon. Hij bedoelde het niet vervelend. Het gesprek kwam op dat we elkaar niet zoveel meer zien en dan meestal alleen in groepen. En het verschil hoe mensen in groepen en alleen zijn. Toen vertelde hij dat anderen afstand houden vanwege eerder genoemde. En dat dat een reden was dat wij elkaar minder zien.
pi_169574369
Het is duidelijk gedrag van dieren (en dus ook mensen), afstoten van "zwakkeren". En dat is makkelijker bij iemand die niet erg dichtbij staat. Ik heb ook een burnout gehad en zag hetzelfde gebeuren. Ik vond dit ook best erg, maar achteraf gezien was het een goede zuivering, je ziet goed wie je échte vrienden zijn op deze momenten.
Lambo of Rekt
pi_169574405
Niet leuk, maar zo kom jij er wel achter wie je echte vrienden zijn.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_169574536
Ware vrienden onderscheiden zich van de nepperts nu, het is natuurlijk niet leuk maar je doet er niks tegen, ikzelf ga ook door zoiets op het moment en ben erachter gekomen dat ik maar 3 echte vrienden heb die er altijd voor me zijn ondanks alles.
Er komen wel weer nieuwe mensen, ik ben wel veel voorzichtiger geworden met wie ik toe wil laten in mijn leven
pi_169575543
Op zich ben ik eigenlijk altijd heel blij geweest dat op 1 na alle mensen die ik zelf heel belangrijk vind in mijn leven me enorm geholpen hebben om door die tijd heen te komen. En dat zijn er best wat.

Maar dit deed gewoon even zeer. Ik denk omdat ik de mensen waarvan ik denk dat het om gaat op zich wel aardig vind en dit me van ze tegenvalt. Andersom heb ik ze wel uitgenodigd en nu het beter met me gaat ben ik belangstellend naar hoe het met ze gaat. Ook nu het minder gaat met een aantal van hen.

Ik moet 't gewoon even laten gaan denk ik. Accepteren dat niet iedereen op dezelfde manier naar dingen kijkt.
pi_169575681
Vriendschappen/ relaties onderhouden als het goed gaat is makkelijk.

Mensen die liefde en energie geven als het een tijdje wat minder gaat zijn goud waard.

Maar er zullen mensen bij zitten die je zien als toegevoegde waarde op feestjes, en ben je dat dan niet meer heel snel afscheid van je nemen.
Hell To The Liars
pi_169577343
Je hebt daar helemaal gelijk in denk ik. Ik was zelf vaak degene die de feestjes organiseerde en dat doe ik veel minder en voor veel kleinere groepen.

Het zat me eerder echt even dwars, het is niet fijn zoiets te horen. Maar aan de andere kant weet ik waar ik aan toe ben en dat ik van die mensen ook niets hoef te verwachten. Andersom scheelt me dat een hoop energie die ik er niet meer zal insteken.

[ Bericht 52% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 16-03-2017 21:13:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')