quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:23 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Zoveel dingen herkenbaar hier...
Hee babe.quote:
Foute uur van Q-music is beter , maar ook nog steeds kutquote:Op donderdag 16 maart 2017 20:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
die verruckte halbe stunde
Ja dat is wel de juiste omschrijving ja... Maar goed alsnog beter dan 1000x Justin Bieber en die anderenquote:Op donderdag 16 maart 2017 20:28 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Foute uur van Q-music is beter , maar ook nog steeds kut
Ik sorteer kantoor-pallets.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:05 schreef Swlabr het volgende:
Maar eerlijk hè... Wat voor werk doen jullie nou eigenlijk? Ik kan me totaal niet indenken wat 'een kantoorbaan' nou is, welke sector?
Techniek en Financiële sector heeft nog regelmatig kantoortuinen e.d.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:05 schreef Swlabr het volgende:
Maar eerlijk hè... Wat voor werk doen jullie nou eigenlijk? Ik kan me totaal niet indenken wat 'een kantoorbaan' nou is, welke sector?
Werk op kantoor, 40u pw binnen achter een bureau. Overheidquote:Op donderdag 16 maart 2017 21:05 schreef Swlabr het volgende:
Maar eerlijk hè... Wat voor werk doen jullie nou eigenlijk? Ik kan me totaal niet indenken wat 'een kantoorbaan' nou is, welke sector?
quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:36 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Werk op kantoor, 40u pw binnen achter een bureau. Overheid
quote:
quote:
Bedankt. En bijvoorbeeld de financiële sector, wat doe je dan zo'n hele dag op kantoor? En zijn daar dan echt zoveel mensen voor nodig? Zitten die mensen dan de hele dag een beetje financiële verslagen van een bedrijf uit te werken o.i.d.?quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:35 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Techniek en Financiële sector heeft nog regelmatig kantoortuinen e.d.
Zet een aantal engineers in een ruimte en al de vooroordelen kloppen
Mensen moeten echt een voorbeeld aan jou nemen, je bent zo sweet.quote:
Ah ja, dat kan natuurlijk ook nog. Dat lijkt me dan wel weer mooi, voor de overheid werken.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:36 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Werk op kantoor, 40u pw binnen achter een bureau. Overheid
quote:Op donderdag 16 maart 2017 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mensen vrouwen die altijd zeuren:
- te warm
- te koud
- lucht te droog
- airco te hard
- airco te zacht
etc.
Hoe kom je daar nou opquote:Op donderdag 16 maart 2017 21:37 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Mensen moeten echt een voorbeeld aan jou nemen, je bent zo sweet.
Er zijn weinig mensen die echte liefde voelen, jij bent zo iemand die dat wel doet.quote:
Ligt een beetje aan waar het bedrijf in gespecialiseerd is. Kan van alles zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:37 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Bedankt. En bijvoorbeeld de financiële sector, wat doe je dan zo'n hele dag op kantoor? En zijn daar dan echt zoveel mensen voor nodig? Zitten die mensen dan de hele dag een beetje financiële verslagen van een bedrijf uit te werken o.i.d.?
Haha ik geloof je bijnaquote:Op donderdag 16 maart 2017 21:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen die echte liefde voelen, jij bent zo iemand die dat wel doet.
Droog, geen vuile handen, elke dag hetzelfde, als je geluk hebt een eigen plekje waar je foto van je kinderen of katten kan neerzetten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:57 schreef MeneerDeSultan het volgende:
Wat is nou het leuke aan werken op kantoor (als dat er überhaupt is)?
Hoe vaak komt de gemeente de tegels vernieuwen doordat ze versleten zijn door het zelfde rondje ?quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:17 schreef GrumpyCat het volgende:
Mensen die serieus een halfuur pauze in de kantine doorbrengen. Binnen 10 minuten heb ik m'n bammetje binnen en ga ik buiten lopen. Stelletje luie mensen
quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:18 schreef Farenji het volgende:
Met vriendelijke groet,
Miep Huppelkut
Medior Customer Journey Management Assistent Trainee
aanwezig in even weken op maandag, woensdag en donderdagmiddag; en in oneven weken op dinsdagochtend en vrijdag van 11:20 t/m 14:45
Ja, en je moeder ook!!! Whehehehe.quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:26 schreef Geerd het volgende:
Goeiesmorgens deze morgen !! En wat heb jij derop ?
Of is die kantoor generatie al met pensioen
Kom maar op met de anekdotesquote:Op donderdag 16 maart 2017 15:10 schreef Nakketikker het volgende:
verplichte bedrijfsborrels waarbij er minstens 4 nuchtere wijven de hele avond iedereens misdragingen zitten te observeren om deze de volgende dag (en de 4 jaar erna) uitgebreid uit de doeken te doen
Normaalquote:Op donderdag 16 maart 2017 22:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en je moeder ook!!! Whehehehe.
Mensen die standaard iets niet doen tenzij je hun leidinggevende in een mailtje in cc zet.quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:52 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Met als toppunt de manager in de cc om meer "gewicht" te geven aan de e-mail.
Is allemaal eigen terrein waar ik mn rondje loop. Baasmeneer mag gaan tegelen...quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe vaak komt de gemeente de tegels vernieuwen doordat ze versleten zijn door het zelfde rondje ?
Ten eerste is dat een ding dat op alle radiozenders terugkomt zo langzamerhand en verder is 538 gewoon een kutzender met kutmuziekquote:Op donderdag 16 maart 2017 20:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
die verruckte halbe stunde
Tijdens de nieuwjaarsborrel :quote:
Maar jij kan een huis van dik twee ton betalen!!!!!!quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:44 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Tijdens de nieuwjaarsborrel :
Een mannelijke collega stond gewoom schaamteloos tegen een andere vrouwelijke collega aan te schuren. Toen ze niks van hem moest hebben kwam hij naar mij toe met de openingszin: jij ook hier?
Ff serieus
quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:16 schreef Zolder het volgende:
Van de week was er iemand 2 dagen ziek. Moet iedereen al een beterschapskaart gaan ondertekenen
Drie verschillende handtekeningen met drie verschillende functies:quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:16 schreef NoelGallagher het volgende:
Handtekeningen onder mails in allerlei sierlijke lettertypes. Ga toch weg
Dat wel, vandaag gekochtquote:Op donderdag 16 maart 2017 22:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar jij kan een huis van dik twee ton betalen!!!!!!
Bij ons vinden ze dat na 6wkn nog te vroegquote:Op donderdag 16 maart 2017 22:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Maar jij kan een huis van dik twee ton betalen!!!!!!
quote:
huilie huilie ga lekker skyradio luisteren voor die oude lullen muziek Beter draaide ze slam FM op werkquote:Op donderdag 16 maart 2017 22:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ten eerste is dat een ding dat op alle radiozenders terugkomt zo langzamerhand en verder is 538 gewoon een kutzender met kutmuziek
Sorryquote:Op donderdag 16 maart 2017 22:54 schreef Achterhoker het volgende:
Die ene secretaresse die continu aan mijn jodokus zit wanneer ik druk aan het werk ben.
Ik dacht dat ik je daar een plezier mee deed, en nu hier een beetje klagen...quote:
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:18 schreef Farenji het volgende:
Met vriendelijke groet,
Miep Huppelkut
Medior Customer Journey Management Assistent Trainee
aanwezig in even weken op maandag, woensdag en donderdagmiddag; en in oneven weken op dinsdagochtend en vrijdag van 11:20 t/m 14:45
Volgens mij is het best lachen om als leek een paar dagen op kantoor mee te draaien.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 00:49 schreef Piggen het volgende:
- Zuchtende, steunende, opeens hardop lachende of 'OMG' roepende collega's, waarbij ik dan beleefdheidshalve - slechte eigenschap, ik weet het - af en toe maar vraag wat er aan de hand. Dan blijkt dat er iemand ergens een (spel)foutje heeft gemaakt. Boeie, dat maak ik ook zo vaak mee.
- Collega die op donderdagmiddag tot 15u werkt en er vrijdag weer is, maar wel een OoO instelt voor donderdag vanaf 15u.
- Als ik iets aan een collega een bureau verderop wil vragen, die dan "momentje" zegt en stug doortypt, waardoor ik een paar seconden hang en me een mongool voel. Alsof je vergeten bent wat je daarvoor aan het doen was als je me even te woord staat.
Als ze mailen, heeft het antwoord geen haast, slimpie.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 06:18 schreef JackLucifer het volgende:
Collega's die je eerst een mailtje sturen om iets te vragen en,terwijl je bezig bent daarop te antwoorden, langs komen lopen om koffie te halen.
Nee maar vraag het dan gvd gewoon als je toch langsloopt, en hou dan niet als een autist je bek dicht.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 06:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als ze mailen, heeft het antwoord geen haast, slimpie.
