FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Zuinige auto kopen tot 3000¤
Roces18woensdag 15 maart 2017 @ 19:02
Ik wil een klein, zuinig autootje kopen tot ¤3000. Mag ook goedkoper, maar zoek geen roestbak. Belangrijk is goedkoop in verzekering, onderhoud, wegenbelasting enzo.

Heb al rondgekeken maar de meeste topics hier zijn ouder.

Zelf denk ik aan;
Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1

Ik weet dat hier veel vraag naar is en dat vind ik positief voor de doorverkoop.

Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?

Alvast bedankt.
gianni61woensdag 15 maart 2017 @ 19:14
quote:
Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1

welk van de drie is beter dan de ander?

dit is gewoon 3x dezelfde auto met iets ander bodywork
mtvwoensdag 15 maart 2017 @ 19:27
Suzuki alto
Mitshubishi spacestar
Revolution-NLwoensdag 15 maart 2017 @ 19:47
daihatsu sirion
daihatsu cuore
nissan pixo
suzuki swift 1.0 eco tot 2002 (houd je geld over)
toyota yaris
Mitsubishi Colt 1.1
Fiat Panda
Captain_Ghostwoensdag 15 maart 2017 @ 20:28
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
hoechstwoensdag 15 maart 2017 @ 20:47
je wilt toch niet voor lul rijden?
hoechstwoensdag 15 maart 2017 @ 20:47
Citroen Saxo?
Meike26woensdag 15 maart 2017 @ 20:59
Daihatsu YRV ? Een licht boodschappenautootje, 902kg.
Met een pittig 1.3 injectieblokje kom je goed mee in het verkeer en is het op de snelweg niet behelpen. Gemiddeld verbruik 1:18 gecombineerd stad en snelweg. Je hebt ze ook met turbo, maar die zijn dorstiger + turbo is weer extra onderdeel wat stuk kan gaan. Ze zijn wel wat roestgevoelig bij de wielkasten, maar dat zijn vele wagentjes van diezelfde leeftijd.

Alhoewel het vrij ielige wagentjes zijn, is het ook weer niet zo genant als de ronde Sirion 1 en 2 (uitgezonderd de Sirions met gt/sport pakketje.
goed_volkwoensdag 15 maart 2017 @ 21:02
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
Zuinig was een eis van TS ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:02 schreef Roces18 het volgende:
Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?

Kijk naar auto's met kleine motoren en let op je rechtervoet. Deawoo Matiz, of z'n amerikaanse opvolger is ook lekker zuinig en goedkoop. Ook in aanschaf.
Een auto van die prijs ga je niet snel voor meer doorverkopen, als dat al je wens zou zijn. Belangrijk zijn; niet te diefstal-gevoelig, kleine motor, stadsverkeer autootje.
Meike26woensdag 15 maart 2017 @ 21:07
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
Citroen Saxo?
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
bokkepootwoensdag 15 maart 2017 @ 21:13
Je hebt je antwoord al gegeven.

De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Roces18woensdag 15 maart 2017 @ 21:18
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:13 schreef bokkepoot het volgende:
Je hebt je antwoord al gegeven.

De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
goed_volkwoensdag 15 maart 2017 @ 21:20
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
Citroën en Peugeot zijn een fractie goedkoper in aanschaf en verzekering. Puur en alleen vanwege populariteit en cijfers diefstal.
bokkepootwoensdag 15 maart 2017 @ 21:33
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Revolution-NLwoensdag 15 maart 2017 @ 21:42
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
De alto en de pixo zijn ook zeer degelijk en zijn onderhuids hetzelfde. De Fiat Panda heeft nog het betrouwbare fire motorblok.

De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.

Een auto die minder bekend is bij het publiek is vaak wat voordeliger in aanschaf. Een Daihatshu, Nissan Pixo of Colt kunnen dan interessant zijn als je de auto langer wilt doorrijden.
bokkepootwoensdag 15 maart 2017 @ 21:44
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:

De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.
Wat wel lastig is voor de restwaarde.

Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Revolution-NLwoensdag 15 maart 2017 @ 21:46
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:44 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Wat wel lastig is voor de restwaarde.

Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
Dromerwoensdag 15 maart 2017 @ 22:29
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
je wilt toch niet voor lul rijden?
Niet iedereen hoeft de lengte van zijn lul te compenseren met een auto.
Stokken_en_stenendonderdag 16 maart 2017 @ 03:24
Deze is misschien wat voor je

http://www.autotrader.nl/(...)opdracht=dodge-viper
Roces18donderdag 16 maart 2017 @ 07:26
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
Suzuki Alto (de wat nieuwere) gaan zo boven de 3000¤. Zag er maar een staan .
Roces18donderdag 16 maart 2017 @ 07:28
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
DieselTankdonderdag 16 maart 2017 @ 08:30
_O_ Starlet _O_
boerjanssen1donderdag 16 maart 2017 @ 09:50
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:30 schreef DieselTank het volgende:
_O_ Starlet _O_
houd je nog 2k over voor onderhoud de komende 5 jaar, opgelost.
caspervcdonderdag 16 maart 2017 @ 09:53
Let op de dat drieling (ook al weer langzaam op leeftijd, jongsten zijn nu zo'n 11 / 12 jaar oud) ook niet het eeuwige leven hebben. Heb al best wat verhalen gehoord over roest die na zo'n jaartje of 8 de hoek om komt kijken.

Je kan ook een prius kopen :)
http://ww3.autoscout24.nl/classified/307723908?asrc=st|as
TheThirdMarkdonderdag 16 maart 2017 @ 10:04
Of natuurlijk een Honda Civic.
Blokken gaan zonder probleem 400k mee, onderdelen kosten geen drol en je kan eigenlijk alles zelf doen.
Meike26donderdag 16 maart 2017 @ 11:28
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:30 schreef DieselTank het volgende:
_O_ Starlet _O_
Starlet is wel leuk hoor, maar zo verouderd.. als je al een Starlet koopt, zou je eigenlijk gelijk voor een youngtimer, eerste 2 generaties, moeten gaan. Worden straks nog wel ietsje meer waard.

Ook interessante wagentjes, de Honda Logo.. zijn ook erg gewild, zuinig en beyrouwbaar. Ook wel erg klein, maar het heeft wat authentieks. :)
Meike26donderdag 16 maart 2017 @ 11:35
En als je iets minder om verbruik geeft.. een karakter bakje + ook youngtimer O+

$_85.JPG

Honda Civic 1.3 automaat - 1987
sjoemie1985donderdag 16 maart 2017 @ 16:03
Gewoon een niet al te zware auto kopen Hooguit 1100 kilo.
en niet te zware motor.

Ik heb zelf een VW polo station 1.6 liter en weegt +/- 1050 kilo.
tankje van +/- 50 Liter, benzine
Metro2005donderdag 16 maart 2017 @ 16:38
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.
Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank?

Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21.
Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel.

Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k.
hoechstdonderdag 16 maart 2017 @ 17:24
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
Wow oké.

Ik had een saxo 1.6 vTs en die reed 1 op 15 en was erg rap met ze 125pk op 900kg. Koste dus ook geen drol aan wegenbelasting.
Thezappadonderdag 16 maart 2017 @ 20:07
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
je wilt toch niet voor lul rijden?
pechvogel-010donderdag 16 maart 2017 @ 20:56
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Toyota.
voor ¤3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade
Roces18donderdag 16 maart 2017 @ 21:41
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.
Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank?

Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21.
Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel.

Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k.
Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.
TheThirdMarkdonderdag 16 maart 2017 @ 21:46
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.
Gewoon even een belangstellende vraag, wat is er mis met een ''bejaardenbak''?
Vriendin van mij had jaren terug een Alto, en daar heb ik vaak genoeg in gereden toen ik zelf nog geen auto's had. Ze zijn vlot, rijden soepel, onderhoud kost geen kloot, ze zijn zuinig hebben eigenlijk verdomd veel laadruimte voor zijn klein bakkie. Enige nadeel voor mij was mijn lengte. Ik ben niet de langste, maar zat toch snel met mijn knieën bovenop het blok zeg maar (wat nog wel op te lossen was door de rails te verlengen, maar niet mijn auto dus geen optie).
Een Aygo zou ik echt alleen aanschaffen (wederom mijn lengte is een gigantische bepalende factor) wanneer ik in of erg nabij de stad zou wonen en in de stad zou werken. Voor de vakantie huur ik dan wel een fatsoenlijke auto (of koop er 1 voor die 6 weken om daarna weer te verkopen).
bokkepootdonderdag 16 maart 2017 @ 22:04
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.

