abonnement Unibet Coolblue
pi_169569296
Hey,

Weten jullie (dubieuze) vragen over de normen en de waarden van de Nederlandse samenleving? Vragen wat betreft drugs, school, familie, openbaar vervoer, alcohol, seksualiteit etc.

Ik ben bezig met een sociaal practicum voor een onderzoek en ik hoop dat jullie mij verder zouden kunnen helpen!

Alvast bedankt :)
pi_169569361
Waarom zijn er zo weinig hoeren in A'dam?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169569405
De normen en waarden van de Nederlandse samenleving houden onder andere in dat scholieren hun eigen huiswerk maken.
Ja doei.
pi_169569971
Waarom is bier zo duur?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:08:07 #5
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169573043
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:08 schreef _Femkeeex het volgende:
Hey,

Weten jullie (dubieuze) vragen over de normen en de waarden van de Nederlandse samenleving? Vragen wat betreft drugs, school, familie, openbaar vervoer, alcohol, seksualiteit etc.

Ik ben bezig met een sociaal practicum voor een onderzoek en ik hoop dat jullie mij verder zouden kunnen helpen!

Alvast bedankt :)
Denk dat de Nederlandse samenleving erg onderhevig is aan normvervaging. Zo goed als zeker gevoed door het misverstand dat mensen denken dat 'individualiteit' en 'egoisme' hetzelfde zijn.

Bankmedewerker steelt. Volk vindt dat hij opgehangen moet worden.
Bijstandtrekker fraudeert: Volk vindt dat hij het al zwaar heeft.

Zo is het 'lenen' van een schroevedraaier van de buurman wel een misdrijf, maar van je baas niet.

Zo hoef je op de snelweg niet aan de kant te gaan voor sneller verkeer, maar op het fietspad ben je asociaal als je het niet doet.
Te hard rijden betekent de doodstraf, maar geen voorrang verlenen tijdens het invoegen is normaal. Als je daar iets van zegt ben jij weer de aso.

Als je een kat je tuin uit schopt ben je asociaal, maar de schade die huiskatten aanrichten is 'natuur'

Zo heeft de gemeente richtlijnen voor dakkapellen, maar als je je dakkapel moet verwijderen, omdat je je daar (bewust) niet aan hebt gehouden, zijn zij de hufters.

Kun je hier een geschikte vraag uit formuleren? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:34:55 #6
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169573528
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Bankmedewerker steelt. Volk vindt dat hij opgehangen moet worden.
Bijstandtrekker fraudeert: Volk vindt dat hij het al zwaar heeft.
Het is eerder andersom.

Ik heb daar geen exacte cijfers van maar wél weet ik dat de doorsnee Nederlander een volstrekt verkeerd beeld heeft van de bedragen die in de diverse typen fraudes om gaan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169573769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:08 schreef _Femkeeex het volgende:
Hey,

Weten jullie (dubieuze) vragen over de normen en de waarden van de Nederlandse samenleving?
Zijn wij individualistisch of collectivistisch?

quote:
Vragen wat betreft drugs, school, familie, openbaar vervoer, alcohol, seksualiteit etc.
Als je het zo preciseert, vraag je naar normen. Dat leidt al snel tot een overloos onredelijk autoritair moralisme.

Fatsoen moet je doen
Normaal. Doen.

quote:
Ik ben bezig met een sociaal practicum voor een onderzoek en ik hoop dat jullie mij verder zouden kunnen helpen!

Alvast bedankt :)
The view from nowhere.
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2017 @ 19:57:54 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169575317
Doe lekker je eigen huiswerk.
Carpe Libertatem
pi_169576437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:08 schreef _Femkeeex het volgende:
Hey,

Weten jullie (dubieuze) vragen over de normen en de waarden van de Nederlandse samenleving? Vragen wat betreft drugs, school, familie, openbaar vervoer, alcohol, seksualiteit etc.

Ik ben bezig met een sociaal practicum voor een onderzoek en ik hoop dat jullie mij verder zouden kunnen helpen!

Alvast bedankt :)
Waarom gunnen de rijken, de armen geen geld, waardoor de armen nauwelijks kunnen genieten van de alcoholische dranken.?
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:46:07 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169576593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:34 schreef Klopkoek het volgende:

Het is eerder andersom.

Ik heb daar geen exacte cijfers van maar wél weet ik dat de doorsnee Nederlander een volstrekt verkeerd beeld heeft van de bedragen die in de diverse typen fraudes om gaan.
Persoonlijk vind ik de hoogte van het bedrag niet zo heel erg relevant. Fraude is fraude. En diefstal is diefstal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:44:30 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169586379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de hoogte van het bedrag niet zo heel erg relevant. Fraude is fraude. En diefstal is diefstal.
Proportionaliteitsbeginsel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:07:57 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169599122
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:44 schreef Klopkoek het volgende:

Proportionaliteitsbeginsel.
Een misdaad is een misdaad. Dat de bankwerker/lasser een schroevedraaier meeneemt, betekent dat als hij bankdirecteur zou zijn, hij 500.000 euro zou meenemen. Zelfde misdaad.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')