abonnement Unibet Coolblue
pi_174940647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Vermijd je ook echt evenementen enzo? Of ben je er geowon niet in geïnteresseerd?
Ik vermijd ze omdat ik een paniekstoornis heb en grote groepen mensen eng vind. Bovendien vind ik harde geluiden gewoon niet tof.
Mon 'en!
pi_174946614
@crusndie: inmiddels is het weer min of meer normaal gelukkig. Grappig dat ik dat zo benoem, een half jaar geleden kon ik het nauwelijks verdragen... je went er dus echt aan. Morgen krijg ik zogenaamde open oorstukjes aan de hoorapparaten,hopelijk is het daarmee beter.

@bloemkool:ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat de verkeerde automatische reactie is t.o.v.tinnitus. Kun je daar iets over vertellen?
pi_174947412
Ik zat al tegen een gehoortoestel aan te hikken en nu durf ik helemaal niet meer :')
Tap tap tap
pi_175002200
Inmiddels heb ik nieuwe oorstukjes gekregen, die zijn open en laten dus veel meer geluid van buiten door. Een verademing bij de dichte die ik eerst had. Ik kan ook weer gewoon iemand horen aan de telefoon. Aan het digitale horen met hoortoestellen moet ik nog wennen maar mijn tinnitus gedraagt zich nu weer 'normaal' (helaas heb ik vandaag wel een hele slechte dag, een centrifuge op volle toeren, hopelijk is dat morgen weer wat beter).
pi_175136472
Hi mensen,

Beetje paniek hier: afgelopen zaterdag ben ik de kroeg in geweest voor zo'n 2 uurtjes. De muziek stond hier hard dus had ik mijn oordoppen in. Toen ik zondag avond in bed lag merkte ik dat ik naast mijn huidige piep, er een scherpe toon bij had gekregen, die ik tot heden nog bemerk. Nu vraag ik mij af: komt dit bekend voor bij jullie mede lotgenoten? En heb je als tinnitus patiënt meer kans op vererging van klachten?

Alvast bedankt voor uw reactie!
pi_175138271
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:19 schreef Mus9 het volgende:
Hi mensen,

Beetje paniek hier: afgelopen zaterdag ben ik de kroeg in geweest voor zo'n 2 uurtjes. De muziek stond hier hard dus had ik mijn oordoppen in. Toen ik zondag avond in bed lag merkte ik dat ik naast mijn huidige piep, er een scherpe toon bij had gekregen, die ik tot heden nog bemerk. Nu vraag ik mij af: komt dit bekend voor bij jullie mede lotgenoten? En heb je als tinnitus patiënt meer kans op vererging van klachten?

Alvast bedankt voor uw reactie!
Nog even afwachten, maar ik ben bang dat je de lul bent. Maar let wel, het gaat wennen. Als het tinnitus is staan je een paar slechte weken met weinig slaap te wachten. Even naar de dokter zodat die slaappillen voor kan schrijven. Wie weet gaat het over, maar als het langer dan een maand duurt dan zou ik zeggen welkom bij de club. Als je verder vragen hebt over hoe ik er mee omga of tips wil mag je me altijd een DM sturen trouwens.
pi_175140524
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:19 schreef Mus9 het volgende:
Hi mensen,

Beetje paniek hier: afgelopen zaterdag ben ik de kroeg in geweest voor zo'n 2 uurtjes. De muziek stond hier hard dus had ik mijn oordoppen in. Toen ik zondag avond in bed lag merkte ik dat ik naast mijn huidige piep, er een scherpe toon bij had gekregen, die ik tot heden nog bemerk. Nu vraag ik mij af: komt dit bekend voor bij jullie mede lotgenoten? En heb je als tinnitus patiënt meer kans op vererging van klachten?

Alvast bedankt voor uw reactie!
Ik heb nu 4 weken cognitieve gedragstherapie gehad en daaruit blijkt dat het doemdenken 95% van het probleem Tinnitus is, lang verhaal kort. Uiteraard kan een gehoorbeschadiging leiden tot een tinnitus, maar het voornaamste probleem is hoe je om gaat met het feit dat je een geluid hoort.

Ik hoor atm ook gewoon een geluid, maar stoor me er niet meer/veel minder aan.

Dus ik ben niet bang dat je de lul bent, maar probeer er niet te bang voor te zijn.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175142599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:21 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Ik heb nu 4 weken cognitieve gedragstherapie gehad en daaruit blijkt dat het doemdenken 95% van het probleem Tinnitus is, lang verhaal kort. Uiteraard kan een gehoorbeschadiging leiden tot een tinnitus, maar het voornaamste probleem is hoe je om gaat met het feit dat je een geluid hoort.

Ik hoor atm ook gewoon een geluid, maar stoor me er niet meer/veel minder aan.

Dus ik ben niet bang dat je de lul bent, maar probeer er niet te bang voor te zijn.
Ja, ik bedoelde met 'de lul' dus het feit dat de kans groot is dat ie tinnitus heeft. Maar idd, hoe je ermee omgaat is heel belangrijk. Maar het begin is gewoon even klote, na de eerste keer op eigen kracht goed slapen gaat het zeker beter.
pi_175143250
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:34 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde met 'de lul' dus het feit dat de kans groot is dat ie tinnitus heeft. Maar idd, hoe je ermee omgaat is heel belangrijk. Maar het begin is gewoon even klote, na de eerste keer op eigen kracht goed slapen gaat het zeker beter.
Jup en die benadering is zoooo belangrijk. De tinnitus is een angstreactie op geluid van je (onder)bewustzijn. Heb je minder angst voor geluid, zal de tinnitus ook minder worden. En dat is oefenen oefenen oefenen...

Maar hierbij blijft dat ik ook de tinnitus af en toe nog steeds tering irritant vind, kan het echter nu beter relativeren.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175157735
Ja ik heb al ruim een jaar tinnitus, alleen is hier dus een toon bijgekomen en de piep is luider geworden, ondanks dat ik gehoorberscherming droeg in de kroeg. Ik vroeg mij dus af of tinnitus zomaar erger kan worden of dat wij tinnitus patiënten meer kans op vergering hebben. Aangezien de overige 99% kroegleden daar zonder gehoorbescherming staan, maar ik niet denk dat zij allemaal wakker zijn geworden met een piep.

Gaan jullie nog uit ondanks tinnitus? En gebruik je dan gehoorberscherming?
pi_175158427
Ik ga nog steeds naar concerten ja, droeg al oordoppen en draag ze nog steeds.
Tap tap tap
pi_175198827
Ik dacht eigenlijk dat de piep niet luider kan worden, dat je alleen kan ervaren dat ie harder gaat.

Ik heb nog geen gehoorbescherming gekocht, ga zelden uit.
pi_175205060
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 17:25 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat de piep niet luider kan worden, dat je alleen kan ervaren dat ie harder gaat.

Ik heb nog geen gehoorbescherming gekocht, ga zelden uit.
Jup, het gaat om het ervaren van de piep.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175497493
Nou, na een tijdje relatieve rust - ik kon het aardig verdragen/negeren - speelt het lawaai nu weer de hoofdrol in mijn hoofd. Alsof orkaan Irma zich daar gevestigd heeft. Gecombineerd met een generator en/of een zoemtoon. Daarnaast hoor ik opeens ook een echo van mijn eigen stem. Erg moeilijk om daar nu allemaal weer mee om te gaan.

Ik ben wel naar twee concerten geweest afgelopen weken. Daar heb ik met een decibelmeter (app op mn tfn) het geluid in de gaten gehouden. Gehoorbescherming bij de hand maar niet gebruikt. Wel mn hoorapparaten op laagste volume gezet (dan zijn ze bijna uit). Geluidssterkte was gemiddeld 70 bij het ene concert en 72 bij het andere. Daarna is de tinnitus even erger geworden maar ook weer wat afgezakt. Nu gisteren Sinterklaas gevierd en daarbij hebben we heel hard gelachen en gezongen. Bingo: tinnitus op volle kracht. Eén ding is zeker: je verveelt je nooit met tinnitus. Geen dag is hetzelfde....

[ Bericht 0% gewijzigd door Septinus op 05-12-2017 17:37:05 ]
pi_175520347
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:14 schreef Septinus het volgende:
@crusndie: inmiddels is het weer min of meer normaal gelukkig. Grappig dat ik dat zo benoem, een half jaar geleden kon ik het nauwelijks verdragen... je went er dus echt aan. Morgen krijg ik zogenaamde open oorstukjes aan de hoorapparaten,hopelijk is het daarmee beter.

@bloemkool:ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat de verkeerde automatische reactie is t.o.v.tinnitus. Kun je daar iets over vertellen?
Een wat late reactie en het is hierboven al genoemd: hoe gedraag je je tegenover tinnitius?
Direct negatief heeft een foute en steeds erger wordende uitwerking.
Je moet er neutraal of positief naar kijken. Dan ga je er beter mee om.
Al lukt dat niet altijd.
Maar daar moet je mee oefenen en bewust van worden
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175531221
Dank je wel voor de reactie! Echt positief ernaar kijken lukt niet zo makkelijk. Neutraal wel, steeds vaker ook. Maar ik merk dat ik zodra het weer erger wordt in de valkuil trap van het negatieve ervaren. Gelukkig kom ik er steeds meer achter dat het altijd wel weer afneemt, het geluid, en dan is het direct ook veel beter te verdragen zodat ik er dan wel neutraal naar kan kijken (luisteren beter gezegd). Er zijn ook dagen dat ik bijna vergeet dat ik het heb....Ik heb gelezen dat je gemiddeld genomen anderhalf jaar nodig hebt om eraan te wennen. Dan zit ik nu op de helft. Wat het heel lastig maakt is dat het steeds verandert en er steeds iets anders bijkomt. Heb ik het ene net zo'n beetje onder de knie komt er weer een echo van mijn eigen stem bij. Tja.

