dit is gewoon 3x dezelfde auto met iets ander bodyworkquote:Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1
welk van de drie is beter dan de ander?
Zuinig was een eis van TSquote:Op woensdag 15 maart 2017 20:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
Kijk naar auto's met kleine motoren en let op je rechtervoet. Deawoo Matiz, of z'n amerikaanse opvolger is ook lekker zuinig en goedkoop. Ook in aanschaf.quote:Op woensdag 15 maart 2017 19:02 schreef Roces18 het volgende:
Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoietsquote:
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:13 schreef bokkepoot het volgende:
Je hebt je antwoord al gegeven.
De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Citroën en Peugeot zijn een fractie goedkoper in aanschaf en verzekering. Puur en alleen vanwege populariteit en cijfers diefstal.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:18 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
De alto en de pixo zijn ook zeer degelijk en zijn onderhuids hetzelfde. De Fiat Panda heeft nog het betrouwbare fire motorblok.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.
De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Wat wel lastig is voor de restwaarde.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:
De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Altoquote:Op woensdag 15 maart 2017 21:44 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wat wel lastig is voor de restwaarde.
Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Niet iedereen hoeft de lengte van zijn lul te compenseren met een auto.quote:
Suzuki Alto (de wat nieuwere) gaan zo boven de 3000¤. Zag er maar een staan .quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enzquote:Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.
De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Starlet is wel leuk hoor, maar zo verouderd.. als je al een Starlet koopt, zou je eigenlijk gelijk voor een youngtimer, eerste 2 generaties, moeten gaan. Worden straks nog wel ietsje meer waard.quote:
Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets
Wow oké.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets
Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.
Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank?
Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21.
Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel.
Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k.
Gewoon even een belangstellende vraag, wat is er mis met een ''bejaardenbak''?quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.
Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Ftfyquote:Op donderdag 16 maart 2017 20:56 schreef pechvogel-010 het volgende:
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Daihatsu.
voor ¤3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade
Is gewoon een status verhaalquote:Op donderdag 16 maart 2017 22:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.
En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's.
Heb je dia's van die Hatsu?quote:
Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is gewoon een status verhaal
Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben.
Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz.
Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat áls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn .
Ja, paar jaar rondgehangen daar, paar weken geleden nog een aantal dagen geweestquote:Op donderdag 16 maart 2017 23:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.
Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren.
Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch?
Ik heb een 107, vriend van mij een aygo. Verbruik is precies hetzelfde, rijdt hetzelfde, doet hetzelfde. Technisch is de drieling identiek. Ik heb er inmiddels ook al een paar verhuizingen en vakanties mee gedaan, gaat allemaal prima. Verrassend ruim die dingen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Dingen zijn ook goedkoop zeg... Maar dat inhalen en acceleren heb je eigenlijk met alle auto's die hier genoemd zijn op de volkswagen golf na (maar een fatsoenlijke haal je niet voor 3k, en daarnaast voldoet die ook niet aan de eisen)quote:Op vrijdag 17 maart 2017 17:31 schreef pechvogel-010 het volgende:
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren
Ook geinigquote:Op zaterdag 18 maart 2017 07:58 schreef DrDarwin het volgende:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/306281037?asrc=st|as
En klaar ben je.
Maar Nederlands, met Japanse krachtbron, en zo betrouwbaar als de neten.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 08:15 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ook geinig
Maar minder zuinig en meer belasting
Met de Daihatsu YRV betaalde ik 18 euro in de maand inderdaad. Goedkoop in wegenbelasting en brandstof. Ohja.. ander voordeel van het karretje, die draaicirkel was absurd kortquote:Op vrijdag 17 maart 2017 21:11 schreef Roces18 het volgende:
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar.
Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...)
Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen..
En wat betaal je aan wegenbelasting en verzekering?quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:11 schreef hoechst het volgende:
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |