abonnement Unibet Coolblue
pi_169569391
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet niet of rebranding nu zoveel toe gaat voegen; de Partij voor de Dieren is weer gegroeid ondanks de naam bijv.

Daarnaast is het een internationale beweging die in elk land zo heet.
De Duitse Piraten Partei heeft 27 zetels in het parlement, waarom hebben de Duitsers geen moeite met de naam?
In IJsland doen/deden ze zelfs mee in de regering dacht ik. Maar die twee landen hebben een ander kiesstelsel en daarmee niet echt te vergelijken met Nederland. En ja, PvdD is ruim verdubbeld maar dat komt meer omdat GL een gat heeft gelaten waar ze goed in gesprongen zijn.
mag het weten
pi_169570003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet niet of rebranding nu zoveel toe gaat voegen; de Partij voor de Dieren is weer gegroeid ondanks de naam bijv.

Daarnaast is het een internationale beweging die in elk land zo heet.
De Duitse Piraten Partei heeft 27 zetels in het parlement, waarom hebben de Duitsers geen moeite met de naam?
Omdat wij nuchtere Hollanders zijn.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:55:46 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:15:19 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169572184
quote:
Is de Piratenpartij teleurgesteld in de verkiezingsuitslag? Gaat de Piratenpartij verder en hoe? Na de uitslag voor de verkiezingen van de Tweede Kamer is het logisch dat de Piratenpartij teleurgesteld is. Wél willen wij de andere progressieve partijen feliciteren die met winst uit de verkiezingen zijn gekomen en waarin wij zien dat zij onderdelen van onze idealen hebben overgenomen. Hierdoor voelen wij ons toch vertegenwoordigd en weten we dat de op ons uitgebrachte stemmen niet verloren zijn gegaan. Een grote groep kiezers heeft duidelijk zijn stem voor privacy en burgerrechten laten horen! De Piratenpartij bedankt al deze tienduizenden kiezers die hun stem aan ons toevertrouwden. Hoe nu verder met de Piraten? Dát is de enige relevante vraag.

De Piratenpartij heeft met hart en ziel haar campagne gevoerd, met een inhoudelijk zeer evenwichtig programma en niet te vergeten met een serieuze kandidatenlijst. Als kleine en beginnende partij moet je roeien met de riemen die je hebt en na ruim tien jaar Piratenpartij Nederland hebben wij laten zien dat wij een partij zijn om rekening mee te houden en dat wij met een serieuze lijsttrekker als Ancilla van de Leest geen debat hebben geschuwd. Helaas hebben we dit alles niet kunnen verzilveren in die felbegeerde zetel in het parlement. Het spreekt uiteraard voor zich dat wij ook willen leren van die zaken die minder succesvol zijn verlopen. Op de eerstkomende Ledenvergadering (ALV) zal dit aan de orde komen.

Maar niet getreurd; het afgelopen half jaar is het aantal leden bijna verdubbeld en met de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 voor de boeg gaat de Piratenpartij gewoon door. Met volle kracht vooruit in meerdere gemeentes de lokale zetels veroveren, dat is ons doel voor het komende jaar. De Piratenpartij ziet het als pure winst dat wij nu beschikken over een sterke basis met een grote aanhang en vele sympathisanten door het hele land. Het is in ieder geval duidelijk geworden dat de Piratenbeweging niet meer is weg te denken uit het politieke landschap.

Piratenpartij Nederland
https://piratenpartij.nl/(...)zingsuitslag-tk2017/
KuikenGuppy
pi_169575484
^O^
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:10:16 #231
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169577427
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:42 schreef Joosie200 het volgende:
De aandacht die er dan toch was viel niet positief uit. (verslapen kwam wel in het nieuws) En de timing van hun standpunt inzake de Turkijerel was niet handig. Het is maar net wat blijft hangen bij de zwevende kiezer.
Dit. Ik begrijp in alle eerlijkheid de Piratenpartij ook niet zo goed. Ik vind het op vlak van privacy en digitalisering een sympathieke partij en vanwege de issues die op dit vlak spelen zie ik hen graag in de kamer. Maar, de Piratenpartij wil meer zijn dan een one-issue partij. Nu kan ik heel goed begrijpen dat je inderdaad een breder programma wil aanbieden dan alleen privacy en digitalisering. Echter ik vind ze op een aantal vlakken zodanig idealistisch uitgesproken dat ik mij er niet meer comfortabel bij voel.