Heb ik nou ook😎quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:07 schreef Rekkie het volgende:
Mijn kantoor is mijn auto...... alleen maar pluspunten
- Altijd goeie muziek
- Altijd rust wanneer ik dat wil
- Stoel staat altijd goed
- Lekker broodjes
- Spelen met de leuning zonder daar iemand mee lastig te vallen
- Temperatuur altijd goed
- Goeie koffie en frisdrank
ditquote:Op donderdag 16 maart 2017 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
- dames waar je alleen een beetje mee flirt die jaloers gaan doen als je met een ander flirt.
En jouw bezigheden onderbreken?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 06:31 schreef JackLucifer het volgende:
[..]
Nee maar vraag het dan gvd gewoon als je toch langsloopt, en hou dan niet als een autist je bek dicht.
Ik weet vantevoren toch niet dat diegene langs gaat lopen? De irritatie is juist dat ik dan voor jan lul een antwoord zit te typen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 06:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En jouw bezigheden onderbreken?
En waarom geef jij dat antwoord niet als de vrager toch langsloopt?
Het is je vergeven.quote:
Vreselijk vervelend, inderdaad!quote:Op vrijdag 17 maart 2017 06:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daarentegen: collega's die steeds je werk onderbreken met vragen die je onmiddellijk móét beantwoorden anders gaan ze niet terug naar hun eigen plek.
Prima toch, dan kan er niet voor elke scheet een meeting ingepland worden.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
• Een chronisch tekort aan vergaderruimtes.
Ja, maar omdat dat dus wel gebeurt, is er dus ook geen beschikbaar als er eens een keer écht een nodig hebt voor een conferencecall met het buitenland of zo.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:08 schreef Chai het volgende:
[..]
Prima toch, dan kan er niet voor elke scheet een meeting ingepland worden.
Sorry, maar poepen in de tijd van de baas is het beste. Onterechte klacht dus.quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:19 schreef Anthonie24 het volgende:
weetje wat mij ook irritant lijk......als je op kantoor aan het werk bent en opeens moet je heel nodig poepen.
Dit ja, ik verbruik thuis vrijwel geen wc-papier meerquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:17 schreef Linkiss het volgende:
[..]
Sorry, maar poepen in de tijd van de baas is het beste. Onterechte klacht dus.
De eerste drie woorden zijn klachtwaardig genoeg.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
Waar zal ik eens beginnen?:
• De HR afdeling die het altijd te koud heeft waardoor de airco in ons kantoor ook niet aan kan.
Om eens te beginnen...
Mja, om krankzinnig van te worden. En dan het vergaderen. Ik werk voor een Zweeds bedrijf en daar is vergaderen een sport, volgens mij. Sturen ze een kwartier voor een meeting een presentatie van 90 slides, die ze gedurende twee uur bijna letterlijk voorlezen en op precies het eindtijdstip van de meeting is het plots afgelopen, terwijl je op slide 38 bent. Zit ook meestal maar rustig ander werk te doen tijdens zo'n meeting.quote:Een hoofdkantoor dat zich geen fuck aantrekt van jouw lokale vestiging.
Bestaan er überhaupt wel goede HR afdelingenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:22 schreef Piggen het volgende:
[..]
De eerste drie woorden zijn klachtwaardig genoeg.
Dat zal iets Scandinavisch zijn dan, ik werk voor een Deens bedrijf en herken dergelijke zaken wel.quote:[..]
Mja, om krankzinnig van te worden. En dan het vergaderen. Ik werk voor een Zweeds bedrijf en daar is vergaderen een sport, volgens mij. Sturen ze een kwartier voor een meeting een presentatie van 90 slides, die ze gedurende twee uur bijna letterlijk voorlezen en op precies het eindtijdstip van de meeting is het plots afgelopen, terwijl je op slide 38 bent. Zit ook meestal maar rustig ander werk te doen tijdens zo'n meeting.
Of mensen die anno 2017 nog met elke mail een verzoek om leesbevestiging meesturen. Ik weiger deze pertinent te versturen.quote:Nog een ergernis: mensen die hun mail met 'high importance' sturen - of mensen die ál hun mail zo sturen. Bel dan.
Ik heb een vriendin die in Zweden werkt en die dat ook vindt, dus met N=3 kunnen we wel stellen dat Scandinavië raar is en dat het bizar is dat het zo goed gaat daar. Verder hartstikke aardige mensen hoorquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat zal iets Scandinavisch zijn dan, ik werk voor een Deens bedrijf en herken dergelijke zaken wel.
