abonnementen ibood.com bol.com
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:53:39 #51
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169570033
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van het grote complot!
Misschien moet je even naar Terlouw luisteren:

quote:
'In Amerika bezit nu 1 procent van de bevolking de helft van het nationaal inkomen. Wat voor massieve macht gaat daarachter schuil, denk je?
https://www.reddit.com/r/(...)de_baas_jan_terlouw/

Combineer dit met privacy en rechtsstaat afbraak, de neuromarketing, en tadaa... het is niet eens een complot maar logisch nadenken.
<a href="http://twitter.com/ewaldeng/status/772333622531461120" target="_blank" rel="nofollow">En dat al in 1993</a>
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 14:55:31 #52
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169570072
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Misschien moet je even naar Terlouw luisteren:

[..]

https://www.reddit.com/r/(...)de_baas_jan_terlouw/

Combineer dit met privacy en rechtsstaat afbraak, de neuromarketing, en tadaa... het is niet eens een complot maar logisch nadenken.
Het is een complot wat ik je brom!
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_169570127
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Maar de SP had gewoon een waardeloze campagne met een lijsttrekker die al ver over de datum is. Daar zal het politburo binnenkort wel wat aan doen.

Ron Meyer zal het wel over gaan nemen.
Ron Meyer vind ik intellectueel niet zo sterk.

Wat de SP nodig heeft, is nieuwe Joop Den Uyl, die ook het nodige begrijpt van de actuele trends in de politieke economische ontwikkelingen en links georienteerd is.
The view from nowhere.
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:59:25 #54
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169570153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Complot insinueert iets heimelijks. Voor een deel is het dat ook wel (geheime gevangenissen, JP Morgan die 5 miljard aan de politie doneert, lobbyen voor fraudegevoelige stemcomputers, Obama die met de anti-terrorisme wetgeving Occupy Wallstreet onschadelijk maakt) maar voor een deel gebeurt het slopen van de rechtsstaat en privacy gewoon in het openbaar. En de technologie plus geld+machtsconcentratie schrijdt voort.
<a href="http://twitter.com/ewaldeng/status/772333622531461120" target="_blank" rel="nofollow">En dat al in 1993</a>
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_169570355
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zou wel eens een realistische machtsanalyse van Nederland en de wereld willen zien. Ik verwacht dat de machtsongelijkheid schokkend is.
The view from nowhere.
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:10:18 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169570374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:21 schreef Sjeen het volgende:
Nou ja, Roemer kan er natuurlijk verder weinig aan doen dat er blijkbaar meer studenten geilen op Klaver...
Tuurlijk wel. Hij heeft het charisme van een pak yoghurt. Hij had aan de kant kunnen stappen voor iemand anders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169570379
Communisme is gewoon uit!
  was: DO2 donderdag 16 maart 2017 @ 15:11:31 #58
271695 EP3
Pais en vree.
pi_169570396
Ik moet altijd n beetje lachen om dit soort topics. - Laten we even doen alsof het stemgedrag van 'De Nederlander' volstrekt rationeel is en onszelf met dat bedrieglijke gegeven het excuus geven om de lijsttrekkers die verloren hebben n schop na te geven, :').
You know what uranium is right? It's a thing called nuclear weapons and other things. Like lots of things are done with uranium, including some bad things.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 15:11:55 #59
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169570401
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Complot insinueert iets heimelijks. Voor een deel is het dat ook wel (geheime gevangenissen, JP Morgan die 5 miljard aan de politie doneert, lobbyen voor fraudegevoelige stemcomputers, Obama die met de anti-terrorisme wetgeving Occupy Wallstreet onschadelijk maakt) maar voor een deel gebeurt het slopen van de rechtsstaat en privacy gewoon in het openbaar. En de technologie plus geld+machtsconcentratie schrijdt voort.
Dat slachtoffergedoe begint onderhand even triest als lachwekkend te worden. Steeds maar wijzen naar allerlei vage complot-achtige constructies van ongrijpbare snoodaards die kennelijk dag in dag uit bezig zijn om jou tegen te werken.

