abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 15 maart 2017 @ 15:56:56 #1
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_169537489
Hallo,

Ik heb nu een goede auto uit 2011 echter zit ik even met het volgende

Ik krijg een lease auto. Echter (wegens contract duur) is het niet zeker of je na het jaar ook nog het bedrijf werkzaam bent of wellicht vindt je het zelf in de loop der tijd toch niet leuk.

wat zouden jullie doen? De auto voor een jaar schorsen? Of verkopen?

Ik hoor graag jullie idee!
Voordeel is als ik hem schors dat ik een goede auto heb op het moment als de lease auto komt te vervallen. Het nadeel kan zijn dat de waarde van de auto zakt terwijl hij stil staat.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

bedankt!
A man's got to do what a man's got to do
pi_169537565
Verkopen, zo meteen blijf je er wel 5 jaar werken.
  woensdag 15 maart 2017 @ 16:17:15 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169537987
Ligt helemaal aan het vertrouwen wat je hebt in je nieuwe baan. Doe anders een compromis, schorsen tijdens je proeftijd en als alle betrokkenen tevreden zijn alsnog verkopen. Is de waarde nog niet zo ver gezakt en volgens mij is de kilometertelling nog wel iets belangrijker dan de leeftijd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169538104
De auto zal minder waard worden tijdens het schorsen. Maar met het bedrag wat je krijgt bij verkoop van de auto koop je niet terug wat je nu hebt, dan verlies je nog meer geld.
Eerst maar eens 1 jaar schorsen en dan verder zien.
pi_169538791
Ligt ook aan de markt van vergelijkbare wagens.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:02:28 #6
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_169564800
oke bedankt.
Wellicht is het een prima idee inderdaad om hem eerst tijdelijk te schorsen en na verloop van tijd kijken of het mij bevalt en dan alsnog verkopen.

Ik heb de auto 1 jaar geleden gekocht dus verlies heb ik nu toch al wel...
Ik kan ook kijken of ik de auto te koop zet en of ik het verlies zo klein mogelijk kan maken.

Uiteraard heb ik de intentie om er jaren te blijven werken :)
A man's got to do what a man's got to do
pi_169584589
Leaseauto zakelijk rijden, geen bijtelling en de eigen auto voor prive gebruiken.
.
pi_169584625
Ik zou schorsen. Dat kost nagenoeg niets.

Hou er overigens wel rekening mee dat als je geen auto op naam hebt meer dan een X tijd dat al je opgebouwde noclaim korting komt te vervallen.

Alleen al daarom zou het handig zijn dat ding gewoon te schorsen voor die paar centen wat dat kost.

Geen idee hoelang dat nu is; 10 jaar geleden ofzo was dat 1 jaar. Heb destijds moeten lullen als brugman om mn opgebouwde noclaim weer te krijgen nadat ik de lease inleverde en prive ging rijden. Ben toen zelfs over moeten stappen terug naar mn oude verzekering, die waren de enige die me m'n noclaim wilde laten behouden, maar dan moest ik wel een royementsverklaring kunnen overleggen van de leasemaatschappij. Hoop gezeik dus. Ergo: hou dat even in de gaten en/of zoek even uit hoe dat anno 2017 precies zit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169585865
Heb je een plek om de auto op te slaan?
Een geschorste auto mag niet op de openbare weg staan. (bron)

Persoonlijk zou ik de auto verkopen. Een jaar stilstaan is voor geen enkele auto goed.
  maandag 20 maart 2017 @ 08:21:24 #10
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_169644688
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 01:50 schreef Fer het volgende:
Leaseauto zakelijk rijden, geen bijtelling en de eigen auto voor prive gebruiken.
is een idee echter ben ik voor mijn lease auto maar netto 150 euro kwijt (is nog 14%) en mijn huidige auto al 210 enkel voor verzekering en belasting.
A man's got to do what a man's got to do
  maandag 20 maart 2017 @ 08:24:11 #11
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_169644713
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 01:56 schreef Geralt het volgende:
Ik zou schorsen. Dat kost nagenoeg niets.

Hou er overigens wel rekening mee dat als je geen auto op naam hebt meer dan een X tijd dat al je opgebouwde noclaim korting komt te vervallen.

Alleen al daarom zou het handig zijn dat ding gewoon te schorsen voor die paar centen wat dat kost.

Geen idee hoelang dat nu is; 10 jaar geleden ofzo was dat 1 jaar. Heb destijds moeten lullen als brugman om mn opgebouwde noclaim weer te krijgen nadat ik de lease inleverde en prive ging rijden. Ben toen zelfs over moeten stappen terug naar mn oude verzekering, die waren de enige die me m'n noclaim wilde laten behouden, maar dan moest ik wel een royementsverklaring kunnen overleggen van de leasemaatschappij. Hoop gezeik dus. Ergo: hou dat even in de gaten en/of zoek even uit hoe dat anno 2017 precies zit.
ik heb dit inderdaad ook gelezen. In de papieren bij mij stond na 3 jaar komt alles te vervallen.
na lange tijd van lease kan je bij de lease maatschappij een document opvragen waar je schades in staan. De verzekering kan je hiermee een algemene korting of no claim korting geven maar zijn dit niet verplicht...

maar ja dat is geen reden voor mij om niet een lease te rijden. Mocht ik hem gaan schorsen is dat denk ik maar voor een korte periode om enkel te kijken of ik de baan wil houden.

Daarnaast kan ik mijn huidige auto ook te koop zetten voor het bedrag wat ik er voor betaald heb om te kijken of hij het nog oplevert (of in de buurt komt. Aanbieden kan nooit kwaad volgens mij.


quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:07 schreef Rijssiej het volgende:
Heb je een plek om de auto op te slaan?
Een geschorste auto mag niet op de openbare weg staan. (bron)

Persoonlijk zou ik de auto verkopen. Een jaar stilstaan is voor geen enkele auto goed.
bedankt!
Ik moet ook nog een plekje zoeken waar ik hem kwijt kan inderdaad :)
Nu zal dat waarschijnlijk wel bij mijn vader kunnen, maar dat moet hij ook maar willen.
A man's got to do what a man's got to do
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')