abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 16 maart 2017 @ 08:52:00 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169564093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:45 schreef Ryan3 het volgende:
Je hebt tegenwoordig conservatief links en progressief links, dat is dus beetje de draai, en conservatief links (PvdA en SP) heeft verloren en progressief linksen (GL en D66) hebben gewonnen, daarom zie je linksen elkaar feliciteren.
D66 is niet meer links natuurlijk. Partij die de tweedeling en segregatie bevordert.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169564100
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

D66 is niet meer links natuurlijk. Partij die de tweedeling en segregatie bevordert.
Ongeacht of het waar is en of ik vind dat het waar, is dat de draai die bepaalde linksen eraan geven.
I´m back.
pi_169564110
De linksen baseren zich puur op de winst van Klaver lijkt mij en wellicht de minimale winst van de PVV.
Als D66 straks in het kabinet zit met VVD en CDA wil ik die gezichtjes wel eens zien.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_169564120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
De linksen baseren zich puur op de winst van Klaver lijkt mij en wellicht de minimale winst van de PVV.
Als D66 straks in het kabinet zit met VVD en CDA wil ik die gezichtjes wel eens zien.
Ja, grote kans nu dat GL niet nodig is voor een coalitie.
I´m back.
pi_169564180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ongeacht of het waar is en of ik vind dat het waar, is dat de draai die bepaalde linksen eraan geven.
Nee hoor, D66 is gewoon voor verscherping van de tweedeling, met name tussen hoog- en laagopgeleid. D66 geeft ook keer op keer aan geen feeling te hebben met de mensen die niet de mogelijkheden en kansen hebben van de gemiddelde kosmopolitische en hoogopgeleide wereldburger.

Bovendien is D66 duidelijk economisch rechts.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:09:31 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169564226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ongeacht of het waar is en of ik vind dat het waar, is dat de draai die bepaalde linksen eraan geven.
Een teken dat de geprezen middenklasse feitelijk verdwijnt. En dat komt zeker niet door 'links' beleid.

http://www.volkskrant.nl/(...)verdwijnen~a4083483/
https://www.trouw.nl/home(...)ddenklasse~a4a47fe9/

De slachtoffers daarvan lopen naar de PVV, en ook de retoriek van CDA.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169564310
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee hoor, D66 is gewoon voor verscherping van de tweedeling, met name tussen hoog- en laagopgeleid. D66 geeft ook keer op keer aan geen feeling te hebben met de mensen die niet de mogelijkheden en kansen hebben van de gemiddelde kosmopolitische en hoogopgeleide wereldburger.

Bovendien is D66 duidelijk economisch rechts.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een teken dat de geprezen middenklasse feitelijk verdwijnt. En dat komt zeker niet door 'links' beleid.

http://www.volkskrant.nl/(...)verdwijnen~a4083483/
https://www.trouw.nl/home(...)ddenklasse~a4a47fe9/

De slachtoffers daarvan lopen naar de PVV, en ook de retoriek van CDA.
Ja, akkoord maar waarom zijn er dan linksen die elkaar juichend in de armen vallen? Net zoals er ineens het verkeerde soort populisme en dus wrs dan ook een goed soort populisme bestaat, bestaat er een verkeerd soort links en een goed soort links ineens.
Althans dat kun je eventueel concluderen. Het is weliswaar een spin, maar ik kan anders niet verklaren waarom sommige linksen zo blij zijn.
I´m back.
pi_169564491
Werkschuw tuig gesignaleerd
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:44:09 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169564579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:36 schreef Wereldgozer het volgende:
Werkschuw tuig gesignaleerd
Banenvernietiger gesignaleerd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:46:03 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169564598
De ruggengraat van de samenleving? Oh, de middeninkomens bedoel je. De mensen die vrijwel alles betalen. Ja, die gaan eindelijk weer eens een goede tijd tegemoet. En terecht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:54:24 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169564713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


[..]

