abonnement Unibet Coolblue
pi_169568025
EuropeElects twitterde op donderdag 16-03-2017 om 12:02:38 France, Opinion Way poll:Le Pen (FN-ENF): 27%Macron (EM-*): 25%Fillon (LR-EPP): 19%Hamon (PS-S&D): 13%... https://t.co/CjDIMCuN39 reageer retweet
Hamon, dat gaat allemaal naar macron straks neem ik aan en Fillon wordt een beetje verdeeld?
pi_169568032
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik spreek me vooral uit op basis van de laatste polls.
Want fabeltjes en voorspellingen doen er meer toe dan realiteit.

Beste resultaat voor GroenLinks ooit man. Had niet kunnen dromen vier jaar geleden dat GL zo groot zou worden. Jesse _O_
pi_169568041
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:54 schreef skysherrif het volgende:
EuropeElects twitterde op donderdag 16-03-2017 om 12:02:38 France, Opinion Way poll:Le Pen (FN-ENF): 27%Macron (EM-*): 25%Fillon (LR-EPP): 19%Hamon (PS-S&D): 13%... https://t.co/CjDIMCuN39 reageer retweet
Hamon, dat gaat allemaal naar macron straks neem ik aan en Fillon wordt een beetje verdeeld?
Le Pen wint ronde 1, Macron ronde 2
pi_169568053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:55 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Le Pen wint ronde 1, Macron ronde 2
Laten we het hopen.
pi_169568054
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Want fabeltjes en voorspellingen doen er meer toe dan realiteit.

Beste resultaat voor GroenLinks ooit man. Had niet kunnen dromen vier jaar geleden dat GL zo groot zou worden. Jesse _O_
Fabels en voorspellingen als we het over polls hebben, nu klink je als de gemiddelde NWS poster.
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:56:50 #231
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:54 schreef skysherrif het volgende:
EuropeElects twitterde op donderdag 16-03-2017 om 12:02:38 France, Opinion Way poll:Le Pen (FN-ENF): 27%Macron (EM-*): 25%Fillon (LR-EPP): 19%Hamon (PS-S&D): 13%... https://t.co/CjDIMCuN39 reageer retweet
Hamon, dat gaat allemaal naar macron straks neem ik aan en Fillon wordt een beetje verdeeld?
Wat zijn de foutmarges eigenlijk? Want vorige week stond Macron geloof ik nog voor (ook voor de eerste ronde).
pi_169568078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat zijn de foutmarges eigenlijk? Want vorige week stond Macron geloof ik nog voor (ook voor de eerste ronde).
:N
pi_169568081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Fabels en voorspellingen als we het over polls hebben, nu klink je als de gemiddelde NWS poster.
Wat jij wil. Ik ga de heerlijke overwinning verder vieren. Groenlinks groter dan de Partij van de Arbeid, hoe is het mogelijk.
pi_169568084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat zijn de foutmarges eigenlijk? Want vorige week stond Macron geloof ik nog voor (ook voor de eerste ronde).
Geen idee, maar het schommelt aardig de laatste weken ja.

Ik geloof dat pollsters le pen 20 procent kans geven ofzo om te winnen en dat is dan ook nog enorm gebaseerd op shy voters.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:00:01 #235
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568117
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:58 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:N
Wellus.
pi_169568120
quote:
quote:
Harris Interactive poll shows Macron one percentage point
Kwaliteitsjournalisme mensen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:01:24 #237
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Geen idee, maar het schommelt aardig de laatste weken ja.

Ik geloof dat pollsters le pen 20 procent kans geven ofzo om te winnen en dat is dan ook nog enorm gebaseerd op shy voters.
Dat is wel spannend inderdaad. In Nederland is de PVV al zo ingeburgerd dat er geen gordijnbonus is, maar in andere landen kan dat nog wel eens een rol spelen inderdaad.
pi_169568158
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat is wel spannend inderdaad. In Nederland is de PVV als zo ingeburgerd dat er geen gordijnbonus is, maar in andere landen kan dat nog wel eens een rol spelen inderdaad.
Vooral onder de aanhang van de Fillon stemmers is dat een dingetje denk ik.
pi_169568172
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Want fabeltjes en voorspellingen doen er meer toe dan realiteit.

