abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 15 maart 2017 @ 19:02:51 #1
286575 Roces18
Chef de party
pi_169541897
Ik wil een klein, zuinig autootje kopen tot ¤3000. Mag ook goedkoper, maar zoek geen roestbak. Belangrijk is goedkoop in verzekering, onderhoud, wegenbelasting enzo.

Heb al rondgekeken maar de meeste topics hier zijn ouder.

Zelf denk ik aan;
Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1

Ik weet dat hier veel vraag naar is en dat vind ik positief voor de doorverkoop.

Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?

Alvast bedankt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169542211
quote:
Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1

welk van de drie is beter dan de ander?

dit is gewoon 3x dezelfde auto met iets ander bodywork
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_169542548
Suzuki alto
Mitshubishi spacestar
pi_169543142
daihatsu sirion
daihatsu cuore
nissan pixo
suzuki swift 1.0 eco tot 2002 (houd je geld over)
toyota yaris
Mitsubishi Colt 1.1
Fiat Panda
pi_169544478
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169545337
je wilt toch niet voor lul rijden?
pi_169545361
Citroen Saxo?
pi_169546072
Daihatsu YRV ? Een licht boodschappenautootje, 902kg.
Met een pittig 1.3 injectieblokje kom je goed mee in het verkeer en is het op de snelweg niet behelpen. Gemiddeld verbruik 1:18 gecombineerd stad en snelweg. Je hebt ze ook met turbo, maar die zijn dorstiger + turbo is weer extra onderdeel wat stuk kan gaan. Ze zijn wel wat roestgevoelig bij de wielkasten, maar dat zijn vele wagentjes van diezelfde leeftijd.

Alhoewel het vrij ielige wagentjes zijn, is het ook weer niet zo genant als de ronde Sirion 1 en 2 (uitgezonderd de Sirions met gt/sport pakketje.
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:02:52 #9
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169546418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
Zuinig was een eis van TS ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:02 schreef Roces18 het volgende:
Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?

Kijk naar auto's met kleine motoren en let op je rechtervoet. Deawoo Matiz, of z'n amerikaanse opvolger is ook lekker zuinig en goedkoop. Ook in aanschaf.
Een auto van die prijs ga je niet snel voor meer doorverkopen, als dat al je wens zou zijn. Belangrijk zijn; niet te diefstal-gevoelig, kleine motor, stadsverkeer autootje.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169546758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
Citroen Saxo?
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:13:11 #11
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169547221
Je hebt je antwoord al gegeven.

De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:18:06 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_169547623
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:13 schreef bokkepoot het volgende:
Je hebt je antwoord al gegeven.

De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:20:01 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169547761
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
Citroën en Peugeot zijn een fractie goedkoper in aanschaf en verzekering. Puur en alleen vanwege populariteit en cijfers diefstal.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:01 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169548746
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:42:06 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169549370
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
De alto en de pixo zijn ook zeer degelijk en zijn onderhuids hetzelfde. De Fiat Panda heeft nog het betrouwbare fire motorblok.

De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.

Een auto die minder bekend is bij het publiek is vaak wat voordeliger in aanschaf. Een Daihatshu, Nissan Pixo of Colt kunnen dan interessant zijn als je de auto langer wilt doorrijden.
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:44:12 #16
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169549540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:

De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.
Wat wel lastig is voor de restwaarde.

Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:46:03 #17
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169549680
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:44 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Wat wel lastig is voor de restwaarde.

Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:29:34 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169552382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
je wilt toch niet voor lul rijden?
Niet iedereen hoeft de lengte van zijn lul te compenseren met een auto.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_169562811
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:26:10 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_169563333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
Suzuki Alto (de wat nieuwere) gaan zo boven de 3000¤. Zag er maar een staan .
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:28:38 #21
286575 Roces18
Chef de party
pi_169563354
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169563871
_O_ Starlet _O_
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_169564663
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:30 schreef DieselTank het volgende:
_O_ Starlet _O_
houd je nog 2k over voor onderhoud de komende 5 jaar, opgelost.
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:53:44 #24
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_169564703
Let op de dat drieling (ook al weer langzaam op leeftijd, jongsten zijn nu zo'n 11 / 12 jaar oud) ook niet het eeuwige leven hebben. Heb al best wat verhalen gehoord over roest die na zo'n jaartje of 8 de hoek om komt kijken.

Je kan ook een prius kopen :)
http://ww3.autoscout24.nl/classified/307723908?asrc=st|as
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:04:49 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169564842
Of natuurlijk een Honda Civic.
Blokken gaan zonder probleem 400k mee, onderdelen kosten geen drol en je kan eigenlijk alles zelf doen.
pi_169566405
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:30 schreef DieselTank het volgende:
_O_ Starlet _O_
Starlet is wel leuk hoor, maar zo verouderd.. als je al een Starlet koopt, zou je eigenlijk gelijk voor een youngtimer, eerste 2 generaties, moeten gaan. Worden straks nog wel ietsje meer waard.

