Roces18 | woensdag 15 maart 2017 @ 19:02 |
Ik wil een klein, zuinig autootje kopen tot ¤3000. Mag ook goedkoper, maar zoek geen roestbak. Belangrijk is goedkoop in verzekering, onderhoud, wegenbelasting enzo. Heb al rondgekeken maar de meeste topics hier zijn ouder. Zelf denk ik aan; Toyota Aygo Peugeot 107 Citroën C1 Ik weet dat hier veel vraag naar is en dat vind ik positief voor de doorverkoop. Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander? Alvast bedankt. | |
gianni61 | woensdag 15 maart 2017 @ 19:14 |
dit is gewoon 3x dezelfde auto met iets ander bodywork | |
mtv | woensdag 15 maart 2017 @ 19:27 |
Suzuki alto Mitshubishi spacestar | |
Revolution-NL | woensdag 15 maart 2017 @ 19:47 |
daihatsu sirion daihatsu cuore nissan pixo suzuki swift 1.0 eco tot 2002 (houd je geld over) toyota yaris Mitsubishi Colt 1.1 Fiat Panda | |
Captain_Ghost | woensdag 15 maart 2017 @ 20:28 |
VW polo Opel Corsa Citroen Berlingo | |
hoechst | woensdag 15 maart 2017 @ 20:47 |
je wilt toch niet voor lul rijden? | |
hoechst | woensdag 15 maart 2017 @ 20:47 |
Citroen Saxo? | |
Meike26 | woensdag 15 maart 2017 @ 20:59 |
Daihatsu YRV ? Een licht boodschappenautootje, 902kg. Met een pittig 1.3 injectieblokje kom je goed mee in het verkeer en is het op de snelweg niet behelpen. Gemiddeld verbruik 1:18 gecombineerd stad en snelweg. Je hebt ze ook met turbo, maar die zijn dorstiger + turbo is weer extra onderdeel wat stuk kan gaan. Ze zijn wel wat roestgevoelig bij de wielkasten, maar dat zijn vele wagentjes van diezelfde leeftijd. Alhoewel het vrij ielige wagentjes zijn, is het ook weer niet zo genant als de ronde Sirion 1 en 2 (uitgezonderd de Sirions met gt/sport pakketje. | |
goed_volk | woensdag 15 maart 2017 @ 21:02 |
Zuinig was een eis van TS Kijk naar auto's met kleine motoren en let op je rechtervoet. Deawoo Matiz, of z'n amerikaanse opvolger is ook lekker zuinig en goedkoop. Ook in aanschaf. Een auto van die prijs ga je niet snel voor meer doorverkopen, als dat al je wens zou zijn. Belangrijk zijn; niet te diefstal-gevoelig, kleine motor, stadsverkeer autootje. | |
Meike26 | woensdag 15 maart 2017 @ 21:07 |
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets | |
bokkepoot | woensdag 15 maart 2017 @ 21:13 |
Je hebt je antwoord al gegeven. De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty. Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller. | |
Roces18 | woensdag 15 maart 2017 @ 21:18 |
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste? | |
goed_volk | woensdag 15 maart 2017 @ 21:20 |
Citroën en Peugeot zijn een fractie goedkoper in aanschaf en verzekering. Puur en alleen vanwege populariteit en cijfers diefstal. | |
bokkepoot | woensdag 15 maart 2017 @ 21:33 |
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen. De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben. Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen | |
Revolution-NL | woensdag 15 maart 2017 @ 21:42 |
De alto en de pixo zijn ook zeer degelijk en zijn onderhuids hetzelfde. De Fiat Panda heeft nog het betrouwbare fire motorblok. De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek. Een auto die minder bekend is bij het publiek is vaak wat voordeliger in aanschaf. Een Daihatshu, Nissan Pixo of Colt kunnen dan interessant zijn als je de auto langer wilt doorrijden. | |
bokkepoot | woensdag 15 maart 2017 @ 21:44 |
Wat wel lastig is voor de restwaarde. Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo.. | |
Revolution-NL | woensdag 15 maart 2017 @ 21:46 |
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto | |
Dromer | woensdag 15 maart 2017 @ 22:29 |
Niet iedereen hoeft de lengte van zijn lul te compenseren met een auto. | |
