abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169576722
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is bijzonder weinig fatsoenlijks aan Bosma...
Nouja laat ik het zo zeggen. Hij is de enige met nog een beetje politiek talent en gevoel. Mensen als Agema en Graus zijn niet meer dan klapvee.
pi_169576783
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:50 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Nouja laat ik het zo zeggen. Hij is de enige met nog een beetje politiek talent en gevoel. Mensen als Agema en Graus zijn niet meer dan klapvee.
Die Agema was toch zwanger geraakt van een mede partijlid of zo? En Dion Graus is nog wel baas, heb je zijn trouwfoto's gezien?
pi_169577773
vergeet niet dat de PVDA straks met maar 5 actieve leden in de kamer zit aangezien er nog een paar in het demissionair kabinet blijven zitten. Als er dan ook nog Arib full-time kamer voorzitter gaat spelen ben je alweer een fulltime kamerlid kwijt
Iemand die zijn of haar emoties laat heersen over logisch redeneren heeft of een groot hart of een klein brein...
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:23:10 #29
198365 Morendo
The Real Deal
pi_169577870
Ik denk dat iets grotere partijen ook wel een kandidaat hebben die er zin in heeft. Kan misschien zelfs een onderhandelingsdingetje worden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_169600314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:31 schreef TserrofEnoch het volgende:
Nog steeds een blamage dat iemand met een dubbel paspoort voorzitter is. Maar goed, nee ik verwacht dat haar positie voorlopig veilig is, maar binnen een jaar heeft zij het veld geruimd.
Waarom? Het staatshoofd uit ons volkslied heeft Duits bloed.
pi_169658452
Donderdag gaat het profiel voor de voorzitter worden vastgesteld. :s)
en volgens de Stentor (artikel paar dagen geleden) wil de PVDA gewoon een voorzitter leveren. http://www.destentor.nl/v(...)er-leveren~ae22b1f1/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169660380
quote:
Khadija Arib kan naar alle waarschijnlijkheid aanblijven als Kamervoorzitter. VVD, CDA en D66 zijn niet van plan om zelf een kandidaat naar voren te schuiven, melden meerdere bronnen aan RTL Nieuws.

Donderdag gaat de nieuwe Tweede Kamer aan de slag. Dan moet er ook opnieuw een voorzitter gekozen worden. Van Arib is bekend dat ze graag opnieuw Kamervoorzitter wordt. Op dit moment heeft zich nog geen andere kandidaat gemeld.

Arib werd in februari vorig jaar tot Kamervoorzitter werd gekozen. Ze is sindsdien uitgegroeid tot een geliefde Kamervoorzitter. Van partijen als VVD, CDA, en D66 hoeft ze dus niet te vertrekken. De PvdA heeft na de enorme afstraffing tijdens de verkiezingen nog maar negen zetels over. Het Kamervoorzitterschap is een fulltime baan, dus als Arib doorgaat, krijgen de overige acht PvdA-Kamerleden het nog drukker.

PvdA-leider Lodewijk Asscher liet eerder al aan het AD weten dat zijn partij Arib toch opnieuw voor wil dragen. "Als dat zou kunnen, dan zou ik dat nog steeds fantastisch vinden."
Nou het lijkt dat ze door mag ...
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)kamervoorzitter-arib
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169666951
Het fractiewerk is vast wel te behappen voor 8 Kamerleden. De ChristenUnie moet het stellen met vijf mensen en ziet dan zelfs nog kans om mensen te leveren voor parlementaire onderzoekscommissies. Carla Dik-Faber is zelfs n van de meest effectieve Kamerleden gebleken.

De PvdA heeft bovendien een schat aan ervaring in de fractie. Het komt dus echt wel goed als ze het zonder Arib moeten stellen.
-- DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC - WEBSITE
-- KLB / TopNotch en hun hypocrisie
pi_169679950
Though the truth may vary this ship will carry our bodies safe to shore.
* * * Arcee's FOK!lijstjes * * *
pi_169790695
Marco Verhoef had ik daar graag gezien. Zeker nu we Ton Elias moeten missen.
  zondag 26 maart 2017 @ 15:03:35 #36
107365 Friek_
Nonkel Petrol tapt het bier.
pi_169791052
quote:
15s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:45 schreef Webschip het volgende:
Marco Verhoef had ik daar graag gezien. Zeker nu we Ton Elias moeten missen.
Ton Elias ontbreekt, maar missen we natuurlijk niet.
"God schiep de dag, en wij sleepten ons erdoorheen.”
-- Dimitri Verhulst
pi_169791243
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom? Het staatshoofd uit ons volkslied heeft Duits bloed.
Krijgen we dit weer. :')
"The Admiral was shot because the Prime Minister deserved to be hanged."
  maandag 27 maart 2017 @ 04:27:35 #38
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169807150
Al 42 jaar woont ze in Nederland en nog zo belabberd Nederlands praten. Ik hoop dat er een nieuwe komt dan kan ik weer zonder ondertiteling een debat volgen.
  maandag 27 maart 2017 @ 06:07:13 #39
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169807269
Sowieso moet die partij helemaal kaal gestript en leeggeplukt worden. Een eeuw lang hebben PVDA'ers elkaar goed betaalde baantjes toegespeeld. Maakt niet uit hoe incompetent je was, als je een vriend van de partij was zorgde de PVDA er wel voor dat je ergens kon graaien. Alleen al bij woningbouwcorporaties heeft dat voor miljarden verlies gezorgd. Geen tijd voor medelijden, geen bevoorrechte posities voor PVDA'ers meer. Dit land is het zat. C'est Ca! :(
pi_169807288
Inhoudelijk ok tot goed. Beheersing van de landstaal is vrij pover. Het 1ste acht ik zeker belangrijker , maar de voorzitter van de 2de kamer mag van mij wel gewoon goed nederlands praten.

Ik denk dat het verstandig is om te switchen. Het land heeft gesproken de PVDA (iig voorlopig) is uitgespeeld.
  maandag 27 maart 2017 @ 10:12:59 #41
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_169808762
Los van wat je van de ideen van de PVV denkt, is Martin Bosma een goede voorzitter. Als hij echter voor deze functie wordt gekozen zal nationaal en in het buitenland er met grote schande over worden bericht dat een extreem rechtse racist en islamofoob het Nederlandse parlement voorzit. Ik denkt dat velen daar huiverig voor zijn.

Beter zou het misschien zijn dat het voorzitterschap een neutrale functie is en dat de voorzitter dus geen lid mag zijn en geen aantoonbare banden mag hebben met een partij die in de TK vertegenwoordigd is en ook geen stemrecht mag hebben.

Dan komt het aantal stemmen uit op 149 en dat is ook weer handig als er ergens een meerderheid voor nodig is, want dan heb je een oneven aantal stemmen.
Non possumus non loqui
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 10:33:24 #42
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169809079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of PVV. Ik vind Bosma nog steeds geschikt als voorzitter. Als PVV-backbencher heb je verder toch niets te doen.
Alleen kun je daar in het buitenland niet met goed fatsoen mee aankomen
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_169809099
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 06:07 schreef Braindead2000 het volgende:
Een eeuw lang hebben PVDA'ers elkaar goed betaalde baantjes toegespeeld. Maakt niet uit hoe incompetent je was, als je een vriend van de partij was zorgde de PVDA er wel voor dat je
Als nou iedereen vriendjes was geworden van de PvdA dan was het dus beter gegaan met iedereen...
pi_169809141
Gewoon de langst zittende parlementarir van een niet-marginale partij voorzitter van de Tweede Kamer maken. Geert Wilders dus, hoppa!
pi_169809170
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vergaderingen van de 2e kamer zijn zelden in het buitenland :)
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Redactie Frontpage maandag 27 maart 2017 @ 10:40:21 #46
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_169809172
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat moet de Kamervoorzitter in het buitenland dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 10:42:37 #47
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169809200
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat moet de Kamervoorzitter in het buitenland dan?
De tweede kamer vertegenwoordigen bij bezoekjes en representaties en dergelijke
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_169809534
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer. :')
:*
pi_169811793
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:12 schreef Knip het volgende:
Los van wat je van de ideen van de PVV denkt, is Martin Bosma een goede voorzitter. Als hij echter voor deze functie wordt gekozen zal nationaal en in het buitenland er met grote schande over worden bericht dat een extreem rechtse racist en islamofoob het Nederlandse parlement voorzit. Ik denkt dat velen daar huiverig voor zijn.

Beter zou het misschien zijn dat het voorzitterschap een neutrale functie is en dat de voorzitter dus geen lid mag zijn en geen aantoonbare banden mag hebben met een partij die in de TK vertegenwoordigd is en ook geen stemrecht mag hebben.

Dan komt het aantal stemmen uit op 149 en dat is ook weer handig als er ergens een meerderheid voor nodig is, want dan heb je een oneven aantal stemmen.
Ten eerste moet je als Nederland je niet laten dicteren door een buitenlandse mening. Dat maakt de kwaliteiten van Martin Bosma er niet minder om. In een vrij land mag je er vrije meningen erop na houden, inclusief Martin Bosma. Bovendien heeft de praktijk laten zien dat Martin Bosma als vervangend Kamervoorzitter goed zijn werk deed.

Logischerwijs zou de tweede partij van Nederland eerder de Kamervoorzitter mogen leveren dan de partij die gereduceerd is naar 9 zetels.

Op zich ben ik best tevreden over de huidige Kamervoorzitter. Ze toont duidelijk onafhankelijkheid in de debatten (ook ten aanzien van de PVV) dus wat mij betreft zou ik het geen ramp vinden als ze blijft zitten.
pi_169812067
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:14 schreef Elzies het volgende:
Ten eerste moet je als Nederland je niet laten dicteren door een buitenlandse mening.
Er zit nog wel wat verschil tussen laten dicteren en rekening houden met mogelijke consequenties.

Altijd leuk als het vrijheid van meningsuiting argument gebruikt wordt door een partij die een hele bevolkingsgroep aan de kant wil zetten.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')