En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's.
derLudolfdonderdag 16 maart 2017 @ 22:50
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:56 schreef pechvogel-010 het volgende:
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Daihatsu.
voor ¤3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade
Ftfy

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-03-2017 23:27:00 ]
Sounddragondonderdag 16 maart 2017 @ 22:51
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:04 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.

En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's.
Is gewoon een status verhaal :Y

Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben.
Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz.

Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat áls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn .
Sounddragondonderdag 16 maart 2017 @ 22:52
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ftfy
Heb je dia's van die Hatsu?
bokkepootdonderdag 16 maart 2017 @ 23:02
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is gewoon een status verhaal :Y

Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben.
Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz.

Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat áls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn .
Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.

Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren.

Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch?
Sounddragondonderdag 16 maart 2017 @ 23:23
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:02 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.

Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren.

Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch?
Ja, paar jaar rondgehangen daar, paar weken geleden nog een aantal dagen geweest :Y

beetje offtopic :+
goed_volkvrijdag 17 maart 2017 @ 10:38
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Ik heb een 107, vriend van mij een aygo. Verbruik is precies hetzelfde, rijdt hetzelfde, doet hetzelfde. Technisch is de drieling identiek. Ik heb er inmiddels ook al een paar verhuizingen en vakanties mee gedaan, gaat allemaal prima. Verrassend ruim die dingen.
pechvogel-010vrijdag 17 maart 2017 @ 17:31
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren
Roces18vrijdag 17 maart 2017 @ 20:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:31 schreef pechvogel-010 het volgende:
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren
Dingen zijn ook goedkoop zeg... Maar dat inhalen en acceleren heb je eigenlijk met alle auto's die hier genoemd zijn op de volkswagen golf na (maar een fatsoenlijke haal je niet voor 3k, en daarnaast voldoet die ook niet aan de eisen)
Roces18vrijdag 17 maart 2017 @ 21:11
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar.

Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...)

Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen..
DrDarwinzaterdag 18 maart 2017 @ 07:58
http://ww3.autoscout24.nl/classified/306281037?asrc=st|as

En klaar ben je.
Roces18zaterdag 18 maart 2017 @ 08:15
quote:
Ook geinig
Maar minder zuinig en meer belasting
DrDarwinzaterdag 18 maart 2017 @ 09:10
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 08:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ook geinig
Maar minder zuinig en meer belasting
Maar Nederlands, met Japanse krachtbron, en zo betrouwbaar als de neten.
Ik ben er met drie personen mee naar Italië geweest en dat ging prima (alleen was dat wel de CZT uitvoering).
Meike26zaterdag 18 maart 2017 @ 09:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:11 schreef Roces18 het volgende:
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar.

Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...)

Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen..
Met de Daihatsu YRV betaalde ik 18 euro in de maand inderdaad. Goedkoop in wegenbelasting en brandstof. Ohja.. ander voordeel van het karretje, die draaicirkel was absurd kort O+ ^O^

IMG_20140905_192106.jpg?w=480&h=480&fit=clip
hoechstzaterdag 18 maart 2017 @ 10:11
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat.
Meike26zaterdag 18 maart 2017 @ 10:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:11 schreef hoechst het volgende:
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat.
En wat betaal je aan wegenbelasting en verzekering? ;)
Roces18zaterdag 18 maart 2017 @ 10:32
Zit ook vooral qua looks (zover je met zo'n koekblik over looks kan spreken) af te wegen. En mijn shortlist is denk ik,

- aygo, 107, c1, matiz of picanto.

