abonnement Unibet Coolblue
pi_169565452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind het ook onzin om te roepen dat we gewonnen hebben van het populisme. Je moet nog van geluk spreken dat Wilders inhoudelijk een slechte politicus blijkt te zijn, en zijn campagnes meestal slecht uitpakken.
ik denk dat Wilders de komende 4 jaar moet opletten dat het forum voor de Democratie van thierry Baudet zijn partij niet langzaam opeet. Wilders is nu niet meer de extreemste roeptoeter in de kamer
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169565954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:38 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

[..]

[..]

Eens, maar politiek correct NL zou wel de boodschap moeten meenemen dat er wel degelijk iets schort.
Daar heb je gelijk in. Denk ook de reden dat het CDA zo gegroeid is, is dat zij er ook wat steviger inzitten deze keer. Samen met de VVD gaan ze denk ik wel wat meer doen dan er voorheen gebeurde. D66 begrijpt ook wel dat ze niet zo dromerig kunnen blijven doen en ook moeten kijken waar het misgaat. Als groenlinks mee gaat doen weet ik niet wat ergebeurt. Voor mij zou een kabinet VVD/CDA/D66/GL best oke kunnen zijn als ze van alle partijen het goede eruit pikken.

Het liberale van VVD en D66, het progressieve van GL en D66, de wat stevigere houding tov allochtonen van CDA en VVD, het milieu/klimaat van GL en onderwijs van d66... dan zou het nog best eens een aardige regering kunnen worden.

maar we moeten niet: het conservatieve van VVD en CDA krijgen, het wensdenken van d66, het allesverterende linkse gedoe van GL (zegmaar het totaliaire, het morele gelijk), en niet het christelijke van het cda...

Het zou al helpen als ze criminelen gewoon zouden pakken, tuigjongeren grijpen en allerlei buitenlandse inmenging en segregatie een beetje tegengaan. Als we eindelijk eens kunnen breken met die 'groepseer/familie-eer' gaat voor alles, dan zou het een stuk makkelijker gaan.

Dan ben je al een heel eind. Denk aan het afpakken van het NL paspoort bij zwar misdadigers uit bijv marokko. Zet ze dan ook gewoon op het vliegtuig als persona non-grata. Tegelijkertijd moet er ook wel iets gedaan worden aan racisme en discriminatie, want het iswel triest dat nu alle allochtonen erop worden aangekeken. Sterker nog, de 'gewone' allochtoon heeft het meeste last van het allochtone tuig, want zij worden er op aangekeken.
Whatever...
  donderdag 16 maart 2017 @ 11:53:34 #78
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169566902
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 04:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Koranverbod, hoofddoekjesbelasting, sluiten van moskeeën, verblijfsvergunning na 10 jaar, dierenpolitie, AOW op 65, grenzen dicht voor asielzoekers, geen geld naar ontwikkelingssamenwerking, geen geld naar de NOS, geen geld naar innovatie, minimumstraffen, three strikes = levenslang en ga zo nog maar even door...

Tis allemaal NIET overgenomen door de partijen die nu de grootste zijn.
Maar kom op, je begrijpt toch zelf ook wel dat dat vrijwel allemaal zaken zijn die totaal niet realistisch uitvoerbaar zijn en dat alleen maar geroepen wordt om te scoren bij een bepaald publiek? Volgens mij is Wilders 100x slimmer dan iedereen denkt, elke uitspraak van hem is volledig doordacht en komt niet zomaar uit de lucht vallen. Hij weet goed mensen te bespelen en veel mensen trappen er met open ogen in, maar hij weet ook zelf heel goed dat een groot gedeelte van wat hij oppert gewoonweg niet mogelijk is. Wat je dan wel weer ziet is dat zijn punten uiteindelijk bij andere partijen in een afgezwakte vorm weer terugkomen en wat dat betreft zou je dus kunnen zeggen dat zijn opzet daarmee toch min of meer geslaagd is.

Nogmaals: ik denk persoonlijk dat Wilders helemaal niet WIL regeren. In een kabinet zou hij een gematigde toon aan moeten slaan en dat wil/kan hij gewoon niet.
Don't let my username fool you...
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:08:45 #79
3542 Gia
User under construction
pi_169567195
Wilders heeft toch +5 zetels, als ik de kranten mag geloven:

https://www.trouw.nl/verkiezingstool
pi_169567226
Zijn campagne was niet sterk MAAR de media heeft ons wel heel erg proberen te beinvloeden en dat is een hele slechte zaak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')