Kolere wat een kutbaan en kutbedrijf...quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
Waar zal ik eens beginnen?:
• Collega's die alleen maar over hun fucking kind kunnen praten terwijl ik gewoon niet naar die verhalen luister.
• Collega's die je continu ongevraagd foto's van hun kind in het gezicht drukken.
• Domme, incompetente collega's die niets begrijpen.
• Als je eerder naar huis gaat (terwijl je al om 6:00 wakker gebeld was) vragen: "halve verlofdag opgenomen?"
• Managers die je nooit ziet.
• Managers die loze beloftes doen.
• 5 managers verslijten in 5 jaar.
• Een hoofdkantoor dat zich geen fuck aantrekt van jouw lokale vestiging.
• Helpdeskpersoneel in de Filipijnen.
• Mensen die zelf gaan knutselen terwijl ze er geen verstand van hebben en uiteindelijk met hun zelf veroorzaakte probleem bij jou komen om het op te laten lossen.
• Moeten inklokken (ooit van het nieuwe werken gehoord??)
• Collega's die je al vijftien keer een uitleg hebt gegeven en een week later weer doodleuk hetzelfde vragen.
• Managersjargon die de bullshitbingokaart snel doet vullen.
• De "alles moet met spoed" houding.
• Collega's die menen zonder overleg recht te hebben op kortere werkdagen omdat ze een kind hebben, maar te gierig zijn om fatsoenlijke kinderopvang te betalen.
• Collega die aan bodybuilding doet en daardoor wekenlang voor een wedstrijd zich niet meer kan concentreren op zijn werk door zijn achterlijke dieet.
• Secretaresses die doen alsof ze de belangrijkste persoon van het hele bedrijf zijn.
• Managers die op andere mensen neerkijken.
• Mensen die je kantoor binnenstormen en menen dat je altid maar even tijd voor ze kunt maken.
• Mensen die denken dat je de hele dag maar op hen zit te wachten en niks te doen totdat zij binnenkomen met hun onbenullige kutprobleempjes.
• Mensen die hele standaarddingen op de computer nog niet kunnen.
• De HR afdeling die het altijd te koud heeft waardoor de airco in ons kantoor ook niet aan kan.
• Mensen die op maandag al roepen "Bijna weekend"
• Als ik op CC sta, maar helemaal niets met het onderwerp te maken heb.
• Collega's die hard gaan praten terwijl jij een telefoontje probeert te plegen.
• Steeds minder rechten krijgen omdat het hoofdkantoor beslist, hierdoor word je beperkt in je werk.
• Mensen die voor elke scheet een meeting willen inplannen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ze me ergens in de gang vertellen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ik drie jaar geleden eens voor ze gedaan heb.
• Verhalen moeten aanhoren van collega's die je echt niet interesseren.
• Te weinig leuke vrouwen in de buurt.
• Altijd dezelfde grapjes te horen moeten krijgen waarbij iedereen ook nog denkt altijd origineel te zijn.
• Mensen die denken dat je in de pauze zit te wachten over hun problemen thuis (ik werk als IT-er)
• Een chronisch tekort aan vergaderruimtes.
• Collega's die in het openbaar (op de speaker) privégesprekken gaan voeren.
• Telefoontjes van vertegenwoordigers die denken dat ze wel even binnen kunnen komen terwijl we onze vaste leveranciers hebben en ik daar niet over mag beslissen.
Om eens te beginnen...
Sunny is niet aardigquote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:05 schreef Piggen het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die in Zweden werkt en die dat ook vindt, dus met N=3 kunnen we wel stellen dat Scandinavië raar is en dat het bizar is dat het zo goed gaat daar. Verder hartstikke aardige mensen hoor
Je snapt toch wel dat dit soort topics de excessen naar boven haalt en niet elk kantoor hetzelfde is?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:46 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Als ik dit zo lees ben ik zó blij dat ik niet op kantoor werk wat een ellende
Huh? Hoe weet jij dat? Werk je op hetzelfde kantoor als ikquote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
Waar zal ik eens beginnen?:
• Collega's die alleen maar over hun fucking kind kunnen praten terwijl ik gewoon niet naar die verhalen luister.
• Collega's die je continu ongevraagd foto's van hun kind in het gezicht drukken.
• Domme, incompetente collega's die niets begrijpen.
• Als je eerder naar huis gaat (terwijl je al om 6:00 wakker gebeld was) vragen: "halve verlofdag opgenomen?"