Stokken_en_stenen | donderdag 16 maart 2017 @ 03:24 |
Deze is misschien wat voor je http://www.autotrader.nl/(...)opdracht=dodge-viper | |
Roces18 | donderdag 16 maart 2017 @ 07:26 |
Suzuki Alto (de wat nieuwere) gaan zo boven de 3000¤. Zag er maar een staan . | |
Roces18 | donderdag 16 maart 2017 @ 07:28 |
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz | |
DieselTank | donderdag 16 maart 2017 @ 08:30 |
Starlet | |
boerjanssen1 | donderdag 16 maart 2017 @ 09:50 |
houd je nog 2k over voor onderhoud de komende 5 jaar, opgelost. | |
caspervc | donderdag 16 maart 2017 @ 09:53 |
Let op de dat drieling (ook al weer langzaam op leeftijd, jongsten zijn nu zo'n 11 / 12 jaar oud) ook niet het eeuwige leven hebben. Heb al best wat verhalen gehoord over roest die na zo'n jaartje of 8 de hoek om komt kijken. Je kan ook een prius kopen http://ww3.autoscout24.nl/classified/307723908?asrc=st|as | |
TheThirdMark | donderdag 16 maart 2017 @ 10:04 |
Of natuurlijk een Honda Civic. Blokken gaan zonder probleem 400k mee, onderdelen kosten geen drol en je kan eigenlijk alles zelf doen. | |
Meike26 | donderdag 16 maart 2017 @ 11:28 |
Starlet is wel leuk hoor, maar zo verouderd.. als je al een Starlet koopt, zou je eigenlijk gelijk voor een youngtimer, eerste 2 generaties, moeten gaan. Worden straks nog wel ietsje meer waard. Ook interessante wagentjes, de Honda Logo.. zijn ook erg gewild, zuinig en beyrouwbaar. Ook wel erg klein, maar het heeft wat authentieks. | |
Meike26 | donderdag 16 maart 2017 @ 11:35 |
En als je iets minder om verbruik geeft.. een karakter bakje + ook youngtimer Honda Civic 1.3 automaat - 1987 | |
sjoemie1985 | donderdag 16 maart 2017 @ 16:03 |
Gewoon een niet al te zware auto kopen Hooguit 1100 kilo. en niet te zware motor. Ik heb zelf een VW polo station 1.6 liter en weegt +/- 1050 kilo. tankje van +/- 50 Liter, benzine | |
Metro2005 | donderdag 16 maart 2017 @ 16:38 |
Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld. Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank? Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21. Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel. Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k. | |
hoechst | donderdag 16 maart 2017 @ 17:24 |
Wow oké. Ik had een saxo 1.6 vTs en die reed 1 op 15 en was erg rap met ze 125pk op 900kg. Koste dus ook geen drol aan wegenbelasting. | |
Thezappa | donderdag 16 maart 2017 @ 20:07 |
| |
pechvogel-010 | donderdag 16 maart 2017 @ 20:56 |
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Toyota. voor ¤3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade | |
Roces18 | donderdag 16 maart 2017 @ 21:41 |
Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje. | |
TheThirdMark | donderdag 16 maart 2017 @ 21:46 |
Gewoon even een belangstellende vraag, wat is er mis met een ''bejaardenbak''? Vriendin van mij had jaren terug een Alto, en daar heb ik vaak genoeg in gereden toen ik zelf nog geen auto's had. Ze zijn vlot, rijden soepel, onderhoud kost geen kloot, ze zijn zuinig hebben eigenlijk verdomd veel laadruimte voor zijn klein bakkie. Enige nadeel voor mij was mijn lengte. Ik ben niet de langste, maar zat toch snel met mijn knieën bovenop het blok zeg maar (wat nog wel op te lossen was door de rails te verlengen, maar niet mijn auto dus geen optie). Een Aygo zou ik echt alleen aanschaffen (wederom mijn lengte is een gigantische bepalende factor) wanneer ik in of erg nabij de stad zou wonen en in de stad zou werken. Voor de vakantie huur ik dan wel een fatsoenlijke auto (of koop er 1 voor die 6 weken om daarna weer te verkopen). | |
bokkepoot | donderdag 16 maart 2017 @ 22:04 |
Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes. En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's. | |