Geef gewoon eens toe dat jouw politieke helden deze verkiezingen blijkbaar geen verhaal hadden dat overtuigend genoeg was. Misschien leidt dat nog wel eens tot wat beters.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:32:23 #60
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169572435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat slachtoffergedoe begint onderhand even triest als lachwekkend te worden. Steeds maar wijzen naar allerlei vage complot-achtige constructies van ongrijpbare snoodaards die kennelijk dag in dag uit bezig zijn om jou tegen te werken.

Geef gewoon eens toe dat jouw politieke helden deze verkiezingen blijkbaar geen verhaal hadden dat overtuigend genoeg was. Misschien leidt dat nog wel eens tot wat beters.
"Complotdenken", "slachtoffergedoe".... Nee, de feiten Hexagon, de feiten.

untitled.jpg
media_consolidation.jpg

In Nederland is dit niet beter: "Ownership is very concentrated in the Netherlands with three companies dominating more than 90 percent of the paid market."

En je kunt ook gewoon naar specifieke cases kijken. De individuele gevallen. Zoals een Aaron Swartz die door middel van kapstokartikelen kapot werd gemaakt, en zonder proces en mt media gagging.

Mensen denken (of vergeten) dat al die afbraak van privacy en rechtsstaat zonder gevolgen is. Dat de status quo hetzelfde blijft en het enkel de rotte appels beinvloedt. Onzin.
pi_169572443
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:38 schreef TheJanitor het volgende:
En links zou nog meer kanslozen willen binnenhalen waardoor de verzorgingstaat in een moordend tempo onbetaalbaar zou worden.
Wat een kletspraat.

Het is juist rechts dat de deuren openzette voor arbeidsmigranten. Niet alleen decennia geleden al, ook meer recent met de Oost-Europeanen.

Die paar vluchtelingen hebben een marginaal effect als je dat vergelijkt met de negatieve gevolgen van arbeidsmigratie.
pi_169572511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een kletspraat.

Het is juist rechts dat de deuren openzette voor arbeidsmigranten. Niet alleen decennia geleden al, ook meer recent met de Oost-Europeanen.

Die paar vluchtelingen hebben een marginaal effect als je dat vergelijkt met de negatieve gevolgen van arbeidsmigratie.
Daarom is het ook slimmer om op een anti-EU partij te gaan stemmen. Fijn dat er nu een Baudet is bijgekomen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:38:09 #63
54278 Tijger_m
Smartass has returned, rejoice
pi_169572517
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom is het ook slimmer om op een anti-EU partij te gaan stemmen. Fijn dat er nu een Baudet is bijgekomen.
Heel slim, vandaar dat je nu de meest Pro EU partij in de regering gaat krijgen _O-
"The intelligence of the creature known as a crowd, is the square root of the number of people in it." - Sir Terry Pratchett.
pi_169572565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben zelf behoorlijk links, maar ik voel ook wel enige sympathie voor Baudet. Hij is bedreven, redelijke intellectueel, komt oprecht over, en is ook niet bang om tegen msm stroming in te gaan.

Ik zie hem ook wel als een aanwinst.
pi_169572578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heel slim, vandaar dat je nu de meest Pro EU partij in de regering gaat krijgen _O-
Kwestie van geduld hebben. De coalitieruimte is beperkt, dat maakt het volgende kabinet zeer kwetsbaar.

Die kruisjesretoriek is volgende week alweer vergeten. Dan is het weer klagen als vanouds.

Wedden dat Rutte over een paar maandjes weer thee drinkt met Erdogan? Zijn grote Turkse vriend die hem de verkiezingsoverwinning gaf? Vorige keer waren dat er gaat geen cent naar de Grieken! :')

Als Rutte zijn Zuid-Europese regiokaart inzet. :)
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:44:53 #66
54278 Tijger_m
pi_169572613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kwestie van geduld hebben. De coalitieruimte is beperkt, dat maakt het volgende kabinet zeer kwetsbaar.

