abonnement Unibet Coolblue
pi_169568540
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve de 10.000 leden die deel uitmaken van het partijkartel.

Stand van zaken in het "linksche" bolwerk genaamd POL:

D66 (12x): Friek_, gelly, Janneke141, Kaas-, Leandra, Monolith, One_of_the_few, Perrin, Pokkelmans, remlof, Tem, Tijger_m
VVD (5x): eriksd, GSbrdr, KoosVogels, Ryon, Verfassungsschutz
GL (5x): 99.999, Linus_van_pelt, Mutant01, Tchock, xpompompomx
PvdA (4x): Disana, Euribob, Guido, Whiskers
PvdD (3x): Igen, Japie77, Mystikvm
SP (3x): Drugshond, Modus, robin007bond
CDA (2x): freako, Houtenbeen
FvD (2x): Firefox1, Paper_Tiger
Nieuwe Wegen (2x): Elfletterig, Skysherrif
CU (1x): KetchupFTW
SGP (1x): Kowloon

Ook in het overzicht? Stuur een DM!

Check de uitslagen hier: http://nos.nl/artikel/216(...)en-komen-binnen.html (met dank aan B_A)

[ Bericht 7% gewijzigd door Kaas- op 16-03-2017 13:32:46 ]
pi_169568555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap ook niet zo goed waarom de EU niet gewoon alles afbreekt. Is het alleen dat vluchtelingenakkoord waardoor ze de hoop levend lijken te willen houden?
Vermoedelijk. Dat is dan ook de grote troef die Turkije in z'n hand heeft. Dus beter even snel ingrijpen in Syrië, daar orde op zaken stellen, en dan de Turken hun plek wijzen. Búiten Europa.
pi_169568558
D66 blijft apart, zeker als je die vuur buutnlanders moet duiden, rechts progressief zijn ze.
pi_169568560
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat is echt erg.

Dankzij Lubach hoor ik dit nu steeds in mijn hoofd.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Cruciaal is hoe je D66 ziet. Veel mensen (waaronder ik) scharen die partij niet onder de linkse partijen.
Ze zijn sociaal-economisch niet erg links maar wel progressief en milieubewust. Er zijn ook veel linkse kiezers die zweven tussen PvdA/GL en D66. Je zou ze wel degelijk links kunnen noemen, al is een centrumpartij accurater.

Links en rechts schieten hier gewoon wat tekort. Ik heb ook al gelezen dat Denk niet links zou zijn terwijl die driekwart van het programma van de PvdA delen.
pi_169568568
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat is echt erg.
Het legt enkel bloot wat altijd al het geval was, namelijk dat alles met een kleurtje uit de grote steden PvdA stemde. Verder is er niets veranderd of zo.
pi_169568570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Cruciaal is hoe je D66 ziet. Veel mensen (waaronder ik) scharen die partij niet onder de linkse partijen.
Ik vind de progressieve agenda belangrijker dan de linkse. Daarom zie ik D66 wel als een geestverwant.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:26:16 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169568573
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Vermoedelijk. Dat is dan ook de grote troef die Turkije in z'n hand heeft. Dus beter even snel ingrijpen in Syrië, daar orde op zaken stellen, en dan de Turken hun plek wijzen. Búiten Europa.
Je drijft Erdogan dan wel in de armen van Poetin. Maar misschien maar beter ook eigenlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169568578
calebecarma twitterde op donderdag 16-03-2017 om 01:08:41 The Hill has tweeted 70 articles about Chelsea Clinton in 2017. Tonight, they promoted a story about her making a… https://t.co/1IoKHEqc1Z reageer retweet
Dit gaat gebeuren.
pi_169568585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. Turkije heeft beloofd tot 2020 mee te werken en als de onderhandelingen helemaal worden afgebroken zouden ze dat kunnen opblazen.
Turkije krijgt daar ook geld voor.

Maar eigenlijk... We kunnen toch ook een willekeurig ander land aan de Middellandse Zee geld geven om er vluchtelingen op te vangen? Dat hoeft toch niet Turkije te zijn? Dus wat is hun positie nou helemaal?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2017 13:27:11 ]
pi_169568588
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je drijft Erdogan dan wel in de armen van Poetin. Maar misschien maar beter ook eigenlijk.
Ach zal binnenkort toch wel weer wat oorlog moeten wordne gevoerd om onze populatie in toom te houden. Liefst niet op europas klei dan.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:27:18 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169568590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind de progressieve agenda belangrijker dan de linkse. Daarom zie ik D66 wel als een geestverwant.
Zeker wanneer 'Links' geen goed verhaal heeft. Zoals de laatste tijd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169568592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Vermoedelijk. Dat is dan ook de grote troef die Turkije in z'n hand heeft. Dus beter even snel ingrijpen in Syrië, daar orde op zaken stellen, en dan de Turken hun plek wijzen. Búiten Europa.
Behalve het stukje van Turkije dat binnen Europa ligt

#geografischrealisme
pi_169568601
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Vermoedelijk. Dat is dan ook de grote troef die Turkije in z'n hand heeft. Dus beter even snel ingrijpen in Syrië, daar orde op zaken stellen, en dan de Turken hun plek wijzen. Búiten Europa.
Ik heb ook niet het idee dat Turkije de enige vinger in de dijk kan zijn. Je moet toch wel om die idioten heen kunnen werken? Maar goed, daar heb ik te weinig kijk op om er echt iets van te kunnen zeggen.
pi_169568605
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Behalve het stukje van Turkije dat binnen Europa ligt

#geografischrealisme
Voor de vorm dan ook maar bezetten.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:27:59 #15
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze zijn sociaal-economisch niet erg links maar wel progressief en milieubewust. Er zijn ook veel linkse kiezers die zweven tussen PvdA/GL en D66. Je zou ze wel degelijk links kunnen noemen, al is een centrumpartij accurater.

Links en rechts schieten hier gewoon wat tekort. Ik heb ook al gelezen dat Denk niet links zou zijn terwijl die driekwart van het programma van de PvdA delen.
Kopt, ik zal dan ook niet zeggen dat ze niet progressief zijn. Ik vind het verwarrend dat progressief en links steeds vaker door elkaar worden gebruikt. De sociaal-economische schaal is voor mij nog steeds de schaal om te besluiten of een partij rechts of links is.

Maar goed het is inderdaad een beetje arbitrair allemaal.
pi_169568610
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Turkije krijgt daar ook geld voor.

Maar eigenlijk... We kunnen toch ook een willekeurig ander land aan de Middellandse Zee geld geven om er vluchtelingen op te vangen? Dat hoeft toch niet Turkije te zijn? Dus wat is hun positie nou helemaal?
Door hun positie tussen Syrië en Libanon (oorsprong van veel vluchtelingen) en Griekenland (EU) in hebben ze wel veel macht. Je kunt een ander land wel vragen of betalen om mensen op te vangen maar dat helpt geen fluit als Turkije de grenzen open zet.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:28:27 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169568615
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Voor de vorm dan ook maar bezetten.
Dat wordt Oost-Griekenland.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169568624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Door hun positie tussen Syrië en Libanon (oorsprong van veel vluchtelingen) en Griekenland (EU) in hebben ze wel veel macht. Je kunt een ander land wel vragen of betalen om mensen op te vangen maar dat helpt geen fluit als Turkije de grenzen open zet.
Natuurlijk wel. Als iedereen die vanuit Turkije naar Griekenland komt gelijk naar een kamp in Libie wordt gestuurd ofzo, dan droogt die stroom razendsnel op.
pi_169568627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zeker wanneer 'Links' geen goed verhaal heeft. Zoals de laatste tijd.
Een aantal economische dogma's van links zijn ook niet langer meer houdbaar. Daarom zie ik SP als vergane glorie.

Zorgen voor de onderklasse en minder bedeelden zie ik overigens ook meer als een progressief punt dan een klassiek links agendapunt. Dat hoeft namelijk niet altijd uitsluitend ten koste te gaan van de beter gesitueerden.
pi_169568651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een aantal economische dogma's van links zijn ook niet langer meer houdbaar. Daarom zie ik SP als vergane glorie.

Zorgen voor de onderklasse en minder bedeelden zie ik overigens ook meer als een progressief punt dan een klassiek links agendapunt.
Dan maak je links/rechts nóg ingewikkelder. :P
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:30:59 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169568658
Een nieuw soort globale linkse beweging is denk ik waar 'Links' op wacht. Een soort 'Occupy'.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169568667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als iedereen die vanuit Turkije naar Griekenland komt gelijk naar een kamp in Libie wordt gestuurd ofzo, dan droogt die stroom razendsnel op.
Doet het humanitair gezien natuurlijk niet zo goed. "Hallo jongens, welkom in Griekenland. Libië is gewoon die kant op zwemmen, veel succes!"
pi_169568670
Die school shooting in frankrijk is wss een kado van de VVD aan NWS.
pi_169568674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als iedereen die vanuit Turkije naar Griekenland komt gelijk naar een kamp in Libie wordt gestuurd ofzo, dan droogt die stroom razendsnel op.
Zoiets hebben we geprobeerd, maar je kunt niet iedereen tegenhouden. Er zitten nog steeds duizenden mensen op Griekse eilandjes. En vanuit Libië (waar je momenteel trouwens helemaal niets kunt regelen volgens mij) proberen ze het naar Malta of Lampedusa.

Er is gewoon geen eenvoudige oplossing voor het probleem.
pi_169568682
Deze kan wel in de OP.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')