derLudolf | donderdag 16 maart 2017 @ 22:50 |
Ftfy [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-03-2017 23:27:00 ] | |
Sounddragon | donderdag 16 maart 2017 @ 22:51 |
Is gewoon een status verhaal Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben. Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz. Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat áls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn . | |
Sounddragon | donderdag 16 maart 2017 @ 22:52 |
Heb je dia's van die Hatsu? | |
bokkepoot | donderdag 16 maart 2017 @ 23:02 |
Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar. Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren. Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch? | |
Sounddragon | donderdag 16 maart 2017 @ 23:23 |
Ja, paar jaar rondgehangen daar, paar weken geleden nog een aantal dagen geweest beetje offtopic | |
goed_volk | vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38 |
Ik heb een 107, vriend van mij een aygo. Verbruik is precies hetzelfde, rijdt hetzelfde, doet hetzelfde. Technisch is de drieling identiek. Ik heb er inmiddels ook al een paar verhuizingen en vakanties mee gedaan, gaat allemaal prima. Verrassend ruim die dingen. | |
pechvogel-010 | vrijdag 17 maart 2017 @ 17:31 |
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren | |
Roces18 | vrijdag 17 maart 2017 @ 20:43 |
Dingen zijn ook goedkoop zeg... Maar dat inhalen en acceleren heb je eigenlijk met alle auto's die hier genoemd zijn op de volkswagen golf na (maar een fatsoenlijke haal je niet voor 3k, en daarnaast voldoet die ook niet aan de eisen) | |
Roces18 | vrijdag 17 maart 2017 @ 21:11 |
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar. Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...) Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen.. | |
DrDarwin | zaterdag 18 maart 2017 @ 07:58 |
http://ww3.autoscout24.nl/classified/306281037?asrc=st|as En klaar ben je. | |
Roces18 | zaterdag 18 maart 2017 @ 08:15 |
Ook geinig Maar minder zuinig en meer belasting | |
DrDarwin | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:10 |
Maar Nederlands, met Japanse krachtbron, en zo betrouwbaar als de neten. Ik ben er met drie personen mee naar Italië geweest en dat ging prima (alleen was dat wel de CZT uitvoering). | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 09:48 |
Met de Daihatsu YRV betaalde ik 18 euro in de maand inderdaad. Goedkoop in wegenbelasting en brandstof. Ohja.. ander voordeel van het karretje, die draaicirkel was absurd kort | |
hoechst | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:11 |
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat. | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:27 |
En wat betaal je aan wegenbelasting en verzekering? | |
Roces18 | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:32 |
Zit ook vooral qua looks (zover je met zo'n koekblik over looks kan spreken) af te wegen. En mijn shortlist is denk ik, - aygo, 107, c1, matiz of picanto. Volgens mij is de matiz niet echt onderhoudsvrij. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:34 |
agyo zijn de mooiste naar mijn mening | |
Meike26 | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:36 |
Matiz niet aan denken, Picanto is een verdomd goed bakkie Met jouw budget kan je denk ik nét 1 van de eersten vinden van de nieuwere generatie, al is de generatie die je het meeste vind ook niet verkeerd, betere eigenschappen dan de Matiz in elk geval. | |
hoechst | zaterdag 18 maart 2017 @ 10:47 |
heb m nog maar een paar weken maar die Mercedes zit in dezelfde gewichtsklasse als mijn vorige auto (Volvo) en dat was iets van 130 per maand en wat verzekering betreft, ik laat me graag verassen. dus ik zie het wel | |