Ook interessante wagentjes, de Honda Logo.. zijn ook erg gewild, zuinig en beyrouwbaar. Ook wel erg klein, maar het heeft wat authentieks. :)
pi_169566554
En als je iets minder om verbruik geeft.. een karakter bakje + ook youngtimer O+



Honda Civic 1.3 automaat - 1987
pi_169571145
Gewoon een niet al te zware auto kopen Hooguit 1100 kilo.
en niet te zware motor.

Ik heb zelf een VW polo station 1.6 liter en weegt +/- 1050 kilo.
tankje van +/- 50 Liter, benzine
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:38:17 #29
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169571677
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.
Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank?

Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21.
Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel.

Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169572312
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
Wow oké.

Ik had een saxo 1.6 vTs en die reed 1 op 15 en was erg rap met ze 125pk op 900kg. Koste dus ook geen drol aan wegenbelasting.
pi_169575525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
je wilt toch niet voor lul rijden?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:56:43 #32
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169576936
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Toyota.
voor ¤3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:41:09 #33
286575 Roces18
Chef de party
pi_169578576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.
Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank?

Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21.
Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel.

Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k.
Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:46:12 #34
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169578744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.
Gewoon even een belangstellende vraag, wat is er mis met een ''bejaardenbak''?
Vriendin van mij had jaren terug een Alto, en daar heb ik vaak genoeg in gereden toen ik zelf nog geen auto's had. Ze zijn vlot, rijden soepel, onderhoud kost geen kloot, ze zijn zuinig hebben eigenlijk verdomd veel laadruimte voor zijn klein bakkie. Enige nadeel voor mij was mijn lengte. Ik ben niet de langste, maar zat toch snel met mijn knieën bovenop het blok zeg maar (wat nog wel op te lossen was door de rails te verlengen, maar niet mijn auto dus geen optie).
Een Aygo zou ik echt alleen aanschaffen (wederom mijn lengte is een gigantische bepalende factor) wanneer ik in of erg nabij de stad zou wonen en in de stad zou werken. Voor de vakantie huur ik dan wel een fatsoenlijke auto (of koop er 1 voor die 6 weken om daarna weer te verkopen).
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:04:35 #35
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169579437
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.

En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 22:50:15 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169580994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:56 schreef pechvogel-010 het volgende:
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Daihatsu.
voor ¤3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade
Ftfy

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-03-2017 23:27:00 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:51:38 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169581028
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:04 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.

En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's.
Is gewoon een status verhaal :Y

Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben.
Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz.

Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat áls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:52:48 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169581081
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ftfy
Heb je dia's van die Hatsu?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:02:59 #39
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169581455
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is gewoon een status verhaal :Y

Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben.
Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz.

Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat áls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn .
Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.

Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren.

Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:23:02 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169582201
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:02 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.

Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren.

Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch?
Ja, paar jaar rondgehangen daar, paar weken geleden nog een aantal dagen geweest :Y

beetje offtopic :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:05 #41
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169587100
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Ik heb een 107, vriend van mij een aygo. Verbruik is precies hetzelfde, rijdt hetzelfde, doet hetzelfde. Technisch is de drieling identiek. Ik heb er inmiddels ook al een paar verhuizingen en vakanties mee gedaan, gaat allemaal prima. Verrassend ruim die dingen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:31:55 #42
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169594894
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:43:20 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_169598632
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:31 schreef pechvogel-010 het volgende:
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren
Dingen zijn ook goedkoop zeg... Maar dat inhalen en acceleren heb je eigenlijk met alle auto's die hier genoemd zijn op de volkswagen golf na (maar een fatsoenlijke haal je niet voor 3k, en daarnaast voldoet die ook niet aan de eisen)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:11:15 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_169599202
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar.

Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...)

Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 18 maart 2017 @ 07:58:13 #45
163194 DrDarwin
Novio-magenta
  zaterdag 18 maart 2017 @ 08:15:29 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_169604039
quote:
Ook geinig
Maar minder zuinig en meer belasting
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:10:16 #47
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_169604353
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 08:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ook geinig
Maar minder zuinig en meer belasting
Maar Nederlands, met Japanse krachtbron, en zo betrouwbaar als de neten.
Ik ben er met drie personen mee naar Italië geweest en dat ging prima (alleen was dat wel de CZT uitvoering).
pi_169604613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:11 schreef Roces18 het volgende:
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar.

Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...)

Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen..
Met de Daihatsu YRV betaalde ik 18 euro in de maand inderdaad. Goedkoop in wegenbelasting en brandstof. Ohja.. ander voordeel van het karretje, die draaicirkel was absurd kort O+ ^O^

pi_169604810
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat.
pi_169604913
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:11 schreef hoechst het volgende:
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat.
En wat betaal je aan wegenbelasting en verzekering? ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')