abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 16 maart 2017 @ 17:36:28 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_169572494
AMSTERDAM - Partijprominent Rob Oudkerk heeft donderdagochtend voor de microfoon van Radio Noord gepleit voor opheffing van de PvdA. Hij noemt de nederlaag van de sociaal-democraten „historisch, maar totaal niet onverwacht.”



„De SDAP is vroeger ook opgeheven en daar kwam de PvdA uit voort. Misschien komt er een nieuwe sociaaldemocratische beweging, die mensen aan zich weet te binden.” Oudkerk denkt dat de integratie het punt is waarop het mis is gelopen voor zijn partij. „Die problematiek hebben we niet alleen terzijde geschoven, maar de mensen die daar last van hebben, hebben we niet aan ons weten te binden.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)pheffing_PvdA__.html

Ben het niet vaak eens met een heroïne-hoerenloper. Nu wel. Zelfs m'n moeke is overgestapt naar de SP. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:45:30 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_169572629
Beter heft hij zichzelf op.. Negen zetels is nog altijd genoeg bestaansrecht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:47:40 #3
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169572654
komt me bekend voor...dit hadden ze ook gezegd over D66 jaren geleden toen deze partij 3 zetels had, en in de peilingen 0 zetels? Maar toen kwam ene Alexander P... die er wel in geloofde

[ Bericht 0% gewijzigd door pechvogel-010 op 16-03-2017 17:54:41 ]
pi_169572744
Als ik zie hoe dolblij Thierry Baudet is met zijn twee zetels, moet je wel erg arrogant zijn, wil je bij 9 zetels aan opheffing denken.

De PvdA hoeft niet te worden opgeheven. De PvdA moet gewoon leren van z'n fouten en eindelijk eens stoppen met om de hete brij heen draaien. De partij heeft de traditionele achterban compleet van zich vervreemd.
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:00:44 #5
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_169572882
Ik denk dat toch dat partijen als Groenlinks en de SP het in de toekomst gaan overnemen van de PvdA.

[ Bericht 1% gewijzigd door Buurtzwaan op 16-03-2017 18:39:45 ]
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:25:20 #6
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169573377
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:00 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik denk dat toch dat partijen als Groenlinks en de SP het in de toekomst gaan van overnemen van de PvdA.
Dit is gisteren deels al gebeurd! Waar komt de winst van Groen Links vandaan, denk je?
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:29:50 #7
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_169573442
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:25 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Dit is gisteren deels al gebeurd! Waar komt de winst van Groen Links vandaan, denk je?
Dat heb ik gisteren gezien. Ik had het er meer over dat dit in de toekomstige verkiezingen zich zal doorzetten.
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:34:19 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169573515
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik zie hoe dolblij Thierry Baudet is met zijn twee zetels, moet je wel erg arrogant zijn, wil je bij 9 zetels aan opheffing denken.

De PvdA hoeft niet te worden opgeheven. De PvdA moet gewoon leren van z'n fouten en eindelijk eens stoppen met om de hete brij heen draaien. De partij heeft de traditionele achterban compleet van zich vervreemd.
Thierry Baudet is dolblij met alles wat hem aandacht oplevert. Niet echt een goede vergelijking dus.
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:39:20 #9
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169573620
PvdA was tot nu toe de emancipatie-partij.
Verheffing van den arbeider, daarna van vrouwen, homo's en allochtonen.
Tegenwerken van de dominante christelijke cultuur.
Bevorderen van internationale samenwerking.

Er is veel veranderd in de laatste decennia. Actieve christenen zijn nu zelf een minderheid geworden, homo's zijn grotendeels geaccepteerd, vrouwen zijn inmiddels behoorlijk gelijkgetrokken qua maatschappelijke positie. Internationale samenwerking hoeft eigenlijk niet veel meer bevorderd te worden volgens de meeste Nederlanders- die de EU eerder willen terugdringen dan nog verder aanmoedigen. Ontwikkelingshulp blijkt inmiddels niet tot nauwelijks effectief te zijn.
Allochtonen is nu alleen kijken naar de paar geslaagde allachtonen, over dezelfde kam scheren. Over problemen met allochtonen mag niet gepraat worden.

Dus, hef die PvdA maar op, het is geen 1950 meer.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:16:28 #10
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169574302
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:39 schreef MrRatio het volgende:

Allochtonen is nu alleen kijken naar de paar geslaagde allachtonen, over dezelfde kam scheren. Over problemen met allochtonen mag niet gepraat worden.

Als zij dit vraagstuk over integratie nog kunnen oplossen, dan is het missie volbracht en kan de partij worden opgeheven. Zorgen dat die kids met een etnische achtergrond een baan en een stageplek kunnen krijgen zonder gediscrimineerd te worden, aanraking met justitie halveren, einde maken aan etnisch profielering door politie, dropouts op scholen halveren etc. Blijkbaar is de partij hierop stukgelopen omdat de kwestie niet zo maar 123 op te lossen is. Dus er is nog veel te doen voor de pvda
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:57:29 #11
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169575308
Het vraagstuk voor integratie geldt niet voor westerse allochtonen of voor Chinezen. De PvdA tactiek is er een van vertroetelen en daarna hopen dat er een gevoel van dankbaarheid gekweekt wordt, met de aandrang om iets terug te doen.
Dit werkt juist averechts bij veel moslims, het kweekt een gevoel van verwendheid en luiheid. Moslims in Nederland zijn geen geboren pechvogels, maar maken de verkeerde keuzes om goed mee te kunnen draaien in een westerse samenleving.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 maart 2017 @ 20:17:09 #12
186611 Haags
pi_169575746
Goed plan.
Zonder wrijving geen glans
pi_169575776
Oudkerk wil zijn klus afmaken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:15:55 #14
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169591227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:57 schreef MrRatio het volgende:
Moslims in Nederland zijn geen geboren pechvogels, maar maken de verkeerde keuzes om goed mee te kunnen draaien in een westerse samenleving.
Ergens weer wel...
Probeer 2 sollicitatiebrieven te schrijven met dezelfde werkervaring, opleiding en leeftijd. ! 1 brief met de naam Jan Klaas en 1 brief met de naam Achmed of Abdul.
Laat ons dan weten hoeveel uitnodigingen je hebt ontvangen voor beide brieven
pi_169591392
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat de PvdA zich moet splitsen, in plaats van opheffen. De PvdA was altijd een brede volkspartij waarbinnen zeer uiteenlopende meningen konden bestaan. Je hebt een naïef-linkse, tegen GroenLinks en de SP aanschurkende kliek, met figuren als Spekman, Vogelaar, Pronk en het halfzachte ei Asscher. En je hebt een groep die meer sociaal-liberaal is en die kritischer zijn over zaken als integratie. Daartoe behoren onder meer Bos, Dijsselbloem, Timmermans, Plasterk, Van Dam en zelfs Aboutaleb. Ook Jacques Monasch behoorde tot die groep...

Er zijn twee mogelijkheden voor de PvdA nu: of een radicale bijstelling van de koers, of splitsing van de partij. Aan de rechterkant van de PvdA - in het politieke landschap nét links van het midden - ligt ruimte voor een nieuwe en realistische sociaal-democratische partij. Wat daarna overblijft, is een links-naïef clubje dat probleemloos kan opgaan in GroenLinks.
pi_169591444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:57 schreef MrRatio het volgende:
Het vraagstuk voor integratie geldt niet voor westerse allochtonen of voor Chinezen. De PvdA tactiek is er een van vertroetelen en daarna hopen dat er een gevoel van dankbaarheid gekweekt wordt, met de aandrang om iets terug te doen.
Dit werkt juist averechts bij veel moslims, het kweekt een gevoel van verwendheid en luiheid. Moslims in Nederland zijn geen geboren pechvogels, maar maken de verkeerde keuzes om goed mee te kunnen draaien in een westerse samenleving.
Ik zou haast zeggen: was het maar zo simpel. Het gaat namelijk nog veel verder dan dat.

Ik zou je willen aanraden om dit filmpje eens te bekijken. In onze samenleving bestaan parallelle sub-samenlevingen, wordt vaak gezegd. De auteur in onderstaand filmpje - zoon van een imam - gaat nog een stap verder: er is geen parallelle samenleving, want die beweegt dezelfde kant op. Hij spreekt over een asymmetrische samenleving en stelt dat de islam niet is te verenigen met het moderne leven.

  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:30:06 #17
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169592646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat de PvdA zich moet splitsen, in plaats van opheffen
Die splitsing is al ingezet... DXXX is het eerste resultaat.
In Rotterdam hebben meer mensen op DXXX gestemd dan op de PvdA.
Ik zie ook een splitsing aankomen binnen DXXX... in een Turkse- en een Marokkaanse partij.
Gezien de geschiedenis met nieuwe partijen is deze kans 99%
pi_169592683
Herverpakking gaat niet meer helpen. Je hebt het islamitische stemvee en de laatste Nederlandse arbeider voorgoed verloren.
pi_169592716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
En je hebt een groep die meer sociaal-liberaal is en die kritischer zijn over zaken als integratie. Daartoe behoren onder meer... Timmermans...

Hoe verdwaasd kan je zijn? Timmermans pleit voor een algehele transformatie van Europa.
pi_169592748
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:00 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik denk dat toch dat partijen als Groenlinks en de SP het in de toekomst gaan overnemen van de PvdA.
Als de kiezer weer door krijgt dat hun geroeptoeter niet waar kan worden gemaakt switchen ze even makkelijk terug.
pi_169592896
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:04:44 #22
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169593357
Iedereen die dankzij de PvdA 'verheven' is, heeft als dank daarvoor de overstap gemaakt naar een andere partij.

Homo's zijn vaak zo rechts als de neten en stemmen VVD of PVV, de arbeider is tegenwoordig hoogopgeleid en zit er warmpjes bij in z'n eigen huis met hypotheekrente aftrek en stemt ook al jaren VVD of toch tenminste D66, de allochtoon idem dito of die zit inmiddels bij denk, over vrouwen hoeven we het niet eens te hebben want er is nauwelijks nog onderscheid tussen mannen en vrouwen.

Kortom, taak volbracht, bedankt en u kunt wel gaan.

/ongenuanceerd

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 17-03-2017 16:25:51 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:33:21 #23
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169599637
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:16 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Als zij dit vraagstuk over integratie nog kunnen oplossen, dan is het missie volbracht en kan de partij worden opgeheven. Zorgen dat die kids met een etnische achtergrond een baan en een stageplek kunnen krijgen zonder gediscrimineerd te worden, aanraking met justitie halveren, einde maken aan etnisch profielering door politie, dropouts op scholen halveren etc. Blijkbaar is de partij hierop stukgelopen omdat de kwestie niet zo maar 123 op te lossen is. Dus er is nog veel te doen voor de pvda
Het is niet aan een politieke partij dat wanneer groep allochtonen zich niet wil aanpassen, dat dan een politieke partij daarvoor verantwoordelijk voor wordt. Dat is toch aan die groep zelf. Het gedoe met achternamen op sollicitatiebrieven. Ik kan me best voorstellen dat wanneer een personeelschef een dochter heeft die bij het zwembad lastig gevallen is door Marokkanen, een moeder die beroofd is door een moslim en een zoon die bij het uitgaan in elkaar is getrapt door een groepje Marokkanen toch wel bedenkingen krijgt bij een Arabische naam. Ligt vooral aan de reputatie van Marokkanen in het algemeen. Om ervoor te zorgen dat ook Arabisch klinkende namen aantrekkelijk worden zal de Marokkaanse gemeenschap de hand diep in eigen boezem moeten steken, en eens ophouden anderen de schuld te geven(samen met de PvdA).
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:34:51 #24
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169599668
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen: was het maar zo simpel. Het gaat namelijk nog veel verder dan dat.

