abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:53:39 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169570033
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van het grote complot!
Misschien moet je even naar Terlouw luisteren:

quote:
'In Amerika bezit nu 1 procent van de bevolking de helft van het nationaal inkomen. Wat voor massieve macht gaat daarachter schuil, denk je?
https://www.reddit.com/r/(...)de_baas_jan_terlouw/

Combineer dit met privacy en rechtsstaat afbraak, de neuromarketing, en tadaa... het is niet eens een complot maar logisch nadenken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:55:31 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169570072
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Misschien moet je even naar Terlouw luisteren:

[..]

https://www.reddit.com/r/(...)de_baas_jan_terlouw/

Combineer dit met privacy en rechtsstaat afbraak, de neuromarketing, en tadaa... het is niet eens een complot maar logisch nadenken.
Het is een complot wat ik je brom!
pi_169570127
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Maar de SP had gewoon een waardeloze campagne met een lijsttrekker die al ver over de datum is. Daar zal het politburo binnenkort wel wat aan doen.

Ron Meyer zal het wel over gaan nemen.
Ron Meyer vind ik intellectueel niet zo sterk.

Wat de SP nodig heeft, is nieuwe Joop Den Uyl, die ook het nodige begrijpt van de actuele trends in de politieke economische ontwikkelingen en links georienteerd is.
The view from nowhere.
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:59:25 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169570153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is een complot wat ik je brom!
Complot insinueert iets heimelijks. Voor een deel is het dat ook wel (geheime gevangenissen, JP Morgan die 5 miljard aan de politie doneert, lobbyen voor fraudegevoelige stemcomputers, Obama die met de anti-terrorisme wetgeving Occupy Wallstreet onschadelijk maakt) maar voor een deel gebeurt het slopen van de rechtsstaat en privacy gewoon in het openbaar. En de technologie plus geld+machtsconcentratie schrijdt voort.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169570355
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is een complot wat ik je brom!
Ik zou wel eens een realistische machtsanalyse van Nederland en de wereld willen zien. Ik verwacht dat de machtsongelijkheid schokkend is.
The view from nowhere.
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:10:18 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169570374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:21 schreef Sjeen het volgende:
Nou ja, Roemer kan er natuurlijk verder weinig aan doen dat er blijkbaar meer studenten geilen op Klaver...
Tuurlijk wel. Hij heeft het charisme van een pak yoghurt. Hij had aan de kant kunnen stappen voor iemand anders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169570379
Communisme is gewoon uit!
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:11:31 #58
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_169570396
Ik moet altijd n beetje lachen om dit soort topics. - Laten we even doen alsof het stemgedrag van 'De Nederlander' volstrekt rationeel is en onszelf met dat bedrieglijke gegeven het excuus geven om de lijsttrekkers die verloren hebben n schop na te geven, :').
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:11:55 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169570401
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Complot insinueert iets heimelijks. Voor een deel is het dat ook wel (geheime gevangenissen, JP Morgan die 5 miljard aan de politie doneert, lobbyen voor fraudegevoelige stemcomputers, Obama die met de anti-terrorisme wetgeving Occupy Wallstreet onschadelijk maakt) maar voor een deel gebeurt het slopen van de rechtsstaat en privacy gewoon in het openbaar. En de technologie plus geld+machtsconcentratie schrijdt voort.
Dat slachtoffergedoe begint onderhand even triest als lachwekkend te worden. Steeds maar wijzen naar allerlei vage complot-achtige constructies van ongrijpbare snoodaards die kennelijk dag in dag uit bezig zijn om jou tegen te werken.

Geef gewoon eens toe dat jouw politieke helden deze verkiezingen blijkbaar geen verhaal hadden dat overtuigend genoeg was. Misschien leidt dat nog wel eens tot wat beters.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:32:23 #60
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169572435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat slachtoffergedoe begint onderhand even triest als lachwekkend te worden. Steeds maar wijzen naar allerlei vage complot-achtige constructies van ongrijpbare snoodaards die kennelijk dag in dag uit bezig zijn om jou tegen te werken.

