abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174940647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Vermijd je ook echt evenementen enzo? Of ben je er geowon niet in geÔnteresseerd?
Ik vermijd ze omdat ik een paniekstoornis heb en grote groepen mensen eng vind. Bovendien vind ik harde geluiden gewoon niet tof.
Mon 'en!
pi_174946614
@crusndie: inmiddels is het weer min of meer normaal gelukkig. Grappig dat ik dat zo benoem, een half jaar geleden kon ik het nauwelijks verdragen... je went er dus echt aan. Morgen krijg ik zogenaamde open oorstukjes aan de hoorapparaten,hopelijk is het daarmee beter.

@bloemkool:ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat de verkeerde automatische reactie is t.o.v.tinnitus. Kun je daar iets over vertellen?
pi_174947412
Ik zat al tegen een gehoortoestel aan te hikken en nu durf ik helemaal niet meer :')
NARF
pi_175002200
Inmiddels heb ik nieuwe oorstukjes gekregen, die zijn open en laten dus veel meer geluid van buiten door. Een verademing bij de dichte die ik eerst had. Ik kan ook weer gewoon iemand horen aan de telefoon. Aan het digitale horen met hoortoestellen moet ik nog wennen maar mijn tinnitus gedraagt zich nu weer 'normaal' (helaas heb ik vandaag wel een hele slechte dag, een centrifuge op volle toeren, hopelijk is dat morgen weer wat beter).
pi_175136472
Hi mensen,

Beetje paniek hier: afgelopen zaterdag ben ik de kroeg in geweest voor zo'n 2 uurtjes. De muziek stond hier hard dus had ik mijn oordoppen in. Toen ik zondag avond in bed lag merkte ik dat ik naast mijn huidige piep, er een scherpe toon bij had gekregen, die ik tot heden nog bemerk. Nu vraag ik mij af: komt dit bekend voor bij jullie mede lotgenoten? En heb je als tinnitus patiŽnt meer kans op vererging van klachten?

Alvast bedankt voor uw reactie!
pi_175138271
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:19 schreef Mus9 het volgende:
Hi mensen,

Beetje paniek hier: afgelopen zaterdag ben ik de kroeg in geweest voor zo'n 2 uurtjes. De muziek stond hier hard dus had ik mijn oordoppen in. Toen ik zondag avond in bed lag merkte ik dat ik naast mijn huidige piep, er een scherpe toon bij had gekregen, die ik tot heden nog bemerk. Nu vraag ik mij af: komt dit bekend voor bij jullie mede lotgenoten? En heb je als tinnitus patiŽnt meer kans op vererging van klachten?

Nog even afwachten, maar ik ben bang dat je de lul bent. Maar let wel, het gaat wennen. Als het tinnitus is staan je een paar slechte weken met weinig slaap te wachten. Even naar de dokter zodat die slaappillen voor kan schrijven. Wie weet gaat het over, maar als het langer dan een maand duurt dan zou ik zeggen welkom bij de club. Als je verder vragen hebt over hoe ik er mee omga of tips wil mag je me altijd een DM sturen trouwens.
pi_175140524
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:19 schreef Mus9 het volgende:
Hi mensen,

Ik heb nu 4 weken cognitieve gedragstherapie gehad en daaruit blijkt dat het doemdenken 95% van het probleem Tinnitus is, lang verhaal kort. Uiteraard kan een gehoorbeschadiging leiden tot een tinnitus, maar het voornaamste probleem is hoe je om gaat met het feit dat je een geluid hoort.

Ik hoor atm ook gewoon een geluid, maar stoor me er niet meer/veel minder aan.

Dus ik ben niet bang dat je de lul bent, maar probeer er niet te bang voor te zijn.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175142599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:21 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Ik heb nu 4 weken cognitieve gedragstherapie gehad en daaruit blijkt dat het doemdenken 95% van het probleem Tinnitus is, lang verhaal kort. Uiteraard kan een gehoorbeschadiging leiden tot een tinnitus, maar het voornaamste probleem is hoe je om gaat met het feit dat je een geluid hoort.

Ik hoor atm ook gewoon een geluid, maar stoor me er niet meer/veel minder aan.

Dus ik ben niet bang dat je de lul bent, maar probeer er niet te bang voor te zijn.
Ja, ik bedoelde met 'de lul' dus het feit dat de kans groot is dat ie tinnitus heeft. Maar idd, hoe je ermee omgaat is heel belangrijk. Maar het begin is gewoon even klote, na de eerste keer op eigen kracht goed slapen gaat het zeker beter.
pi_175143250
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:34 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde met 'de lul' dus het feit dat de kans groot is dat ie tinnitus heeft. Maar idd, hoe je ermee omgaat is heel belangrijk. Maar het begin is gewoon even klote, na de eerste keer op eigen kracht goed slapen gaat het zeker beter.
Jup en die benadering is zoooo belangrijk. De tinnitus is een angstreactie op geluid van je (onder)bewustzijn. Heb je minder angst voor geluid, zal de tinnitus ook minder worden. En dat is oefenen oefenen oefenen...

Maar hierbij blijft dat ik ook de tinnitus af en toe nog steeds tering irritant vind, kan het echter nu beter relativeren.
pi_175157735
Ja ik heb al ruim een jaar tinnitus, alleen is hier dus een toon bijgekomen en de piep is luider geworden, ondanks dat ik gehoorberscherming droeg in de kroeg. Ik vroeg mij dus af of tinnitus zomaar erger kan worden of dat wij tinnitus patiŽnten meer kans op vergering hebben. Aangezien de overige 99% kroegleden daar zonder gehoorbescherming staan, maar ik niet denk dat zij allemaal wakker zijn geworden met een piep.

Gaan jullie nog uit ondanks tinnitus? En gebruik je dan gehoorberscherming?
pi_175158427
Ik ga nog steeds naar concerten ja, droeg al oordoppen en draag ze nog steeds.
NARF
pi_175198827
Ik dacht eigenlijk dat de piep niet luider kan worden, dat je alleen kan ervaren dat ie harder gaat.

Ik heb nog geen gehoorbescherming gekocht, ga zelden uit.
pi_175205060
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 17:25 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat de piep niet luider kan worden, dat je alleen kan ervaren dat ie harder gaat.

Ik heb nog geen gehoorbescherming gekocht, ga zelden uit.
Jup, het gaat om het ervaren van de piep.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')