Die kruisjesretoriek is volgende week alweer vergeten. Dan is het weer klagen als vanouds.

Wedden dat Rutte over een paar maandjes weer thee drinkt met Erdogan? Zijn grote Turkse vriend die hem de verkiezingsoverwinning gaf? Vorige keer waren dat er gaat geen cent naar de Grieken! :')

Als Rutte zijn Zuid-Europese regiokaart inzet. :)
Ah, de thee obsessie is er ook weer, wat leuk :D

Uh, het is je bekend dat Rutte maandag al zei dat de-escalaren nu het wachtwoord is, of niet?
"The intelligence of the creature known as a crowd, is the square root of the number of people in it." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage donderdag 16 maart 2017 @ 17:47:01 #67
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_169572645
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:42 schreef Elzies het volgende:

Wedden dat Rutte over een paar maandjes weer thee drinkt met Erdogan?
Laten we het hopen. Ik heb dat een stuk liever, dan dat de oorlogsretoriek ons nog een jaar om de oren blijft vliegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169572667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, de thee obsessie is er ook weer, wat leuk :D

Uh, het is je bekend dat Rutte maandag al zei dat de-escalaren nu het wachtwoord is, of niet?
Ik verwacht dat Rutte een compromis zal zoeken voor de verkiezingen van 16 april voor de Turkse Nederlanders. Dat die dan oogluikend toch enkele vooraanstaande Turkse delegatie laat spreken.

Zo probeert Rutte de thee voor Erdogan voorzichtig al een beetje te zetten en het juiste theezakje uit te zoeken. Waarschijnlijk zal Rutte het via zijn pro-Europese vrinden doen die ook wel een kopje thee lusten.

Wedden? :)
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:49:10 #69
54278 Tijger_m
pi_169572682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Rutte een compromis zal zoeken voor de verkiezingen van 16 april voor de Turkse Nederlanders. Dat die dan oogluikend toch enkele vooraanstaande Turkse delegatie laat spreken.

Zo probeert Rutte de thee voor Erdogan voorzichtig al een beetje te zetten en het juiste theezakje uit te zoeken. Waarschijnlijk zal Rutte het via zijn pro-Europese vrinden doen die ook wel een kopje thee lusten.

En? Ik zie je punt niet.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:52:18 #70
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169576775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vergeet de bitterkoekjes niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169576946
Ik verwacht dat Roemer f binnenkort opstapt ten gunste van Renske Leijten f net lang genoeg blijft zitten om voor de volgende verkiezingen het stokje over te dragen aan Lilian Marijnissen.

Hoe dan ook, tenzij het kabinet heel snel valt verwacht ik niet nog een verkiezing met Roemer te zien.
Aging is a gradual process of answering more and more questions with "meh, it depends"
pi_169577011
Misschien moet Agnes Kant maar weer terug. Het zonnetje in huis.
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:02:58 #73
54278 Tijger_m
pi_169577155
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:57 schreef Litpho het volgende:
Ik verwacht dat Roemer f binnenkort opstapt ten gunste van Renske Leijten f net lang genoeg blijft zitten om voor de volgende verkiezingen het stokje over te dragen aan Lilian Marijnissen.

Hoe dan ook, tenzij het kabinet heel snel valt verwacht ik niet nog een verkiezing met Roemer te zien.
Roemer is klaar, ja, 2 verkiezingen op rij verliezen zal wel genoeg zijn voor de SP.
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:04:50 #74
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169577213
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:59 schreef Webschip het volgende:
Misschien moet Agnes Kant maar weer terug. Het zonnetje in huis.
Die had wel Matroos van repliek gediend. Maarja, de media h?
pi_169577365
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die had wel Matroos van repliek gediend. Maarja, de media h?
Dr. A. Kant was inhoudelijk veel sterker dan Roemer.

De media hebben een hele misselijke rol gespeeld in de hele campagne, met als (mede) het gevolg van een draak van een uitslag.

Maar de kiezer vind ik wel de grootste verliezer. Wat een afgang, die uitslag.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')