abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:42:48 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553256
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:40 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nogmaals, je kletst volledig uit je nek met je 12-urige werkdagen. De eerste werkgever die dat van mij verwacht ontvangt een dikke middelvinger.
Waarmee je je WW-rechten verliest.

Met dank aan VVD
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169553287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarmee je je WW-rechten verliest.

Met dank aan VVD
Lol, denken dat ik vrijwillig ontslag neem.
pi_169553303
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:42 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Leuk dat je conservatief aan rechts koppelt en progressief aan links. Zo zwart-wit is het niet.
Maar CDA en D'66 verschillen juist heel erg op de conservatief-progressief-as, juist omdat dat niet links-rechts is.
pi_169553324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarmee je je WW-rechten verliest.

Met dank aan VVD
Och, de Bijstand is luilekkerland volgens al die rechtsen.

Kunnen ze meteen wat praktijkervaring opdoen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169553369
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:43 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Lol, denken dat ik vrijwillig ontslag neem.
Verwijtbaar ontslag betekent ook verlies van je WW rechten hé.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169553371
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:43 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Lol, denken dat ik vrijwillig ontslag neem.
Hoho, vrijwillig ontslag nemen en dan je WW-rechten verliezen is echt, ECHT de schuld van de VVD, dat begrijp je wel toch?
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:45:18 #132
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553393
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:34 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ach, sinds je verkondigde dat kinderarbeid volgens jou het uiteindelijke doel van de VVD is kan ik je niet meer serieus nemen.
De ommezwaai is destijds gemaakt onder ras-populist Wiegel. Van lichtelijk progressief naar conservatief.

Dat werd destijds goed gezien:
http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010958913

http://www.krapuul.nl/eco(...)n-banden-wil-leggen/

http://sargasso.nl/kinder(...)maar-daar-word-hard/

Het is een glijdende (neoconservatieve) schaal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169553459
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Verwijtbaar ontslag betekent ook verlies van je WW rechten hé.
Oh ja, als ik minder dan 60 uur werk krijg ik verwijtbaar ontslag.

Ik zal er morgen eens met mijn leidinggevende onder het genot van een bak koffie eens hartelijk om lachen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:47:31 #134
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553515
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Hoho, vrijwillig ontslag nemen en dan je WW-rechten verliezen is echt, ECHT de schuld van de VVD, dat begrijp je wel toch?
Ja, dat is er dankzij hen wel in gekomen. Net als verwijtbaar ontslag. Of boetes voor belediging waarna je je voor de rechter je gelijk aan moet tonen.

Is ook onderdeel van het onderhandelingsspel tussen vakbonden en werkgevers.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169553519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:43 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Maar CDA en D'66 verschillen juist heel erg op de conservatief-progressief-as, juist omdat dat niet links-rechts is.
Ik zeg ook niet dat beide partijen links zijn. Ook niet rechts overigens.
pi_169553566
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Oh ja, als ik minder dan 60 uur werk krijg ik verwijtbaar ontslag.

Ik zal er morgen eens met mijn leidinggevende onder het genot van een bak koffie eens hartelijk om lachen.
Selectief lezen is ook een kunst. :')

Je had het over de middelvinger geven aan je werkgever, resulterend in de hypothetische situatie van ontslag op staande voet bijvoorbeeld of een arbeidsconflict.

Dan kom je wel degelijk op verwijtbaar ontslag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169553589
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, dat is er dankzij hen wel in gekomen. Net als verwijtbaar ontslag. Of boetes voor belediging waarna je je voor de rechter je gelijk aan moet tonen.

Is ook onderdeel van het onderhandelingsspel tussen vakbonden en werkgevers.
Grapjas.

Mocht je nu wel serieus aan kunnen tonen dat dat het geval is: terecht, had je geen ontslag moeten nemen. Doe je toch echt zelf.
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:50:45 #138
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553681
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:49 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Grapjas.

Mocht je nu wel serieus aan kunnen tonen dat dat het geval is: terecht, had je geen ontslag moeten nemen. Doe je toch echt zelf.
Dus de 12-urige werkweek accepteren in plaats van "middelvinger opsteken".