Geef gewoon eens toe dat jouw politieke helden deze verkiezingen blijkbaar geen verhaal hadden dat overtuigend genoeg was. Misschien leidt dat nog wel eens tot wat beters.
"Complotdenken", "slachtoffergedoe".... Nee, de feiten Hexagon, de feiten.




In Nederland is dit niet beter: "Ownership is very concentrated in the Netherlands with three companies dominating more than 90 percent of the paid market."

En je kunt ook gewoon naar specifieke cases kijken. De individuele gevallen. Zoals een Aaron Swartz die door middel van kapstokartikelen kapot werd gemaakt, en zonder proces en mét media gagging.

Mensen denken (of vergeten) dat al die afbraak van privacy en rechtsstaat zonder gevolgen is. Dat de status quo hetzelfde blijft en het enkel de rotte appels beinvloedt. Onzin.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169572443
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:38 schreef TheJanitor het volgende:
En links zou nog meer kanslozen willen binnenhalen waardoor de verzorgingstaat in een moordend tempo onbetaalbaar zou worden.
Wat een kletspraat.

Het is juist rechts dat de deuren openzette voor arbeidsmigranten. Niet alleen decennia geleden al, ook meer recent met de Oost-Europeanen.

Die paar vluchtelingen hebben een marginaal effect als je dat vergelijkt met de negatieve gevolgen van arbeidsmigratie.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2017 17:35:30 ]
pi_169572511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een kletspraat.

Het is juist rechts dat de deuren openzette voor arbeidsmigranten. Niet alleen decennia geleden al, ook meer recent met de Oost-Europeanen.

Die paar vluchtelingen hebben een marginaal effect als je dat vergelijkt met de negatieve gevolgen van arbeidsmigratie.
Daarom is het ook slimmer om op een anti-EU partij te gaan stemmen. Fijn dat er nu een Baudet is bijgekomen.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 17:38:09 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169572517
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom is het ook slimmer om op een anti-EU partij te gaan stemmen. Fijn dat er nu een Baudet is bijgekomen.
Heel slim, vandaar dat je nu de meest Pro EU partij in de regering gaat krijgen _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169572565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom is het ook slimmer om op een anti-EU partij te gaan stemmen. Fijn dat er nu een Baudet is bijgekomen.
Ik ben zelf behoorlijk links, maar ik voel ook wel enige sympathie voor Baudet. Hij is bedreven, redelijke intellectueel, komt oprecht over, en is ook niet bang om tegen msm stroming in te gaan.

Ik zie hem ook wel als een aanwinst.
pi_169572578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heel slim, vandaar dat je nu de meest Pro EU partij in de regering gaat krijgen _O-
Kwestie van geduld hebben. De coalitieruimte is beperkt, dat maakt het volgende kabinet zeer kwetsbaar.

Die kruisjesretoriek is volgende week alweer vergeten. Dan is het weer klagen als vanouds.

Wedden dat Rutte over een paar maandjes weer thee drinkt met Erdogan? Zijn grote Turkse vriend die hem de verkiezingsoverwinning gaf? Vorige keer waren dat er gaat geen cent naar de Grieken! :')

Als Rutte zijn Zuid-Europese regiokaart inzet. :)
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 17:44:53 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169572613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kwestie van geduld hebben. De coalitieruimte is beperkt, dat maakt het volgende kabinet zeer kwetsbaar.

Die kruisjesretoriek is volgende week alweer vergeten. Dan is het weer klagen als vanouds.

Wedden dat Rutte over een paar maandjes weer thee drinkt met Erdogan? Zijn grote Turkse vriend die hem de verkiezingsoverwinning gaf? Vorige keer waren dat er gaat geen cent naar de Grieken! :')

Als Rutte zijn Zuid-Europese regiokaart inzet. :)
Ah, de thee obsessie is er ook weer, wat leuk :D

Uh, het is je bekend dat Rutte maandag al zei dat de-escalaren nu het wachtwoord is, of niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:47:01 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169572645
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:42 schreef Elzies het volgende:

Wedden dat Rutte over een paar maandjes weer thee drinkt met Erdogan?
Laten we het hopen. Ik heb dat een stuk liever, dan dat de oorlogsretoriek ons nog een jaar om de oren blijft vliegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169572667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, de thee obsessie is er ook weer, wat leuk :D

Uh, het is je bekend dat Rutte maandag al zei dat de-escalaren nu het wachtwoord is, of niet?
Ik verwacht dat Rutte een compromis zal zoeken voor de verkiezingen van 16 april voor de Turkse Nederlanders. Dat die dan oogluikend toch enkele vooraanstaande Turkse delegatie laat spreken.

Zo probeert Rutte de thee voor Erdogan voorzichtig al een beetje te zetten en het juiste theezakje uit te zoeken. Waarschijnlijk zal Rutte het via zijn pro-Europese vrinden doen die ook wel een kopje thee lusten.

Wedden? :)
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 17:49:10 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169572682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Rutte een compromis zal zoeken voor de verkiezingen van 16 april voor de Turkse Nederlanders. Dat die dan oogluikend toch enkele vooraanstaande Turkse delegatie laat spreken.

Zo probeert Rutte de thee voor Erdogan voorzichtig al een beetje te zetten en het juiste theezakje uit te zoeken. Waarschijnlijk zal Rutte het via zijn pro-Europese vrinden doen die ook wel een kopje thee lusten.

Wedden? :)
En? Ik zie je punt niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:52:18 #70
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169576775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Rutte een compromis zal zoeken voor de verkiezingen van 16 april voor de Turkse Nederlanders. Dat die dan oogluikend toch enkele vooraanstaande Turkse delegatie laat spreken.

Zo probeert Rutte de thee voor Erdogan voorzichtig al een beetje te zetten en het juiste theezakje uit te zoeken. Waarschijnlijk zal Rutte het via zijn pro-Europese vrinden doen die ook wel een kopje thee lusten.

Wedden? :)
Vergeet de bitterkoekjes niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169576946
Ik verwacht dat Roemer òf binnenkort opstapt ten gunste van Renske Leijten òf net lang genoeg blijft zitten om voor de volgende verkiezingen het stokje over te dragen aan Lilian Marijnissen.

Hoe dan ook, tenzij het kabinet heel snel valt verwacht ik niet nog een verkiezing met Roemer te zien.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169577011
Misschien moet Agnes Kant maar weer terug. Het zonnetje in huis.
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 21:02:58 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169577155
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:57 schreef Litpho het volgende:
Ik verwacht dat Roemer òf binnenkort opstapt ten gunste van Renske Leijten òf net lang genoeg blijft zitten om voor de volgende verkiezingen het stokje over te dragen aan Lilian Marijnissen.

Hoe dan ook, tenzij het kabinet heel snel valt verwacht ik niet nog een verkiezing met Roemer te zien.
Roemer is klaar, ja, 2 verkiezingen op rij verliezen zal wel genoeg zijn voor de SP.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:04:50 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169577213
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:59 schreef Webschip het volgende:
Misschien moet Agnes Kant maar weer terug. Het zonnetje in huis.
Die had wel Matroos van repliek gediend. Maarja, de media hé?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169577365
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die had wel Matroos van repliek gediend. Maarja, de media hé?
Dr. A. Kant was inhoudelijk veel sterker dan Roemer.

De media hebben een hele misselijke rol gespeeld in de hele campagne, met als (mede) het gevolg van een draak van een uitslag.

Maar de kiezer vind ik wel de grootste verliezer. Wat een afgang, die uitslag.
pi_169577493
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die had wel Matroos van repliek gediend. Maarja, de media hé?
Ik verwacht dat Halsema ook minder over zich heen had laten lopen dan dat.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169577755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Ik heb dat een stuk liever, dan dat de oorlogsretoriek ons nog een jaar om de oren blijft vliegen.
Hij zal vast gaan theedrinken. (thee is een uitstekend smeermiddel).

[ Bericht 2% gewijzigd door Webschip op 16-03-2017 21:27:08 ]
pi_169577895
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:58 schreef Cherna het volgende:
Afgang? Ik vind dat nogal meevallen voor een partij zoals de SP.

De PvdA dat mag je gerust een afgang noemen. GL heeft in iedergeval geprofiteerd van die afgang van de PvdA. En terecht.
Nou ja, gezien het afbraakbeleid van de vorige kabinetten had de SP volop kansen om zich te profileren. Zij moeten hun oor meer te luisteren bij de gewone bevolking, ook als het om immigratie- en asielbeleid gaat. Daarnaast moeten zij weer een aansprekende leider, zoals Marijnissen dat duidelijk wel was, zien te krijgen. Je ziet de SP niet en je hoort ze niet. Dat was eerder wel anders.
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:53:42 #79
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_169579065
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 06:14 schreef Old_Pal het volgende:
Wat een afgang. PvdA verliest 29 zetels en de SP kan er niet van profiteren: 1 zetel verlies.

Ongelofelijk wat een stelletje losers.

Blijf maar lekker andere partijen, fatsoenlijke partijen, vooraf uitsluiten dan mogen jullie weer jarenlang in de oppositiebankjes leugens verkondigen dat het in Nederland nog slechter gesteld is dan een doorsnee derde wereldland.

Roemer kan beter zijn biezen pakken, deze minkukel met de uitstraling van een benevelde kastelein, heeft het gewoon niet.

Stelling: de SP heeft het hart op de juiste plek maar bestaat uit politieke onbenullen.
De VVD nog een fatsoenlijke partij vinden nadat ze alleen al deze kabinetsperiode intern schandaal na schandaal hebben beleefd (affaire minister Teeven en minister van der Steur, en noem maar op)...! :') _O- :')

Verder ben ik het niet eens met de stelling van TS, de SP heeft genoeg competente kamerleden.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:56:23 #80
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_169579168
quote:
4s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:07 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
We hadden er met de SP anders wel een heel stuk beter voor gestaan.
Eens.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:07:15 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169579532
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"Complotdenken", "slachtoffergedoe".... Nee, de feiten Hexagon, de feiten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

In Nederland is dit niet beter: "Ownership is very concentrated in the Netherlands with three companies dominating more than 90 percent of the paid market."

En je kunt ook gewoon naar specifieke cases kijken. De individuele gevallen. Zoals een Aaron Swartz die door middel van kapstokartikelen kapot werd gemaakt, en zonder proces en mét media gagging.

Mensen denken (of vergeten) dat al die afbraak van privacy en rechtsstaat zonder gevolgen is. Dat de status quo hetzelfde blijft en het enkel de rotte appels beinvloedt. Onzin.
Het zijn weer allerlei suggestieve verwijzingen en als-dan redeneringen. Je lijkt Donald Trump wel die ook de media van alles de schuld geeft ipv zijn eigen gerommel.
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:10:12 #82
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_169579652
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:52 schreef Vasilevski het volgende:
De SP lijkt er een uniek talent voor te hebben om speerpunten te pakken die niet echt onder mensen leven. Of die wel leven, maar waar ze niet echt munt uit kunnen slaan. Zorg bijvoorbeeld. Heel wat mensen die daar ideeën over hebben. De SP komt met een Nationaal Zorgfonds. Maar ze kunnen niet voorkomen dat de hele discussie over de zorg vervolgens ondergedompeld wordt in emotioneel gedoe over de ouderenzorg waar iedereen van links tot rechts het over eens is dat het beter moet.

Zelfde met aow-leeftijd: eerst was het 65 = 65, toen waren ze blijkbaar bang om voor gekkies te worden uitgemaakt en gingen ze voor een flexibele aow-leeftijd, nu moet het weer terug naar 65. Het lijkt wel alsof het allemaal reactief is, omdat de kans op regeringsdeelname nu kleiner is en 50+ ook wat stemmen met dit thema wint. Het is gewoon allemaal net-niet, te passief, te reactief. Vragen zoals 'waarom' de maatschappij is zoals hij is en 'hoe' ze dat gaan veranderen lopen ze steeds uit de weg, ze pakken alleen wat losse traditioneel linkse thema's en plaatsen die in het kader van 'de strijd'.
Dit is allemaal helaas maar al te waar in mijn ogen... :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_169584047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, een of andere teddybeerachtige goedzak met konijnentanden is natuurlijk niet het ideale uithangbordje. Laten we de boodschap zelf maar even achterwege :{
Ze hebben een lekker wijf nodig bedoel je ?
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_169584438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zijn weer allerlei suggestieve verwijzingen en als-dan redeneringen. Je lijkt Donald Trump wel die ook de media van alles de schuld geeft ipv zijn eigen gerommel.
Jij gelooft niet dat bedrijven met miljarden aan omzet zich actief met de politiek bemoeien voor hun eigen voordeel?

Onvoorstelbare naïviteit.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:59:04 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169585323
http://www.communicatieon(...)k-een-geniale-vondst

Een partij als de SP heeft gewoon niet de infrastructuur en kanalen achter zich. Iets dat een oorlogspartij voor het kapitaal als de VVD wel heeft.

PS: Merkel is dikke vriendjes met mevrouw Liz Mohn van Bertelsmann.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:05:02 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169585837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 01:19 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Jij gelooft niet dat bedrijven met miljarden aan omzet zich actief met de politiek bemoeien voor hun eigen voordeel?

Onvoorstelbare naïviteit.
:Z

Natuurlijk doen ze dat. Net als wel meer clubjes dat doen. Maar dat betekent niet dat ze altijd hun zin krijgen. Ik geloof niet dat die bedrijven nou zo blij waren met de Brexit bijvoorbeeld.

Maar het is wel makkelijk om steeds naar allerlei grote complotten van ongrijpbare snoodaards te wijzen. Dan hoef je niet naar eigen fallen te kijken.
pi_169585861
Ach ja, de SP. Who cares.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:34:00 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169586238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

:Z

Natuurlijk doen ze dat. Net als wel meer clubjes dat doen. Maar dat betekent niet dat ze altijd hun zin krijgen. Ik geloof niet dat die bedrijven nou zo blij waren met de Brexit bijvoorbeeld.

Maar het is wel makkelijk om steeds naar allerlei grote complotten van ongrijpbare snoodaards te wijzen. Dan hoef je niet naar eigen fallen te kijken.
Vrij aparte stelling wel. Je schuift het steeds af op 'eigen falen'. Maar volgens mij is wat gecompliceerder. Er zijn een hoop mensen, niet bepaald onsuccesvol, die evengoed verandering willen zien in de wereld, en het niet eens zijn met hoe bedrijven steeds machtiger worden.

Het is juist erg makkelijk om het maar op 'eigen falen' af te schuiven want dan hoef je niet onder ogen te zien dat het de verkeerde kant op gaat.

Ik ga even een extreem voorbeeld geven van hier in Zuid-Korea (ik weet namelijk niet precies hoe het zit in Amerika, maar hier wel). Zeg je wilt wat maken van je leven, dan kan je een eigen bedrijfje oprichten zou jij zeggen waarschijnlijk. Maar, de grote bedrijven doen hier alles om het startups so lastig mogelijk te maken. Oa door middel van patenten, rechtszaken, de overheid geld toeschuiven (daar is de president van Zuid-Korea nota bene onder andere net voor afgezet) om regels voor starters zo lastig mogelijk te maken. Grote bedrijven stampen letterlijk over je heen. De enige optie is dus om ergens onderaf te beginnen bij een groot bedrijf, genoeg konten te likken (soms letterlijk he, ik heb de verhalen gehoord van mensen dat ze seks moesten hebben voor een betere positie) en HOPEN dat je ooit wat meer gaat verdienen. Resultaat van bedrijven die alles in handen hebben. Huizenprijzen zijn zo hoog dat pas als je een parter hebt die ook goed verdient een huisje kan kopen ergens, Want, bedrijven hier werken met borgsommen (30.000 tot 200.000 euro borg is niet ongewoon) en dan nog de gewone huur. Resultaat, mensen wonen tot hun 35e bij hun ouders, en krijgen geen kinderen (geen tijd, geen geld). Resultaat is dat de situatie langzaam steeds nijpender wordt. Geen kinderen, niet genoeg arbeidskrachten, ouderen moeten nog harder werken, etc.

Nu weet ik dus niet hoe het in de VS zit, maar het lijkt me niet geheel ondenkbaar dat daar zoiets. soortgelijks gebeurd, of aan de gang is.

Je kan wel altijd blijven roepen dat het door eigen falen komt, maar mensen moeten wel uberhaupt de kans hebben om iets te kunnen doen. Ik vind het in ieder geval een vreselijk argument.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 maart 2017 @ 09:49:16 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_169586468
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is juist erg makkelijk om het maar op 'eigen falen' af te schuiven
Precies. Iedereen weet dat het niet aan jezelf ligt maar aan de joden. En aan de homo's. Ja. Echt waar. En die negers jonguh. Breek me de bek niet los. Nog erger van dan vrouwen dat volk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 09:59:13 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169586588
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vrij aparte stelling wel. Je schuift het steeds af op 'eigen falen'. Maar volgens mij is wat gecompliceerder. Er zijn een hoop mensen, niet bepaald onsuccesvol, die evengoed verandering willen zien in de wereld, en het niet eens zijn met hoe bedrijven steeds machtiger worden.
Waar het om gaat is dat de SP er blijkbaar niet in geslaagd is zichzelf zodanig te presenteren dat ze kiezers winnen. En dan is het heel zwak om te gaan wijzen naar allerlei ongrijpbare, machtige boze mannen die de schuld zijn dan gewoon eens te kijken naar de boodschap en de persoon die deze moet uitventen.

De SP heeft deze verkiezingen gewoon verprutst. Volgende keer beter.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00:52 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169586610
Roemer is gewoon geen stemmentrekker. Ik vind het een charismaloze man met de uitstraling van een dorpsslager.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:17 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169586687
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:00 schreef Twiitch het volgende:
Roemer is gewoon geen stemmentrekker. Ik vind het een charismaloze man met de uitstraling van een dorpsslager.
Mwah, in de aanloop 2012 leek hij een gouden greep want zo'n gezellige Brabander wekt toch wel vertrouwen. Alleen is hij inhoudelijk te zwak en tactisch niet sluw genoeg en dat heeft hem toen het erop aankwam opgebroken.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:17:08 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586846
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vrij aparte stelling wel. Je schuift het steeds af op 'eigen falen'. Maar volgens mij is wat gecompliceerder. Er zijn een hoop mensen, niet bepaald onsuccesvol, die evengoed verandering willen zien in de wereld, en het niet eens zijn met hoe bedrijven steeds machtiger worden.

Het is juist erg makkelijk om het maar op 'eigen falen' af te schuiven want dan hoef je niet onder ogen te zien dat het de verkeerde kant op gaat.