Ik zou je willen aanraden om dit filmpje eens te bekijken. In onze samenleving bestaan parallelle sub-samenlevingen, wordt vaak gezegd. De auteur in onderstaand filmpje - zoon van een imam - gaat nog een stap verder: er is geen parallelle samenleving, want die beweegt dezelfde kant op. Hij spreekt over een asymmetrische samenleving en stelt dat de islam niet is te verenigen met het moderne leven.

Goeie kerel!
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_169603632
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:30 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Die splitsing is al ingezet... DXXX is het eerste resultaat.
In Rotterdam hebben meer mensen op DXXX gestemd dan op de PvdA.
Ik zie ook een splitsing aankomen binnen DXXX... in een Turkse- en een Marokkaanse partij.
Gezien de geschiedenis met nieuwe partijen is deze kans 99%
Ik doelde niet op DENK. Dat conservatieve moslims geen plaats hebben binnen de PvdA is zo klaar als een klontje.

Ik doelde op een splitsing tussen
1) Een naïef-linkse partij die probleemloos kan opgaan in GroenLinks
2) Een realistische sociaal-democratische / sociaal-liberale partij; zo ongeveer wat Nieuwe Wegen deze verkiezingen probeerde te zijn.
pi_169603638
Ach Oudkerk, de naam zegt het al, PvdA komt heus wel weer terug. Taaie donders zijn dat.
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2017 @ 04:27:12 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_169603763
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 02:36 schreef Stien_Struis het volgende:
Ach Oudkerk, de naam zegt het al, PvdA komt heus wel weer terug. Taaie donders zijn dat.
Ze zijn taaier dan jij.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169603769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik zie hoe dolblij Thierry Baudet is met zijn twee zetels, moet je wel erg arrogant zijn, wil je bij 9 zetels aan opheffing denken.

De PvdA hoeft niet te worden opgeheven. De PvdA moet gewoon leren van z'n fouten en eindelijk eens stoppen met om de hete brij heen draaien. De partij heeft de traditionele achterban compleet van zich vervreemd.
De partij bestaat ook al heel lang en toen het zn hoogtijdagen vierde deden de sp en pvv niet of nauwelijks mee. Het politieke landschap is momenteel compleet anders en de politiek zelf ook. De traditionele achterban hou je niet tot in lengte van dagen vast. Dat gaat de PVV ook niet lukken als Wilders de pijp uit is. Maar wat terugkomen betreft hebben de traditionele partijen flink wat veerkracht.

De pvda moet op zoek naar een lijsttrekker met charisma die mensen weet aan te spreken en op betere tijden gokken.. of fuseren.
pi_169603788
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 04:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De partij bestaat ook al heel lang en toen het zn hoogtijdagen vierde deden de sp en pvv niet of nauwelijks mee. Het politieke landschap is momenteel compleet anders en de politiek zelf ook. De traditionele achterban hou je niet tot in lengte van dagen vast. Dat gaat de PVV ook niet lukken als Wilders de pijp uit is. Maar wat terugkomen betreft hebben de traditionele partijen flink wat veerkracht.

De pvda moet op zoek naar een lijsttrekker met charisma die mensen weet aan te spreken en op betere tijden gokken.. of fuseren.
Opheffen. Nu de allochtonen de PvdA massaal hebben verlaten kennen ze feitelijk geen bestaansrecht meer. Nederlanders stemmen echt niet meer op deze verraderspartij. Het is over en uit.
pi_169604415
De PvdA van nu is economisch rechts en cultureel links, nogal logisch dat mensen afhaken. Over vier jaar krijgen ze weet 20 zetels als GL, D66 en CDA weer inkrimpen. Beter hebben ze dan wel een fataoenlijk plan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')