Roces18 | zaterdag 18 maart 2017 @ 20:18 |
Heb je ervaring met een Picanto? | |
Roces18 | zaterdag 18 maart 2017 @ 20:18 |
Ja maar ook de duurste | |
pechvogel-010 | zondag 19 maart 2017 @ 00:34 |
Die nieuwste Picanto is erg fraai qua design en vooral de voorkant, maar die ga je niet vinden onder de ¤ 5000. | |
#ANONIEM | zondag 19 maart 2017 @ 01:56 |
blok is van Toyota. Fijnste keus. | |
Meike26 | zondag 19 maart 2017 @ 08:45 |
Waarom denken jullie dat ik de Daihatsu aanprijs? Toyoa techniek voor een Peugeot prijsje.. bij een Toyota betaal je echt meer door de naam. Goed, je krijgt het ook wel terug bij verkoop / mindere afschrijving. Dus na aanschaf Daihatsu rebadgen naar Toyota | |
Meike26 | zondag 19 maart 2017 @ 08:48 |
Nee niet direct, ik heb in de nieuwere wel een proefrit gemaakt, maar door andere reacties en rijervaringen (zoals Autoweek Reviews) weet ik wel dat het goede wagentjes zijn | |
Roces18 | zondag 19 maart 2017 @ 10:31 |
cuore vind ik ook wel een redelijk aardig bakje.... | |
Roces18 | zondag 19 maart 2017 @ 13:42 |
Ik vind het lastig. Drieling is wel mooi en zuinig maar lees veel verhalen over slechte afwerking d.w.z. water in achterlicht unit, slechte rubbers etc. Maar er zijn er natuurlijk ook heel veel van verkocht. Andere kant denk ik aan Daihatsu Cuore of de Kia Picanto. Auto's die zich al wat meer bewezen hebben en ook redelijk zuinig zijn. Daarnaast heb ik dan nog geld over voor eventuele reparaties. What to do!? | |
tralalala | zondag 19 maart 2017 @ 14:26 |
Mijn Saxo 1.1 doet gemiddeld 1 op 20, in de zomer nog iets zuiniger. 12 euro verzekering, 11 euro wegenbelasting. Dikke prima. | |
Roces18 | zondag 19 maart 2017 @ 14:32 |
zo 12 euro is wel lekker goedkoop. Hoe oud is dat dingetje? | |
tralalala | zondag 19 maart 2017 @ 14:45 |
En ik krijg ook nog 55 euro cashback van FBTO dit jaar. Jaarlijks overstappen loont Komt uit '99 en ik rij er nu 9 jaar mee, naast regulier onderhoud en een afgebroken remschoen nooit wat mee gehad. Zolang er geen grote reparaties nodig zijn blijf ik er lekker mee rijden. Maar met jouw budget zou ik lekker iets nieuwers kopen, toch een wat veiligere keuze lijkt mij. | |
pechvogel-010 | zondag 19 maart 2017 @ 14:46 |
Nee Matiz is erger, heeft een kleinere motor. Kan in sommige situaties link zijn. Denk aan een hele korte invoegstrook met een vrachtwagen achter je die 90 km rijdt. | |
goed_volk | maandag 20 maart 2017 @ 22:07 |
Flauwekul. Ik ben ermee naar Barcelona gereden. Door de Alpen en de Pyreneeën. Zonder enig gezeik, of tekortkoming van het bakkie. | |
Meike26 | maandag 20 maart 2017 @ 22:54 |
Er zijn twee auto's die ik iedereen zal afraden, een Seicento en een Matiz. Ik heb er ooit in een fikse regenbui met spoed van Amersfoort naar Ede gereden. Kippestukkie met de Movano, in de Matiz was het een pleuris eind. Geen gevoel in de besturing, zijwindgevoelig, acceleratie naar de 110/120 waarbij je de kalender bij moet pakken ipv stopwatch. Ik ben echt niet snel bang in een auto, maar dit was gewoon alles behalve ontspannen rijden. Van voorjaar 2013 tot zomer 2014 een Suzuki Alto gereden en dat ligt dan veel lekkerder en zekerder op de weg. Net zo basic, maar met contact-gevoel met het wegdek en geen tekortkoming qua acceleratie (ruimte om te anticiperen, doortrekken als het nodig is). | |
PluggieOD | dinsdag 21 maart 2017 @ 00:18 |
A2? Serieus. | |
PluggieOD | dinsdag 21 maart 2017 @ 00:20 |
Vet verhaal. Ik heb dat ooit met een Citroen AX gehad, enige auto die ik echt gevaarlijk vond om te rijden. | |
Atak | dinsdag 21 maart 2017 @ 00:23 |
BMW x9 | |
PluggieOD | dinsdag 21 maart 2017 @ 00:30 |
Welke was dan zuinig Atak? Behalve de Turkse T-129 |