Dank U.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169553712
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Selectief lezen is ook een kunst. :')

Je had het over de middelvinger geven aan je werkgever, resulterend in de hypothetische situatie van ontslag op staande voet bijvoorbeeld of een arbeidsconflict.

Dan kom je wel degelijk op verwijtbaar ontslag.
Niks selectief lezen. Mijn middelvinger was bedoelt richting de 12-urige werkdag.
pi_169553729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus de 12-urige werkweek accepteren in plaats van "middelvinger opsteken".

Dank U.
Ja, heb je in ieder geval vastigheid.

Graag gedaan.
pi_169553752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus de 12-urige werkweek accepteren in plaats van "middelvinger opsteken".

Dank U.
12-urige werkweek is meer iets voor SP-ers.
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:52:37 #142
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553773
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:51 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja, heb je in ieder geval vastigheid.

Graag gedaan.
Dat is niet écht niet hetzelfde als "vastigheid".
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:53:13 #143
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553798
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

12-urige werkweek is meer iets voor SP-ers.
Zucht... vechten tegen de bierkaai dit.

Geef nu maar toe dat jij niets tegen kinderarbeid hebt. Dat heeft de VVD ook niet wanneer het gaat om fabricatie, subsidiëring (via de investeringsbank) en consumptie van zulke producten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169553807
Hoop dat Groningen - Drenthe en Friesland nog wat kunnen bewerkstelligen aan de uitslag van de VVD... Daar wordt, lijkt mij, erg weinig op de VVD gestemd.
pi_169553817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is niet écht niet hetzelfde als "vastigheid".
Hoezo is twaalf uur gegarandeerd werken geen vastigheid? :') Het is twaalf uur gegarandeerd werken, dat staat gewoon vast.
pi_169553869
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:51 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Niks selectief lezen. Mijn middelvinger was bedoelt richting de 12-urige werkdag.
Ja, als een werkgever dat dus van je vraagt of verlangt is dat dus een (figuurlijke) middelvinger naar je werkgever.

Dan is het toch geven of nemen?

Op zoek naar ander werk of aanpassen aan de wensen van je werkgever?

Zeker als de versoepeling van het ontslagrecht doorgaat, wat de rechtsjes zo graag willen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169553878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht... vechten tegen de bierkaai dit.

Geef nu maar toe dat jij niets tegen kinderarbeid hebt. Dat heeft de VVD ook niet wanneer het gaat om fabricatie, subsidiëring (via de investeringsbank) en consumptie van zulke producten.
Hier ga ik niet eens op in, je bent volkomen geschift.
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:55:09 #148
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553895
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:53 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Hoezo is twaalf uur gegarandeerd werken geen vastigheid? :') Het is twaalf uur gegarandeerd werken, dat staat gewoon vast.
Het precariaat werkt 12 uur via een 0-uren contract bijvoorbeeld.

Bovendien blijft er dan weinig tijd over om kinderen op te voeden of om te herscholen/opschalen. Dat is niet goed voor de economie. Er is geen ruimte meer om "beter je best te doen" en "op zoek te gaan naar een betere baan".
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:56:49 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169553975
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op in, je bent volkomen geschift.
Het is een beetje de softdrugs oplossing. We zijn tegen kinderarbeid maar fabricage, subsidiering via de investeringsbank of productie moet gewoon kunnen.

Ik ben alles behalve geschift. Ik zie gewoon de U-turn die gemaakt is.

10 jaar geleden zou je zijn uitgelachen bij de suggestie dat VVD naar 0 euro ontwikkelingshulp wil.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169553983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het precariaat werkt 12 uur via een 0-uren contract bijvoorbeeld.

Bovendien blijft er dan weinig tijd over om kinderen op te voeden of om te herscholen/opschalen. Dat is niet goed voor de economie.
Je hebt het over gegarandeerd 12 uur werken, dat is geen 0-uren contract.

Oh jeetje, want als je twaalf uur werkt kun je inderdaad je kinderen niet opvoeden, veel te weinig tijd! Serieus, als dat te weinig tijd is, had je geen kinderen moeten nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')