abonnementen ibood.com bol.com
  maandag 20 maart 2017 @ 20:06:10 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169661081
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

prima oplossing _O_
Nee, is het niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169661095
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, is het niet
jawel hoor :Y
  maandag 20 maart 2017 @ 20:12:04 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_169661310
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want?
Het inkomen op belasting is schandalig hoog Liever belast je vermogen meer, maar mobiliteit is een begin.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:14:01 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169661351
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het inkomen op belasting is schandalig hoog Liever belast je vermogen meer, maar mobiliteit is een begin.
Zodat anderen dan jij belasting betalen bedoel je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 maart 2017 @ 20:39:06 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169662396
Wat een lichten hier.... :(
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 maart 2017 @ 20:57:09 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 20 maart 2017 @ 21:21:36 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_169664019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Buiten de randstad is de reistijd juist veel betrouwbaarder (dat is meetbaar) per trein. De meeste vertragingen zit in knelpunten in de (brede) randstad.
Treinen die uitvallen of treinen die om een andere reden niet kunnen rijden, worden niet eens gemeten. Wat nou betrouwbaar?

Zeker in het weekend is het altijd drama. Je kan er donder op zeggen dat er weer ergens op je traject werkzaamheden zijn.

Sowieso is er een aantal jaar geleden een andere dienstregeling ingevoerd waarbij de treinen vrolijk ettelijke minuten extra stilstaan op stations, met als enige echte reden de punctualiteitscijfers op kunstmatige wijze omhoog te krikken. Sindsdien is het gros van de Nederlandse treinen vertraagd, wat de NS ook voor onzincijfers produceert. Een reisje Rotterdam-Ede, dat is een hoofdspoorverbinding, kostte vroeger nog 1 uur en 5 minuten. Tegenwoordig doe je er gewoon tien minuten langer over en dan mag je extra gratis ook nog eens standaard overstappen, terwijl dat vroeger niet hoefde.
  maandag 20 maart 2017 @ 21:28:33 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169664285
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Treinen die uitvallen of treinen die om een andere reden niet kunnen rijden, worden niet eens gemeten. Wat nou betrouwbaar?

Zeker in het weekend is het altijd drama. Je kan er donder op zeggen dat er weer ergens op je traject werkzaamheden zijn.

Sowieso is er een aantal jaar geleden een andere dienstregeling ingevoerd waarbij de treinen vrolijk ettelijke minuten extra stilstaan op stations, met als enige echte reden de punctualiteitscijfers op kunstmatige wijze omhoog te krikken. Sindsdien is het gros van de Nederlandse treinen vertraagd, wat de NS ook voor onzincijfers produceert. Een reisje Rotterdam-Ede, dat is een hoofdspoorverbinding, kostte vroeger nog 1 uur en 5 minuten. Tegenwoordig doe je er gewoon tien minuten langer over en dan mag je extra gratis ook nog eens standaard overstappen, terwijl dat vroeger niet hoefde.
Cijfers van de ns zijn zo betrouwbaar als een kind de jamin laten bewaken en verwachten dat er geen snoep is gegeten.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169664773
Boh, ik woon op loopafstand van kantoor.
pi_169666311
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Treinen die uitvallen of treinen die om een andere reden niet kunnen rijden, worden niet eens gemeten. Wat nou betrouwbaar?
Euh, jawel? Die staan gewoon in het jaarverslag. Ligt rond de 2% a 3% al een aantal jaren. Sterker nog, intern weten ze ook precies de exacte reden van de uitgevallen trein en daar worden ook weer statistieken n beleid op gemaakt. Net als RWS dat ook doet op het wegennet.

quote:
Zeker in het weekend is het altijd drama. Je kan er donder op zeggen dat er weer ergens op je traject werkzaamheden zijn.
Ja, dat komt omdat er een grote zak met geld uit de voor de spoorwegen bedoelde potten zijn gehaald, die in het wegennet zijn genvesteerd.
Wat treinenhaters maar niet schijnen te begrijpen is dat een toename van het aantal auto's met slechts enkele procenten kan zorgen voor een spectaculaire toename van het aantal file's en de zwaarte.
Benodigde investeringen zijn ook keer op keer uitgesteld door deze praktijken, waardoor de trein onaantrekkelijker wordt en weggebruikers dus langer in de file staan.

quote:
Sowieso is er een aantal jaar geleden een andere dienstregeling ingevoerd waarbij de treinen vrolijk ettelijke minuten extra stilstaan op stations, met als enige echte reden de punctualiteitscijfers op kunstmatige wijze omhoog te krikken.
Tja, als je eerdere dienstregeling niet meer klopte vanwege dit gegeven (te hoog gegrepen?) dan kan ik me voorstellen dat je dit ziet. Maar euh, je hebt hier wel gedeeltelijk gelijk in, al speelt de nieuwe vertrekprocedure van treinen hier ook een belangrijke rol (dankzij druk op de samenleving ingevoerd), vanwege veiligheid duurt een stationnement gewoon langer, wat bij veel stops zoals een sprinter heeft zorgt voor significant langere rijtijden, waardoor intercities er vast achter komen te staan, et cetera, kutdomino-effect.

quote:
Sindsdien is het gros van de Nederlandse treinen vertraagd, wat de NS ook voor onzincijfers produceert. Een reisje Rotterdam-Ede, dat is een hoofdspoorverbinding, kostte vroeger nog 1 uur en 5 minuten. Tegenwoordig doe je er gewoon tien minuten langer over en dan mag je extra gratis ook nog eens standaard overstappen, terwijl dat vroeger niet hoefde.
Oh, ja, perfect voorbeeld wel :D

Sowieso, vanwaar die vijandigheid, moet je z vaak voor een spoorwegovergang wachten?
Bier.
pi_169666316
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cijfers van de ns zijn zo betrouwbaar als een kind de jamin laten bewaken en verwachten dat er geen snoep is gegeten.
De cijfers zijn controleerbaar want ze worden live gepubliceerd.
Bier.
  maandag 20 maart 2017 @ 22:31:01 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169666449
quote:
3s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:07 schreef Re het volgende:
lekker flexibele werktijden en thuiswerken, ...
Totdat je kinderen naar school moeten en de leerkracht flexibele tijden heeft.
pi_169670297
http://www.nu.nl/binnenla(...)llig-onderhoud-.html

De NS spreekt van "een vertekend beeld". :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 05:14:43 #215
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169670305
Mobiliteit is een heel belangrijk onderdeel om economische groei te bewerkstelligen, maar dat snappen ze daar niet in die parallelle samenleving. Donder een tyfusend op met het straffen van mensen die in de file staan.

Flexwerken? Leuk man, kan ook maar bij zoveel beroepen. Lang niet overal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 05:15:49 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169670308
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De cijfers zijn controleerbaar want ze worden live gepubliceerd.
Flikken ze nog steeds dat grapje dat ze een trein gewoon laten uitvallen ipv vertraagd te laten rijden en dan een ''extra rit'' in te plannen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169670322
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 05:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Flikken ze nog steeds dat grapje dat ze een trein gewoon laten uitvallen ipv vertraagd te laten rijden en dan een ''extra rit'' in te plannen?
Uit eigen ervaring weet ik dat dit stelselmatig gebeurt op de lijn Amsterdam-Uitgeest. Ik heb daar nog eens een topic over geopend.

PTA / Een nieuwe(?) truuk van de NS

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 21-03-2017 05:32:47 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 05:26:35 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169670324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 05:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring weet ik dat dit stelselmatig gebeurd op de lijn Amsterdam-Uitgeest. Ik heb daar nog eens een topic over geopend.

PTA / Een nieuwe(?) truuk van de NS
Ik heb het ook regelmatig gezien. Ik weet niet of dit is om de cijfers te beinvloeden (zo lijkt het wel) maar lelijk is het desalniettemin,
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:02:15 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169671288
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De cijfers zijn controleerbaar want ze worden live gepubliceerd.
En jij gelooft wat de ns publiceert? Ga jij maar eens actief alle treinen controleren op de live reisplannert.
De ns doet dat niet eens zelf. Die pakken de belangrijkste stations. Niet alle boemeltreintjes waar het zo dramatisch op mis gaat iedere keer.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:20:46 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169671454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 05:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring weet ik dat dit stelselmatig gebeurt op de lijn Amsterdam-Uitgeest. Ik heb daar nog eens een topic over geopend.

PTA / Een nieuwe(?) truuk van de NS
Daar komt de aap uit de mouw, jij vind dat autorijden veel zwaarder belast moet worden en inkomsten minder omdat je zelf in de trein zit.
Jij wilt dat anderen meer belastingen gaan betalen en jij zelf minder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169672756
Oeps. Val ik even door de mand. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_169673206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij gelooft wat de ns publiceert? Ga jij maar eens actief alle treinen controleren op de live reisplannert.
De ns doet dat niet eens zelf. Die pakken de belangrijkste stations. Niet alle boemeltreintjes waar het zo dramatisch op mis gaat iedere keer.
Ze komen eigenlijk altijd overeen met de werkelijkheid dus ik heb geen reden om te twijfelen.
Bier.
pi_169673619
OV is gewoon asociaal duur. Ik betaalde evenveel voor mijn retourtje vanuit hometown naar Amsterdam (40 km) dan voor een vliegticket Hanoi - Saigon. The fuck is dat h.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:49:01 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169673817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
OV is gewoon asociaal duur. Ik betaalde evenveel voor mijn retourtje vanuit hometown naar Amsterdam (40 km) dan voor een vliegticket Hanoi - Saigon. The fuck is dat h.
Tja, de NS wordt dan niet meer gesubsidieerd maar Pro Rail en NS zijn gesplitst. Pro Rail krijgt nog steeds meer dan gemiddeld 1,2 Miljard subsidie per jaar. Een dikke 7 cent per reiziger kilometer. Op jouw reis van 40 Kilometer zit dan op de prijs die jij voor je kaartje betaald dan nog een 2,90 aan subsidie voor prorail om te zorgen dat die treinen kunnen rijden.
En let wel, dat de NS geen subsidie nodig heeft komt niet omdat ze aan de kaartjes verdienen, maar omdat de NS dik verdient aan vastgoedverhuur op de stations.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169673877
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Mensen stemmen dan ook niet op de idealen van GL, niemand is zo dom. Ze kijken gewoon niet verder dan het sympathieke koppie van Klaver.
Met die oude vent nog hadden ze alle zetels verloren.
5 Ferrari's op videoband!
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')