abonnement Unibet Coolblue
pi_169571167
Via via is de vraag bij mij uitgezet om te verkennen wat de huisvesting mogelijkheden zijn met betrekking tot een kortdurige uitwisseling aan de UTwente. Het betreft 2 personen uit een Oost-Europees land die naar ik meen in mei (april/mei, precieze datum mij niet bekent) voor een maand komen. De universiteit biedt geen woonruimte aan. Een van de betreffende personen heb ik gesproken en zij gaf aan op booking.com prijzen te zijn tegen gekomen vanaf 2500 EUR, wat buiten budget valt. Zelf denk ik dat je natuurlijk ook best gauw op hoge prijzen uitkomt en dat je onder de duizend euro (dat zou ik al een megadeal vinden) never de nooit iets gaat vinden. Ik heb dan ook voorlopig aangeraden om in een tent te slapen, wat niet enthousiast werd ontvangen: de betreffende persoon had toch wel op minstens twee aparte kamers geregend en vond het maar wat vreemd te horen dat in Nederland onroerend goed gewoonlijk zonder meubilair werd aangeboden. Nu ben ik de beroerdste niet en ben ik best bereid voor een vage kennis (ja, echt) een topic op fok! te openen. Ik verwacht eigenlijk niet dat de betreffende personen meer als 300 euro per persoon per maand verdienen dus ik zou eigenlijk een grove inschatting willen hebben voor welk budget ze wat kunnen verwachten, van laag tot hetgeen ze willen, maar financieel zeer waarschijnlijk onhaalbaar is. Zodat ik zeg maar een wat gedetailleerder beeld van de mogelijkheden kan schetsen.
pi_169573031
Weet niet wat hun budget is, aan de UT gelieerd is ook de ITC faculteit, die doen iets met geografie ofzo waar veel buitenlandse studenten heengaan. Het ITC heeft een (eigen) hotel in Enschede,
https://www.itc.nl/Pub/IT(...)Rates-and-costs.html
Misschien kunnen ze hier naartoe mailen?

edit: Of ze moeten ergens in onderhuur willen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de meeste huizen niet zo zitten te wachten op buitenlandse studenten, laat staan voor 1 maand.
pi_169573226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:07 schreef darthsideaus1 het volgende:
edit: Of ze moeten ergens in onderhuur willen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de meeste huizen niet zo zitten te wachten op buitenlandse studenten, laat staan voor 1 maand.
Plus, hoe gaan ze leads vinden op grote afstand? Ik zou niet weten waar je advertenties hieromtrent kan vinden en zoiets op een grote afstand kan regelen.
pi_169575361
Airbnb?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_169592173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:15 schreef vaduz het volgende:

[..]

Plus, hoe gaan ze leads vinden op grote afstand? Ik zou niet weten waar je advertenties hieromtrent kan vinden en zoiets op een grote afstand kan regelen.
Nouja, je hebt sites als kamernet. Moet je alleen voor betalen en gaat 'm denk ik niet worden.
Wat je wel zou kunnen proberen is de (gratis) kamerzoeksite van de Student Union, welke gelieerd is aan de UT: https://su.utwente.nl/en/rooms/

De meeste kans geef ik ze echter toch bij dat ITC-gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')