abonnement Unibet Coolblue
pi_169572221
pi_169572251
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:04 schreef Allures het volgende:

[..]

Harmankardon, mijn tuinman
Ik wil 2 tegels er uit trekken, lekkere grond voor de plantjes er in doen en dan de tegel terug en plantje aan de zijkant. Kan dat zomaar? Of moet je speciale dingen doen of talenten hebben om een tegel er uit te trekken, gat te graven, vullen en tegel weer terug te doen?

Want dan gaan ze in een bak :@
Nee hoor, kan prima en volle grond is in principe altijd beter dan in een bak dus zou ik zeker doen.
Maar je moet als je toch goed bezig bent op twee dingen letten:
- Onder tegels wordt vaak zand gebruikt om tegels strak te leggen of op te hogen. Dat spul is niet geschikt voor planten dus weghalen die handel. En dat brengt ons naar het volgende punt.
- Het is handig als je weet wat voor plant het is en wat voor grond die wil hebben (tuinaarde, potgrond, turf of veel compost bijvoorbeeld). De ene plant houdt van zure grond (turf) en de andere van kalkrijke grond en dat bepaalt in sterke mate de gezondheid van de plant. Je hebt tig sites over plantensoorten waar je dat soort shit kunt vinden.

Nooit maar dan ook nooit bemeste potgrond gebruiken trouwens, alleen gewone potgrond.
pi_169572325
Framboosjes. Langs de schutting loopt een klein randje grond en dan de tegels. Dus wil hem in dat tandje doen maar inderdaad eerst de grond vervangen door planten-grond

Ik ga eens googlen. Ik heb 3 soorten grond gehaald :') ook speciaal voor moestuinen want ik ga sla maken
Misschien wil ie dat wel

Maar moet je die tegel dan niet allemaal aantrillen en zo? Gewoon een beetje op springen is goed zat?
pi_169572382
O, bij bemeste potgrond groeide het hier als een malle :')
Al had ik vorig jaar een soort mestkorrels gebruikt, werkte ook goed.
Tap tap tap
pi_169572389
Weekend *O*
pi_169572390
Frambozen zijn niet zo lastig, sterker nog ik had ze eerst en heb ze toen uitgegraven maar dat spul komt steeds terug :')

Moestuin- of potgrond kunnen ze zeker hebben en lekker bijmesten in maart nog en dan heb je deze zomer vruchten *O*
pi_169572395
M'n frambozen gaven bij mij geen vruchten ;(
Tap tap tap
pi_169572403
Ah licht zuur. Turf kopen volgens het internet. Ga ik doen

Ik heb ook een clematis O+ volgens mij word die heel mooi O+
en veldbloemen en sla en tijm, basilicum en rozemarijn

En vetplanten en cactussen voor in potjes
pi_169572408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:30 schreef Allures het volgende:
Ah licht zuur. Turf kopen volgens het internet. Ga ik doen

Ik heb ook een clematis O+ volgens mij word die heel mooi O+
en veldbloemen en sla en tijm, basilicum en rozemarijn

En vetplanten en cactussen voor in potjes
Als je nog ruimte hebt is kamperfoelie ook mooi :)
Tap tap tap
pi_169572413
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:30 schreef CherryLips het volgende:
M'n frambozen gaven bij mij geen vruchten ;(
Ja maar jij hebt alleen een balkon toch? Vruchtenplanten/bomen in potten werkt vrij slecht is mijn ervaring.
pi_169572416
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:29 schreef Harmankardon het volgende:
Frambozen zijn niet zo lastig, sterker nog ik had ze eerst en heb ze toen uitgegraven maar dat spul komt steeds terug :')

Moestuin- of potgrond kunnen ze zeker hebben en lekker bijmesten in maart nog en dan heb je deze zomer vruchten *O*
ah doe ik dat. Tnx voor de tips

Heb expres 2 verschillende (voor op verschillende plekken) genomen. 1 zomer en 1 herfst
pi_169572426
Rozemarijn boooooh _O_
pi_169572430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:31 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt alleen een balkon toch? Vruchtenplanten/bomen in potten werkt vrij slecht is mijn ervaring.
Ja kan kloppen. Wel veel blad maar geen vruchten. Aardbeien doen het wel heel goed.
Tap tap tap
pi_169572440
Volgens mij krijgen mijn jasmijn en kamperfoelie niet genoeg licht, want heb er al een hele tijd geen bloemen meer aan gehad :(
Tap tap tap
pi_169572442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als je nog ruimte hebt is kamperfoelie ook mooi :)
moet die in een bak of hangen of klimmen of zo?

Ik ga hier mee beginnen en dan kijken hoe het is als alles staat. Ik gok dat ik nog wel eens terug moet voor kleine dingen en dan kan ik altijd nog bij kopen had ik bedacht

Ik wil ook een vijg of olijfboom voor binnen dus dat moet ook nog eens. Die hadden ze geen goeie staan
pi_169572454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:31 schreef Harmankardon het volgende:
Rozemarijn boooooh _O_
ja ik dacht dat kunnen we tenminste gewoon vreten :P
Lekker over de aardappels uit de oven :9
pi_169572455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja kan kloppen. Wel veel blad maar geen vruchten. Aardbeien doen het wel heel goed.
Je moet ze ook flink terugsnoeien al je ze veel vruchten wil laten geven, misschien ligt het ook daar aan. Als je ze laat groeien dan krijgen ze idd veel blad maar steken ze de energie niet in vruchtvorming.
pi_169572465
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:33 schreef Allures het volgende:

[..]

ja ik dacht dat kunnen we tenminste gewoon vreten :P
Lekker over de aardappels uit de oven :9
Precies, doe ik ook altijd.
pi_169572469
Vruchtvorming :9
Tap tap tap
pi_169572473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:33 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Je moet ze ook flink terugsnoeien al je ze veel vruchten wil laten geven, misschien ligt het ook daar aan. Als je ze laat groeien dan krijgen ze idd veel blad maar steken ze de energie niet in vruchtvorming.
M'n potten zijn allemaal al bezet :') Maar zal eraan denken als ik ze weer in huis haal.
Tap tap tap
pi_169572482
Ik maak alles dood :@ ik ben benieuwd wat er als eerste aan gaat :')
pi_169572572
Kun je frambozen dood maken? :9 Dan moet er wel echt iets mis zijn met de grond volgens mij? :@
pi_169572634
Op het balkon heb ik ze dood gemaakt
pi_169572646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:46 schreef Allures het volgende:
Op het balkon heb ik ze dood gemaakt
Rip hosti ;(
pi_169572768
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:47 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Rip hosti ;(
Met tijd en wijlen was ik ok. :'(
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')