Beste resultaat voor GroenLinks ooit man. Had niet kunnen dromen vier jaar geleden dat GL zo groot zou worden. Jesse _O_
Het klopt helemaal, maar ik denk dat ik als GL-stemmer nu toch een heel klein tikje teleurgesteld zou zijn eigenlijk, lekker gemaakt door al die peilingen. Na die speech van Klaver gingen er nog twee zetels af. Als dat tijdens de avond gebeurt is dat wel dodelijk voor het feestje.
pi_169568185
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Kwaliteitsjournalisme mensen.
Het kan wél!
pi_169568188
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het klopt helemaal, maar ik denk dat ik als GL-stemmer nu toch een heel klein tikje teleurgesteld zou zijn eigenlijk, lekker gemaakt door al die peilingen. Na die speech van Klaver gingen er nog twee zetels af. Als dat tijdens de avond gebeurt is dat wel dodelijk voor het feestje.
Je zou maar plek 15 op de lijst zijn dan.
pi_169568191
Weet nog bij de vorige verkiezingen, toen stond ik uiteraard ook op dé plek qua D66-verkiezingsfeestje, dat er halverwege de avond ineens doorkwam dat D66 alsnog die 10e zetel ipv 9 kreeg in de senaat. Gvd, wat hebben we toen staan juichen en zuipen.
pi_169568198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je zou maar plek 15 op de lijst zijn dan.
Als ze gaan regeren is dat een uitstekende plek.
pi_169568200
LavieJanRoos twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:03:11 Alle kiezers op @VoorNederland, heel erg bedankt voor het vertrouwen. reageer retweet
laten we roos ook een beetje troosten vooral
pi_169568231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:05 schreef skysherrif het volgende:
LavieJanRoos twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:03:11 Alle kiezers op @VoorNederland, heel erg bedankt voor het vertrouwen. reageer retweet
laten we roos ook een beetje troosten vooral
Ik zou zeggen "stemmen op" of "kiezen voor".

Maar goed.
pi_169568240
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het klopt helemaal, maar ik denk dat ik als GL-stemmer nu toch een heel klein tikje teleurgesteld zou zijn eigenlijk, lekker gemaakt door al die peilingen. Na die speech van Klaver gingen er nog twee zetels af. Als dat tijdens de avond gebeurt is dat wel dodelijk voor het feestje.
Hier zat ik me dus voor de verkiezingen ook al zo aan te storen. Er wordt gedaan alsof een peiling de politieke realiteit van dat moment is. Als je daalt in de peiling, dan doe je iets fout, en als je stijgt dan doe je iets goed.

Peilingen zijn niks, behalve een aan alle kanten gecorrigeerde poll van dat moment bij een beperkte groep kiezers. Volgens de meeste pollsters zweefden tot vlak voor de verkiezingen ook nog een gigantisch deel van de mensen waardoor een eventueel resultaat bij voorbaat al behoorlijk waardeloos is. Het enige waar peilingen echt nuttig voor zijn is het signaleren van trends op grote schaal (VVD de grootste, GL wint, PvdA groot verlies etc.).

De media praat die peilingen in de hoofden van de publieke opinie en dan zijn ze ineens belangrijker dan wat er echt aan de hand is. Maar alleen als het uitkomt, want om de resultaten van de VVD te duiden moet je naar de uitslag van 2010 kijken. Wat een gedraai en gekronkel zeg. :P
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:08:49 #247
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568249
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het klopt helemaal, maar ik denk dat ik als GL-stemmer nu toch een heel klein tikje teleurgesteld zou zijn eigenlijk, lekker gemaakt door al die peilingen. Na die speech van Klaver gingen er nog twee zetels af. Als dat tijdens de avond gebeurt is dat wel dodelijk voor het feestje.
Ik ben wel meer dan een tikje teleurgesteld. Nog niet eens vanwege het zetelaantal van GL. Maar de combinatie met een extreem kleine PvdA en matige uitslagen voor CU en SP is wel heel erg slecht.
pi_169568264
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik ben wel meer dan een tikje teleurgesteld. Nog niet eens vanwege het zetelaantal van GL. Maar de combinatie met een kleine PvdA en matige uitslagen voor CU en SP is wel heel erg slecht.
En daarom heeft imo wilders toch een beetje geworden, we hebben als land toch een aardige ruk naar rechts gemaakt.
pi_169568278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hier zat ik me dus voor de verkiezingen ook al zo aan te storen. Er wordt gedaan alsof een peiling de politieke realiteit van dat moment is. Als je daalt in de peiling, dan doe je iets fout, en als je stijgt dan doe je iets goed.

Peilingen zijn niks, behalve een aan alle kanten gecorrigeerde poll van dat moment bij een beperkte groep kiezers. Volgens de meeste pollsters zweefden tot vlak voor de verkiezingen ook nog een gigantisch deel van de mensen waardoor een eventueel resultaat bij voorbaat al behoorlijk waardeloos is. Het enige waar peilingen echt nuttig voor zijn is het signaleren van trends op grote schaal (VVD de grootste, GL wint, PvdA groot verlies etc.).

De media praat die peilingen in de hoofden van de publieke opinie en dan zijn ze ineens belangrijker dan wat er echt aan de hand is. Maar alleen als het uitkomt, want om de resultaten van de VVD te duiden moet je naar de uitslag van 2010 kijken. Wat een gedraai en gekronkel zeg. :P
Als dat leuke meisje in de kroeg de hele avond met d'r voet bij je been langsgaat, een beetje ondeugend naar je lacht en duidelijk interesse toont, maar je mag haar aan het einde van de avond plotseling tot ieders verbazing niet meenemen, dan ben je gewoon wel even teleurgesteld. Al had je die vrouw enkel virtueel binnengehengeld en was dat nog niet echt het geval.
pi_169568281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik denk dat dit sowieso een probleem is voor de huidige samenleving. Natuurlijk hebben we met mensen als Mill en Kant wel wat kernwaarden geformuleerd. Maar echt sterk moreel grondwerk hebben we niet. Juist door de kernwaarde van vrijheid en het gebrek aan een gedeeld idee over wat goed en fout is.
Het is ook wel weer een van de leuke kanten aan Nederland. Men is over het algemeen niet erg halsstarrig, eerder pragmatisch. Men probeert eens wat nieuws, en als het werkt, mooi, en als het niet werkt, dan probeert men weer wat anders.

Ik woon nu in Duitsland, hier is het veel meer zo dat men Het Juiste in regels giet en daar dan heel koppig aan vasthoudt, ook al is het in de praktijk totaal niet werkbaar (en ondermijnt men achter de schermen daarom de regels *kuch*Volkswagen*kuch*). Gauw de milieuwetgeving afzwakken om snelwegen te kunnen blijven bouwen is er niet zomaar bij, maar zo'n uitspraak als in de Urgenda-rechtszaak evenmin.
pi_169568283
RTLnieuws twitterde op donderdag 16-03-2017 om 12:55:03 Rotterdams CDA-raadslid Yazir stopt met raadswerk na bedreigingen en intimidaties vanuit Turkse gemeenschap… https://t.co/7gKTJdWrKZ reageer retweet
"Nederland is van ons allemaal!"
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:10:57 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_169568291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.

[..]

Dat zal ongetwijfeld. Maar je kunt dan dus gewoon niet zeggen dat je je achterban behouden hebt want dat is simpelweg niet waar.

Nu ben ik wel klaar met deze onzinnige discussie trouwens. Minder zetels halen is eigenlijk winst want je hebt meer dan in 2010 en gezien de peilingen blaaablabla. Dat de PVV niet de grootste is, is natuurlijk het werkelijke feestje.
Het echte feestje is dat VVD met een enorme marge de grootste partij van Nederland is gebleven, en dat voor de 3de keer op rij
pi_169568301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als dat leuke meisje in de kroeg de hele avond met d'r voet bij je been langsgaat, een beetje ondeugend naar je lacht en duidelijk interesse toont, maar je mag haar aan het einde van de avond plotseling tot ieders verbazing niet meenemen, dan ben je gewoon wel even teleurgesteld. Al had je die vrouw enkel virtueel binnengehengeld en was dat nog niet echt het geval.
Maar dan doe je dus alsof interesse van een meisje in de kroeg net zo "waar" is als wat Maurice de Hond bij DWDD roept op basis van een handvol respondenten over een verkiezing die dan nog niet is geweest.
pi_169568304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En daarom heeft imo wilders toch een beetje geworden, we hebben als land toch een aardige ruk naar rechts gemaakt.
Het is geen ruk in een duidelijke richting, maar vooral een ruk naar fragmentarisatie en clientelisme
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169568311
Zelfs in grote delen van Groningen, Friesland en met name Drenthe is VVD de grootste geworden. Ook in de gemeente van m'n ouders, waar altijd iedereeen kneitertjelinks stemt. Vonden ze niet zo leuk.
pi_169568320
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als dat leuke meisje in de kroeg de hele avond met d'r voet bij je been langsgaat, een beetje ondeugend naar je lacht en duidelijk interesse toont, maar je mag haar aan het einde van de avond plotseling tot ieders verbazing niet meenemen, dan ben je gewoon wel even teleurgesteld. Al had je die vrouw enkel virtueel binnengehengeld en was dat nog niet echt het geval.
Ah, nu snap ik waarom ik GL niet mag.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:12:53 #257
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is ook wel weer een van de leuke kanten aan Nederland. Men is over het algemeen niet erg halsstarrig, eerder pragmatisch. Men probeert eens wat nieuws, en als het werkt, mooi, en als het niet werkt, dan probeert men weer wat anders.

Ik woon nu in Duitsland, hier is het veel meer zo dat men Het Juiste in regels giet en daar dan heel koppig aan vasthoudt, ook al is het in de praktijk totaal niet werkbaar (en ondermijnt men achter de schermen daarom de regels *kuch*Volkswagen*kuch*). Gauw de milieuwetgeving afzwakken om snelwegen te kunnen blijven bouwen is er niet zomaar bij, maar zo'n uitspraak als in de Urgenda-rechtszaak evenmin.
Dat is wel interessant. Denk je dat het in Duitsland een gevolg is van een sterkere kerk of eerder vanwege de geschiedenis/volksaard?
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:12:53 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_169568322
Denk, wat een verzameling clowns is dat. Wel treurig dat die partij kennelijk zo goed ligt bij minderheden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_169568328
Kaas, een betere vergelijking zou zijn als je voor je uitgaat met je maten roept dat vier chicks scoren toch echt wel te doen moet zijn. Vervolgens ga je de kroeg in, sleep je twee prachtige dames mee naar huis waar je een spetterend trio mee hebt en daarna ga je op de rand van je bed zitten huilen omdat je geen vier chicks hebt gescoord.
pi_169568345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik waarom ik GL niet mag.
Idd, dat frustrerende lekkere meisje is de GL-stemmert.
pi_169568353
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:12 schreef eriksd het volgende:
Denk, wat een verzameling clowns is dat. Wel treurig dat die partij kennelijk zo goed ligt bij minderheden.
Maar wat een mooie uitslag Erikje. _O_
pi_169568356
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:13 schreef Tchock het volgende:
Kaas, een betere vergelijking zou zijn als je voor je uitgaat met je maten roept dat vier chicks scoren toch echt wel te doen moet zijn. Vervolgens ga je de kroeg in, sleep je twee prachtige dames mee naar huis waar je een spetterend trio mee hebt en daarna ga je op de rand van je bed zitten huilen omdat je geen vier chicks hebt gescoord.
Dit heb ik wel eens meegemaakt. Was een flinke teleurstelling.
pi_169568357
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:12 schreef Kaas- het volgende:
Zelfs in grote delen van Groningen, Friesland en met name Drenthe is VVD de grootste geworden. Ook in de gemeente van m'n ouders, waar altijd iedereeen kneitertjelinks stemt. Vonden ze niet zo leuk.
Limburg wel ouderwets voor geert. 28% in geboorteplaats. :') Ook in 'mijn' dorp de grootste, gelukkig met een iets kleiner verschil.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_169568363
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar wat een mooie uitslag Erikje. _O_
hoe belangrijk is die levenswet voor d66 kaas
pi_169568365
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit heb ik wel eens meegemaakt. Was een flinke teleurstelling.
Damn, ik niet. Maar ik heb dan wel weer een groenlinks-meisje dat niet hard to get speelt.
pi_169568370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