Ik ga even een extreem voorbeeld geven van hier in Zuid-Korea (ik weet namelijk niet precies hoe het zit in Amerika, maar hier wel). Zeg je wilt wat maken van je leven, dan kan je een eigen bedrijfje oprichten zou jij zeggen waarschijnlijk. Maar, de grote bedrijven doen hier alles om het startups so lastig mogelijk te maken. Oa door middel van patenten, rechtszaken, de overheid geld toeschuiven (daar is de president van Zuid-Korea nota bene onder andere net voor afgezet) om regels voor starters zo lastig mogelijk te maken. Grote bedrijven stampen letterlijk over je heen. De enige optie is dus om ergens onderaf te beginnen bij een groot bedrijf, genoeg konten te likken (soms letterlijk he, ik heb de verhalen gehoord van mensen dat ze seks moesten hebben voor een betere positie) en HOPEN dat je ooit wat meer gaat verdienen. Resultaat van bedrijven die alles in handen hebben. Huizenprijzen zijn zo hoog dat pas als je een parter hebt die ook goed verdient een huisje kan kopen ergens, Want, bedrijven hier werken met borgsommen (30.000 tot 200.000 euro borg is niet ongewoon) en dan nog de gewone huur. Resultaat, mensen wonen tot hun 35e bij hun ouders, en krijgen geen kinderen (geen tijd, geen geld). Resultaat is dat de situatie langzaam steeds nijpender wordt. Geen kinderen, niet genoeg arbeidskrachten, ouderen moeten nog harder werken, etc.

Nu weet ik dus niet hoe het in de VS zit, maar het lijkt me niet geheel ondenkbaar dat daar zoiets. soortgelijks gebeurd, of aan de gang is.

Je kan wel altijd blijven roepen dat het door eigen falen komt, maar mensen moeten wel uberhaupt de kans hebben om iets te kunnen doen. Ik vind het in ieder geval een vreselijk argument.
Echte veranderingen binnen een machtssysteem vinden pas plaats na een grote ramp, revolutie en oorlog. Het is dus even wachten nog.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:24:27 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169586943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat de SP er blijkbaar niet in geslaagd is zichzelf zodanig te presenteren dat ze kiezers winnen. En dan is het heel zwak om te gaan wijzen naar allerlei ongrijpbare, machtige boze mannen die de schuld zijn dan gewoon eens te kijken naar de boodschap en de persoon die deze moet uitventen.

De SP heeft deze verkiezingen gewoon verprutst. Volgende keer beter.
Ik krijg een goed beeld van wat Hexagon tegen een Hannie Schaft zou hebben gezegd.


quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

:Z

Natuurlijk doen ze dat. Net als wel meer clubjes dat doen. Maar dat betekent niet dat ze altijd hun zin krijgen. Ik geloof niet dat die bedrijven nou zo blij waren met de Brexit bijvoorbeeld.

Maar het is wel makkelijk om steeds naar allerlei grote complotten van ongrijpbare snoodaards te wijzen. Dan hoef je niet naar eigen fallen te kijken.
Ik zeg ook niet dat ze altijd hun zin krijgen. Maar als je tegenover één nederlaag of status quo (ontslagrecht; iets dat sinds 1999 op de weg terug is) vier overwinningen boekt dan is de trend positief.

De vraag is zelfs of VNO NCW altijd wel wil winnen. Lees de interviews met Van Kesteren in de Volkskrant en NRC. Als voorbeeld:
quote:
Sinds hij de werkgevers vanaf eind jaren tachtig uitbouwde tot ’s lands invloedrijkste lobby, koos VNO-NCW voor een contra-intuïtieve houding: matigheid. Nooit overvragen. „Je wilt gesprekspartner blijven, ze moeten je niet als veelvraat zien.”
[...]
Klopt het dat u een andere horizon hanteert? Dat wat nu niet lukt, komt over vijf jaar wel?
"Dat is zo. Tijd is relatief. Je hebt inzicht in de onvermijdelijkheid van de processen."
http://www.leverinktekst.(...)Jan-van-Kesteren.pdf
https://www.nrc.nl/nieuws(...)71547-a1510293#photo