Heeft die therapie jou geholpen ermee om te leren gaan? Of had je het achteraf ook zelf wel af gekund? Als ik wil kan ik in Groningen wel begeleiding krijgen bij het UMCG, maar dat heb ik tot nu toe afgehouden.
pi_175537584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:48 schreef Septinus het volgende:

Heeft die therapie jou geholpen ermee om te leren gaan? Of had je het achteraf ook zelf wel af gekund? Als ik wil kan ik in Groningen wel begeleiding krijgen bij het UMCG, maar dat heb ik tot nu toe afgehouden.
De therapie heeft geholpen om er anders mee om te gaan. Er meer van te weten te komen en te zien hoe de psychologen hiermee om gaan.
Tevens was er nog een audioloog en bewegingstherapeut bij betrokken.
Ik ben er niet vanaf en soms als ik moe ben dan kan ik er ook slecht tegen. Maar ik zou het zo weer doen. Het koste me wat tijd maar ik ben wel weer beter geïnformeerd, geholpen en heb weer wat over mezelf geleerd. Tevens waren de oefeningen nuttig. Dus gewoon doen als het kan. Je wordt er allicht wat wijzer van en anders kun je er altijd mee stoppen. Een ding is wel belangrijk: je moet ervoor open staan en meedoen. Anders heeft het geen zin.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175538393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:37 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

De therapie heeft geholpen om er anders mee om te gaan. Er meer van te weten te komen en te zien hoe de psychologen hiermee om gaan.
Tevens was er nog een audioloog en bewegingstherapeut bij betrokken.
Ik ben er niet vanaf en soms als ik moe ben dan kan ik er ook slecht tegen. Maar ik zou het zo weer doen. Het koste me wat tijd maar ik ben wel weer beter geïnformeerd, geholpen en heb weer wat over mezelf geleerd. Tevens waren de oefeningen nuttig. Dus gewoon doen als het kan. Je wordt er allicht wat wijzer van en anders kun je er altijd mee stoppen. Een ding is wel belangrijk: je moet ervoor open staan en meedoen. Anders heeft het geen zin.
Helemaal waar: je moet er voor open staan.

Ik heb in die 6 weken heel erg veel geleerd (ook over mezelf). Het heeft mijn 'paradigma', dus hoe ik over mijn piep dacht, volledig veranderd. Het begon al met gehoorschade: die valt bij mij enorm mee. De manier waarop ze de Tinnitus uitleggen en aangeven dat het voornamelijk een probleem is dat 'tussen je oren' zit heeft mij al enorm geholpen.

Daarnaast helpen de oefeningen je om de negatieve associatie van de Tinnitus af te halen en om te zetten in iets 'neutraals'.

De metafoor die wordt gebruikt is de volgende: op het moment dat je aan je voeten in je schoenen denkt, voel je je voeten in je schoenen zitten. Dat vind je op dat moment even irritant, maar dat vergeet je heel snel weer omdat je geen negatieve waarde hecht aan je schoenen en voeten. Maar je kan, als je je er bewust van bent, je voeten/schoenen de hele tijd waarnemen. Hetzelfde geldt voor je Tinnitus: vind je die niet meer stom, zal je hem ook minder waarnemen en sneller vergeten.

Wat bij mij ook enorm heeft geholpen is het blootstellen: dus het in rust luisteren naar je piep en daaropvolgend ademhalingsoefeningen.

Maar goed, ik zou als je genoeg vrij kan krijgen (het kan ook ziekteverlof zijn, zoals in mijn geval) het iedereen aanraden. Maar je moet er wel voor open staan..
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175572299
@MrJorn en Bloemkool: heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Daar heb ik echt veel aan! ^O^

In januari heb ik weer een afspraak in het umcg en zal ik met hen de mogelijkheden bespreken. Ik neem tenminste aan dat zij kunnen verwijzen aangezien ze zelf niet zo'n uitgebreide therapie aanbieden. Jullie hebben allebei bij Adelante gezeten toch? Hoe vaak moet je daarnaartoe? Niet helemaal naast de deur voor mij vanuit Groningen, maar ik heb het er wel voor over! Er zal trouwens wel een wachtlijst zijn denk ik....
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:58:32 #220
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_175584247
Hallo, ik ben nieuw hier, en nogal bang, en aangezien hier nogal wat ervaringsdeskundigen zitten, heb ik een aantal vragen.

Ik heb de afgelopen maanden een aantal concerten gehad, bij de eerste kreeg ik een gehoorsbeschermer te diep in m'n linker oor, welke er op de eerste hulp met een pincet is uitgehaald, op de andere twee droeg ik betere oordoppen, echter kreeg ik na eentje alsnog een doof/verlamd gevoel in mijn linker oor, dit was de dag erna wel weer weg, dus ging ik er vanuit dat het niks had aangericht, dit was in oktober overigens.

Echter heb ik sinds zes weken geleden wel last van een soort hyperacusis, ik ben gevoelig voor harde geluiden, het is niet dat ze pijn doen, maar meer dat het onplezierig voelt.
Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, welke zei dat er wat vocht achter mijn trommelvlies zat, en dat de klachten veroorzaakte, met neusspray naar huis gestuurd, echter werd het niet beter.
Weer naar de dokter, zelfde verhaal, ookal had ik hierbij ook al pijn bij mijn klieren, mijn voorhoofd, gloeiende oren en achter mijn ogen, weer vocht achter het trommelvlies, weer een andere neusspray, nu hoef ik pas over 6 weken terug te komen, door enig aandringen ook een gehoortest gedaan.
Echter is er vorige week ook een piep begonnen in mijn linker oor, dezelfde toon, op verschillende volumes, hierbij gloeit dit oor ook extreem.

Hier komt dus mijn vraag, hoe hoog schatten jullie de kans dat ik deze druk, pijn en piep voor de rest van mijn leven houd? En kan vocht achter de trommelvliezen echt al deze klachten veroorzaken?

Alvast bedankt!
pi_175584369
Dat kunnen we niet inschatten maar daar moet je niet van uit gaan. Vooral blijven blootstellen aan geluiden en doorgaan met je leven.

Als je het geluid bewust waarneemt gewoon rustig naar gaan luisteren en proberen tegelijkertijd rustig te ademen.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175584407
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:29 schreef Septinus het volgende:
@MrJorn en Bloemkool: heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Daar heb ik echt veel aan! ^O^

In januari heb ik weer een afspraak in het umcg en zal ik met hen de mogelijkheden bespreken. Ik neem tenminste aan dat zij kunnen verwijzen aangezien ze zelf niet zo'n uitgebreide therapie aanbieden. Jullie hebben allebei bij Adelante gezeten toch? Hoe vaak moet je daarnaartoe? Niet helemaal naast de deur voor mij vanuit Groningen, maar ik heb het er wel voor over! Er zal trouwens wel een wachtlijst zijn denk ik....
Ja, ik heb bij Adelante gezeten (net als Bloemkool) en we hebben meegedaan aan een wetenschappelijk onderzoek.

Maar, ik heb nog steeds, bijvoorbeeld vandaag, ook minder goede dagen.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  vrijdag 8 december 2017 @ 21:15:41 #223
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_175584954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 21:01 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Dat kunnen we niet inschatten maar daar moet je niet van uit gaan. Vooral blijven blootstellen aan geluiden en doorgaan met je leven.

Als je het geluid bewust waarneemt gewoon rustig naar gaan luisteren en proberen tegelijkertijd rustig te ademen.
Bedankt voor je snelle reactie!
Niet van uit gaan dat het blijvend is? Of dat het vocht achter het trommelvlies/oorontsteking (dat denk ik namelijk) deze klachten veroorzaakt?

Bedankt voor de tips, met een angststoornis die ik heb is het wel eens wat lastig om de rust te bewaren
pi_175593839
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 21:15 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle reactie!
Niet van uit gaan dat het blijvend is? Of dat het vocht achter het trommelvlies/oorontsteking (dat denk ik namelijk) deze klachten veroorzaakt?

Bedankt voor de tips, met een angststoornis die ik heb is het wel eens wat lastig om de rust te bewaren
Het medische deel heb ik absoluut geen verstand van en ga ik dus ook niets over zeggen.

Maar ik kan je wel tips geven vanuit mijn ervaring als tinnituspatient..
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175646703
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 21:15 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle reactie!
Niet van uit gaan dat het blijvend is? Of dat het vocht achter het trommelvlies/oorontsteking (dat denk ik namelijk) deze klachten veroorzaakt?

Bedankt voor de tips, met een angststoornis die ik heb is het wel eens wat lastig om de rust te bewaren
Aannames zijn niet handig, ofwel: Assumption is the mother of all fuckups.
Je kunt beter met je dokter overleggen en hun raad opvolgen zolang niet duidelijk is wat je precies hebt.
Geen idee wat je angststoornis triggert maar ook daar kun je mee leren omgaan of vanaf komen.
Je moet zoeken naar mogelijkheden/verbeteringen/veranderingen en niet alleen kijken naar de problemen :) (Hier zit nog een persoonlijk verhaal achter maar dat laat ik even weg, maar dit is wel iets om je bewust van te zijn)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:29 schreef Septinus het volgende:
@MrJorn en Bloemkool: heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Daar heb ik echt veel aan! ^O^

In januari heb ik weer een afspraak in het umcg en zal ik met hen de mogelijkheden bespreken. Ik neem tenminste aan dat zij kunnen verwijzen aangezien ze zelf niet zo'n uitgebreide therapie aanbieden. Jullie hebben allebei bij Adelante gezeten toch? Hoe vaak moet je daarnaartoe? Niet helemaal naast de deur voor mij vanuit Groningen, maar ik heb het er wel voor over! Er zal trouwens wel een wachtlijst zijn denk ik....
Mijn huisarts heeft me naar Adelante verwezen dat was zo gebeurd.
Als je wil weten hoe en wat kun je ze het beste even bellen om te vragen of er nog plek is en wanneer. Het is inderdaad niet naast de deur en ik vermoed dat de agenda die ze erop na houden nog hetzelfde is: 3x per week 4wkn en 2x per week in de laatste twee weken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bloemkool op 11-12-2017 15:43:42 ]
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175662182
@bloemkool: bedankt.Ik ga het overleggen.