• Managers die je nooit ziet.
• Managers die loze beloftes doen.
• 5 managers verslijten in 5 jaar.
• Een hoofdkantoor dat zich geen fuck aantrekt van jouw lokale vestiging.
• Helpdeskpersoneel in de Filipijnen.
• Mensen die zelf gaan knutselen terwijl ze er geen verstand van hebben en uiteindelijk met hun zelf veroorzaakte probleem bij jou komen om het op te laten lossen.
• Moeten inklokken (ooit van het nieuwe werken gehoord??)
• Collega's die je al vijftien keer een uitleg hebt gegeven en een week later weer doodleuk hetzelfde vragen.
• Managersjargon die de bullshitbingokaart snel doet vullen.
• De "alles moet met spoed" houding.
• Collega's die menen zonder overleg recht te hebben op kortere werkdagen omdat ze een kind hebben, maar te gierig zijn om fatsoenlijke kinderopvang te betalen.
• Collega die aan bodybuilding doet en daardoor wekenlang voor een wedstrijd zich niet meer kan concentreren op zijn werk door zijn achterlijke dieet.
• Secretaresses die doen alsof ze de belangrijkste persoon van het hele bedrijf zijn.
• Managers die op andere mensen neerkijken.
• Mensen die je kantoor binnenstormen en menen dat je altid maar even tijd voor ze kunt maken.
• Mensen die denken dat je de hele dag maar op hen zit te wachten en niks te doen totdat zij binnenkomen met hun onbenullige kutprobleempjes.
• Mensen die hele standaarddingen op de computer nog niet kunnen.
• De HR afdeling die het altijd te koud heeft waardoor de airco in ons kantoor ook niet aan kan.
• Mensen die op maandag al roepen "Bijna weekend"
• Als ik op CC sta, maar helemaal niets met het onderwerp te maken heb.
• Collega's die hard gaan praten terwijl jij een telefoontje probeert te plegen.
• Steeds minder rechten krijgen omdat het hoofdkantoor beslist, hierdoor word je beperkt in je werk.
• Mensen die voor elke scheet een meeting willen inplannen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ze me ergens in de gang vertellen.
• Mensen die denken dat ik alles onthoud wat ik drie jaar geleden eens voor ze gedaan heb.
• Verhalen moeten aanhoren van collega's die je echt niet interesseren.
• Te weinig leuke vrouwen in de buurt.
• Altijd dezelfde grapjes te horen moeten krijgen waarbij iedereen ook nog denkt altijd origineel te zijn.
• Mensen die denken dat je in de pauze zit te wachten over hun problemen thuis (ik werk als IT-er)
• Een chronisch tekort aan vergaderruimtes.
• Collega's die in het openbaar (op de speaker) privégesprekken gaan voeren.
• Telefoontjes van vertegenwoordigers die denken dat ze wel even binnen kunnen komen terwijl we onze vaste leveranciers hebben en ik daar niet over mag beslissen.
Om eens te beginnen...
Bij ons zit een eceptioniste in een hal waar ook de toiletten zijn wamt we zitten op de begane grond.quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:00 schreef Nakketikker het volgende:
de receptioniste die altijd wat op te merken heeft als je gaat/komt
Jij was toch manager van de sociale werkplaats?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:08 schreef Bananenpap het volgende:
- Van die dagen waarop een kop koffie of soep de hoogtepunt van de dag is.
- Collega's die zaken te lang laten liggen of niet kunnen plannen waardoor heel de afdeling op het laatste moment moet helpen.
- Collega's die iets later komen en zich helemaal lopen te verantwoorden, alsof mij dat iets boeit.
- Weekoverleggen waarbij collega's alleen maar met punten komen die over de verwarming of ventilatie gaan.
- Collega's waarvan niemand eigenlijk weet wat hij of zij doet.
- Bij vragen aan andere afdelingen tien keer heen en weer gestuurd worden.
Ook irritant als een collega zonder overleg jouw naam vermeldt in zijn OoO reply. Krijg je constant telefoontjes en collegas aan je bureau over zaken waar je niet van op de hoogte bentquote:Op vrijdag 17 maart 2017 07:31 schreef GrumpyCat het volgende:
"Ik ben tot volgende week afwezig, voor belangrijke zaken kunt u (Collega op andere afdeling bereiken)"
Oké, ik naar die collega toe. Collega: Ja daar weet ik niks van af, moet je even naar de chef op de 4e lopen. Chef zegt dat ik tot volgende week moet wachten. Lekker man....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |