abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:56:58 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169672891
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik kijk inmiddels ook steeds vaker raar op van de geboortejaren van al die Eredivisievoetballers haha. In Ajax 1 zou ik nu gewoon al een soort senior zijn. En dan zijn zij al miljonair en ik ben nog amper op gang gekomen in het leven. _O-
Jouw papa was dan ook heel verdrietig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169672904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jouw papa was dan ook heel verdrietig
Welnee, die heeft de grootste teleurstelling met het uit de kast komen al lang verwerkt.
pi_169674772
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Op je 21e al precies weten wat je een leven lang doen wil is ook wel vrij bizar volgens mij.
Een heel leven lang zou ik niet weten, maar voor de komende paar jaren zou het misschien wel handig zijn. Iets wat ik ook niet weet :')
pi_169674849
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:51 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Een heel leven lang zou ik niet weten, maar voor de komende paar jaren zou het misschien wel handig zijn. Iets wat ik ook niet weet :')
Gewoon beetje zuipen, beetje stelen.
pi_169674941
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:51 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Een heel leven lang zou ik niet weten, maar voor de komende paar jaren zou het misschien wel handig zijn. Iets wat ik ook niet weet :')
Wijze raad van een oude man: je toekomst ziet er waarschijnlijk anders uit dan je verwacht. :)
pi_169674979
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:04 schreef Great-Expectations het volgende:

[..]

Wijze raad van een oude man: je toekomst ziet er waarschijnlijk anders uit dan je verwacht. :)
Dit is eigenlijk geen raad (advies). #AutismOff
pi_169675056
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gewoon beetje zuipen, beetje stelen.
Haha, het is meer dat ik totaal niet weet wat ik eigenlijk wil.
Als iemand mij zou vragen wat ik na mijn studie wil doen heb ik daar letterlijk geen antwoord op :')
Alleen een vaag antwoord, ook om alles een beetje open te houden. Zo heb ik al een leuke afstudeerstage + werk geregeld waar ik nooit rekening mee gehouden had :P
pi_169675298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:12 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Haha, het is meer dat ik totaal niet weet wat ik eigenlijk wil.
Als iemand mij zou vragen wat ik na mijn studie wil doen heb ik daar letterlijk geen antwoord op :')
Alleen een vaag antwoord, ook om alles een beetje open te houden. Zo heb ik al een leuke afstudeerstage + werk geregeld waar ik nooit rekening mee gehouden had :P
Wij mensen zijn ook helemaal niet in staat om te bedenken wat we écht leuk vinden, omdat we in die zogenaamd vrije keuze heftig beïnvloed worden door onze omgeving en door het systeem. Met als resultaat dat sommigen van ons dan maar tot de conclusie komen dat ze een passie hebben voor business-to-business-marketing, dat ze ontzettend gelukkig worden van het schrijven van rapporten en dat ze zichzelf over vijf jaar idealiter in een positie zien waarin ze interne processen managen en optimaliseren. We zijn slaven. Wees vrij Twister, spreid je vleugels en vlucht nu het nog kan. Feest, reis, eet, drink, heb lief, heb seks, zing, zorg, en bovenal... VOEL en ERVAAR!
pi_169675325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wij mensen zijn ook helemaal niet in staat om te bedenken wat we écht leuk vinden, omdat we in die zogenaamd vrije keuze heftig beïnvloed worden door onze omgeving en door het systeem. Met als resultaat dat sommigen van ons dan maar tot de conclusie komen dat ze een passie hebben voor business-to-business-marketing, dat ze ontzettend gelukkig worden van het schrijven van rapporten en dat ze zichzelf over vijf jaar idealiter in een positie zien waarin ze interne processen managen en optimaliseren. We zijn slaven. Wees vrij Twister, spreid je vleugels en vlucht nu het nog kan. Feest, reis, eet, drink, heb lief, heb seks, zing, zorg, en bovenal... VOEL en ERVAAR!
Wat een mooie post :@
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:39:32 #260
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_169675532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gewoon beetje zuipen, beetje stelen.
Beetje Feyenoord-hooligan zijn.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:25:00 #261
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_169677325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk geen raad (advies). #AutismOff
De raad zou dan zijn "Dus maak je geen verwachtingen".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:25:48 #262
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_169677341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wij mensen zijn ook helemaal niet in staat om te bedenken wat we écht leuk vinden, omdat we in die zogenaamd vrije keuze heftig beïnvloed worden door onze omgeving en door het systeem. Met als resultaat dat sommigen van ons dan maar tot de conclusie komen dat ze een passie hebben voor business-to-business-marketing, dat ze ontzettend gelukkig worden van het schrijven van rapporten en dat ze zichzelf over vijf jaar idealiter in een positie zien waarin ze interne processen managen en optimaliseren. We zijn slaven. Wees vrij Twister, spreid je vleugels en vlucht nu het nog kan. Feest, reis, eet, drink, heb lief, heb seks, zing, zorg, en bovenal... VOEL en ERVAAR!
... Maar zeik dan niet dat je niet rond kunt komen, en je echte dromen niet kan betalen ;)
Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt je wel de dingen DIE je gelukkiger maken vaker en makkelijker te doen.

Let's be real here.

Wat dat betreft zit er een enorm verschil tussen mijn keuzes en die van mijn vrienden. Die laatste proberen qua werk hun dromen/passies na te jagen (architect, fotografe, striptekenaar, actrice), wat ik kan waarderen, maar moeten daardoor wel in hun prive leven vaak opletten, dubbeltjes omdraaien, kunnen niet uit eten, ver reizen, de TV vervangen etc. Zijn ZZP'ers allemaal, en hebben toch ook vaak schommelingen en daardoor stress qua inkomsten.

Terwijl ik voor mezelf heb gekozen voor een stabiele goed verdienende baan, en mijn passies in mijn vrije tijd achterna ga (zingen, acteren, reizen). En daar dan dus ook het geld voor heb om dat te doen. Ik vind mijn werk echt niet vervelend, maar mijn passie is het niet. Ik heb alleen een andere keuze gemaakt om mijn geluk en doel te bereiken.

Keuzes. Voor beide is iets te zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ang3l op 21-03-2017 15:32:30 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_169677365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wij mensen zijn ook helemaal niet in staat om te bedenken wat we écht leuk vinden, omdat we in die zogenaamd vrije keuze heftig beïnvloed worden door onze omgeving en door het systeem. Met als resultaat dat sommigen van ons dan maar tot de conclusie komen dat ze een passie hebben voor business-to-business-marketing, dat ze ontzettend gelukkig worden van het schrijven van rapporten en dat ze zichzelf over vijf jaar idealiter in een positie zien waarin ze interne processen managen en optimaliseren. We zijn slaven. Wees vrij Twister, spreid je vleugels en vlucht nu het nog kan. Feest, reis, eet, drink, heb lief, heb seks, zing, zorg, en bovenal... VOEL en ERVAAR!
Klopt, ik heb ook wisselende interesses en bezigheden. Afwisseling is toch het beste op lange termijn. Ik spreid nu mijn vleugels uit, voor de deadline aanstaande vrijdag :P
pi_169677949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wij mensen zijn ook helemaal niet in staat om te bedenken wat we écht leuk vinden, omdat we in die zogenaamd vrije keuze heftig beïnvloed worden door onze omgeving en door het systeem. Met als resultaat dat sommigen van ons dan maar tot de conclusie komen dat ze een passie hebben voor business-to-business-marketing, dat ze ontzettend gelukkig worden van het schrijven van rapporten en dat ze zichzelf over vijf jaar idealiter in een positie zien waarin ze interne processen managen en optimaliseren. We zijn slaven. Wees vrij Twister, spreid je vleugels en vlucht nu het nog kan. Feest, reis, eet, drink, heb lief, heb seks, zing, zorg, en bovenal... VOEL en ERVAAR!
Klopt! Maar je kunt wel proberen dat te doen wat je zelf echt leuk vind. In plaats daarvan krijgen mensen twee of meer kinderen, omdat dat erbij hoort, om vervolgens te ontdekken dat die snotproducerende blèr-dwergen 24 uur per dag 18 jaar lang tijd, geld en aandacht vragen. :D
pi_169678027
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:25 schreef Ang3l het volgende:

[..]

... Maar zeik dan niet dat je niet rond kunt komen, en je echte dromen niet kan betalen ;)
Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt je wel de dingen DIE je gelukkiger maken vaker en makkelijker te doen.

Let's be real here.

Wat dat betreft zit er een enorm verschil tussen mijn keuzes en die van mijn vrienden. Die laatste proberen qua werk hun dromen/passies na te jagen (architect, fotografe, striptekenaar, actrice), wat ik kan waarderen, maar moeten daardoor wel in hun prive leven vaak opletten, dubbeltjes omdraaien, kunnen niet uit eten, ver reizen, de TV vervangen etc. Zijn ZZP'ers allemaal, en hebben toch ook vaak schommelingen en daardoor stress qua inkomsten.

Terwijl ik voor mezelf heb gekozen voor een stabiele goed verdienende baan, en mijn passies in mijn vrije tijd achterna ga (zingen, acteren, reizen). En daar dan dus ook het geld voor heb om dat te doen. Ik vind mijn werk echt niet vervelend, maar mijn passie is het niet. Ik heb alleen een andere keuze gemaakt om mijn geluk en doel te bereiken.

Keuzes. Voor beide is iets te zeggen.

Mjah... Ik heb na mijn studie overwogen om striptekenaar te worden, en dat toen bewust niet gedaan maar gekozen voor een goed betaalde consultancy baan. Een paar jaar geleden toch voor mezelf begonnen met een IT-start-up, die nu wordt overgenomen door een groter bedrijf. Dat had ik allemaal niet kunnen voorzien, maar ik heb wel steeds gekozen voor iets waar ik mezelf goed bij voelde. :)
pi_169678160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:25 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De raad zou dan zijn "Dus maak je geen verwachtingen".
Of denk niet dat je alles van te voren kunt overzien. Laat je niet leiden door je omgeving, maar probeer te ontdekken wat je zelf wilt. Bijvoorkeur wanneer je nog niet gebonden bent met een hypotheek, huwelijk, kinderen, etc. En maak een afweging tussen passie/zelfstandigheid vs inkomenszekerheid. Hoewel dat laatste vaak ook maak een schijnzekerheid is.
pi_169679039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wij mensen zijn ook helemaal niet in staat om te bedenken wat we écht leuk vinden, omdat we in die zogenaamd vrije keuze heftig beïnvloed worden door onze omgeving en door het systeem. Met als resultaat dat sommigen van ons dan maar tot de conclusie komen dat ze een passie hebben voor business-to-business-marketing, dat ze ontzettend gelukkig worden van het schrijven van rapporten en dat ze zichzelf over vijf jaar idealiter in een positie zien waarin ze interne processen managen en optimaliseren. We zijn slaven. Wees vrij Twister, spreid je vleugels en vlucht nu het nog kan. Feest, reis, eet, drink, heb lief, heb seks, zing, zorg, en bovenal... VOEL en ERVAAR!
Tl;dr> Yolo?
Huh!?
pi_169679052
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:39 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Beetje Feyenoord-hooligan zijn.
Niks mis mee toch? :P
Huh!?
pi_169679106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:04 schreef Great-Expectations het volgende:

[..]

Of denk niet dat je alles van te voren kunt overzien. Laat je niet leiden door je omgeving, maar probeer te ontdekken wat je zelf wilt. Bijvoorkeur wanneer je nog niet gebonden bent met een hypotheek, huwelijk, kinderen, etc. En maak een afweging tussen passie/zelfstandigheid vs inkomenszekerheid. Hoewel dat laatste vaak ook maak een schijnzekerheid is.
Wees vooral realistisch en eerlijk naar jezelf. Besef je dat je het allemaal (heel bot gezegd) alleen voor jezelf doet en niet voor de mensen om je heen.

Ik heb de laatste tijd wel wat eye openers op dat vlak.

Dus doe wat je zelf leuk vindt, waar je zelf energie uithaalt. Focus op jezelf.
Huh!?
pi_169679594
M'n post was een beetje schertsend, maar wat leuk dat jullie er allemaal zo op reageren jongens.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 19:13:16 #271
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_169681672
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:59 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Niks mis mee toch? :P
Zeker niks mis mee. Jou kan ik ook verwachten in het Hofpleinfontein zodra de tijd aanbreekt?
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 19:26:33 #272
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169682098
Na vijf jaar een beetje hetzelfde werk wil ik wel weer wat anders. In hoeverre ik tevreden ben met mijn keuzes? Ik weet het niet... misschien had ik wel wat anders moeten doen. Lastig verhaal. Een mens leeft voor gezin, eigen leven of voor het werk. Combi kan. De echte huispappa's halen in mijn optiek het plezier of de invulling uit hun gezin. Als je dat niet kan zoek je andere focus-punten. Werk en/of leven. Zoals G-E al schetste over de snotblaagjes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_169682314
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:26 schreef Renesite het volgende:
Na vijf jaar een beetje hetzelfde werk wil ik wel weer wat anders. In hoeverre ik tevreden ben met mijn keuzes? Ik weet het niet... misschien had ik wel wat anders moeten doen. Lastig verhaal. Een mens leeft voor gezin, eigen leven of voor het werk. Combi kan. De echte huispappa's halen in mijn optiek het plezier of de invulling uit hun gezin. Als je dat niet kan zoek je andere focus-punten. Werk en/of leven. Zoals G-E al schetste over de snotblaagjes.
Ik sprak van de week iemand die gescheiden is, volgens hem kwam dat deels door de alles opslokkende vier kinderen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 19:50:11 #274
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169682778
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:34 schreef Great-Expectations het volgende:

[..]

Ik sprak van de week iemand die gescheiden is, volgens hem kwam dat deels door de alles opslokkende vier kinderen.
snap ik wel. Men vraagt wel eens of ik wil adopteren of anderszins. Het enige dat ik dan zeg is 'ik wil mijn leven niet laten indelen door kinderen, ik ben daar enigszins te narcistisch voor maar ook niet te consequent. Ik wil m'n leven niet zo aanpassen'
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 20:27:47 #275
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169684025
Leuk, 20 april naar marathon de musical. Speciaal voor Dook O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')