Nu heb ik een ander probleem:heb vandaag een zware verkoudheid gekregen, dat wil zeggen, erge keelpijn en een verkoudheid die door gaat zetten. Maandag volgende week ga ik met 8 personen een lange vliegreis maken. Iemand enig idee hoe dat werkt voor tinnitus? Ik ga natuurlijk goed neusdruppels gebruiken van tevoren maar hoe het voor mijn oren zal zijn, ik heb al gehoorschade...
In september heb ik een kortere vliegreis gemaakt, zonder problemen, maar toen was ik niet verkouden...
pi_175663743
Is de therapie bij adelante anders dan bij de ggmd bijvoorbeeld? Ik kan ggmd cursus in Groningen volgen.

Ik ben sinds 2 nachten met slaapmedicatie gestopt en slaap nauwelijks :') eerste nacht helemaal niet. Met slaapmedicatie maar 4 uurtjes.
pi_175664311
Eerder in dit topic werd dit onderzoek geplaatst:

http://mixmag.net/read/sc(...)nitus-with-mdma-news

Onlangs heb ik een aantal keer ~25mg MDMA tot me genomen om de effecten te observeren. De eerste keer merkte ik niks. De volgende dag heb ik twee keer eenzelfde portie genomen, ongeveer twee uur tussen elkaar in. De threshold van dit middel ligt rond de 40mg. Behalve dat ik van de laatste hit een tikkeltje vaag werd, kon ik helaas geen verandering waarnemen. Het leek weliswaar meer afwezig, maar door het effect van het middel niet praktisch inzetbaar.

Ik heb elders gelezen dat een dosering van 300mg bij Shulgin de T volledig weg nam. Het is ook iets dat door meer mensen op het internet wordt beaamt. Ik kan er even geen bron bij vinden, volgens mij staat het in Pihkal, of anders elders gequote.

300mg lijkt mij geen gezonde dosering en ik zou bij zulke getallen sneller bang zijn voor neurotoxische schade. Gezien de aard van het middel ook geen praktische overweging om permanent van je T af te komen en de kater achteraf zou het tijdelijk nog eens erger kunnen maken.

Wel wordt het middel tijdens therapie wel eens toegepast om mensen met PTSD te helpen en zou het misschien gunstig zijn eens in die hoek te zoeken, voor wie het interessant vind. Raadpleeg de bijsluiter!

[ Bericht 2% gewijzigd door Faazz op 12-12-2017 09:30:14 ]
pi_175664410
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:29 schreef Septinus het volgende:
@MrJorn en Bloemkool: heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Daar heb ik echt veel aan! ^O^

In januari heb ik weer een afspraak in het umcg en zal ik met hen de mogelijkheden bespreken. Ik neem tenminste aan dat zij kunnen verwijzen aangezien ze zelf niet zo'n uitgebreide therapie aanbieden. Jullie hebben allebei bij Adelante gezeten toch? Hoe vaak moet je daarnaartoe? Niet helemaal naast de deur voor mij vanuit Groningen, maar ik heb het er wel voor over! Er zal trouwens wel een wachtlijst zijn denk ik....
Oh en ik zat in een Airbnb naast Adelante ipv op en neer te reizen vanuit Groningen. Vind het tot nu toe de tijd- en geldsinvestering nog steeds meer dan waard.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175666991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:13 schreef Septinus het volgende:
@bloemkool: bedankt.Ik ga het overleggen.

Nu heb ik een ander probleem:heb vandaag een zware verkoudheid gekregen, dat wil zeggen, erge keelpijn en een verkoudheid die door gaat zetten. Maandag volgende week ga ik met 8 personen een lange vliegreis maken. Iemand enig idee hoe dat werkt voor tinnitus? Ik ga natuurlijk goed neusdruppels gebruiken van tevoren maar hoe het voor mijn oren zal zijn, ik heb al gehoorschade...
In september heb ik een kortere vliegreis gemaakt, zonder problemen, maar toen was ik niet verkouden...
Nu heb ik geen gehoorschade wat ook uit de test gebleken is.
Dus ik kan niet zeggen of de vliegreis daar in jouw geval iets aan zou kunnen verslechteren.
Voor mijn Tinnitus deed het vliegen, de laatste keer retour Amsterdam - Seattle, helemaal niks. Dat waren bij elkaar 20u en dat was de 4e keer al. Ik heb ondertussen wel een Bose noise cancelling hoofdtelefoon gekocht die het wat relaxter maakt om naar film en muziek te luisteren in het vliegtuig. Verder klinkt het niet harder tijdens het vliegen of heb ik er daarna niet meer last van of wat dan ook.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175667091
Ik heb sinds februari last van dat gesuis in mijn linkeroor.
Tot nu toe heb ik twee keer een gehoortest gedaan. waarbij er wat schade is gebleken.Maar gelukkig wordt mijn gehoor niet minder.
Ik heb begin januari een afspraak bij het audiologisch centrum hier in Amsterdam.
The Older I Get, The Better I Was
pi_175668632
quote:
Oh en ik zat in een Airbnb naast Adelante ipv op en neer te reizen vanuit Groningen. Vind het tot nu toe de tijd- en geldsinvestering nog steeds meer dan waard.
Goed idee! Qua kosten zal het niet veel uitmaken met elke keer een treinkaartje kopen.

quote:
Nu heb ik geen gehoorschade wat ook uit de test gebleken is.
Dus ik kan niet zeggen of de vliegreis daar in jouw geval iets aan zou kunnen verslechteren.
Voor mijn Tinnitus deed het vliegen, de laatste keer retour Amsterdam - Seattle, helemaal niks. Dat waren bij elkaar 20u en dat was de 4e keer al. Ik heb ondertussen wel een Bose noise cancelling hoofdtelefoon gekocht die het wat relaxter maakt om naar film en muziek te luisteren in het vliegtuig. Verder klinkt het niet harder tijdens het vliegen of heb ik er daarna niet meer last van of wat dan ook.
Nou, ik ga het gewoon proberen. Noise canceling op m'n hoofd, neusdruppels en bij stijgen en landen fly-fit earplugs in van Alpine. We zijn al zó lang bezig met de voorbereiding, ik laat me dit niet ontzeggen! :) Overigens hoor ik met mijn nieuwe hoorapparaatjes 100%, dat is echt super. Nog beter als je helemaal geen gehoorschade hebt natuurlijk ;) Maar ja, dat is nu eenmaal niet te beïnvloeden.

quote:
Is de therapie bij adelante anders dan bij de ggmd bijvoorbeeld? Ik kan ggmd cursus in Groningen volgen.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar....
pi_175669229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:24 schreef Septinus het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar....
De ggmd cursus ken ik niet dus of het anders is geen idee.
Bij Adelante gaat het ook om een onderzoek. Volgens mij onder iets meer dan 240 personen.
Daarvan wordt als het afgerond is ook documentatie gemaakt die gepubliceerd wordt.
En volgens mij waren er twee trajecten waarvan ik er dus een gehad heb zodat ze dingen kunnen vergelijken. De basis bij Adelante was leren omgaan met Tinnitus en af komen van het negatieve beeld dat je er automatisch aan geeft.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175689458
U heeft zich aangemeld bij GGMD inzake uw Tinnitus.
Onze psycholoog die het traject omgaan met Tinnitus uitvoert, gaat per 1 januari 2018 stoppen.
Wij zijn druk op zoek naar een nieuwe GZ psycholoog.

Ik kan u derhalve op de wachtlijst zetten en dat wij u maandelijks op de hoogte houden van de voortgang van het Tinnitustraject bij GGMD.
Naar verwachting gaat dit zeker enkele maanden duren.

Wilt u mij even aangeven of u op onze wachtlijst wilt komen te staan?
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu zit ik dus te denken over een cursus bij adelante, als dat een mogelijkheid is. Ik heb echt hulp nodig. Is adelante het proberen waard? En wat is hun idee erachter?
pi_175690871
Denken jullie dat er binnen 10 jaar een oplossing komt om het te onderdrukken of minder te laten worden? Heb er wel 100.000 euro of meer voor over :)
pi_175693317
@Benoves een oplossing zou mooi zijn maar dan ga je er waarschijnlijk van uit dat het lichamelijk is terwijl dat niet noodzakelijk waar is. Het meest eenvoudige wat je kunt doen is: Adelante bellen. Dan krijg je antwoord op je vragen en kun je beslissen of het de moeite waard is.
Naar mijn idee is zoiets het altijd waard aangezien je er beslist niet dommer van wordt. Het kost je enkel tijd en geld voor het reizen. Aangezien het om je gezondheid gaat mag dat niet direct een issue zijn. Maak anders een afspraak voor een kennismakingsgesprek of intake of iets dergelijks. Dan kun je daarna nog altijd beslissen of je verder wil.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175693819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:51 schreef Bloemkool het volgende:
@Benoves een oplossing zou mooi zijn maar dan ga je er waarschijnlijk van uit dat het lichamelijk is terwijl dat niet noodzakelijk waar is. Het meest eenvoudige wat je kunt doen is: Adelante bellen. Dan krijg je antwoord op je vragen en kun je beslissen of het de moeite waard is.
Naar mijn idee is zoiets het altijd waard aangezien je er beslist niet dommer van wordt. Het kost je enkel tijd en geld voor het reizen. Aangezien het om je gezondheid gaat mag dat niet direct een issue zijn. Maak anders een afspraak voor een kennismakingsgesprek of intake of iets dergelijks. Dan kun je daarna nog altijd beslissen of je verder wil.
quote:
Ik heb adelante gebeld. Ik moet een doorverwijzing hebben van de huisarts en kan dan waarschijnlijk meedoen aan het project. Wat is jullie ervaring hiermee? Mijn tinnitus (verschillende tonen) wisselt heel erg. Dat is wat mij erg onzeker maakt. Als ik 1 continue toon had was ik wat zelfverzekerder denk ik. Ik ben nu heel erg bang voor verergering. Ik heb gelezen dat het op den duur went, ondanks dat het geluid erg luid is :)
pi_175694063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:10 schreef Benoves het volgende:

Ik heb adelante gebeld. Ik moet een doorverwijzing hebben van de huisarts en kan dan waarschijnlijk meedoen aan het project. Wat is jullie ervaring hiermee? Mijn tinnitus (verschillende tonen) wisselt heel erg. Dat is wat mij erg onzeker maakt. Als ik 1 continue toon had was ik wat zelfverzekerder denk ik. Ik ben nu heel erg bang voor verergering. Ik heb gelezen dat het op den duur went, ondanks dat het geluid erg luid is :)
Bij Adelante halen ze de tonen niet weg, ze leren je er anders mee omgaan als je ze hoort.
Je staat er nu negatief bij stil en elke keer als je eraan denkt ben je met foute denkbeelden bezig.
Door de therapie bij Adelante leer je daar anders tegenaan kijken. Ik hoor nog steeds de piep en soms klinkt die harder en heb ik er meer last van maar het stoort me minder en ik ben er minder lang negatief mee bezig. Je krijgt daar oefeningen om te doen, je krijgt eens wat andere ideeën erover, andere gedachten als je ermee bezig bent, je gaat eens echt naar die tonen luisteren (in een verder compleet stile ruimte) en daar ga je mee aan de slag.
En misschien een beetje een lompe opmerking maar je moet er wel voor openstaan en gewoon alles meedoen. Als je dingen onzin vindt of niet serieus neemt dan is het zonde van je tijd.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175694151
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:20 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Bij Adelante halen ze de tonen niet weg, ze leren je er anders mee omgaan als je ze hoort.
Je staat er nu negatief bij stil en elke keer als je eraan denkt ben je met foute denkbeelden bezig.
Door de therapie bij Adelante leer je daar anders tegenaan kijken. Ik hoor nog steeds de piep en soms klinkt die harder en heb ik er meer last van maar het stoort me minder en ik ben er minder lang negatief mee bezig. Je krijgt daar oefeningen om te doen, je krijgt eens wat andere ideeën erover, andere gedachten als je ermee bezig bent, je gaat eens echt naar die tonen luisteren (in een verder compleet stile ruimte) en daar ga je mee aan de slag.
En misschien een beetje een lompe opmerking maar je moet er wel voor openstaan en gewoon alles meedoen. Als je dingen onzin vindt of niet serieus neemt dan is het zonde van je tijd.
Bedankt voor je reactie. Ik sta overal voor open op het moment. Heeft het jou goed geholpen?
pi_175694686
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:24 schreef Benoves het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik sta overal voor open op het moment. Heeft het jou goed geholpen?
Het heeft mij goed geholpen en ondanks de vrij dagen die het met gekost heeft zou ik het zo weer doen. Het zal nu tijd kosten om de dingen die ik daar opgepikt heb als normaal gedrag toe te passen. De tinnitus krijgt nu de aandacht die nodig is en niet meer als dat. Ook kijk ik er meestal neutraler naar dan dat ik steeds in de stress schiet al lukt het niet altijd. Als ik moe ben en een drukke dag gehad heb dan val ik ook nog wel eens terug in het automatische 'shit waarom heb ik dit en kom ik er niet vanaf' gedrag. Maar dat is minder vaak en korter dus het heeft me goed gedaan om hieraan mee te doen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175695560
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:24 schreef Benoves het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik sta overal voor open op het moment. Heeft het jou goed geholpen?
Ik zou het topic even teruglezen en de reacties van Bloemkool en mij lezen. Wij hebben allebei dezelfde behandeling gedaan en zijn er positief over :)

Oh en de soort piep maakt echt niet uit voor de behandeling.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175695809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:28 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Ik zou het topic even teruglezen en de reacties van Bloemkool en mij lezen. Wij hebben allebei dezelfde behandeling gedaan en zijn er positief over :)

Oh en de soort piep maakt echt niet uit voor de behandeling.
Dat vroeg ik nog bij Adelante hoe anderen die piep ervaren. En ze waren er nog geen twee met dezelfde piep tegen gekomen :) Het is voor iedereen anders.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175697883
Maakt het nog uit hoe je aan de piep bent gekomen? Gehoorschade door harde muziek of door andere omstandigheden?
Tap tap tap
pi_175699509
Klinkt erg positief! Ik ga morgen de huisarts bellen en vragen om een doorverwijzing.

Nog een vraag. Gistermiddag heb ik 1 kop koffie gehad en bijna meteen daarna kreeg ik een gigantische sis beetje pulserend. Vanmiddag was ik bij kennissen en heb ik 2 koppen koffie gehad, weer daarna een gigantische sis, nu nog steeds. Gister trok die in de avond een beetje weg, hopelijk vandaag ook. Beidde keren was ik van te voren vrij oké qua geluid.

Kan koffie tinnitus verergeren?
pi_175706797
Hebben jullie ook van die verschillende fases?
Ik heb nu een goede fase achter de rug, zeker 8 weken eigenlijk geen last van de piep gehad.
Was er natuurlijk wel maar alleen in bed hoorde ik hem en slapen was geen probleem.
Persoonlijk zou ik hier geen actie op ondernemen als het altijd zo was.

Nu sinds 2 dagen weer een hele hard piep, en ook echt in mijn hoofd in plaats van mijn oor.
Nu zou zo naar de bank gaan om 30K te lenen als er een oplossing was voor dat bedrag.
Het gaat uiteindelijk weer over in de ''goede'' fase maar de vraag is wanneer.

Kan het ook niet linken aan meer stress oid.

Overigens ga ik de test met MDMA niet doen, dat is de reden dat ik tinnitus heb gekregen 15 jaar geleden (na een zeer grove overdosering)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_175708276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:13 schreef CherryLips het volgende:
Maakt het nog uit hoe je aan de piep bent gekomen? Gehoorschade door harde muziek of door andere omstandigheden?
Nee.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175708286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:23 schreef Benoves het volgende:
Klinkt erg positief! Ik ga morgen de huisarts bellen en vragen om een doorverwijzing.

Nog een vraag. Gistermiddag heb ik 1 kop koffie gehad en bijna meteen daarna kreeg ik een gigantische sis beetje pulserend. Vanmiddag was ik bij kennissen en heb ik 2 koppen koffie gehad, weer daarna een gigantische sis, nu nog steeds. Gister trok die in de avond een beetje weg, hopelijk vandaag ook. Beidde keren was ik van te voren vrij oké qua geluid.

Kan koffie tinnitus verergeren?
Nee. Is niet bewezen.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_175712739
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:46 schreef junkiexp het volgende:
Hebben jullie ook van die verschillende fases?
Ik heb nu een goede fase achter de rug, zeker 8 weken eigenlijk geen last van de piep gehad.
Was er natuurlijk wel maar alleen in bed hoorde ik hem en slapen was geen probleem.
Persoonlijk zou ik hier geen actie op ondernemen als het altijd zo was.

Nu sinds 2 dagen weer een hele hard piep, en ook echt in mijn hoofd in plaats van mijn oor.
Nu zou zo naar de bank gaan om 30K te lenen als er een oplossing was voor dat bedrag.
Het gaat uiteindelijk weer over in de ''goede'' fase maar de vraag is wanneer.

Kan het ook niet linken aan meer stress oid.

Overigens ga ik de test met MDMA niet doen, dat is de reden dat ik tinnitus heb gekregen 15 jaar geleden (na een zeer grove overdosering)
Ja, zeker weten. Verschilt bij mij per dag/uur soms. Sommige dagen weinig last, en dan heel veel last. Wel meer goede dagen dan in het begin. Lijkt soms of het zomaar op komt zetten, zonder reden. Vannacht/vanochtend hele hoge piep en nu weer meer een achtergrond sis en morsecode piep. Ik hoop dat de goede periodes steeds langer worden :)
pi_175738453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:23 schreef Benoves het volgende:
Klinkt erg positief! Ik ga morgen de huisarts bellen en vragen om een doorverwijzing.

Nog een vraag. Gistermiddag heb ik 1 kop koffie gehad en bijna meteen daarna kreeg ik een gigantische sis beetje pulserend. Vanmiddag was ik bij kennissen en heb ik 2 koppen koffie gehad, weer daarna een gigantische sis, nu nog steeds. Gister trok die in de avond een beetje weg, hopelijk vandaag ook. Beidde keren was ik van te voren vrij oké qua geluid.

Kan koffie tinnitus verergeren?
Dat lijkt me niet een kopje of vijf kan ik wel eens drinken op een dag maar daar wordt het niet erger van. Het wordt erger als ik me er zelf (on)bewust aan zit te ergeren, als ik het hoor en me ertegen probeer te verzetten enz. Ofwel alles wat het maar negatief maakt en dan blijf je ermee zitten, duurt het langer etc.

Ik hoor meestal wel dezelfde toon, soms nog een tweede maar dat is meer uitzondering.
Er zijn wel periodes dat ik er beter of slechter tegen kan. Enige vreemde dat ik heb ontdekt is dat als ik op de fitness bezig ben ik de tinnitus bijna niet hoor, zelfs niet met de vingers in mijn oren zodat ik weinig omgevingsgeluid hoor.

@Benoves dat noemen ze 'monitoren'. Je geeft de tinnitus zoveel aandacht dat je vanalles hoort. Je bent toch ook niet elk uur aan het proberen te voelen of je voeten pijn doen in je schoenen? ;) Als je voor de therapie open staat dan lijkt me dat je daar wel wat aan gaat hebben. En ook daar, verwacht geen wonderen maar doe voor 100% mee en maak het mee.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175742521
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:47 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

@Benoves dat noemen ze 'monitoren'. Je geeft de tinnitus zoveel aandacht dat je vanalles hoort. Je bent toch ook niet elk uur aan het proberen te voelen of je voeten pijn doen in je schoenen? ;) Als je voor de therapie open staat dan lijkt me dat je daar wel wat aan gaat hebben. En ook daar, verwacht geen wonderen maar doe voor 100% mee en maak het mee.

Klopt, ik weet het. Ik heb al 5 jaar rugpijn en nekpijn en denk er amper aan. Op de een of andere manier kan ik dit hélemaal niet loslaten en denk ik er constant aan..... Ik heb de huisarts gebeld voor een doorverwijzing naar adelante. Deze wordt waarschijnlijk maandag geschreven.
pi_175745696
Geen zin om het hele topic door te ploegen, maar ik ga binnenkort ook voor het eerst vliegen sinds ik tinnitus heb. Iemand nog praktische tips, of hebben jullie er eigenlijk weinig last van gehad?
pi_175805080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:07 schreef ZuidGrens het volgende:
Geen zin om het hele topic door te ploegen, maar ik ga binnenkort ook voor het eerst vliegen sinds ik tinnitus heb. Iemand nog praktische tips, of hebben jullie er eigenlijk weinig last van gehad?
Mss een noise cancelling headphone maar het viel me zonder ook 100% mee (5 uur durende vlucht).

Zelf weer wat meer last, ik heb OCS/OCD dus het accepteren van T is voor mij iets moeilijker dan voor de "normale" mens. OCD is ook problematisch geworden toen ik T kreeg. Toen medicatie voor de OCD gekregen.. Omdat ik de T geaccepteerd had gestopt met de medicatie voor OCD..

Bleek niet zo slim dus weer die medicatie opbouwen, alle stress etc daaromheen zorgen voor een hardere piep (of ben me er gewoon meer bewust van...).
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_175817420
Ben jij dezelfde MatthijsDJ als van TT? Van de successtories?

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

pi_175817802
Ik kwam dit topic toevallig tegen, heb zelf geen last van tinnitus maar kwam wel een filmpje tegen waarmee je tijdelijk klachtenvrij schijnt te zijn (variërend van een paar tellen tot minutenlang).
Misschien dat iemand hier er iets aan heeft :)

Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_175817809
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:23 schreef Benoves het volgende:
Ben jij dezelfde MatthijsDJ als van TT? Van de successtories?

[..]

jup... kan straks hopelijk nummer 3 maken. Goede website TT trouwens
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_175820061
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik kwam dit topic toevallig tegen, heb zelf geen last van tinnitus maar kwam wel een filmpje tegen waarmee je tijdelijk klachtenvrij schijnt te zijn (variërend van een paar tellen tot minutenlang).
Misschien dat iemand hier er iets aan heeft :)

Aardig dat je dit post, maar dit werkt bij mij persoonlijk niet.

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Mss een noise cancelling headphone maar het viel me zonder ook 100% mee (5 uur durende vlucht).

Zelf weer wat meer last, ik heb OCS/OCD dus het accepteren van T is voor mij iets moeilijker dan voor de "normale" mens. OCD is ook problematisch geworden toen ik T kreeg. Toen medicatie voor de OCD gekregen.. Omdat ik de T geaccepteerd had gestopt met de medicatie voor OCD..

Bleek niet zo slim dus weer die medicatie opbouwen, alle stress etc daaromheen zorgen voor een hardere piep (of ben me er gewoon meer bewust van...).
Bedankt voor je antwoord. Wat vervelend, maar je weet in ieder geval waar het aan ligt..
pi_176305174
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik moet even m'n ei / vragen kwijt.

Ik heb sinds eind oktober last van een ruis en een piep in mijn oor, op die dag werd ik "s nachts ineens wakker en had gelijk het gevoel dat het mis was. Wat achteraf wel klopte :')

De volgende dag ben ik direct naar de huisarts gegaan met het de hoop dat er wat tegen mn trommelvlies aan zat, wat wel even te verhelpen zou zijn.
Uiteindelijk bij een KNO arts gekomen en Prednisolon gekregen. Dit hielp bij mij zeer duidelijk, toen heb ik tot tussen kerst en oud en nieuw in er redelijk goed mee om kunnen gaan.
Tot het ineens op 28-12 erger werd, ik had die week vrij en had daardoor natuurlijk alle stilte en tijd om er lekker naar te luisteren ^O^ .

Toen heb ik de volgende dag direct de dokter gebeld en gevraagd of ik nog zo'n stootkuur kon krijgen, dit kreeg ik alhoewel het een kleinere kuur was. Het resultaat wederom goed, niet helemaal weg maar acceptabel.

Nu is het zo dat ik een redelijk stressvol leventje heb, voornamelijk doordat ik stotter. Wanneer ik haper merk ik dat er druk op mijn linker oor kwam, ookal voor ik tinnitus had.

Afgelopen week merk ik dat ik mezelf helemaal in de stress jaag door bang te zijn dat het erger wordt en dat ik niet meer kan functioneren als deze "verergeringslijn" doorzet.
Aangezien ik volgende week 22 wordt heb ik hopelijk nog wel een aantal levensjaren voor de boeg.

M'n verhaal loopt niet echt richting een clue merk ik maar ik heb wel een aantal vragen.

Hebben jullie ook dat na een werkdag het erger is en in de loop van de avond iets afneemt?

Hoe gaan jullie om met de gedachte dat het erger kan worden? is dit uberhaupt een reele gedachte?

hebben jullie ook dat het geluid bijna per uur veranderd? Ik gebruik voor mn werk veel oordoppen, als tekenaar constructeur loop ik vaak even de productieruimte in om dingen in te meten etc.
Soms heeft de "sinus" ruis een tijdje pauze en soms is de constante lichte piep eventjes weg.

Ik las een artikel op Blendle dat 1,5 miljoen last hebben van tinnitus, maar wat is mijn niveau van tinnitus? is dit ergens te vergelijken?
Wanneer ik op kantoor ben en er wordt wat gepraat hier en daar heb ik soms zomaar dat ik het vergeet, maar als ik wil slapen is t vrij hard en irritant.

En als laatste; Hebben jullie trucjes om toch in slaap te komen? Een radio helpt bij mij niet echt aangezien ik me daar op ga focussen, wel helpt het mij om naast iemand te slapen doordat er altijd een beetje geluid bij komt kijken heb ik iets anders om op te letten.
Dit laatste werkt echt idioot goed, helaas heb ik geen vaste relatie. Wellicht toch maar eens op tinder kijken :R
pi_176309296
Ik heb het gelukkig alleen als ik erg moe ben, voornamelijk een vrij lage brom in m'n rechteroor. Beetje wat je hoort als iemand een droger aan heeft staan o.i.d.

Ik heb wel de nodige dancefeestjes zonder gehoorbescherming plus harde koptelefoonsessies achter de rug, of het daardoor komt geen idee, maar ben me nu wel bewust dat ik vanaf nu wel iets verstandiger met mijn oren moet omgaan. Verder verwacht ik niet dat het erger wordt, dat is het de afgelopen 5 jaar i.i.g. niet geworden, eigenlijk zolang ik me kan herinneren niet.
  maandag 8 januari 2018 @ 09:39:43 #259
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_176360277
Is er hier iemand die 's nachts tanden knarst en heeft zo'n bitje van de tandarts/orthodontist toen geholpen?
  maandag 8 januari 2018 @ 09:53:58 #260
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_176360469
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:39 schreef ZuidGrens het volgende:
Is er hier iemand die 's nachts tanden knarst en heeft zo'n bitje van de tandarts/orthodontist toen geholpen?
Ik heb jarenlang tanden geknarst, heb hier mijn halve gebit mee vernield :(
Heb jarenlang met een bitje geslapen, dit helpt wel, maar ook daar vreet je jezelf doorheen, dus af en toe moet je een nieuwe laten maken.
Wel even wennen in het begin, omdat je mond er iets van gaat openstaan, loopt het kwijl uit je mond :Y
  maandag 8 januari 2018 @ 09:57:11 #261
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_176360515
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:53 schreef GTIMk1 het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang tanden geknarst, heb hier mijn halve gebit mee vernield :(
Heb jarenlang met een bitje geslapen, dit helpt wel, maar ook daar vreet je jezelf doorheen, dus af en toe moet je een nieuwe laten maken.
Wel even wennen in het begin, omdat je mond er iets van gaat openstaan, loopt het kwijl uit je mond :Y
Haha oké, bij mij zijn alleen mijn hoektanden wat beschadigd. Maar heeft het bij jou ook geholpen tegen de tinnitus? Ga vanaf morgen met zo'n bitje aan de gang, zal hier in het topic updates posten. Heb al vaker gehoord en gelezen dat dit ook tinnitus kan veroorzaken (en verergeren)
  maandag 8 januari 2018 @ 10:01:43 #262
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_176360614
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:57 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Haha oké, bij mij zijn alleen mijn hoektanden wat beschadigd. Maar heeft het bij jou ook geholpen tegen de tinnitus? Ga vanaf morgen met zo'n bitje aan de gang, zal hier in het topic updates posten. Heb al vaker gehoord en gelezen dat dit ook tinnitus kan veroorzaken (en verergeren)
Tinnitus kan inderdaad veroorzaakt worden door problemen in het kaakgebied, maar volgens mij zijn er zo'n 400 verschillende oorzaken van tinnitus.

Bitje heeft mij mij niets geholpen bij de tinnitus. Wel eens over een crafta therapeut nagedacht? (ik wel, hielp helaas ook niet)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:40:38 #263
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_176386721
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:01 schreef GTIMk1 het volgende:

[..]

Tinnitus kan inderdaad veroorzaakt worden door problemen in het kaakgebied, maar volgens mij zijn er zo'n 400 verschillende oorzaken van tinnitus.

Bitje heeft mij mij niets geholpen bij de tinnitus. Wel eens over een crafta therapeut nagedacht? (ik wel, hielp helaas ook niet)
Ja, klopt. Nee, niet over nagedacht. Ben ook minder wanhopig dan voorheen, kan er voortaan goed mee omgaan en slapen gaat ook prima. Weliswaar met melatonine van de Etos, maar goed, als het werkt dan werkt het en dat is verder ook ongevaarlijk spul. Komende tijd kan en mag ik trouwens veel thuis werken, dat doet me ook goed. Mocht ik dan een keer echt last hebben en slecht slapen kan ik een uurtje langer blijven liggen, wat er weer toe leidt dat ik beter slaap omdat er minder druk op zit om weer in slaap te komen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 13:58:57 #264
74056 crew  ToT
pi_176387109
Ik heb ook tinnitus, maar dat is echt m'n eigen domme fout.
Ik had voor duizenden euro's aan luxe audio-apparatuur (Audeze LCD-X en een Decware Taboo MK-III met erg speciale buizen er in) en dit setje had veel, VEEL meer vermogen dan een normale koptelefoon + versterker.
Bij hoog vermogen bleef het nog loepzuiver en het geluid was gewoon echt bizar mooi; hyperrealistisch eigenlijk. Je kon met klassieke instrumenten echt duidelijk het materiaal horen waarvan het gemaakt was, en gek genoeg waren doodsimpele doorsnee nummers juist degenen die ineens veel mooier klonken dan normaal.
In die periode leerde ik ook een aantal prachtige nieuwe nummers kennen (Susanne Sundfor - White foxes bijvoorbeeld) en die moest ik gewoon zo hard mogelijk horen. Echt nog nooit zo genoten van muziek!
Maar de dominante frequenties in de nummers die ik het hardst naar luisterde, ging ik ook echt enorm hard als tinnitus horen. Sowieso 6 verschillende toonhoogtes aan gepiep en gebrom, continu. Met name 's nachts in bed was het een hel.

Koptelefoon en versterker meteen verkocht (ook omdat ik geld nodig had voor de immigratie van mijn vriendin) en een veel goedkopere maar nog steeds wel nette koptelefoon terug gekocht.

Nu, vele maanden later, hoor ik nog steeds wel wat gepiep als ik er goed op let, maar echt storend is het niet meer.
Voor 's nachts heb ik overigens steeds een ventilator aan; dat geluid overstemt achtergrondgeluiden (ik slaap erg licht en word snel wakker voor geluid van buiten), maar het overstemt het gepiep en gebrom in mijn oren ook en het is een lekker eentonig en rustgevend gesuis. :)
pi_176416291
Ik ben net terug van drie weken vakantie in Midden Amerika. De lange vliegreis heeft geen enkele negatieve invloed gehad op mijn tinnitus, sterker nog, na de heenreis was het drie dagen veel minder. Ik had een deel van de reis wel een koptelefoon met noisecancelling op maar niet de hele tijd.

In die drie weken heb ik in totaal nog geen 15 minuten last gehad van mijn toch behoorlijk aanwezige tinnitus. Veel afleiding natuurlijk en daardoor ook geen aandacht eraan geschonken. Ook niet als het even rustig was, of 's nachts. Heel bijzonder en vooral ook heel fijn.

Nu net weer terug merk ik dat het er weer is, het is kennelijk moeilijker hier thuis om het uit te filteren. Maar die vakantie heeft me wel duidelijk gemaakt dat het je leven niet per se hoeft te beïnvloeden, nu moet ik alleen nog even uitvogelen hoe ik er hier mee omga. Ik kan zo een verwijzing voor Adelante krijgen, maar dan geef ik het ook weer extra aandacht dus dat voelt wat dubbel. Ach, eerst maar eens de jetlag verwerken. Erg weinig slaap gehad afgelopen 48 uur...dat helpt ook niet. Ik ben in elk geval toch wat opgeluchter nu ik gemerkt heb dat het te beïnvloeden is, al was het onbewust.
pi_176416962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:26 schreef Septinus het volgende:
Ik ben net terug van drie weken vakantie in Midden Amerika. De lange vliegreis heeft geen enkele negatieve invloed gehad op mijn tinnitus, sterker nog, na de heenreis was het drie dagen veel minder. Ik had een deel van de reis wel een koptelefoon met noisecancelling op maar niet de hele tijd.

In die drie weken heb ik in totaal nog geen 15 minuten last gehad van mijn toch behoorlijk aanwezige tinnitus. Veel afleiding natuurlijk en daardoor ook geen aandacht eraan geschonken. Ook niet als het even rustig was, of 's nachts. Heel bijzonder en vooral ook heel fijn.

Nu net weer terug merk ik dat het er weer is, het is kennelijk moeilijker hier thuis om het uit te filteren. Maar die vakantie heeft me wel duidelijk gemaakt dat het je leven niet per se hoeft te beïnvloeden, nu moet ik alleen nog even uitvogelen hoe ik er hier mee omga. Ik kan zo een verwijzing voor Adelante krijgen, maar dan geef ik het ook weer extra aandacht dus dat voelt wat dubbel. Ach, eerst maar eens de jetlag verwerken. Erg weinig slaap gehad afgelopen 48 uur...dat helpt ook niet. Ik ben in elk geval toch wat opgeluchter nu ik gemerkt heb dat het te beïnvloeden is, al was het onbewust.
Fijn. Dit heb ik ook, het gaat gewoon een stuk beter tegenwoordig. Je leert ermee omgaan, je merkt dat het je leven niet hoeft te beïnvloeden, je slaapt daardoor beter en hebt dus minder stress. Wat bij mij ook helpt (and maybe I am stating the obvious) is gewoon wat gezonder leven. Minder suiker eten, meer groente en 's avonds ipv om half 8 op de bank te gaan liggen Netflixen gewoon ff een uurtje de sportschool induiken. Dat helpt ook om wat te ontladen en je kan eventuele frustratie die tinnitus brengt lekker afreageren in de sportschool. Hierdoor word je fitter en mentaal sterker, wat goed helpt in de strijd tegen tinnitus.
pi_176430535
Even een flinke spike gehad de afgelopen twee maanden, ging weer medicatie opbouwen en een bijwerking is T.. Hoorde hem zelfs boven een tv en soms boven een druk winkel centrum uit.

Medicatie was voor OCD dus was ook weer teveel bezig met het hele T gebeuren, nu niet meer.. Hoor hem nu alleen als het stil is, het hoort er gewoon weer bij.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:55:54 #268
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_176435587
Ik had al ruim een week last van een pieip in mijn oor doordat er allemaal viezigheid in zat. Vanmorgen mijn oren eindelijk eens goed laten uitspuiten, maar die klotepiep hoor ik nog steeds. Ik hoop dat het op den duur weer zal verdwijnen.
pi_176436148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
Even een flinke spike gehad de afgelopen twee maanden, ging weer medicatie opbouwen en een bijwerking is T.. Hoorde hem zelfs boven een tv en soms boven een druk winkel centrum uit.

Medicatie was voor OCD dus was ook weer teveel bezig met het hele T gebeuren, nu niet meer.. Hoor hem nu alleen als het stil is, het hoort er gewoon weer bij.
Goed om te horen dat het nu weer beter gaat.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:55 schreef Ypmaha het volgende:
Ik had al ruim een week last van een pieip in mijn oor doordat er allemaal viezigheid in zat. Vanmorgen mijn oren eindelijk eens goed laten uitspuiten, maar die klotepiep hoor ik nog steeds. Ik hoop dat het op den duur weer zal verdwijnen.
Dus nu iets langer dan een week last?
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:47:41 #270
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_176436314
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:37 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Goed om te horen dat het nu weer beter gaat.

[..]

Dus nu iets langer dan een week last?
ik heb 1,5 week met troep in mijn linkeroor rondgelopen, en mijn oren zijn vandaag pas helemaal schoon (rechteroor werd voor de zekerheid ook maar gedaan). Mijn eigen huisarts was er vorige week niet, dus ben ik naar een vervanger gegaan, maar die assistent had het blijkbaar niet goed gedaan.
Afgelopen maandag ben ik naar mijn eigen huisarts gegaan die zei dat er nog heel veel troep in mijn oren zat. Toen weer gedruppeld een paar dagen met olijfolie gedruppeld, en nu zijn mijn oren dus schoon.

Alleen hoor ik links nog een piep
pi_176436334
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:47 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

ik heb 1,5 week met troep in mijn linkeroor rondgelopen, en mijn oren zijn vandaag pas helemaal schoon (rechteroor werd voor de zekerheid ook maar gedaan). Mijn eigen huisarts was er vorige week niet, dus ben ik naar een vervanger gegaan, maar die assistent had het blijkbaar niet goed gedaan.
Afgelopen maandag ben ik naar mijn eigen huisarts gegaan die zei dat er nog heel veel troep in mijn oren zat. Toen weer gedruppeld, en nu zijn mijn oren dus schoon.
Wel vervelend dat de piep niet weg is. Ik heb het nu sinds september. Vind het niet echt storend, alleen in het begin sliep ik slecht. Nu slaap ik weer als voorheen. Heeft het bij jou invloed op je slaappatroon?
  donderdag 11 januari 2018 @ 19:01:30 #272
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_176437382
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:48 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Wel vervelend dat de piep niet weg is. Ik heb het nu sinds september. Vind het niet echt storend, alleen in het begin sliep ik slecht. Nu slaap ik weer als voorheen. Heeft het bij jou invloed op je slaappatroon?
Nee, slapen gaat prima. Wat hoor jij dan? Heb je het in beide oren?
pi_176437709
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:01 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Nee, slapen gaat prima. Wat hoor jij dan? Heb je het in beide oren?
Ja, beide oren. Hoge piep, zoals je wel eens in films hoort nadat er een bom ontploft is (misschien een beetje aparte omschrijving, maar daar komt het wel op neer). Maar in het begin hield het me echt uit mijn slaap. De eerste weken waren voor mij echt een hel, sliep echt drie uur per nacht. Tegenwoordig slaap ik weer bijna net zo goed als voorheen. Als ik gewoon kan slapen vind ik die piep/tinnitus niet zo'n probleem eigenlijk.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 17:15:42 #274
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_176478304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:19 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, beide oren. Hoge piep, zoals je wel eens in films hoort nadat er een bom ontploft is (misschien een beetje aparte omschrijving, maar daar komt het wel op neer). Maar in het begin hield het me echt uit mijn slaap. De eerste weken waren voor mij echt een hel, sliep echt drie uur per nacht. Tegenwoordig slaap ik weer bijna net zo goed als voorheen. Als ik gewoon kan slapen vind ik die piep/tinnitus niet zo'n probleem eigenlijk.
Mijn piep is overigens godzijdank bijna weer weg. Toen mijn linkeroor verstopt zat, hoorde ik in dat oor 1,5 week lang een piep omdat er oorsmeer tegen mijn trommelvlies zat. Vlak nadat donderdag alle rommel eruit was gehaald was de piep weg maar toen ik weer buiten was hoorde ik de piep weer. Vrijdag was de piep al minder aanwezig, en nu nog minder dan gisteren.
Ik heb geen flauw idee waarom, maar ik denk dat mijn hersens zelf die piep hebben opgewekt, en ze die piep er ook zelf weer uitfilteren oid.

Rare shit allemaal

[ Bericht 2% gewijzigd door Ypmaha op 13-01-2018 17:21:32 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 13 januari 2018 @ 22:20:40 #275
74056 crew  ToT
pi_176486084
Hmm vandaag viel me op dat het toch wat erger is dan ik dacht, toen het ff ergens heel stil was.

Ach ja, ik heb er in het algemeen in ieder geval weinig ECHTE last van. ^O^

Alleen is het wel vervelend dat bij hardere geluiden het wel heel snel enorm terug komt. Een concert bezoeken of zo zit er dus niet meer in, tenzij ik echt zeer goede oordoppen meeneem.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:30:58 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176488200
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik kwam dit topic toevallig tegen, heb zelf geen last van tinnitus maar kwam wel een filmpje tegen waarmee je tijdelijk klachtenvrij schijnt te zijn (variërend van een paar tellen tot minutenlang).
Misschien dat iemand hier er iets aan heeft :)

WTF, dat werkt ook nog :o :D

Ik heb dan niet een heel zware tinnitus, maar sinds eind 2016 heb ik het ineens. Er was toen geen directe aanleiding voor, maar opeens was het er. Op veel tijden valt het me niet eens op, maar vooral als het echt stil is merk ik het. Mijn piep zit rond de 7khz in elk geval.
Don't let my username fool you...
pi_177061195
@bloemkool en @mrJorn: jullie zijn alweer een tijdje geleden gestopt met de therapie bij Adelante. Hebben jullie er nog steeds profijt van? Blijft het beter beheersbaar? Ik vraag het omdat ik zelf ook contact heb gehad met Adelante.

Van mijn huisarts kan ik direct een verwijzing krijgen, dat is geen enkel probleem. Alleen bij Adelante gaven ze me de optie om de therapie in Eindhoven te volgen, dat scheelt vanuit Groningen een uur reistijd. Aan de andere kant duurt het dan wel sowieso 12 weken want zij doen niet mee met het wetenschappelijk onderzoeksproject (dat zes weken duurt). En eenmaal aangemeld in Eindhoven kun je niet meer naar Hoensbroek.

Ze gaven ook aan dat er mensen zijn die tijdens het onderzoeksproject afhaken omdat je heel veel thuiswerk hebt, bijhouden van dagboek enzo, en ook omdat ze het te confronterend vonden in de geluiddichte ruimte. Ook is er nog een na-traject heb ik begrepen, iets van dat je een jaar gevolgd wordt. Hoe zijn jullie ervaringen nu, na een paar maanden?

Hoop dat jullie een reactie willen geven!
pi_177075889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:44 schreef Septinus het volgende:
@bloemkool en @mrJorn: jullie zijn alweer een tijdje geleden gestopt met de therapie bij Adelante. Hebben jullie er nog steeds profijt van? Blijft het beter beheersbaar? Ik vraag het omdat ik zelf ook contact heb gehad met Adelante.

Van mijn huisarts kan ik direct een verwijzing krijgen, dat is geen enkel probleem. Alleen bij Adelante gaven ze me de optie om de therapie in Eindhoven te volgen, dat scheelt vanuit Groningen een uur reistijd. Aan de andere kant duurt het dan wel sowieso 12 weken want zij doen niet mee met het wetenschappelijk onderzoeksproject (dat zes weken duurt). En eenmaal aangemeld in Eindhoven kun je niet meer naar Hoensbroek.

Ze gaven ook aan dat er mensen zijn die tijdens het onderzoeksproject afhaken omdat je heel veel thuiswerk hebt, bijhouden van dagboek enzo, en ook omdat ze het te confronterend vonden in de geluiddichte ruimte. Ook is er nog een na-traject heb ik begrepen, iets van dat je een jaar gevolgd wordt. Hoe zijn jullie ervaringen nu, na een paar maanden?

Hoop dat jullie een reactie willen geven!
Ik heb er nog elke dag baat bij.

De behandeling vond ik 'geweldig', in die zin dat je super veel leert over je zelf en de piep. Dat is namelijk het begin van de oplossing.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_177107785
Dank je, dan ga ik voor Hoensbroek! Bleef je dan trouwens steeds een hele week daar, in een airbnb? Of was die therapie drie dagen achter elkaar elke week? Blijft toch wel een heel eind vanaf Groningen...
pi_177314271
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:44 schreef Septinus het volgende:
@bloemkool en @mrJorn: jullie zijn alweer een tijdje geleden gestopt met de therapie bij Adelante. Hebben jullie er nog steeds profijt van? Blijft het beter beheersbaar? Ik vraag het omdat ik zelf ook contact heb gehad met Adelante.

Van mijn huisarts kan ik direct een verwijzing krijgen, dat is geen enkel probleem. Alleen bij Adelante gaven ze me de optie om de therapie in Eindhoven te volgen, dat scheelt vanuit Groningen een uur reistijd. Aan de andere kant duurt het dan wel sowieso 12 weken want zij doen niet mee met het wetenschappelijk onderzoeksproject (dat zes weken duurt). En eenmaal aangemeld in Eindhoven kun je niet meer naar Hoensbroek.

Ze gaven ook aan dat er mensen zijn die tijdens het onderzoeksproject afhaken omdat je heel veel thuiswerk hebt, bijhouden van dagboek enzo, en ook omdat ze het te confronterend vonden in de geluiddichte ruimte. Ook is er nog een na-traject heb ik begrepen, iets van dat je een jaar gevolgd wordt. Hoe zijn jullie ervaringen nu, na een paar maanden?

Hoop dat jullie een reactie willen geven!
Yep ik heb er nog steeds profijt van. Ik kan niet zeggen dat ik de oefeningen nog elke dag doe maar ik kan er wel relaxter mee om gaan. Door de dingen die ik daar geleerd heb lig ik er letterlijk minder wakker van.
Je moet wel open staan voor de therapie en alles meedoen maar dat spreekt voor zich.
Je moet inderdaad elke dag online enkel pagina's invullen. je moet oefeningen doen en de geluidsdichte ruimte viel me inderdaad echt vies tegen. Ik heb er geen spijt van dat ik het gedaan heb.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_177321150
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:16 schreef Septinus het volgende:
Dank je, dan ga ik voor Hoensbroek! Bleef je dan trouwens steeds een hele week daar, in een airbnb? Of was die therapie drie dagen achter elkaar elke week? Blijft toch wel een heel eind vanaf Groningen...
Ik zat in een Airbnb op vijf minuten lopen (https://www.airbnb.nl/roo(...)ek&guests=1&adults=1). Goeie ervaringen mee.

De therapie is drie dagen per week op mawovrij.. laatste twee weken op mavrij.

Ik had zelf weinig last van de geluidsdichte kamer...

Voor de rest zal ik niet te veel spoileren want je moet het ervaren...
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_177329449
Dank je wel voor alle informatie! Ik ben er heel erg mee geholpen.
pi_177337918
jesus kristus te paard, als ik dit soort dingen lees denk ik MAN daar worden echt een paar lui slapend rijk joh :D no way dat ik daar aan mee ga doen, ik heb een extreme vorm van Tinnitus maar zonder studie niks heb ik er in 15-20jaar prima mee om leren gaan, enkel na mn zware rugoperaties in 2009 en 2010 waren er dagen/weken dat t door medicijnen zo enorm versterkt werd dat ik t nauwelijk meer trok, maargoed nadat ik t overleefd had is de rest eigenlijk een peulenschil omdat ik steeds terugdenk aan die tijd en mijzelf vertel dat ik mij niet aan moet stellen! maargoed ben blij dat sommigen er wat aan hebben zullen we maar zeggen, dat denk ik ook overigens van zweverige therapietjes ;)
pi_177345392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:00 schreef g60forced het volgende:
jesus kristus te paard, als ik dit soort dingen lees denk ik MAN daar worden echt een paar lui slapend rijk joh :D no way dat ik daar aan mee ga doen, ik heb een extreme vorm van Tinnitus maar zonder studie niks heb ik er in 15-20jaar prima mee om leren gaan, enkel na mn zware rugoperaties in 2009 en 2010 waren er dagen/weken dat t door medicijnen zo enorm versterkt werd dat ik t nauwelijk meer trok, maargoed nadat ik t overleefd had is de rest eigenlijk een peulenschil omdat ik steeds terugdenk aan die tijd en mijzelf vertel dat ik mij niet aan moet stellen! maargoed ben blij dat sommigen er wat aan hebben zullen we maar zeggen, dat denk ik ook overigens van zweverige therapietjes ;)
Ik denk als al dat geld naar de wetenschap was gegaan ipv kwakzalvers men al veel verder was met de genezing van deze aandoening/symptoom.

Het enige wat nu helpt is er mee leren omgaan; TRT heeft zich daarin bewezen (en is wetenschappelijk onderzocht)..

Dus dat plus eventueel medicatie om de angst/depressie te beheersen lijken toch echt het beste te zijn wat we nu hebben.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_177687495
Volgens mij is mijn Hyperacusis teruggekomen. Vorige week donderdagavond 'gestudeerd' met een hoofdtelefoon op, nadat ik hem af deed merkte ik dat mijn gehoor wat gevoelig was geworden.

Nu is dat nog steeds zo, ik sta op zonder oorpijn maar hoe meer geluid ik hoor hoe meer oorpijn ik krijg.
Volgens de huisarts assistente zit er flink wat oorsmeer in mijn gehoorgang, maar ik geloof niet dat het hier aan ligt. Dan zou het geluid niet moeten uitmaken.

Sjonge :'(
BlaBlaBla
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 17:21:05 #286
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_177688713
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Volgens mij is mijn Hyperacusis teruggekomen. Vorige week donderdagavond 'gestudeerd' met een hoofdtelefoon op, nadat ik hem af deed merkte ik dat mijn gehoor wat gevoelig was geworden.

Nu is dat nog steeds zo, ik sta op zonder oorpijn maar hoe meer geluid ik hoor hoe meer oorpijn ik krijg.
Volgens de huisarts assistente zit er flink wat oorsmeer in mijn gehoorgang, maar ik geloof niet dat het hier aan ligt. Dan zou het geluid niet moeten uitmaken.

Sjonge :'(
Hyperacusis is een bitch, heb het zelf ook :'( Geen oorpijn, maar alles klinkt zo enorm HARD! Ik ga de deur niet meer uit zonder ruisapparaten en koptelefoon, anders word ik gillend gek van al het lawaai om me heen, van knetterende brommers op straat tot kakelende huisvrouwtjes in de winkel :r

Ik heb trouwens ook vaak veel oorsmeer, maar het opmerkelijkste is dat het trommelvlies rechts er iets gekreukt uitziet, alsof het niet helemaal strakgetrokken staat. Huisarts merkte dat een keertje op en vond het apart, maar heb er niet over doorgevraagd omdat ik kotsmisselijk werd van het uitspuiten (net die ene keer natuurlijk, verder is het elke keer een eitje geweest).

Misschien binnenkort weer eens een afspraak maken, heb het idee dat ik de boel weer eens moet laten uitspuiten, en vragen of er een specialist is die iets aan dat trommelvlies kan doen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_177689782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hyperacusis is een bitch, heb het zelf ook :'( Geen oorpijn, maar alles klinkt zo enorm HARD! Ik ga de deur niet meer uit zonder ruisapparaten en koptelefoon, anders word ik gillend gek van al het lawaai om me heen, van knetterende brommers op straat tot kakelende huisvrouwtjes in de winkel :r

Ik heb trouwens ook vaak veel oorsmeer, maar het opmerkelijkste is dat het trommelvlies rechts er iets gekreukt uitziet, alsof het niet helemaal strakgetrokken staat. Huisarts merkte dat een keertje op en vond het apart, maar heb er niet over doorgevraagd omdat ik kotsmisselijk werd van het uitspuiten (net die ene keer natuurlijk, verder is het elke keer een eitje geweest).

Misschien binnenkort weer eens een afspraak maken, heb het idee dat ik de boel weer eens moet laten uitspuiten, en vragen of er een specialist is die iets aan dat trommelvlies kan doen.
Dus jij hebt geen oorpijn? Het klinkt alleen echt hard bij jou?

Draag je zelf dan altijd een noise cancelling koptelefoon?
BlaBlaBla
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 16:18:38 #288
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178428515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:13 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dus jij hebt geen oorpijn? Het klinkt alleen echt hard bij jou?

Draag je zelf dan altijd een noise cancelling koptelefoon?
Dat zei ik toch? :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 11 april 2018 @ 07:55:28 #289
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_178441926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:13 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dus jij hebt geen oorpijn? Het klinkt alleen echt hard bij jou?

Draag je zelf dan altijd een noise cancelling koptelefoon?
Uitspuiten? Nooit meer laten doen, hier knappen je oren echt niet van op, hetzelfde geldt voor leegzuigen. Laat je doorsturen naar de KNO-arts, en die haalt je oorsmeer eruit met een pincet.
pi_178442313
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hyperacusis is een bitch, heb het zelf ook :'( Geen oorpijn, maar alles klinkt zo enorm HARD! Ik ga de deur niet meer uit zonder ruisapparaten en koptelefoon, anders word ik gillend gek van al het lawaai om me heen, van knetterende brommers op straat tot kakelende huisvrouwtjes in de winkel :r

Ik heb trouwens ook vaak veel oorsmeer, maar het opmerkelijkste is dat het trommelvlies rechts er iets gekreukt uitziet, alsof het niet helemaal strakgetrokken staat. Huisarts merkte dat een keertje op en vond het apart, maar heb er niet over doorgevraagd omdat ik kotsmisselijk werd van het uitspuiten (net die ene keer natuurlijk, verder is het elke keer een eitje geweest).

Misschien binnenkort weer eens een afspraak maken, heb het idee dat ik de boel weer eens moet laten uitspuiten, en vragen of er een specialist is die iets aan dat trommelvlies kan doen.
Ik zou vragen voor een verwijzing naar de KNO. En zeker niet uitspuiten.
Mijn afwijkende trommelvlies en terugkerende oorontsteking bleek een cholesteatoom te zijn.
Het rechteroor is 2 keer geopereerd en mijn gehoorbeentjes zijn vervangen.
Als ik nu problemen heb met mijn oren kan ik rechtstreeks naar de KNO. Die maakt ze schoon en controleert ze dan direct.
pi_178442399
Gehoorbeentjes vervangen :o ik wist niet dat dat kon.
Tap tap tap
pi_178442547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hyperacusis is een bitch, heb het zelf ook :'( Geen oorpijn, maar alles klinkt zo enorm HARD! Ik ga de deur niet meer uit zonder ruisapparaten en koptelefoon, anders word ik gillend gek van al het lawaai om me heen, van knetterende brommers op straat tot kakelende huisvrouwtjes in de winkel :r

Ik heb trouwens ook vaak veel oorsmeer, maar het opmerkelijkste is dat het trommelvlies rechts er iets gekreukt uitziet, alsof het niet helemaal strakgetrokken staat. Huisarts merkte dat een keertje op en vond het apart, maar heb er niet over doorgevraagd omdat ik kotsmisselijk werd van het uitspuiten (net die ene keer natuurlijk, verder is het elke keer een eitje geweest).

Misschien binnenkort weer eens een afspraak maken, heb het idee dat ik de boel weer eens moet laten uitspuiten, en vragen of er een specialist is die iets aan dat trommelvlies kan doen.
Ik heb lichtelijk Hyperacusis, autorijden is net of je in een vliegtuig zit :') . Heb altijd begrepen dat je bij H juist niet de normale geluiden moet dempen maar er langzaam aan weer aan moet wennen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_178442987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:56 schreef CherryLips het volgende:
Gehoorbeentjes vervangen :o ik wist niet dat dat kon.
Ja, zijn bij mij vervangen. Ik hoor nog steeds niet goed met dat oor waardoor ik een BCD hoortoestel heb, dus ook nog een schroef in mijn hoofd. Volgende week een BSSO (kaakoperatie) waar met plaatjes en schroefjes mijn kaak wordt vast gezet.
Mijn familie noemt me vaak een Borg. (van Star Trek) :D

Door de spanningen van die operatie is mijn tinnitus momenteel trouwens een drama.
Maar goed, dat zal ook wel weer afzakken...... ga ik vanuit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 09:43:37 ]
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 16:33:08 #294
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178450584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik heb lichtelijk Hyperacusis, autorijden is net of je in een vliegtuig zit :') . Heb altijd begrepen dat je bij H juist niet de normale geluiden moet dempen maar er langzaam aan weer aan moet wennen.
Gaat niet echt lekker als alles snoeihard klinkt en een (lichte) paniekaanval uitlokt, vooral bijv. pratende mensen die ineens zonder dat ik het merkte achter me lopen :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_178464055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:55 schreef GTIMk1 het volgende:

[..]

Uitspuiten? Nooit meer laten doen, hier knappen je oren echt niet van op, hetzelfde geldt voor leegzuigen. Laat je doorsturen naar de KNO-arts, en die haalt je oorsmeer eruit met een pincet.
Zover ik weet gebruikt mijn KNO-arts een stofzuigertje, dus leegzuigen.
Waarom zou dat niet veilig zijn?
BlaBlaBla
pi_178464110
Heeft iemand hier pulsatiele tinnitus? Dat je dus je eigen hartslag in je oor hoort?
  donderdag 12 april 2018 @ 11:05:43 #297
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_178465843
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:28 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Zover ik weet gebruikt mijn KNO-arts een stofzuigertje, dus leegzuigen.
Waarom zou dat niet veilig zijn?
Van uitspuiten heb ik Tinnitus gekregen, en helas ben ik daarin niet de enige. Zelfde geldt voor uitzuigen, komt zoveel geluid en alles bij je trommelvlies dat je Tinnitus daar alleen maar erger van kan worden.
pi_178480460
Fijn, 2 weken geleden naar de KNO arts voor een check. Buisje in mijn linkeroor zat bijna helemaal los. Dit is mijn beste oor dus daar baalde ik van.
Vanmorgen wakker geworden met verminderd gehoor, dus je raad het al waar ik over na dacht. Kan nu bijna niets meer verstaan (rechteroor is al extreem slecht). Thuis gekomen gaan liggen en vrij snel wakker geworden omdat er bloed uit mijn oor kwam.. morgenvroeg naar de huisarts, ben benieuwd of het buisje er definitief uit is en er een scheur in het trommelvlies zit. Ook is mijn tinitus links harder dan rechts. Dat terwijl ik eigenlijk alleen rechts problemen had. Links was nagenoeg niet hoorbaar. Feest!
pi_178480706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef GTIMk1 het volgende:

[..]

Van uitspuiten heb ik Tinnitus gekregen, en helas ben ik daarin niet de enige. Zelfde geldt voor uitzuigen, komt zoveel geluid en alles bij je trommelvlies dat je Tinnitus daar alleen maar erger van kan worden.
Gebruikt jouw kno arts dan geen stofzuigertje? Ik vraag me af of die van mij wel met een pincet gaat werken, ik denk het eigenlijk van niet.
BlaBlaBla
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 23:50:56 #300
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178481001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:14 schreef CrushNdie het volgende:
Fijn, 2 weken geleden naar de KNO arts voor een check. Buisje in mijn linkeroor zat bijna helemaal los. Dit is mijn beste oor dus daar baalde ik van.
Vanmorgen wakker geworden met verminderd gehoor, dus je raad het al waar ik over na dacht. Kan nu bijna niets meer verstaan (rechteroor is al extreem slecht). Thuis gekomen gaan liggen en vrij snel wakker geworden omdat er bloed uit mijn oor kwam.. morgenvroeg naar de huisarts, ben benieuwd of het buisje er definitief uit is en er een scheur in het trommelvlies zit. Ook is mijn tinitus links harder dan rechts. Dat terwijl ik eigenlijk alleen rechts problemen had. Links was nagenoeg niet hoorbaar. Feest!
-O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')