Een voorbeeld daarvan is hun standpunt op 'vluchtelingen': De Piratenpartij zet in op keuzevrijheid van de vluchteling om wel of niet terug te keren naar het land van oorsprong. In Nederland blijven mag dus volgens PPNL, ook als veilige terugkeer mogelijk is. Terwijl ik vind dat vluchtelingenopvang tijdelijk moet zijn mits dat redelijkerwijs kan. Ik snap dat het soms een lastige kwestie is: als je als vluchteling al vijftien jaar in Nederland bent en verder volledig integreert, vrienden hebt, een baan hebt, en in je thuisland niks meer dan snap ik dat terugkeer misschien niet reëel is. Het is lastig om persoonlijke situaties (maatwerk) in algemene regeltjes vast te leggen. Maar de vrijblijvendheid is bij de Piratenpartij wel heel groot. Sterker nog, als je vervolgens de kop 'economische migranten' leest dan lijkt de deur voor iedereen open te staan als het maar geen geld kost. No questions asked. Zelfs andere linksere partijen als Groenlinks of de PvdA beschrijven niet zo'n gastvrij beleid in hun programma. De PvdA stelt bijvoorbeeld dat een verblijfsvergunning voor vijf jaar is en dat na die periode wordt bekeken of asiel nog noodzakelijk is.

Ik begrijp niet zo goed waarom een partij die hele andere speerpunten heeft (digitale burgerrechten) op dit vlak een zodanig uitgesproken radicale mening erop na houdt. Ik denk namelijk dat je veel meer (zwevende) kiezers aanspreekt door hier een meer neutrale koers te varen. Maar goed.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_169578535
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:10 schreef Eix het volgende:

[..]

Dit. Ik begrijp in alle eerlijkheid de Piratenpartij ook niet zo goed. Ik vind het op vlak van privacy en digitalisering een sympathieke partij en vanwege de issues die op dit vlak spelen zie ik hen graag in de kamer. Maar, de Piratenpartij wil meer zijn dan een one-issue partij. Nu kan ik heel goed begrijpen dat je inderdaad een breder programma wil aanbieden dan alleen privacy en digitalisering. Echter ik vind ze op een aantal vlakken zodanig idealistisch uitgesproken dat ik mij er niet meer comfortabel bij voel.

Een voorbeeld daarvan is hun standpunt op 'vluchtelingen': De Piratenpartij zet in op keuzevrijheid van de vluchteling om wel of niet terug te keren naar het land van oorsprong. In Nederland blijven mag dus volgens PPNL, ook als veilige terugkeer mogelijk is. Terwijl ik vind dat vluchtelingenopvang tijdelijk moet zijn mits dat redelijkerwijs kan. Ik snap dat het soms een lastige kwestie is: als je als vluchteling al vijftien jaar in Nederland bent en verder volledig integreert, vrienden hebt, een baan hebt, en in je thuisland niks meer dan snap ik dat terugkeer misschien niet reëel is. Het is lastig om persoonlijke situaties (maatwerk) in algemene regeltjes vast te leggen. Maar de vrijblijvendheid is bij de Piratenpartij wel heel groot. Sterker nog, als je vervolgens de kop 'economische migranten' leest dan lijkt de deur voor iedereen open te staan als het maar geen geld kost. No questions asked. Zelfs andere linksere partijen als Groenlinks of de PvdA beschrijven niet zo'n gastvrij beleid in hun programma. De PvdA stelt bijvoorbeeld dat een verblijfsvergunning voor vijf jaar is en dat na die periode wordt bekeken of asiel nog noodzakelijk is.

Ik begrijp niet zo goed waarom een partij die hele andere speerpunten heeft (digitale burgerrechten) op dit vlak een zodanig uitgesproken radicale mening erop na houdt. Ik denk namelijk dat je veel meer (zwevende) kiezers aanspreekt door hier een meer neutrale koers te varen. Maar goed.
Dat zijn inderdaad de dingetjes die mij ook deden twijfelen. Uiteindelijk heb ik die standpunten voor lief genomen, gezien een ander deel mij dan wel weer wél aanspreekt. Maar een neutralere houding zou inderdaad niet slecht zijn. Als ze de privacy standpunten niet hadden, waren ze in de verste verte geen optie voor me, mij te links.
pi_169579332
Opvallend wat jullie hierboven aankaarten. Ik zie het (in verschillende vormen) ook om mij heen terugkomen. Het lijkt erop dat de identiteit van de PP niet duidelijk genoeg is. Veel standpunten komen helemaal uit het niets voor veel mensen, dat zou niet de bedoeling moeten zijn.

Ik denk dat het probleem dus eerder is dat we soms iets te lief en neutraal willen zijn maar vervolgens in de praktijk wel een uitgesproken mening hebben. Dus of inderdaad echt neutraal zijn, al past dat imho niet binnen de partij op dit moment, of juist heel duidelijk een profiel neerzetten. Misschien zelfs zo ver gaan met maar dingen gaan schreeuwen... Die strategie heeft FvD veel geholpen.

Persoonlijk denk ik dus dat het probleem bij de identiteit en het behoud van de achterban van de partij zit. We zijn niet duidelijk genoeg over waar we voor staan en we zijn tijdens het harde werken doodleuk onze halve achterban kwijtgeraakt.
pi_169579726
Liever schreeuwen dan de kop in het zand steken...als je oplossingen wilt, moet je wel eerst de problemen zien. En daar is niks negatiefs aan.