hoe belangrijk is die levenswet voor d66 kaas
Het is D66. Niks is belangrijk. Gewoon lekker regeren. w/
pi_169568376
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:15 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Limburg wel ouderwets voor geert. 28% in geboorteplaats. :') Ook in 'mijn' dorp de grootste, gelukkig met een iets kleiner verschil.
toch heeft hij het overwegend in oost brabant en limburg verloren
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:16:36 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_169568377
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik ben wel meer dan een tikje teleurgesteld. Nog niet eens vanwege het zetelaantal van GL. Maar de combinatie met een extreem kleine PvdA en matige uitslagen voor CU en SP is wel heel erg slecht.
Naast de PvdA is de grootste verliezer van de avond toch ook wel echt de SP. PvdA verliest 29 zetels en de SP weet daar niet eens 1 zetel van te profiteren. Voorheen was de SP een grote concurrent van de PvdA, maar tegenwoordig is het SP dus niet eens meer een optie voor de afvallige PvdA-er
pi_169568380
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is D66. Niks is belangrijk. Gewoon lekker regeren. w/
hihihihi
pi_169568382
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:15 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Limburg wel ouderwets voor geert. 28% in geboorteplaats. :') Ook in 'mijn' dorp de grootste, gelukkig met een iets kleiner verschil.
Gelukkig ben jij een geëmancipeerde verzetsheld die er niet op stemt.
pi_169568397
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Naast de PvdA is de grootste verliezer van de avond toch ook wel echt de SP. PvdA verliest 29 zetels en de SP weet daar niet eens 1 zetel van te profiteren. Voorheen was de SP een grote concurrent van de PvdA, maar tegenwoordig is het SP dus niet eens meer een optie voor de afvallige PvdA-er
Dat verbaasde mij ook enorm. Het kán bijna niet anders dan dat een deel van de PvdA-kiezer naar de SP is overgelopen. Anders was hun verlies misschien nog groter geweest dus.

Ik begrijp er echt niks van. De PvdA verliest 29 zetels, dat zijn bijna twee miljoen (!) linkse kiezers. Meer dan de winst van GL, D66, PvdD, Denk bij elkaar.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:17:58 #272
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568401
De VK heeft trouwens een politicoloog geïnterviewd over o.a. het verlies van links:

quote:
'Links verliest altijd als culturele thema's het debat domineren. Arbeiders die in sociaaleconomisch opzicht misschien nog progressief zijn, maar sociaal-cultureel conservatief, trekken naar rechts. Het gevolg is dat het linkse electoraat implodeert. Zeker de PvdA heeft veel te weinig gedaan om economische thema's centraal te stellen. Asscher heeft zich op culturele thema's willen profileren met teksten als 'allemaal samen'. Dat heeft niet goed uitgepakt.'

'Het grote probleem voor de PvdA was dat ze geen afstand kon of wilde nemen van het gevoerde kabinetsbeleid. De partij had óf pal achter het kabinetsbeleid moeten blijven staan, of daar radicaal mee moeten breken. Nu was het iets daar tussenin. Dat is niet geloofwaardig.'

'Voor het VVD-electoraat is hard bezuinigen helemaal niet zo'n groot probleem. Het wordt beschouwd als een manier om economie de concurrerender te maken.'