Ja, akkoord maar waarom zijn er dan linksen die elkaar juichend in de armen vallen? Net zoals er ineens het verkeerde soort populisme en dus wrs dan ook een goed soort populisme bestaat, bestaat er een verkeerd soort links en een goed soort links ineens.
Althans dat kun je eventueel concluderen. Het is weliswaar een spin, maar ik kan anders niet verklaren waarom sommige linksen zo blij zijn.
Ja mee eens.

Belachelijk ook dat Nederland nu ook het rare Amerikaanse idee heeft overgenomen dat de conservatieven kampioen van de middenklasse zijn. Dat is écht gewoon onjuist. De middenklasse is juist het grootste, rijkst en sterkst in christen democratische en sociaal democratische landen.

Of tijdperken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169564730
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef Fir3fly het volgende:
De ruggengraat van de samenleving? Oh, de middeninkomens bedoel je. De mensen die vrijwel alles betalen. Ja, die gaan eindelijk weer eens een goede tijd tegemoet. En terecht.
Hmm, wie gaat project EU betalen dan denk je?
pi_169564745
Genieten dit topic. Vooral ook even het stukje van de correspedant erbij pakken, de druiven zullen daar al helemaal flink zuur zijn vandaag.

Links van 59 zetels terug naar 42 zetels. Ouch!
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:58:16 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169564755
TS z'n uitkering gaat niet meer omhoog dus TS is jelly.
pi_169564795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


[..]

Ja, akkoord maar waarom zijn er dan linksen die elkaar juichend in de armen vallen? Net zoals er ineens het verkeerde soort populisme en dus wrs dan ook een goed soort populisme bestaat, bestaat er een verkeerd soort links en een goed soort links ineens.
Althans dat kun je eventueel concluderen. Het is weliswaar een spin, maar ik kan anders niet verklaren waarom sommige linksen zo blij zijn.
Eerlijk gezegd zie ik vrij weinig linksen die elkaar juichend in de armen vallen.

Hooguit zou je inderdaad kunnen zeggen dat er een naïef soort links is dat pleit voor optimisme, 'realisme', voor het maar eindeloos openzetten van de grenzen en die meegaan in rechtse logica van noodzakelijkheid van hervormingen, flexibilisering enz (dan heb ik het over Groenlinks en de PvdA).

En er is een linkse vleugel die vaak wordt weggezet als populistisch en conservatief, maar in feite de risico's, gevaren en problemen haarfijn aanvoelt en die enigszins non-conformistisch zijn, en misschien mede daardoor minder populair (SP en Partij voor de Dieren).

Althans, dat is zoals ik het zie, maar ik ben hierin niet helemaal zonder vooroordelen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169564831
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef Fir3fly het volgende:
De ruggengraat van de samenleving? Oh, de middeninkomens bedoel je. De mensen die vrijwel alles betalen. Ja, die gaan eindelijk weer eens een goede tijd tegemoet. En terecht.
De middeninkomens hebben helemaal geen baat bij toenemende flexibilisering, afschaffen van vaste contracten, hogere woonlasten, het meer zelf betalen van zorgkosten, het verder versoberen van het sociale vangnet enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:04:53 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169564844
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De middeninkomens hebben helemaal geen baat bij toenemende flexibilisering, afschaffen van vaste contracten, hogere woonlasten, het meer zelf betalen van zorgkosten, het verder versoberen van het sociale vangnet enz.
Uh huh.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169564914
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uh huh.
Nee, zeker niet.

Al is een groot deel waarschijnlijk zo dom of kortzichtig dat ze denken van wel.