Overigens vind ik FvD niet echt een schreeuwpartij. Dat is meer iets voor VNL en PVV.
pi_169580282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:12 schreef Faxie het volgende:
Liever schreeuwen dan de kop in het zand steken...als je oplossingen wilt, moet je wel eerst de problemen zien. En daar is niks negatiefs aan.

Overigens vind ik FvD niet echt een schreeuwpartij. Dat is meer iets voor VNL en PVV.
Zeker, ergens hard en stevig voor staan moedig ik alleen maar aan. Persoonlijk was de uitspraak over Turkije voor mij een opluchting, ik hoor graag meer uit die hoek.

Ah ik bedoelde niet dat FvD een schreeuwpartij is, dat zijn ze zeker niet. Daar was ik wat onduidelijk in. Thierry heeft op een paar momenten een flinke kreet laten horen waardoor hij wat meer aandacht kreeg en daardoor inhoudelijk vrij veel heeft kunnen laten horen. Dat gaf hem de mogelijkheid om wat van de PVV en VVD af te snoepen als een beter alternatief. Maar FvD was gewoon allround heel slim bezig. Thierry is ook iemand de het talent en de power heeft om met 1 seconde aandacht keihard door te beuken met inhoud.
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:32:19 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169580433
De doorgevoerde neutraliteit spreekt me juist wel aan maar het is heel moeilijk om er uit te springen als je als partij uitgesproken genuanceerd bent.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169580727
Je kan ook 'schreeuwend' je idealen en grondbeginselen overbrengen ipv standpunten rondom immigratie zoals FvD doet.
pi_169588241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:27 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Thierry is ook iemand de het talent en de power heeft om met 1 seconde aandacht keihard door te beuken met inhoud.
Om dan later met dit soort knullige dingen de headlines te halen:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hts-7415533-a1550735
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169589656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Om dan later met dit soort knullige dingen de headlines te halen:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hts-7415533-a1550735
Ik zie niet zo snel wat er knullig aan is?
pi_169590258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:10 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik zie niet zo snel wat er knullig aan is?
Komt op mij nogal kinderachtig over 'Ik wil niet naast Piet want die stinkt' :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169590740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Komt op mij nogal kinderachtig over 'Ik wil niet naast Piet want die stinkt' :')
Volgens mij wil hij niet als rechtse partij weggezet worden? Legitiem lijkt me.
pi_169592007
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:50 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Volgens mij wil hij niet als rechtse partij weggezet worden? Legitiem lijkt me.
Dat gevoel heb ik bij die partij wel. En ze hebben vooral stemmen bij VVD en PVV weggekaapt.
En als ik de link in dat artikel lees ook een (extreem) rechtse achterban.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169592334
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik bij die partij wel. En ze hebben vooral stemmen bij VVD en PVV weggekaapt.
En als ik de link in dat artikel lees ook een (extreem) rechtse achterban.
Ik heb uiteindelijk op de PP gestemd, maar het scheelde niet veel met FVD. Ik zie ze niet als (extreem) rechts, maar meer een middenpartij. Volgens mij suggereert het artikel een extreem rechtse achterban, maar is dat meer wat het NRC graag zou willen.
Maar goed, dit is het PP topic.
pi_169592538
Ik vind het nog steeds jammer dat de PP geen zetel heeft maar ik had het een beetje al verwacht en juist geanticipeerd door de juiste keuze te maken.
pi_169592686
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:24 schreef Atak het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer dat de PP geen zetel heeft maar ik had het een beetje al verwacht en juist geanticipeerd door de juiste keuze te maken.
Ik vind het nog steeds jammer dat je de neiging voelt om dat hier om de dag te komen vertellen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169592826
Na de helaas tegenvallende uitslag toch besloten om lid te worden van de PP
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:41:46 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169592873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:38 schreef Chewie het volgende:
Na de helaas tegenvallende uitslag toch besloten om lid te worden van de PP
Wat? Waarom?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:43:52 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169592919
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:38 schreef Chewie het volgende:
Na de helaas tegenvallende uitslag toch besloten om lid te worden van de PP
Welkom.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169593115
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat? Waarom?
Omdat privacy niet in goede handen is bij de overheid en bedrijfsleven.

Als de voorzitter van de Kamercommissie ICT niet eens weet wat een ip-adres is dan zijn die zeker niet in staat om Facebook in toom te houden die zelfs een profiel over je aanlegt zonder ooit gebruik te hebben gemaakt van Facebook.
pi_169593137
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds jammer dat je de neiging voelt om dat hier om de dag te komen vertellen.
Omdat ik het er moeilijk mee heb?



quote quotesplits me
Dit topic sluit automatisch over 1 post.

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 10 / 12
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')