Volgens mij is de matiz niet echt onderhoudsvrij.
#ANONIEMzaterdag 18 maart 2017 @ 10:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:32 schreef Roces18 het volgende:
Zit ook vooral qua looks (zover je met zo'n koekblik over looks kan spreken) af te wegen. En mijn shortlist is denk ik,

- aygo, 107, c1, matiz of picanto.

Volgens mij is de matiz niet echt onderhoudsvrij.
agyo zijn de mooiste naar mijn mening
Meike26zaterdag 18 maart 2017 @ 10:36
Matiz niet aan denken, Picanto is een verdomd goed bakkie ^O^ Met jouw budget kan je denk ik nét 1 van de eersten vinden van de nieuwere generatie, al is de generatie die je het meeste vind ook niet verkeerd, betere eigenschappen dan de Matiz in elk geval.
hoechstzaterdag 18 maart 2017 @ 10:47
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

En wat betaal je aan wegenbelasting en verzekering? ;)
heb m nog maar een paar weken maar die Mercedes zit in dezelfde gewichtsklasse als mijn vorige auto (Volvo) en dat was iets van 130 per maand :(

en wat verzekering betreft, ik laat me graag verassen. dus ik zie het wel :P
Roces18zaterdag 18 maart 2017 @ 20:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:36 schreef Meike26 het volgende:
Matiz niet aan denken, Picanto is een verdomd goed bakkie ^O^ Met jouw budget kan je denk ik nét 1 van de eersten vinden van de nieuwere generatie, al is de generatie die je het meeste vind ook niet verkeerd, betere eigenschappen dan de Matiz in elk geval.
Heb je ervaring met een Picanto?
Roces18zaterdag 18 maart 2017 @ 20:18
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:34 schreef tailfox het volgende:

[..]

agyo zijn de mooiste naar mijn mening
Ja maar ook de duurste
pechvogel-010zondag 19 maart 2017 @ 00:34
Die nieuwste Picanto is erg fraai qua design en vooral de voorkant, maar die ga je niet vinden onder de ¤ 5000.
#ANONIEMzondag 19 maart 2017 @ 01:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja maar ook de duurste
blok is van Toyota. Fijnste keus.
Meike26zondag 19 maart 2017 @ 08:45
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 01:56 schreef tailfox het volgende:

[..]

blok is van Toyota. Fijnste keus.
Waarom denken jullie dat ik de Daihatsu aanprijs? Toyoa techniek voor een Peugeot prijsje.. bij een Toyota betaal je echt meer door de naam. Goed, je krijgt het ook wel terug bij verkoop / mindere afschrijving.

Dus na aanschaf Daihatsu rebadgen naar Toyota :+
Meike26zondag 19 maart 2017 @ 08:48
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heb je ervaring met een Picanto?
Nee niet direct, ik heb in de nieuwere wel een proefrit gemaakt, maar door andere reacties en rijervaringen (zoals Autoweek Reviews) weet ik wel dat het goede wagentjes zijn ^O^
Roces18zondag 19 maart 2017 @ 10:31
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Waarom denken jullie dat ik de Daihatsu aanprijs? Toyoa techniek voor een Peugeot prijsje.. bij een Toyota betaal je echt meer door de naam. Goed, je krijgt het ook wel terug bij verkoop / mindere afschrijving.

Dus na aanschaf Daihatsu rebadgen naar Toyota :+
cuore vind ik ook wel een redelijk aardig bakje....
Roces18zondag 19 maart 2017 @ 13:42
Ik vind het lastig. Drieling is wel mooi en zuinig maar lees veel verhalen over slechte afwerking d.w.z. water in achterlicht unit, slechte rubbers etc. Maar er zijn er natuurlijk ook heel veel van verkocht.

Andere kant denk ik aan Daihatsu Cuore of de Kia Picanto. Auto's die zich al wat meer bewezen hebben en ook redelijk zuinig zijn. Daarnaast heb ik dan nog geld over voor eventuele reparaties.