'Ik denk dat mensen vrij cynisch zijn geworden over links in het algemeen. Mensen geloven niet dat verandering echt mogelijk is. Ze zijn gewoon afgehaakt.'.
pi_169568409
Deze parel hier al voorbij gekomen? http://nos.nl/artikel/216(...)logen-in-europa.html

quote:
Europa gaat zijn ondergang tegemoet, zei Cavusoglu in een toespraak in de badplaats Antalya. "Spoedig kunnen in Europa godsdienstoorlogen beginnen, en ze zullen beginnen", zei hij.
quote:
Europa zal er nog wel achter komen hoe men met Turkije moet omgaan, sprak Cavusoglu dreigend, "en anders zullen we het Europa bijbrengen". Europa moet zijn belerende toon afleren, want het is Turkije dat beveelt, zei hij. "Wij zijn de wereldgemeenschap van moslims, Europa kan ons iets verzoeken, we laten ons niet bevelen."
Maar laten we vooral blijven onderhandelen over toetreding tot de EU, want dan veranderen ze ineens in lieve dönerbakkers.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:19:12 #274
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169568426
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is D66. Niks is belangrijk. Gewoon lekker regeren. w/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169568432
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

hoe belangrijk is die levenswet voor d66 kaas
Daarmee hebben ze zich de afgelopen maanden prima geprofileerd. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat de voltooid leven wet terug gaat komen in een regeerakkoord. Lekker overlaten aan het parlement, als CDA niet vervelend gaat doen. Qua d66 leden is het denk ik redelijk divers...
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_169568435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar laten we vooral blijven onderhandelen over toetreding tot de EU, want dan veranderen ze ineens in lieve dönerbakkers.
Die onderhandelingen lopen al niet meer, toch? Volgens mij is niemand daar ook nu nog voorstander van voor zover dat niet al zo was.
pi_169568444
VVD veruit de grootste in mijn gemeente (24%) daarna cda/pvv op 13 en SGP 11. PvdA nog groter dan GL, meer dan 2 % voor baudet en 0.0 voor denk

Opkomst 84%
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:20:29 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169568449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Deze parel hier al voorbij gekomen? http://nos.nl/artikel/216(...)logen-in-europa.html

[..]

[..]

Maar laten we vooral blijven onderhandelen over toetreding tot de EU, want dan veranderen ze ineens in lieve dönerbakkers.
Nou vooruit met die kruistochten dan maar weer.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169568450
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Duck Soup _O_
pi_169568462
SP+PvdA+GL+CU+PvdD+D66

2012: 76 zetels
2017: 66 zetels

Valt eigenlijk nog redelijk mee hoe links is weg gezakt.
pi_169568471
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:20 schreef Kaas- het volgende:
SP+PvdA+GL+CU+PvdD+D66

2012: 76 zetels
2017: 66 zetels

Valt eigenlijk nog redelijk mee hoe links is weg gezakt.
Dat vind ik ook maar durf het niet meer te zeggen
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:21:36 #282
165633 eriksd
The grand facade...
pi_169568472
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar wat een mooie uitslag Erikje. _O_
Mwa, welke coalitie gaat het worden?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_169568476
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:20 schreef Kaas- het volgende:
SP+PvdA+GL+CU+PvdD+D66

2012: 76 zetels
2017: 66 zetels

Valt eigenlijk nog redelijk mee hoe links is weg gezakt.
Vind ik ook wel meevallen. En ik ben er van overtuigd dat het een grote sprong gaat maken als over vier jaar weer een hoop zure oudjes het loodje hebben gelegd.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:21:51 #284
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Deze parel hier al voorbij gekomen? http://nos.nl/artikel/216(...)logen-in-europa.html

[..]

[..]

Maar laten we vooral blijven onderhandelen over toetreding tot de EU, want dan veranderen ze ineens in lieve dönerbakkers.
Ik denk niet dat ze nog veel kans maken om in de komende 20 jaar bij de EU komen. Deze heren lijken ook het hele buitenlandbeleid te hebben opgegeven in de hoop dat ze helden kunnen worden voor hun eigen volk.
pi_169568481
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Daarmee hebben ze zich de afgelopen maanden prima geprofileerd. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat de voltooid leven wet terug gaat komen in een regeerakkoord. Lekker overlaten aan het parlement, als CDA niet vervelend gaat doen. Qua d66 leden is het denk ik redelijk divers...
Ik zou het gewoon belangrijker maken dan het is zodat je misschien andere compromises van CU krijgt en het dan makkelijk laat varen
pi_169568485
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:20 schreef skysherrif het volgende:
VVD veruit de grootste in mijn gemeente (24%) daarna cda/pvv op 13 en SGP 11. PvdA nog groter dan GL, meer dan 2 % voor baudet en 0.0 voor denk

Opkomst 84%
In mijn gemeente is Denk groter dan PvdA.
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:22:16 #287
62913 Blik
The one and Only!
pi_169568486
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Deze parel hier al voorbij gekomen? http://nos.nl/artikel/216(...)logen-in-europa.html

[..]