Maar daar zal het gros dan wel op terugkomen als iedereen over 10 jaar werkt in losse dienstverbanden, zich scheel betaalt aan woon- en zorglasten, en de uitkeringen dusdanig zijn versoberd dat vrijwel niemand nog in aanmerking komt als ze door die losse contracten weer eens zonder werk zitten en dus een grotere inkomensval maken (tevens komt het de stabiliteit van de samenleving en economie niet ten goede).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:09:15 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169564917
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De middeninkomens hebben helemaal geen baat bij toenemende flexibilisering, afschaffen van vaste contracten, hogere woonlasten, het meer zelf betalen van zorgkosten, het verder versoberen van het sociale vangnet enz.
Of corruptie en afname van alle integriteit en eerlijkheid. Dat het rechtssysteem ongelijker wordt. Dan trekt ook de middenklasse aan het kortste eind.

Of de verdamping van pensioenen door QE en banksubsidie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:15:50 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169565013
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, zeker niet.

Al is een groot deel waarschijnlijk zo dom of kortzichtig dat ze denken van wel.

Maar daar zal het gros dan wel op terugkomen als iedereen over 10 jaar werkt in losse dienstverbanden, zich scheel betaalt aan woon- en zorglasten, en de uitkeringen dusdanig zijn versoberd dat vrijwel niemand nog in aanmerking komt als ze door die losse contracten weer eens zonder werk zitten en dus een grotere inkomensval maken (tevens komt het de stabiliteit van de samenleving en economie niet ten goede).
Deze trend is toch al sinds 1977 aan de gang? Waar stopt het. De middenklasse is zeker niet rijker geworden (toen was één kostwinner nog genoeg).

Met de geplande herinvoering van stemcomputers wordt fraude en datamining alleen maar makkelijker.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:18:00 #46
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_169565048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:09 schreef Stranger het volgende:
Erg jammer maar wel in de lijn der verwachting.

Gedoogbeleid ook maar verder inperken?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:30 schreef Vesz het volgende:

[..]

We gaan leuke jaren tegemoet met deze verdeling van de zetels;

- Wietwet van tafel
- Meer EU
- Meer vluchtelingen en immigranten
- Meer flexwerk
- Hogere belastingen
- Eigen risico naar 500 euro.
etc etc

Nederland verdient dit wel met zulk stemgedrag.
Ik mag toch hopen dat jullie weten dat D66 al vele jaren vecht voor legalisatie van wietteelt.
En D66 gaat absoluut onderdeel uitmaken van het kabinet.
pi_169565152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:18 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

[..]

Ik mag toch hopen dat jullie weten dat D66 al vele jaren vecht voor legalisatie van wietteelt.
En D66 gaat absoluut onderdeel uitmaken van het kabinet.
Ja dat is zo maar ze hebben geen meerderheid meer.

Partijen die tegen zijn;
VVD 33
PVV 20
CDA 19
CU 5
SGP 3

Dan zitten we al op 80 zetels.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:26:28 #48
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_169565171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:25 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ja dat is zo maar ze hebben geen meerderheid meer.

Partijen die tegen zijn;
VVD 33
PVV 20
CDA 19
CU 5
SGP 3

Dan zitten we al op 80 zetels.
Maar ik vraag me af of vvd hun coalitiepartner tegen het zere been willen stoten door zich in die strijd te mengen....
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:27:35 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169565190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:25 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ja dat is zo maar ze hebben geen meerderheid meer.

Partijen die tegen zijn;
VVD 33
PVV 20
CDA 19
CU 5
SGP 3

Dan zitten we al op 80 zetels.
VVD is niet pertinent tegen legalisering. Ze willen enkel een andere aanpak waarbij de gemeenten geen wiet gaan kweken. Maar wat dat precies inhoudt is nog vaag. Ik denk tevens niet dat het een harde eis zal zijn van VVD in de onderhandelingen
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:33:29 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169565281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

VVD is niet pertinent tegen legalisering. Ze willen enkel een andere aanpak waarbij de gemeenten geen wiet gaan kweken. Maar wat dat precies inhoudt is nog vaag. Ik denk tevens niet dat het een harde eis zal zijn van VVD in de onderhandelingen
Natuurlijk, er moet wel wat aan de strijkstok van de 1% plakken. De man van Edith Schippers bijvoorbeeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')