What to do!?
tralalalazondag 19 maart 2017 @ 14:26
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
Mijn Saxo 1.1 doet gemiddeld 1 op 20, in de zomer nog iets zuiniger. :P
12 euro verzekering, 11 euro wegenbelasting. Dikke prima.
Roces18zondag 19 maart 2017 @ 14:32
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:26 schreef tralalala het volgende:
Citroën Saxo
zo 12 euro is wel lekker goedkoop. Hoe oud is dat dingetje?
tralalalazondag 19 maart 2017 @ 14:45
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:32 schreef Roces18 het volgende:

[..]

zo 12 euro is wel lekker goedkoop. Hoe oud is dat dingetje?
En ik krijg ook nog 55 euro cashback van FBTO dit jaar. Jaarlijks overstappen loont :P
Komt uit '99 en ik rij er nu 9 jaar mee, naast regulier onderhoud en een afgebroken remschoen nooit wat mee gehad. Zolang er geen grote reparaties nodig zijn blijf ik er lekker mee rijden.

Maar met jouw budget zou ik lekker iets nieuwers kopen, toch een wat veiligere keuze lijkt mij.
pechvogel-010zondag 19 maart 2017 @ 14:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:43 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar dat inhalen en acceleren heb je eigenlijk met alle auto's die hier genoemd zijn
Nee Matiz is erger, heeft een kleinere motor. Kan in sommige situaties link zijn. Denk aan een hele korte invoegstrook met een vrachtwagen achter je die 90 km rijdt.
goed_volkmaandag 20 maart 2017 @ 22:07
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:46 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Nee Matiz is erger, heeft een kleinere motor. Kan in sommige situaties link zijn. Denk aan een hele korte invoegstrook met een vrachtwagen achter je die 90 km rijdt.
Flauwekul. Ik ben ermee naar Barcelona gereden. Door de Alpen en de Pyreneeën. Zonder enig gezeik, of tekortkoming van het bakkie.
Meike26maandag 20 maart 2017 @ 22:54
Er zijn twee auto's die ik iedereen zal afraden, een Seicento en een Matiz. Ik heb er ooit in een fikse regenbui met spoed van Amersfoort naar Ede gereden. Kippestukkie met de Movano, in de Matiz was het een pleuris eind. Geen gevoel in de besturing, zijwindgevoelig, acceleratie naar de 110/120 waarbij je de kalender bij moet pakken ipv stopwatch.

Ik ben echt niet snel bang in een auto, maar dit was gewoon alles behalve ontspannen rijden. Van voorjaar 2013 tot zomer 2014 een Suzuki Alto gereden en dat ligt dan veel lekkerder en zekerder op de weg. Net zo basic, maar met contact-gevoel met het wegdek en geen tekortkoming qua acceleratie (ruimte om te anticiperen, doortrekken als het nodig is). ^O^

IMG_20130801_145755.jpg
PluggieODdinsdag 21 maart 2017 @ 00:18
A2? Serieus.
PluggieODdinsdag 21 maart 2017 @ 00:20
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:54 schreef Meike26 het volgende:
Er zijn twee auto's die ik iedereen zal afraden, een Seicento en een Matiz. Ik heb er ooit in een fikse regenbui met spoed van Amersfoort naar Ede gereden. Kippestukkie met de Movano, in de Matiz was het een pleuris eind. Geen gevoel in de besturing, zijwindgevoelig, acceleratie naar de 110/120 waarbij je de kalender bij moet pakken ipv stopwatch.

Ik ben echt niet snel bang in een auto, maar dit was gewoon alles behalve ontspannen rijden. Van voorjaar 2013 tot zomer 2014 een Suzuki Alto gereden en dat ligt dan veel lekkerder en zekerder op de weg. Net zo basic, maar met contact-gevoel met het wegdek en geen tekortkoming qua acceleratie (ruimte om te anticiperen, doortrekken als het nodig is). ^O^
Vet verhaal.

Ik heb dat ooit met een Citroen AX gehad, enige auto die ik echt gevaarlijk vond om te rijden.
Atakdinsdag 21 maart 2017 @ 00:23
BMW x9
PluggieODdinsdag 21 maart 2017 @ 00:30
Welke was dan zuinig Atak? :P Behalve de Turkse T-129 :P