[..]

Maar laten we vooral blijven onderhandelen over toetreding tot de EU, want dan veranderen ze ineens in lieve dönerbakkers.
Ik zou een hoop geld richting Griekenland/Bulgarije voor een zeer fatsoenlijke grensbewaking, en dan de Turken in hun sop gaar laten koken. Laten we beginnen met een negatief reisadvies voor Turkije
pi_169568487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die onderhandelingen lopen al niet meer, toch? Volgens mij is niemand daar ook nu nog voorstander van voor zover dat niet al zo was.
Nee liggen inderdaad al een tijdje stil, maar breek ze dan maar volledig af. Over een jaar of vijf is dat een moslimdictatuur aan de poorten van Europa, met een flinke diaspora ín Europa. Wordt nog wat.
pi_169568499
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mwa, welke coalitie gaat het worden?
VVD+CDA+D66 en wat er dan nog bijkomt zal moeten blijken. GL of CU of zo.
pi_169568500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:20 schreef Kaas- het volgende:
SP+PvdA+GL+CU+PvdD+D66

2012: 76 zetels
2017: 66 zetels

Valt eigenlijk nog redelijk mee hoe links is weg gezakt.
D66 is lekker rechts
pi_169568503
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mwa, welke coalitie gaat het worden?
VVD+CDA+D66 en dan nog eentje er bij. CU ligt voor de hand, GL iets minder maar ook. PvdA zou kunnen als ze daar nog sadomasochistischer zijn.
pi_169568504
Turkije :')
(she/her)
pi_169568506
ReutersWorld twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:17:49 BREAKING: Shooting has taken place at French college in southern town of Grasse, several injured - BFM TV reageer retweet
pi_169568507
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:22 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee liggen inderdaad al een tijdje stil, maar breek ze dan maar volledig af. Over een jaar of vijf is dat een moslimdictatuur aan de poorten van Europa, met een flinke diaspora ín Europa. Wordt nog wat.
Ik snap ook niet zo goed waarom de EU niet gewoon alles afbreekt. Is het alleen dat vluchtelingenakkoord waardoor ze de hoop levend lijken te willen houden?
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:23:39 #295
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_169568516
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:20 schreef Kaas- het volgende:
SP+PvdA+GL+CU+PvdD+D66

2012: 76 zetels
2017: 66 zetels

Valt eigenlijk nog redelijk mee hoe links is weg gezakt.
Cruciaal is hoe je D66 ziet. Veel mensen (waaronder ik) scharen die partij niet onder de linkse partijen.
pi_169568519
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat vind ik ook maar durf het niet meer te zeggen
Terwijl zeteltjes tellen aardig objectief is. :P
pi_169568523
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In mijn gemeente is Denk groter dan PvdA.
Dan moet je je bestaansrecht als gemeente eens flink heroverwegen.

Of je moet mij en pokkel even inhuren, weten wel raad met kebab.
pi_169568528
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap ook niet zo goed waarom de EU niet gewoon alles afbreekt. Is het alleen dat vluchtelingenakkoord waardoor ze de hoop levend lijken te willen houden?
Ja. Turkije heeft beloofd tot 2020 mee te werken en als de onderhandelingen helemaal worden afgebroken zouden ze dat kunnen opblazen.
pi_169568530
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In mijn gemeente is Denk groter dan PvdA.
Dat is echt erg.
(she/her)
pi_169568533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:23 schreef Houtenbeen het volgende:
ReutersWorld twitterde op donderdag 16-03-2017 om 13:17:49 BREAKING: Shooting has taken place at French college in southern town of Grasse, several injured - BFM TV reageer retweet
Wow

Vanochtend ook al iets met een bombrief bij het IMF
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')