Brexit was een grote nederlaag, dat klopt, alhoewel daar ook weer bedrijfjes en snelle pakken achter zaten die de laatste 30 jaar de wind in de rug hebben gehad (en meer dan een Unilever, anti-Brexit, een product zijn van diezelfde neoliberale wende).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:25:36 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169586957
Kennelijk wil het idee dat de SP/Roemer zelf niet goed bezig waren er niet in. |:(
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:30:19 #96
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169587012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Kennelijk wil het idee dat de SP/Roemer zelf niet goed bezig waren er niet in. |:(
Dat wil er wel in, maar het is altijd makkelijk achteraf praten. Was de VVD teruggekelderd naar 15 zetels dan kun je ook wel tien aanknopingspunten vinden: van een kwakkelende economie, PVV-retoriek, corruptieschandalen, puinhopen op diverse ministeries, MH17 doofpot enz.

Idem voor de holle campagne van Groenslinks met hun nep Amerikaanse truukjes (wat ook veel mensen afstootte trouwens). En waar ze in het college zitten gaat het door de bank genomen niet denderend (itt de SP trouwens, die doen het heel capabel).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169587472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:57 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ron Meyer vind ik intellectueel niet zo sterk.

Wat de SP nodig heeft, is nieuwe Joop Den Uyl, die ook het nodige begrijpt van de actuele trends in de politieke economische ontwikkelingen en links georienteerd is.
Of een goede charismatische, links-intellectuele leider met overtuigingskracht zoals Dr. Sahra Wagenknecht (Die Linke).

Dat zou echt een verademing zijn in de Nederlandse politiek tussen al dat ondoordachte geschreeuw.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:14:09 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169587587
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Echte veranderingen binnen een machtssysteem vinden pas plaats na een grote ramp, revolutie en oorlog. Het is dus even wachten nog.
Werkelijke anti-establishment partijen zoals de SP en PvdD worden zo niet gezien.

Verdeel en heers partijen zoals FvD en PVV worden onterecht in het anti-establishment kamp gezet. Dat zijn ze namelijk allesbehalve. Het enige wat ze doen is de slachtoffers opvangen voordat 'links' ermee aan de haal gaat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:23:23 #99
165633 eriksd
The grand facade...
pi_169587719
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 00:31 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ze hebben een lekker wijf nodig bedoel je ?
Bijvoorbeeld. De boodschap van de SP is in de kern heel makkelijk en goed verkoopbaar, namelijk weg met alles, geld halen waar het zit en alles gratis want de overheid betaalt. Als dat niet aanslaat moet de verpakking wel heel beroerd zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_169587734
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Werkelijke anti-establishment partijen zoals de SP en PvdD worden zo niet gezien.

Verdeel en heers partijen zoals FvD en PVV worden onterecht in het anti-establishment kamp gezet. Dat zijn ze namelijk allesbehalve. Het enige wat ze doen is de slachtoffers opvangen voordat 'links' ermee aan de haal gaat.
Dit. Als er iets pro-establishment is, is het de PVV en FvD wel. Die willen de machtsverdeling in de samenleving en in de politiek precies zo houden als hij altijd al geweest is: De witte elitaire man uit de (hogere) middenklasse aan de macht, en dat moet ten kosten van alles zo blijven.

Je zou voor de gein eens op moeten zoeken wat figuren als Dr. Thierry Baudet en Jan Roos allemaal over vrouwen geschreven/gezegd hebben. En dan nog durven ze te stellen dat de islam vrouwonvriendelijk is, en dat vrouwvriendelijkheid een Westerse waarde is. En zo'n professor als Paul Cliteur is natuurlijk hét stereotype van elite.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')